wagmg

wagmg

Emag ügyfélszolgálat...

2024. január 12. - arthurthedent

Ez megint mekkora átverés, komolyan mondom, az agyamat eldobom. Kinyílik az ember zsebében a bicska, pedig eredetileg nem is volt nála bicska.

Szóval sokat vásárolok az Emag nevű webes csodán. Eddig elégedett voltam velük, de mostanában kicsit felhalmozódtak a törött csomagok, az újként hirdetett használt termékek meg amúgy azok a vásárlások, amiket az ember megbán, de nem kicsit.

Régebben volt egy telefonszám a weblapjukon, felhívtam, intézkedtek. Az eladók, akik az Emagon keresztül árultak, azonnal ugrottak, látszott, hogy megkapták a fejmosást. Szaladtak, hozták, hívtak, visszautaltak.

Most vettem egy kütyüt, cirka 40 000 forint, nem feltétlenül olcsó. Tartozék nélkül érkezett meg, használhatatlan. Na, ez már nem egy 300 forintos törött vacak, azért ezt nem nyelném már be. Ezen a héten a negyedik hibás teljesítés, ráadásul ez nem is olcsó.

1) Emag, telefonszám keres. Van nyitvatartás, reggel kilenctől nyitva vannak, de telefonszám nincs. Nem lehet felhívni őket. Millió forintokat költöttem el náluk, de telefonon nem lehet felhívni őket, mert arra nem vagyok érdemes. Egy senki vagyok, jobb meghunyászkodni. Értem.

2) Akkor a termékhez megyek, vásárlásaim, termékek, panasz beadás... ja, ilyen nincs. Nincs panasz beadása, nincs reklamáció, ilyen kis pondrók mint én vásárolhatnak, nem reklamálhatnak. Ők mondják, hogy a termék át van véve, én csak bólogathatok.

3) Kapok egy levelet a termékről. Megkaptad? Hogy tetszik? Értékelnéd? Megyek értékelem. Sőt értékelek még pár más terméket is, ha már belekezdtem. Pozitívat, negatívat, nem vagyok szélsőséges. Én együttműködöm!

Másnapra a negatív értékeléseket visszadobták, ezek az ügyfélszolgálatra tartoznak, nem értékelések. A pozitív értékeléseim a művészvilág vastapsa közepette publikálásra kerültek.

A család elnézően mosolyog, a hátam mögött a szemüket forgatják. Nem érzem az együttérzést... azazhogy nem látom az együttérzés jelét másokon.

4) Googli, Emag panasz, mégis hogyan? Azt írják forduljak Diához, az online asszisztenshez, aki segíteni tud például hibás kézbesítés ügyében. Például, ezt írják, például. Ez az első példa, hibás kézbesítés.

Megyek Diához, semmit amit beírok hatással nincs, viszont van agy rettenetesen lassú, egydimenziós menürendszer. Kattintasz, vársz, olvasod, kattintasz, vársz, olvasod, kattintasz, olvasod, vissza az előző menübe, vissza az előző menübe. Rettenetes.

Nyoma sincs semmiféle hibás teljesítésnek. Nyoma sincs reklamációnak. Itt sincs nyoma. Az egyik legfontosabb, legelemibb probléma, nem azt kaptam, amit ígértek, nem kaptam meg, amit ígértek, Dia számára nem létezik.

A család érezhetően neheztel. Ma a kanapén alszom mint 86-ban, amikor konyakszagúan jöttem haza. 

5) Keresek, megvan valahol az ügyfélszolgálat száma. Régi forrás, nem tudom ki rakta ki a webre, de megvan!

Hívom. Hogyne hívnám!

Nincs ilyen szám. Hát persze, hogy nincs! Hogy a francba lenne? Az egész számok halmazában lyukat égettek, hogy ne lehessen felhívni őket. Hát persze!

A család tüntetőleg visszaköltözik a mamához. Amíg ennek az "ügynek" vége nem lesz.

6) Az "értékelések" weblapon kotorászok, ott van egy "panaszt akar tenni?" link. Hát persze, remegő kézzel kattintok, elmorzsolok egy könnyet, persze, hogy akarok. Révbe értem. Még semmi sem késő, még vissza lehet hozni a régi szép időket!

Az új lapon azt írják forduljak Diához. Amit ekkor érzek annak a tudományos neve angina pectoris, oda se neki, ez még nem az infarktus. Még nem az.

Alatta van egy másik lehetőség, töltsem ki az űrlapot, küldjem el, majd megkeresnek. Adjam meg a telefonszámom, az email címem, keresnek.

Megadom. Nem keresnek. Másnap sem. Harmadnap sem.

Negyednap megint beírom az űrlapot, benne a rendelés száma. Meg sem rezdül a szemük, meg sem említik, hogy már van egy ilyen panasz. Azt írják, hogy majd keresnek. Tudom, hogy nem fognak... érzem. A tarkómon felállnak a szőrszállak. 

A háziorvosom szerint nem rá tartozik, specialistához kellene fordulni, aki abban a nagy sárga házban fogad betegeket... azazhogy nem, inkább csak olyan embereket, akiknek kérdéseik vannak. Értem. 

7) Átnézem a teljes weblapot, belemegyek mindenhová, kicsit sírok. Nincsenek "panaszaid" vagy "panaszok" vagy "reklamációk" pont sehol. Én egy kis senki vagyok, átvertek 40 rugóval, kuss a nevem, nem vagyok méltó.

De most ezek után javítson már ki valaki, hogy mi van! Hogy lehet, hogy egy ekkora cég, ennyi forgalommal, országos hírnévvel, hatalmas piaci részesedéssel úgy működik, hogy ha az eladó nem azt küldi, amit ígért, akkor azt a vevőnek be kell nyelnie? Hogy lehet, hogy nincs egy tetves telefonszám, egy ügyfélszolgálat, semmi?

Javítsatok ki! Mondjátok, hogy én vagyok a béna, ott a szám, ott az ügyfélszolgálat, ott a replamációs lehetőség csak én, egyedül én vagyok ilyen béna, vak, ostoba. Mondjátok, hogy mindenki más megtalálta hogyan kell reklamálni, csak én nem!

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr2918301015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2024.01.12. 10:27:30

1.) Helyi vérmegyei kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

2.) Ha sikerül olyan panaszt írni, amit befogadnak és nincs eredmény, akkor vármegyei kereskedelmi és iparkamara.

A kettő egyébként mehet kb egyszerre..
Annyiról tudj, hogy a fogyvédeken mindig vannak olyan dolgozóük, akik itt-ott már kerültek szívóágra, ergo ilyenkor teljes paragrafus listát tudnak csípőből beszuszakolni az ügyedben és a védelmedben!
Gondolj arra, hogy legyen jó sok képernyőmentésed, linkekkel és többféle böngészőből is, ne csak a színes-frízbís.
Minden másra ott az e-papír.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.01.12. 11:21:06

Én is többször vásároltam az emagnál és az edigitalnál, mindkét helyen (most már ugyanaz) előfordult már probléma, de flottul megoldották: futárt küldtek a hibás áruért, futárfordultával küldték a jót.

Elég szomorú, ha már ők is így lezüllöttek. :(

0dzsud0 2024.01.12. 15:36:23

Igen ritkán használom, de például karácsony előtt SOS szerettem volna ajándékot rendelni, és egyébként ezt is megoldottam volna máshogy, de az a termék, amit a gyerekotthonban elő kissrác szeretett volna nem igazán volt elérhető. Az eMag simán azzal kecsegtetett, hogy a jelzett időpontra a kezemben lesz, nanáhogy. Simán hagyja azt is, hogy betetyem a kosárba, kifizessem, majd közvetlenül ezután kiírja a ténylegesen várható időpontot, amit én már nem tudok megvárni...párezer forintos tétel volt, de elképesztően felhúzott és én addig anyáztam a chatbotnál, hogy előbb-utóbb akadt ott élő ember is, akivel szót tudtam váltani (na nem telefonon). Persze érdemben segíteni nem sikerült, mossák kezeiket, de legalább a rendelés így sztornó.

arthurthedent 2024.01.12. 15:57:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Meglepő milyen gyorsan lezüllöttek. Mondjuk az a legnagyobb bajom, hogy mind lezüllik előbb-utóbb. :(

arthurthedent 2024.01.12. 15:59:26

@0dzsud0: Én is copypasteltem a chatbotnak dolgokat egy ideig, de simán csak ismételgette a menüt. Az a chatbot a világ legidegesítőbb, leglehangolód, legmegalázóbb szemete.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.01.13. 09:56:58

"A lehető leghatározottabban elítéljük, hogy a Koreai Népi Demokratikus Köztársaság ballisztikus rakétát exportáljon Oroszországnak..."

telex.hu/kulfold/2024/01/10/orosz-ukran-haboru-korea-ballisztikus-raketa-elitelo-hatarozat

Hm. Az ugye nem gond, hogy ugyanezen országok százszor ennyi fegyvert küldenek Ukrajnának.

fkv.119 2024.01.14. 02:42:09

Fel kell nyomni a köcsögöket a yardon, azokkal pingponggozzanak...

fkv.119 2024.01.14. 02:45:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az Emag egy szőröstalpú oláh bűnszervezet, a sulinetes serialos átverésükért megérdemelnék hogy Vlad Tepes húzza a faszára őket. Meg a helyi BSA.

fkv.119 2024.01.14. 02:48:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Lehet hogy neked válaszolnak a fidesz.hu-s íméledre, de normális embernek nem.

fkv.119 2024.01.14. 02:49:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ki nem szarja le mennyit küldenek? Legalább nem Lölőke zsebébe tömik.

Etniez 2024.01.14. 08:33:57

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Igen, csak nem Ukrajna ugrott neki szovjetoroszországnak, hanem fordítva. Az agresszort meg nem kéne támogatni.

Etniez 2024.01.14. 08:43:42

Szia Arthur!
A baj az, hogy Magyarországra még nem érkezett meg a sorosbérencrohadtkapitalista Amazon.
Amazonnak három termékcsoportja van:
1. övé a termék és ő is szállít ki.
2. másé a termék, de ő szállítja ki
3. másé a termék és más szállítja ki.

A pénz az Amazonon csorog át, onnan rendeled, ott kommunikálsz, mindent ott intézel. Az Amazon pedig visszatartja a pénzt (az Ebay is) egy ideig.
Ez azért fontos, mert ha a third party pl. hibásan teljesít, akkor te nem vagy veszélyben. Csak klikkelsz párat az Amazonon és már küldheted is vissza a terméket ingyen, az eladónak pedig 14 napja van visszautalni a pénzed. Ha nem teszi, a 14-ik napon felkeresed a chatbotot vagy ügyfélszolgálatot és 1 p alatt visszautalják a pénzt.

Én pont így jártam, vettem egy elvileg szállítási sérült cpu hütőt, de összerakás közben derült ki, hogy a keresztleszorító elem nem ehhez a hűtőhöz való (valamit kevert a 3rd party cég).
Visszaküldtem ingyen, nem jött a pénz. Semmi reakció az eladótól 14. napon írtam a chatbotnak és egyből jött vissza a pénzem, kérdés nélkül.

Másik okoska Kínából akart lehúzni. Vettem a motoromhoz egy alkatrészt, ami nem volt jó hozzá. Eladó okoskodott, hogy ad kedvezményt. Mondtam neki, hogy nem kell, nem jó a cucc, visszaküldöm és kérem a pénzt vissza. Hát hogy ő Kínában van. Mondom az a te bajod, Amazon szerint kell rendelkezned UK címmel, ha itt árulsz.
Akkor küldjem el Kínába. Feladtam neki potom 35 Fontért, írtam az Amazonnak, hogy mi a helyzet. Egy órán belül visszautalták a termék árát és még a 35 Fontos is, amit a postára fizettem, hiszen nem miattam kellett Kínába küldeni.

Hogy az Emag mit csinál, nem tudom, de ha megjelennek ott a csalók és elkezdik átverni az embereket, gyorsan vége lesz ennek a tündöklésnek.

Írj nekik egy emailt, ha tudsz és majd írd meg a fejleményeket is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.01.14. 09:57:11

@Etniez:

Ne menjünk bele egymilliomodszorra, ki provokált kit, ki szarta le kinek a biztonsági elvárásait, ki sanyargatta és ágyúzta halomra kinek a nemzeti kisebbségét stb.

Abba se menjünk most bele, miképp gondolja Ukrajna az EU-tagságot, amikor a legnépesebb nemzeti kisebbségének nyelve be van tiltva a közéletben, a vele kapcsolatos kultúra szintén betiltva, a könyvek a könyvtárakból kidobva stb.

Részemről maradok abban, hogy az oroszok támadása minden szempontból egy kvára elhibázott lépés volt, de emellett a két harcoló fél közül az egyik kutya, a másik eb. Viszont a magyar kisebbség ukrajnai elnyomása miatt én kezdettől fogva Ukrajna vereségében reménykedem.

A lényeg az, hogy ezért a háborúért mindkét fél (Ukrajna mellett ideértve az USA-t is) egyaránt felelős, ezért ha Ukrajna kap nzugati fegyvereket, akkor elég álságos azon háborogni, hogy az oroszok is vásárolnak külföldről fegyvereket. Vagy inkább csak röhejes.

Etniez 2024.01.14. 10:21:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ne menjünk bele, mert egyrészt offtopik, másrészt faszságokat akarsz nekem leírni.

1. ki szarta le kinek a biztonsági elvárásait.
Ukrajna szuverén állam, Oroszországnak nincsen joga belepofázni, mit csinál.
Több tiszteletet Ukrajnának. Ha esetleg nem figyeltél volna, Putyinkád nagy hibának nevezte a
Varsói-szerződés megszűnését, tehát a te érveiddel jogosan támadhatná meg Magyarországot, mert vannak "biztonsági érdekei" Eszednél vagy bazdmeg?

2. " ki sanyargatta és ágyúzta halomra kinek a nemzeti kisebbségé" Ezt az álhírt már az oroszok is elengedték, az ENSZ odament volna vizsgálódni, nem engedték be és semmilyen bizonyítékkal nem szolgáltak az esetleges népírtásra. Tudod, kik a halottak, hol és hogyan haltak meg. Azért nem, mert akkor kiderülhetett volna, hogy egy nagy kamu az egész, csak az olyan ostobák hiszik el, mint te.

3. Abba se menjünk most bele, miképp gondolja Ukrajna az EU-tagságot
Ukrajna nem lesz EU-tag ebben a formában.

4. Részemről maradok abban, hogy az oroszok támadása minden szempontból egy kvára elhibázott lépés volt, de emellett a két harcoló fél közül az egyik kutya, a másik eb.
Persze, véleményed lehet ez, de a valóság az, hogy az egyik ország megtámadta a másik országot és azóta is megszállva tartja a területeit, a helyzet mások (értelmes emberek számára) teljesen egyértelmű.

5. A lényeg az, hogy ezért a háborúért mindkét fél
Nem, a lényeg az, hogy a háborút mindig valaki elindítja és az a felelős érte. Oroszország belekezdett egy területszerző háborúba, minden más indok csak a hülyék etetését szolgálja. Te pedig kajálod.

Azt hitték, tudnak csinálni egy ukrán bábállamot, hát benézték.

arthurthedent 2024.01.14. 11:44:14

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ne menjünk bele egymilliomodszorra, ki provokált kit, ki szarta le kinek a biztonsági elvárásait, ki sanyargatta és ágyúzta halomra kinek a nemzeti kisebbségét stb.

Kifogások, ürügyek, kibúvók, magyarázatok, mentségek, szabadkozások, mint mindig.

És ráadásul természesen mind marhaság. Merthogy oroszország b+ mindig lesz@rta mindenkinek a biztonsági elvárásait, mindig mindenkit provokált és hihetetlen pofátlanul ágyúzza a civil lakosságot ahányszor alkalma nyílik rá.

"Abba se menjünk most bele, miképp gondolja Ukrajna az EU-tagságot, amikor a legnépesebb nemzeti kisebbségének nyelve be van tiltva a közéletben, a vele kapcsolatos kultúra szintén betiltva, a könyvek a könyvtárakból kidobva stb."

Tényleg ne menjünk bele, mert k.rvára semmi köze a témához. De ha érdekel a véleményem, akkor körülbelül úgy, ahogy Orbán vitéz képzeli a NATO meg az EU tagságot, miközben mindent megvétóz és nyíltan támogatja az ellenséget.

Etniez 2024.01.14. 12:03:58

@arthurthedent: Mindig kiakasztanak ezzel a biztonságos dumával.

Oroszország határos a NATO-val (Észtország, Lettország, Lengyelország és most már Finnország). Fehéroroszország még Litvániával is. Orosz gondolkodás szerint ezek az országok mind biztonsági kockázat, tehát nyugodtan megtámadhatja őket Oroszország, ha elfogadjuk Józsefné érveit.
Igen ám, de Oroszország meg a fenti tagállamoknak biztonsági kockázat (és ez esetben valós, mert a NATO nem támad meg senkit és nem foglal el országokat, mivel védelmi szövetség), tehát ha ők megtámadnák Oroszországot, akkor az is jogos lenne.
Tehát igazából mindenki megtámadhat mindenkit, ha úgy gondolja. Csodálatos szép világunk lenne, ha ez így lenne.

Ukrajna olyan nagy biztonsági kockázatot jelentett Oroszország számára, hogy bár ugyan felfegyverezte és anyagilag támogatja a nyugat, immáron második éve képtelen arról, hogy kiverje az orosz csapatokat a saját területéről. Képzelem micsoda fenyegetés volt a nyugati fegyverek és pénz előtt...

Aztán a népírtás. Ugye Oroszország megtámadta Ukrajnát 2014-ben és elfoglalt donbaszi területeket. Ezek után az ukránok elkezdték elnyomni a saját oroszaikat, hiszen Oroszország őket használta fel, biztonsági kockázatot jelentettek számukra. Micsoda meglepetés.
2014 és 2022 között kb 12000 ember halt meg, 6000-6000 mind a két oldalon. Ezek közül voltak katonák/zsoldosok és civilek is. Legyen mondjuk 6000 civil áldozat 8 év alatt. Ebből 3000 orosz, ami évi 375 orosz civil halálát jelenti, elég latymatag "népírtás" ez.

Érdekes módon Izrael fényképpel, névvel bemutatta, kiket mészárolt le a Hamasz, Oroszország még neveket sem adott át az ENSZ-nek, amikor ki akarta vizsgálni. Azt sem, hogy hol haltak meg, hogyan és hova vannak temetve.
Tehát kijelenthető, hogy az egész egy nagy kamu!

Bob Munkatárs 2024.01.14. 20:53:54

Egy hónap után sikerült válaszolnia az ügyfélszolgálatnak az emailre. Egyébként ha eleget kattintgatsz, Dia helyett eljuthatsz egy ügyintézőig, aki kb ugyanennyire nem csinál semmi hasznosat. Lezüllöttek sajnos

atomic power 1986DucaDuca 2024.01.14. 21:55:46

@Etniez:

"Igen, csak nem Ukrajna ugrott neki szovjetoroszországnak, hanem fordítva. "

A 2003-as Irak elleni fegyveres támadás a nemzetközi jogrend figyelmen kívül hagyásával, a nemzetközi jog szabályainak feláldozásával történtm, hivatkozva a hatályos normarendszer, szabályozási struktúra antagonisztikusságára.

1999. március 24-én a NATO és az USA - BT-felhatalmazás nélkül - bombázni kezdte Szerbiát. Ez a cselekmény az ENSZ közgyűlése 1974/3314(XXIX) definíciója szerinti agressziónak minősült.

Vannak helyzetek, amikor a jelenlegi hatályos normarendszer alkalmazhatatlan arra a szerepkörre, ami szükséges lenne a kialakult helyzet kezelésére. Ekkor kerülhetnek előtérbe azok a következtetések, amelyek a szabályozási módok újragondolását segíthetik elő.

"Azért nem, mert akkor kiderülhetett volna, hogy egy nagy kamu az egész, csak az olyan ostobák hiszik el, mint te."

A modern Donbasz túlnyomórészt orosz nyelvű régió. A 2001-es népszámlálás szerint

Donyeck megyében a lakosok 74,9%-ának, Luhanszk megyében pedig 68,8%-ának az orosz a fő nyelve.

Az ENSZ jelentése szerint 2014. április és 2021. december 31. között körülbelül 14 000 ember halt meg a kelet-ukrajnai konfliktusban, közülük legalább 3400 civil.

ukraine.un.org/sites/default/files/2022-02/Conflict-related%20civilian%20casualties%20as%20of%2031%20December%202021%20%28rev%2027%20January%202022%29%20corr%20EN_0.pdf

atomic power 1986DucaDuca 2024.01.14. 22:30:51

@Etniez:

"Mindig kiakasztanak ezzel a biztonságos dumával."

1990: Párizsi Charta Egy Új Európáért címmel az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (EBESZ) 34 tagállamának csúcsértekezletén kinyilvánították a biztonság oszthatatlanságának elvét. A egyhangúan elfogadott dokumentum szerint “a biztonság oszthatatlan és minden egyes résztvevő állam biztonsága elválaszthatatlanul össze van kapcsolva minden másikéval”.

1999: EBESZ isztambuli csúcsértekezletén az oszthatatlanság elvét kiegészítették azzal, hogy az államok “nem erősíthetik a saját biztonságukat más államok biztonságának rovására”.

1955. májusában írták alá az osztrák államszerződést. A dokumentum elismerte a független és demokratikus Osztrák Köztársaságot. A parlament alkotmányerejű törvénybe iktatta az örökös semlegességről szóló nyilatkozatot, és októberben a szovjet haderő elhagyta az országot.

Ezután megindult Németország felfegyverzése.

1991. július 1-én a Varsói Szerződés megszűnt, a NATO megmaradt és keleti irányban terjeszkedett Oroszország határáig.

KékFény66 2024.01.15. 00:15:41

Azért azt ne felejtsük el, hogy, ahogy írtad, az eMag nagy cég, rengeteg vásárlóval. Éppen ezért ne várd el, hogy egy panaszra 1-2-3-4 napon belül reagálni fognak. 30 nap a válaszadási ideje minden cégnek.
A telefonos problémát nem is értem: Panaszt, reklamációt mindig írásban, e-mailben teszünk éppen azért, hogy nyoma maradjon.

arthurthedent 2024.01.15. 08:13:53

@KékFény66: "Azért azt ne felejtsük el, hogy, ahogy írtad, az eMag nagy cég, rengeteg vásárlóval. Éppen ezért ne várd el, hogy egy panaszra 1-2-3-4 napon belül reagálni fognak. 30 nap a válaszadási ideje minden cégnek."

Az Emag nagy cég, sok alkalmazottal és rengeteg bevétellel. Ezért elvárom, hogy 1 napon belül válaszoljanak. A csomagot általában 1-2-3 nap alatt kiszállítják, nem?

"A telefonos problémát nem is értem: Panaszt, reklamációt mindig írásban, e-mailben teszünk éppen azért, hogy nyoma maradjon."

Okés, csakhogy az emailnek nincs nyoma, meg aztán nem is adnak email címet, meg levelet sem küldönk mert nem találok a környéken sehol lúdtollat meg pecsétviaszt sem. :D

arthurthedent 2024.01.15. 08:17:40

@atomic power 1986DucaDuca: "1991. július 1-én a Varsói Szerződés megszűnt, a NATO megmaradt és keleti irányban terjeszkedett Oroszország határáig."

Rosszul tudod, a NATO nem terjeszkedett Oroszország határáig egészen addig, amíg finnország nem csatlakozott a NATO-hoz pár héttel ezelőtt.

Ellenben az orosz katonai szövetség (a NATO orosz megfelelője) a NATO határáig terjeszkedett, merthogy Beloruszia kérésére bevonult hozzájuk az Orosz hadsereg.

Látod, már megint a kedvenceid csinálják azt, amivel másokat vádolnak, ugye? Remélem tanulsz a dologból és eljutsz odáig, hogy megkérdőjelezed az orosz propagadát mielőtt terjeszteni kezded.

arthurthedent 2024.01.15. 08:28:29

@atomic power 1986DucaDuca: "Ezután megindult Németország felfegyverzése."

Akkoriban két németország volt, egy nyugati és egy keleti. Az oroszok a keletit, az amerikaiak a nyugatit "fegyverezték fel". Vagyishát a nyugati oldal felfegyverezte magát.

Ebből megint milyen tanulságot gondoltál levonni? Hogy az oroszok felfegyvereztek egy csomó elfogott országot. Katonákat állomásoztak a területükön? Titokban atomfegyvereket állomásoztak náluk. Keleti irányba tolták a varsói szerződés határait amennyire lehet? Hogy aztán pár évtized miatt azon picsogjanak, hogy a NATO nyugati irányba ment?

Az oroszok szeretnek olyan sakktáblán játszani, ahol csak ők léphetnek, ez világos. Nem képesek elfogadni, hogy másoknak is vannak jogaik, ez is nyilvánvaló. Maguknak olyan jogokat oszotgatnak, hogy az embernek kinyílik a bicska a zsebében, ezt tudjuk. Aztán amikor elkenik a szájukat annyira meg tudnak sértődni, hogy az ember félrenyeli a kávét, ez is közismert.

Majd megint bebukják mint az első világháborút, vagy a hidegháborút, aztán megint kussolgatnak egy-két generáción keresztül. Rohadt nagyokat szenvednek, ahhoz értenek, hogy pokollá tegyék egymás életét. Aztán sajnos megint rohadtul büszkék lesznek rá, hogy ők mekkorát szenvedtek és elkezdenek előjogokat osztogatni maguknak cserébe.

Persze a világot nem érdekli, hogy az oroszok mennyit szenvedtek, mert mindenki úgy b-szik ki magával, ahogy akar, de ha nagyon el akarnak foglalgatni országokat azért taknyán tenyerelik őket mint most is.

Már nincs oroszországban tojás, csirka, van viszont fél napos áramszünet meg fűtés nélküli panelek. Ezt szánták európának, most megtapasztalják maguknak. Próbálnak tanulni, de mi tudjuk, hogy képtelenek rá.

atomic power 1986DucaDuca 2024.01.15. 10:21:07

@Etniez:

"2014 és 2022 között kb 12000 ember halt meg, 6000-6000 mind a két oldalon. Ezek közül voltak katonák/zsoldosok és civilek is. Legyen mondjuk 6000 civil áldozat 8 év alatt. Ebből 3000 orosz, ami évi 375 orosz civil halálát jelenti, elég latymatag "népírtás" ez."

Nem a halálos áldozatok száma számít. Bár ez is sok.
ENSZ Egyezmény definiálja a népirtást E szerint népirtás valamely nemzeti, népi, faji vagy vallási csoport, mint olyan, teljes vagy részleges megsemmisítésének szándékával való elkövetése, amibe beletartozik a csoport gyermekeinek más csoporthoz való erôszakos átvitele. Emiatt már nemzetközi elfogatató parancsot adtak ki.

Etniez 2024.01.15. 10:28:26

@atomic power 1986DucaDuca: Jaj, átvetted az idióta szerepét Józsefnétől.

Irak egy tévedés volt, de azért tegyük hozzá, hogy Szadam Husszeinért azért nem volt olyan kár. Viszont Irak határai garantáltak volna és kivonult onnan az USA,
Ukrajnából mikor tetszik kivonulni Szovjetoroszországnak? Ne keverjük már össze egy agresszor eltávolítását egy területszerző háborúval.

Szerbia! Szerbia a jó példája annak, hogy mekkra egy fos az ENSZ és az EU. USA-nak kellett bebomáznia, hogy megállítsa a szerbek VALÓS népírtását és béke legyen.
Igazából ez az EU területe és nem az a baj, hogy akár jogtalanul (nem tudok, hogy jogosan történt-e és le is szarom), igazából nekünk kellett volna rendet raknunk az USA helyett.

Bájdövéj, átmentünk jogászba, holott én nem jogászkodtam.

De ha már jogászkodunk, akkor Oroszország 1990 óta 3 szerződésben ismerte el és garantálta Ukrajna határait, és ezt 2014 óta folyamatosan megsérti.
Szóval ennyit ér a jog.

Az viszont biztos, hogy Ukrajnát azért támadta meg, mert oroszcsicska bábkormányt akart odarakni, mivel nem sikerült, beéri területekkel. A lényeg, hogy ez egy valós indok nélküli háború.

Oroszország nagyobb, mint Európa, atomfegyverei vannak, ki a faszom jelent rá biztonsági kockázatot? Még az USA sem.
Aki ezt, vagy a népírtást elhiszi, az úgy hülye, ahogy van.

Etniez 2024.01.15. 10:33:08

@atomic power 1986DucaDuca: Nem, a napi 1 halott kurvára nem sok, Magyarországon közlekedési balesetben többen halnak meg.

genocide

the deliberate killing of a large number of people from a particular nation or ethnic group with the aim of destroying that nation or group.

Szóval a népírtás nagy számú ember megölését jelenti azzal a céllal, hogy kiírtsanak egy népcsoportot teljesen vagy egy területről.
Szóval a napi egy halott nem számít annak, mert nem felel meg a definciónak.

Másrészt, az ukránok nem ölték halomra az ártatlan civiliket, hanem harcoltak a területüket megszálló oroszokkal és háborúban értelemszerűen halnak meg civilek.
Az volt népírtás, amikor a szerbek Sebrenicánál összetereltek egy csomó muzulmánt, bezárták öket egy táborba, majd a megkötözött kezű embereket kivitték a mezőre és legéppuskázták,
Az népírtás.

Le kell jönni az orosz propagandáról kicsit. Vagy tőlem maradhatsz ilyen tévhitben is, leszarom.

atomic power 1986DucaDuca 2024.01.15. 10:37:12

@Etniez:

"Nem, a lényeg az, hogy a háborút mindig valaki elindítja és az a felelős érte."

Az is, aki kiprovokálja. Ha a testvéremet agyba-főbe püfölik egy lakásban, akkor nem édekel, hogy magánlaksértést követek el, de a segítségére sietek. A jog nem mindig szolgálja az igazságot.

Etniez 2024.01.15. 10:37:36

@atomic power 1986DucaDuca: Az a baj, hogy annyira hülye vagy, hogy folyamatosan kinevetteted magad.

Idézgetsz nekem az oroszhírek vagy egyéb fasz oldalakról olyan dolgokat, melyek ki vannak ragadva a kontextusukból.

Amiket írsz, azok nem csorbíthatják szuverén országok akaratát.
Nem mondhatja Németország, hogy Ukrajna nem lehet EU tag, mert Oroszországnak nem tetszik.
Az igazság az, hogy Ukrajna eldönti, hogy mit akar és senkinek semmi köze nincs ehhez.
Az a szuveneritás alapja.

Amiket te írsz, azok nem katonai vagy biztonságpolitikai szerződések.
Megint jön a takarózás, hogy a kontinensnyi méretű, ballisztikus atomfegyverek ezreivel rendelkező Oroszország egész nap retteg.

Na, részemről az összes ilyen ostobaságra nem reagálok, nincs erre időm.

Egy jó összefoglaló mindenkinek: www.youtube.com/watch?v=asHlT1zkddM

Etniez 2024.01.15. 10:38:31

@atomic power 1986DucaDuca: "Ha a testvéremet agyba-főbe püfölik egy lakásban,"
Ha ez történik, akkor már megvan az agresszor. Azok, akik megverik a testvéred.

Na, tényleg offra raklak, fullba nyomod a kretént.

arthurthedent 2024.01.15. 11:02:01

@atomic power 1986DucaDuca: "Az is, aki kiprovokálja."

Ostobaság. Nem tudod mit jelentenek a magyar szavak.

Ha neked nem érdeked, hogy héborúba menj és provokációval rávesznek, hogy megtedd, akkor kizárólag csak saját magadat okolhatod, hogy olyasmire vettek rá, ami nem volt érdeked.

Itt egy lehetséges definíció a netről:

"Meggondolatlan cselekvésre sarkalló tett vagy kijelentés. Előre megfontolt és ártó szándékú magatartás, megnyilvánulás, amellyel egy másik személyt vagy csoportot olyan visszavágásra késztetnek, amit később rá nézve hátrányosan használnak fel."

Megvan, hogy ha meggondolatlanul cselekszel, akkor csak magadat hibáztathatod? Csak gyerekek meg a Putyin hivatkozik arra, hogy őt provokálták, értelmes ember nem égeti magát azzal, hogy a saját meggondolatlan viselkedéséért mást hibáztassa!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.01.15. 11:28:26

@arthurthedent:

"ha érdekel a véleményem"

Nem igazán...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.01.15. 11:31:36

@atomic power 1986DucaDuca:

"nem édekel, hogy magánlaksértést követek el, de a segítségére sietek. A jog nem mindig szolgálja az igazságot."

Ilyenkor jogos védelmi helyzetben vagy - ez ui. nem csak önvédelem lehet -, ami felülírja a magánlaksértést.

atomic power 1986DucaDuca 2024.01.15. 11:54:29

@Etniez:

"Na, részemről az összes ilyen ostobaságra nem reagálok, nincs erre időm."

Viszonosság alapján, szintén!

atomic power 1986DucaDuca 2024.01.15. 15:19:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Ilyenkor jogos védelmi helyzetben vagy - ez ui. nem csak önvédelem lehet -, ami felülírja a magánlaksértést."

Ezek szerint a Btk. előbbre jár, mint a nemzetközi jog. Előbbi megengedi a beavatkozást, utóbbi nem, illetve csak a kiváltságosoknak. (angolszászok, NATO)

0dzsud0 2024.01.15. 22:49:03

@Etniez: "Szerbia a jó példája annak, hogy mekkra egy fos az ENSZ és az EU."

Ez tökre így van.

"Szóval ennyit ér a jog."

Bizony. Aki nagyon sok atomon ül, az telibeszarhatja a nemzetközi jogot is, vagy tekinthet rá egyszerű hobbiként is.

"Aki ezt, vagy a népírtást elhiszi, az úgy hülye, ahogy van."

Azért sajnos nem egészen...a hiba ott van, hogy úgy képzelsz egy nagyhatalmakat, mintha sima magánszemélyek lennének. Nem így működnek. Az pedig egy másik hiba, ha azt feltételezed, hogy az ukránok nem irthattak oroszokat, mert ez esetleg nem tűnik logikusnak. Nyugodtan engedd meg az ukránoknak is, hogy ők is tudnak óriási ostobaságokat csinálni.

0dzsud0 2024.01.15. 22:55:58

@Etniez: "Nem mondhatja Németország, hogy Ukrajna nem lehet EU tag, mert Oroszországnak nem tetszik.
Az igazság az, hogy Ukrajna eldönti, hogy mit akar és senkinek semmi köze nincs ehhez.
Az a szuveneritás alapja."

Ukrajna arról álmodozhat, amiről csak akar, nagyjából erre terjed ki a szuverenitása. Az viszont, hogy szeretne pl. EU-tag lenni és EU-taggá is válik, az elég nagy kettő.

"Megint jön a takarózás, hogy a kontinensnyi méretű, ballisztikus atomfegyverek ezreivel rendelkező Oroszország egész nap retteg."

Természetesen fenyegetésnek tekinti a szomszédjában lévő NATO-t, amely együttes erejével szemben még ő sem veheti fel a versenyt. Felesleges a "retteg" kifejezéssel bagatellizálni, eléggé ismert nagyhatalmi viselkedés. Mármint értem, ki lehet akadni rajta, lehet elítélni, meg minden, de miért kötelező századjára is eljátszani, hogy ilyet még nem láttunk?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.01.15. 23:18:54

@0dzsud0:

"engedd meg az ukránoknak is, hogy ők is tudnak óriási ostobaságokat csinálni."

Egyetértek mindkét kommenteddel. Csak azt tenném hozzá, hogy a saját állampolgárok - mert ugye a donbaszi oroszok is ukrán állampolgárok - tömeges legyilkolászására az "ostobaság" picit túl enyhe kifejezés.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.01.15. 23:24:50

@0dzsud0:

Attól tartok, Ukrajna gyorsítósávon jut majd be az EU-ba, még akkor is, ha ebbe az EU, főleg a keleti tagállamok belegebednek. Még akkor is, ha ez tovább rombolja az EU versenyképességét és gazdasági erejét. Ez politikai, nem gazdasági döntés lesz.

0dzsud0 2024.01.16. 00:12:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ""ostobaság" picit túl enyhe kifejezés."

Persze. Ukrán szemszögből nézve írtam, akik nyilván nem fogják magukat elítélni egy újabb Volhíniáért sem. Ami miatt nem csak erkölcsi értelemben elítélendőek, de még ostobák is, az az, hogy nem bennünk, hanem az oroszokban találták meg a főellenséget. Világos persze, hogy a Kárpátalján élő magyarok is számos atrocitás, jogtiprás áldozatai, de az is látszik, hogy ott ők nem a célpont, csak a járulékos veszteség. Pedig ha elsősorban inkább belénk álltak volna izomból és nem az oroszokba, mi nem tudnánk olyan könnyen visszaütni. Ha meg az oroszokba állnak bele izomból, akkor beleszaladnak pár fájó pofonba. Ez történik most. Nem kizárólag erről van szó, de nem elhanyagolható körülmény volt az orosz kisebbségek folyamatos basztatása. Hát ezért tartom őket - egyebek mellett - rendkívül ostobának, és ez egyben a mi nagy szerencsénk.

0dzsud0 2024.01.16. 00:18:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Igazából eléggé mindegy, alig maradt már értelme az EU-nak mára. NATO-tagok ne legyenek soha, ez a legfontosabb.

"Ez politikai, nem gazdasági döntés lesz."

Igen. Szánalmas az egész.

arthurthedent 2024.01.16. 08:12:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "tömeges legyilkolászására"

Ja, valójában az ilyen "tömeges legyilkolászás" megint csak a képzeletedben és az orosz propagandában létezik. Nem voltak civil áldozatok amíg az oroszok 2014-ben meg nem támadták az ukránokat. Akkor volt egy minimális számú civil áldozat, amiért nyilván az orosz agresszor volt a felelős.

Ez megint a jó öreg "nem az a gyilkos aki gyilkol, mindenki más gyilkol" ruszki igazmondás.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.01.16. 13:48:38

@arthurthedent:

"Nem voltak civil áldozatok amíg az oroszok 2014-ben meg nem támadták az ukránokat."

És ez már legitimálja az orosz anyanyelvű ukrán állampolgárok legyilkolását? Ami persze csak a képzeletedben és a ukrán propagandában nem történt meg.

arthurthedent 2024.01.16. 15:47:55

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "És ez már legitimálja az orosz anyanyelvű ukrán állampolgárok legyilkolását? "

Nem, nem legitimáltam, tagadtam.

"Ami persze csak a képzeletedben és a ukrán propagandában nem történt meg."

Az előbb már valaki más elmagyarázta, hogy 2014 után is kevés volt a civil áldozat, pedig akkor már hűború volt. Ezt a népirtás dolgot Putyin találta ki, hogy megmagyarázza miért indult hódító háborúra... már megint.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.01.16. 16:12:55

@arthurthedent:

"Nem, nem legitimáltam, tagadtam."

Előadod az ukrán propandát.

Nyilván azt is tagadod, hogy Ukrajna legnépesebb nemzeti kisebbségének nyelve törvényileg be van tiltva a közéleti használatban.

arthurthedent 2024.01.18. 06:51:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Nyilván azt is tagadod, hogy Ukrajna legnépesebb nemzeti kisebbségének nyelve törvényileg be van tiltva a közéleti használatban."

Már megint gondolatolvasónak tetszik képzelni magát? Rohadt visszataszító, amikor azzal vitatkozol amit soha nem mondtam.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.01.18. 11:59:38

@arthurthedent:

Nyilván nem ismered a "nyilván" határozószó jelentését. Nyilván nem is magyar az anyanyelved.

De ha már itt tartunk: szerinted mennyire EU-érett az az ország, amely a legnépesebb, sokmilliós kisebbsége nyelvét az oktatásban, a közéletben betiltja, sőt annak használatát törvényileg büntetni rendeli, az e nyelven írt könyveket eltávolítja a könyvtárakból, az e kisebbség anyanemzete művészeinek szobrait ledönti, a róluk elnevezett közterületeket átnevezi, a műveik előadását világszerte betiltatni próbálja stb.?

Avagy tagadod a fenti megállapításokat? Emlékeztetlek, hogy Európában a náci Németország óta a banderista Ukrajnában fordul elő újra ilyesmi.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.01.18. 12:03:29

Ami egyben azt is jelenti, hogy Putyinnak igaza van, amikor Ukrajnát náci államnak nevezi. Mert ugyan Oroszországban is vannak náci csoportok, ám a nácizmus egyedül a banderista Ukrajnában emelkedett állami szintre.

Юрій Роман 2024.04.03. 06:13:48

Nem küldtek EU plugkonnektort
süti beállítások módosítása