wagmg

wagmg

Adófizetés kisokos...

2023. március 16. - arthurthedent

Fizettem megint adót. Gépjármű, ingatlan, iparűzés. Gondoltam írok egy kisokost az érintetteknek, segítek ebben az adófizetés dologban, amennyire tudok. Nem vagyok nagyokos, csak kisokos, de azért szerintem hasznos lesz...

Pontokba szedtem, szépen pedánsan. Az érintettek válogassák ki maguknak melyik pont kire vonatkozik.

1. Küldtetek egy 10 forintos büntetést, mert tavaly szerda helyett csütörtökön adtam fel a csekkeket. Keményen és gyorsan eljár a kezetek, mint az orosz föderációnak, de hisz nagy urak vagytok, rendben. Megértem.

Azért megírhattátok volna, hogy hogyan fizessem be, csekk, számlaszám, valami... 

Fizess be harmincezret, itt a csekk. Meg még fizess be 10 forintot, hogy hogyan, azt nem áruljuk el? Tényleg?!

2. Egy évben egyszer leveleztek velem, csak akkor, amikor kéne némi pénz. Megértem, ti nem szerettek engem, én sem szeretlen titeket, rendben.

De akkor ne az legyen már a levélben, hogy "húzzál nyúlcipőt és rohanj, mert véged lesz, mint a botnak,". Ha én várok egy évet a levélre, akkor legyen már annyi korrektség bennetek, hogy nem azonnal kéritek. Egy kis nagyvonalúság, vagy mi... Nagyvonalúságot kérni az adóhivataltól... nincs röhögés!

3. Amikor én könyvet meg cikket írtam próbáltam érthetően fogalmazni. Olyat írtam például, hogy 

a 12. táblázat "összeg" oszlopában

és nem olyat, hogy a 

"a pókok nemi életének statisztikai sűrűségfüggvénye a lábak paritáskritériumával megegyező élőhelyen gyűjtött eloszlás arányában" táblázat vonatkozó oszlopának megfelelő, a pókfonál vastagság mértékével korrigált értékkel növelve

Szóval ha szabad kérnem ti se csináljatok már ilyet, mert vérzik tőle a szemem.

4. Ha küldtök egy PDF-et és van benne egy "BEFIZETÉS" pont, akkor arra én rákattintok. Ha megjelenik egy új ablakban egy JSon szöveg, hogy "Technika hiba", akkor a viszonyunk gyorsan és drasztikusan romlani fog. Ne küldjetek hibás linkeket, ne küldjetek JSon hibaüzeneteket, programozással foglalkozom, ilyenjeim vannak. Bőven.

5. Milyen szép lenne, ha levélnek a tetején ott lenne, hogy

Pénzt akarunk, IDE és ENNYIT. Köszi!

A három oldalas jogi szöveg nagyítóval való böngészése érdekfeszítő és szép életpályamodell, de én nem ezt választottam. A Tecsó parkolóban is elmagyaráztam már a nincsteleneknek, hogyaszongya

Ha pízt akarsz mondd az összeget, tartsd a kezed, aztán utána mesélheted az élettörténeted. Ezt a második, élettörténetről szóló részt én szeretném fakultatív programként kezelni, mert sajtos tangliért mennék és nem szeretem a drámázást. Ha érted mit akarok mondani...

6. Tudom, hogy tudjátok a bankszámlaszámomat, pár éve egy hibás utalás után olyan gyorsan vettétek le róla a pénzt, hogy a hatos villamos zsebeseinek könnybe lábadt volna a szeme a gyönyörűségtől. Szóval mi lenne, ha elküldenétek valahogy az utalás adatait a banknak, belépek, rákattintok, megy a zsé, elfelejtjük egymást. Szerintem ebben a modern világban meg tudjátok oldani, ha kicsit megerőltetetitek magatokat!

7. Ha már bank. Megértem, hogy "lejárt az idő". Itt ülök, adókártya, értesítés, jegyzetfüzet, holapdfhovatettem, melyikablakbavan az adószám... minden. Ha öt perc alatt nem végeztem veszítettem, kimaradok egy körből és ugrok vissza a start mezőre a család nagy örömére. Miért? 

De a fenébe is, amíg gépelek, addig nyugodtam újraindulhatna ám az óra, nem? Nagyítóval számolom, hogy az adóhavatal számlaszámában nyolc vagy kilenc 0 karakter van, ellenőrzöm, de gépelgetek azért, nem kell kirúgni.

Egész tankcsatákat csinálnak meg ma már webes felületre, érzékelni, hogy éppen gépelek mennyire lehet nehéz?

És ha kirúgtok, a belépéskor legyen már egy olyan, hogy "itt engedélyezheti a píz elküldését". Ne nekem kelljen már megkeresni valami eldugott menüpontba, ha kérhetem.

8. Mi az, hogy "a kedvezményezett számlaszáma nem helyes vagy a forrásszámláról nem lehet ilyen műveletet kezdeményezni"? Mi ennek a mondatnak a Shannon-entrópiája[1]?! Mennyiben segíti ez a mondat azt, hogy ne kelljen hülyén meghalnom?

És végül minden érintettnek: csak, hogy tudjátok útálom amit csináltok évek óta. Nincs hely, ahol fél csillagokat meg lefelé mutató hüvelykujjat tudnék küldeni, itt üzenek hát.

Ritka gagyi, böszme, igénytelen a munkátok, jobb lenne nélkületek.

 

[1] "A Claude Shannon által okozott Shannon-entrópia egy matematikai függvény, amely intuitív módon megfelel az információforrás által tartalmazott vagy szolgáltatott információ mennyiségének."

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr7118073070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2023.03.20. 10:38:26

Nekem a szgk és az építmélnyadók könnyen ment.
Sőt, a HIPA is.
Az ÁFA-ra meg kértem haladékot és adtak is gyorsan.

arthurthedent 2023.03.24. 20:07:46

@gigabursch: Megőrjítenek az ésszerűtlen, elbaltázott dolgok. Miért nem lehet RENDESEN megcsinálni? :(
süti beállítások módosítása