wagmg

wagmg

Mi a franc történt?

2025. március 02. - arthurthedent

Mára már mindenki hallott róla, mindenki megnézhette mi történt a Fehér Házban, az Ovális Irodában. Felteszem mindeki megnézte a felvételeket, visszapörgette őket, dühöngött, mérgelődött rajtuk. Ez eddig rendben is van...

Csakhogy az emberek egy része azt mondja, hogy ez az egész Trump és a Trumpot támogató politikusok bűne, az emberek egy másik, sajnos népes tábora meg azt mondja, hogy az egész Zelenszkij bűne. Zelenszkij a hibás, ő a bűnös, Trump jogosan, joggal, helyesen cselekedett, helyretette, helyreutasította, Zelenszkijt és az ukránokat.

Namost lehet érvelni, érvelnek is sokan emellett. Sok ostobaságot össze lehet hordani, ezt sajnos látjuk. Van azonban itt egy nézőpont amit érdemes megemlíteni...

 Ha még valaki nem hallott volna róla...

Ha Zelenszkij kiérdemelte ezt a támadást, ezt a cserbenhagyást, ezt a fenyegetést, ezt a megalázó bánásmódot a Trump kormány amerikájától, akkor...

1) Mexikó is kiérdemelte, hogy az USA elnöke megfenyegesse vámháborúval, sőt katonai megszállással? Mert Trump ezt tette, azt nyilatkozta, hogy ha Mexikó nem vigyáz magára parancsot ad és a hadsereg átlépi a határt. Mexikó kiérdemelte ezt? Talán...

2) Akkor Kanada kiérdemelte, hogy Trump vámháborút kezdjen ellene? Mivel érdemelte ki Kanada, hogy Trump azt mondja nekik, hogy addig folytogatja őket vámokkal, amíg nem válnak az USA részévé? Mivel is érdemelték ki a legendásan udvarias Kanadaiak, hogy Trump azt mondja nem kizárt, hogy katonai erővel foglalja el és kebelezi be őket? Mivel?

3) És a NATO szövetségesek mivel érdemelték ki, hogy Trump kijelentse pusztuljanak egyedül, ő ugyan nem küldene amerikai katonákat a segítségükre, hiszen csak élősködnek?

4) És vajon az EU mivel érdemelte ki, hogy vámháborút kezdjen amerika ellene? Az EU vajon mivel provokálta ki azt a megaláztatást, hogy Trump kijelentse csak azért hozták létre, hogy "kicsesszenek" amerikával?

5) Grönland megvan? Az ott élők mivel érdemelték ki, hogy Trump kijelentse megveszi őket kilóra, vagy elfoglalja őket vagy akármi, mert útban vannak neki?

6) Ja, az amerikában élők mivel érdemelték ki, hogy Trump kijelentse akkora tömeges deporálások lesznek amilyet a világ még nem látott? Bár igen, ezt inkább visszavonom, ezt már a választások előtt is mondta, szóval amerika kiérdemelte ezt, hisz utána szépen megválasztották Trumpot.

Tömeges deportálások, ezzel lehetett ma amerikában választásokat nyerni

Namost nem tudom mennyire érthető a mondanivalóm, megpróbálom hát még egyszer elmondani. 

Mindenki saját vérmérséklete, saját előíteletei alapján eldöntheti, hogy kedveli -e Zelenszkijt, támogatja -e, egyetért -e vele. Viszont ha úgy érzed, hogy Zelenszkij kiérdemelte azt, hogy Trump nekimenjen, megtámadja, megfenyegesse, akkor egy dolgot tudnod kell!

Trump gyakorlatilag amerika minden szövetségesének nekiment, minden szövetségesét megtámadta, minden szövetségesét megfenyegette már.

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr4618807576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arthurthedent 2025.03.04. 21:08:32

@atomic power 1986DucaDuca: Maga Gorbacsov mondta, hogy ilyen igéret nem volt. Mint az közismert. Ez is csak egy hazugság a sok közül.

Putyin számtalan okot felsorolt, hogy bántják az oroszokat, hogy Ukrajna nem is létezik, hogy ukránok sem léteznek, hogy nácik, hogy biologia fegyvereket gyártanak, hogy be akarnak lépni a natoba, mondott mindent. Ki melyik hazugságot hiszi el, lehet válogatni...

arthurthedent 2025.03.04. 21:14:30

@2025.: Igen, a ruszkik el akarják foglalni europát. Ezt mondják a legfelsö szinten is. Mégis mit gondolsz mi a fenét jelent az, hogy orosz érdekszféra? Azt jelenti, hogy europában az orosz érdekek érvényesülnek. Nem sz europai érdekek. Le kell neked rajzolni, vagy mi?

Mégis mit jelent az szerinted, hogy visszaállitani a szovjet idöket? Mégis miért akarják, hogy magyarország védtelen legyen? Mert NEM akarnak idejönni, mi?

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.04. 23:34:25

@arthurthedent:

"Maga Gorbacsov mondta, hogy ilyen igéret nem volt. Mint az közismert. Ez is csak egy hazugság a sok közül."

nsarchive.gwu.edu/document/16117-document-06-record-conversation-between

5. oldal

"Jamess Baker: We understand that not only for the Soviet Union but for other European countries as well it is important to have guarantees that if the United States keeps its presence in Germany within the framework of NATO, not an inch of NATO’s present military jurisdiction will spread in an eastern direction. We believe that consultations and discussions within the framework of the “two + four” mechanism should guarantee that Germany’s unification will not lead to NATO’s military organization spreading to the east."

arthurthedent 2025.03.05. 06:27:35

@atomic power 1986DucaDuca: igen, ha tudnál angolul, akkor értenéd, hogy ez arrol szolt, hogy a német egyesitést nem használja ki amerika arra, hogy a csapatai közelebb állomásozhassanak a volt keletnémet területeken. Ez nem arrol szolt, hogy ne léphessen be senki a natoba.

arthurthedent 2025.03.05. 06:30:45

@atomic power 1986DucaDuca: és persze ez egy politikus nyilatkozata. Ez NEM egy nemzetközi megállapodás.

Ez azt mondja, hogy fontos lenne, hogy legyenek garanciák, ez nem garancia. Olyan, mintha a biroságon követelnéd a bloghozzászolásod betartását. :D

arthurthedent 2025.03.05. 06:38:23

@atomic power 1986DucaDuca: Oroszország viszont aláirta a Budapest memorandumot. Nem csak valami ruszki politikus nyilatkozott arrol, hogy jo lenne, ha garancia lenne ukrajna sértetlenségére, hanem oroszország garantálta ezt hivatalos nemzetközi megállapodásban. Mint ahogy amerika is garantálta ezt. És azt is, hogy nem fog katonai vagy gazdasági fenyegetést alkalmazni ukrajna politikájának megváltoztatására sem. Amerika segg.t csinált a szájábol, oroszországgal együtt.

Mindeközben mindkettö azt várja el, hogy a világ most már garanciák nélkül vegye szentirásnak amit mondanak.

arthurthedent 2025.03.05. 06:46:06

@arthurthedent: Én meg javaslom, hogy Trump arcképe legyen az egymillio rubeles bankjegyen. Cserébe azért, amit Putyinisztánért tett. Söt kéne egy Trumpgrád is lassan, meg pár 100 méter magas aranyozott szobor is.

gigabursch 2025.03.05. 06:51:12

@arthurthedent:
Tudatlanságod már csak az arroganciáddal vetekszik.

A jelek szerint még vagy nem találkoztál a forgalommal (bár ezt kétlem) vagy nem fogod fel, hogy mit takar a felörlő háború.
Pedig találkoztál a forgalommal, mikor az értetlenkedésedet adtad, hogy miért van tele a mező kráterekkel, amit a nehéztűzérség okoz.

Ez a feltörő háború jelenleg a NATO teljes tűzérségi, uav (mélységi és közvetlen frontvonali) kapacitásán keresztül kimerítette azok fegyvergyártási kêpességét.
De szintén tény - S biztos, hogy a szokásos vitatkozásaidat el fogod kezdeni -, hogy a NATO, mert már nincs miből nem tud légtérvédelmet biztosítani, ugyanis csak az elmúlt fél évben nagyjából a teljes patriot rendszer nem csak felsült, de meg is semmisült, amellett hogy q. drága. A nem túl drága iszkanderektől és a patriotokhoz mérten mocskosan olcsó fab-3000/1500 siklóbombáktól.
Ezek akkor is tények, ha elkezded a szokásos debil vitatkozósdit.

Erőforrás háborúban, technológiai fölény mellett nincs miért sietni.
Viszont az ilyen jellegű tűzérségi felemésztés mellett a hoholok harci értéke a morál felől minden nap egyre gyengébb.
Emellett az AEÁ jelen vezetése nyolc évtizednyi, mind vesztes háború után belátta, ha ezt erőlteti, óriási gazdasági és politikai fiaskó elé néz.

...

Van viszont egy adalék, ami Zöldtakony Zselé viselkedését árnyalja.
kuruc.info/r/9/285010/

Érdemes elolvasni és értelmezni.
Nem, nem kell rá fél percen belül reagálni.
Érdemes elolvasni a kommenteket is.
A java, az nem lóg ki onnan, de van pár, ami felettébb elgondolkodtató.
De csak azoknak, akik nem szájkaratézni akarnak.

arthurthedent 2025.03.05. 07:35:14

@gigabursch: Amit irtal az semmit nem cáfol abbol, amit én mondtam. Egyszerüen annyit jelent, hogy te az oroszoknak szurkolsz ezért azt állitod, hogy tutira ök fognak nyerni.

Én nem az oroszoknak szurkolok és azt mondom senki sem tudja elöre mit hoz a jövö. Pláne a háboruk esetében nem lehet tudni.

Én azt is mondtam, hogy oroszország gyenge. Az, sokkal, de sokkal gyengébb mint ahogyan azt gondolta bárki. Ha holnap elsöpörnék az ukrán sereget akkor is sokkal gyengébb, mint ahogyan gondolta bárki.

Három napot adtak az ukránoknak. A nyugat, Puyin, mindenki. Három éve nem bir velük az orosz sereg. Tehát sokkal gyengébb, mint bárki gondolta volna

arthurthedent 2025.03.05. 07:39:31

@gigabursch: Az USA vezetése nem látott be semmit. Trump a kezdetek ota oroszbarát, Putyint támogatja. A szo, hogy BELÁTTA implikálja, definicio szerint azt jelenti, hogy megváltoztatta a véleményét.

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.05. 07:47:10

@arthurthedent:

"igen, ha tudnál angolul, akkor értenéd, hogy ez arrol szolt, hogy a német egyesitést nem használja ki amerika arra, hogy a csapatai közelebb állomásozhassanak a volt keletnémet területeken. Ez nem arrol szolt, hogy ne léphessen be senki a natoba."

Tudok angolul, és amikor James Baker külügyminiszter arról beszél, hogy "not an inch of NATO’s present military jurisdiction will spread in an eastern direction", és "will not lead to NATO’s military organization spreading to the east" az pontosan azt jelenti magyarul, hogy nem terjeszkedik keletre. Nem a volt NDK területéről beszél, hanem en bloc keleti irányról, ami minden olyan teületet magában foglal, amely az Elbától keletre van. Baker nyilatkozatának sem stratégiai, sem a biztosítékok szellemének szempontjából nem felelne meg egy olyan szűkített értelmezése, hogy a keletre terjeszkedés tilalma csak a volt NDK teületée vonatkozna. Ezt igazolja az is, hogy Goracsov
is keményen bírálta a NATO-bővítést, és azt a tárgyalások garanciáinak megsértésének nevezte.

2017. december 12-én a National Security Archive at George Washington University nyilvánosságra hozta az orosz–amerikai tárgyalásokról az addig titkosított dokumentumokat, amelyek közül három, a National Security Archive számozása szerint az 5., a 6. és a 8. dokumentum említi ezt az ígéretet.

nsarchive.gwu.edu/briefing-book/russia-programs/2017-12-12/nato-expansion-what-gorbachev-heard-western-leaders-early

Az 5. számú dokumentum James Baker amerikai külügyminiszter és Mihail Gorbacsov főtitkár, illetve Eduard Sevardnadze között 1990. február 9-én a Kremlben zajlott beszélgetés átirata. Itt James Baker a következőt mondja:

"Ha fenntartjuk jelenlétünket egy olyan Németországban, amely a NATO része, akkor a NATO-erők joghatósága nem terjedne ki egy centivel keletebbre."

A 6. számú dokumentum egy átirat a James Baker és ­Eduard Sevardnadze között folytatott beszélgetésből, ebben Baker a következőket mondja:

„És az utolsó pont. A NATO az Egyesült Államok európai jelenlétét biztosító mechanizmus. Ha a NATO-t felszámolják, nem lesz ilyen mechanizmus Európában. Megértjük, hogy nemcsak a Szovjetunió, hanem más euró­pai országok számára is fontosak a garanciák arra, hogy ha az Egyesült Államok a NATO keretein belül megtartja németországi jelenlétét, akkor a NATO jelenlegi katonai joghatósága egyetlen centiméterrel sem fog keleti irányba terjeszkedni. Úgy gondoljuk, hogy a »kettő+négy« mechanizmus keretében folytatott konzultációknak és megbeszéléseknek garantálniuk kell, hogy Németország egyesülése nem vezet a NATO katonai szervezetének kelet felé történő terjeszkedéséhez.”

A 8. számú, 1990. február 10-én kelt dokumentumban Baker tájékoztatja a német kancellárt, Helmut Kohlt a Gorbacsovval folytatott előző napi tárgyalásáról:

„Aztán feltettem neki a következő kérdést. Jobban szeretné, ha az egyesült Németország a NATO-n kívül, önállóan és amerikai erők nélkül létezne vagy jobban szeretné, ha az egyesült Németország a ­NATO-hoz lenne kötve, és biztosítékot kapna arra, hogy a NATO joghatósága egy centimétert sem mozdul el kelet felé a jelenlegi pozíciójától? Azt válaszolta, hogy a szovjet vezetés minden ilyen lehetőségen komolyan elgondolkodik, és hamarosan egyfajta szeminárium keretében megvitatja azokat. Majd hozzátette: »Természetesen a NATO övezetének bármilyen kiterjesztése elfogadhatatlan lenne.«” Az igaz, hogy ezt végül nem foglalták írásba, de az egyesített Németország NATO tagságának egyértelműen ez volt szovjet részről a feltétele.

arthurthedent 2025.03.05. 07:48:20

@gigabursch: Azt is mondod, hogy az orosz fegyverek mennyivel jobbak, mint a nyugati fegyverek. Vicces, mert ez egy olyan képtelenség, amit gyakorlatilag senki sem hisz el.

Az ukrajna háboru kitörése ota Oroszország elvesztette a fegyverpiacát. Már India sem akar orosz fegyvereket venni. Biztos azért, mert olyan klafák, mi?

Biztos azért kunyerál Putyin löszert Észak-Koreátol, mert a nyugat fegyvergyártása kimerült. Biztos azért pobál koreai csapatokat bevetni, mert az ukránok kimerültek. Biztos azért vonult be ukrajna kurdzkba, mert az orosz sereg olyan szupi, mi?

Senki sem tudja mit hoz a jövö, de amiket mondasz az csak az orosz ptopagndával van összhangba, a valosághoz nem dok köze van.

arthurthedent 2025.03.05. 07:50:02

@atomic power 1986DucaDuca: ha tudsz angolul, akkor tudod mit jelent az, hogy quote mining.

arthurthedent 2025.03.05. 07:55:10

@atomic power 1986DucaDuca: Szoval elfogadod, hogy nem foglalták irásba?

Akkor add nekem a kocsidat! Tudom, hogy nem foglaltuk irásba, de akkor is...

Beszéltek dolgokrol. Ötleteltek. Morfondiroztak. AZTÁN megegyeztek. Leirták miben egyeztek meg. Aláírták. Kihirdették mint a közös akaratukat.

Nem tudom érted -e, de a világ igy müködik.

arthurthedent 2025.03.05. 08:04:46

@atomic power 1986DucaDuca: Ráadásul 2014-ben lehetetlenné vált Ukrajna NATO tagsága, tök értelmetlem lett vola ezért 2022-ben átfogo támadást inditani.

Ráadásul Putyint nyilván nem érdekli, hogy Finnország és Svédország NATO tag lett. Semmiféle vörös vonal dumát nem nyomott rá.

Ráadásul az orosz felsövezetés el is mondta, hogy amig Ukrajna létezik Oroszország nem nyugodhat. Ha most ilyet mondanak, akkor joggal feltételezhetjük, hogy már elötte ezt gondolták.

gigabursch 2025.03.05. 09:45:44

@arthurthedent:
Ilyen szinten hazudozni, ahogy te teszed - félelmetes. Bár az is lehet, hogy egy erősen disz-es szerencsétlen vagy.
Mindenesetre szókiforgatáson keresztül megvalósított hazudozásban "példaértékű" vagy.

1) Qrvára nem szurkolok senkinek egy háborúban. Hiába próbálsz ilyen hazugságot a számba adni. S ezt tarts szem előtt.
De idézem magamat: Tüzet tüzelőanyaggal nem lehet eloltani.
Eleve el se kellett volna kezdeni, de hohol- és brüsszelfetisiszták, MINT AMEILYEN TE IS VAGY, - bár lehet, hogy csak a hasznos hülyék táborát erősíted - ezt képtelenek felfogni.

2) Az orosz fegyverek _nem_jobbak*_, csak legalább egy nagyságrenddel több van belőlük és fel is tudják használni, sőt, fel is használják. A hohol haverjaid és az ott lévő eleddig legalább 60 országból oda importált zsoldosok meg szépen kopnak. Főleg a patriotok tájékán... Azok se mennek már haza..., max a dögcédulájuk, de zsoldosoknak az se jár...
Amúgy Putyin nem kunyerál lőszert É-Koreától, hanem szimplán üzletelnek. Az üzlet tárgya nagyjából sejthető, de alighanem rajtuk kívül senki nem tudja. Ezzel szemben a tarháló kijevi zsidó, az kunyerál, fenyegetőzik és követel.
S igen. 120/155 mm-es lőszerekből (azaz lövegek és tankok lőszerei) a komplett NATO éves szinten tud gyártani (érted GYÁRTANI!) 1,1 milliót. Ebből a saját tartalékaiknak és felhasználáésuknak köszönhetően eljut ÉVENTE kb 700.000 hohóliába.
Ezzel szemben az oroszok a 125/152 mm-es lőszerekből legyárt évente 3,5 milliót, ileltve VÁSÁROL É-Koreától 4,5 milliót (a koreai temelési munkamorál talán nem képezi vita tárgyát).
Namost ez a 9 millió <=> 0,7 millió több, mint beszédes adat.
De a 0,7 millió jól mérhető hányada ki se jutott a frontra, mert még a köztes logisztikai bázisokon, kikötőkben rendezett iszkanderes és geranos "tűzijátéknak" köszönhetően tetemes része megsemmisült.
Megint csak vitatkozhatsz, tekeregetheted a szavakat (gusztustalan szokásodhoz méltón), de a tények nem képezik vita tárgyát.
2025 februárban az oroszok 20.000-et meghaladó mélységi és frontvonali támadást hajtottak végre, nagyrészt UAV-kkel, de a felhasznált rakéták se voltak kis számban.
De ne nekem higgy.
Menj ki a frontra és jelents onnan, hogy vajon nyomasztó-e a tűzérségi fölény, vagy csak a fotelokoskodás a kedvenc tevékenységed, a tök egyértelmű mondatok kitekerése és félrehazudozása mellett.

Idézek, mert itt hangzott el egy kommentelőtől úgy három éve:
"Ezt a háborút az ukránok nem nyerhetik meg, az oroszok meg nem veszíthetik el."

3) Nem, az orosz felspvezetés nem azt mondja, hogy Ukrajna amíg létezik, Oroszország nem nyugodhat. Megint HAZUDSZ. Ahzt mondták (épp elégszer), hogy amíg Ukrajna úgy létezik, hogy az egy felvonulási területe a nyugati erőknek, addig nem nyugodhat.
A kettő között orbitális a különbség. Bár egy kicsit kisebb, mint amekkorát hazudtál.

S MÉG EGY FONTOS DOLOG:

Három éve nyomod az agitprop hazudozásaidat.
Választhatsz:
A) Abbahagyod
B) Tudomásul veszed, hogy minden hazugságodat tényszerűen kiemelik innen tübben is
C) "Jó demokratikus módszerekkel" kitiltasz bárkit, aki rögízati a tényt, hogy megint hazudtál..

_______________-
* de jobbak. A patriotok mérhetően egy kalap szart sem érnek, csak baromi drágák. A drónok ellen egyik oldalnak sincs hatékony fegyvere, csak a 10-szeres szorzóval nem lehet mit kezdeni, a fantasztikus Abrams-Leclerc-Challenger-Leopard nehéz harckocsik, valamint az összes többi kerekeken/lánctalpakon guruló izéje a NATO-nak mind leszerepelt, az első eredmények után nem csak kiismerésre kerültek, hanem masszívan fogyasztják őket a szervízbázisaikkal együtt, rehab nélkül.
A "csodálatos"(-an elavult) F-16-ok összes felszállása nem érte el a 10 darabot, az ott lévő állomány hadrafogható része meg egyenlő a nullával. Részben azért mert helyben lezúzták őket, részben azért, mert nem tud hol felszállni, részben meg azért, mert már se személyzet. se alkatrész...

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.05. 09:54:29

@arthurthedent:

"Nem tudom érted -e, de a világ igy müködik."

Az úri megállapodások kézfogással jönnek létre, semmint írásos szerződéssel. Ezek a megállapodások a felek közötti bizalomra és becsületre épülnek.

Sok közül ilyen Gentlemen’s Agreement volt 1907-ben az Egyesült Államok és Japán között a Japánból az USA-ba irányuló bevándorlást korlátozó egyezség.

. Az informális megállapodásról Elihu Root amerikai külügyminiszter és Takahira Kogorō japán nagykövet tárgyalt. Japán beleegyezett abba, hogy korlátozza a munkások kivándorlását az Egyesült Államokba, míg a meglévő japán bevándorlók Amerikában alapvető jogokat és védelmet kaptak. A megállapodás enyhítette a két nemzet közötti feszültséget a nyugati parti bevándorlással kapcsolatban.

Goracsov jóhiszemű, naív ember volt, kínos lett olna számára utólag beismerni, hogy átverték.
A NATO bővítésének szándéka a kezdetektől fogva tény volt, csak ezt elfeljtették közölni az oroszokkal.

IdomitottFoka 2025.03.05. 10:15:34

@atomic power 1986DucaDuca: "Putyin barátságos kormányokat akar a volt szovjet országokban, és nem olyan ellenséges vezetőt, mint a mostani Ukrajnában."

Sztem nem ilyen jóságos télapó putyin, de mindegy, ez már akkor is ugrott, ha a megkötik a békét. Ha tényleg egy lendülettel viszonylag kevés rombolással beveszi Ukrajnát, ha nem is 3 nap de 3 hónap alatt, talán. Így, 3 év minden porig bombázás után ez nedves álom.

"Putyin azt akarja, hogy a NATO távol maradjon a volt szovjet területektől, és állítsa le a keleti terjeszkedését."

Egyfelől talán oroszországnak alternatívát kellett volna nyújtania, nem lófejet az ágyba. Másfelől nem nagyon érthető h ha baja van az amerikai és a brit nato nyomulással, akkor mit old meg azzal ha elver egy harmadik felet.

"Az úri megállapodások kézfogással jönnek létre, semmint írásos szerződéssel. Ezek a megállapodások a felek közötti bizalomra és becsületre épülnek."

Hát azok lehet, de itt oroszok, amerikaiak és angolok egyezkedtek (mint Jaltában), a becsületet a fegyveres őr nem engedte be az ajtón.

@gigabursch: "Ez a feltörő háború jelenleg a NATO teljes tűzérségi, uav (mélységi és közvetlen frontvonali) kapacitásán keresztül kimerítette azok fegyvergyártási kêpességét."

Nem különösebben érdemes ebből messzemenő következtetéseket levonni, a nato eddig sem úgy haditervezte megoldani a katonai problémáit h pár 10 km-es mélységben vív tüzérségi párbajt egy lövészárkokkal barázdált fronton, hanem légifölényt alakít ki és kiiktatja az ellenfél logisztikáját. Mivel deklarálták h nato csapatok nem vesznek részt a háborúban, ebből nyilván semmit nem mutattak. Amit ezen kívül tudtak, átadtak Ukrajnának. Az h nincsenek konyhakész kapacitásaik ilyen jellegű felőrlő háborúhoz, inkább azt mutatja, h nemigen jogosak az orosz félelmek a nato hódítással kapcsolatban.

"a koreai temelési munkamorál talán nem képezi vita tárgyát"
az nem, de a szocialista minőség...

"hogy amíg Ukrajna úgy létezik, hogy az egy felvonulási területe a nyugati erőknek, addig nem nyugodhat."

Hagyjuk már ezt. 2014-re az amerikaiak kicsavarták az orosz befolyás alól az ukrán politikát, ez fáj nekik. Amíg az oroszok nem kezdtek el megszállni, ez nem katonai kérdés volt.

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.05. 11:26:29

@IdomitottFoka:

"Ha tényleg egy lendülettel viszonylag kevés rombolással beveszi Ukrajnát, ha nem is 3 nap de 3 hónap alatt, talán. Így, 3 év minden porig bombázás után ez nedves álom."

2022. márciusában már volt egy parafált egyezmény az orosz és ukrán fél között, amit a nyugat nem engedett életbe léptetni. Rengeteg életet meg lehetett volna menteni! Rengeteg rombolást meg lehetett volna előzni! Úgy emlékszem te is a háború mellett kommenteltél, akkor most ne sajnálkozz!

"Egyfelől talán oroszországnak alternatívát kellett volna nyújtania, nem lófejet az ágyba."

Azt a bizonyos lófejet egy Boris Johnson nevű ember tette az ágyba. A Nyugat követeként megtiltotta
Ukrajnának a békeszerzőzdés ratifikálását.

"Másfelől nem nagyon érthető h ha baja van az amerikai és a brit nato nyomulással, akkor mit old meg azzal ha elver egy harmadik felet."

Csak így tudja megakadályozni, hogy Ukrajna egy NATO felvonulási teületté váljon! Ez az oroszoknak egzisztenciális kérdés. Olyan, mintha az USA Massachusetts államát akarná a befolyása alá vonni a Shanghai Cooperation Organisation (SCO).

"Hát azok lehet, de itt oroszok, amerikaiak és angolok egyezkedtek (mint Jaltában), a becsületet a fegyveres őr nem engedte be az ajtón."

A békés egymás mellett élés sok évtizedig működött. Ezt ne becsüld le!

IdomitottFoka 2025.03.05. 11:49:22

@atomic power 1986DucaDuca: "akkor most ne sajnálkozz"

vmit félreérthettél én itt nem sajnálkoztam. ti vagytok úgy oda az orosz békéért, de ez írott malaszt marad, bárhogy zárul ez a fejezete az orosz-ukrán saga-nak.

"egy Boris Johnson nevű ember tette az ágyba. A Nyugat követeként megtiltotta
Ukrajnának a békeszerzőzdés ratifikálását."

pedig h szerettétek azt a bolondot is...

"Csak így tudja megakadályozni, hogy Ukrajna egy NATO felvonulási teületté váljon!"

azért mert az oroszoknak ez a kényszerképzete, még nem kell h a tied is legyen. a nato-orosz háborúban nem kell felvonulási terület, azt 12e atomrobbanófejjel gondolják megvívni. Ha a közelség miatt nyafiznak, akkor az a helyzet h a finnekkel még jobban ráfaragtak.

arthurthedent 2025.03.05. 12:33:19

@gigabursch: Te erösen hiszel abban, hogy dolgokat cáfolsz, pedig csak buta orosz propagandát ismételgetsz. Ráadásul megnyugtat, hogy van három másik ember, akinek ugyanaz a véleménye mint neked. Elárulom, sok százmillio ember van, aki meg szt gondolja, hogy nincs igazad.

Szokásos confirmation bias, ha igazat adnak neked, akkor igazad van, ha ellentmondanak, akkor nekik nincs igazuk.

arthurthedent 2025.03.05. 12:37:11

@atomic power 1986DucaDuca: Ja, nemzetközi szerzödések egy kézfogással jönnek létre, amit a végén aláirtak abbol meg kihagyták a lényeges pontokat, de a ruszkik nem szoltak, mert ök uriemberek. Oroszországban igy kötünk megállapodást...

Te kis te, akinek igaza szokott lenni. :D Mennyit meditáltál, hogy ezt elhidd? Inni kellett hozzá? :D

gigabursch 2025.03.05. 13:22:52

@arthurthedent:
Elárulom. Sok millárd ember leszarja a hohol cirkuszt. Meg azokat akik ebben a cirkuszban megvetett módon naponta nyomják a mantrát.
Aztán vagytok néhány tízmillíóan, akinek bármilyen baromságot be lehet adni és arról tartok szófisást.
S vannak sokszáz millióan, akik kételkednek a méjnsztrím hazugsággyárban, csak épp nem adnak hangot neki.

Mindemellett megnyugtat a tény, hogy legalább az általános hadászati tényeket nem kezdted el majmoló kisdedós módjára nemhogy vitatni, de sem cáfolni (mondjuk nincs is mit), és még csak durci üzemmódban sem köpködni.

arthurthedent 2025.03.05. 14:24:00

@gigabursch: Ne gondold, hogy amiért nem szolok, azt elhittem neked. Még egyetlfn dolgot nem sikerült leirnod szerintem, amit a Krfmltöl mév nem hallottam.

arthurthedent 2025.03.05. 14:30:40

@gigabursch: Hihetetlen amugy, hogy amit a nyugat mond, az neked mainstream hazugság, amit az oroszok mondanak azt meg elhiszed.

Hogy a nemzetközi szerzödéseket papir nélkül szokták kézfogással. Meg, hogy az oroszoknak megengedték, hogy ök döntsék el ki léphet be a NATO-ba. Meg, hogy s nyugat nem tud löszergyárat épiteni, csak az oroszok. Meg aki nem hisz nekik, az ruszofob... :D

Gondolom te a cucik alatt is hittél nekik, gondolom munkásör lehettél, nem?

arthurthedent 2025.03.05. 14:38:31

@gigabursch: Olyan vagy mint a Trump. Ezerszer elmondta, hogy 350 milliárdot adtak az ukránoknak. Ezerszer elmondták neki, hogy jo, ha 100 milliárnyi fegyvert adtak. Nem érdekli. Mondogatja, hogy 350 milliárd. 350, 350, 350.

Más égne, hogy hülyeséget beszél, ti nem. Inkább ismételgetitek.

Az oroszoknak megigérték, hogy ha nekik nem tetszik, akkor nem lesz valaki NATO tag. Az oroszoknak mondták, hogy ök dönthetik el ki lesz NATO tag. Csak nem irták le. Ilyet nem szoktak leirni.

Hát ez lehalább igaz. Ekkora marhaságot nem szoktak leirni. Mintha Hitler mondaná meg, hogy az angolok meg az amerikaiak szövetségre léphetnének -e. Ellene. :D

arthurthedent 2025.03.05. 14:44:13

@atomic power 1986DucaDuca: Ukrajna felvonulási területté váljon -e.

Oroszország lazán katonai szövetségre lépett Belorusziával, támadást inditott belorusz területröl, majd atomfegyvereket telepitett oda.

Miközben Beloruszia határos a NATO tag Lengyelországgal. Megtette, szemük sem rebbent. Miközben folyamatosan sikoltoztak, hogy meg kellett támadniuk Ukrajnát, mert szerintük majd valamikor s jövöben Ukrajna NATO tagország lett volna és akkor oda csapatokat telepitettek volna és onnan támadásokat inditottak volna.

És te azt mondod, hogy ez jogos?!

Gondolkodj már!

gigabursch 2025.03.05. 16:00:58

@arthurthedent:
Úgymint a leszámolt lőszergyártás?
Egy baj van.
NATO jelentés.

Megint az előítéleid csapdájába estél. Vergődj még ...
Persze lehet, hogy a valóság ettől még borzasztóbb és ezért (is) akar Trump kifarolni illetve a szamlát benyújtani.

Megjegyzem a statlink, az üzemeltetése és a felhasználása baromira nem 1 $ / nap.

A hadianyagon túl még ott van még a költségvetés fedezése, a humanitárius cuccok, miegymás. Nem beszélve a szükséges logisztikáról.

Nagyon komoly szemellenző kell, hogy valaki ne sejtse meg a konkrét hadianyagon túl a többi költséget.
De ez nem újdonság...
Egyszerűbb ruszkifanozni, mint gondolkodni vagy utánajárni.

Itt jegyzem meg, kettőnk közül nem én voltam olyan ostoba, hogy a Kiyv Post-ot "szimpla orosz dezinformációnak" minősítsem.
Lapozz vissza a saját blogodon kb két hónapot.

gigabursch 2025.03.05. 16:01:48

@arthurthedent:
Megint hazudozol.
Nem így volt a sorrend.

gigabursch 2025.03.05. 16:03:26

@arthurthedent:
Szerintem ez mellé, de amúgy marhaság amit írtál.
Igen, a kézfogás földrésztől, kultúrkörtől függetlenül elég ősi dolog. S kötő ereje van.

arthurthedent 2025.03.05. 16:47:25

@gigabursch: A NATO jelentés arrol szolt, hogy mennyi a jelenlegi gyártokapacitás, azt már te álmodtad hozzá, hogy azt nem lehet böviteni. Igen, békeidöben nem szoktak tul sok löszert gyártani. Ha hell, europa erös, tud autokat gyártani, tud autogyárakat csinálni, akkor tud löszergyárat is csinálni.

Az eu sokkal fejlettebb mint oroszország, mindig is az volt.

arthurthedent 2025.03.05. 16:49:51

@gigabursch: Ja, kötö ereje van. Látom nem vettél még ingatlant, kocsit se nagyon.

Simán elhiszed, hogy ha veszek három sajtos tanglit, akkor arrol irás van, de a nagy orosz birodalom ugy köt nemzetközi megállapodásokat, hogy kezet ráznsk rá, azt kész.

arthurthedent 2025.03.05. 16:52:53

@gigabursch: A Starlinkért a lengyelek fizetnek te zseni. Ráadásul havi 5500 dolcsit, háromszoros árat.

És egy amerikai cégnek. Musknak. Trum haverod feleségénak. Tudod, a férje Putyin. :)

arthurthedent 2025.03.05. 16:55:54

@gigabursch: "Washington korábban azzal fenyegetőzött, hogy lekapcsolja az ukrán Starlink-hálózatot. Lengyelország azzal utasította el az amerikaiakat, hogy a terminálok jó részét egyébként már kifizették, tehát az ő tulajdonukat képezik."

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.05. 16:56:58

@IdomitottFoka:

"pedig h szerettétek azt a bolondot is..."

Már aki! Azzal, hogy kiléptette UK-ot az unióból, nálam "elkapálta" magát.

"azért mert az oroszoknak ez a kényszerképzete, még nem kell h a tied is legyen. a nato-orosz háborúban nem kell felvonulási terület, azt 12e atomrobbanófejjel gondolják megvívni."

Ez nem kényszerképzet, ez katonaföldrajz. Egy hagyományos fegyverekkel induló háborúban a kelet-európai síkságon Oroszország természetes védelem nélkül maradna, ha Ukajna, mint korábbi ütközőállam semlegességét feladva, NATO tagként szabad felvonulást biztosítana egy Moszkva ellen irányuló támadáshoz. Két nagy támadás érte már az oroszokat a kelet-európai síkságon keresztül (Napóleon, Hitler). Ezért fontos nekik, hogy a két, ezen a területen fekvő állam (Fehéroroszország, Ukrajana) semleges maradjon. 2014 óta Ukrajna révén ez a kapu Nyugat felől megnyílt.
Oroszország legfőbb követelése, hogy a NATO állítsa le a keleti terjeszkedését, ugyanis ha Ukrajna belépne a szövetségbe, akkor az már-már olyan, mintha az USA lenne ott az orosz határnál.

"Ha a közelség miatt nyafiznak, akkor az a helyzet h a finnekkel még jobban ráfaragtak."

Az északnyugat-európai hadszíntér a szárazföldet átszeldelő nagyszámú, igen jelentős hegyi és vízi akadály miatt jobban védhető, a Balti-tenger és különösen a Finn-öböl csekély mélysége a partok megközelítését nagymértékben akadályozza. A szárazföldi hadműveletek mértéke minimális lehet.
Mindezek miatt ez kevésbé izgatja az oroszokat.

IdomitottFoka 2025.03.05. 17:08:00

@atomic power 1986DucaDuca: "Egy hagyományos fegyverekkel induló háborúban"
De nem azokkal vívnák, te el sem olvasod amit írok?

"mintha az USA lenne ott az orosz határnál."
Kapaszkodj meg. Az USA ott van az orosz határnál.

arthurthedent 2025.03.05. 17:14:11

@IdomitottFoka: Az emberek hajlamosak elfelejteni, hogy az USA és Oroszország 85 km-re vannak egymástol. Már ha a föld nem lapos... :D

arthurthedent 2025.03.05. 17:20:00

@atomic power 1986DucaDuca: Egy hagyományos fegyverekkel vivott NATO Orosz háborunak ott van a Suwalki gap, meg Kaliningrád, az Orosz enclávé. De-már-mióta!!!

arthurthedent 2025.03.05. 17:29:53

@atomic power 1986DucaDuca: Nézz rá s térképre. Ha a nato támadná oroszországot azt tuti nem ukrajna irányábol tenné. Nézd meg hol van Moszkva! Minek akkorát kerülni? Ott van Lengyelország, nyitott földrajz.

Más kérdés, hogy bármelyik irányba mennének gél utig se jutnának már áttérne Oroszország az atomfegyverekre, azt sanyi.

Gondolod megvárnák, amig Csehországon, Szlovákián, Magyarországon, Románián, aztán Ukrajnán keresztül nagy körbe beutaznának Moszkva also rendezöpályaudvarra, hogy löhessék a Kreml falait? :)

arthurthedent 2025.03.05. 17:34:03

@arthurthedent: De az oroszokat nyilván a biztonság érdekelte, nem az Ukrán buzamezök, vas és szénbányák, a köolaj, a gáz, a lítium, a ritkaföldfémek... neeeem, a biztonság, az volt az ok.

Csak ha má' ott voltak, akkor összepakolták még a traktorokat is meg a használt mosogépet is vitték. Mert vörös vonal, mi?

arthurthedent 2025.03.05. 17:36:39

@arthurthedent: Uriemberek vagyunk, kezet rázunk, meg az asszony uzente, hogy szerezzek laptopot a gyereknek.

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.05. 17:40:08

@IdomitottFoka:

"De nem azokkal vívnák, te el sem olvasod amit írok?"

Azonnal egyetlen atomhatalom sem indít totális atomháborút, mert az öngyilkosság. Idáig nem szabad eljutni az eszkalációs létrán! Az orosz-ukrán háború is lépcsőfoka egy világháborúnak, ezért kellene minél hamarabb leállítani. Minél több a lépcsőfok a totális atomháborúhoz vezető úton, annál több esély van a folyamat időben történő leállítására. Az ütköző zónák hiánya gyorsabb eszkalációhoz vezet.

gigabursch 2025.03.05. 17:58:44

@arthurthedent:
Megint mellé (vagy tudatlanság vagy hazudsz)
A WSJ-ben és az EuroNewson lehozott jelentés a frontra juttatott eszközökről szól.

Szar ügy...

Persze a WSJ és az EN is biztos Putyi zsebében van, csakhogy verhesd rá... a nyálad...
(fárasztó ám egy nap ennyi pofonba beleküldeni téged, de kitartóan hülye vagy...)

arthurthedent 2025.03.05. 19:17:50

@gigabursch: Mar kovethetetlen vagy. Milyen jelentesrol hadovalsz? AStarlinkrol beszelsz? Vagy loszerrol? Reszeg vagy?

arthurthedent 2025.03.05. 19:27:37

@atomic power 1986DucaDuca: A haborut meg kellene allitani, ezt mindja a Viktor is. Adjuk oda neki Ukrajna otodet, akkor majd beke lesz. Kar, hogy ez hulyeseg, Putyin is megmondta.

Megmondta neki az egesz Ukrajna kell. Utana me majd a kovetkezo, a kovetkezo.

Ha Ukrajnat odadobtuk Lettorszagot miert ne? Moldovat? Litvaniat? Mar emlitettek, nincs is olyan, hogy Lettorszag, epp ugy, ahogy Ukrajna sincs.

Ha Ukrajnanak meg loszert sem kuldunk meg kolcsonbe sem, akkor majd verrel vedjuk Lettorszagot?

Ugyan, ki, majd Trump kuld katonakat Lettorszagba? Majd jol leugatja a Lett kuldotteket az ovalis irodaba, hogy nincsenek lapjai.

Pont mint Hitler eseteben, teruletet bekeert, majd csak jollakik Hitler, lenyugszik. Hat nem, az agresszort nem sllitja meg a feher zaszlo.

Az a poen, hogy ezt az oroszok nem is tagadjak, csak a hulyek almodoznak ilyet. Te, meg a Viktor. Europa tudja, hogy ez hulyeseg, hogy feher zaszloval nem lehet megallitani az agresszort.

arthurthedent 2025.03.05. 19:32:09

@gigabursch: Meselj arrol, hogy a 350 milliard igaz volt, mert a Starlink nagyon draga! Az jo volt, azt szerettuk. :)

Lorrh 2025.03.06. 07:54:38

@arthurthedent: senki nem küld katonákat Lettországba. Ha putyin megtámadja, akkor a nyugati államok azonnal felszámolják a NATO-t és kötnek a mag államok saját magukkal megállapodásokat. Ezekért a keleti latorállamokért (miértünk) egy szalmaszálat nem fognak keresztbetenni - meg is érdemeljük-, mi továbbra is maradunk orosz érdekszférában a jaltai szerződésnek megfelelően.
Ennyi.

arthurthedent 2025.03.06. 08:12:17

@Lorrh: Na, hát ez az, amitöl félek, ezért gondolom, hogy Oroszország száját addig kell elkenni, amig ki nem hátrál mögülünk a nyugat. Amerika már megkezdte és mi ezt támogatjuk. Azt az elnököt támogatjuk, aki gondolkodás nélkül odadobna minket az oroszoknak.

Ami az én véleményem szerint durva hazaárulás. Az oka pedig valoszinuleg az, hogy. Mi Viktorunknak Putyin megmondta, hogy ha nem azt teszi amit mondanak neki, akkor megizleli a poloniumot. Más magyarázatot nem tudok elképzelni.

arthurthedent 2025.03.06. 08:39:49

@arthurthedent: A fehér ház szovivoje azt hazudta azért állitották le a fegyverszállitást, hogy felülvizsgálják. Nyilván hazugság, a megpakolt vonatot ut közben állitották meg. Az USA mára már ugy hazudik mint Putyin, szikrányi tisztesség nem maradt bennük.

Trump belengette, hogy mindenképpen megszerzik Grönlandot. A csávo mindenképpen háborus bünösként akar bevonulni a történelembe. Ráadásul amerika szövetségese ellen.

Nem hinném, hogy tul sokáig lesz elnök, Nixont ennél kevesebbért vágták ki mint macskát sz.rni.

gigabursch 2025.03.06. 10:29:42

@Lorrh:
Higgadtan kimondtad a rögvalóságot.

gigabursch 2025.03.06. 14:26:32

Hogy a cikked címére egy kicsit bővebben válaszoljak:

Szóval ez a tarháló, tömeggyilkos, sovinizmust a názismussal fenntartó hazaáruló kazár zsidó úgy fél éve körberódsózta a fél világot, melynek programja a győzelmi terv volt.
Ehhez ajánlotta fel, felhatalmazás nélkül(!) a teljes hohóliai ásványkincset, mint fedezetet.

Csak ugyebár erről nem illik beszélni, mert akkor nem elég fényes az aljas eu irányába a seggnyalás eredménye, se hohol szopás irányába.

Na, ezt az ajánlatot kérték számon.
Mert Zöldtakony Zselé szeret hamar felejteni két csík kokó között...

arthurthedent 2025.03.06. 15:51:40

@gigabursch: Már megint hazudozol, gyalázkodsz mocskos szavakat hasznalsz gyulolkodsz. Minek zsidozol? Te vádolsz nácizmussal valakit, miközben ugyanabban a mondatban zsidozol?

Kushadj már, viselkedj ember modjára! Ha nehezedre esik is...

Alöksz Róz Unbanned 2025.03.06. 19:37:40

@atomic power 1986DucaDuca: "Ezért fontos nekik, hogy a két, ezen a területen fekvő állam (Fehéroroszország, Ukrajana) semleges maradjon." - belarusz mint semleges állam, ne röhögtess...

gigabursch 2025.03.06. 19:44:00

@arthurthedent:
Melyik szó nem igaz arról a ganéról?
OK, tehát az összes igaz.

Na de!
Itt egy videó neked meg a többi agyalágyultnak.
Csak nem értem miért nem téged és a többi, háborúért tapsikolót viszik így el a hohol hóhér brigádok (tk a full náci azov meg a kraken, de van még néhány).

Persze neked, meg a többieknek ez orosz agitprop, csakhogy ez a VALÓSÁG!

Nézd! NÉZD ! Szembesülj azzal, amit azok a szubhumán gazemberek művelnek.
youtu.be/T4bL6xzXNaY?si=TSsruB7LPzjvRXQo
Cáfolnod úgyse lesz mit...

gigabursch 2025.03.06. 19:49:18

@arthurthedent:
A Rada 9/10-e kazár zsidó.
Zöldtakony Zselé hivatala szintúgy.

Csak a tênyek.
Programjuk viszont náci népirtás.
Megint csak tény.

Amúgy a náci übermensch cirkusz kiemelkedő alakja maga Izrael állam.
Ő tartja fenn évtizedek óta a világ legnagyobb koncentrációs táborát, Gázát.
Ahol naponta százakban mérhető a civil áldozatok száma, nsagyrészt fej és toroklövésből.
Miközben minden jogukban korlátozzák, sőt megfosztják a helyi őslakosságot.

Ezért (is) náci a zsidó állam és az ő fajtijaik ugyanezt a műsort gyakorolják Hohóliában.

arthurthedent 2025.03.06. 20:15:17

@gigabursch: Nem értetted! Te mennyivel vagy jobb mint bármelyik náci mikor az emberek ellen a zsido származásukkal gyülölködsz?!

Amugy persze rohadtul semmi bizonyiték arra, hogy Zelenszkij náci lenne és kábitoszert fogyasztana.

Miközben Musk nyulvánvaloan kábitoszeres és nyiltan náci. Miközben Putyin kimondottan jo kapcsolatokat ápol az orosz nácikkal és Medvegyev közismerten idült alkoholista.

Te is keményen rasszista vagy, minek nácizol?

Kettös mérce? Orosz propaganda?

arthurthedent 2025.03.06. 20:21:41

@gigabursch: Tapsikol a háboruért s nénikéd. Látom benyaltad az Orbán hatugságát mint tyuk a hosszu taknyot.

A világ nem akar háborut, söt, pont mi akarunk békét. Az, amit ti hirdettek pont a háboruhoz vezet. Amit Orbán akar, az pont a háboruhoz vezet.

Azt akarja, hogy az oroszok lehetöséget kapjanak felkészülni egy következö támadásra. Mint Csecsniában, mint 2014 után a krimben. Mit gondolsz miért akarja eltörölni a szankciokat a hadigazdálkodásra átállt orosz államnak.

Mit hittél, majd nekiállnak szamovárt gyártani?

arthurthedent 2025.03.06. 20:28:54

@arthurthedent: Muskrol például egy gyors keresés ezt dobja:

Some executives and board members fear the billionaire’s use of drugs—including LSD, cocaine, ecstasy, mushrooms and ketamine—could harm his companies

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.06. 23:01:09

@Alöksz Róz Unbanned:

*"Ezért fontos nekik, hogy a két, ezen a területen fekvő állam (Fehéroroszország, Ukrajana) semleges maradjon." - belarusz mint semleges állam, ne röhögtess...*

Helyesen: Ezért fontos nekik, hogy a két, ezen a területen fekvő állam (Fehéroroszország, Ukrajana) ütközőállam maradjon.

arthurthedent 2025.03.07. 07:25:54

@atomic power 1986DucaDuca: Csatlós, bábkormány, gyarmat. Nem ütközőállam, elnyomott gyarmat.

Nem ütközöállam, mert azokban az országokban nincs állam, csak egy helytarto szervezet, ami végrehajtja Moszkva parancsait.

arthurthedent 2025.03.07. 07:29:49

@gigabursch: Mesélj arrol még, Hogy Zpelenszkij hazaárulo, miközben harcol az agresszor ellen, de Orbán nem hazaárulo, miközben a szövetségeseink ellen küzd és az ellenséggel parolázik.

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.07. 09:04:32

@arthurthedent:

"Csatlós, bábkormány, gyarmat. Nem ütközőállam, elnyomott gyarmat.
Nem ütközöállam, mert azokban az országokban nincs állam, csak egy helytarto szervezet, ami végrehajtja Moszkva parancsait."

Helyesen: Ezért fontos nekik, hogy a Fehéroroszországnak és Ukrajnának nevezett földrajzi terület puffer zóna maradjon.

IdomitottFoka 2025.03.07. 09:21:02

@atomic power 1986DucaDuca: De h fog az maradni? Tegyük fel h a NATO agylázat kap és megpróbálja bevenni az oroszokat, neki indul és Ukrajna felől támad: az ukránok meddig akadályoznák őket ebben ezek után?

arthurthedent 2025.03.07. 09:49:42

@atomic power 1986DucaDuca: Oroszországnak semmi sem kell, ami nem az övék, ezt mondták éppen. Ugy kell érteni ezt, hogy amire szemet vetettek, az szerintük az övék. Ukrajna, Moldova az övék, Lettország, Litvánia az övék, Lengyelország, Magyarország, Szlovákia nem az övék, ott csak tartozkodni meg parancsolni akarnak.

Nevezhetjuk utkozőzónának, puffernek, akárminek, de ök akarnak parancsolni, ezen semmiféle elnevezés nem változtat.Azt akarják, ami a szovjet időkben volt.

Akkor a nyugat odaadott minket az oroszoknak és ez pontosan az, amit ma Trump csinál és ez az amin Orbán dolgozik. Fogalmam sincs miért csinálják, Trump valoszinuleg azért, mert értelmi fogyatékos, Orbán meg talán azért, mert Putyin megfenyegette. Más magyarázatot nem nagyon tudok elképzelni.

arthurthedent 2025.03.07. 09:56:07

@IdomitottFoka: Az hagyján, de hogyan tudnának az Oroszbarát politikusok hatalmon maradni? Akkor is elhajtották öket, amikor még nem bombázták rommá a városaikat.

Kizárolag brutális népirtással tudnák kordában tartani az ukrán lakosságot és ezt az ukránok is tudják. Ezért nem adhatják meg magukat.

A kegyetlenkedés ezért nem vezet eredményre a háboruban. Minél kegyetlenebb vagy az ellenség annál elszántabban küzd. Death ground, put sy. in death ground, ez az angol kifejezés.

Trump persze ezt nem érti, nem tudja. Döbbenetesen tájékozatlan.

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.07. 11:39:21

@IdomitottFoka:

"De h fog az maradni? Tegyük fel h a NATO agylázat kap és megpróbálja bevenni az oroszokat, neki indul és Ukrajna felől támad: az ukránok meddig akadályoznák őket ebben ezek után?"

Semeddig! Indifferens, hogy az ukránok hogy viselkednek ilyen esetben. Az oroszok harcolnának a NATO ellen Ukrajna területén. Izraeének is van pufferzónája Szíria területén és Gázában is kialakít ilyet, de nem számít az ottani lakosság támogatására.

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.07. 11:54:00

@arthurthedent:

"Nevezhetjuk utkozőzónának, puffernek, akárminek, de ök akarnak parancsolni, ezen semmiféle elnevezés nem változtat.Azt akarják, ami a szovjet időkben volt."

Az oroszok érdeke az, hogy az unióval helyreálljon a korábbi, kölcsönösen előnyös gazdasági kapcsolat. Területre nincs szükségük, van belőle elegendő. Az európai NATO erők 3-szor nagyobbak, mint az orosz hadsereg. Egy támadáshoz viszont háromszoros túlerő kell. Se képesség, se akarat nincs meg ehhez.

arthurthedent 2025.03.07. 12:14:05

@atomic power 1986DucaDuca: Azt mondod, hogy tetületre nincs szükségük. Csakhogy ök nem igy viselkednek és nem is ezt mondják.

Meg persze a birodalmak soha nem igy müködtek. Egyetlen birodalom sem mondta soha, hogy területre már nincs szükségünk.

Szibériára mi szükségük volt? Donbaszra? Krimre? Belorusziára mi szükségük van? Ulámbátor miért kellett nekik? Nyenyecföld, arra nagy szükségük volt? Afganisztán? Sziria? Megvannak neked? Csecsnia?

Oroszországnak pont ugy nincs szüksége területre mint amerikának, azt azok mégis szemet vetettek még Kanadára is. Nem, ez a nincs szükségük rá abszurd butaság. A világ nem igy müködik.

arthurthedent 2025.03.07. 12:19:14

@atomic power 1986DucaDuca: Az, hogy mi sz oroszok érdeke jol hangzik. Kár, hogy az uraikat nem érdekli mi az oroszok érdeke. A cucilizmus nem volt az érdekük, az ukrajnai háboru nélkül is jobban ellettek volna, afganisztánt is kihagyhatták volna, ha azt nézik mi az érdekük. De mondjuk a németek és a japánok érdeke sem feltétlenül a második világháboru volt.

A történelem nem igy müködik.

Nemzetbiztonsági kockázatot az az állam jelent, amelyik KÉPES kárt okozni, az, hogy mit akarnak, mit mondanak, mi az érdekük már huszadlagos.

arthurthedent 2025.03.07. 12:27:36

@atomic power 1986DucaDuca: Fontos nekik a pufferzona? Mondj egy birodalmat, amelyik hodito háborut inditott és nem tudta megmagyarázni! A muszlim katonáknak azt mondták, hogy az ukránok sátánisták. Az észak-koreai katonáknak azt mondták, hogy dél-korea ellen harcolnak. A Moszkvaiaknak azt mondták, hogy nácik ellen kell harcolni. Nálad az jött be, hogy pufferzona.

Száz dolgot hazudnak, kinek mi jön be. Kifogás van böven, régi sérelmek, ösi igények, provokált harcok, kft.-nek álcázott hadsereg, lehet, hogy ott se votunk...

IdomitottFoka 2025.03.07. 12:38:27

@atomic power 1986DucaDuca: Kételkedem abban h Ukrajnát olyan pufferzónává lehetne alakítani mint a gyéren lakott Golan fennsík. Leginkább Belorussziához hasonlatos bábállamnak kéne lennie, h be tudja tölteni ezt a szerepet, ahhoz viszont kéne egy Lukasenka (mondjuk ilyet kerítenek seperc alatt) de kéne egy lefegyverzett birka nép is, na ez nem nagyon van és nem is nagyon lesz. Kb mint Irak, Afganisztán az amerikaiaknak, százával elkövetett merényletekkel.

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.07. 17:03:23

@arthurthedent:

"Szibériára mi szükségük volt?"

Uganaz, mnt az USA-nak a "Vadnyugatra".

Donbaszra?

Jogfosztott orosz népesség.

Krimre?

Egyetlen mély melegtengeri haditengeészet kikötő/ támaszpont.

" Belorusziára mi szükségük van?"

Pufferzóna.

"Ulámbátor miért kellett nekik?"

??? A Freedom House 2022-es jelentése »szabad« kategóriába sorolta az országot

"Afganisztán?"

Szovjet ügy.

"Sziria?"

Légi támaszpont és haditengerészeti bázis.

"Csecsnia?"

Oroszországi Föderáció része, az egyoldalúan kikiáltott függetlenséget Oroszország nem ismerte el.

"Oroszországnak pont ugy nincs szüksége területre mint amerikának, azt azok mégis szemet vetettek még Kanadára is. Nem, ez a nincs szükségük rá abszurd butaság. A világ nem igy müködik."

Nem területre (élettérre) van szükségük, hanem befolyási övezetekre.

arthurthedent 2025.03.07. 17:44:11

@atomic power 1986DucaDuca: Na, látod? Nincs szükségük területre, de amikor rabolnak mindjárt van kifogás. Mindig volt, mindig lesz.

Nincs olyan rablo, utonállo, tolvaj, aki erkölcstelennek tartaná magát, mindnek mindig van magyarázata, kifigása.

arthurthedent 2025.03.07. 17:50:49

@atomic power 1986DucaDuca: "Nem területre (élettérre) van szükségük, hanem befolyási övezetekre."

Ki nem sz.rja le mivel mozsdatják a szemforgato valláskárosodott lelkiismeretüket? Ki nem sz.rja le mire van szükségük. Ha ugy gondolják, hogy büntetlenül elvehetik megprobálják elvenni. Meg kell akadályozni öket. Meg kell akadályozni öket, hogy ne rabolhassanak, ne gyilkolhassanak, ne terjeszthesdék az elnyomást, a diktaturát, a szenvedést.

Ez a lényeg és ezen nem változtat semmit az, hogy mire van szükségük vagy mire nincs. Majd ha megtanulnak 21 századi mádon viselkedni, majd ha lesz kormányuk és nem maffiájuk, majd ha megtanulják betartani a törvényeket, akkor lehet beszélni arrol, hogy mire van szükségük.

arthurthedent 2025.03.07. 17:58:26

@atomic power 1986DucaDuca: "??? A Freedom House 2022-es jelentése »szabad« kategóriába sorolta az országot"

70 éven keresztül éltek orosz bábként kommunista, orosz elnyomás alatt. Arrol irtam ami volt, nem arrol, ami ma van. Történelem, érdemes tanulni belöle.

arthurthedent 2025.03.07. 17:59:32

@atomic power 1986DucaDuca:
"Oroszországi Föderáció része, az egyoldalúan kikiáltott függetlenséget Oroszország nem ismerte el."

arthurthedent 2025.03.07. 18:06:55

@arthurthedent: megtámadták öket, békét kötöttek, gyorsan megint megtámadták öket. Hatalmas mészárlást vittek véghez.

Nem volt szükségük területre, mint shogy most sincs. Probáld megérteni, azt mondtam, hogy a nincs szükségük uj területre sz.rt se jelent, támadnak, amikor megtehetik, nem akkor, amikor területre van szükségük.

Támadnak, aztán mondanak valamit. Nem én vótam, nincs is olyan, hogy Ukrajna, nem ismerjük el a függetlenségüket, aláirtuk, de minket megsértettek, bántsák az oroszokat, kokainoznak, nácikok, vörös vonal, k.rvára mindegy. Támadnak, aztán mondanak ezer kifogást.

Azt az embert, aki igy viselkedik jogállamba lecsukják egy életre. Nem képes másokkal együtt élni, veszélyt jelent a társadalomra, nincs esély arra, hogy beilleszkedjen.

Alöksz Róz Unbanned 2025.03.07. 19:55:54

@atomic power 1986DucaDuca: még ez se.
haderejükkel is őket támogató csatlós államok.

és remélem nem az orosz támadás jogosságát akarod azzal indokolni, hogy nekik az kell, hogy "természetes" védelemként csatlós államok vegyék körbe őket...

Alöksz Róz Unbanned 2025.03.07. 19:57:45

@arthurthedent: "Mondj egy birodalmat, amelyik hodito háborut inditott és nem tudta megmagyarázni!" - pontosan.
aki támadni akar, azt minden provokálja.

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.07. 20:12:18

@arthurthedent:

"megtámadták öket, békét kötöttek, gyorsan megint megtámadták öket. Hatalmas mészárlást vittek véghez."

Törvénytelen puccsal indult: fegyveres csecsen harcosok elfoglalták a középületeket Groznijban és a belügyi alakulatok képviseletének épületeit, feloszlatták a csecsen parlamentet és elnöki irányítást vezettek be. Etnikai tisztogatást végeztek a helyi orosz lakosság között. 20000 halott, 230 000 menekült lett az eredménye. 1989-en még Cseccsenföld 23%-a volt orosz, a tisztogatás után 1994-ben már csak 3-4%.
Ki akartak válni az Oroszországi Föderációból egy önálló iszlám állam alapításával. Ezzel megindulhatott volna az Oroszországi Föderáció a felbomlás útján. A közbiztonság összeomlott, fegyveres csoportok vasúti szerelvényeket támadtak meg, külföldieket raboltak el váltságdíjért.Üzletemberek magánhadseregeket szerveztek. Fegyveres bandák száma növekedett. A maffia tagjai a külföldi száműzetésből visszatértek. A Csecsenföldön átvezető fontos olajvezetéket rendszeresen megcsapolták.

Tárgyalások nem vezettek eredményre. Az oroszok bevetették a hadsereget. Zsoldosok és önkéntesek érkeztek a csecsenek megsegítésére Afganisztánból, Pakisztánból, Boszniából, a Baltikumból, Grúziából, Ukrajnából, Jordániából és Azerbajdzsánból és sok arab országból. Ezek egyrésze az al-Kaidával volt kapcsolatban.
A sebesültek és halottak elszállítására életbe léptetett tűzszünetet kihasználva a csecsenek 1600 túszt ejtett Bugyonnovszk városában, aminek 130 áldozata lett.

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.07. 20:22:26

@Alöksz Róz Unbanned:

"és remélem nem az orosz támadás jogosságát akarod azzal indokolni, hogy nekik az kell, hogy "természetes" védelemként csatlós államok vegyék körbe őket..."

A támadás jogosságát nem akarom igazolni, mert az a nemzetközi jog szerint törvénytelen volt. A provokáció vszont valós.

gondola.hu/cikkek/153522-Ezert_tort_ki_az_orosz-ukran_haboru.html

arthurthedent 2025.03.15. 17:54:24

@atomic power 1986DucaDuca: Hülyeség. Orosz hazugság. A Tucker Carlson meg egy közismert idióta, aki baromi primitív marhaságokat hirdet évek óta az oroszok szájíze szerint. Te komolyan gondolod, hogy a lengyelek azért akartak belépni a NATO-ba, hogy ezzel provokálják az oroszokat és az megtámadja Ukrajnát? Nem érzed, hogy ez egy oltári baromság?

Az országok azért léptek be a NATO-ba, mert oroszország agresszív és ezzel kiprovokálta a NATO csatlakozásukat.

gigabursch 2025.03.16. 06:37:04

@arthurthedent:
Aha...
Valóban az oroszok mentek az elmúlt három évtizedben agresszíven megölni egymillió irakit.
Nem beszélve az afganisztáni halottakról.

Valóban, az oroszok agresszívoskodnak most Grönland, Panama és Kanada vonatkozásában.

Néha azért kilépehetsz a buborékjaidból és megismerkedhetsz a valósággal...

arthurthedent 2025.03.16. 09:18:10

@gigabursch: "Valóban az oroszok mentek az elmúlt három évtizedben agresszíven megölni egymillió irakit."

Nem, az irakiak lerohanták és elfoglalták Kuwait-ot. Aztán kaptak egy ultimátumot, de úgy gondolták, hogy ki tudják terjeszteni a háborút izraelre. Rohadtul nem csípem amit az USA tett, de ez azért nem volt olyan egyszerű, ah9ogy te képzeled és ez nem is menti fel az oroszokat.

"Nem beszélve az afganisztáni halottakról."

Elég iskolázatlan lehetsz, ha nem tudod, hogy az orosz (szovjet) afgán háborúban cirka egymilli afgán civil halt meg, az us afgán háborúban pedig cirka 46,319 civil. Ha már példát hozol, akkor talán nem kellett volna felemlegetni afganisztánt, ahol az oroszok cirka hússzor annyi civil öltek meg mint ahány áldozatot az USA katonai beavatkozása okozott. Mondjuk igen, az amerikaik nem ágyúztták a lakosságot cirka egy évtizeden keresztül... :-o

"Valóban, az oroszok agresszívoskodnak most Grönland, Panama és Kanada vonatkozásában."

És akkor mi van? Akkor az amerikaiak rohadékok, ezért az oroszoknak joguk van gyilkolni? Mivel az amerikaiak megválasztottak egy elmegyogyóst elnöknek, aki beszól mindenkinek, mert ostoba, ezért az oroszoknak joga van rommá bombázni és lerohanni a szomszédait?

"Néha azért kilépehetsz a buborékjaidból és megismerkedhetsz a valósággal..."

Milyen buborékról beszélsz, nem te felejtetted el az imént, hogy az oroszok cirka tíz éven keresztül háborúztak afganisztánban? :D

gigabursch 2025.03.16. 09:29:19

@arthurthedent:
Tehát a komcsi szovjet rendszer pofára esett Afganisztánban, ezért az AEÁ-nak is oda kellett mennie, hogy demokratikus essen pofára úgy, hogy kózben egy nagyságrenddel több helyi halottat hagyjanak a hátunk mögött...

Irak:
2003-ban — nahát(!), nem meglepő módon — hamis információkat alkalmazva bement az AEÁ és Kis-Britannia (nagy addig volt, amíg volt demokratikus (jhö-khmmm) gyarmatbirodalma) és egy szűk évtized alatt csináltak egy kb egymilliós népirtást.
Demokratikusan.
Progresszíven.
Haladó módon....

Nem ártana megismerkedned a történelmi tényekkel...
Okoskodás előtt...

arthurthedent 2025.03.16. 16:44:29

@gigabursch: "Tehát a komcsi szovjet rendszer pofára esett Afganisztánban, ezért az AEÁ-nak is oda kellett mennie, hogy demokratikus essen pofára úgy, hogy kózben egy nagyságrenddel több helyi halottat hagyjanak a hátunk mögött..."

Az oroszok után volt 20-szor annyi halott. Nem mintha érdekelne. A

"2003-ban — nahát(!), nem meglepő módon — hamis információkat alkalmazva bement az AEÁ "

Rendben, nem szereted az amerikaiakat. OKés, nem kell őket szeretne. A cikk arról szól, hogy én sem szeretem őket. A te problémád az, hogy viszont a ruszkikba bele vagy b-zulva, azokat imádod, azoknak mindent megbocsájtasz, azokat más mércével méred. Pont mint Orbán.

Ami azért fura, mert az oroszok foglalták el a mi hazánkat, az oroszok tartottak minket megszálva, az oroszok miatt lett elvesztegetve több generáció élete és az oroszok kitakarodását követelve került hatalomra Orbán.

Ruszkik haza, mi Európaiak vagyunk, oda tartozunk. Ja, nem most már elegünk van európából, ruszkik, visszajöhetnétek, kell a szabadság a fenének?

Az Orbán talán azért csinálja mert a Putyin megfenyegette vagy azért, mert a hatalomért mindent megtenne, te meg talán azért, mert annyi ismereted van a történelmünkről mint egy aranyhalnak. Nem tudom. Nem is érdekel.

"Nem ártana megismerkedned a történelmi tényekkel...
Okoskodás előtt..."

De ostoba vagy, nem te mondtad, hogy az usa harcokban több afgán haltz meg mint oroszország alatt? Fentebb beírtam a számokat, nézz utána, mert csak égeted magad. Bár tudom, te nem égsz, olyan vagy mint ez az idióta értelmi fogyatákos Trump, egyszerűen hiányzik belőletek a szégyenérzet.

Mondja az is a baromságokat, szólnak neki, akkor megint mondja. Megint szólnak neki. Tivább terjeszti a baromságokat. Aztán eltelik két hét, utána meg azt kezdi mondogatni, hogy ő ilyet nem mondott. Na, te pont ilyen vagy. Ha többen lennétek lenne valami latin szó rá...

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.17. 09:14:12

@arthurthedent:

"Te komolyan gondolod, hogy a lengyelek azért akartak belépni a NATO-ba, hogy ezzel provokálják az oroszokat és az megtámadja Ukrajnát? Nem érzed, hogy ez egy oltári baromság? Az országok azért léptek be a NATO-ba, mert oroszország agresszív és ezzel kiprovokálta a NATO csatlakozásukat."

Ukrajna miatt tört ki a háború, nem Lengyeloszág csatlakozása miatt. Már Jelcin jelezte, hogy Ukrajna csatlakozása "vörös vonal".

1989. december 2-3: a máltai orosz-amerikai csúcstanácskozáson James Baker amerikai külügyminiszter George Bush elnök társaságában megígérte Gorbacsovnak, hogy a NATO nem fog Keletre terjeszkedni, a SZU-nak nem kell attól tartania, hogy bevonják a NATO-ba a volt szocialista országokat.
1991. március 6-án az amerikai, a brit, a francia és a német külügyminisztérium politikai igazgatói Bonnban egyetértettek abban, hogy a NATO nem terjeszkedhet az Elbától Keletre, „elfogadhatatlan” volna a kelet-európai országok felvétele a NATO-ba.
Raymond Seitz, a washingtoni külügyminisztérium politikai igazgatója megerősítette: „A Nyugat világosan a Szovjetunió értésére adta, hogy a NATO sem hivatalosan, sem nem hivatalosan nem terjeszkedik Keletre”.

2022. május 18-án George W. Bush, a máltai tanácskozáson részt vett George Bush fia, az Egyesült Államok későbbi elnöke megerősítette, hogy Máltán valóban tettek ilyen ígéretet.

1991. július 1-én a Varsói Szerződés megszűnt, a NATO megmaradt. 1991. decemberben felbomlott a SZU.

A SZU volt köztársasága, Ukrajna csatlakozott az Észak-atlanti Együttműködési Tanácshoz (1991) és a Partnerség a Békéért programhoz (1994). 1997-ben a NATO Chartát írt alá Ukrajnával a megkülönböztetett partnerségről, és NATO-Ukrajna Bizottságot (NUC) állított fel.

2006. április 27-én, a NATO államok külügyminisztereinek tanácskozásán James Appathurai, a NATO szóvivője, későbbi főtitkárhelyettese bejelentette: a szövetség minden tagja támogatja Ukrajna gyors integrálását a NATO-ba.

2009-ben a NATO felügyelete alatt hozzáfogtak az ukrán hadsereg reformjához. Kezdetét vette Ukrajna aktív bekapcsolódása a NATO műveletekbe és küldetésekbe, Ukrajna harci képességének megerősítése.

2014. február 18-23. között amerikai támogatással fegyveres, törvénytelen kormányváltás történt Ukrajnában és amerikai támogatással megszerveztek egy oroszellenes hatalmi rendszert. Még aznap NATO-tisztek érkeztek Ukrajnába.

Turcsinov elnök és Jacenyuk miniszterelnök politikai szövetségre lépett az ukrán neonácikkal, bevonta őket a fegyveres erők kötelékébe, hogy megtörje az új kijevi hatalommal szembeforduló Donyeck és Luhánszk ellenállását.. Ukrajna bevetette hadseregét a Donbász ellen. Kezdetét vette az ukrajnai polgárháború, mely 2022-ig több mint 13 ezer, többségében orosz áldozatot szedett.

2014. május 2-án neonácik rágyújtották az odesszai szakszervezetek székházát a bennlévőkre, és elevenen megégettek 38 embert.

2015. február 12-én megállapodást kötöttek Minszkben. A minszki megállapodás fegyverszünetet, a fegyverek visszavonását, amnesztia kihirdetését, a gazdasági kapcsolatok helyreállítását és ukrajnai alkotmányos reform végrehajtását írta elő. Ennek értelmében decentralizálni kellett volna a hatalmat, és különleges jogállást kellett volna biztosítani a többségében oroszok lakta két donbászi köztársaságnak. A minszki megállapodást bejegyezték az ENSZ hatályos nemzetközi szerződései közé.

Ukrajna nem hajtott végre alkotmányreformot, nem biztosított Donbásznak különleges jogi státust. Dmitro Kuleba ukrán külügyminiszter a lengyel Rzeczpospolita 2022. február 1-i számában megjelent nyilatkozatában bejelentette: Ukrajna soha nem ad különleges státust Luhánszknak és Donyecknek. Zelenszkij ukrán elnök február 17-én megerősítette: Kijev nem hajlandó tárgyalni a két szakadár donbászi köztársaság képviselőivel a minszki megállapodások végrehajtásáról.

2015-től szélsőséges nacionalista szellemben, Oroszország és az orosz nép ellen gyűlöletet szító oktatásban és nevelésben részesítették az ukrán iskolai tanulókat. Gyermekekkel mondattak szöveget arról, hogy „Oroszországot el kell törölni a Föld felszínéről”.

2016-tól a NATO hozzá fogott az ukrán fegyveres erők háborús kiképzéséhez és felfegyverzéséhez. NATO kiképző tisztek érkeztek Ukrajnába, hogy irányítsák a kiképzést.

2016-ban amerikai Aegis ballisztikus rakétakilövő bázist telepítettek a romániai Deveseluba.
2017. júniusában az ukrán parlament jogszabályba foglalta, hogy stratégiai kül- és biztonságpolitikai célja a NATO-tagság. 2019-ben hatályba lépett az ennek megfelelően módosított ukrán alkotmány.

2018-ban 40 silós amerikai Aegis ballisztikus rakétakilövő bázist telepítettek a lengyelországi Redzikowonál.

2019. augusztus 2-án az Egyesült Államok felmondta a közép-hatótávolságú nukleáris fegyverekről (INF) 1987-ben kötött megállapodást.

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.17. 09:17:39

@arthurthedent:

2019-ben Washington amerikai nemzetbiztonsági üggyé nyilvánította Ukrajna biztonságát. Az Egyesült Államok, határaitól 8 ezer km-re megerősítette katonai jelenlétét az orosz határok közelében, elsősorban Lengyelországban és a Baltikumon, valamint Romániában, Bulgáriában, Csehországban és Szlovákiában. A NATO fokozta jelenlétét a Fekete-tengeren, tengeri együttműködését Ukrajnával és Grúziával. Egyik NATO hadgyakorlat a másikat érte az orosz határok közelében. Mindennapossá váltak a felderítő repülések, stratégiai bombázók jelentek meg az orosz légtér közelében, NATO hadihajók manővereket végeztek a Fekete-tengeren.

2020. május 22-én az Egyesült Államok kilépett a Nyitott Égbolt (Open Skies) fegyverzetellenőrzési és bizalomerősítő egyezményből.

2020. szeptemberében Volodimir Zelenszkij elnök jóváhagyta Ukrajna új nemzetbiztonsági stratégiáját, melynek részeként Ukrajna partneri viszonyra lépett a NATO-val a katonai tömbhöz való csatlakozásának megalapozása érdekében.

2021. április 13-án Dmitro Kuleba ukrán külügyminiszter arra kérte a NATO-t, hogy Ukrajnával közösen indítson preventív háborút Oroszország ellen a Krím visszafoglalásáért és a két donbászi köztársaság függetlenségének felszámolásáért. Kijev kérését Kuleba személyesen tolmácsolta Antony Blinken amerikai külügyminiszternek és Jens Stoltenberg NATO-főtitkárnak Brüsszelben.

2021. augusztus 22-én Zelenszkij törvényt hirdetett ki arról, hogy az Ukrajnát alkotó népek, nemzetiségek, nemzeti kisebbségek közül melyik számít őshonosnak, és melyik nem. Etnikai hovatartozás alapján a törvény megszűntette a jogegyenlőséget az Ukrajnát alkotó népek között, alsóbb és felsőbbrendű etnikumokra tagolta a népességet. Az egységes nemzet állam nevében a többiek fölé rendelte az ukránokat, kötelezővé tette az ukrán nyelv használatát, megfosztotta a többieket anyanyelv-használati, kulturális, oktatási jogaiktól. Megtiltották a kettős állampolgárságot, és korlátozták a nem őshonos népek kapcsolattartási jogait az anyaországgal. A törvény nem őshonosnak nyilvánította többek között az oroszokat és a kárpátaljai magyarokat.

A Stockholmi Nemzetközi Békekutató Intézet (SIPRI) kimutatta, hogy az Egyesült Államok tizenkétszer annyit költ katonai célokra, mint Oroszország.

2021-től amerikai atomszakértőket telepítettek Ukrajnába.

2021. novemberben Donbásznál összevontak 125 ezer ukrán katonát, az ukrán fegyveres erők felét.

2021. december 1-én Putyin orosz elnök „átléphetetlen vörös vonalnak” minősítette NATO katonák és fegyverek, köztük olyan rakétákat telepítését Ukrajnába, amelyekkel öt perc alatt csapást mérhetnek Moszkvára. Törvényes garanciát kért a NATO-tól arra, hogy abbahagyja keleti terjeszkedését, és felhagy a feszültség szításával az orosz határok mentén. Megállapodást javasolt arról, hogy kizárják a NATO minden lehetséges terjeszkedését Keletre.

2021. december 3-án Joe Biden amerikai elnök elutasította az orosz elnök javaslatát, és azt mondta, hogy „senkitől sem fogadja el, hogy vörös vonalakat húzzanak meg”.

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.17. 09:18:18

@arthurthedent:

2021. december 21-én Putyin beszédében az orosz tábornoki kar előtt a következőket mondta: „Az Egyesült Államok és a NATO tevékenysége miatt a 90-es évek óta kényszerülünk intézkedésekre. A helyzet lépésről lépésre romlott, mind rosszabb és rosszabb lett. A Szovjetunió megszűnése után a NATO-t folyamatosan bővítették, és most Ukrajnát is ellenünk fordítják. Mit keres az USA Ukrajnában? Mit keres az USA házunk küszöbén? Tessék megérteni, hogy nekünk nincs hová visszahúzódnunk!
Tényleg azt hiszik, hogy ölbe tett kézzel fogjuk nézni, hogyan fegyvereznek föl szélsőséges erőket a szomszédunkban? Eljött a pillanat, amikor Oroszországnak reagálnia kell, mert a NATO túl közel került a határaihoz."
2021. december 30-án Biden amerikai elnök az orosz elnökkel folytatott telefonbeszélgetésen tudatta Putyinnal, hogy az USA nem mond le a NATO keleti terjeszkedéséről. Putyin pedig közölte vele, hogy Oroszország nem mond le a határainak biztonságát szavatoló törvényes garanciákról.

2022. január 10-én Wendy Sherman amerikai külügyminiszter-helyettes közölte Szergej Rjabkov orosz külügyminiszter-helyettessel, hogy az USA nem tesz eleget Oroszország törvényes biztonsági garanciákra vonatkozó követelésének, és nem mond le a NATO kiterjesztéséről a volt szovjetköztársaságokra.

2022. január 12-én Jens Stoltenberg NATO főtitkár közölte Alekszander Grusko orosz külügyminiszter-helyettessel, hogy Oroszország nem vétózhatja meg Ukrajna csatlakozását a NATO-hoz.

2022. január 19-én Antony Blinken amerikai külügyminiszter Kijevben tudatta, Washington nem hajlandó írásba adni sem azt, hogy a NATO nem terjeszkedik Keletre, sem azt, hogy felhagy a NATO felvonulásával az orosz határok mentén.

2022. február 15. Vlagyimir Csizov nagykövet, Oroszország állandó képviselője az Európai Uniónál a The Guardiannak adott nyilatkozatában figyelmeztette a kijevi vezetést, hogy ellentámadással kell számolnia, ha nem hagy fel Oroszország provokálásával és Donbász orosz lakosságának pusztításával.

2022. február 18-án Oroszország tudatta Washingtonnal, hogy kénytelen lesz katonai-technikai ellenlépéseket tenni, ha az Egyesült Államok nem hajlandó teljesíteni biztonsági követeléseit. Az erről szóló feljegyzést az Egyesült Államok moszkvai nagykövetének, John Sullivannek adták át. Ugyanaznap az ukrán tüzérség tüzet nyitott Donbászra.

– 2022. február 19-én általános mozgósítást rendeltek el Donyeckben és Luhánszkban. Rosztovban szükségállapotot hirdettek ki a Kelet-Ukrajnából Oroszországba evakuált tömeg fogadására.

2022. február 20-án Antony Blinken amerikai külügyminiszter a Süddeutsche Zeitungban megjelent nyilatkozatában közölte: nem tudnak mit kezdeni Ukrajna semlegesítésének orosz tervével.

2022. február 21-én az ukrán hadsereg 36. dandárja támadást indított a Kijevvel szembenálló donyecki népi milíciák ellen az orosz határ közelében. Tüzérségi tűz alá vettek hat donyecki és hat luhánszki települést, és páncélozott gépjárművel behatoltak orosz területre.

Nem, nem volt provokácó! Az USA-nak elég volt 1983. október 25-én 1000 amerika állampolgár biztonságára hivatkozva megámadni Grenadát!

Lorrh 2025.03.17. 10:24:38

@atomic power 1986DucaDuca: te aztán komolyan vetted a feladatot.
Azért jó lenne, ha putyin rémtetteit is ugyanilyen gondossággal felsorolnád, meg az oroszok agressziv terjeszkedését is, a novicsokos gyilkosságaikat, a moszkvai tízemeletes felrobbbantását... satöbbi.

De igazad van abban, hogy ezen a blogon ukránhivő és russzofób a légkör és köze nincs az objektiv nőzőponthoz.

gigabursch 2025.03.17. 12:55:51

@atomic power 1986DucaDuca:
Nem akarlak elkeseríteni, de az elmúlt három évben kb legalább tizen próbálták a tényeket is és az összefüggéseket is elmagyarázni arthurnak, de ő kitartó és csak a saját narratíváját tolja....

arthurthedent 2025.03.18. 07:48:34

@atomic power 1986DucaDuca: "Nem, nem volt provokácó! "

Te hülyébb vagy mint ahogy gondoltam, pedig nem hittem volna, hogy ez lehetséges. Oroszország 2014-ben megtámadta Ukrajnát. Erre felsorolsz egy csomó eseményt 2021-ben és 2022-ben, amikkel szerinted Ukrajna kiprovokálta a támadást. Mennyire vagy te ostoba?

arthurthedent 2025.03.18. 08:07:08

@gigabursch: "tényeket is és az összefüggéseket is elmagyarázni"

Ja, a tényeket. Ukrajnában a kormányváltás illegális volt. Ja, nem, valójában az ukrán parlament feloszlatta magát. Amerikai nyomásra. Ja, nem, semmi bizonyítékunk nincs rá. És ez legalizálta az oroszok támadását 2014-ben. Ja, nem, illegálisan, álruhába, az állami köreműködést letagadva tették.

És ez provokáció volt. Ja, nem, mindenki tudja, hogy egy ukrán-orosz háborún ukrajna csak veszíthet, úgyhogy semmi okuk nincs ilyet kiprovokálni.

Amit te úgy nevezel, hogy "tényeket elmagyarázni" az valójában "az elmebetegségbe hajló baromságokat beszélni".

Oroszbarát kormány volt Ukrajna élén. Az oroszbarát kormány vezetője kijelentette, hogy semmibe veszi a parlament döntését és nem közelít európához, inkább az ellenkező irányba megy, megállapodást ír alá Putyinnal. Erre a parlament megfosztotta a hatalomtól, kimondta, hogy törvénytelen dolgot tett, amire a kiscsákó moszkvába menekült. A parlament pedig feloszlatta magát, hogy új választások legyenek.

A kialakult helyzetet Putyin és a bérencei provokálták ki. A céljük az volt, hogy vagy Oroszországhoz láncolják Ukrajnát (ez nem sikerült) vagy destabilizálják (ez sikerült). A destabilizált helyzetet kifogásként felhasználva illegálist támadást indítottak amit letagadtak és amit Putyin sok évvel később mégis bevallott. Amikor látták, hogy a támadásra Amerika és Európa sem reagál érdemben felkészültek és később immár a hadsereggel hivatalosan is támadást indítottak, hogy elfoglalják egész Ukrajnát.

Ez a tény. A ti verziótok egy kifordított, értelmetlen, lehetetlen propagandaváltozat, amit csak egy értelmi fogyatákos hihet el. Ebben a változatban Oroszországnak joga van beavatkozni más országok belügyeibe, ENNEK ELLENÉRE nem tette, csak amikor PROVOKÁLTÁK mert az oroszországnál sokkal-sokkal kisebb országok azt szeretnék, ha rommá ágyúznák az oroszok a városaikat, de erre az oroszok, annak ellenére, hogy számtalanszor megtették már máshol, csak PROVOKÁCIÓVAL kényszeríthetők.

Ebben a ti változatotokban oroszország demokratikus, annak ellenére, hogy az ellenzéki politikusokat egyszerűen megölik, jogszerű, annak ellenére, hogy teljhatalmú diktátor uralja, erkölcsös, annak ellenére, hogy a katonáit rablásra, gyilkolásra, nemi erőszakra bíztatja, keresztény, annak ellenére, hogy a vallási vezetői gyilkosokkal paroláznak, Ukrajna pedig bűnös, mert védekezik, diktatúra, pedig választások voltak, illegális, pedig jogrend szerint élnek, soha nem is létezett, pedig régebbi mint moszkva, provokál, pedig mindenáron el akarta kerülni a háborút, sőt, sátánista, kokainista, meg a fene tudja még mi nem, mert Putyin ezt mondta.

Idióták vagytok, aki beszopja az orosz propagandát, az csak idióta lehet.

arthurthedent 2025.03.18. 08:40:38

@atomic power 1986DucaDuca: "A Szovjetunió megszűnése után a NATO-t folyamatosan bővítették, és most Ukrajnát is ellenünk fordítják. Mit keres az USA Ukrajnában? Mit keres az USA házunk küszöbén? Tessék megérteni, hogy nekünk nincs hová visszahúzódnunk!"

Teljesen világos, hogy nem tudod mi az a "provokáció". Hogy mit jelent a szó. Nem tudom mennyi idős vagy, valószínűleg késő, de mi többiek ezt úgy intéztük, hogy sok könyvet olvastunk gyermekkorunkban és így most beszéljük az anyanyelvünket. Értjük a "nagy" szavakat is.

A "provokáció" nem azt jelenti, hogy "a másik is csinált csúnya dolgokat" vagy "annnnyyyyyaaaa, a másik is rossz volt". Az ovisok így használják a szót, az oroszok így használják, de a szó nem ezt jelenti. A szó azt jelenti, hogy "a másik azért cselekedett, hogy engem erre a viselkedésre késztessen a szándékommal és érdekeimmel ellentétben". Próbáld megérteni. A szavak JELENTENEK dolgokat. Azért (is) beszélsz marhaságokat, mert nem érted a szavakat!

A "NATO bővítés" akkor lett volna "provokáció", ha azért csinálták volna, hogy Oroszországot meggondolatlan támadásra késztessék. Elég nyilvánvaló, hogy nem azért csinálták.

Értem én, hogy Putyint kellemetlenül érintette a "NATO bővítés", csak rohadtul senkit sem érdekel. Lengyelországot is kellemetlenül érintette, hogy az oroszok csapatokat helyeztek át belorusziába. Meg atomfegyvereket.

Az oroszok száz éveken keresztül megtámadták a szomszédjukat amikor kedvük támadt rá. Generációkon keresztül eltaposták az európa keleti szélén lévő országokat. Ezért ezek az országok védszövetségbe tömörültek. Oroszország miatt. Ezt oroszország csinálta.

Ha nem próbálnak meg bábkormányt rakni ukrajna élére nem lettek volna tüntetések. Nem amerika csinálta az ukrán tüntetéseket, a kormányválságot, hanem oroszország. Oroszország, az orosz támadások nélkül nem lenne NATO, nem lenne NATO bővülés, nem lett volna Ukrán kormányválság, nem lettek volna zavargások és ukrajna nem akarna NATO tag lenni.

arthurthedent 2025.03.18. 11:29:16

@atomic power 1986DucaDuca: "Mit keres az USA házunk küszöbén? Tessék megérteni, hogy nekünk nincs hová visszahúzódnunk!"

Elképesztő, hogy mennyire nem vagy tisztában a világgal körülötted. Mintha direkt hajtanál arra, hogy minél nagyobb marhaságokat beszélj...

Oroszország azon kevés országok közé tartozik, akiknek VAN HOVÁ VISSZAHÚZÓDNIUK. Ezt tették a második világháborúban, egész nehézipari komplexumokat szereltek le és vittek szibéria irányába. Az egész stratégiájuk, az ún. "mélységi védekezés" arra épült, hogy NEKIK VAN HOVÁ VISSZAVONULNIUK.

Magyarországnak nincs, Ukrajnának nincs, Lengyelországnak nincs, de Oroszországnak hatalmas nagy lakatlan területek vannak a háta mögött, ahová vissza tudnak húzódni. Csak Oroszországnak VAN HOVÁ VISSZAVONULNIA.

Elképesztő, hogy még ezt sem tudod, elképesztő, hogy ennyire égeted magad.

arthurthedent 2025.03.18. 11:37:47

@atomic power 1986DucaDuca: "2022. január 12-én Jens Stoltenberg NATO főtitkár közölte Alekszander Grusko orosz külügyminiszter-helyettessel, hogy Oroszország nem vétózhatja meg Ukrajna csatlakozását a NATO-hoz."

Mennyire volt ostoba ez az orosz pasas, ha meg kellett mondani neki, hogy az oroszok nem vétózhatnak a NATOban? :D És te ezt érdemesnek tartottad arra, hogy ide bekopizd?

Figyu! Amikor az oroszok észak-koreai katonákat VETETTEK be az ukrajnai háborúban (orosz területen), akkor a NATO vétózhatott? Amikor belorusziába telepítettek atomfegyvereket, akkor a NATO vétózhatott? Amikor Oroszország katonai megállapodást kötött például Belorusziával, amikor Beloruszia csatlakozott az oroszok alapította NATO ellenes katonai blokkhoz, akkor a NATO vétózhatott?

Gondolkodj el, mennyire abszurd ez a vétó elképzelés. Mennyire kell elmeroggyantnak lennie valakinek, hogy azon sajnálkozzon, hogy az oroszok nem szavazhatnak, sőt vétózhatnak a NATO-ban? Mennyire kell valakinek, értelmi fogyatékosnak lennie, hogy ezt neki el kelljen magyarázni? Mennyire kell elmegyogyónak lennie valakinek, hogy azt gondolja ez valami provokáció? Provokáció, amivel 2022-ben kiprovokálták a háborút, ami 2014-ben kezdődött?

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.18. 21:09:29

@arthurthedent:

"Mennyire kell elmegyogyónak lennie valakinek, hogy azt gondolja ez valami provokáció?"

Itt egy másik elmeroggyant!

vilaghelyzete.substack.com/p/robert-kennedy-jr-3-perc-alatt-leleplezte

arthurthedent 2025.03.19. 07:03:27

@atomic power 1986DucaDuca: Itt egy video arról, hogy miért nem létezik a amerikai military industrial complex. Szerintem nézd meg okulásul. Segítek, összefoglalom egy rövid mondatban: kizárt, hogy ez a military complex irányítsa az országot, amikor egy papírpelenkát gyártó cégben több pénz van.

Tehát mindenki, a hatalmas amerikai védelmi iparral magyarázza az országot ostobaságot beszél, nem érti a gazdaságot, nem érti a világot vagy simán téged néz hülyének és be akar palizni.

Érdemes lenne szakítani a jól elterjedt hiedelmekkel és barátságot kötni a google keresővel. Helyre tud tenni pár dolgot. És igen, ez a Robert Kennedy Jr. egy közismert értelmi fogyatékos. Olyan mint Trump, csak kispályásabb. Hülyíti az ostoba white trash-t, akik szintén elmeroggyantak, nem tudnak olvasni és így hajlamosak baromságokat elhinni. Például azt, hogy valahogy amerika okozta az orosz ukrán háborút, oroszország meg valahogy hófehér.

Valahogy beadják, hogy mindenki bűnös, mindenki okolható, az ukránok, a ukrán nácik, a nyugat, a NATO, az USA, az USA ipara, az angolok, MINDENKI, KIVÉVE az orosz vezetést. Ami egy elképzelhetetlen baromság, egy abszurd agyhugykő, egy elmebeteg konfabuláció, egy ordas hazugság.

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.20. 08:46:05

@arthurthedent:

Nem mi fogjuk eldönteni, hogy melyik narratíva állja meg a helyét. A történelmet mindig a győztesek írják. Az, hogy mi volt a múltban a jövő dönti el. Lehet, hogy a jövő generációi a történelem könyvekben a "legelmeroggyantabb" álláspontot fogják olvasni!
süti beállítások módosítása