wagmg

wagmg

Mi a franc történt?

2025. március 02. - arthurthedent

Mára már mindenki hallott róla, mindenki megnézhette mi történt a Fehér Házban, az Ovális Irodában. Felteszem mindeki megnézte a felvételeket, visszapörgette őket, dühöngött, mérgelődött rajtuk. Ez eddig rendben is van...

Csakhogy az emberek egy része azt mondja, hogy ez az egész Trump és a Trumpot támogató politikusok bűne, az emberek egy másik, sajnos népes tábora meg azt mondja, hogy az egész Zelenszkij bűne. Zelenszkij a hibás, ő a bűnös, Trump jogosan, joggal, helyesen cselekedett, helyretette, helyreutasította, Zelenszkijt és az ukránokat.

Namost lehet érvelni, érvelnek is sokan emellett. Sok ostobaságot össze lehet hordani, ezt sajnos látjuk. Van azonban itt egy nézőpont amit érdemes megemlíteni...

 Ha még valaki nem hallott volna róla...

Ha Zelenszkij kiérdemelte ezt a támadást, ezt a cserbenhagyást, ezt a fenyegetést, ezt a megalázó bánásmódot a Trump kormány amerikájától, akkor...

1) Mexikó is kiérdemelte, hogy az USA elnöke megfenyegesse vámháborúval, sőt katonai megszállással? Mert Trump ezt tette, azt nyilatkozta, hogy ha Mexikó nem vigyáz magára parancsot ad és a hadsereg átlépi a határt. Mexikó kiérdemelte ezt? Talán...

2) Akkor Kanada kiérdemelte, hogy Trump vámháborút kezdjen ellene? Mivel érdemelte ki Kanada, hogy Trump azt mondja nekik, hogy addig folytogatja őket vámokkal, amíg nem válnak az USA részévé? Mivel is érdemelték ki a legendásan udvarias Kanadaiak, hogy Trump azt mondja nem kizárt, hogy katonai erővel foglalja el és kebelezi be őket? Mivel?

3) És a NATO szövetségesek mivel érdemelték ki, hogy Trump kijelentse pusztuljanak egyedül, ő ugyan nem küldene amerikai katonákat a segítségükre, hiszen csak élősködnek?

4) És vajon az EU mivel érdemelte ki, hogy vámháborút kezdjen amerika ellene? Az EU vajon mivel provokálta ki azt a megaláztatást, hogy Trump kijelentse csak azért hozták létre, hogy "kicsesszenek" amerikával?

5) Grönland megvan? Az ott élők mivel érdemelték ki, hogy Trump kijelentse megveszi őket kilóra, vagy elfoglalja őket vagy akármi, mert útban vannak neki?

6) Ja, az amerikában élők mivel érdemelték ki, hogy Trump kijelentse akkora tömeges deporálások lesznek amilyet a világ még nem látott? Bár igen, ezt inkább visszavonom, ezt már a választások előtt is mondta, szóval amerika kiérdemelte ezt, hisz utána szépen megválasztották Trumpot.

Tömeges deportálások, ezzel lehetett ma amerikában választásokat nyerni

Namost nem tudom mennyire érthető a mondanivalóm, megpróbálom hát még egyszer elmondani. 

Mindenki saját vérmérséklete, saját előíteletei alapján eldöntheti, hogy kedveli -e Zelenszkijt, támogatja -e, egyetért -e vele. Viszont ha úgy érzed, hogy Zelenszkij kiérdemelte azt, hogy Trump nekimenjen, megtámadja, megfenyegesse, akkor egy dolgot tudnod kell!

Trump gyakorlatilag amerika minden szövetségesének nekiment, minden szövetségesét megtámadta, minden szövetségesét megfenyegette már.

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr8418807576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Вера Брежнева 2025.03.03. 08:41:45

4. pont: az EU létrehozatalának egyik célja, hogy olyan egységes piacot hozzanak létre, ami ellensúlyozza az USA gazdaságát. Ez konkrétum. Jól mondta Trump, csak a szóhasználata fésületlen.

nemecsekerno_007 2025.03.03. 10:03:08

Az ukránoknak magyarázkodjatok.
Van mit. Pl.:
Miért jó hősnek lenne?!

arthurthedent 2025.03.03. 10:48:16

@Вера Брежнева: "az EU létrehozatalának egyik célja, hogy olyan egységes piacot hozzanak létre, ami ellensúlyozza az USA gazdaságát. Ez konkrétum."

Ez konkrétan baromság. Mi a fenét jelentene egyáltalán az, hogy "ellensúlyozza" a gazdaságát? Azt ugye érted, hogy itt nincs súly, nincs ellensúly, és senki semmit sem "ellensúlyoz"? Hogyan ellensúlyozott volna bármit is az EU azzal, hogy megnyitották az egyes országok egymás előtt a piacaikat?

Talán arra gondolsz, hogy azzal akartak valamiféle EGYENSÚLYT elérni, hogy nagyra növelik a gazdasági erejüket, hogy akkora legyen mint az USA gazdasága?

Tisztába vagy, hogy ez mekkora ökörség?! Ez azt jelentené, hogy "az EU gazdag akart lenni, DE nem azért, mert gazdagnak lenni jó, hanem CSAK EZÉRT, hogy kibabráljanak amerikával". Ezzel gyakorlatilag akkora ökörséget mondtál mint Trump.

"Jól mondta Trump, csak a szóhasználata fésületlen."

Trump el sem tudta képzelni, hogy a világ másik felén az ott élők valamit csinálnak, amihez neki nem sok köze van. El sem tudja képzelni, hogy nem ő, meg az ő országa, meg az ő gazdasága van valaminek a középpontjában. Mert egy nárcisztikus barom.

Вера Брежнева 2025.03.03. 11:55:41

@arthurthedent: sajnálom hogy nem tudtam megértetni a mondanivalómat veled.

arthurthedent 2025.03.03. 13:50:50

@Вера Брежнева: "sajnálom hogy nem tudtam megértetni a mondanivalómat veled."

Tökéletesen megértettem a mondanivalódat. Már csak azért is, mert semmi, az ég világon semmi nem volt benne, ami bonyolult lenne. Nem igaz, amit gondolsz, semmi köze a valósághoz, de nem bonyolult.

Az EU alapja, elődje egy szabad kereskedelmi megállapodás volt. A célja ennek az volt, hogy ne legyenek az EU-n belül háborúk. Úgy gondolták, hogy ha az országok üzletelnek egymással, akkor nem fognak késztetést érezni arra, hogy szétbombázzák egymást. Miért bombáznám szét a német szénbányát, ha egyszer onnan veszem a szenet és ők meg tőlem veszik a vasat?

Annyira bejött ez az ötlet, ez a szabadkereskedelmen alapuló béke, hogy az USA is meglépte, meglépte Kanadával, Mexikóval, Kínával, hogy a nagyobbakat említsük. Mégsem mondjuk, hogy az USA Kínával kötött szabadkereskedelmi megállapodásának az volt a célja, hogy európával kicsesszenek.

Sőt, Putyinnal is ezt játszottuk. Veszünk tőled gázt, kőolajat (mert neked csak az van) és adunk el autókat, meg turbinákat, meg mindenfélét. Mindketten jól járunk, egyikünknek sem jut majd eszébe legyilkolni a másikat.

Csakhogy Putyin leragadt a 19. században, ő úgy gondolkodik, hogy "vehetnék német autót az orosz gáz árából, de én inkább lebombázom a német autógyárat, mert akkor majd én leszek a kemény gyerek, a fasza gyerek, a tökös uralkodó".

Szóval a lényeg, az EU egy szabad kereskedelmi elképzelésen alapult, aminek a lényege az, hogy felismerték a végesösszegű játszmákon alapuló világkereskedelem korának végét. Au EU azért alapult, mert azt mondták, hogy ezentúl nem végesösszegű játszmák lesznek és ebben igazuk is volt. Trump, a nagy biznoczseni meg azt mondja, hogy azért lett EU, mert velünk, csakis velünk játszottak végesösszegű játszmát.

Ami után bevezeti a vámháborút, ami a régi, végesösszegű játszmák korára volt jellemző. Ha az EU azért jött volna létre, hogy kicsesszen ameriikával, akkor az EU kezdett volna vámháborút.

2025. 2025.03.03. 17:10:07

És mi magyarok mivel érdemeljük ki, hogy az ukrán terrorállam folyamatosan támadja a Török Áramlatot?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2025.03.03. 19:44:00

@arthurthedent: A 4. ponthoz: talán nem kellene elfelejteni, hogy az EU Magyarország kivételével dupla nyelvcsapással nyalta a demokrata USA hátsóját és pocskondiázta Trumpot. Nem volt szerencséjük, Trump nyert, és most gátlástalan bosszút állhat. Eddig Európa egész olcsón megúszta a bosszút, mert nem a politikusok pénze a legtöbb, ami ebben az ügyben elveszett, hanem mindenkié. De még mindig csak pénz veszett oda, más nem.

"én inkább lebombázom a német autógyárat, mert akkor majd én leszek a kemény gyerek, a fasza gyerek, a tökös uralkodó"

Ez a kiemelés mutatja a leginkább, mekkora hülyeségeket képes voltál összehordani. Te is csak dühödten köpködöd a paranoiás oroszgyűlölők által a falra festett Putyin-képet, kitalálva róla mindenféléket, de ha meg kellene mutatni, mire alapozol ilyeneket, csak hallgatnál.

arthurthedent 2025.03.03. 20:39:03

@Androsz: "Ez a kiemelés mutatja a leginkább, mekkora hülyeségeket képes voltál összehordani. Te is csak dühödten köpködöd a paranoiás oroszgyűlölők által a falra festett Putyin-képet, kitalálva róla mindenféléket, de ha meg kellene mutatni, mire alapozol ilyeneket, csak hallgatnál."

Hát azért erre ne vegyél mérget. Merthogy az orosz TV, az orosz biztonsági tanács elnökével egyetemben legalább három éve üvöltözi, hogy ők aztán mennyire le fogják atomozni európát, Londont, Berlint, Varsót. Tök nyilvánvaló, hogy ez a több éves brutális fenyegetőzés nem mehet úgy, hogy Putyin nem ad rá engedélyt. Gondolod, hogy éveken keresztül minden este megy a tévében, hogy halál európára, atomot nekik, pusztuljanak, égjen európa, Putyin meg otthon ül, csóválja a fejét és azon sajnálkozik, hogy ilyenek mennek az orosz médiában?

Namost vagy fogalmad sincs mit nyomnak az oroszok évek óta, vagy fogalmad sincs hogy megy az orosz diktatúra... vagy... simán csak hülyének nézel minket.

arthurthedent 2025.03.03. 20:42:26

@Androsz: "Nem volt szerencséjük, Trump nyert, és most gátlástalan bosszút állhat."

Hát itt van az igen nagy baj ám! Ha egy USA méretű államot egyetlen egy ember irányíthat 180 fokos fordulatra és mindezt úgy teheti meg, hogy nem az ország, nem a világ érdekei, hanem a gátlástalan bosszú vezérli.

"és pocskondiázta Trumpot."

Ha Trump most az USA érdekeit figyelmen kívül hagyja és a gátlástalan bosszú vezérli, akkor szerintem eléggé jogosan pocskondiáztuk Trumpot. Nem gondolod?

arthurthedent 2025.03.03. 20:50:21

@2025.: "És mi magyarok mivel érdemeljük ki, hogy az ukrán terrorállam folyamatosan támadja a Török Áramlatot?"

1) Nekem úgy tűnik, hogy Magyarország gáz és kőolaj ellátása meglehetősen zavartalan, pedig mi még mindig nagyban biznicelünk az oroszokkal.

2) Biznicelünk, mert azt mondjuk, hogy nem bírnánk meglenni az olcsó orosz energiahordozók nélkül. Közben pedig minden ország, akik elszakadtak az orosz energiahordozókról sokkal jobban állnak nálunk, ami megkérdőjelezi, hogy kinek is jó az orosz üzlet, nekünk vagy az oroszoknak.

3) Miután a magyar kormány minden egyes kérdésben oroszország mellett állt ki, soha nem európa érdekeit vette alapul, mindig európát akadályozta, mindig európát vétózta, mindig oroszországnak adott igazat eléggé beteges azt kérdezni, hogy mivel érdemeltük ki ezt vagy azt.

Vedd már észre, hogy a magyar kormány Putyin bábja. Ugyanazt mondja mint Putyin, azt csinálja, amit Putyin akar, Putyin érdekeit képviseli, Putyint védi. Magyarország hátat fordított a demokráciának, a szabad országok szövetségének és az USA pontosan ugyanezt teszi most.

Sok év múlva, amikor majd generációkon keresztül fizetjük ennek az árát remélem eszedbe jut ez, remélem elgondolkozol rajta, hogy lám, már akkor lehetett tudni. De persze akkor már késő lesz.

gigabursch 2025.03.03. 21:22:28

@arthurthedent:
Nem egyetlen ember, hanem 250 millió szavazó.
Tán nem kéne hülyeségeket szófosni.

2025. 2025.03.04. 02:30:04

@arthurthedent:

"1) Nekem úgy tűnik, hogy Magyarország gáz és kőolaj ellátása meglehetősen zavartalan, pedig mi még mindig nagyban biznicelünk az oroszokkal."

Kőolajat még adnak az ukrán gazemberek (talán az áramért és benzinért cserébe), a gázszállítást leállították. Szerencsére megvan a Török Áramlat, amit és a betápláló állomásokat viszont folyamatosan támadnak.

Neked mi a fontosabb? A magával kicsesző Ukrajna területi épsége vagy a magyar gazdaság és társadalom energiabiztonsága? Gázt, áramot évekkel ezelőtt lekapcsoltad? Ja, arra azért nem voltál képes, odáig nem merészkedik a szolidaritásod.

----------

"2) Biznicelünk, mert azt mondjuk, hogy nem bírnánk meglenni az olcsó orosz energiahordozók nélkül. Közben pedig minden ország, akik elszakadtak az orosz energiahordozókról sokkal jobban állnak nálunk..."

Hazugság! Fogalmad sincs, mi van azokban az országokban, amelyek üggyel-bajjal leváltak az orosz energiahordozókról. Több ország most is ellátási nehézségekkel küzd, illetve veszik a norvég, amerikai, arab, stb. gázt és olajat jóval magasabb áron, így nyögik az oroszról való leválás anyagi terheit.
Magyarország energetikai rendszere pedig történelmi és földrajzi adottságok miatt egyszerűen nem teszi lehetővé a gyors leválást, illetve átállást. A kedves elvtársak a '60-as, '70-es években gondoskodtak erről. És különben is: nincs is szükség a leválásra. A diverzifikálás szükségszerűsége mellett jó az orosz olaj, jó a gáz és a nukleáris fűtőanyag. Amit a nyugati országok is vesznek a mai napig. A háború kitörése után még évekig vették az orosz LNG-gázt. És a mai napig vesznek kerülőúton...Kazahsztánból és Indiából átcímkézve. Az USA bőszen veszi az uránt Oroszból. Te erről vagy kétmillió másik agymosottal egyetemben semmit nem tudsz, mert az Index, Telex, 24, 444-féle "független objektív sajtó" nem írja meg ezeket. "Szép Nyugat, csúnya Putyin." Egyszerűek vagytok, mint a faék. A nyugati kétszínűekkel szemben az orosz energiahordozókat a magyar kormány nem sunyi mód, átcímkézve veszi, hanem partneri alapon, kétoldalú találkozók alkalmával megkötött szerződések alapján, amelyeket kézfogással pecsétel meg az orosz féllel annak rendje és módja szerint. Ez bassza a nyugati szarok csőrét!

-----------

"3) Miután a magyar kormány minden egyes kérdésben oroszország mellett állt ki, soha nem európa érdekeit vette alapul, mindig európát akadályozta, mindig európát vétózta, mindig oroszországnak adott igazat eléggé beteges azt kérdezni, hogy mivel érdemeltük ki ezt vagy azt."

A magyar kormány a józan ész talaján áll. Az az Európa, az az Unió, amiben te és az eLMeBeTeQ, migránsszeretgető háborús uszító európai vezetők hisznek, valójában egy lejtő, és gurulunk rajta mindannyian lefele a semmibe.

------------

"Vedd már észre, hogy a magyar kormány Putyin bábja."

Vedd már észre, hogy ostobaság! Hülyébe vesznek itthon és külföldön egyaránt. Annyi a szereped a hatalmi gépezetben, hogy jajveszékelsz a nyugati gazemberek által a húsdarálóba bedobott Ukrajna nyomora miatt, azokat gyűlölöd, akik kézzelfogható megoldást keresnek és találnak a háborús konfliktus lezárására, és időnként leadod a szavazatod olyan ellenzéki politikusokra, akik itthon az illegális migrációt támogató, gyerekrontó, minden hagyományos értéket sutba dobni akaró balliberális politikai, gazdasági és médiahatalom függő ügynökei.

2025. 2025.03.04. 02:35:22

@arthurthedent: "Sok év múlva, amikor majd generációkon keresztül fizetjük ennek az árát remélem eszedbe jut ez, remélem elgondolkozol rajta, hogy lám, már akkor lehetett tudni. De persze akkor már késő lesz."

A háborús uszítás és minden más nyugati elmebaj árát már most fizetjük. És velünk együtt minden uniós tagország lakossága. Az általad mélyen tisztelt "szuprademokratikus" vezetőid becsapják, elárulják népeiket, fittyet hánynak országaik legalapvetőbb érdekeire, és semmibe veszik a választópolgárok akaratát, adott esetben a szavazóurnáknál leadott döntéseit is. Ez a Nyugatod, ez a "demokratikus" értékközösséged: gennyes szarházi alakok gyülekezete, a Soros-klán és az amerikai Demokrata Párt európai emberei. Pontosabban EZZÉ VÁLT Európa, a Nyugat! A 2010-es években elromlott valami. Meghajolt a Soros-féle törekvések előtt és ez belátható időn belül a kontinens vesztét fogja okozni.

Sok év múlva - már ha megéred - amikor minden genny előrehaladottabb állapotban lesz - amikor Bécs általános iskolásainak már nem a harmada (mint jelenleg), hanem több mint fele lesz muzulmán bevándorló hátterű, amikor Franciaországban, Németországban átfordulni készül a népesség, mert a bennszülött fehér nem szaporodik és a muzulmánok fogják adni a társadalmak többségét, akik a saját szigorú vallási értékítéleteik és törvényeik szerint kívánnak majd élni; amikor az a Hollandia, Franciaország és Németország már végképp nem fog létezni, amit most még, de már ezernyi sebből vérezve ismerünk, és az akkori Magyarország remélhetőleg többségben magyar lakosságát is mindez nagy kihívások elé fogja állítani ...

...majd jusson eszedbe eme szóváltásunk.

arthurthedent 2025.03.04. 06:23:29

@2025.: "Ez a Nyugatod, ez a "demokratikus" értékközösséged: gennyes szarházi alakok gyülekezete, a Soros-klán és az amerikai Demokrata Párt európai emberei. Pontosabban EZZÉ VÁLT Európa, a Nyugat!"

Elég nagy hülye vagy, ha arról beszélsz, hogy az "én nyugatom a soros klán". Te tényleg azt hiszed, hogy csak két csoport van, az egyik csontig benyal Putyinnak és Észak-Korea oldalán áll a háborúban a másik meg "soros bérenc"? Mennyire vagy te buta?

"hanem több mint fele lesz muzulmán bevándorló hátterű"

Öregem, el kell mondanom neked, hogy én soha egy pillanatig sem támogattam a bevándorlást, meg az iszlámot sem. Akkor most Putyin seggét kellene nyalnom és oda kéne adnom európát Putyinnak a véreskezű diktátornak? Miért? Azért mert Viktor a vezér abba az irányba rohan, nektek meg mint birka követnetek kell gondolkodás nélkül?

Mi, olyan nincs, hogy se az arabok ne foglalják el európát se a ruszkik sem? Valakinek okvetlen szopnunk kell a lomposát vagy mi? Tényleg elképzelhetetlennek tartod, hogy létezik egy olyan ember, aki nem támogatja a bevándorlást, a muszlimokat, sem pedig a szovjetúnió restaurálását? Ember!

"Hollandia, Franciaország és Németország már végképp nem fog létezni"

Jó, hogy tudod a jövőt, de tényleg. A gond csak az, hogy ha Putyin forgatókönyve teljesül, akkor sem fognak létezni, mint ahogyan magyarország sem. Mi a francnak nem guglizol rá és nézed meg, hogy mi a fenét terveznek az oroszok.

Elmondom pár szóban, hogy tudd mire kell rákeresned: heartland elmélet, oroszország a világ közepe, európa orosz érdekszféra, ahol az oroszok uralkodnak a népeken. Amerika kivonul, oroszország bevonul, európának kuss, a demokrácia hülyeség, erős, ortodox keresztény és iszlám orosz birodalom európában is.

"és az akkori Magyarország remélhetőleg többségben magyar lakosságát is mindez nagy kihívások elé fogja állítani"

Ja. És az, hogy Putyin meg Trump is abba az irányba kacsingat, hogy magyarországot ki kellene rakni a NATO-ból, hogy az oroszok gond nélkül elfoglalhassák az nem lesz kihívás mi? Miért nem nézed meg merre rohansz mielőtt lehülyéznél mindenkit aki nem rohan utánad ugyanazt üvöltve?

"...majd jusson eszedbe eme szóváltásunk."

Milyen szóváltás? Egy k.rva szót nem mondtál arról amit én mondtam, azt bizonygatod, hogy az az irány, amit soha nem támogattam nem helyes.

Baszki, mondom, hogy ne hugyozzunk már a konnektorba, mer' ráz, erre azzal jössz, hogy ne is b.sszunk lovon, mer' az is ráz. És ezen kellene elgondolkodnom?

arthurthedent 2025.03.04. 06:33:40

@2025.: "Kőolajat még adnak az ukrán gazemberek (talán az áramért és benzinért cserébe), a gázszállítást leállították. Szerencsére megvan a Török Áramlat, amit és a betápláló állomásokat viszont folyamatosan támadnak."

Folyamatos a gázszállítás? Az. Azt mondtam, hogy folyamatosan kapunk gázt és kőolajat. Azt. Igazam volt? Igazam. Akkor?

"Neked mi a fontosabb? A magával kicsesző Ukrajna területi épsége vagy a magyar gazdaság és társadalom energiabiztonsága?"

Nekem barátom az a fontosabb, hogy oroszország ne foglalja el magyarországot. Hogy ne atomozza le európát. Hogy a magyar kormány ne legyen putyin csicskája. Hogy magyarország ne kerüljön újra orosz rabigába.

"Gázt, áramot évekkel ezelőtt lekapcsoltad? Ja, arra azért nem voltál képes, odáig nem merészkedik a szolidaritásod."

Én nem tehetek arról, hogy a magyar kormány mindenáron drága orosz gázt vesz és nem hajlandó a nyugattal közösködni. Én nem tehetek arról sem, hogy te beszoptad azt a hazugságot, hogy magyarország csak orosz kőolajat tud feldolgozni. Én nem tehetek arról, hogy egész európa megoldotta a ellátást nagyrészt lemondva az orosz gengszterekkel való biznicelésről míg magyarország meg sem próbálta.

"A magyar kormány a józan ész talaján áll."

Magyarország a szövetségeseit pocskondiázza és az ellenségeinek nyal. Magyarország pont azon az oldalon áll, mint Észak-Korea. Magyarország egy évtizede csak a diktatúrákat dícséri és a demokráciákat pocskondiázza. Magyarország egy kétezer éves sivatagi kecskepásztor nép VALLÁSA alapján határozza meg az érdekeit, az erkölcseit, a stratégiáját.

Azt tudod, hogy a VALLÁS a te általad emlegetett JÓZAN ÉSZ ellentéte? Tisztában vagy azzal, hogy a HIT a gondolkodás BEFEJEZÉSE? Tudod te, hogy a magyar kormány beleírta az alkotmányba, hogy a magyarok keresztények, inkább HISZNEK, mint gondolkodnak?

gigabursch 2025.03.04. 06:36:59

@arthurthedent:
Áktalaban a tények a fanatikusokat nem befolyásolják.
Vö:
Hányszor, milyen időszakban, mekkora mennyiségben és értékben lopták meg a tetves hoholok az összes csövön a gázszállítást Európa irányába, miközben az oroszoktól ők maguk szaréhugyé kapták a gázt?!?!
1992-től 2006-ig minden évben ezek a demokrácia és EU érett szarháziak, pont a tél közepén ezt csinálták és gyorsan emeltek szsarolással a tranzit díjon, megbacva minden államközi megállapodást.

Vérkorrupt gengszter ország.
S ezek "védik" állítólag Európát.
Azt...!
Persze...!
Csak egy halom brüsszeli bürokretén pénztárcáját tömik...

Amúgy megdöbbentő, hogy milyen szinten vak, ostoba és demagóg a hazai társadalom tetemes része és mindenféle önkontroll nélkül től bármilyen mantrát ami nyugatról jön....
De ha ezzel szembesítik, akkor gyorsan vagdalkozik, ahelyett, hogy elhallgna és elmerengene...

arthurthedent 2025.03.04. 06:39:02

@2025.: "Hazugság! Fogalmad sincs, mi van azokban az országokban, amelyek üggyel-bajjal leváltak az orosz energiahordozókról. Több ország most is ellátási nehézségekkel küzd, illetve veszik a norvég, amerikai, arab, stb. gázt és olajat jóval magasabb áron, így nyögik az oroszról való leválás anyagi terheit."

Elég pontosan lehet tudni. Erre szolgálnak a gazdasági mutatók. Tudod, GDP, a GDP változása, ilyenek. Keress rá, olvass utána, vedd észre, hogy propagandabuborékba élsz, beszopod, hogy nekünk mennyire jó, mert az orosz gengszterekkel üzletelünk. Hazugság, nem igaz, téged öregem átvertek:

"Ezt nagyon elrontottuk, az orosz gáz drágább, mint a nyugati

A magyar kormány legfőbb érve a függőség fenntartására mellett korábban az olcsóság volt, majd (amikor kiderült, hogy még drágább is az orosz földgáz a többinél) a gazdasági racionalitást helyezte a kommunikáció előterébe. A fő érv az volt, hogy orosz gáz nélkül megbénulna a magyar gazdaság, jelentős gazdasági visszaesés következne be.

Azonban az orosz gáztól 2022 után teljesen függetlenedő csehek és lengyelek, és a részben függetlenedő szlovákok is a magyarnál magasabb GDP növekedést tudtak felmutatni 2022-24 között (miközben az energiaárak náluk is jelentősen emelkedtek). Ha a hosszú távú növekedési trendhez viszonyítjuk a háború kitörése óta eltelt időszakot, a különbség még inkább szembetűnő: a hazai gazdaság jelentősen nagyobb mértékben lassult, mint a többi V4-es ország. Az adatok tehát azt mutatják, orosz gázról való leválás nem jár szükségszerűen növekedési áldozatokkal."

gigabursch 2025.03.04. 06:43:33

@arthurthedent:
Azért mert hetente valami brit tudósok tálalnak egy újabb barom térképet, attól még se Magyarországot nem foglalják el, se nem atomozzák le NYajrópát.ak
Medvés bácsi már mondott sok marhaságot, de a legszebb, hogy azt nem látjátok hogy ez csak annak a része, hogy az erőforrás háborúban taccsra tegyék EU gazdaságát és utána már arra se kész szükség, hogy kiseperjék a muszlim hordákat, mert élősködési opció hiányábab maguk tipliznek

Hozzá kell tenni, hogy a NATO "annyira fejlett" iparilag és gazdaságilag, hogy mélyen alatta mélyen alatta marad az oroszok termelésének.
De akkor mire verik a palávert?
Na ezt unta meg 250 millió AEÁ választópolgár.

arthurthedent 2025.03.04. 06:48:15

@gigabursch: "Vérkorrupt gengszter ország."

Nem szereted az ukránokat. Rendben. Én sem szeretem őket. És akkor most orosz csatlóst kellene csinálnunk magyarországból. Ki kellene lépnünk a NATO--ból. Össze kellene haverkodnunk Észak-Koreával? Le kellene mondanunk a demokráciáról? Újra vezessük be az orosz nyelvet az iskolákban?

Ne hagyd, hogy az ukránok gyűlölete vezessen, főleg, hogy amiket róluk gondolsz tudni, azt mind az oroszoktól tudod. Mikor mondtak az oroszok igazat?

"1992-től 2006-ig minden évben ezek a demokrácia és EU érett szarháziak, pont a tél közepén ezt csinálták és gyorsan emeltek szsarolással a tranzit díjon, megbacva minden államközi megállapodást."

Az hogy lehet, hogy ha ennyire szopattak minket a tranzitdíjon magyarország majdnem lef.sta a bokáját, hogy jöjjön a gáz ukrajnán keresztül? Miért nem vettünk másfelül? Miért nem mondtuk, hogy elég legyen? Miért kötöttünk újra és újra szerződést velük, amikor szemmel láthatóan jól megvagyunk nélkülük is?

"Amúgy megdöbbentő, hogy milyen szinten vak, ostoba és demagóg a hazai társadalom tetemes része és mindenféle önkontroll nélkül től bármilyen mantrát ami nyugatról jön...."

Mondod ezt nekem, egy blogbejegyzés alatt, ami arról szól, hogy mekkora f.sz az amerikai elnök. Mondod ezt nekem, aki mindig is bíráltam az EU-t, amiért ilyen impotens. Mondod ezt magyarországról, ami minden EU döntést vétóz, ahol a lakosság nagy része a véres kezű ruszki diktátort támogatja.

Mondod ezt a magyar kormányt támogatva azok után, hogy a mi Viktorunk legszívesebben befeküdne az ágyba Trump meg Putyin közé.

gigabursch 2025.03.04. 06:49:16

@arthurthedent:
A TÉNY nem szeretet kérdése.
A többi meg szófisás.

arthurthedent 2025.03.04. 06:51:25

@gigabursch: "Azért mert hetente valami brit tudósok tálalnak egy újabb barom térképet, attól még se Magyarországot nem foglalják el, se nem atomozzák le NYajrópát.ak"

Nem a nyugat mondja, az oroszok mondják. Nem tehetek róla, hogy nem olvasol híreket.

"Hozzá kell tenni, hogy a NATO "annyira fejlett" iparilag és gazdaságilag, hogy mélyen alatta mélyen alatta marad az oroszok termelésének."

Neked szedned kellene valamit. Vagy talán innod kéne. Annyit, hogy ne tudj gépelni.

"Russian GDP is 24.5 times smaller than the combined GDP of NATO members and 11.5 times smaller than in the U.S."

Az oroszok "termelése" cirka 25-ször kisebb, mint a NATO "termelése". Alternatív valóságban élsz, ostobább vagy mint a ChatGPT. :-o

arthurthedent 2025.03.04. 07:15:32

@gigabursch: "Na ezt unta meg 250 millió AEÁ választópolgár."

Szokás szerint körülbelül 1% igazság van abban amit mondasz. Trump 77,284,118 szavazattal nyert. Cirka 155 millió amerikai szavazott. Amerikában cirka 160-170 millió regisztrált szavazó van.

Mondom, k.rvára nincs fogalmad arról mi van a világban. Nem baj, nincs ezzel semmi baj, nyugodtan kérdezz. Észre fogod venni, hogy van körülötted egy csomó ember, aki okosabb nálad és szívesen segít. A tudatlanság nem gond, addig nem, amíg tudsz róla és hajlandó vagy tenni ellene.

gigabursch 2025.03.04. 07:28:41

@arthurthedent:
Apám...

Ne a halivúd, a fodrászok és a műkörmösök gdp-jét nézegesd. Az ipari termelés tényszerű adatait keresd meg. Tudod: tonna, darab. Ha nem tudod, akkor tonna, darab...
A GDP a hátsód kitörlésére alkalmas.

gigabursch 2025.03.04. 07:29:56

@arthurthedent:
Segítek!
Az aki senkire nem szavaz, a mindenkori kormányzatra szavaz.
Mindenhol.

Ez nem az összefosásos siralomvölgyesdi, hanem a rögvalóság.

Alöksz Róz Unbanned 2025.03.04. 09:10:27

@gigabursch: akkor az amerikaik nagy többsége kamala harrisre szavazott.

Alöksz Róz Unbanned 2025.03.04. 09:14:23

@gigabursch: "Az ipari termelés tényszerű adatait keresd meg." - na pont az esett vissza nálunk nagyon.
"A GDP a hátsód kitörlésére alkalmas." - és pont mindig ezt mutogatták helyette :D

olyan ez a politika, mintha nem is egy szimulációvan, hanem egy kibaszott paródiában élnénk.

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.04. 09:25:22

@arthurthedent:

"Namost vagy fogalmad sincs mit nyomnak az oroszok évek óta, vagy fogalmad sincs hogy megy az orosz diktatúra... vagy... simán csak hülyének nézel minket."

2021 december 17-én az orosz külügyminisztérium a NATO-val kötendő szerződéstervezet tett közzé. Oroszország készen állt a tárgyalásokra, melyek során a nyugati fél visszautasította a javaslatokat.

A tervezetben benne volt, hogy Oroszország és a NATO ne telepítsen további csapatokat és fegyvereket azon országokon kívül, ahol 1997 májusában tartózkodtak – mielőtt Kelet-Európa egyik volt kommunista állama is csatlakozott volna NATO-hoz. Ez azt jelentette volna, hogy a NATO felhagy minden katonai tevékenységgel Ukrajnában, Kelet-Európában, a Kaukázusban és Közép-Ázsiában. A hivatalos orosz álláspont ebben a háború előtti szerződés tervezetben van:

www.mid.ru/en/foreign_policy/rso/1790803/

"1. cikk
A Felek kapcsolataikban az együttműködés, az egyenlő és oszthatatlan biztonság elve alapján működnek együtt. Nem erősíthetik biztonságukat egyénileg, nemzetközi szervezeteken, katonai szövetségeken vagy koalíciókon belül a többi Fél biztonságának rovására.

A Felek nem hoznak létre olyan feltételeket vagy helyzeteket, amelyek fenyegetést jelentenek vagy felfoghatók más Felek nemzetbiztonságára nézve.

3. cikk
A Felek megerősítik, hogy nem tekintik egymást ellenfélnek.

4. cikk
Az Orosz Föderáció és az összes Részes Fél, amely 1997. május 27-én az Észak-atlanti Szerződés Szervezetének tagja volt, az 1997. május 27-től ezen a területen állomásozó erőkön kívül egyetlen másik európai állam területén sem telepíthet katonai erőket és fegyvereket.

5. cikk
A Felek nem telepítenek szárazföldi közepes és rövid hatótávolságú rakétákat olyan területekre, amelyek lehetővé teszik, hogy elérjék a többi Fél területét.

6. cikk
Az Észak-atlanti Szerződés Szervezetének valamennyi tagállama kötelezettséget vállal arra, hogy tartózkodik a NATO minden további bővítésétől, beleértve Ukrajna és más államok csatlakozását is.

7. cikk
Az Észak-atlanti Szerződés Szervezetének tagállamai nem folytathatnak katonai tevékenységet Ukrajna, valamint más kelet-európai, dél-kaukázusi és közép-ázsiai államok területén. Az incidensek kizárása érdekében az Orosz Föderáció és az Észak-atlanti Szerződés Szervezetének tagállamai nem folytathatnak katonai gyakorlatokat vagy egyéb katonai tevékenységeket a dandárszint felett az Orosz Föderáció és a vele katonai szövetségben álló államok határvonalának mindkét oldalán megegyezett szélességű és konfigurációjú övezetben.

Az oroszok "termelése" cirka 25-ször kisebb, mint a NATO "termelése".

Emellett a NATO európai egyesített fegyveres erőinek nagysága 3-szor nagyobb, mint Oroszországé.
Szerinted az orosz hadsereg szervezetileg és technikailag is messze elmarad a nyugati hadseregektől.
Ukrajnával nem bír, sőt az ukrán hadseeg behatolt Oroszoszág területére, ahonnan mindeddig nem tudták kitolni őket. Ennek ellenére azt harsogod, hogy Oroszoszág el akaja Európát foglalni. Mi a fenének tenné? Semmi szüksége nincs területekre. Hatalmas, a világ legtermékenyebb területével endelkeznek. Az oroszoknak a Nyugattal való gazdasági együtműködés nagyon megfelelt, amit a Nyugat rombolt le.

IdomitottFoka 2025.03.04. 14:02:31

@atomic power 1986DucaDuca: "2021 december 17-én az orosz külügyminisztérium a NATO-val kötendő szerződéstervezet tett közzé. Oroszország készen állt a tárgyalásokra, melyek során a nyugati fél visszautasította a javaslatokat."

És 2 hónap múlva igazolta is, h hülyeség lett volna hinni nekik bármiben. Mellesleg a támadás előtt etette meg szarral vikit, h nem fog ő támadni, zsóti jól le is hülyézett mindenkit aki szerint de mégis....

2025. 2025.03.04. 14:34:27

@arthurthedent: "Elég nagy hülye vagy, ha arról beszélsz, hogy az "én nyugatom a soros klán". Te tényleg azt hiszed, hogy csak két csoport van, az egyik csontig benyal Putyinnak és Észak-Korea oldalán áll a háborúban a másik meg "soros bérenc"? Mennyire vagy te buta?"

Ne butázz, ne hülyézz, mókica! Mikor írtál utoljára a nyugati woke elmebajról vagy éppen a migránsválságról?!

Két csoport van, baszod: a nem putyinista hazaszerető patrióták (bal-és jobbolaliak egyaránt), akik a normalitás talaján állnak, és a sorsista gazemberek, a Demokrata Párt európai kurvái.

Nincs más! Legföljebb ennyit fogj már föl a világból!

2025. 2025.03.04. 14:40:25

@arthurthedent: "Öregem, el kell mondanom neked, hogy én soha egy pillanatig sem támogattam a bevándorlást, meg az iszlámot sem. Akkor most Putyin seggét kellene nyalnom és oda kéne adnom európát Putyinnak a véreskezű diktátornak? Miért?"

Nagyon örülök, hogy nem támogatod, te attól láthatóan még agymosott vagy.

SENKI nem akarja odadobni Európát Putyinnak. Beteges félelmed röhejes és szánalmas. Oroszországnak Ukrajnával van baja (joggal!) és esze ágában sincs továbbmenni. Kereskedni akar továbbra is Európával úgy, mint a háború előtt. Beszopod a nyugati mainstream propaganda hazugságait és még engem hülyézel? Nem vagy Soros-ügynök, de láthatóan a hasznos hülyéjük vagy.

2025. 2025.03.04. 14:46:18

@arthurthedent: "Mi, olyan nincs, hogy se az arabok ne foglalják el európát se a ruszkik sem? Valakinek okvetlen szopnunk kell a lomposát vagy mi? Tényleg elképzelhetetlennek tartod, hogy létezik egy olyan ember, aki nem támogatja a bevándorlást, a muszlimokat, sem pedig a szovjetúnió restaurálását? Ember!"

A ruszkik nem akarják elfoglalni Európát, ellenben a muzulmánok már itt vannak sokmilliónyian. Az egyik beteges rettegés, a másik a valóság. A muzulmán hódítóktól való félelem már rég kontraproduktív, évek óta a cselekvésen kellene lennie a hangsúlynak.

Azok miatt rettegsz a ruszkitól, akik készakarva muzulmán lerakatot csinálnak Európából. Röhej vagy!

2025. 2025.03.04. 14:55:56

@arthurthedent: "Jó, hogy tudod a jövőt, de tényleg. A gond csak az, hogy ha Putyin forgatókönyve teljesül, akkor sem fognak létezni, mint ahogyan magyarország sem. Mi a francnak nem guglizol rá és nézed meg, hogy mi a fenét terveznek az oroszok."

"Jó, hogy tudom a jövőt..." Gúnyolódni, azt tudsz. Vázolom, mi lesz pár évtized múlva Nyugaton, erre megint csak putyinozni vagy képes. Mi már fentebb leírtam: hülyén. Mert te aztán tudod a jövőt, hogy mit tervez és mit is fog csinálni Putyin Európával. Ismétlem: a migránshelyzet Nyugaton létező és egyre súlyosbodó probléma, míg amitől te itt görcsösen rettegsz, az csupán fantazmagória. Mi lenne, ha végre felébrednél és az igazán fontos dolgokkal foglalkoznál?!

Nem guglizok rá semmire. Tájékozott vagyok, ismerem a mainsteam propagandát, úgyhogy nyugi.

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.04. 14:59:11

@IdomitottFoka:

"És 2 hónap múlva igazolta is, h hülyeség lett volna hinni nekik bármiben."

A bizalom már korábban megszünt.

1989. december 2-3: a máltai orosz-amerikai csúcstanácskozáson James Baker amerikai külügyminiszter George Bush elnök társaságában megígérte Gorbacsovnak, hogy a NATO nem fog Keletre terjeszkedni(a német egység szovjet részről töténő támogatásáért cserébe).
"a Szovjetuniónak nem kell attól tartania, hogy bevonják a NATO-ba a volt szocialista országokat. A NATO-erők joghatósága egy hüvelyknyit sem fog Keletre bővülni” – hangzott el szó szerint.

2022-ig az USA és a NATO tagadta, hogy amerikai részről ilyen ígéretet tettek volna. 2022. február 18-án a Der Spiegel titkosítás alól feloldott brit dokumentumokat hozott nyilvánosságra arról, hogy 1991. március 6-án az amerikai, a brit, a francia és a német külügyminisztérium politikai igazgatói Bonnban egyetértettek abban, hogy a NATO nem terjeszkedhet az Elbától Keletre. „Elfogadhatatlan volna a kelet-európai országok felvétele a NATO-ba." Raymond Seitz, a washingtoni külügyminisztérium politikai igazgatója megerősítette: „A Nyugat világosan a Szovjetunió értésére adta, hogy a NATO sem hivatalosan, sem nem hivatalosan nem terjeszkedik Keletre”. 2022. május 18-án George W. Bush, a máltai tanácskozáson részt vett George Bush fia, az Egyesült Államok későbbi elnöke megerősítette, hogy Máltán valóban tettek ilyen ígéretet.
1991. július 1-én a Varsói Szerződés megszűnt, a NATO megmaradt. 1991. decemberben felbomlott a Szovjetunió. Jelcin. orosz elnök és az orosz kormány már jóval Putyin előtt deklarálta, hogy Ukrajna felvétele a NATO-ba vörös vonal, amit nem fognak "tűrni".

Mindezen előzmények után:

1997-ben a NATO Chartát írt alá Ukrajnával a megkülönböztetett partnerségről, és NATO-Ukrajna Bizottságot (NUC) állított fel. Máltai kötelezettségvállalását megszegve a NATO 1999 - és 2017 között felvette soraiba csaknem az összes volt kelet-európai szocialista országot a soraiba.
2006. április 27-én, a NATO államok külügyminisztereinek tanácskozásán James Appathurai, a NATO szóvivője, későbbi főtitkárhelyettese bejelentette: a szövetség minden tagja támogatja Ukrajna gyors integrálását a NATO-ba.

2009-ben a NATO felügyelete alatt, az éves nemzeti program keretében hozzáfogtak az ukrán fegyveres erők reformjához. Kezdetét vette Ukrajna aktív bekapcsolódása a NATO műveletekbe és küldetésekbe. Prioritást kapott a biztonsági és védelmi szektor átfogó reformja, és Ukrajna harci képességének megerősítése.

Az ukrajnai orosz katonai beavatkozást az okozta, hogy Ukrajna megszegte az 1990. évi Állami Szuverenitási Nyilatkozatban vállalt, a függetlenségi okmányának alapjává vált kötelezettségét arról, hogy tartósan semleges lesz, és katonai blokkokban nem vesz részt.

ДЕКЛАРАЦІЯ
ПРО ДЕРЖАВНИЙ СУВЕРЕНІТЕТ УКРАЇНИ

(Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1990, N 31, ст.429)

zakon.rada.gov.ua/laws/show/55-12#Text

IX. cikk:

"Українська РСР урочисто проголошує про свій намір стати в майбутньому постійно нейтральною державою, яка не бере участі у військових блоках і дотримується трьох неядерних принципів: не приймати, не виробляти і не набувати ядерної зброї."

"Az ukrán SSR ünnepélyesen kinyilvánítja azon szándékát, hogy a jövőben tartósan semleges állammá váljon, amely nem vesz részt katonai tömbökben................"

A Nyugat be akarta vonni Ukrajnát a NATO-ba, ami alapvetően fenyegeti Oroszország biztonsági érdekeit.

2025. 2025.03.04. 15:00:47

@arthurthedent: "...heartland elmélet, oroszország a világ közepe, európa orosz érdekszféra, ahol az oroszok uralkodnak a népeken. Amerika kivonul, oroszország bevonul, európának kuss, a demokrácia hülyeség, erős, ortodox keresztény és iszlám orosz birodalom európában is."

Blablablablabla. Az orosz érdekszféra valós - abban gazdaságilag természetesen Európa is benne van. Amúgy meg nem. Miért ne lehetne Oroszországnak is érdekszférája és teszem hozzá: Monroe-elve az USÁ-hoz hasonlóan? Atomhatalomként minden lehetősége megvan hozzá.

Bárhogy tiltakozol ellene: Oroszország újra naggyá vált.

2025. 2025.03.04. 15:06:01

@arthurthedent: "Milyen szóváltás? Egy k.rva szót nem mondtál arról amit én mondtam, azt bizonygatod, hogy az az irány, amit soha nem támogattam nem helyes."

Csak arról írtam, amit te írtál. Gondolatokra szedve tételesen cáfolom a baromságaidat.

30 év múlva a ruszkitól még mindig betegesen rettegő öregemberként mehetsz Nyugat-Európába, nagyon mást fogsz ott találni, mint most. Hacsak nem tesznek ellene.

2025. 2025.03.04. 15:12:49

@arthurthedent: Egy nekem való hozzászólásodat kiveséztem. Meguntam, kész ennyi. A többiben is ugyanazokat a szarságokat ismételgeted.

Egy betegesen russzofób alak vagy. Kár veled vesződni tovább.

IdomitottFoka 2025.03.04. 15:37:39

@atomic power 1986DucaDuca: "A bizalom már korábban megszünt."

De mi ebben a fura? Ahogy kiavászkodott oroszország a belpolitikai káoszából, apránként nekiállt restaurálni a szovjetúniót.

"A Nyugat be akarta vonni Ukrajnát a NATO-ba, ami alapvetően fenyegeti Oroszország biztonsági érdekeit."

Ez fordítva van, ahogy esetünkben is, az ukránok akartak NATO tagok lenni. És az oroszok elég hamar igazolták h ez bizony nem lett volna felesleges. És most már komplett Skandinávia a NATO tagja, h mit nyert oroszország biztonsági érdekek szempontjából, az igen csak kérdéses. Az ukránok semlegességét mindenesetre bukta...

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.04. 16:55:18

@IdomitottFoka:

"Ahogy kiavászkodott oroszország a belpolitikai káoszából, apránként nekiállt restaurálni a szovjetúniót."

Putyin tudja, hogy a Szovjetuniót nem lehet helyreállítani. Már csak azért sem, mert néhány volt tagköztársaság ma már NATO tag. Azt azonban szeretné, ha az egykori szovjet terület lenne Oroszország befolyási övezete gazdaságii és politikai értelemben. Putyin barátságos kormányokat akar a volt szovjet országokban, és nem olyan ellenséges vezetőt, mint a mostani Ukrajnában. Putyin azt akarja, hogy a NATO távol maradjon a volt szovjet területektől, és állítsa le a keleti terjeszkedését. Egyszerűen fogalmazva: Putyin azt akarja, hogy a volt szovjet területek egy lazán összefüggő blokk legyenek, amely orosz befolyás alatt áll.

gigabursch 2025.03.04. 17:04:04

@Alöksz Róz Unbanned:
Igen.
Akár az EU/EGK szintjén nézem, akár a tagállamok szintjén, az ipar működéséhez szükséges nyersanyag-alapanyag- különböző feldolgozási fázisú másodlagos alapanyagok szintjén brutálisan kitett a külső hatásoknak.

Ez magával hozza a totális instabilitás veszélyét is.

gigabursch 2025.03.04. 17:09:48

@2025.:
Lapozz vissza ezen a blogon három évet.
Tanulságos...
Természetesen Putyin et. rákos, az oroszok bénák és hohólia csupa hős.

S emellé épp elegen és elégszer elmagyarázták a fiatalembernek, hogy keveset ért a világból...

arthurthedent 2025.03.04. 20:49:05

@2025.: Ja, ruszofob vagyok. Pedig 8 even keresztul szopattak a kötelezö orosz nyelvvel, miközben a dicsöséges vörös hadsereg ideiglenesen hazánkban állomásozott. Fene se érti miért félek az oroszoktol. Pedig a nagyapámat meg a család egyéb férfitagjait még szibériába is elvitték kicsike munkára. Azt ugye tudod, hogy a fobia félelmet jelent és nem akaratlagos? Ugye tudod?

arthurthedent 2025.03.04. 20:52:20

@gigabursch: Hát elég bénák, még Ukrajnát sem tudták elfoglalni. :D Szerintem a több évszázados vodkavedelés is közrejátszhat, hogy most már motorbiciklivel meg mankoval rohamoznak a fronton...

arthurthedent 2025.03.04. 20:58:46

@2025.: Vicces, hogy azon aggodsz milyen lesz europa 30 év mulva, miközben nem érdekel, hogy mi lesz 3 év mulva. De igaz, ahogy mondtam is nem tetszik az irány, amibe europa halad. Nagyon nem. De ettol még nem akarok olyan világban élni, ahol ha kinyitod a szádat kidobnak az ablakon, ahol megmérgeznek a börtönbe ha beszolsz az orosz cárnak és ahol elvisznek a frontra megdögleni, ha a cár uj területekre feni a fogát.

arthurthedent 2025.03.04. 21:02:27

@2025.: Miért ne lehetne europa orosz érdekszféra? Miért ne tarthatna igényt rá? Hát azért barátom mert itt már laknak. És igen, oroszország atomhatalom. Europa is az és méginkább atomhatalommá kell válnia, ha ezen mulik. Söt, ahogy mondtam már, Magyarországnak is atomfegyverekre van szüksége

arthurthedent 2025.03.04. 21:08:32

@atomic power 1986DucaDuca: Maga Gorbacsov mondta, hogy ilyen igéret nem volt. Mint az közismert. Ez is csak egy hazugság a sok közül.

Putyin számtalan okot felsorolt, hogy bántják az oroszokat, hogy Ukrajna nem is létezik, hogy ukránok sem léteznek, hogy nácik, hogy biologia fegyvereket gyártanak, hogy be akarnak lépni a natoba, mondott mindent. Ki melyik hazugságot hiszi el, lehet válogatni...

arthurthedent 2025.03.04. 21:14:30

@2025.: Igen, a ruszkik el akarják foglalni europát. Ezt mondják a legfelsö szinten is. Mégis mit gondolsz mi a fenét jelent az, hogy orosz érdekszféra? Azt jelenti, hogy europában az orosz érdekek érvényesülnek. Nem sz europai érdekek. Le kell neked rajzolni, vagy mi?

Mégis mit jelent az szerinted, hogy visszaállitani a szovjet idöket? Mégis miért akarják, hogy magyarország védtelen legyen? Mert NEM akarnak idejönni, mi?

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.04. 23:34:25

@arthurthedent:

"Maga Gorbacsov mondta, hogy ilyen igéret nem volt. Mint az közismert. Ez is csak egy hazugság a sok közül."

nsarchive.gwu.edu/document/16117-document-06-record-conversation-between

5. oldal

"Jamess Baker: We understand that not only for the Soviet Union but for other European countries as well it is important to have guarantees that if the United States keeps its presence in Germany within the framework of NATO, not an inch of NATO’s present military jurisdiction will spread in an eastern direction. We believe that consultations and discussions within the framework of the “two + four” mechanism should guarantee that Germany’s unification will not lead to NATO’s military organization spreading to the east."

arthurthedent 2025.03.05. 06:27:35

@atomic power 1986DucaDuca: igen, ha tudnál angolul, akkor értenéd, hogy ez arrol szolt, hogy a német egyesitést nem használja ki amerika arra, hogy a csapatai közelebb állomásozhassanak a volt keletnémet területeken. Ez nem arrol szolt, hogy ne léphessen be senki a natoba.

arthurthedent 2025.03.05. 06:30:45

@atomic power 1986DucaDuca: és persze ez egy politikus nyilatkozata. Ez NEM egy nemzetközi megállapodás.

Ez azt mondja, hogy fontos lenne, hogy legyenek garanciák, ez nem garancia. Olyan, mintha a biroságon követelnéd a bloghozzászolásod betartását. :D

arthurthedent 2025.03.05. 06:38:23

@atomic power 1986DucaDuca: Oroszország viszont aláirta a Budapest memorandumot. Nem csak valami ruszki politikus nyilatkozott arrol, hogy jo lenne, ha garancia lenne ukrajna sértetlenségére, hanem oroszország garantálta ezt hivatalos nemzetközi megállapodásban. Mint ahogy amerika is garantálta ezt. És azt is, hogy nem fog katonai vagy gazdasági fenyegetést alkalmazni ukrajna politikájának megváltoztatására sem. Amerika segg.t csinált a szájábol, oroszországgal együtt.

Mindeközben mindkettö azt várja el, hogy a világ most már garanciák nélkül vegye szentirásnak amit mondanak.

arthurthedent 2025.03.05. 06:46:06

@arthurthedent: Én meg javaslom, hogy Trump arcképe legyen az egymillio rubeles bankjegyen. Cserébe azért, amit Putyinisztánért tett. Söt kéne egy Trumpgrád is lassan, meg pár 100 méter magas aranyozott szobor is.

gigabursch 2025.03.05. 06:51:12

@arthurthedent:
Tudatlanságod már csak az arroganciáddal vetekszik.

A jelek szerint még vagy nem találkoztál a forgalommal (bár ezt kétlem) vagy nem fogod fel, hogy mit takar a felörlő háború.
Pedig találkoztál a forgalommal, mikor az értetlenkedésedet adtad, hogy miért van tele a mező kráterekkel, amit a nehéztűzérség okoz.

Ez a feltörő háború jelenleg a NATO teljes tűzérségi, uav (mélységi és közvetlen frontvonali) kapacitásán keresztül kimerítette azok fegyvergyártási kêpességét.
De szintén tény - S biztos, hogy a szokásos vitatkozásaidat el fogod kezdeni -, hogy a NATO, mert már nincs miből nem tud légtérvédelmet biztosítani, ugyanis csak az elmúlt fél évben nagyjából a teljes patriot rendszer nem csak felsült, de meg is semmisült, amellett hogy q. drága. A nem túl drága iszkanderektől és a patriotokhoz mérten mocskosan olcsó fab-3000/1500 siklóbombáktól.
Ezek akkor is tények, ha elkezded a szokásos debil vitatkozósdit.

Erőforrás háborúban, technológiai fölény mellett nincs miért sietni.
Viszont az ilyen jellegű tűzérségi felemésztés mellett a hoholok harci értéke a morál felől minden nap egyre gyengébb.
Emellett az AEÁ jelen vezetése nyolc évtizednyi, mind vesztes háború után belátta, ha ezt erőlteti, óriási gazdasági és politikai fiaskó elé néz.

...

Van viszont egy adalék, ami Zöldtakony Zselé viselkedését árnyalja.
kuruc.info/r/9/285010/

Érdemes elolvasni és értelmezni.
Nem, nem kell rá fél percen belül reagálni.
Érdemes elolvasni a kommenteket is.
A java, az nem lóg ki onnan, de van pár, ami felettébb elgondolkodtató.
De csak azoknak, akik nem szájkaratézni akarnak.

arthurthedent 2025.03.05. 07:35:14

@gigabursch: Amit irtal az semmit nem cáfol abbol, amit én mondtam. Egyszerüen annyit jelent, hogy te az oroszoknak szurkolsz ezért azt állitod, hogy tutira ök fognak nyerni.

Én nem az oroszoknak szurkolok és azt mondom senki sem tudja elöre mit hoz a jövö. Pláne a háboruk esetében nem lehet tudni.

Én azt is mondtam, hogy oroszország gyenge. Az, sokkal, de sokkal gyengébb mint ahogyan azt gondolta bárki. Ha holnap elsöpörnék az ukrán sereget akkor is sokkal gyengébb, mint ahogyan gondolta bárki.

Három napot adtak az ukránoknak. A nyugat, Puyin, mindenki. Három éve nem bir velük az orosz sereg. Tehát sokkal gyengébb, mint bárki gondolta volna

arthurthedent 2025.03.05. 07:39:31

@gigabursch: Az USA vezetése nem látott be semmit. Trump a kezdetek ota oroszbarát, Putyint támogatja. A szo, hogy BELÁTTA implikálja, definicio szerint azt jelenti, hogy megváltoztatta a véleményét.

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.05. 07:47:10

@arthurthedent:

"igen, ha tudnál angolul, akkor értenéd, hogy ez arrol szolt, hogy a német egyesitést nem használja ki amerika arra, hogy a csapatai közelebb állomásozhassanak a volt keletnémet területeken. Ez nem arrol szolt, hogy ne léphessen be senki a natoba."

Tudok angolul, és amikor James Baker külügyminiszter arról beszél, hogy "not an inch of NATO’s present military jurisdiction will spread in an eastern direction", és "will not lead to NATO’s military organization spreading to the east" az pontosan azt jelenti magyarul, hogy nem terjeszkedik keletre. Nem a volt NDK területéről beszél, hanem en bloc keleti irányról, ami minden olyan teületet magában foglal, amely az Elbától keletre van. Baker nyilatkozatának sem stratégiai, sem a biztosítékok szellemének szempontjából nem felelne meg egy olyan szűkített értelmezése, hogy a keletre terjeszkedés tilalma csak a volt NDK teületée vonatkozna. Ezt igazolja az is, hogy Goracsov
is keményen bírálta a NATO-bővítést, és azt a tárgyalások garanciáinak megsértésének nevezte.

2017. december 12-én a National Security Archive at George Washington University nyilvánosságra hozta az orosz–amerikai tárgyalásokról az addig titkosított dokumentumokat, amelyek közül három, a National Security Archive számozása szerint az 5., a 6. és a 8. dokumentum említi ezt az ígéretet.

nsarchive.gwu.edu/briefing-book/russia-programs/2017-12-12/nato-expansion-what-gorbachev-heard-western-leaders-early

Az 5. számú dokumentum James Baker amerikai külügyminiszter és Mihail Gorbacsov főtitkár, illetve Eduard Sevardnadze között 1990. február 9-én a Kremlben zajlott beszélgetés átirata. Itt James Baker a következőt mondja:

"Ha fenntartjuk jelenlétünket egy olyan Németországban, amely a NATO része, akkor a NATO-erők joghatósága nem terjedne ki egy centivel keletebbre."

A 6. számú dokumentum egy átirat a James Baker és ­Eduard Sevardnadze között folytatott beszélgetésből, ebben Baker a következőket mondja:

„És az utolsó pont. A NATO az Egyesült Államok európai jelenlétét biztosító mechanizmus. Ha a NATO-t felszámolják, nem lesz ilyen mechanizmus Európában. Megértjük, hogy nemcsak a Szovjetunió, hanem más euró­pai országok számára is fontosak a garanciák arra, hogy ha az Egyesült Államok a NATO keretein belül megtartja németországi jelenlétét, akkor a NATO jelenlegi katonai joghatósága egyetlen centiméterrel sem fog keleti irányba terjeszkedni. Úgy gondoljuk, hogy a »kettő+négy« mechanizmus keretében folytatott konzultációknak és megbeszéléseknek garantálniuk kell, hogy Németország egyesülése nem vezet a NATO katonai szervezetének kelet felé történő terjeszkedéséhez.”

A 8. számú, 1990. február 10-én kelt dokumentumban Baker tájékoztatja a német kancellárt, Helmut Kohlt a Gorbacsovval folytatott előző napi tárgyalásáról:

„Aztán feltettem neki a következő kérdést. Jobban szeretné, ha az egyesült Németország a NATO-n kívül, önállóan és amerikai erők nélkül létezne vagy jobban szeretné, ha az egyesült Németország a ­NATO-hoz lenne kötve, és biztosítékot kapna arra, hogy a NATO joghatósága egy centimétert sem mozdul el kelet felé a jelenlegi pozíciójától? Azt válaszolta, hogy a szovjet vezetés minden ilyen lehetőségen komolyan elgondolkodik, és hamarosan egyfajta szeminárium keretében megvitatja azokat. Majd hozzátette: »Természetesen a NATO övezetének bármilyen kiterjesztése elfogadhatatlan lenne.«” Az igaz, hogy ezt végül nem foglalták írásba, de az egyesített Németország NATO tagságának egyértelműen ez volt szovjet részről a feltétele.

arthurthedent 2025.03.05. 07:48:20

@gigabursch: Azt is mondod, hogy az orosz fegyverek mennyivel jobbak, mint a nyugati fegyverek. Vicces, mert ez egy olyan képtelenség, amit gyakorlatilag senki sem hisz el.

Az ukrajna háboru kitörése ota Oroszország elvesztette a fegyverpiacát. Már India sem akar orosz fegyvereket venni. Biztos azért, mert olyan klafák, mi?

Biztos azért kunyerál Putyin löszert Észak-Koreátol, mert a nyugat fegyvergyártása kimerült. Biztos azért pobál koreai csapatokat bevetni, mert az ukránok kimerültek. Biztos azért vonult be ukrajna kurdzkba, mert az orosz sereg olyan szupi, mi?

Senki sem tudja mit hoz a jövö, de amiket mondasz az csak az orosz ptopagndával van összhangba, a valosághoz nem dok köze van.

arthurthedent 2025.03.05. 07:50:02

@atomic power 1986DucaDuca: ha tudsz angolul, akkor tudod mit jelent az, hogy quote mining.

arthurthedent 2025.03.05. 07:55:10

@atomic power 1986DucaDuca: Szoval elfogadod, hogy nem foglalták irásba?

Akkor add nekem a kocsidat! Tudom, hogy nem foglaltuk irásba, de akkor is...

Beszéltek dolgokrol. Ötleteltek. Morfondiroztak. AZTÁN megegyeztek. Leirták miben egyeztek meg. Aláírták. Kihirdették mint a közös akaratukat.

Nem tudom érted -e, de a világ igy müködik.

arthurthedent 2025.03.05. 08:04:46

@atomic power 1986DucaDuca: Ráadásul 2014-ben lehetetlenné vált Ukrajna NATO tagsága, tök értelmetlem lett vola ezért 2022-ben átfogo támadást inditani.

Ráadásul Putyint nyilván nem érdekli, hogy Finnország és Svédország NATO tag lett. Semmiféle vörös vonal dumát nem nyomott rá.

Ráadásul az orosz felsövezetés el is mondta, hogy amig Ukrajna létezik Oroszország nem nyugodhat. Ha most ilyet mondanak, akkor joggal feltételezhetjük, hogy már elötte ezt gondolták.

gigabursch 2025.03.05. 09:45:44

@arthurthedent:
Ilyen szinten hazudozni, ahogy te teszed - félelmetes. Bár az is lehet, hogy egy erősen disz-es szerencsétlen vagy.
Mindenesetre szókiforgatáson keresztül megvalósított hazudozásban "példaértékű" vagy.

1) Qrvára nem szurkolok senkinek egy háborúban. Hiába próbálsz ilyen hazugságot a számba adni. S ezt tarts szem előtt.
De idézem magamat: Tüzet tüzelőanyaggal nem lehet eloltani.
Eleve el se kellett volna kezdeni, de hohol- és brüsszelfetisiszták, MINT AMEILYEN TE IS VAGY, - bár lehet, hogy csak a hasznos hülyék táborát erősíted - ezt képtelenek felfogni.

2) Az orosz fegyverek _nem_jobbak*_, csak legalább egy nagyságrenddel több van belőlük és fel is tudják használni, sőt, fel is használják. A hohol haverjaid és az ott lévő eleddig legalább 60 országból oda importált zsoldosok meg szépen kopnak. Főleg a patriotok tájékán... Azok se mennek már haza..., max a dögcédulájuk, de zsoldosoknak az se jár...
Amúgy Putyin nem kunyerál lőszert É-Koreától, hanem szimplán üzletelnek. Az üzlet tárgya nagyjából sejthető, de alighanem rajtuk kívül senki nem tudja. Ezzel szemben a tarháló kijevi zsidó, az kunyerál, fenyegetőzik és követel.
S igen. 120/155 mm-es lőszerekből (azaz lövegek és tankok lőszerei) a komplett NATO éves szinten tud gyártani (érted GYÁRTANI!) 1,1 milliót. Ebből a saját tartalékaiknak és felhasználáésuknak köszönhetően eljut ÉVENTE kb 700.000 hohóliába.
Ezzel szemben az oroszok a 125/152 mm-es lőszerekből legyárt évente 3,5 milliót, ileltve VÁSÁROL É-Koreától 4,5 milliót (a koreai temelési munkamorál talán nem képezi vita tárgyát).
Namost ez a 9 millió <=> 0,7 millió több, mint beszédes adat.
De a 0,7 millió jól mérhető hányada ki se jutott a frontra, mert még a köztes logisztikai bázisokon, kikötőkben rendezett iszkanderes és geranos "tűzijátéknak" köszönhetően tetemes része megsemmisült.
Megint csak vitatkozhatsz, tekeregetheted a szavakat (gusztustalan szokásodhoz méltón), de a tények nem képezik vita tárgyát.
2025 februárban az oroszok 20.000-et meghaladó mélységi és frontvonali támadást hajtottak végre, nagyrészt UAV-kkel, de a felhasznált rakéták se voltak kis számban.
De ne nekem higgy.
Menj ki a frontra és jelents onnan, hogy vajon nyomasztó-e a tűzérségi fölény, vagy csak a fotelokoskodás a kedvenc tevékenységed, a tök egyértelmű mondatok kitekerése és félrehazudozása mellett.

Idézek, mert itt hangzott el egy kommentelőtől úgy három éve:
"Ezt a háborút az ukránok nem nyerhetik meg, az oroszok meg nem veszíthetik el."

3) Nem, az orosz felspvezetés nem azt mondja, hogy Ukrajna amíg létezik, Oroszország nem nyugodhat. Megint HAZUDSZ. Ahzt mondták (épp elégszer), hogy amíg Ukrajna úgy létezik, hogy az egy felvonulási területe a nyugati erőknek, addig nem nyugodhat.
A kettő között orbitális a különbség. Bár egy kicsit kisebb, mint amekkorát hazudtál.

S MÉG EGY FONTOS DOLOG:

Három éve nyomod az agitprop hazudozásaidat.
Választhatsz:
A) Abbahagyod
B) Tudomásul veszed, hogy minden hazugságodat tényszerűen kiemelik innen tübben is
C) "Jó demokratikus módszerekkel" kitiltasz bárkit, aki rögízati a tényt, hogy megint hazudtál..

_______________-
* de jobbak. A patriotok mérhetően egy kalap szart sem érnek, csak baromi drágák. A drónok ellen egyik oldalnak sincs hatékony fegyvere, csak a 10-szeres szorzóval nem lehet mit kezdeni, a fantasztikus Abrams-Leclerc-Challenger-Leopard nehéz harckocsik, valamint az összes többi kerekeken/lánctalpakon guruló izéje a NATO-nak mind leszerepelt, az első eredmények után nem csak kiismerésre kerültek, hanem masszívan fogyasztják őket a szervízbázisaikkal együtt, rehab nélkül.
A "csodálatos"(-an elavult) F-16-ok összes felszállása nem érte el a 10 darabot, az ott lévő állomány hadrafogható része meg egyenlő a nullával. Részben azért mert helyben lezúzták őket, részben azért, mert nem tud hol felszállni, részben meg azért, mert már se személyzet. se alkatrész...

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.05. 09:54:29

@arthurthedent:

"Nem tudom érted -e, de a világ igy müködik."

Az úri megállapodások kézfogással jönnek létre, semmint írásos szerződéssel. Ezek a megállapodások a felek közötti bizalomra és becsületre épülnek.

Sok közül ilyen Gentlemen’s Agreement volt 1907-ben az Egyesült Államok és Japán között a Japánból az USA-ba irányuló bevándorlást korlátozó egyezség.

. Az informális megállapodásról Elihu Root amerikai külügyminiszter és Takahira Kogorō japán nagykövet tárgyalt. Japán beleegyezett abba, hogy korlátozza a munkások kivándorlását az Egyesült Államokba, míg a meglévő japán bevándorlók Amerikában alapvető jogokat és védelmet kaptak. A megállapodás enyhítette a két nemzet közötti feszültséget a nyugati parti bevándorlással kapcsolatban.

Goracsov jóhiszemű, naív ember volt, kínos lett olna számára utólag beismerni, hogy átverték.
A NATO bővítésének szándéka a kezdetektől fogva tény volt, csak ezt elfeljtették közölni az oroszokkal.

IdomitottFoka 2025.03.05. 10:15:34

@atomic power 1986DucaDuca: "Putyin barátságos kormányokat akar a volt szovjet országokban, és nem olyan ellenséges vezetőt, mint a mostani Ukrajnában."

Sztem nem ilyen jóságos télapó putyin, de mindegy, ez már akkor is ugrott, ha a megkötik a békét. Ha tényleg egy lendülettel viszonylag kevés rombolással beveszi Ukrajnát, ha nem is 3 nap de 3 hónap alatt, talán. Így, 3 év minden porig bombázás után ez nedves álom.

"Putyin azt akarja, hogy a NATO távol maradjon a volt szovjet területektől, és állítsa le a keleti terjeszkedését."

Egyfelől talán oroszországnak alternatívát kellett volna nyújtania, nem lófejet az ágyba. Másfelől nem nagyon érthető h ha baja van az amerikai és a brit nato nyomulással, akkor mit old meg azzal ha elver egy harmadik felet.

"Az úri megállapodások kézfogással jönnek létre, semmint írásos szerződéssel. Ezek a megállapodások a felek közötti bizalomra és becsületre épülnek."

Hát azok lehet, de itt oroszok, amerikaiak és angolok egyezkedtek (mint Jaltában), a becsületet a fegyveres őr nem engedte be az ajtón.

@gigabursch: "Ez a feltörő háború jelenleg a NATO teljes tűzérségi, uav (mélységi és közvetlen frontvonali) kapacitásán keresztül kimerítette azok fegyvergyártási kêpességét."

Nem különösebben érdemes ebből messzemenő következtetéseket levonni, a nato eddig sem úgy haditervezte megoldani a katonai problémáit h pár 10 km-es mélységben vív tüzérségi párbajt egy lövészárkokkal barázdált fronton, hanem légifölényt alakít ki és kiiktatja az ellenfél logisztikáját. Mivel deklarálták h nato csapatok nem vesznek részt a háborúban, ebből nyilván semmit nem mutattak. Amit ezen kívül tudtak, átadtak Ukrajnának. Az h nincsenek konyhakész kapacitásaik ilyen jellegű felőrlő háborúhoz, inkább azt mutatja, h nemigen jogosak az orosz félelmek a nato hódítással kapcsolatban.

"a koreai temelési munkamorál talán nem képezi vita tárgyát"
az nem, de a szocialista minőség...

"hogy amíg Ukrajna úgy létezik, hogy az egy felvonulási területe a nyugati erőknek, addig nem nyugodhat."

Hagyjuk már ezt. 2014-re az amerikaiak kicsavarták az orosz befolyás alól az ukrán politikát, ez fáj nekik. Amíg az oroszok nem kezdtek el megszállni, ez nem katonai kérdés volt.

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.05. 11:26:29

@IdomitottFoka:

"Ha tényleg egy lendülettel viszonylag kevés rombolással beveszi Ukrajnát, ha nem is 3 nap de 3 hónap alatt, talán. Így, 3 év minden porig bombázás után ez nedves álom."

2022. márciusában már volt egy parafált egyezmény az orosz és ukrán fél között, amit a nyugat nem engedett életbe léptetni. Rengeteg életet meg lehetett volna menteni! Rengeteg rombolást meg lehetett volna előzni! Úgy emlékszem te is a háború mellett kommenteltél, akkor most ne sajnálkozz!

"Egyfelől talán oroszországnak alternatívát kellett volna nyújtania, nem lófejet az ágyba."

Azt a bizonyos lófejet egy Boris Johnson nevű ember tette az ágyba. A Nyugat követeként megtiltotta
Ukrajnának a békeszerzőzdés ratifikálását.

"Másfelől nem nagyon érthető h ha baja van az amerikai és a brit nato nyomulással, akkor mit old meg azzal ha elver egy harmadik felet."

Csak így tudja megakadályozni, hogy Ukrajna egy NATO felvonulási teületté váljon! Ez az oroszoknak egzisztenciális kérdés. Olyan, mintha az USA Massachusetts államát akarná a befolyása alá vonni a Shanghai Cooperation Organisation (SCO).

"Hát azok lehet, de itt oroszok, amerikaiak és angolok egyezkedtek (mint Jaltában), a becsületet a fegyveres őr nem engedte be az ajtón."

A békés egymás mellett élés sok évtizedig működött. Ezt ne becsüld le!

IdomitottFoka 2025.03.05. 11:49:22

@atomic power 1986DucaDuca: "akkor most ne sajnálkozz"

vmit félreérthettél én itt nem sajnálkoztam. ti vagytok úgy oda az orosz békéért, de ez írott malaszt marad, bárhogy zárul ez a fejezete az orosz-ukrán saga-nak.

"egy Boris Johnson nevű ember tette az ágyba. A Nyugat követeként megtiltotta
Ukrajnának a békeszerzőzdés ratifikálását."

pedig h szerettétek azt a bolondot is...

"Csak így tudja megakadályozni, hogy Ukrajna egy NATO felvonulási teületté váljon!"

azért mert az oroszoknak ez a kényszerképzete, még nem kell h a tied is legyen. a nato-orosz háborúban nem kell felvonulási terület, azt 12e atomrobbanófejjel gondolják megvívni. Ha a közelség miatt nyafiznak, akkor az a helyzet h a finnekkel még jobban ráfaragtak.

arthurthedent 2025.03.05. 12:33:19

@gigabursch: Te erösen hiszel abban, hogy dolgokat cáfolsz, pedig csak buta orosz propagandát ismételgetsz. Ráadásul megnyugtat, hogy van három másik ember, akinek ugyanaz a véleménye mint neked. Elárulom, sok százmillio ember van, aki meg szt gondolja, hogy nincs igazad.

Szokásos confirmation bias, ha igazat adnak neked, akkor igazad van, ha ellentmondanak, akkor nekik nincs igazuk.

arthurthedent 2025.03.05. 12:37:11

@atomic power 1986DucaDuca: Ja, nemzetközi szerzödések egy kézfogással jönnek létre, amit a végén aláirtak abbol meg kihagyták a lényeges pontokat, de a ruszkik nem szoltak, mert ök uriemberek. Oroszországban igy kötünk megállapodást...

Te kis te, akinek igaza szokott lenni. :D Mennyit meditáltál, hogy ezt elhidd? Inni kellett hozzá? :D

gigabursch 2025.03.05. 13:22:52

@arthurthedent:
Elárulom. Sok millárd ember leszarja a hohol cirkuszt. Meg azokat akik ebben a cirkuszban megvetett módon naponta nyomják a mantrát.
Aztán vagytok néhány tízmillíóan, akinek bármilyen baromságot be lehet adni és arról tartok szófisást.
S vannak sokszáz millióan, akik kételkednek a méjnsztrím hazugsággyárban, csak épp nem adnak hangot neki.

Mindemellett megnyugtat a tény, hogy legalább az általános hadászati tényeket nem kezdted el majmoló kisdedós módjára nemhogy vitatni, de sem cáfolni (mondjuk nincs is mit), és még csak durci üzemmódban sem köpködni.

arthurthedent 2025.03.05. 14:24:00

@gigabursch: Ne gondold, hogy amiért nem szolok, azt elhittem neked. Még egyetlfn dolgot nem sikerült leirnod szerintem, amit a Krfmltöl mév nem hallottam.

arthurthedent 2025.03.05. 14:30:40

@gigabursch: Hihetetlen amugy, hogy amit a nyugat mond, az neked mainstream hazugság, amit az oroszok mondanak azt meg elhiszed.

Hogy a nemzetközi szerzödéseket papir nélkül szokták kézfogással. Meg, hogy az oroszoknak megengedték, hogy ök döntsék el ki léphet be a NATO-ba. Meg, hogy s nyugat nem tud löszergyárat épiteni, csak az oroszok. Meg aki nem hisz nekik, az ruszofob... :D

Gondolom te a cucik alatt is hittél nekik, gondolom munkásör lehettél, nem?

arthurthedent 2025.03.05. 14:38:31

@gigabursch: Olyan vagy mint a Trump. Ezerszer elmondta, hogy 350 milliárdot adtak az ukránoknak. Ezerszer elmondták neki, hogy jo, ha 100 milliárnyi fegyvert adtak. Nem érdekli. Mondogatja, hogy 350 milliárd. 350, 350, 350.

Más égne, hogy hülyeséget beszél, ti nem. Inkább ismételgetitek.

Az oroszoknak megigérték, hogy ha nekik nem tetszik, akkor nem lesz valaki NATO tag. Az oroszoknak mondták, hogy ök dönthetik el ki lesz NATO tag. Csak nem irták le. Ilyet nem szoktak leirni.

Hát ez lehalább igaz. Ekkora marhaságot nem szoktak leirni. Mintha Hitler mondaná meg, hogy az angolok meg az amerikaiak szövetségre léphetnének -e. Ellene. :D

arthurthedent 2025.03.05. 14:44:13

@atomic power 1986DucaDuca: Ukrajna felvonulási területté váljon -e.

Oroszország lazán katonai szövetségre lépett Belorusziával, támadást inditott belorusz területröl, majd atomfegyvereket telepitett oda.

Miközben Beloruszia határos a NATO tag Lengyelországgal. Megtette, szemük sem rebbent. Miközben folyamatosan sikoltoztak, hogy meg kellett támadniuk Ukrajnát, mert szerintük majd valamikor s jövöben Ukrajna NATO tagország lett volna és akkor oda csapatokat telepitettek volna és onnan támadásokat inditottak volna.

És te azt mondod, hogy ez jogos?!

Gondolkodj már!

gigabursch 2025.03.05. 16:00:58

@arthurthedent:
Úgymint a leszámolt lőszergyártás?
Egy baj van.
NATO jelentés.

Megint az előítéleid csapdájába estél. Vergődj még ...
Persze lehet, hogy a valóság ettől még borzasztóbb és ezért (is) akar Trump kifarolni illetve a szamlát benyújtani.

Megjegyzem a statlink, az üzemeltetése és a felhasználása baromira nem 1 $ / nap.

A hadianyagon túl még ott van még a költségvetés fedezése, a humanitárius cuccok, miegymás. Nem beszélve a szükséges logisztikáról.

Nagyon komoly szemellenző kell, hogy valaki ne sejtse meg a konkrét hadianyagon túl a többi költséget.
De ez nem újdonság...
Egyszerűbb ruszkifanozni, mint gondolkodni vagy utánajárni.

Itt jegyzem meg, kettőnk közül nem én voltam olyan ostoba, hogy a Kiyv Post-ot "szimpla orosz dezinformációnak" minősítsem.
Lapozz vissza a saját blogodon kb két hónapot.

gigabursch 2025.03.05. 16:01:48

@arthurthedent:
Megint hazudozol.
Nem így volt a sorrend.

gigabursch 2025.03.05. 16:03:26

@arthurthedent:
Szerintem ez mellé, de amúgy marhaság amit írtál.
Igen, a kézfogás földrésztől, kultúrkörtől függetlenül elég ősi dolog. S kötő ereje van.

arthurthedent 2025.03.05. 16:47:25

@gigabursch: A NATO jelentés arrol szolt, hogy mennyi a jelenlegi gyártokapacitás, azt már te álmodtad hozzá, hogy azt nem lehet böviteni. Igen, békeidöben nem szoktak tul sok löszert gyártani. Ha hell, europa erös, tud autokat gyártani, tud autogyárakat csinálni, akkor tud löszergyárat is csinálni.

Az eu sokkal fejlettebb mint oroszország, mindig is az volt.

arthurthedent 2025.03.05. 16:49:51

@gigabursch: Ja, kötö ereje van. Látom nem vettél még ingatlant, kocsit se nagyon.

Simán elhiszed, hogy ha veszek három sajtos tanglit, akkor arrol irás van, de a nagy orosz birodalom ugy köt nemzetközi megállapodásokat, hogy kezet ráznsk rá, azt kész.

arthurthedent 2025.03.05. 16:52:53

@gigabursch: A Starlinkért a lengyelek fizetnek te zseni. Ráadásul havi 5500 dolcsit, háromszoros árat.

És egy amerikai cégnek. Musknak. Trum haverod feleségénak. Tudod, a férje Putyin. :)

arthurthedent 2025.03.05. 16:55:54

@gigabursch: "Washington korábban azzal fenyegetőzött, hogy lekapcsolja az ukrán Starlink-hálózatot. Lengyelország azzal utasította el az amerikaiakat, hogy a terminálok jó részét egyébként már kifizették, tehát az ő tulajdonukat képezik."

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.05. 16:56:58

@IdomitottFoka:

"pedig h szerettétek azt a bolondot is..."

Már aki! Azzal, hogy kiléptette UK-ot az unióból, nálam "elkapálta" magát.

"azért mert az oroszoknak ez a kényszerképzete, még nem kell h a tied is legyen. a nato-orosz háborúban nem kell felvonulási terület, azt 12e atomrobbanófejjel gondolják megvívni."

Ez nem kényszerképzet, ez katonaföldrajz. Egy hagyományos fegyverekkel induló háborúban a kelet-európai síkságon Oroszország természetes védelem nélkül maradna, ha Ukajna, mint korábbi ütközőállam semlegességét feladva, NATO tagként szabad felvonulást biztosítana egy Moszkva ellen irányuló támadáshoz. Két nagy támadás érte már az oroszokat a kelet-európai síkságon keresztül (Napóleon, Hitler). Ezért fontos nekik, hogy a két, ezen a területen fekvő állam (Fehéroroszország, Ukrajana) semleges maradjon. 2014 óta Ukrajna révén ez a kapu Nyugat felől megnyílt.
Oroszország legfőbb követelése, hogy a NATO állítsa le a keleti terjeszkedését, ugyanis ha Ukrajna belépne a szövetségbe, akkor az már-már olyan, mintha az USA lenne ott az orosz határnál.

"Ha a közelség miatt nyafiznak, akkor az a helyzet h a finnekkel még jobban ráfaragtak."

Az északnyugat-európai hadszíntér a szárazföldet átszeldelő nagyszámú, igen jelentős hegyi és vízi akadály miatt jobban védhető, a Balti-tenger és különösen a Finn-öböl csekély mélysége a partok megközelítését nagymértékben akadályozza. A szárazföldi hadműveletek mértéke minimális lehet.
Mindezek miatt ez kevésbé izgatja az oroszokat.

IdomitottFoka 2025.03.05. 17:08:00

@atomic power 1986DucaDuca: "Egy hagyományos fegyverekkel induló háborúban"
De nem azokkal vívnák, te el sem olvasod amit írok?

"mintha az USA lenne ott az orosz határnál."
Kapaszkodj meg. Az USA ott van az orosz határnál.

arthurthedent 2025.03.05. 17:14:11

@IdomitottFoka: Az emberek hajlamosak elfelejteni, hogy az USA és Oroszország 85 km-re vannak egymástol. Már ha a föld nem lapos... :D

arthurthedent 2025.03.05. 17:20:00

@atomic power 1986DucaDuca: Egy hagyományos fegyverekkel vivott NATO Orosz háborunak ott van a Suwalki gap, meg Kaliningrád, az Orosz enclávé. De-már-mióta!!!

arthurthedent 2025.03.05. 17:29:53

@atomic power 1986DucaDuca: Nézz rá s térképre. Ha a nato támadná oroszországot azt tuti nem ukrajna irányábol tenné. Nézd meg hol van Moszkva! Minek akkorát kerülni? Ott van Lengyelország, nyitott földrajz.

Más kérdés, hogy bármelyik irányba mennének gél utig se jutnának már áttérne Oroszország az atomfegyverekre, azt sanyi.

Gondolod megvárnák, amig Csehországon, Szlovákián, Magyarországon, Románián, aztán Ukrajnán keresztül nagy körbe beutaznának Moszkva also rendezöpályaudvarra, hogy löhessék a Kreml falait? :)

arthurthedent 2025.03.05. 17:34:03

@arthurthedent: De az oroszokat nyilván a biztonság érdekelte, nem az Ukrán buzamezök, vas és szénbányák, a köolaj, a gáz, a lítium, a ritkaföldfémek... neeeem, a biztonság, az volt az ok.

Csak ha má' ott voltak, akkor összepakolták még a traktorokat is meg a használt mosogépet is vitték. Mert vörös vonal, mi?

arthurthedent 2025.03.05. 17:36:39

@arthurthedent: Uriemberek vagyunk, kezet rázunk, meg az asszony uzente, hogy szerezzek laptopot a gyereknek.

atomic power 1986DucaDuca 2025.03.05. 17:40:08

@IdomitottFoka:

"De nem azokkal vívnák, te el sem olvasod amit írok?"

Azonnal egyetlen atomhatalom sem indít totális atomháborút, mert az öngyilkosság. Idáig nem szabad eljutni az eszkalációs létrán! Az orosz-ukrán háború is lépcsőfoka egy világháborúnak, ezért kellene minél hamarabb leállítani. Minél több a lépcsőfok a totális atomháborúhoz vezető úton, annál több esély van a folyamat időben történő leállítására. Az ütköző zónák hiánya gyorsabb eszkalációhoz vezet.

gigabursch 2025.03.05. 17:58:44

@arthurthedent:
Megint mellé (vagy tudatlanság vagy hazudsz)
A WSJ-ben és az EuroNewson lehozott jelentés a frontra juttatott eszközökről szól.

Szar ügy...

Persze a WSJ és az EN is biztos Putyi zsebében van, csakhogy verhesd rá... a nyálad...
(fárasztó ám egy nap ennyi pofonba beleküldeni téged, de kitartóan hülye vagy...)

arthurthedent 2025.03.05. 19:17:50

@gigabursch: Mar kovethetetlen vagy. Milyen jelentesrol hadovalsz? AStarlinkrol beszelsz? Vagy loszerrol? Reszeg vagy?

arthurthedent 2025.03.05. 19:27:37

@atomic power 1986DucaDuca: A haborut meg kellene allitani, ezt mindja a Viktor is. Adjuk oda neki Ukrajna otodet, akkor majd beke lesz. Kar, hogy ez hulyeseg, Putyin is megmondta.

Megmondta neki az egesz Ukrajna kell. Utana me majd a kovetkezo, a kovetkezo.

Ha Ukrajnat odadobtuk Lettorszagot miert ne? Moldovat? Litvaniat? Mar emlitettek, nincs is olyan, hogy Lettorszag, epp ugy, ahogy Ukrajna sincs.

Ha Ukrajnanak meg loszert sem kuldunk meg kolcsonbe sem, akkor majd verrel vedjuk Lettorszagot?

Ugyan, ki, majd Trump kuld katonakat Lettorszagba? Majd jol leugatja a Lett kuldotteket az ovalis irodaba, hogy nincsenek lapjai.

Pont mint Hitler eseteben, teruletet bekeert, majd csak jollakik Hitler, lenyugszik. Hat nem, az agresszort nem sllitja meg a feher zaszlo.

Az a poen, hogy ezt az oroszok nem is tagadjak, csak a hulyek almodoznak ilyet. Te, meg a Viktor. Europa tudja, hogy ez hulyeseg, hogy feher zaszloval nem lehet megallitani az agresszort.

arthurthedent 2025.03.05. 19:32:09

@gigabursch: Meselj arrol, hogy a 350 milliard igaz volt, mert a Starlink nagyon draga! Az jo volt, azt szerettuk. :)

Lorrh 2025.03.06. 07:54:38

@arthurthedent: senki nem küld katonákat Lettországba. Ha putyin megtámadja, akkor a nyugati államok azonnal felszámolják a NATO-t és kötnek a mag államok saját magukkal megállapodásokat. Ezekért a keleti latorállamokért (miértünk) egy szalmaszálat nem fognak keresztbetenni - meg is érdemeljük-, mi továbbra is maradunk orosz érdekszférában a jaltai szerződésnek megfelelően.
Ennyi.

arthurthedent 2025.03.06. 08:12:17

@Lorrh: Na, hát ez az, amitöl félek, ezért gondolom, hogy Oroszország száját addig kell elkenni, amig ki nem hátrál mögülünk a nyugat. Amerika már megkezdte és mi ezt támogatjuk. Azt az elnököt támogatjuk, aki gondolkodás nélkül odadobna minket az oroszoknak.

Ami az én véleményem szerint durva hazaárulás. Az oka pedig valoszinuleg az, hogy. Mi Viktorunknak Putyin megmondta, hogy ha nem azt teszi amit mondanak neki, akkor megizleli a poloniumot. Más magyarázatot nem tudok elképzelni.

arthurthedent 2025.03.06. 08:39:49

@arthurthedent: A fehér ház szovivoje azt hazudta azért állitották le a fegyverszállitást, hogy felülvizsgálják. Nyilván hazugság, a megpakolt vonatot ut közben állitották meg. Az USA mára már ugy hazudik mint Putyin, szikrányi tisztesség nem maradt bennük.

Trump belengette, hogy mindenképpen megszerzik Grönlandot. A csávo mindenképpen háborus bünösként akar bevonulni a történelembe. Ráadásul amerika szövetségese ellen.

Nem hinném, hogy tul sokáig lesz elnök, Nixont ennél kevesebbért vágták ki mint macskát sz.rni.

gigabursch 2025.03.06. 10:29:42

@Lorrh:
Higgadtan kimondtad a rögvalóságot.

gigabursch 2025.03.06. 14:26:32

Hogy a cikked címére egy kicsit bővebben válaszoljak:

Szóval ez a tarháló, tömeggyilkos, sovinizmust a názismussal fenntartó hazaáruló kazár zsidó úgy fél éve körberódsózta a fél világot, melynek programja a győzelmi terv volt.
Ehhez ajánlotta fel, felhatalmazás nélkül(!) a teljes hohóliai ásványkincset, mint fedezetet.

Csak ugyebár erről nem illik beszélni, mert akkor nem elég fényes az aljas eu irányába a seggnyalás eredménye, se hohol szopás irányába.

Na, ezt az ajánlatot kérték számon.
Mert Zöldtakony Zselé szeret hamar felejteni két csík kokó között...

arthurthedent 2025.03.06. 15:51:40

@gigabursch: Már megint hazudozol, gyalázkodsz mocskos szavakat hasznalsz gyulolkodsz. Minek zsidozol? Te vádolsz nácizmussal valakit, miközben ugyanabban a mondatban zsidozol?

Kushadj már, viselkedj ember modjára! Ha nehezedre esik is...
süti beállítások módosítása