wagmg

wagmg

Viccelődik velem az önkormányzat...

2024. február 26. - arthurthedent

Na igen, megtréfáltak. Eléggé ki is akadtam, de mindegy. Majd jönnek hozzászólók, akik elmondják, hogy biztosan nem is így volt, hazudok, de lehet, hogy így volt, de ez így jó, meg különben is nyilván én vagyok a hibás. Azért elmondom, hátha valakinek hasznos lesz...

Ingatlant vettem, arra adót kell fizetni. Ez eddig világos. Évente, mindig adóztat az önkormányzat, mert van valamim. El tudják venni a pénzemet, ezért el is veszik, rendben. Ezt értjük.

Nekem kell bevallanom, hogy van ingatlanom, nehogy ők járjanak utána, nyilván. Megtehetik, jól van. Bevallom. Ahogy kell.

Megkerestem a neten, kinyomtattam a nyomtatványt, kinéztem mikor van ügyfélszolgálat, bementem. Vittem a papírjaimat, az adásvételit, a telekkönyvi kivonatot, a kinyomtatott, kitöltött papírt, a személyit, a lakcímkártyát és az adókártyámat is. Mindent vittem. Hiba volt.

Az önkormányzat álláspontja az, hogy mivel én vállalkozó vagyok én csak elektronikusan indíthatok ügyet. Ezt az ingatlant mint magánember vettem, nem a vállalkozásom része, semmi köze a vállalkozásomhoz, de én nem adhatok be adatot papíron. Nekem kötelező elektronikusan beadni. Nem kaphatok segítséget az ügyfélszolgálaton, nem mehetek be ügyet intézni, én onnan ki vagyok tiltva.

Nekem otthonról kell megoldani magamnak, mert én vállalkozó vagyok. Na, mondjuk kiakadtam. Milyen dolog ez már? Miért lettem másodrendű állampolgát?!

 

 

P.S.: Azóta beküldtem az adatokat on-line, azaz, ahogyan ők mondják "ügyet indítottam". Ahogy gondoltam is, jó gagyi a weblapjuk az egész elektronikus ügymenet.

1) Rohadt lassú. De rohadtul. Kiírja, hogy az adatok feldolgozása, miközben ugye gépelnél be egy irányítószámot, aztán ott pörög fél percig. Aztán beírod a következő mezőt, megint csihi-csihi-csihi egy fél percig.

2) Azonosítás, kapu, önkori, akármi, ide dobál, oda dobál, soha nem tudhatod, hogy most lerohadt vagy csak eleve ilyen gagyinak kell lennie.

3) Egy "A" lapot akartam, két "B" lapot. Beírtam neki, hogy két "B" lap lesz, nem ajánlotta fel, az ügymenet egy "B" lapot tartalmazott, de a végén reklamált, hogy hol a másik "B" lap. Ha van a házban egy raktár/gazdasági épület és egy garázs, akkor ráfaragtál, belekeveredsz mint ragyás jóska a hózentrógerba.

4) Persze el kellett volna olvasnom egy hat oldalas kitöltési útmutatót, de nem tettem, így helyenként rohadtul úgy hangzott, mintha idegen lényekkel próbálnék meg kommunikálni görögül. Ógörögül persze.

5) Nyilván ellenőriz és ha valami nem tetszik neki, akkor szól. Persze rohadtul nem magyaráz meg semmit, azt mondja, hogy ez és az az érték nem jó. Frankó, nem tudom mi a fenét kellene oda beírni, mert a megnevezés érthetetlen.

6) Nyilván azért menet közben meg-megfenyeget, hogy ha még sokáig keresgéled a helyrajzi számot, akkor lezárom az egészet és kezdheted megint elölről, vagy nyomd meg a gombot, de a fél szemed a képernyőn legyen, mert begorombulok. Hogy én ezt mennyire útálom arra nincs szó.

Összeomlik a nyugati kultúra, kipusztul a homo sapiens, sírnak az angyalok, ha csendes magányomban az általam beírt dolgok a képernyőn maradnak mondjuk két átkozott percig, amíg megkeresem az asztalon a papírkupacba hol az adávételi és azon a dátum?

Na mindegy beadtam. Remélem nem fognak bilincsbe verve elvinni adócsalásért, mert valamit rosszul töltöttem ki. Remélem...

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr2418339751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.02.26. 17:41:55

Bizonyára egyéni vállalkozóként és magánemberként ugyanaz az adószámod. De mindegy is, mert megint kva nagyot tévedsz. Ugyanis most neked adok igazad, ez akkor is bunkóság.

0dzsud0 2024.02.26. 18:16:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Bizonyára egyéni vállalkozóként és magánemberként ugyanaz az adószámod."

Ez nem lehetséges, a természetes személynek adóazonosító jele van, a jogi személy egyéni vállalkozónak meg adószáma, még a felépítése is más a kettőnek. Szerintem az ügyintézők itt nem egy létező szabályt tartattak be, hanem ostobák voltak szegények és nem értették meg, hogy hogy kellene eljárniuk.
süti beállítások módosítása