wagmg

wagmg

Mi a baj az orosz tankokkal?

2022. április 28. - arthurthedent

Előrevetíteném, hogy nem vagyok szakértő, még csak messziről, ködben sem vagyok szakértőnek látszó tárgy. Összeszedtem viszont pár dolgot, ami segíthet megérteni, hogy miért van ilyen sok kilőtt tank ukrajnában.

Minden harckocsinak, minden fegyvernek vannak erősebb és gyengébb pontjai, minden típus, minden változat beépített gyenge pontokkal érkezik, ilyen az élet. Az orosz tankok meglehetősen elavultak, 40-60 évvel ezelőtti színvonalat képviselnek, merthogy az orosz hadsereg a mennyiséget részesítette előnyben a minőséggel szemben. Ez bizony igencsak nagy hibának bizonyult. Szóval igen, nincs "baj" az orosz tankokkal, sok baj van velük. Lássuk a nagyobbakat!

Először is ott van a lőszerrobbanás. A tankok jó sok lőszert cipelnek magukkal és egy szerencsés lövéssel ezt a lőszert aktiválni lehet. Üldögél a harcos egy fémládában sok mázsa robbanóanyaggal és amikor ez felrobban fájdalommentesen századmásodpercek alatt szörnyethal. Igen látványos tüzijáték keretében.

Lőszerrobbanás

A lőszer kétféleképpen szokott "felrobbanni". Van amikor tényleg felrobban, ilyenkor a tank leköpi magáról a tornyot, jó magasra és jó messzire. Ez jól felzi, hogy milyen viszonyok vannak a tank belsejében, temetésre nem nagyon kell költeni, nyilván. A másik változat, amikor a tank megtartja a tornyot, viszont több méteres szúrólángot ereszt minden kis résen, például a torony illesztésénél. Túl sok koporsóra ilyenkor sincs szükség a kezelőszemélyzet számára, ez elég nyilvánvaló.

Az orosz tankoknak a lőszerrobbanás mindig is gyenge pontja volt. Próbáltak javítani a helyzeten az automata töltőberendezés megerősítésével, burkolásával, de a helyzet az, hogy a lőszernek csak egy része van az automatában, úgyhogy a modern orosz tankok sem igazán védettek ebből a szempontból, ahogy a régiek sem. A NATO általában azt mondja, hogy az orosz hadseregnek kimeríthetetlen emberanyag állt mindig is a rendelkezésére (lásd Varsói Szerződés katonái), ezért nem nagyon foglalkoztak a dologgal.

A másik probléma az éjjellátó berendezések hiánya. Az orosz tankok nagy része elavult, eredetileg sem volt bennük éjjellátó berendezés. Az ilyen tankok éjjel megállnak és mivel a drónokon van éjjellátó szépen kilövöldözik őket. A személyzet behúzódik az erdőbe aludni, távol a tankoktól, mert nem akarnak meghalni.

Később aztán megszületett az aktív éjjellátó, amit nagy pirosan derengő szemekként fel is ismerhetünk a tankokon[1]. Pont úgy működik mint a 10 ezer forintos tecsó biztonsági kamera, szóval akár egy 10 ezer forintos tecsó kamerával is lehet látni a nagy éjjellátó reflektorok csóváit, nemhogy a drónokról. Amelyik katona bekapcsolja ezeket az éjjellátó reflektorokat az mintegy száz-kétszáz méterre ellát, ugyanakkor aláírja a saját halálos ítéletét. 

A modern éjjellátó passzív, nem használ reflektort. Csakhogy az orosz tankok ilyen rendszerrel általában nincsenek felszerelve, merthogy elavultak. A lőszerrobbanás mellett ez a másik nagy technikai hiányosság.

A legnagyobb baj az orosz tankokkal azonban az, hogy rosszul használják őket. Zárt menetoszlopban egymás után megy vagy egy tucat tank az úton, bemennek a faluba a házak közé, ahol fedezékből kilövik az elsőt. Mind megrekednek pár méterre összetorlódva. Némi idő után eszükbe jut, hogy kihátráljanak, de addigra már egy másik katona kilövi az utolsó tankot is. Klasszikus csapda, szűk keresztmetszet, fedezékből támadás, amatőr hadviselés.

Tankok csapdában

Tankokat gyalogsági támogatás nélkül használni iszonyat nagy hiba, főleg urbánus, bokros, erdős környezetben. Légitámogatás nélkül jönni-menni a tankokkal egy zárt alakzatban, gyalogság nélkül, légvédelem nélkül iszonyatosan kiszolgáltatottá teszi a tankokat. Az öngyilkossággal egyenértékű amit az oroszok néha művelnek.

És akkor most már azt is tudjuk miért nem foglalták el az oroszok a nagyvárosokat. Ha bementek volna az emeletes házak közé ilyen harckocsioszlopokkal, főleg, ha éjszakára is maradnak, azzal aláírták volna a halálos ítéletüket. Minden emeletes ház minden egyes ablaka, minden egyes tető, halálos veszélyt jelentett volna. A modern városi környezet a harckocsik gyenge pontja, gyalogság nélkül, rosszul kiképzett személyzettel pedig katasztrofális lett volna.

[1] Össze lehet keverni más, aktív védelmet biztosító eszközökkel.

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr2617800841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2022.04.28. 19:16:07

Vas van, ember van...mj baj lehet? Ez volt anno a koncepcio.

gigabursch 2022.04.28. 21:08:59

Én sem tartalmazok tankológiai tudományos szakértelmet. Csak laikusként mondom:

A tankokra a város pokoli tud lenni.
Ebben a kérdésben talán a zsidók immáron negyedik generációs vasa a legfontosabb, ráadásul a többi csúcsterméktől sok szempontból eltér.

Anno a leopárdok beszerzésekor volt egy cikk a lemilen, azt tán most is érdemes fellapozni.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.04.28. 21:18:59

Lőszerrobbanás nélkül is védtelen a Javelinhez hasonló modern tankelhárító eszközökkel szemben. Ilyeneket használtak egyébként az usákok ellen is Irakban, ők is mindenféle rácsokat bugeráltak a torony fölé.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.04.28. 21:44:03

“ A modern éjjellátó passzív, nem használ reflektort. Csakhogy az orosz tankok ilyen rendszerrel általában nincsenek felszerelve, merthogy elavultak.“

A T-90-es rendelkezik és a T-72 B3 verzió is..

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.04.28. 22:33:08

“Később aztán megszületett az aktív éjjellátó, amit nagy pirosan derengő szemekként fel is ismerhetünk..”

“1] Össze lehet keverni más, aktív védelmet biztosító eszközökkel.”

Pl. ezzel?

en.m.wikipedia.org/wiki/Shtora-1

apro_marosan_petergabor 2022.04.29. 00:21:23

Kicsit sok már a kávéházi Konrád.

bordon 2022.04.29. 04:09:03

Kapargatja a felszínt a posztoló, de legalább elismeri, hogy nem szakértő.

Az ukrán ultranacionalisták nyilván a sikeres támadásaikról töltenek fel videókat. A posztba beillesztett Guardian youtube csatornáján megjelent videóban talán két járművet találnak el az ukrán ultranacionalisták, a többi igaz, hogy összezavarodik, de visszavonul. Az az oszlop pont nem semmisült meg teljesen.
Ha Irakban az amerikaiak akár csak forgalmi dugóba keveredtek egy településen, akkor annyira beszartak, hogy rögtön szétlőtték az egész környéket, áthajtottak a tankokkal az iraki civilek járművein, légicsapást kértek a környékre.
Valójában ez a helyes megközelítés. Az oroszoknak szét kellett volna lőni a környező házakat átvonulás előtt, légicsapásokkal előkészíteni a terepet. Az oroszok úgy mozogtak kezdetben, mintha hazai terepen lettek volna, kímélték a civil infrastruktúrát. Amerikai csapatok ilyen könnyelműséget sose követtek volna el.

Még valamit elfelejtett a posztoló. Nem csak az oroszok tankjainak gyenge pontja, amiről írt, hanem az ukrán tankoké is. Ugyanis az ukránok is hasonló gépeket használnak, leginkább T-64-eseket.
A Javelin vagy NLAW rakéta ellen meg nemigen véd a lőszer elszerapálása se. Az orosz és ukrán tankok eleve kicsik a nyugati imperialista országok tankjaihoz képest, tehát kisebb a belső tér, gyengébb a páncélzat.
De egy Javelin vagy kínai klónja a nyugati országok tankjait is meglékeli. A szaúdi hadsereg jemeni népirtása során elég sok amerikai gyártmányú (export verzió) Abrams tankot vesztett Konkurs páncélelhárító rakétákkal szemben is.

Ha valaki kizárólag ukrán ultranacionalista propaganda forrásokból tajékozódik, azt azt hiheti, hogy kizárólag az oroszok vesztenek tankokat, katonákat, repülőgépeket. Az a hamis kép is kialakulhat az együgyű médiafogyasztó fejében, hogy az oroszok kizárólag ukrán civileket bombáznak le. Például most bírta leírni az indexponthu a címlapon, az ukrán külügyminiszterre hivatkozva, hogy az oroszok barbár rakétatámadást hajtottak végre Kijev ellen 3 rakétával és van pár sebesült. Azt nem írják, hogy Kijevben a levegő-levegő rakétákat, Neptun partvédelmi rendszerhez való rakétákat és rakéta sorozatvető lövedékeket gyártó Artem fegyvergyárat támadta az orosz rakétacsapás. Mindig elfelejtik megemlíteni a nyugati médiumok, hogy több százezer dolláros cirkálórakétákat az oroszok nem panelházakra lövöldöznek el, hanem fegyvergyárakra, fegyverraktárakra, NATO hadianyag raktárakra, külföldi zsoldosok kiképzőközpontjaira.
Ha egy Kalibr cirkálórakéta lakóépületre zuhan, az általában azért van, mert légvédelmi találat éri és lepottyan valahol.

A fősodratú média jelenleg teljesen ukránpárti, féligazságokat közöl.
Reddit-en az ukrán háborúval foglalkozó thread-ekből kimoderálják az ukrán veszteségekről szóló híreket.

Érdemes a Telegram csatornákat figyelni, mert ott az ukrán ultranacionalisták és az oroszok is szabadon tehetik közzé a videóikat, képeiket. Ott azért lehet látni sok halott ukrán neonácit, neonáci szimbólumokkal az egyenruhájukon, meg az oldalukon harcoló elfogott vagy szétlőtt fejű külföldi NATO zsoldost, oroszok által elfogott modern NLAW, Javelin, Panzerfaust-3 fegyvereket, Olaszország által adományozott 120 mm-es aknavetőket ládaszámra.
Meg orosz Spetsnaz alakulatokat, amint éjjellátókkal, hőkamerákkal felszerelve megtámadják az ukránok állásait és szétlövik őket. Szóval az oroszok a kezdeti töketlenkedés után magukhoz térnek lassan és felőrlik az ukrán ultranacionalista bandákat legalább Donbaszban.

Putyin elfinomkodta a dolgot kezdetben. Elhitte, hogy nagyobb károk okozása nélkül be tud vonulni Ukrajnába. Ha lett volna esze, az első három hétben csak bombázza és cirkálórakétákkal lövi Ukrajnát, míg minden híd, fegyverraktár, erőmű, autópálya, vasút, laktanya, gyár meg nem semmisül. Aztán esetleg be lehet vonulni szárazföldi csapatokkal. Ahogy az amerikaiak csinálták Szerbiában (oda még a terrorbombázás után se mertek bevonulni), Irakban, Afganisztánban.

Fidesz bérszámfejtés 2022.04.29. 06:03:18

@bordon: Látom használt a kilátásba helyezett bónusz az orosz propaganda terjesztéséért.

Fidesz bérszámfejtés 2022.04.29. 06:06:15

@gigabursch: "Én sem tartalmazok tankológiai tudományos szakértelmet. Csak laikusként mondom"

Van fogalmazás továbbképzés a bérkommentelőinknek. Igaz kicsit kellemetlen nekik hogy általános iskola 3.-os gyerekkel együtt kell tanulniuk.

Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2022.04.29. 06:09:00

@Fidesz bérszámfejtés: Birca elvtársról tud valamit kolléga? Kurt főorvos úr még varratja az elvtárs seggén a repedést a medikusaival a proktológián?

munkásőrkék felnőttpelenka 2022.04.29. 06:10:39

Lassan érkeznek be a dolgozók. Gondolom 6.Lenin elvtársat még pelenkázza a nővér, mielőtt megkaphatja a tabletjét.

juletræ 2022.04.29. 06:11:35

@bordon: "A fősodratú média jelenleg teljesen ukránpárti, féligazságokat közöl.
Re"

Nezd, a ruszki tamadta meg Ukrajnat es nem forditva.
Jelenleg ukran felsegtetuletet er mintegy 500 milliard EURs pusztitas es nem ruszkit.

"a nyugati imperialista országok tankjaihoz"

Szoval a nyugatiak az imperialistak.
Veletlenul sem a ruszkik akik az SZUt akarjak restsuralni es akik Liszabontol Vladivosztokig terjedø Eurazsiarol fantazialnak.

Ha ilyen ruszkibarat vagy: miert nem Lada Grantavsl jarsz? Miert nem Moszkvaban, a ruszkik køzøtt elsz? (Ps azokkal az oroszokkal akik normalisan gondokodnak es elitelik ezt az ørultseget ugyannyira nincs bajom, hogy a legjobb ismerøseim &kollegaim.)

@cikk. Nagyjabol ezt mondta el egy holland føtiszt is ami a cikkben all.

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/hoe-het-oekraiense-slagveld-ook-de-begraafplaats-werd-van-het-russische-militaire-beest-de-t-72-tank~bf9d050e/

A cikkben van egy abra is: a 40 æøvedek a szemelyzet køzøtt a toronyban van.

bordon 2022.04.29. 06:23:32

@Fidesz bérszámfejtés: Menj fel reddit-re UkraineWarVideoReport threadre, ott színtiszta ukrán propaganda megy. Aki posztol egyetlen ukrán katonai veszteségről egy objektív hírt, azt lehurrogják, hogy ukránellenes vagy oroszbarát. Ez a nyugati hozzáállás, kreálnak egy echo chambert és megy a circlejerk hogy Ukrajna a legnagyobb, győzni fog, az orkokat ki kell irtani, Putyinnak vége, megyünk önkéntes harcosnak Ukrajnába (ilyet valószínűleg valami 14 éves fiú ír).

Nem kétlem, hogy van orosz propaganda a világban, de az jelenleg szinte kizárólag orosz belföldi fogyasztásra van beállítva. Ugyanis mindenhol letiltották a Russia Today és hasonló csatornákat és sehol meg se hallgatják az orosz álláspontot. Márpedig így béke nem nagyon lesz.
A Telegramon (ami egy szabad kommunikációt biztosító app, ezért a nyugati titkosszolgálatok és a Kreml szemében egyaránt szálka) van ukrán propaganda van orosz propaganda meg van kb. semleges, tárgyilagos nézet is. Sokkal kiegyensúlyozottabb a kép. De nyugaton kb. senki nem használ Telegramot, pláne orosz/ukrán nyelvű csatornákat nem követ senki ott. Tehát ezek a Telegram csatornák leginkább orosz belföldi vagy ukrán belföldi fogyasztásra fókuszálnak.

A nyugati médiák tele vannak azzal, hogy a lengyelek nem vesznek többé orosz gázt. Ja, csak azt mindenki elfelejti, amit a Telegram csatornák le mernek írni, hogy ezzel egyidőben ugyanakkora mennyiségű orosz gázt vesznek Németországból induló visszaszállítással. Mert a szemét, áruló németek megveszik az orosz gázt, a hős lengyelek meg nem az oroszoktól veszik a mocskos orosz gázt, hanem a szemét, áruló németektől. MegaLOL

Közben persze az ukránok is bezsebelik az orosz gáz tranzitdíját meg használnak jó sok orosz gázt.

Jelenleg kénytelen vagyok azt írni, hogy Orbán hozzáállása a legnormálisabb az egész cirkuszhoz.
A törökök is okosan csinálják, tolják a drága fegyvereket Ukrajának (nem ingyen, mint a nyugati NATO tagok), közben egyetlen szankciót se léptettek életbe az oroszokkal szemben, szabadon kereskednek velük, a török tengerparton bulizik az orosz ellenzéki sorosista emigráns és az orosz oligarcha is. Annyira még Orbán se csinálja jól, mint Erdogan.

juletræ 2022.04.29. 06:29:55

@bordon:
"ukrán ultranacionalista bandákat legalább Donbaszban."

Tipikus ruszki ervelesi mod: nacik elleni harccal igazolni a kegyetlenkedest, nøk megetøszakolast es a køzønseges teruletszerzø haborut. Køzben nepirtadt elkøvetni mint a nacik.

Tulkeppen az ukranok kuzdenek igazibol a nacik ellen.

"Ha valaki kizárólag ukrán ultranacionalista propaganda forrásokból "

Marharrpa Szimonjan az RT igazgatoja (tudod: aki slternativ tuszki hirekkel bomvazta nyugatot mig tudta) most vallotta be hogy mar 10 eve cenzurat akar bevezetni - Oroszorszagban.

Ruszki hireket hallgatni metø villanyaram pazarlas: a viharban elsullyedt "elsullyeszthetetlen hadihajotol" kezdve a tøbbszor leløtt kanadai mesterløveszig - aki utolsø "leløvese" utan 2 hettel meg vigan posztolgat arrol hogy hany ruszkit løtt _ø_ ki.

"cirkálórakétákat az oroszok nem panelházakra lövöldöznek el,"

Tenyleg nem. A panelhazskra ugyanis kazettas "buta"bombakat dobalnak h minel tøbb aldozat legyen.

"oroszok által elfogott modern NLAW, Javelin, Panzerfaust-3"

Nagyon helyes mutogasdak is.
Az ø 1500 milliard USDs GDPjukbøl ugyanis doha nem birjak a nagy penzugyi aldozattal tendeljezø harcot - plane most nem.
Lassa csak az øsszes rusxki aki Szimonjant bamulja a TVben hogy meg a ladanyi zsakmsnyolt Panzerfaust is egy csrpp a tengerben.
Es dirjanak csak køzben az Elsullyeszthetetlen Hadihajo elsullyedesen. ;)

apro_marosan_petergabor 2022.04.29. 06:33:40

@bordon: C'est la vie, c'est la guerre.
Sokat hallottunk már az orosz tankok hibáiról, az ukránok ugyanezeket használják, azaz használják /-nák, de már kilőtték őket.

bordon 2022.04.29. 06:40:28

@juletræ: Pubika, a háború nem most indult, hanem 8 éve, amikor az amerikaiak az arab világ felforgatása után tizenkilencre még lapot húztak és megpuccsolták a legitim ukrán kormányt. Ott indult a balhé.
A mostani hadműveletek annak a konfliktusnak az eszkalációját jelentik. Miért eszkalálódott a konfliktus? Mert 8 évig öntötték a fegyvert az ukrán neonácikra az amerikaiak (John McCain kezet is rázott az ukrán neonácik vezetőivel), és most belengették Ukrajna NATO csatlakozását. Ez volt az utolsó csepp az oroszoknak. Ja, az amerikaiak pontosan tudták már a 2000-es évek óta, hogy ez az a vörös vonal, amit nem szabad átlépni. Oroszország elviselte, hogy a Baltikumba benyomult a NATO, lenyelték. Grúziában már betelt a pohár, amikor Saakashvili kihúzta a gyufát. Saakashvili mögül akkor az amerikaiak is kihátráltak, annyira elmebeteg volt, amit művelt, persze az ukrán nacionalisták a hóna alá nyúltak.

Én nem állítom, hogy az oroszoknak mindenben igazuk lenne, de hogy az ukrán újfasiszták se hibátlanok, az fix.

A status quo fenntartása, Ukrajna semlegessége egy teljesen járható út lett volna.

Azt elvárni, hogy az oroszok elviseljenek minden nyugati katonai, titkosszolgálati nyomulást a határaik mentén, az egy ostoba, nyugati imperialista hozzáállás. Mit szólna Amerika, ha Mexikóban egy kínaiak által támogatott puccs egy kínaiakat kiszolgáló bábkormányt juttatna hatalomra, aztán elkezdenének atomfegyvereket telepíteni az amerikai határra? 48 órán belül totális háborút indítana Amerika Mexikó ellen.

Ja és próbálj meg magyar betűket használni, ha nekem megy Ázsiában, akkor neked is fog.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.29. 06:47:45

@bordon: Szóval nálad ez puccs.

hu.wikipedia.org/wiki/2019-es_ukrajnai_eln%C3%B6kv%C3%A1laszt%C3%A1s

"A második forduló hivatalos végeredményét április 30-án hirdették ki: Volodimir Zelenszkij a szavazatok 73,22%-ával megnyerte a választást, Petro Porosenko a szavazatok 24,45%-át kapta. A szavazásra jogosultak 62,09%-a adta le szavazatát, a leadott szavazatok 2,31%-a érvénytelen volt.[6]"

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.04.29. 07:06:24

@bordon: A Kreml-propaganda Ügyosztályon elégedetlenek lesznek veled, orosz ügynök. Csak ötször írtad le az ukrán honvédőkről, hogy "ultranacionalista" és mindössze kétszer azt, hogy "neonáci," de ami a legsúlyosabb, hogy csak négyszer hivatkoztál az USA-ra. A "NATO-zsoldos" kifejezésért jár a bónusz pont, mert ez már akkora faszság, hogy szinte jó, és a "nyugati imperialista" illetve a "nyugat" ismételgetése javít egy kicsit a kommenten, de összességében ez így rendkívül gyenge, átlátszó, harmatos libafos.

gigabursch 2022.04.29. 07:13:17

@bordon:
Én például szívesen használnék magyar betűket, csak az még az UTF-ben nincs bekódolva.
Bezzeg lélekszámban(!) alignépek karakter készletei mind ott figyelgetnek.

Mondjuk az se az összefos.stól se pártunktól és kormányunktól nem várhatom el, hogy ezt a feladatot megoldja. Pedig erősen illene.

juletræ 2022.04.29. 07:14:30

@bordon:

Nezd ebbøl az egesz kerdesbøl azt lenne erdemes megvitatni hogy:
1. Van e ma letjogosultsaga az erdekszferaknak
2. Es ha igen akkor mi az erdekszferak allokalasanak optimalis modja.

Mik a tenyek? Az h a ruszki meg a sajat nepere is nyomort & szegenyseget hoz. Ilyen kørulmenyek køzøtt az egyen viszolyog tøluk: mindenkinek jo elet kell es nem nyomor.

Mindezt tetezik az ijesztø nyilatkozatokkal: kezdve a nacitlanitason a "kikøpni valo legyeken" keresztul egeszen Szimonhan tegnapeløtti gyøngyszemeig: hogy az atomhalal Oroszorszag erdekeben dicsøseg es hogy aki igy hal meg az a mennybe jut.

Ez szintiszta vallasi fanatizmus: visszatetszø, Iszlam Allam. Ezzel akarnak a ruszkik nyerni?

Ahhoz h a nepszeruseguk nøvekedjen:
1. Fel kell ismerniuk h a vilag gazdag reszeben lako embereknek az stomhalallal valo fenyegeyøzes nem vonzo
2. Ezek az emberek dokkal humanusabbnormak sxetint itelnek: tesdek betartani a nemzetkøzi szabalyokat, tessek az individuumot ertekelni stb. A hodito haborukert vslo halal visszatetszwst szul.

Mindenki arra var h a ruszkikkal vegre ujra egyuttmykødhesdunk. Ehhez
1. Normalisan kene viselkedniuk (pl az atomhalalt nem dicsøiteni)
2. A teruletszerzest egyszwr es mindenkorra feladni. (Ilyen erøszakos barbarokat senki se akar a szomszedjaban.)
3. Megprobalni a nyugati civilizacios normakat atvenni - ha mar Biartitzban akarnak shoppi golni es nem Novosxibirskben vagy Sanghajban.

arthurthedent 2022.04.29. 07:21:24

@bordon: "és megpuccsolták a legitim ukrán kormányt"

Hát az aztán rettenetesen legitim volt ám. :D Maradjunk annyiban, hogy az oroszok által támogatott bábkormány volt.

"egy kínaiakat kiszolgáló bábkormányt juttatna hatalomra, aztán elkezdenének atomfegyvereket telepíteni az amerikai határra?"

Kik kezdtek el atomfegyvereket telepíteni ukrajnába? Kik?

"A status quo fenntartása, Ukrajna semlegessége egy teljesen járható út lett volna."
Tényleg? Érdekes, Putyin nem ezt mondta. Mintha azt mondta volna, hogy Ukrajna nem is létezik, emlékszel? Meg azt, hogy demilitarizálni kell a területet?

"Azt elvárni, hogy az oroszok elviseljenek minden nyugati katonai, titkosszolgálati nyomulást a határaik mentén"

A határ pont ezt jelenti. Hogy a másik oldalon más "nyomul". Nincs beleszólásod. Mint ahogyan Lengyelországnak sincs beleszólása, hogy a másik oldalon Belorusziában az oroszok nyomulnak. Meg Finnországnak sincs beleszólása, hogy a másik oldalon az oroszok nyomulnak.

arthurthedent 2022.04.29. 07:52:26

@gigabursch: "Én például szívesen használnék magyar betűket, csak az még az UTF-ben nincs bekódolva."

Dehogy nincs! Még az ő és ű betűk is:
www.compart.com/en/unicode/U+0151

belekotty 2022.04.29. 08:02:03

@zord íjász: Igazságtalan vagy. Igaz tehetségtelen, de szorgalmas.

belekotty 2022.04.29. 08:02:42

@arthurthedent: Az már tudjuk hogy nem informatikus.

arthurthedent 2022.04.29. 08:02:53

@bordon: "Ugyanis mindenhol letiltották a Russia Today és hasonló csatornákat és sehol meg se hallgatják az orosz álláspontot. "

Az oroszok folyamatosan és durván hazudnak. Nem veszik figyelembe, amit mondanak, mert eljátszották a szavahihetőségüket. Még a mai napig is ott tartanak, hogy "nincs is háború", akkor mi a fenéért érdekelne bárkit is, hogy mit mondanak a háborúról?

Amúgy meg minden európai érdeklődő pontosan ismeri az orosz álláspontot. A nyugati hírműsorokban interjút csináltak a felsővezetéssel, Lavrov, Peszkov interjúk fenn vannak a youtube-on. A legutóbbi álláspontot pont Lavrov közvetítette, aki azt mondta, hogy 1) a NATO belépett a háborúba (ami nem igaz) és 2) igen komoly a veszélye az atomháborúnak (ami egy fenyegetés).

Serény Vélemény 2022.04.29. 08:02:54

Egyébként meg nem is értem a blogger "mi a baj az orosz hadsereggel, tankokkal" stb. sorozatát!

Egész addig, amíg nem a határainkon belül állomásoznak ideiglenesen, meg még csak nem is a szomszéd államokban, addig se az orosz hadsereggel, se az orosz tankokkal semmi bajunk nincs!

Serény Vélemény 2022.04.29. 08:03:49

@arthurthedent: "Az oroszok folyamatosan és durván hazudnak. "

Jó reggelt! És erre most jöttél rá? Az amerikaiak nem hazudnak folyamatosan? És az ukránok?

arthurthedent 2022.04.29. 08:04:25

@belekotty: A mai informatikusok nem feltétlenül értenek a számítógépekhez... :D

Serény Vélemény 2022.04.29. 08:09:21

@juletræ: "Mik a tenyek? Az h a ruszki meg a sajat nepere is nyomort & szegenyseget hoz. "

Szeretem, amikor ilyen eszméletlen megvilágosodás tör rá a zemberiségre!

(A valóság egyébként az, hogy Putyin ideje alatt az oroszok - értsd: az orosz kisember, meg - és főleg a középosztály - általuk soha még nem látott és tapasztalt magas életszínvonalat voltak képesek elérni.)

Lásd még: www.youtube.com/watch?v=yEH5-rDY-oA

(Amikor egy orosz származású hölgy azt mondja, hogy ő soha nem Budapesten vásárol ruhát, hanem Szentpétervárott, mert ott sokkal több nemzetközi márka és sokkal nagyobb választék van, akkor az egy kicsi hm... elgondolkodásra kellene hogy késztessen...)

arthurthedent 2022.04.29. 08:10:59

@Serény Vélemény: "Az amerikaiak nem hazudnak folyamatosan? És az ukránok?"

Nem, nem hazudnak folyamatosan. Messze nem annyit és olyan durvát, mint az oroszok. Ez elég nyilvánvaló.

Amerikában szólásszabadság van, ezért sokkal hamarabb és biztosabban kiderül, ha valaki hazudik, az ukránoknak meg a létük függ attól, hogy hazugságon kapják őket. Ha az ukránokról kiderülne, hogy ilyen durván hazudnak, akkor a nyugati közvélemény elfordulna tőlük és végük lenne, mint a botnak.

Alapjában véve a jelenlegi orosz hatalom a hazugságra épül, sőt igazából mindig is arra épült. Putyin első lépése az volt, hogy azt a kis szabad sajtót ami volt gyorsan megszüntette.

Aki valamiféle egyenlőségjelet tesz az orosz kormány hazugságai és a nyugati világ közé, az súlyosan, nagyon súlyosan elfogult.

arthurthedent 2022.04.29. 08:18:55

@Serény Vélemény: "Amikor egy orosz származású hölgy azt mondja, hogy ő soha nem Budapesten vásárol ruhát, hanem Szentpétervárott, mert ott sokkal több nemzetközi márka és sokkal nagyobb választék van, akkor az egy kicsi hm... elgondolkodásra kellene hogy késztessen..."

Vicces vagy. Azt is felhozhattad volna, hogy oroszországban akkora a jólét, hogy százmilliósjachtokkal járnak meg párizsi villákat vesznek az oroszok.

A soha nem látott jólétet jól jelzi, hogy az orosz katonák 4-600 dolláros havi fizetést kapnak, harctéri fosztogatásból származó használt háztartási cikkeket küldenek haza postán és az ukránokat gúnyosan "nutella zabálóknak" nevezik.

Ukrajna szegény ország, nem kicsit, nagyon. Az orosz hadsereg meg teljesen ki van akadva milyen jól élnek ukrajnában az emberek.

A vicc az, hogy akár jól is élhetnének, az egy főre jutó GDP nem olyan alacsony. Csakhogy megy az oligarchák meg bojárok kezébe, egy szűk uralkodó egyszerűen eltérítette az államot. Oroszországban a bűnözők által létrehozott árnyéktársadalom került hatalomra Putyin irányítása alatt.

Serény Vélemény 2022.04.29. 08:21:05

Egyébként meg: úgy hívják hogy forgótár. A forgótárban van bemálházva a harckocsi _osztott_ elégő hüvelyű lőszere. Az eredeti tervezési koncepció az (lehetett) - hogy amíg az M60-as töltőkezelője betölt egy darab lőszert a hk lövegbe, addig az automatikus töltőberendezés miatt a t64-ben, t72, és fölfelé legalább másfél -két lövést tud leadni.
Ez meg tök jól hangzik. Eleve egy fele akkora tank, amiből háromszor annyi van a csatatéren és még gyorsabban is tud lőni.
Csakhogy: a hk ágyú lőszere túl hosszú lett ahhoz, hogy az előírt ballisztikai paramétereknek megfeleljen, (sok lőpor kell a kilövéséhez) ezért kell osztott lőszert használni, külön gránát/lövedék és külön az elégő hüvelyű lőszer.
Mivel a hüvely lőportartalmát nem védi normálisabban szinte semmi, ezért nagyon érzékeny a legkisebb tűzre is, és nagyon könnyen begyullad. Ami pedig a modern kumulatív hatású páncéltörő lőszerek találata esetén szinte biztosan be is következik. És ha begyullad, akkor tizedmásodpercek alatt ég ki a hk.
Ennél egyébként sokkal nagyobb baj, hogy az első lövés találati valószínűsége sokkal alacsonyabb, mint a kortárs nyugati harckocsiké. (Vagyis amíg egy modern leo2-pl 2-3-4 km-ről első lövésre el tud találni mozgásból egy t... -t, addig fordítva ez nem nagyon működik, ráadásul a t csak kb fele lőtávolságból tud olyan lövést leadni, ami a másik hk-t meg is semmisítheti.)

Serény Vélemény 2022.04.29. 08:23:37

@arthurthedent: "Ukrajna szegény ország, nem kicsit, nagyon. Az orosz hadsereg meg teljesen ki van akadva milyen jól élnek Ukrajnában az emberek."

Az ukrán propaganda szerint.

Láttál már valaha mélyszegénységben élő magyarországi roma gettót vagy, szegregátumot? AZ jellemző teljes Magyarországra?

neko1967 2022.04.29. 08:30:04

@bordon:
"Jelenleg kénytelen vagyok azt írni, hogy Orbán hozzáállása a legnormálisabb az egész cirkuszhoz."

Csak a hozzád hasonló elmerogyant putyinimádó fidesznyikek gondolják ezt ...

neko1967 2022.04.29. 08:32:30

@Serény Vélemény:
Nem propaganda..... Nem a moszkvai középisztály gyermei vannak ott, hanem szibériai muzsik gyerekek..

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 08:35:06

@neko1967: az amerikai hadseregben a new York-i zsidó gyerekek vannak?

ez a nevem senki 2022.04.29. 08:37:26

@a nagy hohohorgász: igen
ők gyűjtikbe a
demo
kratizált országok mű
kincseit

Serény Vélemény 2022.04.29. 08:38:46

@neko1967: Mi a valószínűsége annak, hogy Oroszország teljesen megsemmisül a háborúban?

Mert ha nem semmisül meg, akkor megmarad. Ha megmarad, akkor pedig itt lesz velünk még addig, amíg a negatív demográfiai folyamatok el nem intézik teljesen néhány száz év alatt.
És az ásványkincsei is, és a technológiája is itt lesz velünk, beleértve az uránércet, aminek a vver440-es erőművek üzemanyagául feldolgozott verziójától nagyjából az életünk függ, meg a földgázuk is itt lesz velünk, amiből pillanatnyilag annyit kell vennünk, hogy ha -10 fok lenne M-on, akkor napi 20 millió köbméternél többet kell felhasználnunk. Meg az olajuk is, ami csövön jön, és ami nélkül akár dollármilliókba is kerülhetne az olajfinomító kapacitásunk átállítása gagyibb, közel-keleti olajra.

Ez nem imádat meg szerelem kérdése, hanem egyszerű reálpolitika, és tények.

neko1967 2022.04.29. 08:43:51

@arthurthedent:
""Az amerikaiak nem hazudnak folyamatosan? És az ukránok?""
1. Az oroszoknál azért is éveket lehet kapni, ha a háborút valaki háborúnak nevezi..
2. Az oroszok vannak ukrajnában, nem fordítva....És őlnek, rabolnak, erőszakolnak...
3. Az embereknél ott a telefon és mindent dokumentálnak....

www.instagram.com/p/Cb6wWzeq5h8/

arthurthedent 2022.04.29. 08:45:46

@Serény Vélemény: "Az ukrán propaganda szerint."

"Láttál már valaha mélyszegénységben élő magyarországi roma gettót vagy, szegregátumot? AZ jellemző teljes Magyarországra?"

El kellene döntened, hogy 1) nem igaz, hogy az oroszok irigylik az ukránokat, vagy 2) igaz, de csak az elmaradott vidékről érkezők.

Másrészről persze mondhatod, hogy csak az ukrán propaganda szerint, de akkor mivel magyarázod, hogy a belorusz hírek szerint az oroszok tömegével küldik a rablott holmit belorusziából postán.

Harmadrészt viszont okés, mondhatod, hogy ez csak ukrán propaganda, amit nem vagy hajlandó bizonyítékok nélkül elfogadni, de akkor miért fogadjuk el amit mondasz bizonyítékok nélkül?

Negyedrész meg az orosz hivatásos katona, aki az orosz hadseregbe hajlandó havi 500 usa dollárnyi rubelért harcolni már harmadik fronton az szerinted jól él? Soha nem látott anyagi jólétben? Te mennyi havi fixért mennél el csecsniába, szíriába utána meg ukrajnába? Hmmm? :D

neko1967 2022.04.29. 08:45:51

@Serény Vélemény:
"És az ásványkincsei is, és a technológiája is itt lesz velünk, beleértve az uránércet, aminek a vver440-es erőművek üzemanyagául feldolgozott verziójától nagyjából az életünk függ"

Nagyjából a gazdád, a csuti vajda élete, mert "jaj a rezsicsökkentés"....

Buta fidesznyik.....

neko1967 2022.04.29. 08:49:07

@a nagy hohohorgász:

Nem jellemző, de akik bent vannak, nem csodálkoznak rá, hogy minden házban van angol wc.....

arthurthedent 2022.04.29. 08:51:23

@neko1967: "http://www.instagram.com/p/Cb6wWzeq5h8/"

Igen, közben meg itt b.sszák a rezet hetek óta magukat magyarnak nevező emberek és be nem áll a szájuk, hogy a ruszkik mennyire f.sza gyerekek. Az agyamat eldobom ettől. :(

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.04.29. 08:53:41

Ha valakit esetleg érdekel még a poszt eredeti témája..A szovjet és NATO harckocsik összehasonlítása:

raketa.hu/miert-kisebbek-es-konnyebbek-az-orosz-tankok-mint-a-nyugatiak

Etniez 2022.04.29. 08:57:50

@Serény Vélemény: Te miért véded ennyire az oroszokat?

Annyira kilóg már a lóláb, hogy te nem magyar vagy, csak magyarul tudó..

arthurthedent 2022.04.29. 08:58:08

@a nagy hohohorgász: "az amerikai hadseregben a new York-i zsidó gyerekek vannak?"

Az amerikai gyerekek nem akarták kirabolni az iraki csávókat, nem voltak frusztráltak, nem akartak bosszút állni amiért azok olyan fasz.n élnek, hanem elmentek a körletbe, ittak egy kólát, ettek egy hamburgert és lehevertek az ágyukra.

Az orosz csávó az út szélén aludt egy gödörben, próbáld vizet meg élelmiszert szerezni a fosztogatott boltokból és amikor elfogyott, akkor iszonyatosan dühös lett a helyi civilekre.

Az amerikai gyerek tudta, hogy ha nekiáll gyerekeket erőszakolni meg megkötözött civileket fejbelőni, akkor igen könnyen hadbíróság előtt találhatja magát, az orosz pedig bizton számított rá, hogy maga Putyin fogja kitüntetni a hősiességéért, ha ilyet tesz.

Na, hát ez a nem mindegy ám!

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.04.29. 09:04:02

“A két filozófia kétféle tankban öltött testet: a nagyobb és nehezebb NATO tankokban (ez alól némileg kivételt jelentenek a német Leopard 1 és 2 tankok, amelyek inkább próbáltak mobilisak lenni, de még mindig túl nehezek) – mivel tehát ezekből kevesebb akad, és védekeznek, ezért komolyabb páncélzatra van szükség, ami végső soron mind a tank méretét, mind a tömegét növeli. Ehhez képest az invázióra tervezett szovjet és orosz tankok a gyorsaságra helyezték a hangsúlyt, és ahol lehetett, törekedtek a méret és a tömeg csökkentésére – ezért vezették be például az automatikus lövegtöltő rendszereket, amely nem csak a tank méretét csökkentették, de lehetővé tették, hogy 4 helyett 3 fő üzemeltesse ezeket a harceszközöket.“

arthurthedent 2022.04.29. 09:06:11

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: "A szovjet és NATO harckocsik összehasonlítása:"

Jó kis cikk, bár kissé részrehajló. Arról beszél, hogy a NATO taktikai atomfegyvereket vetett volna be. Valójában az orosz katonai doktrína része volt az, hogy egy esetleges NATO összecsapásban taktikai atomfegyvereket kell használni. Még most is része a doktrínának, hogy az ilyen fegyverek bevetése elfogadható, mert nem feltétlenül vezet korlátlan atomháborúhoz.

Sőt, ma is ezzel fenyegetnek.

Szóval nem kellene úgy beállítani, hogy itt a NATO atomfegyverekben gondolkodott, az oroszok simán elsőként akarták használni a taktikai atomfegyvereket majd úgy gondolták, hogy a sugárzó területeken villámgyorsan áthalad a hadseregük.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.04.29. 09:07:05

@Serény Vélemény: Az ukrán GDP/cap a háború előtt az orosz fele, a magyar harmada volt.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.04.29. 09:10:36

@arthurthedent: Sztem éppen a NATO akarta ellensúlyozni a szovjet tömegfölényt ilyen módon egy totális szovjet harckocsi invázió esetén.

arthurthedent 2022.04.29. 09:11:17

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Igen, én is erről beszéltem, hogy akár lehetett volna jólét is oroszországban, csak sajnos elvitte a pénzt a maffia.

arthurthedent 2022.04.29. 09:14:28

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: "Sztem éppen a NATO akarta ellensúlyozni a szovjet tömegfölényt ilyen módon egy totális szovjet harckocsi invázió esetén."

Mondom, a mai napig él az az álláspont, hogy taktikai atomfegyvereket az oroszok akkor is bevetnek, ha az ország léte nincs veszélyben, akár elsőként is.

És ma is ezzel fenyegetőznek.

Miért mondod, hogy a NATO "akart" taktikai atomcsapást mérni oroszországra, amikor az oroszok is azt mondják, hogy ők erre bármikor készek még ma is?

neko1967 2022.04.29. 09:15:36

@Serény Vélemény:

"Orosz technológia"

Azért lövik ki az orosz főtiszteket, mert az ukránok röhögve lehallgatják és bemérik őket.....

hang.hu/magyar-hang-plusz/202217-heavy-metal-szol-a-tankban-139753

Serény Vélemény 2022.04.29. 09:18:10

@Etniez: "Te miért véded ennyire az oroszokat?"

Sokkal inkább az a kérdés, hogy TE miért érzékeled a hozzászólásaim alapján, hogy "védem az oroszokat"?

birkamenet 2022.04.29. 09:19:40

@bordon:

Köszönjük a töljesden közröhejes FAKE FIDESS-PUTYIN propagandádat, kitörölheted vele a segged. A valóság az, hogy hullanak a ruszki katonák mint a legyek, MOSZKVA MEG ELSÜLLYEDT!

Ha Matthias Rust ma berepülne Moszkvába (mert tudna ha akarná) és ledobna egy mini bombát Putyinra, akkor azzal vége is lenne a háborúnak. Ennyikéböl áll a dicsö Vöröss Haccsereged ereje!

birkamenet 2022.04.29. 09:22:07

@arthurthedent: "Miért mondod, hogy a NATO "akart" taktikai atomcsapást mérni oroszországra, amikor az oroszok is azt mondják, hogy ők erre bármikor készek még ma is? "

Azért mondja a félkegyelmüje, mert fidernyák bértroll. Nem zudtad? Csoda, hogy még egy Soros vagy Gyurcsány sincs a hozzászólásaiban. Ja, ehelyett van Ámerikázás!!!

Serény Vélemény 2022.04.29. 09:23:48

@neko1967: Ez is egy olvasat, ami szerintem a hülyítés kategóriába tartozik, sokkal inkább azért tudják a pozíciójukat bemérni, mert a NATO folyamatosan a legmodernebb rádióelektronikai felderítőrendszerivel figyeli egész Ukrajna területét, és real-time adatokat ad át az ukrán harcvezetésnek. (Gyakorlatilag a nato vezérli az ukrán haderőt.)

Namost még valami: az amerikaiak a teljes afganisztáni telefonforgalmat értsd: minden egyes telefonhívást - lehallgattak. (És a tálibok mégis megszívatták őket.)

HA a teljes afgán telefonhálózatot és mobilhálózatot és mindent is le tudták hallgatni, akkor szerinted miben különbözik az ukrán telefonhálózat és rádiótechnikai és mindenféle hálózat ettől?

neko1967 2022.04.29. 09:26:44

@Serény Vélemény:
"NATO folyamatosan a legmodernebb rádióelektronikai felderítőrendszerivel figyeli egész Ukrajna területét, és real-time adatokat ad át az ukrán harcvezetésnek. (Gyakorlatilag a nato vezérli az ukrán haderőt.)"

Ezt küldték a vörös térről? Elég gyenge.....

neko1967 2022.04.29. 09:29:04

@Serény Vélemény:
"Namost még valami: az amerikaiak a teljes afganisztáni telefonforgalmat értsd: minden egyes telefonhívást - lehallgattak. (És a tálibok mégis megszívatták őket.)"

Mind a háromszázat? Az a baj, hogy az afgánok futárokkal operáltak.... Tudod, olyan kecske pásztorokkal....

birkamenet 2022.04.29. 09:29:07

@neko1967:

Honnan tudod, hogy orosz mikrolehallgató chip van a szobában?

Egy szekrénnyel több van a szobában.

Serény Vélemény 2022.04.29. 09:29:14

@arthurthedent: "Mondom, a mai napig él az az álláspont, hogy taktikai atomfegyvereket az oroszok akkor is bevetnek, ha az ország léte nincs veszélyben, akár elsőként is."

Ez is a tipikus hisztériakeltés alapesete! Valójában akkor vetnének be a saját doktrínájuk szerint atomot, ha Oroszországot a létében fenyegetné bármi. - Akár megelőző csapásként is.

Amíg Oroszország győz Ukrajnában, addig valszeg nem lesz atomcsapás. Ha veszítene, akkor lehet, hogy lenne. Ezért is mondom, hogy neked is jobb lenne, ha a ruszkik hamar győznének.

Keress rá: Robert C. Castel.
(és nyugodj meg :)
BÁr ha meghallgatod, vagy elolvasod a cikkeit, akkor pont nem fogsz megnyugodni tőle. )

birkamenet 2022.04.29. 09:34:25

@Serény Vélemény: "Namost még valami: az amerikaiak a teljes afganisztáni telefonforgalmat értsd: minden egyes telefonhívást - lehallgattak. (És a tálibok mégis megszívatták őket.)"

Persze te hülye bulgár birka, az USA-ban pont erre van kapacitás, hogy napi többmillió telefonálást hallgassanak le és értékeljenek ki.
Ja, jól megszivatta bin Laden az USA-t. még ö maga tudja, hogy ya tetemét melyik hallal zabáltatták fel és hol.

birkamenet 2022.04.29. 09:37:02

@Serény Vélemény: "Ezért is mondom, hogy neked is jobb lenne, ha a ruszkik hamar győznének."

Na takarodsz a jó édes anyádba te náci idióta. Itt látszik meg, hogy milyen kretének jöttek a világra, amikor a ruszki Vöröss hadsereg 45-ben meg 56-ban átment a magyar asszaonyokon. Azok meg szülték a ruszki zabigyerekeket.

citrix 2022.04.29. 09:43:13

AZ orosz harckocsikkal az a legnagyobb baj hogy hol vannak. Ott vannak ahol semmi keresni valójuk sincs, Ukrajnában ahová a kutya se hívta őket. Ahogyan semmi keresni valójuk se volt Magyarországon 1956-ban és Csehszlovákiában 1968-ban. A helyük otthon lenne a tajgában, ott a rendeltetésszeű helyük. Ha mégis elindultak útjukon idegen földre, akkor bizony számoljanak azzal ami történik: kilövik őket, minél töbebet annál jobb. Az "M" zárolt harckocsik szerencsére nincsenek hadrafogható állapotban, zömében ócskavasak valahol messze. A harcoklban részt vevők elavultak, fentről sebezhetőek (megsütik saját magukat), gyengén kiképzett személyzettel akik a legkevésbé se motiváltak józanon. Ezért (is) itatják őket, akkor úgymond bátrabbak. A tankok nem az utcai harcok "bajnokai", könnyen csapdába esnek és végük. Nyílt terepen szeretnek mozogni, ott gyenge pontjuk az infrastruktúra hiánya (épített utak, hidak), hajlamosak a mocsaras területen megfenekleni. Ezzel szintén harcképtelenné válnak. Nem utolsó sorban az utánpótlás (lőszer, üzemanyag, szervíz) és gyalogsági/légi támogatás hiánya. Azt hitte Putyin hogy olyan sétagalopp lesz Kijev elfoglalása mint a Krím annaktálása. Ebben (is) nagyot tévedett ahogya bban is hogy Ukrajnát mint ütközőzónát nem hagyták magára az Atlanti szövetség országai (kiv. Magyarország). Senki se akar Oroszország közvetlen szomszédja lenni mert a történelem azt igazolja hogy minden szomszédot vagy megtámad, vagy bábkormányt ültetve gyarmatává tesz. Egyikaet se akarja errefelé senki.

Serény Vélemény 2022.04.29. 09:57:49

@birkamenet: ÉN értem, hogy nem a legélesebb kés vagy a fiókban, de gondolkozz m ár el azon légy szíves, hogy Ukrajna és Oroszország együtt adja a világ búza exportjának a 30%-át.
HA ez kiesik, akkor a csóróbb észak-afriakai országokban, és közel-keletiekben konkrét éhínség _lehet_ . A háború hírére már most elszálltak az élelmiszerárak, de ez még piskóta ahhoz képest, ha tényleg lecsökken az ukrán búzaexport.
Namost. Amiről a hírek nem szólnak, és a hülyék emiatt nem sírnak, az az, hogy
1 ) a ruszkik kilőtték az ukrán üzemanyaggyártó
2) és ellátó kapacitás nagy részét.

Ami érthető, mert gázolaj nélkül nem mennek sem az ukrán teherautók, amik az utánpótlást szállítják a katlanba zárt uki katonánkak, se az ukrán tankok. Viszont nem mennek a traktorok sem.
Ebben az esetben viszont ha nem tudják learatni és elszállítani és növényvédeni és satöbbi az ukrán gabonát, akkor lehet a földön akár
100-200 millió ember,
aki nem jut mindennapi betevőhöz, egy szelet kenyérhez sem.

Mit fognak vajon ők csinálni?

Megeszik egymást?

Vagy eljönnek ajrópába, és szerencsét próbálnak, hátha itt kapnak egy kis kaját?

neko1967 2022.04.29. 10:01:12

@Serény Vélemény:
Te nagyon hülye! Itt rinálsz, hogy éhinség lesz? Ki indította a háborút? Nem a csuti gazdád tartótisztje, vlagyimir vlagyimirovics?

arthurthedent 2022.04.29. 10:19:28

@Serény Vélemény: "Ez is a tipikus hisztériakeltés alapesete! Valójában akkor vetnének be a saját doktrínájuk szerint atomot, ha Oroszországot a létében fenyegetné bármi. - Akár megelőző csapásként is."

Butaságokat beszélsz, sőt hazudsz. Összekevered a taktikai és a stratégiai fegyvereket.

arthurthedent 2022.04.29. 10:24:59

@Serény Vélemény: "Amíg Oroszország győz Ukrajnában, addig valszeg nem lesz atomcsapás. "

És ezzel most meg akarál nyugtatni? Hogy SZERINTED VALÓSZÍNŰLEG nem lesz atomcsapás HA az oroszok nyernek. Komolyan?! :D

Larrikin 2022.04.29. 10:26:04

@Serény Vélemény:
"A valóság egyébként az, hogy Putyin ideje alatt az oroszok - értsd: az orosz kisember, meg - és főleg a középosztály - általuk soha még nem látott és tapasztalt magas életszínvonalat voltak képesek elérni."
Igy igaz: az orosz gazdasagi modell nagy vonalakban abbol all, hogy nyugati technologiaval banyaszott energiahordozokat ertekesitenek nyugatra, hogy a bevetelbol nyugati arukat importaljanak. Ez a szovjet idokben tenyleg nem mukodott. Sot, most arra is telik, hogy az olajbevetelbol fentartott propaganda mediaban elhitetik a kozneppel, hogy a hanyatlo nyugathoz kepest Oroszorszag maga a kanaan. Pl. Szentpetervar vs Ozd, ugye reprezentativ minta. Amugy vasarloero paritason nyilvan tisztesseges jovedelemmel bir a nagyvarosi kozeposztaly, es a Budapestnel 3-4x nagyobb Szentpetervar bizonyara a szolgaltatoszektor teren is nagyobb, nem csak lelekszamban. Az oroszok (allampolgarsagra, nem nemzetisegre nezve) jelentos resze viszont elkepeszto nyomorban el.

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 10:31:45

Úgy látom a belpesti szivárvány oviban van net a gyerekeknek :)))))

arthurthedent 2022.04.29. 10:39:27

@Larrikin: "Az oroszok (allampolgarsagra, nem nemzetisegre nezve) jelentos resze viszont elkepeszto nyomorban el."

Használt női fehérneműt zabrálnak és küldenek haza a barátnőiknek. Videofelvételt láttam róla, hogy ilyen cuccossal megtömött hátizsákot dobáltak el, amikor menekültek.

Tudom, tudom, ilyet az oroszok soha nem tennének, ez csak ukrán propaganda. Kitalálták az ukránok, összeszedtek sportcsíkos tangabugyikat és megrendezték az egészet. :D Ördögi. :D

Larrikin 2022.04.29. 10:42:25

@Serény Vélemény:
"És az ásványkincsei is, és a technológiája is itt lesz velünk, beleértve az uránércet, aminek a vver440-es erőművek üzemanyagául feldolgozott verziójától nagyjából az életünk függ, "
Van, hogy egy poilltikai ero valtoztatja a velemenyet. Egyik nap azt mondja, az orosz eromu nem noveli az orosz energetikai fuggest, masik nap azt, hogy az eletunk fugg az orosz uzemanyagtol.

Larrikin 2022.04.29. 10:44:24

@a nagy hohohorgász: fejezd be a kukkolast, gusztustalan pedofil.

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 10:46:28

@Larrikin: hallo hallo, náci e vagy??? Hahaha

Larrikin 2022.04.29. 11:16:28

@bordon:
"amikor az amerikaiak az arab világ felforgatása után tizenkilencre még lapot húztak és megpuccsolták a legitim ukrán kormányt"
Hatarozottan ugy tunt, hogy az ukranok dontottek meg, es a Janukovics kormany mindent elkovetett azert, hogy megdontsek.Viszont gyorsan kiderult rola, hogy nem csak korrupt, de arulo is.

"A mostani hadműveletek annak a konfliktusnak az eszkalációját jelentik."
Ukrajnaban azota tobbszor tartottak szabad valasztasokat, tehat az a konfliktus mar nem eszkalalhato. Amugy is, mi kozuk hozza az oroszoknak...?

"8 évig öntötték a fegyvert az ukrán neonácikra az amerikaiak"
Az ukran neonacikra semmit nem ontottek, az ukran hadseregre is csak sisakot, mellenyt, radiot, ejjellato keszuleket, stb. Vagy szerinted miert nincsenek nyugati fegyvereik...? 2022-ben erkeztek az elso kezi elharito fegyverek, hogy majd azokkal jol lerohanjak Oroszorszagot :ironia on:.

"Ja, az amerikaiak pontosan tudták már a 2000-es évek óta, hogy ez az a vörös vonal, amit nem szabad átlépni. Oroszország elviselte, hogy a Baltikumba benyomult a NATO, lenyelték."
Kedves toluk, hogy szuveren orszagoknak, ha duzzogva is, de megengedik, hogy onallo kulpolitikat folytassanak. Probalkozhattak volna persze azzal is, hogy vonzo alternativat kinalnak, de ennek hianyaban ugye kenytelenek tankokkal meg atommal fenyegetozni, :hatartalan empatia on:

"Azt elvárni, hogy az oroszok elviseljenek minden nyugati katonai, titkosszolgálati nyomulást a határaik mentén, az egy ostoba, nyugati imperialista hozzáállás."
Igy igaz, imperialista gondolkodas, hogy a szomszedos kisebb allamok nem onallto entitasok, hanem az orosz erdekszfera orokos reszei.

"Mit szólna Amerika, ha Mexikóban egy kínaiak által támogatott puccs egy kínaiakat kiszolgáló bábkormányt juttatna hatalomra, aztán elkezdenének atomfegyvereket telepíteni az amerikai határra?"
Ukrajna nyugati orientacioja nem nyugati mesterkedes, hacsak nem azon a modon, hogy a nyugati normak sokkal vonzobbak a keletieknel. Valahogy az oroszok is jobban vonzodnak hozza, amelyiknek van penze, nyugaton el. Attol egyelore nem kell tartani, hogy a mexikoiakbol elotor a kinai vilag iranti lekuzdhetetlen vonzalom. Igaz, 12 eve azt se gondolta volna senki, hogy a fidesz alig latszik ki az oroszok hatsofelebol.

arthurthedent 2022.04.29. 11:26:45

@Larrikin: "amelyiknek van penze, nyugaton el"

Hát ezaz! Rettenetesen nagy hazafiak bírnak lenni a ruszki milliárdos csemeték. Mindenféle bejegyzéseket írkálnak Monakóból, Párizsból, Londonból... öszze kellene szedni őket és letenni valahová ukrajnába. Oda, ahova éppen bevonultak az oroszok, Szása szereti a csinos, frissen mosott jányokat.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2022.04.29. 11:34:50

@citrix: Köszönöm, hogy az ostoba sztereotípiák tárházát így összegezve elénk tártad.:)

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 11:47:28

@arthurthedent: hát még a magyar kitantorgok mekkora hazafiak:))))

Etniez 2022.04.29. 12:09:09

@arthurthedent: Az lenne a slusszpoén, amikor az orkok találkoznának az ork vezérek lánykáival. Jól meglennének...

Na, kitombolta magát a sok Kreml-troll? Látom Bordon előadta magát és "ultranacionalistáknak" nevezte a hazájukat védőket.
Akkor az orosz haderő mi is lehet?

Megint előkerült a ki is hazudik: Csillagvirágok, hol van betiltva és cenzúrázva az internet? Hol nem lehet kimondani, hogy háború zajlik? Mind a két fél hazudik valamennyit, de az oroszok CSAK HAZUDNAK, a hazudozási versenyt óriási fölénnyel nyerik, felejtsétek már el ezt.

Ha Oroszországban olyan frankó minden, kezdjetek el kiabálni a Vörös téren Moszkvában, hogy háború van, meglátjuk mi lesz veletek.

Faszjankók.

Etniez 2022.04.29. 12:10:29

@nagykerek: Te meg arról nem tudsz, hogy azok Leopard 2 A2-t, A4-től kezdve már védettek az ilyen támadásoktól.
De, valljuk be, ez legalább ügyes próbálkozás volt.

birkamenet 2022.04.29. 12:20:01

@Serény Vélemény: "de gondolkozz m ár el azon légy szíves, hogy Ukrajna és Oroszország együtt adja a világ búza exportjának a 30%-át. "

Te kretén idióta, mióta mérik az emberi életeket a búza árában????
Mióta lehet egy 44 milliós országot a magdfajta kretén örömére kiszolgáltatni egy elmebeteg diktátor gyilkolási kényszerének, csak azért, hogy ne menjen fel a búza ára???

Te kretén fidernyákja, még mindig felháborotok ha a képetekbe nyomják, hogy ti fidess szavazók a társadalom legostobább milliói vagytok?

orbán gazdád már elárulta a kárpátaljai magyarokat, kiszolgáltatta öket Putyin gazdájának, csak azért, hogy neked a selejt magyar panelprolijának elmondhassa, hogy megtarthatod a rezsicsökkentésedet, örvendj ezért és szavazz rá!

nagykerek 2022.04.29. 12:21:01

@Etniez: nos, azok Leo2 A4-ek voltak. Sebaj, próbálkozz újra!

neko1967 2022.04.29. 12:21:18

A sok putyinhívő fidesznyiknek mondom, hogy a szovjet időkben kis hazánkról úgy beszéltek Moszkvában, hogy az egyik "gyarmat"..... Ezt szeretnék visszahozni ....

birkamenet 2022.04.29. 12:25:55

@Serény Vélemény:

Ugye te a degenerált midnályt kóder 26-ik fikanicke vagy?
Az pont ekkora selejt genetikájú náci mint te. Ne rémits meg, hogy abból a kreténböl két különbözö is van??!!
Bár miután van kétmillió kretén Putyinizmust imádó fidernyák birka, oly mindegy, hogy belöled is gegy van vagy több .

Etniez 2022.04.29. 12:26:37

@nagykerek: Jaj, nagypofájú barátom, tévedtem kettőt.

Lepoard A4-ek voltak valóban és az A7-os verziótól védettebbek. Most vehetsz magadnak egy csokit, ügyes voltál. Szóval igen, a 30 évvel ezelőtt tervezett Leopard változatok sem túl védettek, kimondhatjuk. A 2010 óta gyártottak viszont igen.

Etniez 2022.04.29. 12:27:15

@neko1967: Most úgy gyarmatként beszélnek róla, hála Orbánnak.

birkamenet 2022.04.29. 12:29:53

@neko1967:

Látom te haladó fokú katonai szakértö vagy. Megmondanád, hogy ha Putyin bevonulna Magyarországra, akkor orbán és a magyar hadsereg harcolna ellene vagy virágokkal üdvözölnék és már irnák is alá az Anschlusst?

Serény Vélemény 2022.04.29. 12:31:07

@Etniez: "Megint előkerült a ki is hazudik: Csillagvirágok, hol van betiltva és cenzúrázva az internet? "

Hol nincs?

Nekem úgy rémlik, mintha volna egy ország, ahol kb a második legnagyobb parlamenti ellenzéki párt facebook-oldalát törölte a meta a kb pont a parlamenti választás hetében...

Ugye vannak a nagyon buták, akik ennek még örültek is merthogy az egy nácinak stemplizett párt, vannak a közepesen buták, akik talán nem is örültek de nem bánták, mert ez egy nácinak stemplizett párt, és vannak emberek akik talán elgondolkodnak azon, hogy honnan a francból tudta a meta, hogy ez a párt egyáltalán be fog jutni a parlamentbe, amikor egyébként ezt még az összes közvéleménykutató sem merte megjeleníteni?

Aztán vannak akik fölteszik a kérdést: jó az az emberiségnek, ha egy meta nevű, az amerikai titkosszolgálatok által vezérelt cég ilyen szinten bármikor beleszólhat bármelyik ország belpolitikájába, és ráadásul pontosabban tudja az eredményt előre, mint az állítólag nagyon szakmai közvéleménykutatók?

Etniez 2022.04.29. 12:31:54

@birkamenet: Nem tudom a kérdésre a választ, mi ezeknek a kollaboráns szarháziaknak is végigerőszakolták a nagyanyjukat már az orosz orkok, vajon nekik is nyomják otthon a véresszájú oroszpropagandát vagy csak minket tisztelnek meg vele?

Etniez 2022.04.29. 12:33:10

@Serény Vélemény: "Nekem úgy rémlik, mintha volna egy ország, ahol kb a második legnagyobb parlamenti ellenzéki párt facebook-oldalát törölte a meta a kb pont a parlamenti választás hetében..."

Az Facebook nem az internet. A Facebook egy privát vállalat privát vállalkozása, azt csinál, amit akar, semmi közöm hozzá.
Az internetet viszont szűrik Oroszországban és Kínában.

Szóval a kérdés még mindig áll: hol van betiltva az internet?

Serény Vélemény 2022.04.29. 12:34:53

@birkamenet: Oké, akkor szidalmazás helyett próbálj az általam felvázolt gondolatmenetre koncentrálni, és mond azt, hogy ha kiesne a világ búzaexportjának a 30-33%-a, akkor nem halnának éhen emberek, mert... miért is nem?

Serény Vélemény 2022.04.29. 12:37:10

@Etniez: Ja nincs betiltva, csak cenzúrázva, hogy érezd te is, hogy csicska vagy, amerikai érdekek csicskája! Hát tudod mit, ha tényleg ennyi eszed van, akkor valóban megérdemled, hogy csak olyan """"szakértők"""" szakértését hallgasd, akik szerint az ukrán csapatok már Moszkva alatt vannak, és nemsokára legyőzik Orosországot!

Etniez 2022.04.29. 12:45:11

@Serény Vélemény: Nem, én nem érzem magam csicskának és ahogy elnézem, neked is elfogytak az érveid.

Nyugodtan megcsinálhatod Magyarországon az "eljenazoroszmegszallasukrajnaban.hu"-t

Próbáld meg a "kiazoroszhadsereggelukrajnabol.ru"-t

Szóval csúsztatsz és hazudozol. A Mi hazánk is nyugodtan írhat bármit a mihazank.hu-n, senki nem cezúrázza őket.

Egyébként a Facebook egy fos, ott engem is kidobtak sok állami oldalról csak azért, mert nem értettem egyet és ezt ki is fejtettem, kulturáltan. Varga Judit a legnagyobb banner.

Szóval engem is elnyom a csúnyarossz Facebook brühühü.

Te csicska, te.

ez a nevem senki 2022.04.29. 13:03:18

a ki
itt men
tegeti az ukrajn ná
cikat az min náci?

Etniez 2022.04.29. 13:11:32

@ez a nevem senki: És ki mentegeti az ukrán nácikat pubi?

Serény Vélemény 2022.04.29. 13:20:29

@Etniez: Russia Today? Segítek: "A Tanács a mai napon további korlátozó intézkedéseket vezetett be, válaszul az Oroszország által Ukrajnával szemben provokáció nélkül indított, indokolatlan katonai agresszióra. Ezen intézkedések értelmében az EU sürgősen felfüggeszti a Szputnyik és az RT/Russia Today (RT English, RT UK, RT Germany, RT France és RT Spanish) Unióban folytatott vagy Unióba irányuló műsorszolgáltatási tevékenységeit mindaddig, amíg véget nem ér az Ukrajnával szembeni agresszió, továbbá amíg az Oroszországi Föderáció és annak kapcsolódó médiaorgánumai fel nem hagynak az Unióval és tagállamaival szembeni dezinformációs és információmanipulációs tevékenységek folytatásával."

Vagyis a jóóldali kettősmérce és stempliizés alapesete vagy, ha a ruszkik nem hagyják, hogy a saját népüket az amerikai és eu-s agymosás érje, akkor az fúj-fúj főbenjáró bűn, de amikor az úúúúnió nem hagyja, hogy az oroszok a saját álláspontjukat a csicskamédia torzítása nélkül eljuttassák az úúúúúnió polgáraihoz, akkor az tök jó!

Etniez 2022.04.29. 13:26:22

@Serény Vélemény: Megint terelsz.

Hol van betiltva az internet, hol cenzúrázzák?
Melyik ország az, ahol nem lehet háborúnak nevezni egy háborút?

Etniez 2022.04.29. 13:28:32

@Etniez: Na, kicsit levesbe raklak, mert úgy sem fogod kimondani, hogy pl a RT folyamatosan hazudik és ezért lett betiltva az EU-ban, próbálsz a szólásszabadság mögé bújni.
Csak hogy tud, a szólásszabadság sem végtelen jog, indokolt esetben korlátozható. Ettől eltekintve mint magánszemély, azt írsz az internetre, amti akarsz, maximum kiröhögünk, mint ahogy itt is tesszük veled.

Ugyanezt viszont nem teheted meg a hazádban, Oroszországban. Ott egy ilyen kommentért már börtön jár. Csak hogy tudd.

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 13:33:41

@Etniez: te egyetértesz azzal hogy a külföldre kitantorgo emberek nem hazafiak????? Hahaha

Etniez 2022.04.29. 13:37:46

@a nagy hohohorgász: Én csak abban értek egyet bárkivel, hogy te diszlexiás vagy.

Serény Vélemény 2022.04.29. 13:38:49

@Etniez: Ukrajnában meg agyon is lőnek. Csak hogy tudd!

Még egyszer te meg tudod nézni az rt.com-ot? vagy az rt.ru-t? Most akkor van cenzúrázva valami vagy nincs?

Természetesen hazudnak az oroszok, és még természetesebben hazudnak az ukránok. DE az EU és az USA csak az orosz propagandát tiltja, az ukránt 100%-ban átveszi és terjeszti.

Ezen gondolkodni kéne... persze a nyúlüregben ez valszeg nem megy...

(Pl azt tudod, hogy mi van az ukrán haditengerészettel? jaaa, hogy _minden_ úszóegységük megsemmisült? Ja, hogy a tengerészgyalogság megadta magát? Ja, hogy egy komplett dandár? (Egész mo-tól csak három darab dandárt vár el a NATO.))

Etniez 2022.04.29. 13:44:51

@Serény Vélemény: Mivel Ukrajnában éppen háború dúl, ezért az ottani szabályok is különlegesek és statáriális.

Tudnám nézni az RT és az RT-t, vpn a megoldás. Dde nem nézem, ha érdekelnek az orosz hazugságok, majd elolvasom a kommentjeidet.

Tovább: Kit érdekel, hogy megadta magát egy Ukrán dandár? Miben érdekes ez számomra? Én azt látom, hogy a frontvonal nagyjából áll, a Nagy Keleti Offenzíva egy nagy szar, alig haladnak. Részletkérdések nem érdekelnek, nem vagyok hadviselő fél.

Az sem érdekel, hogy ki adta meg magát, mennyi rakéta hova csapódott, meg ilyesmi. Én a mostani felállásnak örülök a legjobban, szépen morzsolják fel egymást a harcoló felek, Magyarországnak ez a legjobb.

arthurthedent 2022.04.29. 13:53:44

@Serény Vélemény: "Pl azt tudod, hogy mi van az ukrán haditengerészettel? jaaa, hogy _minden_ úszóegységük megsemmisült? Ja, hogy a tengerészgyalogság megadta magát? Ja, hogy egy komplett dandár?"

Szóval, hogy tisztázzuk.

Az oroszok hazudnak, letagadják, hogy lövik a városokat, a kórházakat, az iskolákat, a civileket. Letagadják, hogy civileket és katonákat kínoznak, hogy emberek ezreit hurcolják el munkatáborokba, hogy nőket és gyereklányokat erőszakolnak a szüleik előtt, hogy a megerőszakolt nőket megölik és a hullákat megpróbálják felgyújtani.

És erre neked az a válaszod, hogy hisz az ukránok is hazudnak, mert kevesebb veszteséget vallanak be, mint amennyit a valóságban elszenvednek, azaz nem adtak hírt bizonyos egységek elvesztéséről és arról, hogy egy dandár megadta magát?

Te amúgy valami pszichopata vagy, hogy e kettő közé egyenlőségjelet akarsz tenni?

arthurthedent 2022.04.29. 14:16:28

@Etniez: Ja, hallottam az angol nyelvű hírekben. Hát ezek elmebetegek. Az egész ország elmebeteg. Ráment az agyuk a vodkára... máshogy nem is tudom elképzelni.

Serény Vélemény 2022.04.29. 14:20:28

@arthurthedent: "Az oroszok hazudnak, letagadják, hogy lövik a városokat, a kórházakat, az iskolákat, a civileket. "

A másik olvasat a következő: bizonyítékok vannak arra, hogy az ukránok iskolákban, óvodákban helyeztek el katonákat. Az óvodákat, iskolákat nem azért támadták az oroszok, mert azok óvodák vagy iskolák, hanem azért, mert katonai szállások.

DE mivel az agymosás teljes, ezért a "másik olvasatot" nem lehet véletlenül sem még csak végig sem gondolni!

Amikor Berlint elfoglalták, akkor valami kétszázezer nőt erőszakoltak meg. De lehet, hogy amikor Budapestet foglalták el, akkor.

Most nagy nehézséget okozott az ukrán médiának, hogy egyáltalán egy-két megerőszakolt nőt előkerítsenek. (ami ugyan borzalmas és rettenetes, de az amerikai katonák ennél sokkal több bűncselekményt követtek el, mondjuk Irakban.)
(Arról nem is beszélve, hogy az egyik tudósításból kiderült, hogy az erőszakoskodó orosz katonát négyen vitték el - négy orosz, és egyáltalán nem biztos, hogy megúszta egyáltalán.)

De úgy állítják be, mintha az orosz katonáknak ez lenne a legáltalánosabb tevékenysége.

Azért, hogy érzelmileg manipulálják a világ közvéleményét!

És vannak, akik könnyen manipulálhatók, és vannak, akik kevésbé könnyen.

A könnyen manipulálhatók azt hiszik, hogy az ukránok nagyjából nyerésre állnak, vagy döntetlenre.

De neem, minden valószínűség szerint, és az összes normális katonai szakértő szerint csak idő kérdése - ha a ruszkik nem követnek el valami kapitális hibát, hogy elérjék a céljaikat. Akkor is, ha egyébként már követtek el kapitális hibákat!

arthurthedent 2022.04.29. 14:28:34

@Serény Vélemény: "A másik olvasat a következő: bizonyítékok vannak arra, hogy az ukránok iskolákban, óvodákban helyeztek el katonákat. Az óvodákat, iskolákat nem azért támadták az oroszok, mert azok óvodák vagy iskolák, hanem azért, mert katonai szállások."

Mondcsak, mennyire vagy te hülye? MI A FASZÉRT CSINÁLNÁNAK ILYET?! Mi a faszért raknának az ukránok katonákat óvodákba?!

"DE mivel az agymosás teljes, ezért a "másik olvasatot" nem lehet véletlenül sem még csak végig sem gondolni!"

Hát bazmeg elég gyorsan végig lehet gondolni hidd el, csak neked nem megy. Baj van az agyaddal!
- Szergij, rakjuk bele a löveget az óvodába befelé!
- Hülye vagy bazmeg, ott vannak a gyerekek, a sógorom gyereke meg bazmeg a testvérem unokája!
- De, de rakjuk bele! Akkor majd nem fogják lőni az oroszok!
- Nem bazmeg, hát LÖVIK ŐKET NEM LÁTOD?!

Na. Végiggondoltam. Végig lehetett gondolni. Nem igaz. Az oroszok hazudnak.
-

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 14:29:40

@Etniez: szóval egy olyan országból osztod az észt ami kilepett az eubol?????

Etniez 2022.04.29. 14:30:34

@a nagy hohohorgász: Innen is látszik, hogy diszlexiás vagy.

arthurthedent 2022.04.29. 14:30:37

@Serény Vélemény: "Most nagy nehézséget okozott az ukrán médiának, hogy egyáltalán egy-két megerőszakolt nőt előkerítsenek. (ami ugyan borzalmas és rettenetes, de az amerikai katonák ennél sokkal több bűncselekményt követtek el, mondjuk Irakban.)"

Tényleg? És az amerikai katonákat kitüntették utána?

És neked tényleg az a bajod, hogy csak kevés megerőszakolt nő marad életben és közülük is kevesen vállalják, hogy elmeséljék neked meg AZ EGÉSZ KIBASZOTT VILÁGNAK, hogy az orosz katonák csoportosan megerőszakolták őket?

TÉNYLEG?

arthurthedent 2022.04.29. 14:32:30

@Serény Vélemény: "De úgy állítják be, mintha az orosz katonáknak ez lenne a legáltalánosabb tevékenysége."

KI-TÜN-TET-TÉK őket érte. Mégis szerinted MENNYIRE általános ezek után. Nincs büntetés, kitüntetés van!

És neked tényleg az a mentséged, hogy persze, elterjedt, de nem a LEGÁLTALÁNOSABB? B+!

Serény Vélemény 2022.04.29. 14:34:37

@arthurthedent: "Mondcsak, mennyire vagy te hülye? MI A FASZÉRT CSINÁLNÁNAK ILYET?! Mi a faszért raknának az ukránok katonákat óvodákba?!"

Pl mert van víz, meg villany! Én tehetek arról, hogy a balfék ukrán harcos szelfiket nyomott az oviban, és tette ki instára vagy hova a francba, ahol látszott, hogy konkrét katonai körletet rendeztek be konkrét óvodában?

vagy én tehetek arról, hogy a balfék ukrán hadsereg a pláza parkolójában töltötte után a rakétasorozatvetőit? És valamelyik barom lefényképezte, és közzétette, és a ruszkik ezek után lerakétázták az egész plázát?

arthurthedent 2022.04.29. 14:37:59

@Serény Vélemény: "De neem, minden valószínűség szerint, és az összes normális katonai szakértő szerint csak idő kérdése - ha a ruszkik nem követnek el valami kapitális hibát, hogy elérjék a céljaikat."

Na, ez meg már csak simán ostobaság! Milyen céljaikat?! Azt, hogy megállítsák a NATO terjeszkedését? Most lép be Finnország és Svédország, Lengyelország már atomfegyverek telepítését kéri, a Románok megnövelt NATO jelenlétet kértek, csakúgy mint a balti államok.

Hogyan fogják megállítani a NATO terjeszkedését?!

Azt is akarták, hogy "demilitarizálják" Ukrajnát. Gyakorlatilag minden szabad ország, MÉG AZ AUSZTRÁLOK IS fegyvert hordanak oda. Mégis, úgy néz ki, hogy jó úton halad arra, hogy demilitarizálják az országot? Tényleg?!

Denácifikálni is akarták az országot. Azt mégis hogyan gondolták, amikor kijevbe be sem tudták tenni a lábukat. Mégis hogyan akarják az ukrán politikát legyakni, ha még be sem tudtak menni a fővárosba? A néci azov brigád mára hős honvédővé vált az ukránok szemében. Jó úton halad a denácifijálás te nagyon okos? Hmmmm?

Serény Vélemény 2022.04.29. 14:38:51

@arthurthedent: Ja, igen, meg kijev szelleme, vagy mi. Meg a kígyó sziget hős védői... akik az életüket áldozták a hazáért...

arthurthedent 2022.04.29. 14:39:09

@Serény Vélemény: "Pl mert van víz, meg villany!"

Te ugye nem vagy villanyszerelő? Az óvodába van villany, mellette, a másik utcákba meg nincs?

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 14:39:41

@Etniez: te angliusoknal milyen az infláció???? Tán odáig is eler o1g keze?????

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 14:41:49

@Etniez: én úgy hallottam hogy Angliában a putyinra fogják az inflációt????? Hát micsoda orbani illiberalis politika ez???? Hahaha, te szarzsák:))))

arthurthedent 2022.04.29. 14:42:05

@Serény Vélemény: "Ja, igen, meg kijev szelleme, vagy mi. "

Ezeket már megbeszéltük. Nyilván az ukrán állam azt hazudta, hogy kikeltek a halottak és segítenek védeni a hazát. Ja, nem. Persze, hogy nem.

Nyilván azt mondták, hogy a kígyó szigetek védiőt bizonyítottan megölték az oroszok. Ja, nem, azt mondták, hogy megszakadt velük a kapcsolat, attól félnek, hogy már nem élnek (feared to be dead). Ja, akkor jól van.

Serény Vélemény 2022.04.29. 14:43:50

@arthurthedent: Még egyzer, ott szelfizett egy ukrán hős az óvodában. A ruszkik bemérték a telókáját, és lerakétázták.

arthurthedent 2022.04.29. 14:44:27

@arthurthedent: Mesélj róla, hogy na nem basszák el nagyon az oroszok, akkor milyen faszányosan megállítják a nato terjeszkedését. :D

Serény Vélemény 2022.04.29. 14:46:03

@arthurthedent: "Denácifikálni is akarták az országot. "

Nem-nem! Ez az ürügy, a háború egyik orosz részről megfogalmazott ürügye. Akkor is ürügy, ha tényleg vannak nácik az ukrán haderőben, ha tényleg tömeggyilkos náci vezér az ukránok egyik nemzeti hőse, és ha az azov tényleg náci szimbólumokat használ.

arthurthedent 2022.04.29. 14:55:30

@Serény Vélemény: "Még egyzer, ott szelfizett egy ukrán hős az óvodában. A ruszkik bemérték a telókáját, és lerakétázták."

Több száz civil célpontról van szó. Kórházakról, iskolákról, óvodákról. Amiket válogatás nélkül szétlőttek a többi civil lakóházzal együtt. Azt akarod mondani, hogy mindegyikben volt egy ukrán katona, aki éppen szelfizett, az oroszok meg mindet bemérték, vagy mi?

Vagy... vagy az oroszok pont leszarják mit találnak el? Csaknem?

Tényleg, ha lerakétázták a telóját, akkor honnan tudod, hogy "szelfizett"?

Etniez 2022.04.29. 14:58:27

@arthurthedent: "bemérték a telókáját"

Na, innen látszik, hogy ordas kamu. A telefonokat még a nagyvárosokban sem lehet ennyire konkrétan belőni, ugyanis csak háromszögelni lehet.. És csak annyit tudnak biztosan, hogy a háromszögön belül van, még azt sem, hogy melyik csúcsához van közel az illető, mert a térerőt is ezer tényező befolyásolja.

Budapest belvárosában is csak több utcára lehet beháromszögelni akárkit, pedig itt aztán van cella bőven

Köszönjük az újabb orosz hazugságot, túl sok CSI Miami-t néztetek....

Etniez 2022.04.29. 15:01:05

@Etniez: Ja, és ehhez hozzá kellett volna férni az ukrán telefontársaságok központi adataihoz...

Szóval etessed anyukádat Serényen te szarházi.

arthurthedent 2022.04.29. 15:01:49

@Etniez: "A telefonokat még a nagyvárosokban sem lehet ennyire konkrétan belőn"

Mondjuk eléggl fura lenne, ha az oroszok irányított rakétát küldenének egy katonára mert szelfizik. De mondjuk honnan tudja a rakéta, hogy éppen szelfizik? :D

Serény Vélemény 2022.04.29. 15:04:36

@arthurthedent: Jólvan, nem akarsz a véleménybubidon kívül látni, akkor nem fogsz.

Igen, mostanra bedurvultak, sőt ezután még inkább be fognak durvulni. Már tegnap is azt mondtam, hogy egyre durvább ágyúkkal fognak lőni. Mert ez a háború belső természete. Ez ilyen.

@Etniez:
és egy kis adalék az ukrán történelemből:
karpataljalap.net/2018/07/12/veres-volhinia-avagy-teboly-termeszetrajza

Etniez 2022.04.29. 15:07:33

@Serény Vélemény: Ismerem az ukrán történelmet, az adott korban a magyar és a szovjet sem volt szebb.

Egyéb hozzáfűzni való? 2022 van, feltűnt?

arthurthedent 2022.04.29. 15:07:34

@Serény Vélemény: "Nem-nem! Ez az ürügy, a háború egyik orosz részről megfogalmazott ürügye. "

Azt mondták ezek a háború céljai. Az volt a mondás, hogy most már el se lehet b-szni annyira közel vannak a háborús célok megvalósításához. Akkor milyen célok megvalósításához vannak olyan közel?

- Elvtársak, Putyin elvtárs felvázolta a katonai célokat, addig nem lehet hazajönni, amíg ezek meg nem valósulnak!
- Igenis parancsnok elvtárs, kérekengedélyt, mik ezek a célok parancsértettem?
- A zászlóshajót el kell süllyeszteni, ez fontos. Legalább 20 000 katonánkat el kell veszíteni... elmenni kijev határáig, visszafordulni, visszaszaladni belosziáig. Aztán legalább nyolcszáz vagy ha lehet ezer tanknak ki kell égnie a mienk közül... el kell foglalni egy pár kisebb várost, nagyobbakat nem, és a kisebbekből is ki kell majd menekülni és... igen, vagy egy tucat magas rangú katonatisztünket el kell veszíteni. Jó nagy veszteség ez a lényeg, aztán vad visszavonulás, ezek a célok!

Etniez 2022.04.29. 15:11:43

@arthurthedent: Érted, a Kreml ügynökünk maga is beismerte, hogy a háborúhoz "ürügy" kellett. Tehát igazából Oroszország meg akarta támadni Ukrajnát..
Magyarul Oroszország egy mocskos agresszor.

Serény, serény, te ma tátott szájjal szaladgálsz a faszerdőben.

arthurthedent 2022.04.29. 15:12:59

@Serény Vélemény: "Jólvan, nem akarsz a véleménybubidon kívül látni, akkor nem fogsz."
"Igen, mostanra bedurvultak,"

Ah, akkor hova kellett volna látnom, ha most meg már pont ugyanazt mondod mint én? Akkor mit elménckedsz itt véleménybuborékokról?

"sőt ezután még inkább be fognak durvulni. Már tegnap is azt mondtam, hogy egyre durvább ágyúkkal fognak lőni. Mert ez a háború belső természete. Ez ilyen."

Tényleg? Az oroszok akárhányszor háborúznak mindig "ilyen a háború természete". Az amerikaiak, akkor meg hogy-hogynem más a háború természete. Te, ez nem a háború természete, ez az oroszok természete.

Nem tűnt fel, hogy az amerikaiak okosbombát használtak a háború végén is? Ezeket az irányítatlan "katyusa" szerűségeket szoktad látni az amerikaiaknál is? A NATO mennyi ilyet használ? A NATO mikor használt kazettás bombát civiek ellen? Mikor fenyegetőzött atommal?! Hmmm... véleménybuborék, hogy is van ez?

Etniez 2022.04.29. 15:20:47

@arthurthedent: A véleménybuborék már csak ilyen :D

Serény Vélemény 2022.04.29. 15:23:19

@Etniez: A sztorit valamelyik tomcat videóban láttam. És tényleg ott a katona, tényleg ott az óvodában. A hitelessége a 10-es skálán mondjuk 6.
Ja, és ez is a demokratikus jogállami ukrán eljárásrend része:
youtu.be/SV3Fe2W1XiQ?t=2405
@arthurthedent:
na, csak a ti kedvetekért megkerestem:
youtu.be/jWwE1WsPNsE?t=1335

arthurthedent 2022.04.29. 15:24:33

@Etniez: A neten mindenki magának választ nicket, a való világban meg a környezete választ neki. Kár, hogy itt nem úgy megy, vicces lenne amúgy, nem tudom nekem mi lenne a becenevem, de azért viccess lenne serény vélemény helyett egyszercsak "véleménybuborék" nicket látni.

Birca helyett "ruszkibérenc".. meg ilyenek. :D

arthurthedent 2022.04.29. 15:27:19

@Serény Vélemény: "na, csak a ti kedvetekért megkerestem:
youtu.be/jWwE1WsPNsE?t=1335"

Húúúúú bazmeg! Te, zseni, te! Az a csávó védőfelszerelésben aknamentesít egy játszóteret! EMBER! EMBER!

Serény Vélemény 2022.04.29. 15:30:40

@arthurthedent: A legelején még arra is vigyáztak, hogy nehogy az ukrán _hadi_ potenciálban jelentős kárt okozzanak.
Most már szisztematikusan pusztítják azt.
Viszont az ukrán propaganda az első pillanattól fogva úgy csinált, mintha legalábbis Dzsingisz kánék támadtak volna rájuk.
Az amerikaiak például még az afgán háború végén is megöltek tévedésből 10 teljesen ártatlan polgári személyt drónról.
pl: telex.hu/kulfold/2021/09/18/a-pentagon-elismerte-hogy-artatlan-civileket-oltek-meg-kabulban

Naggyon civilizált módszer!

Etniez 2022.04.29. 15:34:21

@Serény Vélemény: Na, látod, ők elmondták, hogy hibáztak.

Az oroszok még annyit sem akarnak beismerni, hogy háborúznak. Buborék-buborék, te szpni jársz ide :D

arthurthedent 2022.04.29. 15:42:25

@Serény Vélemény: "Az amerikaiak például még az afgán háború végén is megöltek tévedésből 10 teljesen ártatlan polgári személyt drónról."

A civileket célpontnak tekinteni háborús bűn. DIREKT lőni a civileket háborús bűn. Véletlenül megölni 10 polgári személyt nem háborús bűn. Ilyen sajnos előfordul. Ha az oroszok is tévedésből megöltek volna néhány civilt, senki sem nevezné őket háborús bűnösnek.

És az amerikaiak beismerték, tesznek ellen, nem DIREKT lövik a civileket.

"A legelején még arra is vigyáztak, hogy nehogy az ukrán _hadi_ potenciálban jelentős kárt okozzanak."
Anyám! Tényleg?

Larrikin 2022.04.29. 15:44:54

@arthurthedent: "KI-TÜN-TET-TÉK őket érte. Mégis szerinted MENNYIRE általános ezek után. Nincs büntetés, kitüntetés van!"
Nekik is leesett az azonosító számuk.

arthurthedent 2022.04.29. 15:49:52

@Serény Vélemény: "nézd tovább!"

Okés, ott van még egy csávó karszalag nélkül pózol valami óvóhelyen. Nincs rajta karszalag, van valami gyerekrajz vagy mi mögötte. Vagy ukrán, vagy nem az. Mondjuk mivel nincs rajta karszalag elég valószínűtlen, hogy ukrán katona lenne. Ha az, akkor sem indokolja sok száz kórház meg sok ezer lakóház szétbombázását.

Larrikin 2022.04.29. 15:49:59

@Serény Vélemény: "A legelején még arra is vigyáztak, hogy nehogy az ukrán _hadi_ potenciálban jelentős kárt okozzanak."
Igen, az agresszív kismalac mindig így száll le a bicikliről. Nem volt az FUBAR, direkt így akarták, mert vigyáztak. Nehogy egy tank vagy egy reptér megsérüljön.

arthurthedent 2022.04.29. 15:50:20

@Larrikin: "Nekik is leesett az azonosító számuk."

Őket is alaposan kivizsgálták. :(

Etniez 2022.04.29. 15:54:56

@Larrikin: Serény gyerek sorba tolja az orosz propagandát és a tipikus fizetett troll üzemódban adja elő.

Kritikára nem reagál, helyette felhoz egy másik kritikát (érvelési hiba).
Folyamatosan változtatja a topicot, ha valami kellemetlen, akkor jön egy másik témával (pl idekeveri a 2. vh-s mészárlást)

De innen látszik, hogy nem magyar, mert a magyarokat leszarják az ukránok vérengzései, ezek mesterkélt ügyek, magyar ember ilyet nem tart számon, nem is érdekli.

Larrikin 2022.04.29. 15:56:20

@Etniez: "A telefonokat még a nagyvárosokban sem lehet ennyire konkrétan belőni, ugyanis csak háromszögelni lehet.. És csak annyit tudnak biztosan, hogy a háromszögön belül van, még azt sem, hogy melyik csúcsához van közel az illető, mert a térerőt is ezer tényező befolyásolja."
A rádióhullámok forrásának a beméréséhez 0 db adótoronyra van szükség.

Etniez 2022.04.29. 16:01:26

@arthurthedent: twitter.com/MrKovalenko/status/1519715045281828866

Itt vannak azonosítva, könnyen elő lehetne őket venni.
De ugye az orkoknál ez nem szokás.

Etniez 2022.04.29. 16:02:07

@Larrikin: De vevőre igen. És gondolom tudod, hogy a mobil tornyok adnak és vesznek is.

Vizsgáztatsz?

Larrikin 2022.04.29. 16:07:20

@Serény Vélemény: amúgy nem tudom, hogy van ez, hogy az illiberális cenzúrapártiak hangosan tiltakoznak, ha korlátozzák őket a gyűlöletbeszédben és dezinformációban. Igazából örülniük kéne, én lassan sajnálom a Lavrovot, a Peszkovot meg a Zaharovát, nehéz meló lehet minden áldott nap kiállni az emberek elé és fullba tolni a kretént. Monty Python orosz verzió.

Larrikin 2022.04.29. 16:09:02

@Etniez: teljesen mindegy, ha nem beszélgetni akarnak vele, hanem lőni rá.

Larrikin 2022.04.29. 16:20:58

@nagykerek: állítólag minden tankot ki lehet lőni. Sőt, minden személyautóval lehet halálos balesetet szenvedni - persze nem ugyanakkora eséllyel. Valószínüleg az oroszok is tisztában vannak a problémával, azért selejtezik ilyen nagy ütemben a készleteiket, 2-3 hónap, és megoldódik.

Etniez 2022.04.29. 16:53:35

@Larrikin: Teljesen mindegy, legalább 3 adótorony adata kell ahhoz, hogy egy mobiltelefont bemérjenek. És az sem lesz pontos, kb 500 méterre tudják belőni városias környezetben, vidéken ez kilométerekkel nagyobb.

Larrikin 2022.04.29. 17:19:40

@Etniez: az elektromágneses sugárzás minden irányba terjed, nem csak az adótornyok felé. Harmadik fél által is észlelhető, megfelelő eszközzel az iránya is bemérhető.

Etniez 2022.04.29. 17:30:57

@Larrikin: Az iránya igen, de a távolsága nem.

Larrikin 2022.04.29. 17:39:32

@Etniez: igen, ahhoz 2 mérés kell, és ha sok hasonló jel van egymás mellett, ráadásul mozognak, egy gimnáziumi szakkör nehezen boldogulna. De ha valaki konténernyi méretű eszközöket visz magával elektronikus hadviselés céljából, talán ezt is megoldja.

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 17:45:17

@Etniez: ti mindenhez is értetek:)))) te nethuszar .egy élmény nézni hogy jaratjatok le magatokat:)))))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.04.29. 18:32:17

Mi van szegénykém? Hát senki nem foglalkozik veled? :))

Etniez 2022.04.29. 20:12:00

@Larrikin: A mobiltelefon sugárzásának az értéke mindig változik a jel függvényében. Nem lehet tudni, hogy ugyanazon jelerősség 1000 méter távolságra van szabad térben, vagy mondjuk egy vasbeton épületben 200 méterre.
Mobilokat bemérni csak és kizárólag háromszögeléssel lehet. Nem hiszem, hogy az orosz hadseregnek jobb felszerelése van, mint mondjuk az FBI-nak....

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 20:15:55

@Etniez: fogy a neted paraszt:)))) a netrol az infókat biztos hogy a megbízható libsi forrásból nyered???? Mert tudod a teljes netet még nem tiltották le az illiberalis oldalnak a szolasszabadsag nevében:) úgy vergodtok mint tyukszar a deszkán:))))

Etniez 2022.04.29. 20:28:54

Öröm nézni ezt a vergődést :D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.04.29. 20:45:25

Szegény szerencsétlen balfasz. Lassan már sajnálom.... :))

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 20:51:27

@Etniez: @Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: pszichológia 1.0 : ha ismetelgeted amit a másik mond akkor .....

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 20:52:16

@Etniez: akkor ez érvelési hiba:)))) te gyökér

Etniez 2022.04.29. 21:04:54

@CSOKKI MÁLNA: Helyes, örülök neki. A 20%-os inflációt talán mérsékli egy kicsit.

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 21:16:07

@Etniez: szóval a nagy iqdal csak egy fagyira jutja???? Ejej

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.04.29. 21:16:09

@Etniez: annyira szép, hogy egy gyilkos diktátornak drukkolnak.

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 21:18:28

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: mindenki gyilkos diktátor, hiszen a biden és trump hány embert is ölt meg:)?????

Etniez 2022.04.29. 21:25:57

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Nehéz teher lenne. Fogyatékos gyerekkel nem könnyű az élet.

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 21:40:49

@Etniez: szóval csak a buzik nem tehetnek betegségukrol mindenki más igen?????

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 21:42:37

@Etniez: kurt úrfi ha belatod hogy egy raklap szar vagy, akkor abbahagyom az alazasod... ha nem akkor ....

Etniez 2022.04.29. 21:46:39

Mentem nézni a rájátszást, jó éjt!

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 21:48:20

@Etniez: nincsen rajatszas, 2/3 van:))) tudom téged nem érdekel:)))) na most már töröld le a fost az alladrol mert hiteltelen vagy:))))))

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 21:49:18

@Etniez: amúgy látom hogy menekülsz:))))

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.04.29. 22:20:26

@Etniez:

". A Facebook egy privát vállalat privát vállalkozása, azt csinál, amit akar, semmi közöm hozzá."

Valóban semmi közöd hozzá, de nem csinálhat azt, amit akar. Pl. a rassz, bőrszín, vallás vagy a szexuális irányultság szerinti diszkrimináció tilalma rá is vonatkozik.

Amúgy a facebook mára már gyakorlatilag globális közintézménnyé vált, így a törvényeknek is eszerint kellene megítélniük. Ennek kezdeti jelei már láthatók, amikor pl. egyes államok megbüntetik ilyen-olyan jogsértésekért. Olyan országok, amelyekben nincs is bejegyezve.

Larrikin 2022.04.30. 04:22:49

@Etniez: "Mobilokat bemérni csak és kizárólag háromszögeléssel lehet."
A háromszög egyik szöge maga a mobil, a másik kettő a 2 pont, ahol a mérést végzed. 2 eszközzel, vagy ugyanazzal 2 külön időpontban.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.04.30. 10:26:19

@CSOKKI MÁLNA:.... ööö.... várjál csak....... deazamerikaiakis....... deagyurcsányis....! :))
Meg a propagandamajom kurva anyád is.....!
Na csá!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.04.30. 10:27:53

@CSOKKI MÁLNA: Az megvan, hogy mikor ő hatalomra került mi még a stanyicliban vótunk, kreténkém? :))

Sir Gombóc 2022.04.30. 11:41:50

@gigabursch: UTF-8..
"A Unicode és az UTF-8 kódolás egyszerre támogatja mindezen karakterek megjelenítését, és így minden nyelv egységes kódolást tud használni, megelőzve a betűk nem tervezett „átalakulását"

Sir Gombóc 2022.04.30. 11:56:38

@Serény Vélemény: nézd már meg, melyik harckocsi mekkora, mert sületlenségeket írsz. Nem felakkorák az orosz tankok, egy T72/90, M1 Abrams geometriai méretei közel azonosak..

Sir Gombóc 2022.04.30. 12:35:07

@Etniez: vannak sokan akiknek a facebook=internet. Mondjuk ők nem annyira okosak, buborékba zárják magukat és nem értik a világot, ezért összeesküvés elméletekkel próbálják magyarázni a nem értett dolgokat..

a nagy hohohorgász 2022.04.30. 17:30:53

@Sir Gombóc: pontosan, mint az Orbán csemete!!!! Ezt mondtam én is.

a nagy hohohorgász 2022.04.30. 17:32:27

@Sir Gombóc: És ezt gondolom az összes eus képviselőrol is aki nem képviseli úgy hazánkat mint morvai!!!!

Etniez 2022.04.30. 19:23:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: hát igen, Facebook elég vadnyugat. Így fordulhat elő, hogy nem lehet kritizálni a kormányt az adofizetőknek nyilvánosan, mert kidobják őket a saját pénzükből fentartott oldalakról.

Ez van.

Etniez 2022.04.30. 19:25:51

@Larrikin: nem, mert a jelerősségből nem következtethető a távolság városias környezetben. Írtam, a jel átmegy mindenen és folyamatosan csökken az erőssége. Ha az egyik vevő vasbeton-, másik felé téglaépületek vannak, nem mondod meg hol van a mobil pontosan, csak nagyjából.

Etniez 2022.04.30. 19:27:15

@a nagy hohohorgász: tévedsz. NBA rájátszás van.
Nem menekülök, leszarlak. Nagy különbség.

a nagy hohohorgász 2022.04.30. 20:36:34

@Etniez: hahaha, és ki a faszt érdekel hogy mit hazudsz.... hahaha

Larrikin 2022.05.01. 00:52:03

@Etniez: nem számít a jel erőssége. A két pontból végzett 2 mérés 2 irányának a metszéspontjában van a forrás.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.01. 08:37:43

@Etniez:

Itt osztod az észt olyan témákban, amelyekről halvány fogalmad sincs. A háromszögeléses helymeghatározás nem a jel erősségén, hanem irányán alapul, ahogy azt @Larrikin: is írta.

Városi környezetben annyi módosulás van, hogy a visszaverődések miatt előfordulhat, hogy kevésbé pontosan lehet meghatározni az irányt - viszont itt a kisebb távolságok miatt könnyebb kettőnél több pontból mérni, ami növeli a pontosságot.

CSOKKI MÁLNA 2022.05.01. 11:09:10

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Az megvan kreténkém, hogy a CIA segítette hatalomra? Aztán civileket kezdett gyilkolászni. Ennyit az USA-ról, a demokrácia bajnokáról..

CSOKKI MÁLNA 2022.05.01. 11:10:42

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Elmentek a kurvanyátokba, amikor szemforgató módon demokráciáról, meg humánumról papoltok..

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.05.01. 19:23:21

@CSOKKI MÁLNA: Toljad csak a propagandát öccse, ezért fizetünk! :))))

Larrikin 2022.05.02. 05:03:50

@CSOKKI MÁLNA: "...a CIA segítette hatalomra? Aztán civileket kezdett gyilkolászni. Ennyit az USA-ról, a demokrácia bajnokáról.. "
1. Kar, hogy nem igaz. A CIA Allende-ellenes politikai eroket tamogatott, a hadsereg veletlenul se tartozott a korbe, nem is voltak erre raszorulva.

2. A demokracia fogalmaba nem tartozik bele, hogy minden dontesnek tokeletesnek, negativ kovetkezmenyektol mentesnek, idotallonak, mindenkire nezve csakis pozitivnak kell lennie. Az viszont igen, hogy az allam is elszamoltathato, innen tudjuk, hogy egyaltalan a CIA tamogatott Allende-ellenes eroket.

3. Probalj meg Moszkvaban a haborurol beszelni, vagy Pekingben az ujgur kisebbseg helyzetet feszegetni, esetleg a Tienamnen teri verengzesrol leveltari adatokat kerni, rogton megerted, mi a kulonbseg a demokracia es a nem-demokracia kozott.

CSOKKI MÁLNA 2022.05.04. 20:11:24

@Larrikin:

english.almayadeen.net/news/politics/the-original-:-how-the-cia-orchestrated-chiles-violent-coup

“Yet, with the rise of military coups around Chile in countries such as Bolivia (1969), Argentina (1966), and Brazil (1964), the military was encouraged by a prospect of expanding its political control and economic wealth. This desire, coupled with their cooperative training with the School of the Americas – a US army training center designed to fortify the skills of Latin American armies who could possibly serve US policies – engendered strong anti-communist feelings.”

Az USA-nak sosem voltak skrupulusai a tekintetben, hogy antidemokratikus, diktatórikus politikai formációkat támogasson világszerte. Ezért visszatetsző, amikor képmutató módon a demokrácia védelmezőjeként próbál fellépni..

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2022.05.08. 22:29:50

@CSOKKI MÁLNA: Az orosz rubel nem konvertibilis, csak szólok. Akármilyen árfolyamot mondhatnak rá.

Volt, amikor egy dollár egy rubelt ért. Persze egy rubelért nem adtak egy dollárt. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2022.05.08. 22:35:25

@Larrikin: "az oroszok is tisztában vannak a problémával, azért selejtezik ilyen nagy ütemben a készleteiket, 2-3 hónap, és megoldódik."

Mármint úgy érted, az ukránok selejtezik a ruszki tankokat? :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2022.05.08. 22:39:45

@a nagy hohohorgász: "a külföldre kitantorgo emberek nem hazafiak"

Ne mond már, hogy a geci gazdád gyereke nem hazafi. :))

Larrikin 2022.05.09. 11:06:23

@CSOKKI MÁLNA: a forrasod sem allitja, hogy a CIA tamogatta/batoritotta volna a hadsereget a puccs megszervezeseben vagy kivitelezeseben. A felelosseguk annyiban kimerul, Allende politikai bukasara jatszottak, amire a puccs nelkul eleg jo eselyuk lett volna.

"Az USA-nak sosem voltak skrupulusai a tekintetben, hogy antidemokratikus, diktatórikus politikai formációkat támogasson világszerte." - Tehat nem fer bele a realpolitikaba, hogy egy olyan tersegben, ahol 20-30 autokracia vetelkedik egymassal, valakivel partneri kapcsolatban is legyenek? De csak nekik nem?
süti beállítások módosítása