wagmg

wagmg

Szankciók... éhezés...

2022. szeptember 17. - arthurthedent

Egy kiszivárgott orosz jelentés szerint jön a gazdasági összeomlás. 

Folyamatosan hallani a magyar nyelvű weben, hogy a szankciókat abba kell hagyni, nem működnek, nevetségesek, csak magunknak ártunk velük. Mondják a politikusok, mondják a hírek, mondják a bloggerek, mondják a hozzászólók. Nem igaz. Nagyon nem igaz.

Érdekes módon ha angol nyelven nézünk utána, ha van egy kis rálátásunk a világra, akkor látjuk, hogy az elterjedt vélemény szerint a szankciók igencsak működnek. Brutális hatásuk van az orosz gazdaságra, iparra, az orosz mindennapokra. A magyar nyelv bizony sokakat bezárt egy visszhangos kis kamrába, ahol a téveszmék, városi legendák elnyomják az igazságot.

Régi legenda, hogy az orosz gazdaság önellátó. Mindent képesek megtermelni maguknak, jól elvannak, akárhogy is szankcionálják őket. Többet keresnek a gázzal mint valaha, kaja van, fűtés van, röhögnek a markukba.

Legenda. A mai, modern világban senki sem önellátó, mindenki rá van szorulva a külföldre. Senki sem gyárt mindent, pláne nem egy olyan fejletlen ország, mint Oroszország. Azt mondani, hogy Oroszország önellátó teljesen abszurd. Rengeteg érvet, rengeteg bizonyítékot lehetne sorolni, de felesleges. Aki hinni akar az erős, önellátó orosz gazdaság legendájába az hinni fog. Hiába...

De azért egy dolgon érdemes elmerengeni ám! Miről volt híres az orosz gazdaság a szankciók előtt? Mit exportált, mit gyártott, mi volt az az orosz termék, amire mindenki vágyott? Márkás órák? Ja, nem, az Svájc. Szoftverek? Ja, az elsősorban az USA. Mikrochipek, processzorok, memória? Ja, nem, azt egyáltalán nem gyártottak. Autók, teherautók, buszok? Hát azok inkább a németek, ők mentek oroszországba autókat gyártani. Meg a svédek, akik amúgy meglepve hallották, hogy a teherautó alkatrészekből az oroszok tankot legóztak össze. Ipari gyártósorok? Ja, nem, senki sem látott magyar gyárban modern orosz gyártósort, az is biztos.

Az oroszok gyakorlatilag semmit amit csináltak nem tudtak komolyabb tételben eladni. A gázt és az olajat tudták eladni, amit találtak. Azt adták el, amilyük volt, nem azt, amit csináltak. Kiszedték a gázt a földből a modern nyugati eszközökkel, technológiával, aztán eladták. Az orosz állam bevétele torz, egészségtelen módon elsöprő mennyiségben a nyersanyagokból, elsősorban a gázból és a kőolajból származott. Oroszország egy nagy benzinkút sok fegyveres őrrel.

Persze azon is érdemes elgondolkodni, hogy a modern ipar mennyire sérülékeny, mennyire kiszolgáltatott. Elég, ha egyetlen dolog hiányzik, elég, ha egyetlen dolog válik elérhetetlenné az egész folyamat borul. Nincs chip betenni a feldolgozóüzem egyik gyártósorába, leáll a gyártósor, leáll az egész gyárt, borul az egész rendszer. Nem tud dunsztosüveget gyártani, mert elromlik a vezérlés, elkopik a munkahenger, ezért aztán nem tud zöldborsót tartósítani. A zöldborsó ott rohad meg a gyárudvaron, a földeken, jön a tél, nincs zöldborsó.

Az orosz mezőgazdaság önellátó képessége is egy leganda csupán. Nyugati gépekkel aratnak, nyugati gépekkel dolgozzák fel a terményt, nyugati gépekkel javítják a nyugati gépeket.

Most meg állítólag felbukkant egy belső jelentés, amit oroszok csináltak orosz politikusoknak. Pont azt mondják amit én mondok hónapok óta. Nincs önellátó gazdaság, nincs önellátó ipar, nincs önellátó mezőgazdaság. A helyzet még rosszabb is, annál is, amit én gondoltam. A jelentés szerint a krumplit is külföldi vetőanyagból termesztették. Igen, az oroszok megtermeltek annyi krumplit amennyire szükségük volt, nyugati krumplik elvetésével (dugványozás, akármi, nem érdekel). Aztán betakarították nyugati gépekkel és feldolgozták nyugati gépekkel. Ha nincs nyugati kapcsolat az egész rendszer már a vetéstől borul.

Kiszivárgott orosz jelentés szerint jön az összeomlás

Búza? Árpa? Kenyér? Hát el lehet gondolni, ha a krumpli sem jön össze, akkor mi lesz a helyzet a búzával? Még a mezőgazdaság sem fog menni, még a krumpli sem, nem csak az autógyártás áll le, nem csak tankokat és rakétákat nem tudnak gyártani, krumpli sem lesz. Mint ahogyan a orosz mekkdonaldszban már most sincs. 

Még egyszer...

Az oroszok nem tudták, tudják megoldani a sültkrumpli dolgot a szankciók miatt. Magyarországon meg visszhangzik a tér a rigmustól, hogy "elvannak magukban, önellátóak, röhögnek a markukba".

De hát a gáz, az megy, abból van pénzük ugye? Ja, persze, csakhogy az orosz állam külföldön tartott tartalékait lefoglalták ám! Több tartalékot foglaltak le, mint amennyi adót a gáz kicsengetett több mint egy éven keresztül. Ha egy éven keresztül sikerül pörgetni a gáz árát és fenntartani az eladásokat (ami lehetetlen persze), akkor is hatásosak voltak a szankciók. Még úgy is, ha csak a lefoglalt valutát nézzük.

De majd Kína, azok megveszik a gázt, adnak érte vetőmagot meg konzervgyárat, nem?

Igaz, persze, csakhogy a gázt cseppfolyosítani kellene, betölteni tartályhajókba amik aztán vagy három hónap alatt tesznek egy fordulót kína felé. Cseppfolyósító üzen nincs, lefejtő üzem nincs, tartályhajó nincs, Kína meg már most 60%-os árengedménnyel vesz orosz gázt. A gáz ára megy le, 50-60% árengedménnyel az oroszok hamar eljutnak oda, hogy már ráfizetéses lesz a gáz eladás.

De akkor is, majd a kínaiak, az orosz piac, kölcsönösen előnyös. Nem?

Ja, nem! Kína oroszországba irányuló exportja fele akkora mint a Vietnám felé irányuló exportja és csökkent a háború kitörése óta. Kínának fontosabb Vietnám, mint Oroszország, ha már piacot akar. Kínának másfélszer akkora a Holland piac, mint az Orosz. Hollandia megvan? 17-18 millió arc lakik arra, másfélszer annyi kínai cuccost vesznek mint a 140 millió orosz. Meg fogja kockáztatni ezeket a piacokat Kína csak azért, hogy kisegítse oroszországot? Mi a csodért tenne ilyet? Miért? Oroszország a riválisa Kínának, nem a szeretője!

A magyar közhidelemmel ellentétben a szankciók működnek, oroszország nagy bajban van, az idő (sem) nekik dolgozik. Ha nem változtatnak oroszország számára hamarosan eljön a kemény világ. Nem, nem pár százalékos GDP csökkenés, hanem egész konkrétan a nyomor meg az éhezés. Tudják ők is, ott a jelentés, tudja Putyin is. Blöffölnek, hazudoznak.

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr6317933367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 18:45:11

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
The 1969 Apollo 11 mission (above) was the first to land men on the Moon. Since then, the most obvious advances have been in computing and electronics (especially in reducing size). The Apollo Guidance Computer had RAM of 4KB, a 32KB hard disk.

Aztán, talán még az orosz sem olyan hülye, hogy a GPS-t használná, ami ugye az amcsi haditengerészeté. Öbölháború megvan? Ott már voltak irányított bombák, azoknak kb. annyi agyuk volt mint a Szilvásy családnak.

arthurthedent 2022.09.19. 18:45:49

@tiltsál ki te gyökér: "EZ úgy nagyjából azt jelenti, hogy abba az irányba kiépítették pl a vezetékeket a másikba meg nem. "

Rosszul tudod.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 18:46:19

@arthurthedent:
"Rosszul számoltál. Feltételezted, hogy a kieső orosz gázt teljes egészében LNG-vel fogják pótolni, "
HA nem LNG akkor mivel? Merre van a szabad kapacitású cső?

arthurthedent 2022.09.19. 18:46:37

@tiltsál ki te gyökér: "Aztán, talán még az orosz sem olyan hülye, hogy a GPS-t használná, ami ugye az amcsi haditengerészeté. "

Használják, mert a sajátjuk szarabb.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 18:47:08

@arthurthedent:
"Rosszul tudod."
:D::D:
Hát persze. Van egy rakat használatlan csővezeték, ugye? Na, melyik irányba, mondd már el.

arthurthedent 2022.09.19. 18:47:50

@tiltsál ki te gyökér: "HA nem LNG akkor mivel? Merre van a szabad kapacitású cső?"

Olvass híreket, guglizz, ne tőlem kérdezgess ilyeneket. A béka segge alá nem vagyok hajlandó lemenni.

arthurthedent 2022.09.19. 18:48:43

@tiltsál ki te gyökér: "Hát persze. Van egy rakat használatlan csővezeték, ugye? Na, melyik irányba, mondd már el."

Szalmabáb, nem mondta senki, hogy "használatlan". Volt szabad kapacitás.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.19. 18:52:42

@arthurthedent:

"Mikor kellett a rendőrnek nyomoznia, hogy esetleg az áldozat volt a gyilkos? :D"

Attól, hogy valaki bűncselekmény áldozata, még ő maga is követhetett el súlyos bűncselekményeket, pl. maffialeszámolások. Jelen esetben két maffiaállam nyüstöli egymást.

Egyébként miből gondolod, hogy ukrán katonák nem követtek el háborús bűnöket? Az AI jelentése sajnos arrs utsl, hogy mindkét oldal követett el ilyen bűnöket.

"Nem igazság, Columbo hadnagyot miért nem nyomozza senki?! :D"

A rendőrségen belül is van belső ügyosztály (internal affairs) vagy ahogy nálunk híjják.

arthurthedent 2022.09.19. 18:53:59

@tiltsál ki te gyökér: "Először került fekete-tengeri földgáz a román gázszállítási rendszert üzemeltető (Transgaz) hálózatba szerdán, miután Black Sea Oil and Gas (BSOG) és koncessziós partnerei, a Petro Ventures Resources, illetve a Gas Plus Dacia megkezdték az energiahordozó kitermelését a Romániához tartozó Midia térségében - jelentette be Virgil Popescu energiaügyi miniszter."

"Románia pillanatokon belül megteremti a technikai feltételeit annak, hogy Bulgária felől Azerbajdzsánból származó földgázt importáljon. Idén kissé, hosszabb távon jobban nő az azeri gázexport Európába."

"A norvég energiaügyi minisztérium hétfőn közölte, hogy hat kulcsfontosságú gázmezőn is engedélyezi a kitermelés növelését. Ezzel Európa jobb eséllyel vészelheti át az ellátási válságot, miközben a magas gázárakon azért Norvégia is nagyot kaszálhat."

arthurthedent 2022.09.19. 18:54:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Jelen esetben két maffiaállam nyüstöli egymást."

Mondod te. Miért nem jelented fel az ukránokat? :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.19. 18:55:34

@arthurthedent:

"A béka segge alá nem vagyok hajlandó lemenni."

Nehéz is lenne annak, aki már eleve ott van.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 18:59:34

@arthurthedent:
"Olvass híreket, guglizz, ne tőlem kérdezgess ilyeneket. A béka segge alá nem vagyok hajlandó lemenni."
Hát én olvastam a híreket, és kurvára nem látom, hogy mit bizonygatsz. Áruld már el, hogy honnan fogják pótolni.
A béka segge neked elérhetetlen magasság.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.09.19. 19:02:53

A barátunk ma ismét rendesen megdolgozik a pénzünkért.

arthurthedent 2022.09.19. 19:03:49

@tiltsál ki te gyökér: "Hát én olvastam a híreket, és kurvára nem látom, hogy mit bizonygatsz."

Gugliztam 5 másodpercig, magyar nyelven bekopiztam neked három bekezdést. Ha ennyire nem vagy képes én befejeztem a tanításodat.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.19. 19:07:34

@arthurthedent:

Na látod, ez is a nemzetközi vizsgálóbizottság feladata lenne, ha az EU nem feltételezné eleve, hogy az ukrán hadsereg és katonái egytől egyig makulátlan Grál-lovagok.

Tudod, kettőnk közül én vagyok pártatlan és te vagy részrehajló. Én egy pillanatig sem gondolom, higy sz oroszok nem követtek el bűnöket, és helyesnek tartom ezek kivizsgálását és a bűnösök szigorú megbüntetését.

Te vagy, aki eleve kizárja, hogy az ukránok követhettek el háborús vagy emberiség elleni bűnöket, és ezek kivizsgálását sem támogatod: Elnézést, Virág elvtárs, ez az ítélet.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.19. 19:09:55

@arthurthedent:

"Gugliztam 5 másodpercig, magyar nyelven bekopiztam neked három bekezdést."

Hoppá! Hát nem az van, hogy a magyar sajtó az orosz propagandát tolja? :O

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 19:10:51

@arthurthedent: Értem. Tehát Románia megkezdi. Azerbajdzsán növeli. Norvégia növeli. :D:D:D
Azerbajdzsán teljes földgáztartaléka 1000 milliárd. köbméter. Nagyjából 8 milliárdot exportál az unióba.. Megtízszerezi szerinted a kitermelést?

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 19:12:55

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "Ez erős volt. Még tőled is!"
Nem is értetted, ugye? :D

arthurthedent 2022.09.19. 19:18:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "ha az EU nem feltételezné eleve, hogy az ukrán hadsereg és katonái egytől egyig makulátlan Grál-lovagok"

Szalmabáb, senki sem mondta, hogy grál lovagok.

Boldeone2 2022.09.19. 19:19:18

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Egyébként miből gondolod, hogy ukrán katonák nem követtek el háborús bűnöket? "

- A fő különbség az, hogy az ukrán főügyész kijelentette, minden ügyet ki fognak vizsgálni. Ez egy pozitív hozzáállás, mert nem azt mondják, mint a degenerált ruszkik, hogy ők nem csináltak semmit, hibátlanok. Tipikus hazug, bolsevik tempó...

A másik dolog : A nemzetközi jog szerint Putyin jogtalan háborút folytat ott. Jus ad bellum , jus in bello - mindkettő jogszerűtlen ,tehát a háború jogszerűtlen ès annak kivitelezése is - háborús bűnöket követnek el a muszkák

A Donbassban kb 8 ève képlékeny a helyzet . Az orosz szeparatisták -a helyi maffiavezèrek, paramilitáris alakultak- harcolnak az ukránok ellen. Ez lenne a " népirtás " , amelynek mindkét oldalon voltak áldozatai, de:
èppen a háború előtt , már jó ideje az ukránok igyekeztek nem konfliktusba kerülni , kerültèk az orosz provokációt

A lènyeg: a konliktust az oroszok robbantották ki
Ahogy a háborút is az orosz robbantotta ki. Volt egy X nagyságú lokális konfliktus, amiből Putler csinált 100x- nagyságú, világméretű konfliktust. Megjelentek a klasszikus háborús bűnök: polgári lakosság kivégzése , zabrálasok, vagy tipikus ruszki módi : a nemi erőszak

Ezt nem úszhatják meg többet: minbenkit be kell azonosítani és levadászni . Ezek a bűnök nem èvülnek el soha

arthurthedent 2022.09.19. 19:19:52

@tiltsál ki te gyökér: "Megtízszerezi szerinted a kitermelést?"

Senki sem mondta, hogy megtízszerezi. Azt mondtad, hogy a teljes orosz behozatalt hajókkal kell szállítani. Adtam rá két példát, hogy miért nem így van.

arthurthedent 2022.09.19. 19:24:42

@Boldeone2: "A fő különbség az, hogy az ukrán főügyész kijelentette, minden ügyet ki fognak vizsgálni."

Az ukránok hívták be a szervezeteket, akik nem az oroszokat vizsgálják, hanem bűncselekményeket. A vizsgálat célja annak kiderítése, hogy kik követtek el bűnöket, ha tényleg voltak bűnök.

@Kovacs Nocraft Jozsefne azért van már most kiakadva, mert pontosan tudja, hogy voltak ilyen bűnök és oroszok követték el őket.

arthurthedent 2022.09.19. 19:27:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Te vagy, aki eleve kizárja, hogy az ukránok követhettek el háborús vagy emberiség elleni bűnöket, és ezek kivizsgálását sem támogatod"

Szalmabáb, soha nem mondtam, hogy bármilyen kivizsgálást nem támogatok. A magyar kormány vétózott, nem én.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 19:29:00

@arthurthedent:
Amit adtál példa, az kurvagyenge. Számolni nem tudó idióták ezzel hitegetik magukat.
Majd Románok megkezdik a kitermelést, mi? Mert eddig annyira jómódban éltek, hogy leszarták a gázmezőket. Meg amúgy egy gázmezőt megnyitni az néhány napos mutatvány. Majd az azeriek többet küldenek. Ami a csövön kifér. :D
Idefigyelj te szerencsétlen. Az unió főhülyéje kiállt, és elmondta, hogy 155 az orosz import, 20at kiváltunk mással, 15öt megspórolunk, 60at hozunk mástól. Hogy a maradék 60at honnan, azt nem nagyon tudta. És tudtommal nem épült új cső, se új LNG terminál- most meg azt mondja, hogy ja, minden oké.

arthurthedent 2022.09.19. 19:36:27

@tiltsál ki te gyökér: "Amit adtál példa, az kurvagyenge. Számolni nem tudó idióták ezzel hitegetik magukat.
Majd Románok megkezdik a kitermelést, mi?"

Nem, Sherlock, már megkezdték.

Boldeone2 2022.09.19. 19:36:39

@bordon: Te ne várd a német összeomlást , mert nem lesz olyan !
A legtöbb prognózis enyhe növekedést jósol mind 2022, mind 2023- ra
Ráadásul van 68 milliárd eurós mentőcsomag ,amivel a lakosságot fogják segíteni . Óriási a munkaerőhiány , a bérek nagyon magasak , így még egy kis lassulás jót is tehet az európai inflációnak

Már kerdès Magyarország . Itt eleve szegèny a társadalom , jön a megélhetési válság , ès ez már nem egy ellenzèki túlzás, hanem a valóság

arthurthedent 2022.09.19. 19:38:47

@tiltsál ki te gyökér: "Hogy a maradék 60at honnan, azt nem nagyon tudta."

És? Egy politikus nem tudott valamit? Hisz te szinte semmit sem tudsz, hozzászokhattál volna.

arthurthedent 2022.09.19. 19:40:29

@tiltsál ki te gyökér: "Majd az azeriek többet küldenek. Ami a csövön kifér. :D"

Szó szerint. Mi ebben az olyan nagyon hihetetlen?

arthurthedent 2022.09.19. 19:45:44

@tiltsál ki te gyökér: "Amit adtál példa, az kurvagyenge. "

Itt követelted, hogy ugyan már, mondjam meg hol vannak azok a csövek, amik nem oroszországból hozzák a gázt. Adtam három országot. Szembesültél vele, ahelyett, hogy azt mondtad volna, hogy tévedtél azt mondod, hogy "ez gyenge". Amikor szembesítenek a tényekkel azokat elveted és ragaszkodsz a hiedelmeidhez.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.19. 20:08:50

@tiltsál ki te gyökér: Jaj, de ostoba vagy! Az az Apolló fedélzeti számítógépe volt, ami csupán a Földről küldött pályamódosítási adatokat számolta át a hajtóművek működtetési idejére.
Mit gondolsz az oroszok miért nem zavarják a GPS rendszereket? Mert az ő fegyvereikhez is az kell. Különben GPS nélkül hogy is manőverezik egy rakéta? Iránytűvel? :-))

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 20:10:50

@arthurthedent: "Szalmabáb, soha nem mondtam, hogy bármilyen kivizsgálást nem támogatok."
Persze, hogy támogatod, hiszen az ukránok soha semmi rosszat nem tettek. :D:

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 20:18:23

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
"Az az Apolló fedélzeti számítógépe volt, ami csupán a Földről küldött pályamódosítási adatokat számolta át a hajtóművek működtetési idejére."
És? Nem ezt mondtam?
Egyébként annyira szépen mutatod az autizmus jegyeit. Belemész bármilyen vitába, mintha nem lenne teljesen lényegtelen, hogy 64 kByte vagy 1 Mega volt a kapacitás. Jelenleg ennek a 8-10 ezerszerese van egy olcsó mobilban.

"Mit gondolsz az oroszok miért nem zavarják a GPS rendszereket?"
1. Nem tudom, hogy zavarják-e.
2. Azt sem tudom, hogy hogyan tudnák zavarni, meg mi értelme lenne

"Mert az ő fegyvereikhez is az kell. Különben GPS nélkül hogy is manőverezik egy rakéta?"
Glonass?
Esetleg lehet, hogy nálad értelmesebbek, és nem használják egy másik ország hadseregének a műholdjeleit, mert esetleg a saját fejükre ejtik a bombákat?
Eddig sem voltál túl okos, most ismét bizonyítottad a hülyeségedet. De menj ki a Dunapartra, hátha a gonosz fideszesek épp vihart idéznek elő...

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 20:23:22

@arthurthedent:
"tt követelted, hogy ugyan már, mondjam meg hol vannak azok a csövek, amik nem oroszországból hozzák a gázt. "
Neeem, én azt mondtam, hogy olyat mondj, ami kiválthatja. Szerinted ezeket nem olvastam én is? :D Hülyegyerek.

"Adtam három országot. "
Adtál. Reméltem, hogy mondasz valami olyat, amiről még nem hallottam. Ehelyett ideböfögted, hogy majd a román gáz, majd az aztán megoldja a gondokat. Hát, kurvára nem fogja. Románia importőr, lehet, hogy a saját szükségleteit ki fogja elégíteni. Remek.

"Szembesültél vele, ahelyett, hogy azt mondtad volna, hogy tévedtél azt mondod, hogy "ez gyenge".
Nem tévedtem, ez kurvagyenge. :D

"Amikor szembesítenek a tényekkel azokat elveted és ragaszkodsz a hiedelmeidhez."
Az én hiedelmem az az, hogy 155 milliárd köbmétert kéne pótolni. És mivel nem fektettek csöveket, nem indítottak be új mezőket, ez nem fog menni. És ezeket a felfuttatott termeléseket már beleszámolták egyszer, és még úgy is hiányzott 70 milliárd köbméter. Na, ez a nem gyenge.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 20:27:34

Az újságírás csúcsa:
KOVÁCS FERENC
5 PERCE
Már teljesen ukrán ellenőrzés alatt van a luhanszki régió

Ukrajna visszafoglalt egy, a keleti Liszicsanszk városához közeli falut, ami apró, de szimbolikus győzelmet jelent, ugyanis Oroszország már nem tartja teljes ellenőrzés alatt a luhanszki régiót, ami Vlagyimir Putyin egyik legfontosabb háborús célja − írta meg a Guardian.

Szerintem artúr, írj egy cikket gyorsan, hogy visszafoglalták az egészet. :D:D:

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.19. 20:58:40

@tiltsál ki te gyökér: "mintha nem lenne teljesen lényegtelen, hogy 64 kByte vagy 1 Mega volt a kapacitás" - te se vagy informatikus, az már biztos. hallottál már mátrix számításról?

Te ostoba! A Glonass és a GPS is a pozíció megállapítását teszi lehetővé. Egy rakéta esetén a gyors mozgás miatt sokkal gyorsabban kell újra számolni a pozíciót a jelekből, mint a mobilodban. És mindkettőt tudják használni a jobb rendszerek. Ja és ha a pozíció nem stimmel, akkor a GPS-t veszik alapul, nem a Glonasst.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 21:09:27

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
te se vagy informatikus, az már biztos. hallottál már mátrix számításról?
Nem, nem vagyok informatikus. De azt tudom, hogy egy villogó plüssmackóban nagyobb számítástechnikai kapacitás van, mint a holdraszállóegységben. Pedig az leszállt.

Na, aztán megint belelendülsz. Azt közölted, hogy az orosz is GPS-t használ, azért nem blokkolja. Erre mondtam, hogy remélhetőleg nem annyira hülye mint te, és nem azt használja.

"És mindkettőt tudják használni a jobb rendszerek. "
Hát ezt azért kétlem. Szóval nehéz elképzelni, hogy az ellenség helymeghatározását bármilyen szinten is figyelembe venné egy jobb rendszer.

"Ja és ha a pozíció nem stimmel, akkor a GPS-t veszik alapul, nem a Glonasst."
Hát, ezt is csak akkor, ha akkora barom tervezte, mint te.

Egyébként utánanéztem, zavarják - ha tudják - az oroszok a GPS-t Ukrajnában is.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.19. 21:13:54

@tiltsál ki te gyökér: Mondom hogy hülye vagy.

"Közismert, hogy a műszergyártók készítenek GPS vevőket, illetve GPS+GLONASS vevőket, de egyetlen gyártó sem állít elő "csak GLONASS" vevőt. Azt is tudjuk, hogy a geodéziában elvárt nagy pontosság eléréséhez (az RTK fix pozícióhoz) egy GPS+GLONASS vevőnek - gyártótól és vevőtípustól függően - minimum 3, 4 vagy 5 GPS műhold jeleit mindenképpen fel kell dolgoznia akkor is, ha emellett "lát" 6-8 GLONASS műholdat is. Egyes műszerforgalmazók esetenként azt tanácsolják GPS+GLONASS vevőiket alkalmazó ügyfeleiknek, hogy ha nagyon lassan vált a lebegő pozíció fixre, vagy ismert pontra mérve túl nagy az eltérés a mért és az ismert pozíció között, akkor kapcsolja ki a vevőn a GLONASS jelfeldolgozást (vagy egyszerűen csak csatlakozzon GLONASS korrekciót nem sugárzó mount pointra)."

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.09.19. 21:16:40

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: szerinted ezt most értette?
Az egy dolog, hogy most kiguglizza a választ....

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 21:17:38

@arthurthedent: "Kosztyin arról is beszélt, hogy az ukrán legfőbb ügyészség már vizsgálatokat folytat népirtás ügyében: az eddigi adatok szerint mintegy 34 ezer ilyen bűncselekményt rögzítettek az ügyészek Ukrajnában a háború kezdete óta."
Tehát a teljesen hiteles ukrán adatok szerint 34 ezer népirtásos ügy van.
Na, az volna a kérdésem, hogy hogy lehet 5827 áldozatot összehozni 34ezer népirtással?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.19. 21:18:46

@tiltsál ki te gyökér: Annyira hülye vagy hogy képtelen vagy megérteni, hogy teljesen más egy a világűrben előre kiszámolható pálya kiszámítása, meg más egy precíziós rakéta állandó pályamódosítása a változó légellenállás és a Föld forgása miatt szükséges processzor teljesítmény. A műholdról jött jelek alapján a pillanatnyi pozíció kiszámítása is a nagy sebesség esetén egészen más mint a mobilodnál.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.19. 21:19:14

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"ha a pozíció nem stimmel, akkor a GPS-t veszik alapul, nem a Glonasst."

Természetesen nem tudhatom biztosan, de úgy gondolom, hogy az oroszok kétség esetén inkább a Glinasst használják. Úgy tudom ui., hogy a GPS katonai felhasználásra alkalmas, vagyis a polgárinál sokkal pontosabb jeleit az amerikaiak kódolják. Persze lehet, hogy az oroszok feltörték, ki tudja?

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 21:20:22

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
És most idegugliztál valamit?
Baszod, az orosz rakétákról beszélünk, ami minimum hadititok, és nem a műszergyártók javaslatai alapján készülnek, te fasz.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.19. 21:21:29

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Nem, biztos hogy nem érti. De jól összezavarodik és azt élvezem ahogy vergődik. Ezt megértetni vele évtizedekbe tellene. A tüzér és a lövész közötti különbséget is hónapok óta nem tudja feldolgozni.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 21:24:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Persze lehet, hogy az oroszok feltörték, ki tudja?"
Persze. És a feltört ellenséges adatokra alapozzák a rakétatechnológiájukat.
Könyörgöm...

Most a Péter be fog linkelni képet, hogy gps van az orosz tankba beragasztva, és ezzel fog érvelni, hogy de az orosz sem bízik a Glonassban...

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 21:25:24

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Te, nyomorék. Hogy kell kilőni a pilótát a gépből? Mi a magyar ábécé 23. betűje?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.19. 21:26:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne: De az alapelvek ugyanazok. Akkor alkották meg a kódolt katonai GPS-t, amikor Reagan utasítására publikálták a GPS-t a polgári felhasználásra. A polgári nem annyira pontos mint a katonai.

@tiltsál ki te gyökér: Aha, tehát kódolt és hadititok. Még nagyobb processzor teljesítmény kell akkor. Te ostoba, saját magad cáfolod. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.19. 21:27:41

@tiltsál ki te gyökér: Látom már vergődsz. :-)) Nem sikerült értelmezned amit idéztem.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.19. 21:36:37

@tiltsál ki te gyökér: Te agyaroggyant! :-))

www.hwsw.hu/hirek/64607/oroszorszag-embargo-arm-nagy-britannia-chipgyartas-baikal-mcst-szankcio.html

"Oroszországnak a fentiek kapcsán egy sokkal nagyobb fejtörést okozó problémát is meg kell oldania, ami egyelőre még az összehasonlíthatatlanul több erőforrással gazdálkodó Kínának is komoly kihívást jelent. A processzorgyártók ugyanis alapvetően két típusú licencet kaphatnak az ARM-tól, az egyik a chipek tervezéséhez, a másik azok adott gyártástechnológiával történő gyártásához szükségesek. A nagy bérgyártók ugyanakkor a licencek hiányában nem fognak termelni az orosz megrendelőknek, ezért más lehetőség nem lévén Oroszországnak a chipgyártást is házon belülre kellene hoznia.

Ez azonban jelenleg gyakorlatilag megvalósíthatatlannak tűnik, az orosz gyárak ugyanis legjobb esetben is csupán 90 nanométeres gyártástechnológiával képesek a megbízható tömegtermelésre, ami nagyjából 2005-2006 -os szintnek felel meg a chipgyártás (akkori) élvonalában.

Bár az orosz kormány erre a célra azonnali, 3,19 ezer milliárd rubeles (kb. 38,2 milliárd dolláros) támogatási keretet különített el, a gyártókomplexumok felépítése hosszú évekbe telik, a gyárak pedig becslések szerint a legjobb esetben is csak 2030-ra kezdhetik meg a tömegtermelést a 28 nanométeres gyártósoraikon."

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.19. 21:39:03

2030-ra? Addigra Putyin már balzsamozva, vagy ismeretlen helyen elásva lesz. :-)) @tiltsál ki te gyökér: pedig munkanélküli. :-))

Sir Gombóc 2022.09.19. 21:39:06

@tiltsál ki te gyökér: Hollandiában mostanában helyeztek üzembe egy új LNG terminált. Le vagy maradva, ebben is.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.09.19. 21:54:49

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: az a baj, hogy akkor nem eléggé maradt le.
Jobb esetben itt se lenne. :))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.19. 22:00:31

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: A szülész a hibás. Rögtön a biológiai hulladék gyűjtőbe kellett volna dobnia!

@gigabursсh: Könnyed esti szórakozás nekünk jár.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 22:03:01

@gigabursсh: Igen, a Szilvásy úr az nem szerencsétlen. :D
Jó haverotok.

gigabursсh 2022.09.19. 22:06:04

@tiltsál ki te gyökér: Mi van? Mit zagyválsz? Én csak segíteni akartam neked, mert sajnálom a sérült embereket.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 22:08:36

@Sir Gombóc: Ja, 8 miliárdot tud fogadni, és két éve kezdték építeni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.19. 22:09:00

Ilyet mintha hallottam volna már mástól. :-))

"Putyin mentené a gazdaságot
Vlagyimir Putyin hangsúlyozta, hogy Oroszország magabiztosan megbirkózik a külső nyomással, amelyet egyes országok pénzügyi és technológiai agressziójának nevezett. Megjegyezte, hogy a kormány azonnal hatékony védelmi intézkedéseket hajtott végre, mechanizmusokat indított a kulcsfontosságú iparágak, a rendszerképző vállalatok, valamint a kis- és középvállalkozások támogatására – idézi az Anadolu.

Valamennyi intézkedés célja a foglalkoztatás és a munkahelyek megőrzése, valamint az orosz állampolgárok, különösen a gyermekes családok és a nyugdíjasok célzott támogatása – mondta Putyin."

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 22:13:28

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Aha, tehát kódolt és hadititok. Még nagyobb processzor teljesítmény kell akkor. Te ostoba, saját magad cáfolod. :-))"
Hogy mi van? Baszki, beszélsz összevissza.

Hozzál valami cikket az orosz rakéták célzóberendezéséről, meg valami hivatalos dolgot, hogy bazmeg nekiáll használni az amerikai haditengerészet adatait.
A nagy hatótávolságú rakétáiban.

Inkább arról mesélj, hogy mi a magyar ábécé 23. betűje, hogy kell kilóni a pilótát a gépből, hogy megy a jósda.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 22:15:28

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
"Ilyet mintha hallottam volna már mástól. :-))"

Hát igen, micsoda elvetendő gondolatok, hogy a család meg a gyerekek meg a munkahelyek...
Ahelyett, hogy jósdákra meg a hozzád hasonló buzikra koncentrálnának.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.19. 22:24:14

@tiltsál ki te gyökér: Na mára eleget pöckölgettelek! :-)) Most itt hagylak tovább őrlődni.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 23:15:17

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Olvasgattam. És most miben mondtál ellent nekem, te barom?
Közölted, hogy az orosz azért nem blokkolja a gps-t mert ő is azt használja. Nem, nem azt használja. És mellesleg zavarja is a GPS-t.
A rakétákba nem kell olyan rohadt komoly számítási kapacitás, ezt bizonyítja a cikked.
Az orosz képes 2005ös fejlettségű csipet gyártani, és azzal pont jól elvan. Az öbölháború 91 ben volt, már ott is elég precízen lőttek.

Amit beidéztél teljes hülyeség, hogy ha nem működik a Glonass akkor GPS jelet használnak az eszközök. Ez biztos igaz az idézett geodéziai cuccokra, de kizárt, hogy az orosz rakétatudósok és tervezők az ellenség jelét használják.

Szóval, a szándékosan félreértett és félremagyarázott mondataimon kívül miben mondtál ellent?

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 23:16:31

@gigabursсh: "Én csak segíteni akartam neked, mert sajnálom a sérült embereket."
Kurtot? A saját bátyja nevezte tragédiának ahogy leépült.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.19. 23:20:50

@arthurthedent: Volna egy kérdésem, ha már energia meg spórolásról annyira mindent tudsz.
Az egyszerűség kedvéért:
Egy autó gyártásához 100 ponthegesztés kell. Egy ponthegesztés 1 másodperc, és 10 KWh -t fogyaszt a hegesztő. Hogy tudsz megspórolni 15% energiát.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.20. 00:18:26

@tiltsál ki te gyökér:

Nagyon egyszerűen: csökkentem a ponthegesztések számát 85-re, a maradó 15-nél pedig Technokol Rapidot vagy pillanatragasztót használok. Hi-tech követelmények esetén kétkomponensű ragasztót, pl. Epokitt. :DD

arthurthedent 2022.09.20. 06:32:25

@tiltsál ki te gyökér: "Volna egy kérdésem, ha már energia meg spórolásról annyira mindent tudsz."

Soha nem mondtam semmit a spórolásról.

"Az egyszerűség kedvéért:
Egy autó gyártásához 100 ponthegesztés kell. Egy ponthegesztés 1 másodperc, és 10 KWh -t fogyaszt a hegesztő. Hogy tudsz megspórolni 15% energiát."

1) Jobb ponthegesztő gépet veszek, mert ez a 10kWh nagyon sok.
2) Áttervezem az autót, hogy kevesebb legyen benne a hegesztett rész.
3) Mi a fene köze van ennek a gázhoz?
4) Ki mondta, hogy a hegesztésen kell spórolni és nem mondjuk a fűtésen?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.20. 08:52:30

@arthurthedent:

"Jobb ponthegesztő gépet veszek"

Látható, hogy műszaki dolgokhoz lövésed sincs. Kár erőlködnöd.

"mert ez a 10kWh nagyon sok."

Még azt sem vetted észre, hogy @tiltsál ki te gyökér: beugratott téged a mértékegységgel. :) De amúgy igazad van, egy másodperc alatt 10kWh valóban nagyon sok, ez 36MW teljesítmény lenne. :DDD

Én is kva sok dologhoz nem értek, de ezekben a témákban nem osztom az észt. Ha pedig bármiben tévedek műszaki vagy tudományos téren, nem szégyellem elismerni a tévedésemet - ahogy ezt már jópárszor megtettem.

A hegesztéshez hőmennyiség szükséges, amit a ponthegesztőgépek iszonyú nagy áramerősséggel hoznak létre: ez nagyon energiahatékonyan képes a hőfejlődést a kívánt területre/pontra koncentrálni. Ezt nem lehet tovább javítani, mivel a ponthegesztés sem egy ponton, hanem egy pici területen történik. A túl kis ponton végzett hegesztés nem lesz tartós.

A villamos energia 99.99%-os hatásfokkal alakítható hővé. Ezen már nincs mit javítani.

Laikusként talán az ultrahangos hegesztés jutna eszembe, de az autóipari mérnökök biztos jobban tudják.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.20. 08:57:49

@arthurthedent:

"Áttervezem az autót, hogy kevesebb legyen benne a hegesztett rész."

Ja, ja! Legyen a karosszéria paundekliből, mint a Trabantnál, ahhoz elég nyálazni és ragasztani. Oszt még a disznókat is lehet vele etetni, mint Kusturica filmje óta tuggyuk, szóval fenntartható és környezetbarát.

"Ki mondta, hogy a hegesztésen kell spórolni és nem mondjuk a fűtésen?"

Ki mondta, hogy a hegesztésen nem lehet spórolni? - Ajjaj, az én vótam. :DDD

arthurthedent 2022.09.20. 10:55:55

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ja, ja! Legyen a karosszéria paundekliből, mint a Trabantnál"

Szalmabáb érvelés.

"Látható, hogy műszaki dolgokhoz lövésed sincs. Kár erőlködnöd."

Ez meg egy üres sértés. Nyugodtan leállhatsz vele, nincs hatása. Amúgy te nem orosztanár vagy véletlenül? Nyugalmazott orosztanár? :D

"Még azt sem vetted észre, hogy @tiltsál ki te gyökér: beugratott téged a mértékegységgel."

Baromság. A csávó minden egyes mondata hülyeség, nem fogok egyenként minden baromságra kitérni, mint ahogy neked sem magyarázom el minden marhaságodat. Fárasztó lenne és értelmetlen.

"A hegesztéshez hőmennyiség szükséges, amit a ponthegesztőgépek iszonyú nagy áramerősséggel hoznak létre: ez nagyon energiahatékonyan képes a hőfejlődést a kívánt területre/pontra koncentrálni. Ezt nem lehet tovább javítani"

Most te tényleg ilyen dedós dologgal menőzöl, hogy tudod hogyan működik a ponthegesztő gép? Ettől gondolod magad okosnak? Olyan, mintha azzal kérkednél, hogy már majdnem minden nagybetűt ismersz. :D

Amit írtam, hogy javítanám a hegesztőgépet arra vonatkozott, hogy a csávó leírta 10kWh ENERGIÁT használ fel 100 ponthegesztéshez. Ami szerintem sok. Tehát javítani kellene. Érted? Mert ezt írtam, elsőre nem értetted...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.20. 11:09:06

@arthurthedent:

"10kWh ENERGIÁT használ fel 100 ponthegesztéshez. Ami szerintem sok."

Mivel minden bevezetett vill. energia hővé alakul, a hegesztőgép pontosan annyi energiát használ fel, amennyi szükséges a kívánt minőségű hegesztéshez. Ezt próbáltam megértetni veled, sajnos sikertelenül.

arthurthedent 2022.09.20. 11:09:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ki mondta, hogy a hegesztésen nem lehet spórolni?"

És természetesen azért írtam, hogy nem a hegesztésen kellene megpróbálni spórolni, mert úgy gondoltam, hogy a hegesztésen már nem túl sokat lehet spórolni. Valamennyit mindig lehet, csak valószínűleg olyan keveset, hogy nem számít.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.20. 11:18:54

@arthurthedent:

Aha! Biztos azért írtad első megtakarítási javaslatként, hogy jobb ponthegesztőgépet veszel, mert tudtad, hogy a hegesztésen már nem lehet spórolni. :DDD

Sir Gombóc 2022.09.20. 11:33:54

@tiltsál ki te gyökér: az 8 milliárd köbméter kb. a duplája a hazai téli gázfogyasztásnak.

Sir Gombóc 2022.09.20. 11:45:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne: hegesztő gépből van többféle teljesítményű. A kisebb teljesítményűnek egységnyi idő alatt kisebb lesz a fogyasztása is, ugyanolyan mértékű használatot feltételezve. Persze ennek a termelékenység oldalán ára van.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.20. 11:56:57

@Sir Gombóc:

Az autógyárban bizonyára tudják, miért olyan teljesítményűt használnak, amilyet. Nem gondolod?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.20. 12:02:51

@Sir Gombóc:

"A kisebb teljesítményűnek egységnyi idő alatt kisebb lesz a fogyasztása is, ugyanolyan mértékű használatot feltételezve."

Viszont nemcsak az egy hegesztéshez szükséges idő, hanem a felhasznált energia is nőni fog. Vagyis a kisebb teljesítményű hegesztőgéppel nemhogy nem takarítasz meg energiát, hanem egyenesen többet fogsz felhasználni. Nem sokkal többet, de többet, ráadásul idő is több kell.

Sir Gombóc 2022.09.20. 12:29:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne: kisebb teljesítményű géppel egységnyi idő alatt kisebb lesz a fogyasztás is. A hatékonyság ami romlik, egységnyi termék előállítását tekintve. Viszont ha megelékszel kisebb mennyiségű termék előállításávalbis, akkor az energia felhasználás is kisebb lesz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.20. 12:43:07

@Sir Gombóc:

Tévedsz. Kisebb teljesítményű hegesztőgéppel egy hegesztéshez több energia kell.

arthurthedent 2022.09.20. 14:49:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Biztos azért írtad első megtakarítási javaslatként, hogy jobb ponthegesztőgépet veszel, mert tudtad, hogy a hegesztésen már nem lehet spórolni."

Leírtam miért, ne lihegd túl, ez a hegesztés dolog baromság volt már az elején.

arthurthedent 2022.09.20. 14:51:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Mivel minden bevezetett vill. energia hővé alakul, a hegesztőgép pontosan annyi energiát használ fel, amennyi szükséges a kívánt minőségű hegesztéshez. Ezt próbáltam megértetni veled, sajnos sikertelenül."

A csávó a hasára ütött és bekamuzott 10kWh-t. Ezt próbáltam veled megértetni.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.20. 17:35:07

@arthurthedent:
Na, látod, pont erre számítottam, ennyire vagy buta.
1) Jobb ponthegesztő gépet veszek, mert ez a 10kWh nagyon sok. - Ez azt feltételezi, hogy az autógyár száz éves elavult technológiát használ. Ez azért nehezen feltételezhető mondjuk a BMW-ről meg az Audiról, ugye?
2) Áttervezem az autót, hogy kevesebb legyen benne a hegesztett rész. - Ez azt feltételezi, hogy a mérnökök 15%-kal a szükséges fölé tervezték a hegesztések számát. Csak úgy, nyilván passzióból, mintha nem lennének fejlesztőcsapatok, akiknek pont az erőforrás felhasználás lenne a feladatuk. Most arról nem beszélve, hogy az átterveztetés után mehetnél újra tesztelni ez egészet.
3) Mi a fene köze van ennek a gázhoz? - Mondjuk csak annyi, hogy Európa áramtermelésének a negyedét gázerőművek adják? Ami nyáron kisebb arányú, télen meg több.
4) Ki mondta, hogy a hegesztésen kell spórolni és nem mondjuk a fűtésen? - Az a nagy helyzet, hogy nem a fűtés az energiafelhasználás nagy része, hanem a termelés. Hazudhatsz amennyit akarsz, összevonhatod az irodákat, meg befagyhatnak az öltözők, az energiafelhasználás minimálisan fog csökkenni.

Ahogy elnézem, az összes többi ötletelés is arról szól, hogy biztos lehet spórolni a hegesztésen. NEM, nem lehet. Nem azért tervezik olyanra az autót, mert feleannyi hegesztés is elég lesz. Nem azért szerelik fel a legmodernebb ipari robotokat, mert másik hegesztővel tudnának spórolni.

Szóval az a nagy helyzet, hogy úgy tudsz a fenti számokkal spórolni, hogy 15%kal kevesebb autót gyártasz. És ennyi. Azt meg találd ki, hogy gazdaságilag ez mit jelent.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.20. 17:41:52

@arthurthedent:
"A csávó a hasára ütött és bekamuzott 10kWh-t. Ezt próbáltam veled megértetni."
A csávó nem kamuzott be számot, hanem mondott egyet, az egyszerűség kedvéért. Nincs kedvem utánanézni, hogy egy ponthegesztő robot pontosan milyen energiaigénnyel rendelkezik.

"Mivel minden bevezetett vill. energia hővé alakul, a hegesztőgép pontosan annyi energiát használ fel, amennyi szükséges a kívánt minőségű hegesztéshez. Ezt próbáltam megértetni veled, sajnos sikertelenül."
Ez meg így van, szóval vagy megkéred a vasat, hogy legyen szíves olvadjon kétszáz fokkal lejjebb, vagy nem hegesztesz.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.20. 17:44:42

@Sir Gombóc:
"kisebb teljesítményű géppel egységnyi idő alatt kisebb lesz a fogyasztás is."
Egy ponthegesztésnél ezt mégis hogy képzeled el?
" A hatékonyság ami romlik, egységnyi termék előállítását tekintve."
Viszont ha megelékszel kisebb mennyiségű termék előállításávalbis, akkor az energia felhasználás is kisebb lesz."

Hát ezzel nagyjából azt bírtad elmondani, hogy ha kevesebbet hegesztesz, akkor kevesebb az energiafelhasználás.

arthurthedent 2022.09.20. 17:45:39

@tiltsál ki te gyökér: "Mi a fene köze van ennek a gázhoz? - Mondjuk csak annyi, hogy Európa áramtermelésének a negyedét gázerőművek adják?"

És európa gázfelhasználásának hányad részét adja a ponthegesztőgép? Most már teljesen nyilvánvaló, hogy csak trollkodsz. Vagy beleőrültél a témába. Mindegy is... már nem tartalak viccesnek.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.20. 17:59:13

@Sir Gombóc: "az 8 milliárd köbméter kb. a duplája a hazai téli gázfogyasztásnak."
Hát, a hazai éves fogyasztás 11 mrd, ennek szerintem nagyobbik része télen fogy, relatív kevés áramot állítunk elő gázból.
És az azért megvan, hogy a 8 milliárd egy év alatt jön össze? És az is megvan, hogy ez 80-100 hajónyi gáz? Ez úgy 10 LNG tanker teljes éves kapacitása.
Van felesleges 10 tanker?

tiltsál ki te gyökér 2022.09.20. 18:07:06

@arthurthedent:
"És európa gázfelhasználásának hányad részét adja a ponthegesztőgép? "
Te ennyire hülye vagy? Szerinted az ipar az nem termel, csak úgy van? Írjak bazmeg alumínumkohót, vagy présgépet? Komolyan ennyire hülye vagy?
A wolfsburgi VW üzem, a világ legnagyobbja évente 2 millió MWh- energiát fogyaszt. Szerinted azért, mert 80 fokra fűtik az üzemcsarnokot és szaunáznak a srácok? Vagy esetleg a présgép, a festő, a daru, a hegesztő, a szalag, a csavarhúzó áramot fogyaszt? Komolyan annyi eszed van, hogy elhiszed, hogy a 2 millióból lényegi rész a folyosók ledes világítása?
Azért egyszerűsítettem le, hát ha felfogod. Ez is meghaladja a képességeidet.
Nem tudom, hogy hogyan lehet még egyszerűbb példát mondani.
A pékség

arthurthedent 2022.09.20. 19:21:13

@tiltsál ki te gyökér: És európa gázfelhasználásának hányad részét adja a ponthegesztőgép?

tiltsál ki te gyökér 2022.09.20. 20:23:53

@arthurthedent: Nem érted, te idióta, hogy a ponthegesztést példának írtam? Írjam le a teljes ipari folyamatot, amit a VW gyár 2 millió MWh-t használ?
Szerinted a féltengelyt meg lehet edzeni 15% kal kevesebb energia felhasználásával? 15% kal kevesebb hegesztéssel ugyanolyan stabil lesz az összerakott alkatrész?

alöksz róz 2022.09.21. 03:07:09

@tiltsál ki te gyökér: "Ez meg így van, szóval vagy megkéred a vasat, hogy legyen szíves olvadjon kétszáz fokkal lejjebb, vagy nem hegesztesz." - ez jó :-)

alöksz róz 2022.09.21. 03:18:23

@tiltsál ki te gyökér: "Na, az volna a kérdésem, hogy hogy lehet 5827 áldozatot összehozni 34ezer népirtással?" - sok áldozatot többször is megöltek

arthurthedent 2022.09.21. 06:11:39

@tiltsál ki te gyökér: És európa gázfelhasználásának hányad részét adja a ponthegesztőgép?
süti beállítások módosítása