wagmg

wagmg

Zelenszkij követelései

2022. szeptember 01. - arthurthedent

Ki vagyok akadva a magyar sajtón. Nagyon elfogult, nagyon torzít, nagyon propagandaszaga van. Mondjuk mostanában leginkább a lengyelországban készített angol nyelvű hírműsorokat nézem, de a magyar sajtó persze betolakszik az életembe.

A lényeg, hogy a magyar propaganda óvatosan, kúszva, rejtőzködve fejti ki a hatását. Egyszerű módszer, csak néhány szót kell lecserélni és máris ütős, jóféle propagandához jutunk. Ez a magyar sajtó módszere...

Hogyan? Ime egy példa:

- Zelenszkij atomkatasztrófára figyelmeztette a világot.

- Zelenszkij atomkatasztrófával fenyegetőzik.

Hoppácska, ugye mennyire más? 

Vagy itt egy másik:

- Zelenszkij újabb szankciók bevezetését javasolta.

- Zelenszkij újabb szankciók bevezetését követeli.

Ez utóbbi, a  "Zelenszkij követelései" különösen népszerű a magyar hírek közt. Se vége se hossza Zelenszkij követeléseinek, újabb és újabb ukrán követelésekről olvashatunk, mintha Zelenszkij egy törpe paprikajancsi lenne, aki állandóan csak követelőzik.

Aztán amikor utánaolvasunk, akkor látjuk, hogy ja, persze, nyilván ki sem ejtette a száján a "követelem" szót, nyilván, persze, hisz nem egy idióta. Csak annak próbálják meg beállítani.

Itt egy példa[1]... a cikk címe:

Itt van Zelenszkij legújabb, nagyon veszélyes követelése

Szóval követelés, legújabb követelés, legújabb veszélyes követelés, legújabb nagyon veszélyes követelés. Nem is lehetne tovább fokozni. Nyilván hallatlan, botrányos, tűrhetetlen. Már megint követelőzik.

Aztán elkezdődik a cikk:

Zelenszkij ukrán elnök az orosz atomipar és a nukleáris üzemanyag elleni szankciók bevezetését kérte Charles Micheltől - írja a Mandiner. Azaz, újabb szankciókat követel.

Hó, hó, hó! Tehát a Mandiner szerint kér, azaz követel? Akkor most kér vagy követel? Mert nem mindegy, ugye? Ugye, hogy nem mindegy? Ugye?!

Most akkor javaslom mindenkinek, aki tisztán akar látni, hogy írja be a google-be, hogy "Zelenszkij követel", nyisson meg egy pár cikkecskét a magyar sajtó gyöngyszemei közül és próbálja meg megállapítani, hogy ez a szerencsétlen Zelenszkij kért, javasolt vagy követelt. Nem mindegy ugyanis. Merthogy fél magyarország azon hörög, hogy "kinek képzeli ez a Zelenszkij magát, hogy állandóan követelőzik"...

 

 

[1] Aki tudni akarja honnan származik beírja a google-ba.

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr7117921097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2022.09.01. 10:28:42

Most már igen.
Javaslom menj fel a telegrammra és onnan olvass cikkeket az elmúlt fél évből.
Eredeti hohol szöveget fordíts.
Az első egy-két hónapban párszor megtettem.

Nem feltétlenül a magyar sajtóban van a gond.

arthurthedent 2022.09.01. 11:17:17

@gigabursch: "Javaslom menj fel a telegrammra és onnan olvass cikkeket az elmúlt fél évből. Eredeti hohol szöveget fordíts."

Javaslom, hogy ne használj rasszista gúnyneveket, ha azt akarod elhitetni, hogy nem az elfogultság vezet. :)

Amúgy az megvan, hogy ez nem érv ugye? Gyakorlatilag azt mondod, hogy "nem, szerintem nincs igazad, olvass utána".

És persze javasolni mindenki tud. Én is, azt tudom javasolni, hogy olvasd el a cikket, amiből idézek. A "kér" és a "követel" szavakat kavarják, még csak nem is szükséges elolvasni az eredetit. Ha egy cikken belül szándékosan keverik a kér és követel szavakat az nem okés, függetlenül attól, hogy mi volt az eredeti.

belekotty 2022.09.01. 18:26:59

@gigabursch: "Javaslom menj fel a telegrammra és onnan olvass cikkeket az elmúlt fél évből.
Eredeti hohol szöveget fordíts"

Tedd meg te! Ide a linket oszt majd mi lefordítjuk guglival. csak nehogy kiderüljön h hazudtál.

gigabursсh 2022.09.01. 18:39:25

@belekotty: Minek? Kedvemre azt hazudok amit akarok.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2022.09.01. 18:47:28

Haha! Hihhetetlen csúsztatás! Elképesztő, sőt fenomenális.
Jóember, aztán nyugati médiában olvastál-e Magyarországról? Ott nem kell kiragadni példát, mert a 80% csúsztatás, félremagyarázás, hibás kontextusba helyezés stb.

Kivlov 2022.09.01. 18:55:32

F*szparaszt színész. Homlokon lőhetné már valaki végre.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.09.01. 19:24:36

@Kivlov: anyádat kellett volna, mielőtt ekkora szarkupacot kiszart magából!!!!

gigabursch 2022.09.01. 19:48:19

Látom guminőbarát Brendelné régen megKúrt ismét kopogtat a lopott nickkel...
Szánalmas...

@belekotty:
Nem teszem meg.
1) aki nem hisz járjon utána
2) nem értetek trollokat...

fkv.115 2022.09.01. 20:15:21

@gigabursch: Inkább muszka propagandával kéne tömnie a fejét?

Corvus69 2022.09.01. 21:04:37

@gigabursch: Még egy orkszaron élő troll.

gigabursch 2022.09.01. 21:19:00

@fkv.115:
Mindenki olyan propagandával tömi a fejét, amivel akarja vagy hagyja.
Ez egyéni döntés.
(Igazában tök mindegy, hogy mit hazudnak ott, amíg nem itt dörögnek a fegyverek.)

Nógrádi kb az első hónap vége felé már jelezte, hogy mindenki folyékonyan hazudik és tolja hozzá a propagandát.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.01. 21:44:08

Javaslom a posztolónak ráguglizni erre: "Zelensky demand".

Figyelem! Ez az ukránbarát nyugati sajtó.

gigabursсh 2022.09.01. 22:18:08

@fkv.115: Ha mindenki hazudik, én miért ne tehetném? Bedobok valamit, aztán kínlódjanak hogy megcáfolják.

gigabursсh 2022.09.01. 22:19:46

Francba ezzel a szűrővel! Magamat is kiszűrtem.

arthurthedent 2022.09.01. 22:29:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Javaslom a posztolónak ráguglizni erre: "Zelensky demand"."

Ahhoz, hogy bizonyítottnak fogadjam el, hogy Zelenszkij követelt dolgokat nem olyat kell találnod, hogy valaki angolul azt mondta, hogy Zelenszkij követeli, hanem olyat, ahol Zelenszkij azt mondja, hogy "követelem".

Orbánról is rengeteg cikk van, hogy "ezt mondta meg azt mondta", aztán amikor megkerestem az eredetit, akkor világossá vált, hogy fenéket, nem azt mondta. Egészen mást mondott.

arthurthedent 2022.09.01. 22:34:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Javaslom a posztolónak ráguglizni erre: "Zelensky demand"."

Okés, itt a legelső találat:

www.ndtv.com/world-news/ukraine-leader-demands-western-nations-give-arms-asks-if-theyre-afraid-of-moscow-2845553

Ukraine's Zelensky Demands Arms From West, Asks If They're Afraid Of Russia

Elolvasod a cikket, szó szerint idézik, hogy miket mondott. Csodák-csodája nem idéznek olyan mondatot, hogy követelt volna, hogy azt mondta volna, hogy "követelem" vagy "követeljük". Ilyet idéznek:

"Ukraine needed just 1% of NATO's aircraft and 1% of its tanks and would not ask for more, he said."

Vagyis "Ukrajnának szüksége van" és "nem kérnénk többet". A címet az újságíró írta, abban "követel", az idézetet Zelenszkij mondta, abban "szükségünk van" és "kérünk". Hát így működnek az újságírók.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.01. 22:38:21

@arthurthedent:

"Hát így működnek az újságírók."

Ezzel azt akarod mondani, hogy már az ukránbarát nyugati sajtó is a NER és Orbán oroszbarát propagandáját tolja? :DDD

Nagyon messze elér Orbán keze!

arthurthedent 2022.09.01. 22:42:49

Itt a másik:

PM Orbán rejects President Zelensky’s demands to send arms and ban Russian energy supplies

The president of Ukraine had asked Hungary and Prime Minister Orbán to do two things. The first was to vote to extend sanctions to the energy sector and for Hungary to stop buying oil and gas from Russia. And the second was that Hungary should allow arms shipments and send arms to Ukraine.

A címben "követelései", utána mindjárt "két dolgot kért". UGYE? Annyira nem követelt, hogy még a cikk sem meri azt állítani, hogy követelt, de azért úgy van megfogalmazva, hogy aki a követelőző Zelenszkij legendáját akarja hinni az azért hihesse.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.01. 22:44:52

@arthurthedent:

"Ahhoz, hogy bizonyítottnak fogadjam el..."

Nem akarok én neked semmit bizonyítani, ahhoz túlságosan elfogult vagy. Bizonyítani valamit csak korrekt vitapartnernek szoktam. Ne is haragudj, de te nem vagy az, és az sem érdekel, hogy most majd te is hasonlóval vágsz vissza.

Etniez 2022.09.01. 22:56:51

Ne olvasd KESMA szarokat, azokat fogyatékosoknak írjak.

Te nem vagy az.

arthurthedent 2022.09.01. 23:02:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Én vagyok elfogult? Te írtad, hogy guglizzak már rá, rágugliztam, párat elolvastam, beidéztem. Nem az van, amit mondasz, az van, amit én mondtam, ami a blogban is van. És akkor az a válasz, hogy "ja, de te elfogult vagy"?

Sir Gombóc 2022.09.01. 23:12:31

@arthurthedent: mégis mit vártál tőle? A valóságot is letagadja.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.01. 23:22:00

"Russian nuclear terror requires a stronger response from the international community - sanctions on the Russian nuclear industry and nuclear fuel."
A requires-t te hogy fordítod? Mert nem kér, az kurva élet.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.01. 23:25:30

@arthurthedent: "Csodák-csodája nem idéznek olyan mondatot, hogy követelt volna,"
Azért kinézhetnél a törpe seggéből kicsit.
Szerinted mégis miért írja azt az űjságíró - akármelyik, a BBC-től a NYT-on át az ukrán lapokig, hogy demands? Miért nem azt, hogy asks?
Nem gondolod, hogy nem véletlenül?

Etniez 2022.09.02. 00:04:27

@tiltsál ki te gyökér: demandnak sok jelentése van, kontexus függő. Nem követelést jelent diplomáciában, hanem kívánságot.

Többet kellene angolokkal beszélgetned és nem okoskodni hülyeségeket.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.02. 00:50:25

@Etniez: Te ne taníts angolul, amikor looser-t le bírtad írni.
A diplomáciához meg annyi közöd van, hogy esetleg egy kiszolgált külügyes nyugdíjas alatt cseréled az ágytálat.

És ami a legszebb, te szerencsétlen, hogy nem diplomáciában beszéltek arról, hogy demand, hanem az újságírók, akik fordították a zagyvaságát, azok a demand meg a claim szavakat használták. Szerinted mégis mi a követel angolul?

különvélemény 2022.09.02. 05:28:20

Azt hogy valaki kér, vagy követel, akkor tudod meg, ha nem teljesíted a "kérését".

Zselénél és társainál ezt tudjuk mit jelent, elküld mindenkit a picsába.

különvélemény 2022.09.02. 05:44:29

De legyen itt a Reuters egy cikke, nyilván ők is putyin talpnyalók:
És ez nem most volt, amikor már az óvodás is tudja, mekkora egy gerinctelen alak ez a zselé, hanem 5 hónapja.
Az értelmes emberek el tudják dönteni egy "kérésből" is, hogy azt valaki valóban szépen kéri, vagy követeli. A propagandisták, mint a blogger, csak játszanak a szavakkal.

Zelenskiy demands Western nations give arms to Ukraine, asks if they're afraid of Moscow

"Ukrainian President Volodymyr Zelenskiy, visibly irritated, demanded that Western nations provide a fraction of the military hardware in their stock piles to his country and asked whether they were afraid of Moscow."
"We've already been waiting 31 days. Who is in charge of the Euro-Atlantic community? Is it really still Moscow, because of intimidation?"
"We would also like to have Western planes, such as F15, F16. We don't ask for anything more, like the F35,"

www.reuters.com/world/europe/ukraine-leader-demands-western-nations-give-arms-asks-if-theyre-afraid-moscow-2022-03-26/

arthurthedent 2022.09.02. 06:06:07

@tiltsál ki te gyökér: "A requires-t te hogy fordítod? Mert nem kér, az kurva élet."

Az orosz nukleáris terror szükségessé teszi... na ez sem azt jelenti, hogy Zelenszkij követeli....

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.02. 06:10:15

@Etniez:

"Nem követelést jelent diplomáciában, hanem kívánságot."

Épp fordítva: egymással jó viszonyban lévő országok között az understatement jellemző. Az már a te fogyatékosságod, hogy nemcsak angolul nem tudsz rendesen, hanem a diplomáciában szokásos nyelvhasználatról sincs fogalmad.

Attól, hogy megérted angolul, hogy ágytálat kell cserélni, még ne hidd, hogy jól tufsz angolul, főleg ami a stiláris finomságokat illeti.

Suszter maradjon a kaptafánál, te meg a sz@ros ágytálnál.

arthurthedent 2022.09.02. 06:10:47

@különvélemény: "De legyen itt a Reuters egy cikke, nyilván ők is putyin talpnyalók:"

Ez ugyanaz a Zelenszkij beszéd, amiről a másik, általam idézett cikk is szól. Amikor arról írnak szerintük mit beszélt, akkor a követel szót használják, amikor idézik mit mondott szó sincs követelésről.

"A propagandisták, mint a blogger, csak játszanak a szavakkal."

Aha. Én "játszok" a szavakkal. Nem a sajtó ferdít, nem te hazudsz, hanem én. Akkor jó.

arthurthedent 2022.09.02. 06:13:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Épp fordítva: egymással jó viszonyban lévő országok között az understatement jellemző."

Ja, szóval akkor Zelenszkij nem követelt, az a bűne, hogy hiányzott a beszédeiből az English understatement. Ja, tudod, amikor hat hónapja lövik az országodat hajlamos leszel tisztán fogalmazni, hajlamos leszel a diplomáciai finomságok helyett világosan elmondani, hogy mi a franc a helyzet.

arthurthedent 2022.09.02. 06:21:05

@tiltsál ki te gyökér: "Szerinted mégis miért írja azt az űjságíró - akármelyik, a BBC-től a NYT-on át az ukrán lapokig, hogy demands? Miért nem azt, hogy asks?
Nem gondolod, hogy nem véletlenül?"

Mert az olvasóknak erre van szüksége, ezt szeretnék olvasni. Miért, szerinted miért írták éveken keresztül, hogy Orbán diktátor, hogy kilépteti magyarországot az euból, hogy magyarországon diktatúra van? Miért írták, hogy Gyurcsány elismerte, hogy hazudtak, amikor valójában csak lebuktak vele? Miért írták, hogy Orbán elismerte Bajnai szakmai hozzáértését, amikor a magyar nép türelmét ismerte el?

Az újságírók arról és úgy írnak, amit a sajtó felkapott. Olyan szavakat használnak, amilyen szavakat a közbeszéd éppen használ. A sajtó kiszolgálja az olvasókat, úgy ír, ahogyan az az olvasónak tetszik.

arthurthedent 2022.09.02. 06:34:38

Amúgy elég fura, hogy bármi írás van az Ukrajnai háborúról egyből megjelenik vagy három lelkes önkéntes és elkezdi mosdatni az oroszokat, mocskolni az ukránokat. Mindig ugyanaz a pár ember, mindig az oroszok a jófiúk, mindig az ukránok a hibásak.

Az ukránok a nácik, az oroszok csak a nácizmus ellen lépnek fel. Az ukránok az agresszívek, az oroszok békések. Az ukránok bántják a lakosságot, az oroszok csak védik őket. Az ukrán elnök még udvariatlan is, követelőzik, ahelyett, hogy beérné azzal, amit kap.

A sok ezer olvasó csendben van, a három lelkes önkéntes veri a tamtamot, hogy az oroszok a jófiúk, az ukránok, ha léteznek egyáltalán, akkor gonoszak. Mindig, mindenre megvan a válasz, nem érdekes, hogy blődség, nem érdekes, hogy abszurd, a lényeg, hogy mindenre mondani kell valamit, azonnal, sokszor, hangosan.

Hát, remélem az oroszok fizetnek érte, mert ingyen egy kicsit durva lenne.

belekotty 2022.09.02. 06:45:18

@tiltsál ki te gyökér: Te funkcionális analfabéta!

Az orosz nukleáris terror teszi szükségessé nem Z.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.02. 07:33:30

Zeli hamarosan mehet haza Halivúdivba. Majd ott követelhet kaviárt.

Most a lényeg az ukrán bábállam agyagba döngölése.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.02. 07:38:25

Jelenleg csak az orosz és kínai atom-békepajzs ment meg minket a világháborútól. Ha ez nem lenne, a liberálisok már minden fronton támadnának.

Medgar 2022.09.02. 08:21:47

Érdekes hogy csak az egyik oldal propagandája fáj a poszternek.

Medgar 2022.09.02. 08:24:35

@arthurthedent: Senki nem mosdatja az oroszokat, csupán annyit kéne felfognotok hogy az ukránok meg az oroszok ugyanannak a pöcegödörnek két külön részét alkotját.

A nyugati sajtó meg szolgalelkűen kiszolgája az aktuális politikai-gazdasági érdekeket.

arthurthedent 2022.09.02. 08:38:11

@Medgar: "csupán annyit kéne felfognotok hogy az ukránok meg az oroszok ugyanannak a pöcegödörnek két külön részét alkotját"

Az áldozat és az elkövető ugyanannak a bűncselekménynek a két külön részét alkotják. És ha ezt felfogtam, akkor most mi van? Milyen tanulságot lehet ebből levonni? Mennyiben módosítja ez most a tényállást szerinted?

Sőt, továbbmegyek. Az oroszoknak és az ukránoknak is büdös a szája. Egyiket sem szeretem, egyikük sem szimpatikus. Akkor most mi van?

A minap valami orosz hangadó azt találta mondani, hogy majd legyőzik az ukránokat, azok jól belenyugszanak és majd együtt fogják megtámadni Varsót.

Mennyit változtat ezen a dumán az, hogy "ugyanannak a pöcegödörnek két külön részét alkotják"? Mennyit változtat ezen az, hogy "de ukrajnában is magas a korrupció"? Mennyit változtat ezen az, hogy neked a Zelenszkij sem szimpatikus.

arthurthedent 2022.09.02. 08:41:48

@Medgar: "A nyugati sajtó meg szolgalelkűen kiszolgája az aktuális politikai-gazdasági érdekeket."

Tutira fogalmad nincs mit mond a "nyugati sajtó". Nincs is olyan, hogy "nyugati sajtó". Nyugaton b+ mindenki pont azt mond, amit akar.

A hozzászólásokat átolvasva láthatod, hogy a "nyugati sajtó" egy része azt harsogja, hogy Zelenszkij állandóan fenyeget meg követelőzik. Sőt, továbbmegyek, a magyar sajtó is a "nyugati sajtó" részét képezi. Tele van oroszbarát cikkekkel, tele van orosz propagandával.

arthurthedent 2022.09.02. 08:44:50

@Medgar: "Érdekes hogy csak az egyik oldal propagandája fáj a poszternek."

Konkrétan a magyar cikkekről írtam. Konkrétan nem is az orosz propagandáról, hanem arról, ahogyan a magyar cikkek torzítják a valóságot. A magyar sajtó nem "az egyik oldal", az a sajtó, ahol történetesen lakom.

Elég logikus, hogy a magyar sajtóval foglalkozom, nem?

arthurthedent 2022.09.02. 08:49:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Jelenleg csak az orosz és kínai atom-békepajzs ment meg minket a világháborútól. Ha ez nem lenne, a liberálisok már minden fronton támadnának."

Na igen, Birka a próféta, aki nem tudja mi van, de szívesen elmondja, hogy mi lenne. :D

Nem tűnt fel, hogy az oroszok támadtak, a "liberálisok" meg nem támadtak? Ja, ja, tudom. Nem az számít, hogy kik támadtak, hanem az, hogy szerinted kik támadnának.

Atom békepajsz, besza-behu! :D

arthurthedent 2022.09.02. 08:50:06

@arthurthedent: Akarom mondani békepajzs.... :D

arthurthedent 2022.09.02. 08:54:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Most a lényeg az ukrán bábállam agyagba döngölése."

Meg az, hogy minél több mosógépet meg laptopot sikerüljön áthordani oroszországba. Oroszország önellátó, harci helikopterek segítségével látja el önmagát mosógéppel például. :D

Használt női fehérneműket raboltak a feltört lakóházakból és azokat küldték haza a barátnőiknek te nyomorult! Te ezeket ajnározod! :(

nemecsekerno_007 2022.09.02. 09:06:46

Olyan ez mint a régi viccben, amikor Szergej lopja haza az alkatrészeket a Traktorgyárból.

A kocsmában panaszkodik mert, bárhogy rakja össze, csak tank jön ki belőle.

- Az EU magát heréli ki gazdaságilag
- Az USA így erősebb piaci pozícióba kerül

Medgar 2022.09.02. 09:23:53

@arthurthedent: Nyugaton bazdmeg (ne finomkodjunk ha már káromkodni akarasz) pont azt mondhatod ami az elvárás feltéve ha még az adott médiumnál akarsz dolgozni. Nincs olyan hogy saját véleményt írsz le.

arthurthedent 2022.09.02. 09:57:55

@Medgar: "Nincs olyan hogy saját véleményt írsz le."

Ó, hát persze. Mert nyugaton nincs szólásszabadság, nyilván. Merthogy a más újságjában nem írhatod azt, ami te akarsz. :D Ez megint egy szép legenda, a fél világ ezt hirdeti. Főleg azok, akik soha nem éltek olyan világban, ahol nincs sajtószabadság.

Ha tudni akarod kérdezz meg egy oroszt, hogy milyen az, amikor nincs szólásszabadság, el fogja magyarázni.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.02. 10:10:00

@arthurthedent:
"Az orosz nukleáris terror szükségessé teszi... na ez sem azt jelenti, hogy Zelenszkij követeli...."
De bazmeg, ezt azt jelenti.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.02. 10:13:54

@belekotty: Figyelj, a fogyatékos haveroddal magyarból már beégtetek, az angolt ne erőltessétek.

"Az orosz nukleáris terror teszi szükségessé nem Z."
De Ő mondta ez a mondatot baszod, a saját twitterén.
Én azt mondom, hogy belekotty sötétsége a blogról való kizárást követeli, akkor nem ÉN mondok rólad véleményt és nem én követelem?

Na, menj, számolgasd a kis bariddal az ábécé betűit.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.02. 10:16:35

@arthurthedent:
"Elég logikus, hogy a magyar sajtóval foglalkozom, nem"
A magyar sajtó leginkább az angol nyelvű sajtót fordítja. Egy BBC, Reuters, NYT újságírója pedig nem véletlenü használ szavakat. Amiket a szerkesztője, majd főszerkesztője átnéz. Szóval ha zselé kér valamit, akkor azt írják le, ha követel akkor meg azt.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.02. 10:20:46

@arthurthedent:
"minél több mosógépet meg laptopot sikerüljön áthordani oroszországba. "
Ez természetesen maximálisan igaz lehet, hiszen
1. Az ukrán annyival gazdagabb mint az orosz, hogy el sem lehet mondani. Úgy is emlegetik, mint Kis-Svájc. Ez a GDP-jükön meg az átlagfizetésükön is látszik, ami nagyjából a fele az orosznak.
2. Borzasztó jó ötlet kirabolni egy olyan régiót amit épp annektálni készülsz. Ez úgy tényleg jót tesz a helyi lakossággal való kapcsolatnak meg morálnak.

arthurthedent 2022.09.02. 10:26:54

@tiltsál ki te gyökér: "De Ő mondta ez a mondatot baszod, a saját twitterén."

Szerinted a bableveshez szükséges babot használni? Akkor te most babot követelsz? :D Ne csinálj úgy, mintha hülyébb lennél annál, amilyen vagy. :D

arthurthedent 2022.09.02. 10:30:19

@tiltsál ki te gyökér: "Az ukrán annyival gazdagabb mint az orosz, hogy el sem lehet mondani. Úgy is emlegetik, mint Kis-Svájc. Ez a GDP-jükön meg az átlagfizetésükön is látszik, ami nagyjából a fele az orosznak."

Az orosz egy főre jutó GDP-ben benne vannak a 200 millió dolláros jachtok meg a szibériai kis faluban élő hivatásos katonák is. Akik havi 500 dollárért mennek háborúbe és a végén azt látják, hogy nem jött meg a pénz. Szóval kamuzol, ezer felvétel van arról, hogy az oroszok zabrálnak.

Tessék:
wagmg.blog.hu/2022/09/02/hasznalt_bugyikat_raboltak

arthurthedent 2022.09.02. 10:31:12

@tiltsál ki te gyökér: "Borzasztó jó ötlet kirabolni egy olyan régiót amit épp annektálni készülsz. Ez úgy tényleg jót tesz a helyi lakossággal való kapcsolatnak meg morálnak."

Mert az oroszok csak olyat tesznek, ami borzasztóan jó ötlet. Erről híresek. :D

arthurthedent 2022.09.02. 10:34:38

@tiltsál ki te gyökér: "Ez úgy tényleg jót tesz a helyi lakossággal való kapcsolatnak meg morálnak."

Döbbenetesen erős a valóságtagadás benned. Úgy becsülőm, hogy eléri a 0,8-0,9 Brk értéket is. A Brk a valóságtagadás mértékegysége, kiolvasva "BIRKA". 1 Brk annak a valóságtagadása, aki minden egyes tényt képes tagadni, te szerintem a valóság mintegy 80-90%-át tagadod.

belekotty 2022.09.02. 10:34:52

@tiltsál ki te gyökér: Látom általános harmadikban az alany állítmány viszonyt nyelvtanórán kihagytad. Nem véletlen hogy Kurt rajtad szórakozik legjobban. Lencsés Pityu és Pásztor Miki eltűnésével, te vagy a blog.hu leghülyébbje.

belekotty 2022.09.02. 10:35:39

@arthurthedent: Ő ennyire hülye. Egy nyelvtani szerkezet is kifog rajta.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.02. 10:52:21

@arthurthedent: "z orosz egy főre jutó GDP-ben benne vannak a 200 millió dolláros jachtok meg a szibériai kis faluban élő hivatásos katonák is."
Igen, az ukrán oligarchák meg luhanszki csórók nincsenek benn az ukrán GDP-ben....

"Akik havi 500 dollárért mennek háborúbe és a végén azt látják, hogy nem jött meg a pénz. "
Igen, ezt is hallottuk már 6 hónapja. Aztán valahogy csak elvannak.

"Szóval kamuzol, ezer felvétel van arról, hogy az oroszok zabrálnak. "
Ami nem egyoldalú ukrán propaganda, ugye? :D:D:D:

És hivatkozol magadra, bravó--

Kisgyerek, fogalmad sincs a valóságról, olyan buborékban vagy, hogy az valami fájdalmas.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.02. 10:52:58

@belekotty: Mi a magyar ábécé 23. betűje atomtudós köcsög?

birkamenet 2022.09.02. 10:53:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Medgar: @nemecsekerno_007: @tiltsál ki te gyökér:

Na mi van te fizetett ruszki propagandista bulgár birka meg 76 fikanicked, beszart a Kreml propagandád, mert putyin gazdád már most szarrá van verve a fronton, Putyinisztán az 1920-as évekbeli hadikommunizmus állapotába zuhant vissza, a putyint felnyaló gazdasági meg katonai elit pedig rejtélyes módon annyi öngyilkolást követ el, hogy a Pravdát már napi 5-ször kell nyomni, hogy lépést tudjanak tartani a ruszki népesség fogyásának az ütemével.

Lúzer agymosott fidernyákok, megint rossz seggnél nyaltatok be. Putyin orbitális veresége után az EU támogatásoknak örökké vége, az illibernyák Orbanisztán helyett a 100 milliárdok Ukrajnába mennek majd. Mert nekik az JÁR!
Mert megvédték az európai civilizációt a ruszki népirtóktól.
Ti meg majd megéltek a rabszolga törvényeitekből.

6.Lenin 2022.09.02. 10:53:49

@arthurthedent:

Olvasd el a lengyelek követelését a II.VH miatt.

Nem csak a katonák fosztogattak, hanem a civilek is. Mindenhol a megszállók fosztogatnak. Nem mindenki. Ukrajnában még az ukrán katonák is fosztogatnak, főleg a nyugati segélyeket. Erről már nyugaton is írnak.
Más. Te ugyan olyan hazug propagandát löx itt, mint amit másokon számon kérsz.

19=20-1 magyarul az egyíik kutya a másik eb. Te is közéjük tartozol.

Zelenszkij kérése nyugaton parancs, ezt mutatják az események, csak te rágod a szart. 1re nevetségesebb amit csinálsz.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.02. 10:54:25

@belekotty:
"Kurt rajtad szórakozik legjobban."
Ja. A kormányzati jósdás leépült barom? :D:D:D:D
Aki nem ismeri az ábécét, szerinte ki lehet lőni a pilótát a gépből, nem tudja, hogy a négy duplája nem 10?
Nem ciki az ilyen haver? :D:D::D

birkamenet 2022.09.02. 10:58:47

@nemecsekerno_007:

Hehe te agymosott NERmecsek, az EU- ban ott ült a szankciók megetavazásakor orbán fazdád és mindenegyes szankciót MEGSZAVAZOTT.

Jól tö.kön lőtt téged tehát a saját gazdád, na de a szellemi fogyatékos birkáinak ezt kell adni, ez JÁR nekik.

birkamenet 2022.09.02. 11:02:14

@6.Lenin:

Nem a lengyelek követelnek jogtalan háborús kártéritést, habem a szintén ilibernyák barom fél-Kacsinszki.

birkamenet 2022.09.02. 11:04:44

@tiltsál ki te gyökér:

Azt a pilótát atommal kell kilőni, ha az a pilóta te vagy. Majd elszámol putyin gazdád fogyóeszköznek.
A következő ruszki propagandista már készen áll.

6.Lenin 2022.09.02. 11:09:10

@birkamenet:

Nem érted ennek a lényegét. Nyilván ők is tudják, hogy reménytelen, de a németeknek nincs semmi erkölcsi alapjuk semmiben sem másokat csesztetni. Sőt senkinek sincs, mindenki sáros valamiben.
Végre ideje lenne összeszámolni ki gyilkolt meg több embert, nyilván egy nemes cél érdekében.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.02. 11:20:30

@birkamenet:

Ez van, a NATO és Soros gazda elszámolták magukat, Ukrajna ellopása nem jött össze.

6.Lenin 2022.09.02. 11:30:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Most olvastam egy amerikai "szakértő" véleményét az ukrán helyzetről.
Nem az a cél, hogy Ukrajna legyőzze Oroszországot (ez nyilván egy agyrém) hanem a minél több kárt okozni Putyinéknak. De ez e jön össze, mert az ellenkezője történik.

Oroszország ,Kina, India (atomhatalmak) meg néhány kisebb ország hadgyakorlatba kezdett, miközben az oroszok háborúznak Amerikával. Kínát is piszkálják a jenkik. Észak-Korea is felkészül csatlakozni (szintén rendelkezik atom fegyverekkel).
Valakik igen csak veszélyes hazárd játékba kezdtek. Most nem nagyon érdemes hosszú távra tervezgetni.

nemecsekerno_007 2022.09.02. 11:38:29

@birkamenet: Annak biztos oka volt, hogy megszavazta. Most viszont, hogy a lengyeleket átverte az EU, az ilyen gesztusok ideje lejárt.

belekotty 2022.09.02. 11:43:15

@6.Lenin: Kína, India és Észak-Korea atomtölteteinek száma együtt is eltörpül az USA nukleáris csapásmérő erejével szemben. Az oroszok "sikerességét" látva, pedig erős kétségeim vannak az orosz nukleáris arzenál bevethetőségéről.

belekotty 2022.09.02. 11:44:05

@6.Lenin: Bármiféle összeszámolás is igazolná az orosz agressziót?

belekotty 2022.09.02. 11:44:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ha valaki itt elszámolta magát az a gazdád, putyin.

belekotty 2022.09.02. 11:48:03

@tiltsál ki te gyökér: "szerinte ki lehet lőni a pilótát a gépből," - már temérdekszer bebizonyosodott, hogy ezt csak te találtad ki. Olyat sem írt hogy a négy duplája tíz. Azért mert technokolrapid szipózás közben hallucinálsz valamit, azt ne próbáld ténynek beállítani! De semmi gond, idézd az úrfit, hol írta hogy 4 duplája tíz! Ezzel megint be fogsz égni.

belekotty 2022.09.02. 11:51:51

@tiltsál ki te gyökér: Nem tudod? Majd ha Kurt levakar téged a cipője talpáról, mint a kutyaszart, akkor mehetsz az iskolába megtanulni.

különvélemény 2022.09.02. 12:14:33

@arthurthedent: "Amúgy elég fura, hogy bármi írás van az Ukrajnai háborúról..."

Van itt minden, szalmabábérvelés, árnyékbokszolás, személyeskedés...
Az ilyen minek indít blogot, és/vagy minek engedi a kommentelést?

Tudom, nehéz elfogadni, hogy zselé is egy takonygerincű senkiházi, mert a nyugati sajtó személyi kultuszt épített köré. És azt is nehéz felfogni annak, akinek a világ fekete-fehér, és aki nincs velünk az ellenünk van szinten gondolkodik, hogy zselé fikázása nem jelenti azt, hogy valaki putyin pártját fogja.
Ez a baj az egybites gondolkodásban, az vagy 1, vagy 0.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.02. 12:16:07

@belekotty:

Hát nem éppen. Már sikeres a preventív háború a kijevi zsidó-náci rezsim ellen.

különvélemény 2022.09.02. 12:25:20

@arthurthedent:

Nem véletlenül raktam be azokat az idézett mondatokat.
Próbáld már meg értelmezni. Az sokkal inkább követelőzés, mint kérés. Ezért írta teljesen jogosan a Reuters, hogy követelés.
Ezek olyan "kérések", mint amikor a huligánok oda állnak eléd az utcán, hogy "nincs egy kis pénzed, és a telefonod is milyen jó, megnézhetem?", vagy a börtönben, amikor a kétajtós szekrény megkér, hogy legyünk barátok, hogy csak a klasszikusokat említsem.

Ahogy az azelőtti kommentemben is írtam, de persze nem reagáltad le, nem a szavak számítanak, hanem a tettek, márpedig, ha kérsz, nem adnak, és elküldöd a másikat a picsába, akkor nem kértél, hanem követelőztél, mint az óvodás szintű zselé szokta.

6.Lenin 2022.09.02. 12:56:29

@belekotty:
Nem, de az elő helyezett ne kritizálja az utolsót a sorban.

Az ukrán sikereket igazolja, hogy 1re szélesebb az elfoglalt terület Ukrajnában.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.09.02. 13:09:07

@arthurthedent: józsinénivel ne törődj! Teljesen elhülyült szegény.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.09.02. 13:18:29

@különvélemény: szóval akkor már én sem vagyok gyurcsányista csak azért, mert viktort szidom? Csak mert 2010 óta valahogy fecó párti lettem, pedig kb. 2008 óta haragszom rájuk.

arthurthedent 2022.09.02. 13:33:58

@különvélemény: "de persze nem reagáltad le, nem a szavak számítanak, hanem a tettek"

Megpofozott a Zselé? Vagy megrugdosott? Vagy megerőszakolt? Vagy meg akarta támadni az országot, ahol élsz? Mit tett, amit fenyegetésnek vettél?

Figyu, ha azt mondom, hogy ne piszkáld a konnektort, mert agyon fog vágni, az nem fenyegetés és nem követelés ám! :D

arthurthedent 2022.09.02. 13:35:25

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "józsinénivel ne törődj! Teljesen elhülyült szegény."

Egyébként tényleg. Sokszor nem értettünk egyet, de nem szokott ennyire beborult lenni. Lassan már a birka szintjére küzdi le magát. :(

6.Lenin 2022.09.02. 13:38:18

@arthurthedent:

Lehet, hogy próbál lemenni a ti szintetekre, de nem jön össze neki.

kewcheg 2022.09.02. 13:41:32

Ez a zöldpólós ritka ellenszenves figura.
Miből van neki a világ több pontján többmillió eurós háza? Állitolag egy színész, vagy valami ilyesmi.Melyik magyar színésznek van a világ több pontján többmillio eurós háza? Leginkább a Balatonon van, némelyiknek.
Ja, most jut eszembe hogy ez a fazon azzal nyert, hogy a porosjankó idején megnőtt korrupciót megszünteti...Aztán, hogyhogynem, valahogy neki is a korrupcióból lettek luxusingatlanjai.
Igy nem csoda, hogy magasrol szarja le az ukrán nép szenvedését.Neki kb.két órába telik elhagyni a süllyedő hajót, valszeg a Fekete tenger vagy Lengyelország irányába, aztán odakint várják a kibélelt számlák, amiket megszolgált.

6.Lenin 2022.09.02. 13:46:50

@kewcheg:

Ahhoz túl sokat tud, hogy simán le tudjon lécelni. Ez a tudás pedig nem a legjobb életbiztosítás Sokan tudnának mesélni ezekről neki, de már nem élnek. Egy 3 betűs szervezet jóvoltából.

Sir Gombóc 2022.09.02. 14:11:09

@kewcheg:
Már világszerte van háza? Mintha csak egyről írtak volna eddig.
És hogy miből tellett rá 2017-ben, mikor még nem volt Ukrajna elnőke? Talán ezekből:
"Volodimir Olekszandrovics Zelenszkij ukrán rendező, előadóművész, producer, üzletember és politikus,"
Tehát színész is, de nem csak az.

6.Lenin 2022.09.02. 14:15:31

@Sir Gombóc:
Európa legkorruptabb országának az elnöke, ahová vagonnal viszik a pénzt a nyugati szintén korrupt barátai (Biden család) ezt kifelejtetted.

blaubner 2022.09.02. 14:17:20

"Ki vagyok akadva a magyar sajtón. Nagyon elfogult, nagyon torzít, nagyon propagandaszaga van. Mondjuk mostanában leginkább a lengyelországban készített angol nyelvű hírműsorokat nézem" -- alapvetően ez szerintem jó taktika, a két ellentétesen elfogult narratívák átlagolásából valahol kijöhet az igazság, hamár az ember úgysem fér hozzá az objektív valósághoz :-)

arthurthedent 2022.09.02. 14:20:28

@kewcheg: "Miből van neki a világ több pontján többmillió eurós háza? Állitolag egy színész, vagy valami ilyesmi."

Jellemzően még azt sem tudod, hogy színész -e vagy micsoda, hogy miből van a pénze, de azt azért tudni véled, hogy több milliós háza van és az mind korrupcióból.

"Igy nem csoda, hogy magasrol szarja le az ukrán nép szenvedését"

Meg azt is tudod, hogy mit gondol az ukrán nép szenvedéseiről, csak azt nem, hogy "színész vagy micsoda".

"Neki kb.két órába telik elhagyni a süllyedő hajót, valszeg a Fekete tenger vagy Lengyelország irányába, aztán odakint várják a kibélelt számlák, amiket megszolgált."

Sőt azt is tudod, hogy le fog lépni és azt is, hogy melyik irányba.

Majdnem akkora próféta vagy mint a birka.

arthurthedent 2022.09.02. 14:23:45

@blaubner: "alapvetően ez szerintem jó taktika, a két ellentétesen elfogult narratívák átlagolásából valahol kijöhet az igazság"

Nem hiszem, hogy ez az "igazság valahol középen van" érne annyit, mint egy pár dingókutyavese. Leginkább az open source hírforrásoknak hiszek.

De lássunk egy példát: oroszország még az utolsó pillanatban is azt nyomatta, hogy nem fog támadni. A nyugat azt mondta, hogy valószínűleg támadni fog. Akkor mi volt az igazság, valahol középen volt? Ja nem, az oroszok hazudtak. Akkor is, meg utána is, gyakorlatilag mindenben.

arthurthedent 2022.09.02. 14:28:41

@6.Lenin: "Európa legkorruptabb országának az elnöke"

Még szerencse, hogy oroszország azért korruptabb, különben szerencsétlen ukránoknak esélyük sem lett volna.

Az megvan nyilván, hogy eladták a benyát vodkáért, de az alumínium harci sisakokat láttad? És a pléhlemezből készül golyóálló mellényt? :)

kewcheg 2022.09.02. 15:04:15

@Sir Gombóc: ja, üzletember."Biznyiszmen", ahogy helyben mondják.Aztán mivel is biznyiszelget egy ilyen elmaradott országban egy biznyiszmen?
Tudod ez olyan, mint az ukrán rendszámos százezer eurós autók.Amikből itt most sok szaladgál, életerős 30-55 közötti vezetőkkel a vezetőülésben.Ez önmagában isduplán erkölcstelen.Egy ilyen szegény országban kiknek van ilyen autója? ÉS miert nincsenek az ukrán néphadseregben? Egy vicc ez az ország....

kewcheg 2022.09.02. 15:11:48

@Sir Gombóc: ő se nem szinész, se nem producer, se nem biznyiszmen, hanem egyszerűen egy kalandor.Kb.mint Lenin volt, nyugodjon....

Etniez 2022.09.02. 15:22:38

@tiltsál ki te gyökér: a claim pedig igény.

Mondom, ne égesd magad a nulla angoltudásoddal kérlek.

Etniez 2022.09.02. 15:23:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne: NA Droid, szóval ez a nick is hozzád tartozik?

Csak lebuktatod magad, egyetlen fogyatékos áll az összes itteni ner nick mögött.

arthurthedent 2022.09.02. 15:24:42

@kewcheg: "ÉS miert nincsenek az ukrán néphadseregben?"

Néphadsereg?! :D Ez az elszólás sok dolgot megmagyaráz. :D

Az, hogy miért nincs a hadseregben könnyen megmagyarázható. Ukrajnában a hadseregnek nincs szüksége arra, hogy mindenkit behívjon katonának. Nem tudnának mindenkinek fegyvert, felszerelést és feladatot adni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.02. 15:38:56

@Etniez:

"a claim pedig igény."

Többek között. Beleesel abba az amatőr hibába, hogy megállsz az első szótári jelentésnél. Olvass tovább, ha két ágytálürítés közt találsz rá időt.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.02. 15:51:14

@belekotty: már temérdekszer bebizonyosodott, hogy ezt csak te találtad ki. Olyat sem írt hogy a négy duplája tíz. Azért mert technokolrapid szipózás közben hallucinálsz valamit, azt ne próbáld ténynek beállítani! De semmi gond, idézd az úrfit, hol írta hogy 4 duplája tíz! Ezzel megint be fogsz égni."

Ezt írta. De gondolom az a múlt is megváltozott, hogy az ny nem betű. Nyilván azt sem írta.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.02. 15:53:59

@Etniez:
"a claim pedig igény." :D:D:D:D

claim {i.}HU
volume_upigényt tart állít igényel követel igényt támaszt jogot formál érdemel igénnyel lép fel igényt emel joggal bír jogosultsággal bír követeléssel lép fel
volume_upclaim {fn}HU
volume_upigény követelés
volume_uplegal claim {fn}HU
volume_upjogos követelés jogos igény
volume_upreef claim {fn}HU
volume_uparanyfeltárási jogosítvány aranykitermelési jogosítvány
volume_upclaim support {i.}HU
volume_uptartásdíjat követel

Ja. Looser, mi?

tiltsál ki te gyökér 2022.09.02. 15:59:27

@arthurthedent:
"Vagy meg akarta támadni az országot, ahol élsz? Mit tett, amit fenyegetésnek vettél?"
hát, amikor az azovi légió Kárpátalján masírozott, az eléggé fenyegető volt. De az a duma is, hogy délutánra a Balatonnál lesz az ukrán hadsereg, az is. Sőt, mintha mondtak volna arról is valamit, hogy milyen csapot zárnak el.

"Figyu, ha azt mondom, hogy ne piszkáld a konnektort, mert agyon fog vágni, az nem fenyegetés és nem követelés ám! :D"
Érdekes. Ha azt írja valaki, hogy ne basztasd az orosz kisebbséget, mert esetleg az anyaország odabasz, az propaganda.
Meg az is, hogy nem fogod megállítani az orosz hadsereget a morállal, az is.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.02. 16:01:48

@arthurthedent:
"az alumínium harci sisakokat láttad? És a pléhlemezből készül golyóálló mellényt? :)"
Az nem ukrán propaganda, ugye? Az a kőkemény valóság, ugye? :D:D
Istenem, de mennyire ostoba egy jószág vagy te.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.02. 16:09:20

@arthurthedent: Neked tényleg minden mondatod hülyeség.

"Jellemzően még azt sem tudod, hogy színész -e vagy micsoda, hogy miből van a pénze, de azt azért tudni véled, hogy több milliós háza van és az mind korrupcióból."
Hát, ott van a 3 millió eurós toszkán villája. És ugye az ukrán sitcom sztárok annyi pénzt keresnek simán, hogy Brad Pitt szinten éljenek. És hát láttuk a művészetét, amiben a farkával zongorázik - ez a hatalmas siker biztos összehoz eurómillókat.

arthurthedent 2022.09.02. 16:29:25

@tiltsál ki te gyökér: "Hát, ott van a 3 millió eurós toszkán villája. És ugye az ukrán sitcom sztárok annyi pénzt keresnek simán, hogy Brad Pitt szinten éljenek."

Brad Pittnek csak a szőlője meg a borospincéje 60 millió dollárba került. Szóval ja, el vagy tévedve. :D

arthurthedent 2022.09.02. 16:32:12

@tiltsál ki te gyökér: "Az nem ukrán propaganda, ugye? Az a kőkemény valóság, ugye? :D:D"

Ja, minden, ami az orosz hadsereget rossz színben tünteti fel ukrán propaganda. Az orosz sereg erős, professzionális, jól felszerelt és nagyszerű. Pusztán előzékenységből nem törnek előre, csupán udvariasságból állnak egy helybe hónapok óta. Mióta visszavonultak Kijev alól... :)

arthurthedent 2022.09.02. 16:35:21

@tiltsál ki te gyökér: "Érdekes. Ha azt írja valaki, hogy ne basztasd az orosz kisebbséget, mert esetleg az anyaország odabasz, az propaganda."

Ja, jól odabasztak, rajtuk röhög az egész világ azóta is. De persze nem az a propaganda, hogy fenyegetőztek, az a propaganda, hogy azért mentek oda, hogy megvédjék az orosz kisebbséget.

"Meg az is, hogy nem fogod megállítani az orosz hadsereget a morállal, az is."
Nem, morállal nem, fegyverekkel lehet csak megállítani. Sőt, vissza is lehet kergetni őket ahogyan az a térképen manapság látszik.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.02. 17:11:14

@arthurthedent: putyin hatalma sem túl stabil, ha nem meri elrendelni az általános mozgósítást. Az ellene szervezkedők meg sorban esnek ki az ablakokon.

6.Lenin 2022.09.02. 17:27:24

@arthurthedent:

Az megvan, hogy egy ukrán gép tele fegyverrel ,lőszerrel lezuhant a szomszédban Afrikába menet?
Én voltam a háború előtt Ukrajnában, cigaretta és szeszcsempészekkel. A ungvári piacon is, meséltek az ottaniak 1-2 érdekes dolgot az ukrán maffiáról. Ugyanis az irányította az országot. Igaz, ez még a háború előtt volt. A kis zöld bohóc se különb azoktól. Ettől még a ruszkik is lehetnek korruptak, de mi köze ennek az ukránok dobogós helyéhez?

kewcheg 2022.09.02. 18:04:46

@arthurthedent: valahogy mégis a gazdag ukránok nem kellenek a néphadseregbe, érdekes módon.Az oligarchák, meg a tisztességtelenül meggazdagodott bűnöző típusu bizniszmenek a háborút budapesti, bécsi meg prágai szállodákban bekkelik ki.Porosjankót is Londonban fotózták le egy ilyen szállodában.Egy ilyen foshalom országért én, az idegen miért hullassak könnyet, mikor az ország "színe-java" külföldi meg kárpátaljai szállodákban vodkázva várja, hogy ki nyeri a vérontást.Természetes, hogy az egyszerű népet- aki szenved- minden jótét lélek sajnálja.Business as usual...mimdig az ártatlan szegények szívnak.Egy porosjankonak vagy egy zöldinek semmi köze az egyszerű néphez.Amúgy meg ez egy roncstársadalom.Ukrajnában megvalósult az, ami nálunk még csak fog. A gazdag, erkölcs nélküli felső akárhányezer semmilyen közösséget nem vállal a az egyszerű nép fiával, innentől szerintem tényleg jobban járnak, ha orosz hatóság alá kerülnek....

tiltsál ki te gyökér 2022.09.02. 18:47:03

@arthurthedent: Értem. Tehát egy csődben lévő ország ripacsának teljesen hihető, hogy 3-4 millió dolláros házakra telik Olaszországban.

"a, minden, ami az orosz hadsereget rossz színben tünteti fel ukrán propaganda."
Hát bocs, de ha az ukrán adó bemutatja, hogy puszta kézzel szétveri a sisakot, az szerinted mi? :D Ne röhögtesd már ki magad. Teszt? HIteles? Egy rendszeresített sisak minősített és hiteles bemutatója?

" Az orosz sereg erős, professzionális, jól felszerelt és nagyszerű. Pusztán előzékenységből nem törnek előre, csupán udvariasságból állnak egy helybe hónapok óta. Mióta visszavonultak Kijev alól... :)"
Ez annyira szánalmas bazmeg. Ott van az ukrán front, rogyásig nato fegyverekkel.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.02. 18:49:19

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Na, zsenikém, mi az ábécé 23. betűje?
A kispajtásod próbált téged megmenteni, de nem nagyon sikerül neki. Szintén jósdás elmebeteg?

tiltsál ki te gyökér 2022.09.02. 18:54:09

@arthurthedent:
"Ja, jól odabasztak, rajtuk röhög az egész világ azóta is"
Hát, nekem nem úgy tűnik, hogy a világnak annyira kedve lenne röhögcsélni.

"De persze nem az a propaganda, hogy fenyegetőztek, az a propaganda, hogy azért mentek oda, hogy megvédjék az orosz kisebbséget."
Nem, nyilván a híres ukrán mosógépeket akarták. Meg a prosperáló gazdaságot.

"Nem, morállal nem, fegyverekkel lehet csak megállítani. "Sőt, vissza is lehet kergetni őket ahogyan az a térképen manapság látszik."
Hol látszik? A hatalmas elsöprő egynapos visszatámadáson?
Ahogy fentebb írta valaki, hogy már annyi ellentámadás volt, hogy Vlagyivosztoknál kéne járniuk.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2022.09.02. 19:10:25

@arthurthedent: "Mit tett, amit fenyegetésnek vettél?"

A minisztere azt mondta, hogy a Barátság II olajvezeték ukrajnai szakaszával is történhet "valami". Nálam Ukrajna ekkor üzent hadat nekünk. Zelenszkij pedig az EU-tól a mi megfegyelmezésünket "kérte", mert mi nem engedünk innen oda fegyvert. Ellenség. Az orosz is az, csak kénytelenek vagyunk ezt nem a szemükbe mondani.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.02. 19:13:27

@Androsz: Szóval akkor nem ő mondta.
Erről a megfegyelmezésről valami link? Vagy ezt is valaki más mondta? Vagyis csak egy picikét hazudtál?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.02. 19:16:37

@tiltsál ki te gyökér: Hány leütés az anyád szó? Mesélj! Mikor írtam én azt hogy négynek a duplája tíz? Mondtam már, technokolrapidot szipózol, a hallucinációidat ne vedd készpénznek!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.02. 19:18:25

@6.Lenin: Szóval szeszcsempészet közben ittad el a maradék eszed. Azok bevettek volt munkásőröket is maguk közé? :-))

tiltsál ki te gyökér 2022.09.02. 19:25:43

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · matyimentes.blog.hu2022.08.01. 07:18:01
@tiltsál ki te gyökér: Neked nincs is miből áldozni. Ne erőltesd meg azt a pár agysejtedet, mert helyére betuszkolják a gerincvelődet az ezredfürdőben. Ami 10 betű, kétszer annyi mint az anyád. :-))
Szerinted az ezredfürdő tíz betű (eddig még igaz is) ami kétszer annyi mint az anyád, ami négy betű. Tehát szerinted a 10 kétszer annyir mint a 4.

Na, magyar ábécé 23. betűje? Hogy kell kilőni a pilótát a gépből?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.09.02. 20:39:34

Ejj, a sok fideszfasszopó de megdolgozik a pénzünkért!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.02. 22:50:26

@tiltsál ki te gyökér: Már megbeszéltük, hogy az anyád 5 betű, öt karakter, öt leütés. És az öt kétszer, az tíz, nem úgy mint a négy.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.03. 00:41:56

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
"az anyád 5 betű"
Általános iskola, első osztály te terhelt kretén. 1-A, 2-NY, 3-Á, 4-D. Ez bizony négy betű. A leütést te hoztad fel, hogy mentegesd a szánalmas hülyeségedet,

De írd le még sokszor, hogy NY az nem betű, hanem hang, csinálj magadból még nagyobb kretént :D A jósdával még nem röhögtetted ki magad eléggé.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.03. 07:32:15

@tiltsál ki te gyökér: A N Y Á D Ez csak a te korlátozott pontosságú algebrád szerint négy. Aki elvégezte az általános iskola első osztályát - te nem - az ötöt számol. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.03. 07:38:58

@tiltsál ki te gyökér:

"tiltsál ki te gyökér2022.06.18. 23:39:14
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Szerintem a lövészezredeknél hivatásosok voltak a mesterlövészek.
A rígók meg akkor sem sorállomány.
Nem keverem a tüzért a lövésszel, pont fogalmam sincs, hogy mi a különbség, és nem is érdekel a sötétek mit és hogyan csinálnak."

Sosem voltál te katona ha nem tudod mi a különbség, csak jár a pofád feleslegesen.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.03. 10:14:28

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ennyit tudsz, hogy ideraksz egy helytelen rejtvényfejtő idézetet? :D:D:D
Annyira szánalmasan ostoba vagy, hogy borzasztó.
Tanulmányozd az AblakZsiráfot te fasz, a 116. oldal környékén.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.03. 10:16:38

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Sosem voltál te katona ha nem tudod mi a különbség, csak jár a pofád feleslegesen."
Ezt meg már kezdem unni.
Tehát szerinted aki volt katona, az csak tüzér vagy lövész lehetett. Vedd elő az élenjáró katona kitüntetésedet, aztán köpd le, mert fogalmad sincs semmiről.

GyMasa 2022.09.07. 16:29:40

@különvélemény:
Igen, pont ilyen dolog az is, amikor "kérte", hogy az EU ne vegyen semennyi olajat sem. orbán meg nemet mondott neki, mire megtudhattuk az ukránoktól (ha jól emlékszem ezt nem zöld vladimir mondta, hanem talán a Kuleba, de az mindegy, hiszen ö is ugyanúgy Ukrajnát képviseli ezzel a megszólalással), hogy "történhet is valami azzal a barátság köolajvezetékkel".
Igen, szerintem ez a szótári esete a "kérés"-nek.

GyMasa 2022.09.07. 16:31:58

@6.Lenin:
Igen, nekem az a véleményem, hogy egy ilyen esetben egy "orosz légicsapás" valahogy végezni fog vele.
Ö egy nagyon veszélyes, elvarratlan szál...

GyMasa 2022.09.07. 16:37:08

@6.Lenin:
"A kis zöld bohóc se különb azoktól. "
Valószínüleg ennek is köze van ahhoz, hogy még vezeti az országot.

gigabursch 2022.09.07. 19:55:45

Ugye, ugye!
A sz@rf@szú hoholok most sem követelődznek?

index.hu/kulfold/2022/09/07/haboru-orosz-ukran-konfliktus-ukrajna-magyarorszag-tankonyv-nyolcadik-osztaly-europai-unio/

Pedig a tények makacs dolgok.
Amúgy a rajz az találó...

arthurthedent 2022.09.08. 12:11:44

@gigabursch: Ja, a magyar tankönyvek miatt a magyar politikusok is tiltakoztam meg követelőztek, nincs ebben semmi új. Mondjuk például a cikk szerint is azt a sztereotípiát erősíti a tankönyv, hogy az ukrán meg az orosz nyelv valamiféle testvérnyelvek.

Ha ezt mondanád a lengyeleknek vagy a cseheknek ők is tiltakoznának.

Másrészt a cikk szerint elfogult a könyv, mert azt, hogy sok orosz nemzetiségű ember él ukrajnában azt megemlíti, de azt, hogy ez az erőszakos orosz betelepítések és népirtások miatt alakult így, azt már nem.

Szóval csak halkan jegyzem meg, hogy eléggé jogosak ezek az ukrán felháborodások.

arthurthedent 2022.09.08. 12:19:18

@GyMasa: "történhet is valami azzal a barátság köolajvezetékkel"

De most komolyan! Az oroszok lövik ukrajnát, miközben ukrajnán keresztül adnak el kőolajat magyarországnak, aki fizet érte, hogy abból oroszország fenntarthassa a háborút. Miközben az oroszok nem fizetnek ukrajának a szállításért.

Mégis mit kellene tennie az ukrán szakinak, szó nélkül kockáztatnia az életét, hogy karbantartsa a vezetéket, hogy a magyaroknak legyen olaja, az oroszoknak meg pénze lőszert venni észak-koreától? És akkor még csak ne is célozgasson az ukrán politikus arra, hogy esetleg leállítják a tranzitot?

És azon nem akarsz felháborodni, hogy az oroszok meg konkrétan lelőtték a gázt? Az kóser?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.08. 12:37:15

@arthurthedent:

"például a cikk szerint is azt a sztereotípiát erősíti a tankönyv, hogy az ukrán meg az orosz nyelv valamiféle testvérnyelvek."

Mert azok. Tetszik vagy nem, az ukrán és az orosz olyannyira testvérnyelvek, hogy könnyen találhatsz két német dialektust, amelyek jobban különböznek egymástól, mint az ukrán és az orosz. Nyelvészetileg az ukrán simán tekinthető az orosz egy távolabbi dialektusának. Más kérdés, hogy ezt az ukránok politikai okokból tagadják.

Néha bele-beleolvasok a hírekben megjelenő ukrán szövegekbe. Közel annyit megértek belőlük, mint az oroszból.

A lengyelt és a csehet ne keverd ide. azok valóban nagyon eltérnek az orosztól. Tudom, tanultam lengyelül, még emlékszem a nyelvtanára, pl. az ige- és főnévragozások közti különbségekre. A lengyel pl. egy dologban közelebb áll a magyarhoz, ami persze puszta véletlen: ellentétben a legtöbb indoeurópai nyelvvel sem a magyarban, sem a lengyelben nem kell kitenni jelentő módban a ragozott ige előtt a személyes névmás alanyt. Az általam valamennyire ismert nyelvek közül még az olaszban van ilyen.

gigabursch 2022.09.08. 17:09:25

@arthurthedent:
A lényeg nem esett le:
Az, hogy ezek a tuskó hoholok már megint KÖVETELNEK.

Még a nénikéjük vasporos valagát!
Amúgy a leírt dolgok tények.
Hacsak nem a sziriuszról jöttek...

arthurthedent 2022.09.08. 19:54:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Mert azok. "

Ja, a finn meg a magyar is testvérnyelvek, meg a finn és az észt is. A lényeg meg az, hogy ha egy finn beszél nem érted, ha egy ukrán beszél, akkor meg au orosz nem érti.

És tudom, te ebben is rohadtul nagy szakértő vagy, de tudod mint közismert ruszki propagandista pont semmit sem hiszek el, amit mondasz.

arthurthedent 2022.09.08. 20:00:50

@gigabursch: "Az, hogy ezek a tuskó hoholok már megint KÖVETELNEK."

Másik tirpák. Te, a magyarok hányszor követeltek az ukránoktól tiszteletet meg helyreigazítást meg ilyesmit? Azért elvárható lenne, hogy a tankönyvbe ne legyen politikai propaganda egy szomszékod országgal szemben, de tudom, hogy ezt te nem fogod fel.

arthurthedent 2022.09.08. 20:12:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A lengyel nyelvet azért kevertem ide, mert bizonyos tekintetben sokkal jobban hasonlít az ukrán a lengyelhez mint az oroszhoz. Nagyon nagy volt a lengyel behatás.

www.youtube.com/watch?v=CQLM62r5nLI&ab_channel=Langfocus

gigabursch 2022.09.08. 20:26:41

@arthurthedent:
Figyi!
1.) A tirpák egy népcsoport. Amúgy tök kedvesek.
2.) Akkor essen már le a tantusz, hogy ezekkel a társadalomszociálisan bőségesen alulbutorozott hoholokkak a legnagyobb gondom az, hogy csak KÖVETELNI tudnak.
Kérlek értelmezd már...

Amúgy ez a finn-magyar nyelvrokonság tök egyértelmű:
youtu.be/27TxCQz8kRY
Vagy
youtu.be/FyEX5rDS08Q
De leginkább
youtu.be/uuUw6RwdMXQ

gigabursch 2022.09.08. 21:41:18

@gigabursch:
Kihagyhatatlan finn-magyar zenei szösszenetek:
Kezdésnek:
youtu.be/CJ4trLceqKA

Ez viszont beszarás:
youtu.be/Sw8O8u1C41w

Ezekre meg már nem is mondok semmit...
youtu.be/9a-pr-rlfAk

youtu.be/HrbzsnoTllE

youtu.be/pdIej4LGH04

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.09. 12:07:15

@arthurthedent:

"ha egy ukrán beszél, akkor meg au orosz nem érti."

Tökéletesen érti. Esetleg nagy nemzeti felbuzdulásában úgy tesz, mint aki nem érti.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.09. 12:08:28

Mármint az ukrán tesz úgy, hogy nem érti az oroszt. Pedig tökéletesen megérti.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.09. 12:13:08

@arthurthedent:

"bizonyos tekintetben sokkal jobban hasonlít az ukrán a lengyelhez mint az oroszhoz."

Na sag schon!

Bizonyos tekintetben meg jobban hasonlít a finnugor magyarhoz vagy az olaszhoz, amire hoztam is példát.

arthurthedent 2022.09.09. 16:16:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Na sag schon!"

Amikor a kis kedvenced lerohanta ukrajnát azt mondta, hogy nincs is ukrán nyelv. Amikor lerohanja lengyelországot, akkor mit fog mondani, azt, hogy nincs is lengyel nyelv? És te mit fogsz mondani, ugyanazt mint most?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.09. 16:50:39

@arthurthedent:

"Amikor lerohanja lengyelországot"

Ehhez először várd ki, hogy lerohanja; addig ne tologasd a póznákat.

arthurthedent 2022.09.10. 07:16:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ehhez először várd ki, hogy lerohanja; addig ne tologasd a póznákat."

Ha a csecsen meg az orosz vezetőknek van joguk ezzel fenyegetőzni, akkor nekem is jogom van erről beszélni, nem?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.10. 21:46:30

@arthurthedent:

Bármiről van jogod beszélni, legyen az a Flat Earth, a Fake Moon Landing vagy hogy a magyarok a Szíriuszról származnak. Ugyanígy jogod van arról is elmélkedni, vajon Putyin mikor támad meg egy NATO-tagállamot. Értelme is kb. annyi van elmélkedni róla, mint az előbbiekről.

arthurthedent 2022.09.11. 08:01:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Bármiről van jogod beszélni, legyen az a Flat Earth, a Fake Moon Landing vagy hogy a magyarok a Szíriuszról származnak"

Ezek a múltban történő eseményekről szólnak, tudjuk róluk, hogy nem igazak. Blődségek.

"Ugyanígy jogod van arról is elmélkedni, vajon Putyin mikor támad meg egy NATO-tagállamot. "

Ez a jövőben található, nem tudjuk, hogy megtörténik -e, vagy nem. Az oroszok azt mondják, hogy könnyen megtörténhet. Putyin már hónapok óta azt mondja, hogy háborúban áll a NATOval.

"Értelme is kb. annyi van elmélkedni róla, mint az előbbiekről."

Ja, ja, katonák, harckocsik ezrei azért sorakoztak fel a NATO tagországokban, azért fegyverkeznek, azért gyakorlatoznak, mert semmi értelme nincs ezen elmélkedni. Hát persze.

6.Lenin 2022.09.11. 09:57:25

@arthurthedent:

Még arra is jogod van magadról állítani-de nem szerencsés-, hogy te vagy B. Napoleon. Bármire jogod van, csak nem biztos, hogy annak van bármi értelme is, vagy jelentősége. És láss csodát, pont ezekről szól a blogod. Bármit leírhatsz, de......magadat minősíted vele.

arthurthedent 2022.09.11. 10:44:14

@6.Lenin: Idekeverheted napóleont meg akárkit, annak ellenére, hogy rohadtul nincs köze a témához.

6.Lenin 2022.09.11. 12:59:34

@arthurthedent:

De hozzád igen, és a blogodhoz.

arthurthedent 2022.09.11. 13:13:38

@6.Lenin: Soha nem írtam Napóleonról, soha nem mondtam, hogy én vagyok Napóleon. Elvesztetted a fonalat, ennyi az egész.

Mesélj inkább arról, hogy Oroszország akkor foglalje el Ukrajnát, amikor csak akarja, csak most éppen inkább fejvesztve menekülnek a katonák, a jó szándék jeleként. :D

6.Lenin 2022.09.11. 13:36:02

@arthurthedent:

Ennyire korlátolt lennél? Persze, hogy nem írtál Napoleoról, de volt egy párbeszéd kovács N. Józsefné közt a jogaidról. Őt se értetted azért írtam, hogy jogod lenne magadról azt is írni, hogy te vagy B. Napoleon. A blogod és a te stílusod alapján nem is lehetne ezt kétségbe vonni.
Sajnálom, hogy ezt sem értetted.

arthurthedent 2022.09.11. 13:56:55

@6.Lenin: Akkor még egyszer megkérdem. Ha az orosz felsővezetés folyamatosan fenyegetőzik azzal, hogy megtámad NATO országokat, akkor miért képtelenség, ha én megemlítem ezt a lehetőséget? Ha a NATO felkészül arra, hogy védekezzen, ha az orosz sereg megtámad egy NATO országot, akkor miért képtelenség, ha én erről a lehetőségről beszélek.

Ha egy esetleges NATO elleni támadás ennyire képtelenség, akkor miért fenyegetőznek ezzel az oroszok kormány szinten? Miért veszi komolyan ezt a fenyegetőzést a NATO? Miért fegyverkezik ezerrel lengyelország? Miért van ennyi NATO katona romániában? Mind Napóleonnak képzelik magukat?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.11. 14:48:29

@arthurthedent:

"Ha egy esetleges NATO elleni támadás ennyire képtelenség, akkor miért fenyegetőznek ezzel az oroszok kormány szinten?"

Azért, hogy NATO-nak eszébe se jusson bravatkozni Ukrajnában.

globalsecurityreview.com/nuclear-de-escalation-russias-deterrence-strategy/&ved=2ahUKEwix1ajv4oz6AhVFgf0HHeKZByYQFnoECAwQAQ&usg=AOvVaw0Dr6SGuT4ek7IbEqobk_oG

"Miért veszi komolyan ezt a fenyegetőzést a NATO? Miért fegyverkezik ezerrel lengyelország? Miért van ennyi NATO katona romániában?"

Mert az ukrajnai háború kiváló ürügy az USA-nak arra, hogy még több katonát telepítsen minél közelebb az oroszokhoz.

6.Lenin 2022.09.11. 14:55:58

@arthurthedent:

Ki fenyegetett elsőként, kit? Te kiragadsz neked megfelelő részleteket, de ami nem illik ebbe azt kihagyod.
Túl egyoldalúan nézed a világot. Ezért mondhatnád nyugodtan magadról azt is, hogy te vagy B. Napoleon. Jogod van hozzá, ahogy Amerika is nyugodtam tarthatja magát az egész világ urának, bárkivel , bármit megtehet, gondolják magukról. Az Oroszok miért nem tehetnék ugyanezt, vagy Kína? Csak mert nem illik a világképedbe?

Igen, mindenki a azon az oldalon Napóleonnak tartja magát, jogosnak gondolva.
süti beállítások módosítása