wagmg

wagmg

Mi a baj az orosz tankokkal?

2022. április 28. - arthurthedent

Előrevetíteném, hogy nem vagyok szakértő, még csak messziről, ködben sem vagyok szakértőnek látszó tárgy. Összeszedtem viszont pár dolgot, ami segíthet megérteni, hogy miért van ilyen sok kilőtt tank ukrajnában.

Minden harckocsinak, minden fegyvernek vannak erősebb és gyengébb pontjai, minden típus, minden változat beépített gyenge pontokkal érkezik, ilyen az élet. Az orosz tankok meglehetősen elavultak, 40-60 évvel ezelőtti színvonalat képviselnek, merthogy az orosz hadsereg a mennyiséget részesítette előnyben a minőséggel szemben. Ez bizony igencsak nagy hibának bizonyult. Szóval igen, nincs "baj" az orosz tankokkal, sok baj van velük. Lássuk a nagyobbakat!

Először is ott van a lőszerrobbanás. A tankok jó sok lőszert cipelnek magukkal és egy szerencsés lövéssel ezt a lőszert aktiválni lehet. Üldögél a harcos egy fémládában sok mázsa robbanóanyaggal és amikor ez felrobban fájdalommentesen századmásodpercek alatt szörnyethal. Igen látványos tüzijáték keretében.

Lőszerrobbanás

A lőszer kétféleképpen szokott "felrobbanni". Van amikor tényleg felrobban, ilyenkor a tank leköpi magáról a tornyot, jó magasra és jó messzire. Ez jól felzi, hogy milyen viszonyok vannak a tank belsejében, temetésre nem nagyon kell költeni, nyilván. A másik változat, amikor a tank megtartja a tornyot, viszont több méteres szúrólángot ereszt minden kis résen, például a torony illesztésénél. Túl sok koporsóra ilyenkor sincs szükség a kezelőszemélyzet számára, ez elég nyilvánvaló.

Az orosz tankoknak a lőszerrobbanás mindig is gyenge pontja volt. Próbáltak javítani a helyzeten az automata töltőberendezés megerősítésével, burkolásával, de a helyzet az, hogy a lőszernek csak egy része van az automatában, úgyhogy a modern orosz tankok sem igazán védettek ebből a szempontból, ahogy a régiek sem. A NATO általában azt mondja, hogy az orosz hadseregnek kimeríthetetlen emberanyag állt mindig is a rendelkezésére (lásd Varsói Szerződés katonái), ezért nem nagyon foglalkoztak a dologgal.

A másik probléma az éjjellátó berendezések hiánya. Az orosz tankok nagy része elavult, eredetileg sem volt bennük éjjellátó berendezés. Az ilyen tankok éjjel megállnak és mivel a drónokon van éjjellátó szépen kilövöldözik őket. A személyzet behúzódik az erdőbe aludni, távol a tankoktól, mert nem akarnak meghalni.

Később aztán megszületett az aktív éjjellátó, amit nagy pirosan derengő szemekként fel is ismerhetünk a tankokon[1]. Pont úgy működik mint a 10 ezer forintos tecsó biztonsági kamera, szóval akár egy 10 ezer forintos tecsó kamerával is lehet látni a nagy éjjellátó reflektorok csóváit, nemhogy a drónokról. Amelyik katona bekapcsolja ezeket az éjjellátó reflektorokat az mintegy száz-kétszáz méterre ellát, ugyanakkor aláírja a saját halálos ítéletét. 

A modern éjjellátó passzív, nem használ reflektort. Csakhogy az orosz tankok ilyen rendszerrel általában nincsenek felszerelve, merthogy elavultak. A lőszerrobbanás mellett ez a másik nagy technikai hiányosság.

A legnagyobb baj az orosz tankokkal azonban az, hogy rosszul használják őket. Zárt menetoszlopban egymás után megy vagy egy tucat tank az úton, bemennek a faluba a házak közé, ahol fedezékből kilövik az elsőt. Mind megrekednek pár méterre összetorlódva. Némi idő után eszükbe jut, hogy kihátráljanak, de addigra már egy másik katona kilövi az utolsó tankot is. Klasszikus csapda, szűk keresztmetszet, fedezékből támadás, amatőr hadviselés.

Tankok csapdában

Tankokat gyalogsági támogatás nélkül használni iszonyat nagy hiba, főleg urbánus, bokros, erdős környezetben. Légitámogatás nélkül jönni-menni a tankokkal egy zárt alakzatban, gyalogság nélkül, légvédelem nélkül iszonyatosan kiszolgáltatottá teszi a tankokat. Az öngyilkossággal egyenértékű amit az oroszok néha művelnek.

És akkor most már azt is tudjuk miért nem foglalták el az oroszok a nagyvárosokat. Ha bementek volna az emeletes házak közé ilyen harckocsioszlopokkal, főleg, ha éjszakára is maradnak, azzal aláírták volna a halálos ítéletüket. Minden emeletes ház minden egyes ablaka, minden egyes tető, halálos veszélyt jelentett volna. A modern városi környezet a harckocsik gyenge pontja, gyalogság nélkül, rosszul kiképzett személyzettel pedig katasztrofális lett volna.

[1] Össze lehet keverni más, aktív védelmet biztosító eszközökkel.

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr7017800841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arthurthedent 2022.04.29. 14:30:37

@Serény Vélemény: "Most nagy nehézséget okozott az ukrán médiának, hogy egyáltalán egy-két megerőszakolt nőt előkerítsenek. (ami ugyan borzalmas és rettenetes, de az amerikai katonák ennél sokkal több bűncselekményt követtek el, mondjuk Irakban.)"

Tényleg? És az amerikai katonákat kitüntették utána?

És neked tényleg az a bajod, hogy csak kevés megerőszakolt nő marad életben és közülük is kevesen vállalják, hogy elmeséljék neked meg AZ EGÉSZ KIBASZOTT VILÁGNAK, hogy az orosz katonák csoportosan megerőszakolták őket?

TÉNYLEG?

arthurthedent 2022.04.29. 14:32:30

@Serény Vélemény: "De úgy állítják be, mintha az orosz katonáknak ez lenne a legáltalánosabb tevékenysége."

KI-TÜN-TET-TÉK őket érte. Mégis szerinted MENNYIRE általános ezek után. Nincs büntetés, kitüntetés van!

És neked tényleg az a mentséged, hogy persze, elterjedt, de nem a LEGÁLTALÁNOSABB? B+!

Serény Vélemény 2022.04.29. 14:34:37

@arthurthedent: "Mondcsak, mennyire vagy te hülye? MI A FASZÉRT CSINÁLNÁNAK ILYET?! Mi a faszért raknának az ukránok katonákat óvodákba?!"

Pl mert van víz, meg villany! Én tehetek arról, hogy a balfék ukrán harcos szelfiket nyomott az oviban, és tette ki instára vagy hova a francba, ahol látszott, hogy konkrét katonai körletet rendeztek be konkrét óvodában?

vagy én tehetek arról, hogy a balfék ukrán hadsereg a pláza parkolójában töltötte után a rakétasorozatvetőit? És valamelyik barom lefényképezte, és közzétette, és a ruszkik ezek után lerakétázták az egész plázát?

arthurthedent 2022.04.29. 14:37:59

@Serény Vélemény: "De neem, minden valószínűség szerint, és az összes normális katonai szakértő szerint csak idő kérdése - ha a ruszkik nem követnek el valami kapitális hibát, hogy elérjék a céljaikat."

Na, ez meg már csak simán ostobaság! Milyen céljaikat?! Azt, hogy megállítsák a NATO terjeszkedését? Most lép be Finnország és Svédország, Lengyelország már atomfegyverek telepítését kéri, a Románok megnövelt NATO jelenlétet kértek, csakúgy mint a balti államok.

Hogyan fogják megállítani a NATO terjeszkedését?!

Azt is akarták, hogy "demilitarizálják" Ukrajnát. Gyakorlatilag minden szabad ország, MÉG AZ AUSZTRÁLOK IS fegyvert hordanak oda. Mégis, úgy néz ki, hogy jó úton halad arra, hogy demilitarizálják az országot? Tényleg?!

Denácifikálni is akarták az országot. Azt mégis hogyan gondolták, amikor kijevbe be sem tudták tenni a lábukat. Mégis hogyan akarják az ukrán politikát legyakni, ha még be sem tudtak menni a fővárosba? A néci azov brigád mára hős honvédővé vált az ukránok szemében. Jó úton halad a denácifijálás te nagyon okos? Hmmmm?

Serény Vélemény 2022.04.29. 14:38:51

@arthurthedent: Ja, igen, meg kijev szelleme, vagy mi. Meg a kígyó sziget hős védői... akik az életüket áldozták a hazáért...

arthurthedent 2022.04.29. 14:39:09

@Serény Vélemény: "Pl mert van víz, meg villany!"

Te ugye nem vagy villanyszerelő? Az óvodába van villany, mellette, a másik utcákba meg nincs?

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 14:39:41

@Etniez: te angliusoknal milyen az infláció???? Tán odáig is eler o1g keze?????

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 14:41:49

@Etniez: én úgy hallottam hogy Angliában a putyinra fogják az inflációt????? Hát micsoda orbani illiberalis politika ez???? Hahaha, te szarzsák:))))

arthurthedent 2022.04.29. 14:42:05

@Serény Vélemény: "Ja, igen, meg kijev szelleme, vagy mi. "

Ezeket már megbeszéltük. Nyilván az ukrán állam azt hazudta, hogy kikeltek a halottak és segítenek védeni a hazát. Ja, nem. Persze, hogy nem.

Nyilván azt mondták, hogy a kígyó szigetek védiőt bizonyítottan megölték az oroszok. Ja, nem, azt mondták, hogy megszakadt velük a kapcsolat, attól félnek, hogy már nem élnek (feared to be dead). Ja, akkor jól van.

Serény Vélemény 2022.04.29. 14:43:50

@arthurthedent: Még egyzer, ott szelfizett egy ukrán hős az óvodában. A ruszkik bemérték a telókáját, és lerakétázták.

arthurthedent 2022.04.29. 14:44:27

@arthurthedent: Mesélj róla, hogy na nem basszák el nagyon az oroszok, akkor milyen faszányosan megállítják a nato terjeszkedését. :D

Serény Vélemény 2022.04.29. 14:46:03

@arthurthedent: "Denácifikálni is akarták az országot. "

Nem-nem! Ez az ürügy, a háború egyik orosz részről megfogalmazott ürügye. Akkor is ürügy, ha tényleg vannak nácik az ukrán haderőben, ha tényleg tömeggyilkos náci vezér az ukránok egyik nemzeti hőse, és ha az azov tényleg náci szimbólumokat használ.

arthurthedent 2022.04.29. 14:55:30

@Serény Vélemény: "Még egyzer, ott szelfizett egy ukrán hős az óvodában. A ruszkik bemérték a telókáját, és lerakétázták."

Több száz civil célpontról van szó. Kórházakról, iskolákról, óvodákról. Amiket válogatás nélkül szétlőttek a többi civil lakóházzal együtt. Azt akarod mondani, hogy mindegyikben volt egy ukrán katona, aki éppen szelfizett, az oroszok meg mindet bemérték, vagy mi?

Vagy... vagy az oroszok pont leszarják mit találnak el? Csaknem?

Tényleg, ha lerakétázták a telóját, akkor honnan tudod, hogy "szelfizett"?

Etniez 2022.04.29. 14:58:27

@arthurthedent: "bemérték a telókáját"

Na, innen látszik, hogy ordas kamu. A telefonokat még a nagyvárosokban sem lehet ennyire konkrétan belőni, ugyanis csak háromszögelni lehet.. És csak annyit tudnak biztosan, hogy a háromszögön belül van, még azt sem, hogy melyik csúcsához van közel az illető, mert a térerőt is ezer tényező befolyásolja.

Budapest belvárosában is csak több utcára lehet beháromszögelni akárkit, pedig itt aztán van cella bőven

Köszönjük az újabb orosz hazugságot, túl sok CSI Miami-t néztetek....

Etniez 2022.04.29. 15:01:05

@Etniez: Ja, és ehhez hozzá kellett volna férni az ukrán telefontársaságok központi adataihoz...

Szóval etessed anyukádat Serényen te szarházi.

arthurthedent 2022.04.29. 15:01:49

@Etniez: "A telefonokat még a nagyvárosokban sem lehet ennyire konkrétan belőn"

Mondjuk eléggl fura lenne, ha az oroszok irányított rakétát küldenének egy katonára mert szelfizik. De mondjuk honnan tudja a rakéta, hogy éppen szelfizik? :D

Serény Vélemény 2022.04.29. 15:04:36

@arthurthedent: Jólvan, nem akarsz a véleménybubidon kívül látni, akkor nem fogsz.

Igen, mostanra bedurvultak, sőt ezután még inkább be fognak durvulni. Már tegnap is azt mondtam, hogy egyre durvább ágyúkkal fognak lőni. Mert ez a háború belső természete. Ez ilyen.

@Etniez:
és egy kis adalék az ukrán történelemből:
karpataljalap.net/2018/07/12/veres-volhinia-avagy-teboly-termeszetrajza

Etniez 2022.04.29. 15:07:33

@Serény Vélemény: Ismerem az ukrán történelmet, az adott korban a magyar és a szovjet sem volt szebb.

Egyéb hozzáfűzni való? 2022 van, feltűnt?

arthurthedent 2022.04.29. 15:07:34

@Serény Vélemény: "Nem-nem! Ez az ürügy, a háború egyik orosz részről megfogalmazott ürügye. "

Azt mondták ezek a háború céljai. Az volt a mondás, hogy most már el se lehet b-szni annyira közel vannak a háborús célok megvalósításához. Akkor milyen célok megvalósításához vannak olyan közel?

- Elvtársak, Putyin elvtárs felvázolta a katonai célokat, addig nem lehet hazajönni, amíg ezek meg nem valósulnak!
- Igenis parancsnok elvtárs, kérekengedélyt, mik ezek a célok parancsértettem?
- A zászlóshajót el kell süllyeszteni, ez fontos. Legalább 20 000 katonánkat el kell veszíteni... elmenni kijev határáig, visszafordulni, visszaszaladni belosziáig. Aztán legalább nyolcszáz vagy ha lehet ezer tanknak ki kell égnie a mienk közül... el kell foglalni egy pár kisebb várost, nagyobbakat nem, és a kisebbekből is ki kell majd menekülni és... igen, vagy egy tucat magas rangú katonatisztünket el kell veszíteni. Jó nagy veszteség ez a lényeg, aztán vad visszavonulás, ezek a célok!

Etniez 2022.04.29. 15:11:43

@arthurthedent: Érted, a Kreml ügynökünk maga is beismerte, hogy a háborúhoz "ürügy" kellett. Tehát igazából Oroszország meg akarta támadni Ukrajnát..
Magyarul Oroszország egy mocskos agresszor.

Serény, serény, te ma tátott szájjal szaladgálsz a faszerdőben.

arthurthedent 2022.04.29. 15:12:59

@Serény Vélemény: "Jólvan, nem akarsz a véleménybubidon kívül látni, akkor nem fogsz."
"Igen, mostanra bedurvultak,"

Ah, akkor hova kellett volna látnom, ha most meg már pont ugyanazt mondod mint én? Akkor mit elménckedsz itt véleménybuborékokról?

"sőt ezután még inkább be fognak durvulni. Már tegnap is azt mondtam, hogy egyre durvább ágyúkkal fognak lőni. Mert ez a háború belső természete. Ez ilyen."

Tényleg? Az oroszok akárhányszor háborúznak mindig "ilyen a háború természete". Az amerikaiak, akkor meg hogy-hogynem más a háború természete. Te, ez nem a háború természete, ez az oroszok természete.

Nem tűnt fel, hogy az amerikaiak okosbombát használtak a háború végén is? Ezeket az irányítatlan "katyusa" szerűségeket szoktad látni az amerikaiaknál is? A NATO mennyi ilyet használ? A NATO mikor használt kazettás bombát civiek ellen? Mikor fenyegetőzött atommal?! Hmmm... véleménybuborék, hogy is van ez?

Etniez 2022.04.29. 15:20:47

@arthurthedent: A véleménybuborék már csak ilyen :D

Serény Vélemény 2022.04.29. 15:23:19

@Etniez: A sztorit valamelyik tomcat videóban láttam. És tényleg ott a katona, tényleg ott az óvodában. A hitelessége a 10-es skálán mondjuk 6.
Ja, és ez is a demokratikus jogállami ukrán eljárásrend része:
youtu.be/SV3Fe2W1XiQ?t=2405
@arthurthedent:
na, csak a ti kedvetekért megkerestem:
youtu.be/jWwE1WsPNsE?t=1335

arthurthedent 2022.04.29. 15:24:33

@Etniez: A neten mindenki magának választ nicket, a való világban meg a környezete választ neki. Kár, hogy itt nem úgy megy, vicces lenne amúgy, nem tudom nekem mi lenne a becenevem, de azért viccess lenne serény vélemény helyett egyszercsak "véleménybuborék" nicket látni.

Birca helyett "ruszkibérenc".. meg ilyenek. :D

arthurthedent 2022.04.29. 15:27:19

@Serény Vélemény: "na, csak a ti kedvetekért megkerestem:
youtu.be/jWwE1WsPNsE?t=1335"

Húúúúú bazmeg! Te, zseni, te! Az a csávó védőfelszerelésben aknamentesít egy játszóteret! EMBER! EMBER!

Serény Vélemény 2022.04.29. 15:30:40

@arthurthedent: A legelején még arra is vigyáztak, hogy nehogy az ukrán _hadi_ potenciálban jelentős kárt okozzanak.
Most már szisztematikusan pusztítják azt.
Viszont az ukrán propaganda az első pillanattól fogva úgy csinált, mintha legalábbis Dzsingisz kánék támadtak volna rájuk.
Az amerikaiak például még az afgán háború végén is megöltek tévedésből 10 teljesen ártatlan polgári személyt drónról.
pl: telex.hu/kulfold/2021/09/18/a-pentagon-elismerte-hogy-artatlan-civileket-oltek-meg-kabulban

Naggyon civilizált módszer!

Etniez 2022.04.29. 15:34:21

@Serény Vélemény: Na, látod, ők elmondták, hogy hibáztak.

Az oroszok még annyit sem akarnak beismerni, hogy háborúznak. Buborék-buborék, te szpni jársz ide :D

arthurthedent 2022.04.29. 15:42:25

@Serény Vélemény: "Az amerikaiak például még az afgán háború végén is megöltek tévedésből 10 teljesen ártatlan polgári személyt drónról."

A civileket célpontnak tekinteni háborús bűn. DIREKT lőni a civileket háborús bűn. Véletlenül megölni 10 polgári személyt nem háborús bűn. Ilyen sajnos előfordul. Ha az oroszok is tévedésből megöltek volna néhány civilt, senki sem nevezné őket háborús bűnösnek.

És az amerikaiak beismerték, tesznek ellen, nem DIREKT lövik a civileket.

"A legelején még arra is vigyáztak, hogy nehogy az ukrán _hadi_ potenciálban jelentős kárt okozzanak."
Anyám! Tényleg?

Larrikin 2022.04.29. 15:44:54

@arthurthedent: "KI-TÜN-TET-TÉK őket érte. Mégis szerinted MENNYIRE általános ezek után. Nincs büntetés, kitüntetés van!"
Nekik is leesett az azonosító számuk.

arthurthedent 2022.04.29. 15:49:52

@Serény Vélemény: "nézd tovább!"

Okés, ott van még egy csávó karszalag nélkül pózol valami óvóhelyen. Nincs rajta karszalag, van valami gyerekrajz vagy mi mögötte. Vagy ukrán, vagy nem az. Mondjuk mivel nincs rajta karszalag elég valószínűtlen, hogy ukrán katona lenne. Ha az, akkor sem indokolja sok száz kórház meg sok ezer lakóház szétbombázását.

Larrikin 2022.04.29. 15:49:59

@Serény Vélemény: "A legelején még arra is vigyáztak, hogy nehogy az ukrán _hadi_ potenciálban jelentős kárt okozzanak."
Igen, az agresszív kismalac mindig így száll le a bicikliről. Nem volt az FUBAR, direkt így akarták, mert vigyáztak. Nehogy egy tank vagy egy reptér megsérüljön.

arthurthedent 2022.04.29. 15:50:20

@Larrikin: "Nekik is leesett az azonosító számuk."

Őket is alaposan kivizsgálták. :(

Etniez 2022.04.29. 15:54:56

@Larrikin: Serény gyerek sorba tolja az orosz propagandát és a tipikus fizetett troll üzemódban adja elő.

Kritikára nem reagál, helyette felhoz egy másik kritikát (érvelési hiba).
Folyamatosan változtatja a topicot, ha valami kellemetlen, akkor jön egy másik témával (pl idekeveri a 2. vh-s mészárlást)

De innen látszik, hogy nem magyar, mert a magyarokat leszarják az ukránok vérengzései, ezek mesterkélt ügyek, magyar ember ilyet nem tart számon, nem is érdekli.

Larrikin 2022.04.29. 15:56:20

@Etniez: "A telefonokat még a nagyvárosokban sem lehet ennyire konkrétan belőni, ugyanis csak háromszögelni lehet.. És csak annyit tudnak biztosan, hogy a háromszögön belül van, még azt sem, hogy melyik csúcsához van közel az illető, mert a térerőt is ezer tényező befolyásolja."
A rádióhullámok forrásának a beméréséhez 0 db adótoronyra van szükség.

Etniez 2022.04.29. 16:01:26

@arthurthedent: twitter.com/MrKovalenko/status/1519715045281828866

Itt vannak azonosítva, könnyen elő lehetne őket venni.
De ugye az orkoknál ez nem szokás.

Etniez 2022.04.29. 16:02:07

@Larrikin: De vevőre igen. És gondolom tudod, hogy a mobil tornyok adnak és vesznek is.

Vizsgáztatsz?

Larrikin 2022.04.29. 16:07:20

@Serény Vélemény: amúgy nem tudom, hogy van ez, hogy az illiberális cenzúrapártiak hangosan tiltakoznak, ha korlátozzák őket a gyűlöletbeszédben és dezinformációban. Igazából örülniük kéne, én lassan sajnálom a Lavrovot, a Peszkovot meg a Zaharovát, nehéz meló lehet minden áldott nap kiállni az emberek elé és fullba tolni a kretént. Monty Python orosz verzió.

Larrikin 2022.04.29. 16:09:02

@Etniez: teljesen mindegy, ha nem beszélgetni akarnak vele, hanem lőni rá.

Larrikin 2022.04.29. 16:20:58

@nagykerek: állítólag minden tankot ki lehet lőni. Sőt, minden személyautóval lehet halálos balesetet szenvedni - persze nem ugyanakkora eséllyel. Valószínüleg az oroszok is tisztában vannak a problémával, azért selejtezik ilyen nagy ütemben a készleteiket, 2-3 hónap, és megoldódik.

Etniez 2022.04.29. 16:53:35

@Larrikin: Teljesen mindegy, legalább 3 adótorony adata kell ahhoz, hogy egy mobiltelefont bemérjenek. És az sem lesz pontos, kb 500 méterre tudják belőni városias környezetben, vidéken ez kilométerekkel nagyobb.

Larrikin 2022.04.29. 17:19:40

@Etniez: az elektromágneses sugárzás minden irányba terjed, nem csak az adótornyok felé. Harmadik fél által is észlelhető, megfelelő eszközzel az iránya is bemérhető.

Etniez 2022.04.29. 17:30:57

@Larrikin: Az iránya igen, de a távolsága nem.

Larrikin 2022.04.29. 17:39:32

@Etniez: igen, ahhoz 2 mérés kell, és ha sok hasonló jel van egymás mellett, ráadásul mozognak, egy gimnáziumi szakkör nehezen boldogulna. De ha valaki konténernyi méretű eszközöket visz magával elektronikus hadviselés céljából, talán ezt is megoldja.

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 17:45:17

@Etniez: ti mindenhez is értetek:)))) te nethuszar .egy élmény nézni hogy jaratjatok le magatokat:)))))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.04.29. 18:32:17

Mi van szegénykém? Hát senki nem foglalkozik veled? :))

Etniez 2022.04.29. 20:12:00

@Larrikin: A mobiltelefon sugárzásának az értéke mindig változik a jel függvényében. Nem lehet tudni, hogy ugyanazon jelerősség 1000 méter távolságra van szabad térben, vagy mondjuk egy vasbeton épületben 200 méterre.
Mobilokat bemérni csak és kizárólag háromszögeléssel lehet. Nem hiszem, hogy az orosz hadseregnek jobb felszerelése van, mint mondjuk az FBI-nak....

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 20:15:55

@Etniez: fogy a neted paraszt:)))) a netrol az infókat biztos hogy a megbízható libsi forrásból nyered???? Mert tudod a teljes netet még nem tiltották le az illiberalis oldalnak a szolasszabadsag nevében:) úgy vergodtok mint tyukszar a deszkán:))))

Etniez 2022.04.29. 20:28:54

Öröm nézni ezt a vergődést :D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.04.29. 20:45:25

Szegény szerencsétlen balfasz. Lassan már sajnálom.... :))

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 20:51:27

@Etniez: @Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: pszichológia 1.0 : ha ismetelgeted amit a másik mond akkor .....

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 20:52:16

@Etniez: akkor ez érvelési hiba:)))) te gyökér

Etniez 2022.04.29. 21:04:54

@CSOKKI MÁLNA: Helyes, örülök neki. A 20%-os inflációt talán mérsékli egy kicsit.

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 21:16:07

@Etniez: szóval a nagy iqdal csak egy fagyira jutja???? Ejej

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.04.29. 21:16:09

@Etniez: annyira szép, hogy egy gyilkos diktátornak drukkolnak.

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 21:18:28

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: mindenki gyilkos diktátor, hiszen a biden és trump hány embert is ölt meg:)?????

Etniez 2022.04.29. 21:25:57

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Nehéz teher lenne. Fogyatékos gyerekkel nem könnyű az élet.

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 21:40:49

@Etniez: szóval csak a buzik nem tehetnek betegségukrol mindenki más igen?????

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 21:42:37

@Etniez: kurt úrfi ha belatod hogy egy raklap szar vagy, akkor abbahagyom az alazasod... ha nem akkor ....

Etniez 2022.04.29. 21:46:39

Mentem nézni a rájátszást, jó éjt!

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 21:48:20

@Etniez: nincsen rajatszas, 2/3 van:))) tudom téged nem érdekel:)))) na most már töröld le a fost az alladrol mert hiteltelen vagy:))))))

a nagy hohohorgász 2022.04.29. 21:49:18

@Etniez: amúgy látom hogy menekülsz:))))

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.04.29. 22:20:26

@Etniez:

". A Facebook egy privát vállalat privát vállalkozása, azt csinál, amit akar, semmi közöm hozzá."

Valóban semmi közöd hozzá, de nem csinálhat azt, amit akar. Pl. a rassz, bőrszín, vallás vagy a szexuális irányultság szerinti diszkrimináció tilalma rá is vonatkozik.

Amúgy a facebook mára már gyakorlatilag globális közintézménnyé vált, így a törvényeknek is eszerint kellene megítélniük. Ennek kezdeti jelei már láthatók, amikor pl. egyes államok megbüntetik ilyen-olyan jogsértésekért. Olyan országok, amelyekben nincs is bejegyezve.

Larrikin 2022.04.30. 04:22:49

@Etniez: "Mobilokat bemérni csak és kizárólag háromszögeléssel lehet."
A háromszög egyik szöge maga a mobil, a másik kettő a 2 pont, ahol a mérést végzed. 2 eszközzel, vagy ugyanazzal 2 külön időpontban.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.04.30. 10:26:19

@CSOKKI MÁLNA:.... ööö.... várjál csak....... deazamerikaiakis....... deagyurcsányis....! :))
Meg a propagandamajom kurva anyád is.....!
Na csá!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.04.30. 10:27:53

@CSOKKI MÁLNA: Az megvan, hogy mikor ő hatalomra került mi még a stanyicliban vótunk, kreténkém? :))

Sir Gombóc 2022.04.30. 11:41:50

@gigabursch: UTF-8..
"A Unicode és az UTF-8 kódolás egyszerre támogatja mindezen karakterek megjelenítését, és így minden nyelv egységes kódolást tud használni, megelőzve a betűk nem tervezett „átalakulását"

Sir Gombóc 2022.04.30. 11:56:38

@Serény Vélemény: nézd már meg, melyik harckocsi mekkora, mert sületlenségeket írsz. Nem felakkorák az orosz tankok, egy T72/90, M1 Abrams geometriai méretei közel azonosak..

Sir Gombóc 2022.04.30. 12:35:07

@Etniez: vannak sokan akiknek a facebook=internet. Mondjuk ők nem annyira okosak, buborékba zárják magukat és nem értik a világot, ezért összeesküvés elméletekkel próbálják magyarázni a nem értett dolgokat..

a nagy hohohorgász 2022.04.30. 17:30:53

@Sir Gombóc: pontosan, mint az Orbán csemete!!!! Ezt mondtam én is.

a nagy hohohorgász 2022.04.30. 17:32:27

@Sir Gombóc: És ezt gondolom az összes eus képviselőrol is aki nem képviseli úgy hazánkat mint morvai!!!!

Etniez 2022.04.30. 19:23:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: hát igen, Facebook elég vadnyugat. Így fordulhat elő, hogy nem lehet kritizálni a kormányt az adofizetőknek nyilvánosan, mert kidobják őket a saját pénzükből fentartott oldalakról.

Ez van.

Etniez 2022.04.30. 19:25:51

@Larrikin: nem, mert a jelerősségből nem következtethető a távolság városias környezetben. Írtam, a jel átmegy mindenen és folyamatosan csökken az erőssége. Ha az egyik vevő vasbeton-, másik felé téglaépületek vannak, nem mondod meg hol van a mobil pontosan, csak nagyjából.

Etniez 2022.04.30. 19:27:15

@a nagy hohohorgász: tévedsz. NBA rájátszás van.
Nem menekülök, leszarlak. Nagy különbség.

a nagy hohohorgász 2022.04.30. 20:36:34

@Etniez: hahaha, és ki a faszt érdekel hogy mit hazudsz.... hahaha

Larrikin 2022.05.01. 00:52:03

@Etniez: nem számít a jel erőssége. A két pontból végzett 2 mérés 2 irányának a metszéspontjában van a forrás.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.05.01. 08:37:43

@Etniez:

Itt osztod az észt olyan témákban, amelyekről halvány fogalmad sincs. A háromszögeléses helymeghatározás nem a jel erősségén, hanem irányán alapul, ahogy azt @Larrikin: is írta.

Városi környezetben annyi módosulás van, hogy a visszaverődések miatt előfordulhat, hogy kevésbé pontosan lehet meghatározni az irányt - viszont itt a kisebb távolságok miatt könnyebb kettőnél több pontból mérni, ami növeli a pontosságot.

CSOKKI MÁLNA 2022.05.01. 11:09:10

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Az megvan kreténkém, hogy a CIA segítette hatalomra? Aztán civileket kezdett gyilkolászni. Ennyit az USA-ról, a demokrácia bajnokáról..

CSOKKI MÁLNA 2022.05.01. 11:10:42

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Elmentek a kurvanyátokba, amikor szemforgató módon demokráciáról, meg humánumról papoltok..

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.05.01. 19:23:21

@CSOKKI MÁLNA: Toljad csak a propagandát öccse, ezért fizetünk! :))))

Larrikin 2022.05.02. 05:03:50

@CSOKKI MÁLNA: "...a CIA segítette hatalomra? Aztán civileket kezdett gyilkolászni. Ennyit az USA-ról, a demokrácia bajnokáról.. "
1. Kar, hogy nem igaz. A CIA Allende-ellenes politikai eroket tamogatott, a hadsereg veletlenul se tartozott a korbe, nem is voltak erre raszorulva.

2. A demokracia fogalmaba nem tartozik bele, hogy minden dontesnek tokeletesnek, negativ kovetkezmenyektol mentesnek, idotallonak, mindenkire nezve csakis pozitivnak kell lennie. Az viszont igen, hogy az allam is elszamoltathato, innen tudjuk, hogy egyaltalan a CIA tamogatott Allende-ellenes eroket.

3. Probalj meg Moszkvaban a haborurol beszelni, vagy Pekingben az ujgur kisebbseg helyzetet feszegetni, esetleg a Tienamnen teri verengzesrol leveltari adatokat kerni, rogton megerted, mi a kulonbseg a demokracia es a nem-demokracia kozott.

CSOKKI MÁLNA 2022.05.04. 20:11:24

@Larrikin:

english.almayadeen.net/news/politics/the-original-:-how-the-cia-orchestrated-chiles-violent-coup

“Yet, with the rise of military coups around Chile in countries such as Bolivia (1969), Argentina (1966), and Brazil (1964), the military was encouraged by a prospect of expanding its political control and economic wealth. This desire, coupled with their cooperative training with the School of the Americas – a US army training center designed to fortify the skills of Latin American armies who could possibly serve US policies – engendered strong anti-communist feelings.”

Az USA-nak sosem voltak skrupulusai a tekintetben, hogy antidemokratikus, diktatórikus politikai formációkat támogasson világszerte. Ezért visszatetsző, amikor képmutató módon a demokrácia védelmezőjeként próbál fellépni..

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2022.05.08. 22:29:50

@CSOKKI MÁLNA: Az orosz rubel nem konvertibilis, csak szólok. Akármilyen árfolyamot mondhatnak rá.

Volt, amikor egy dollár egy rubelt ért. Persze egy rubelért nem adtak egy dollárt. :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2022.05.08. 22:35:25

@Larrikin: "az oroszok is tisztában vannak a problémával, azért selejtezik ilyen nagy ütemben a készleteiket, 2-3 hónap, és megoldódik."

Mármint úgy érted, az ukránok selejtezik a ruszki tankokat? :))

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2022.05.08. 22:39:45

@a nagy hohohorgász: "a külföldre kitantorgo emberek nem hazafiak"

Ne mond már, hogy a geci gazdád gyereke nem hazafi. :))

Larrikin 2022.05.09. 11:06:23

@CSOKKI MÁLNA: a forrasod sem allitja, hogy a CIA tamogatta/batoritotta volna a hadsereget a puccs megszervezeseben vagy kivitelezeseben. A felelosseguk annyiban kimerul, Allende politikai bukasara jatszottak, amire a puccs nelkul eleg jo eselyuk lett volna.

"Az USA-nak sosem voltak skrupulusai a tekintetben, hogy antidemokratikus, diktatórikus politikai formációkat támogasson világszerte." - Tehat nem fer bele a realpolitikaba, hogy egy olyan tersegben, ahol 20-30 autokracia vetelkedik egymassal, valakivel partneri kapcsolatban is legyenek? De csak nekik nem?
süti beállítások módosítása