wagmg

wagmg

Az ukránok nagyon odavágtak!

2024. augusztus 28. - arthurthedent

Nézem a híreket a YouTube-on és mi jön szembe? Az ukránok csapást mértek orosz katonai repterekre, de nem is akármilyet! Ha ez igaz, akkor az meghatározhatja a háború további alakulását.

Szóval, ahogy azt nyilván sokan tudják a nyugat nem szívesen ad olyan fegyvereket az ukránoknak, amikkel mélyen, az orosz katonai repterekre tudnának csapást mérni. Így aztán az oroszok büntetlenül terrorizálják az ukrán lakosságot, a biztonságos hátországból indított terrorbombázásokkal. Mint ahogyan azt sokan tudják, az ukrán vezetés folyamatosan könyörög, de a nyugat fél komoly fegyvereket adni Putyin ellen. Mer' mi van, ha Putyin megharagszik?!

Na, hát az ukránok most csináltak maguknak ilyen fegyvert. Itt a video:

Az új ukrán fegyver

Ukrajna olyan cirkálórakétát fejlesztett, amivel mélyen az orosz hátországra tudnak csapásokat mérni. Olyan cirkálórakétát, amit a nyugat már régóta gyárt, de amit nem adott az ukránoknak.

Mit lehet tudni a fegyverről?

Sugárhajtású repülőgépmotor hajtja, mint ahogy a cirkálórakétákat általában. Ezek az ún. "levegőt lélegző" motorok nagyon jó hatásfokúak, igen nagy, akár több ezer kilométeres hatótávolságot adnak. Ez persze nem meglepő, így kell ezt csinálni, meg különben is, Ukrajna már a szovjet idők óta keleten fejlettnek számító repülőgépgyártással rendelkezett és ezek ugyanazok a motorok, amiket a repcsik használnak.

Klaszter robbanófej van a fegyveren, ami megint csak érthető, ha a földön parkoló repcsikben, teherautókban, páncélozott járművekben akarnak kárt tenni, akkor ez a legjobb megoldás.

Nyilván GPS vezérlésű, ami megint nem meglepő, az EBay-ről meg az AliBabáról mindenki olyan GPS panelt rendel, amilyet akar. Sőt, a gyanúm az, hogy a teljes elektronika, a szervók, a vezérlés, mind megrendelhető a netről. A szoftvert kellett megírni, meg beletenni egy egyszerű motort, ami valójában negyven éves technológia és nem is kell, hogy tartós legyen.

Namost jó kérdés, hogy az ukránok hány ilyet tudnak gyártani mondjuk egy hónap alatt, de az biztos, hogy elkezdték kurszkból eregetni ezeket és rendesen gyakják az orosz légierőt a parkolóban. Ez komoly fordulatot hozhat a háborúban, akkorát, mint annak idején a HIMARS volt, vagy akár nagyobbat. Meglátjuk...

No, hát mit mondjak? Oroszországra nagyon rájár a rúd mostanában, nem sok jó hírt kaptak az elmúlt két évben az egyszer biztos. Lassan ideje lenne feladniuk.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr4418477231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.28. 19:38:14

"ún. "levegőt lélegző" motorok"

Ramjetek? Több ország között a Szovjetunióban is csináltak ramjet meghajtasú harci repülőket, Nyugaton meg rakétákat is. Az üzemanyag-befecskendezésen kívül nincsenek mozgó alkatrészek, csak az indítást kell megoldsni, mert a ramjet hajtómű csak egy adott sebességnél kezd üzemelni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.28. 19:40:39

Bár ha repülőgép-hajtómű, akkor inkább turbofan vagy hasonló. Tudtommal ma nincsenek hadrendben ramjet hajtóműves harci repülők.

Motorogre 2024.08.28. 22:07:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a német V-1-re gondolsz, az volt ilyen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.29. 01:12:50

@Motorogre:

Nem is tudtam, nem vagyok járatos a témában, de holnap utánaolvasok.

Etniez 2024.08.29. 09:13:49

Igazából az ukránok tizenkilencre húztak lapot ezzel a kurszki betöréssel.
Lehet, hogy be fog jönni, de lehet, hogy pont az ellenkezőjét fogják elérni: bemorcítják az orosz medvét teljesen.
Az nem kérdés, hogy ha Oroszország elrendelné a teljes mozgosítást, akkor le tudná nyomni Ukrajnát.
A bajuk csak az, hogy lehet, túl nagy árat kellene fizetni a győzelemért.
Az biztos, hogy Putyinék egyre idegesebbek, ezt mutatja Kijev újabb terror rakétázása, viszont ha tényleg ilyen komolyak az ukrán cirkálórakéták (láttam már 1100 km-es találatról videót), akkor tényleg patthelyzet lesz a fronton.
Annak örülök, hogy az orosz hadsereg már olyan veszteségeket szenvedett, melyeket 10-20 évig nem fog tudni pótolni, ez nagyon jó Magyarországnak.

Hogy írjak mást is: az oroszok nagyon nyomnak Kelet-Ukrajnában, hamarosan meglesz nekik minden megye, amit akartak, Harkov kivételével. Utána szerintem elindulnak majd kurszki részre, nagyon meg kell erődíteniük az ukránoknak, ha tartani akarják.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.29. 09:28:21

@Etniez:

Paradox módon az oroszoknak m3g jól is jött a kurszki ukrán tamadás, mert lehet itthon mondani, hogy a hazát védik a betörő ellenséggel szemben. Ez olyan intézkedéseket is elfogadhatóvá tehet a lakosságban, amelyek eddig nem voltak azok.

A másik az, hogy az ukránok saját jól kiképzett csapatokat kötnek le Kurszkban, amelyeknek mashol több hasznát vehetnék. Marketingértéke van, de katonai értéke semmi, mert úgysem tudják megtartani, viszont kivonulni sem lehet, semmivel nem lehetne indokolni a megszállt orosz terület feladását. Vagyis jó időre le lesznek kötve az ottani csapatok, miközben az oroszok röhögve haladnak előre mashol.

Láthatóan az oroszok is így gondolják, nem nagyon törik magukat.

arthurthedent 2024.08.29. 09:44:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Paradox módon az oroszoknak m3g jól is jött a kurszki ukrán tamadás, mert lehet itthon mondani, hogy a hazát védik a betörő ellenséggel szemben. "

Leégett a házam, de paradox módon még jól is jött, mert holnaptól egy rahedli pénzt spórolok meg a villanyszámlán. Mikor nem lehet mondani, hogy "paradox módon még jól is jött"? Hát ha nem hasonlítod össze a veszteséget a nyereséggel, akkor ja, akkor mindig lehet mondani.

"A másik az, hogy az ukránok saját jól kiképzett csapatokat kötnek le Kurszkban, amelyeknek mashol több hasznát vehetnék."

Hát ezt mondod te, mert egyszerűen figyelmen kívül hagyod az ukránok által elért eredményeket. Ha ezeket figyelmen kívül hagyod, akkor ja, akkor nem érte meg. Ha figyelmen kívül hagyod, hogy mit érsz el, akkor minden döntés rossz döntés.

"Marketingértéke van, de katonai értéke semmi"

Ja, csak éppen most írtam, hogy az ukrán sereg fontos csapásokat hajtott végre. Ja, pont az elfoglalt területekről. Meg mondjuk most az oroszok nem tudják a határmenti ukrán városokat lőni, mert hátraszaladtak (de úgy, hogy a trafipax sorba bünteti meg az orosz katonákat, ahogy menekülnek). Ezentúl ha kell, akkor lőhetik a saját faluikat. Ja, nem volt katonai haszna...

Meg mondjuk egy jó adagot bekerítettek, de mint tudjuk annak sincs semmi katonai haszna, ha bekeríted az ellenséget, elvágod az utánpótlási vonalakat. Ja, meg az oroszok pánikszerűen vonják ki a csapatokat ukrajnából, hogy oroszországon védekezzenek velük.

Hát persze, semminek nincs katonai haszna, amit az ukránok csinálnak, csak erősen be kell csukni a szemedet, keresztve betti a ujjaidat éls hangosan kiabálni, hogy nem hallom, nem hallom, anem érdekel, nem hallom.

"Vagyis jó időre le lesznek kötve az ottani csapatok, miközben az oroszok röhögve haladnak előre mashol."

Ja, mostanában azért az oroszok (1) nem ahaladnak előre és (2) nem röhögnek.

"Láthatóan az oroszok is így gondolják, nem nagyon törik magukat."

Ja, az oroszok tömegesen adják meg magukat, menekülnek a drónok elől és szaladnak az enszhez, hogy elsírják őket bizony az ukránok most megtámadták. Az oroszok így harcolnak, hogy nem tödik annyira magukat. ?D

arthurthedent 2024.08.29. 09:50:17

@Etniez: "Hogy írjak mást is: az oroszok nagyon nyomnak Kelet-Ukrajnában, hamarosan meglesz nekik minden megye, amit akartak"

Ja, ki is számolták a neten, hogy ha olyan sebességgel haladnak előre az oroszok mint az elmúlt fél évben, akkor cirka 533 év alatt el is foglalják ukrajnát. Ez a "hamarosan meglesz nekik" egy akkora marhaság, hogy azzal vitatkozni sem lehet.

Mindig csodálkoztam, hogy miért mondják be, hogy "előretörtek", "újabb eredményeket értek el", "újabb területeken törtek előre", ha utána bemondják, hogy egy hónap alatt négy kilométert haladtak előre fél kilométer szélesen. Ja, hát azért, mert vannak akik annyira ostobák, hogy beveszik és ilyen "hamarosan meglesz nekik" csacskaságokat mondanak.

"viszont ha tényleg ilyen komolyak az ukrán cirkálórakéták (láttam már 1100 km-es találatról videót), akkor tényleg patthelyzet lesz a fronton."

Jópofa. Egy éve megy a duma, hogy "jajj, patthelyzet van" most komoly sorsfordító fegyverhez jutottak az ukránok, most kiderül, hogy "akkor patthelyzet lesz".

Na elárulom. Olyan patthelyzet VAN MOST, hogy az oroszok egy év alatt elfoglaltak vagy két falut, az ukránok meg egy hét alatt elfoglaltak száz falut. Utoljára a gyalog galoppban láttam ilyen patthelyzetet. :D

arthurthedent 2024.08.29. 09:57:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ramjetek? Több ország között a Szovjetunióban is csináltak ramjet meghajtasú harci repülőket, Nyugaton meg rakétákat is. Az üzemanyag-befecskendezésen kívül nincsenek mozgó alkatrészek, csak az indítást kell megoldsni, mert a ramjet hajtómű csak egy adott sebességnél kezd üzemelni."

Nem, nem! Dehogy!

Próbáltam különbséget tenni az indításnál használt rakétamotor és az utána használt jet propulsion motor között. Nem az air breathing ramjet, hanem az air breathing jet propulsion engine-re gondoltam természetesen. Elég elmebeteg dolog lenne, ha az ukránok ramjet-et építettek volna, gondolom csak trollkodtál, nem?

Na, szóval erre céloztam:

"The most widely used air-breathing engine is the turbojet. After the air is drawn into the engine through an inlet, its pressure is first increased by a component called a compressor. The air then enters the combustion chamber, where it is burned with fuel to increase its temperature. The hot, high-pressure gas then expands through a wheel-like device called a turbine, where it produces power."

kids.britannica.com/students/article/jet-propulsion/275152

Gyerekeknek szól, de hirtelen ezt találtam a google segítségével.

Motorogre 2024.08.29. 10:00:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne: tipp: Repülési Lexikon I. kötet 296. oldal Fonó Albert.
(Az ukrán cucc nem ilyen).

arthurthedent 2024.08.29. 10:01:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Bár ha repülőgép-hajtómű, akkor inkább turbofan vagy hasonló. Tudtommal ma nincsenek hadrendben ramjet hajtóműves harci repülők."

Az amerikaiaknak van kémrepülőjük, az oroszoknak meg senki által sem látott hiperszónikus cirkálórakétájuk. Ezért is írtam, hogy "sugárhajtású repülőgépmotor" azaz "jet propulsion" motor. Azt nem hiszem, hogy turbofan lenne, azt csak a jobb hatásfok miatt csinálják, nem hiszem, hogy ezzel bonyolították volna az ukránok a fejlesztést és a képeken sem látom, hogy a turbinát megkerülő rész lenne a motor körül.

arthurthedent 2024.08.29. 10:04:39

@Motorogre: "a német V-1-re gondolsz, az volt ilyen."

Nem, az "pulsejet" nem "ramjet". A ramjet olyan 5-6 Mach felett használható csak, ramjet meg jóval a hangsebesség alatt ment.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.29. 10:07:58

@Etniez:

"ez nagyon jó Magyarországnak."

Miért is? Mi nem vagyunk célpontja Oroszországnak, Ukrajnából meg mindenképp marad annyi, hogy ott legyen Mo. és Oo. között.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.29. 10:10:58

@arthurthedent:

"Leégett a házam, de paradox módon még jól is jött, mert holnaptól egy rahedli pénzt spórolok meg a villanyszámlán"

Leégett a 30 éves házam, de paradox módon még jól is jött, mert a biztosító új értéken fizet.

Motorogre 2024.08.29. 10:15:01

@arthurthedent: pl. a Műszaki Kiadó gondozásában megjelent Repülési Lexikon I-II szabatos tájékoztatást ad, ha lapozgatod.

arthurthedent 2024.08.29. 10:22:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Leégett a 30 éves házam, de paradox módon még jól is jött, mert a biztosító új értéken fizet."

Paradox módon az oroszoknak nem fizet a biztosító.

arthurthedent 2024.08.29. 10:27:43

@Motorogre: "pl. a Műszaki Kiadó gondozásában megjelent Repülési Lexikon I-II szabatos tájékoztatást ad, ha lapozgatod."

Összekeverted a ramjet és a pulsejet motort. Leírtam a legfontosabb különbséget, nyugodtan keress rá. elmondtam, hogy a második világháborúban pulsejet motort használtak, nem ramjet-et. Megismerni például a jellegzetes hangjáról. Sokkal primitívebb, sokkal egyszerűbb megcsinálni. Van benne mozgó alkatrész, egy szelep/zsilip. A ramjet-ben nincs.

Nyugodtan keress rá, kérdezz, ha tudok válaszolok, de eléggé felesleges könyvet ajánlgatnod, én tudom, hogy mi a ramjet, a pulsejet, a jet propulsion, mi az az air breathing engine és az internetet is tudom használni.

Ha megsértettelek volna, akkor bocsánat, nem volt célom, a témának meg nézz utána, ha érdekel.

arthurthedent 2024.08.29. 10:34:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Miért is? Mi nem vagyunk célpontja Oroszországnak,"

Ez nemzetbiztonsági szempontból teljesen irreleváns. A nemzetbiztonság szempontjából az számít, hogy ki KÉPES és nem az, hogy ki AKAR. Ha oroszország KÉPES megtámadni minket, ha KÉPES elfoglalni az országot, akkor nemzetbiztonsági kockázatot jelent és akkor költséges védelem kiépítését testzi szükségessé/indolkolttá. Az, hogy most vagy a múltban vagy a jövőben mit mondanak az oroszok arról, hogy mit AKARNAK nemzetbiztosnági szempontból teljesen irreleváns.

" Ukrajnából meg mindenképp marad annyi, hogy ott legyen Mo. és Oo. között."

Az, amikor valaki úgy csinál, mintha tudna valamit, miközben nyilvánvalóan nem tudhatja valójában hazugság. Csalárd, alattomos, álságos, kétszínű, ármányos, hazug dolog úgy beállítani valamit, mintha tudnád, miközben nyilvánvaló, hogy nem tudhatod.

Ukrajna generációkon keresztül nem létezett, mert az oroszok elfoglalták és leigázták. Ez nyilvánvalóan megtörténhet újra. Ha Magyarország védelmét ilyen próféciákra akarnánk építeni, akkor nagy lenne a baj.

konrada 2024.08.29. 11:16:47

@arthurthedent:
Te! azért egymás között: ez így hülyeség.
Ennyi erővel jobban kéne f.snunk a németektől (persze a Keleti Birodalmuktól még inkább;), hiszen az oroszok még sehol se voltak, de ők már hódítani akartak minket, és többszáz évig uralkodtak is (amihez az orosz 40 év kutyafütty), és persze ők (illetve Keleti Birodalmuk örököse) rendelkeztek be úgy ezeréves határainkon belüli területekre, hogy arra már 0 esélyünk se maradt valaha is visszakapni. (Na jó, az oroszok is a többiek közt, de az meg már úgy néz ki örökös ukrán terület.)

...szóval hogy félre ne érts: nem értek egyet az oroszok ukrajnai háborújával,
meg persze inkább legyen a megszálló német mint orosz (azért ez előbbi lájtosan meg is van, lásd EU legerősebb állama+német-osztrák cégek aránya gazdaságunkban;)

...de ettől még a következtetésed elég félresikerült, hiszen Magyarország ezen 40 éven kívül a középkor vége óta mindig is német érdekszférához tartozott (ahogyan most is a Visegrádi Négyek) (...ja és mielőtt: a mai Lengyelország területeinek nagyobb része is...),

így az oroszoknak nemigen lesz arra se erejük, se kapacitásuk hogy ebből azt kiragadják. (Ezért is próbálkoznak az orosz teoretikusok olyan kimenetet sugallani, hogy Lemberg vissza a lengyeleknek, Kárpátalja meg a magyaroknak, mert nem tudnának azzal mit kezdeni még akkor se, ha teljes Ukrajnát el tudnák foglalni.

...persze erre nincs esélyük, sőt nem is volt (persze azért rápróbálkoztak, hátha cseresznye, de 200 ezres támadósereggel ekkora országot???), a céljuk ezért egy olyan ütköző állam, amely nem tartozik a másik katonai szövetségbe, mert ha már te a jövőről beszélsz azzal, hogy nem tudhatjuk, mit akarnak, ők is gondolhatják azt:
nem jó, ha a határaikon egy erős katonai erő van világhatalmi támogatással, amit jól mutat ez a kurszki betörés, hiszen amerikai fegyverekkel, tanácsadókkal, műszaki, hírszerzési támogatással ott vannak országukban.

...amit persze megérdemelnek, de a paranoia már csak ilyen.
...és ezt tán érted is, hiszen pont ugyanezt írtad le a másik oldalról nézve.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.29. 11:17:41

@arthurthedent:

"Paradox módon az oroszoknak nem fizet a biztosító."

Az ukránoknak sem. A segélyeknek meg majd jócskán megfizetik az árát, ha nem is közvetlenül pénzben.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.29. 11:23:32

@arthurthedent:

"Ukrajna generációkon keresztül nem létezett, mert az oroszok elfoglalták és leigázták."

Lophast, mama. A Szovjetunió előtt évezredekig nem létezett Ukrajna. Nem azért, mert leigázták.

A Szu. idejében sem volt jibban leigázva, mint a mag-Oroszország, hiszen még ukrán legfelső vezetője is volt a Szovjetuniónak.

konrada 2024.08.29. 11:37:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
...de ettől még mindig jobban járnak, mintha az orosz érdekszférába maradnának.
...de ez is paradox...;)
(Lásd Ordító Egér;)

arthurthedent 2024.08.29. 14:39:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Lophast, mama. A Szovjetunió előtt évezredekig nem létezett Ukrajna. Nem azért, mert leigázták."

Látom eltanultad a Putyintól, hogy a történelemhamisítás legelső lépése, hogy visszamégy pár száz évet és inkább arról beszélsz. Tehát. A szovjet időkben nem létezhetett ukrajna, mert az oroszok leigázták és ezek rohadtul nem változtat semmit az, hogy a kései Krétakorban vagy a Mezozoikum egészében mi a franc volt.

"A Szu. idejében sem volt jibban leigázva, mint a mag-Oroszország,"

Hát ezen lehetne vitatkozni, de teljesen felesleges lenne. Le voltak igázva? Le. El voltak nyomva? El. Te megint szépíteni akarod, mosdatni a ruszkikat? Igen. Unalmas már? Hát persze, hogy az.

"hiszen még ukrán legfelső vezetője is volt a Szovjetuniónak"

Változtat -e ez bármit azon, hogy az ukránok el voltak nyomva? Nem! Változtat -e ezen bármit az, hogy a ruszkik nyomták el őket? Nem. Olyan -e ez, mintha a második világháborút az osztrákokra kennéd, mert Hitler tulajdonképpen osztrák volt? Olyan. Unalmas mosdatás -e ez megint a részedről... Hűűűű, ha zondorázni tudnám abból élnék.

arthurthedent 2024.08.29. 14:40:44

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Az ukránoknak sem."

Akkor mi a francért kezdtél el a biztosításról magyarázni? Miért terelsz? Miért próbálsz témát váltani? Kínos a téma?

arthurthedent 2024.08.29. 14:59:59

@konrada: "Te! azért egymás között: ez így hülyeség."

Így működik a nemzetbiztonság, a nemzetbiztonsági kockázat megítélése. Nem én találtam ki. Ez egy amolyan alapelv, amit én is szeretek követni, egyszerűen csak felhívtam rá a figyelmet. Nem a végső igazság eldöntésének eszköze, csak egy hasznos gondolkodásmód.

"Ennyi erővel jobban kéne f.snunk a németektől (persze a Keleti Birodalmuktól még inkább;), hiszen az oroszok még sehol se voltak, de ők már hódítani akartak"

(1) Nem mondtam, hogy fosnunk kellene bárkitől is, azt mondtam, hogy mi jelent nemzetbiztonsági kockázzatot.
(2) Pont azt mondom, hogy az "akarnak" nem számít, az jelent kockázatot, hogy mire képesek. Azt, hogy mit akarnak nem tudjuk és az igen gyorsan meg is változik.

Mondok egy példát. A medve veszélyes, mert KÉPES megölni. A csiga nem veszélyes, mert nem KÉPES megölni. Az, hogy mit akar a medve nem tudod, az, hogy mit akar a csiga nem érdekes.

"minket, és többszáz évig uralkodtak is"

Az, ami több száz éve volt több száz éve volt nemzetbiztonsági kockázat. És persze nem mondtam, hogy a németek nem jelentenek nemzetbiztonsági kockázatot.

"...szóval hogy félre ne érts: nem értek egyet az oroszok ukrajnai háborújával,
meg persze inkább legyen a megszálló német mint orosz (azért ez előbbi lájtosan meg is van, lásd EU legerősebb állama+német-osztrák cégek aránya gazdaságunkban;)"

Egyetértek. Az oroszok barátnak szörnyebbek mint a németek ellenségnek. :(

"...de ettől még a következtetésed elég félresikerült, hiszen Magyarország ezen 40 éven kívül a középkor vége óta mindig is német érdekszférához tartozott (ahogyan most is a Visegrádi Négyek) (...ja és mielőtt: a mai Lengyelország területeinek nagyobb része is...),"

Hát erre nem tudom mit lehetne azon kívül mondani, hogy nekem is csak az elmúlt negyven évben van gondom az egészségemmel. :D Szóval ja, az elmúlt évtizedekben az oroszokkal van gondunk, előtte meg például a törökkel volt. Most akkor aggódjunk inkább a török miatt? Vagy a tatárok miatt? Esetleg a neandervölgyiek ellen kössünk szövetséget? Mer állítólag sok ezer éven keresztül gondunk volt velük.

"így az oroszoknak nemigen lesz arra se erejük, se kapacitásuk hogy ebből azt kiragadják."

Arról volt szó, hogy mi lenne, ha az oroszok nyernének ukrajnában. Akkor lenne erejük meg kapacitásuk is egy idő után. Akkor nemzetbiztonsági kockázatot jelentenének. Jelenleg nem jelentenek, mert nem tudnak idejönni.

"...persze erre nincs esélyük, sőt nem is volt (persze azért rápróbálkoztak, hátha cseresznye, de 200 ezres támadósereggel ekkora országot???), a céljuk ezért egy olyan ütköző állam,"

Elmebeteg diktátorok viselkedésében ne keress ésszerű célokat meg terveket!

" amely nem tartozik a másik katonai szövetségbe, mert ha már te a jövőről beszélsz azzal, hogy nem tudhatjuk, mit akarnak, ők is gondolhatják azt"

Ezért nem számít, hogy mit gondolnak. Mert bárki gondolhat bármit. Hülyeséget is.

"...amit persze megérdemelnek, de a paranoia már csak ilyen.
...és ezt tán érted is, hiszen pont ugyanezt írtad le a másik oldalról nézve."

Hát szerintem nagyon bonyolult a világ, eléggé elmebeteg is. Mindent amit ötletel az ember lehet máshogy látni, lehet ellentmondásokat találni benne, lehet ellenérveket mondani.

Amíg nem elmebeteg marhaságokat beszél az ember, addig rendben is van. Nekem csak az olyanokkal van bajom, hogy "nem is nyomták el ukrajnát, mert magukat is elnyomták meg különben is Sztálin nem is orosz volt".

konrada 2024.08.29. 15:28:47

@arthurthedent:
...azért egymás között megint: az osztrákok se tudták magukról hogy osztrákok egész a közelmúltig - és ahogyan Petőfi is németnek nevezte őket (ahogy ők is az anyanyelvüket még most is) - 1938-ban is még többségük - köztük Hitler - németnek tekintette magát...

...meg hát az u krajna határőrt-őrvidéket jelent, az később lett csak nemzetiség neve...

Pepejoe 2024.08.29. 16:44:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Nem kell, hogy célpont legyünk, "átgyaloglási" terület vagyunk és voltunk mindig is, felvonulási útvonal. Ha megnézed a domborzati térképet, ezt a dolgot a Tátrától északra meg délre lehet megcsinálni praktikusan, nos az egyik a lengyelek és kistársaik, a másik meg pedig mi. Én jelenleg nem a lengyeleken keresztül mennék nyugatról keletre és fordítva sem. Viszont ha két fickónak gondja van egymással és a telked köztük van, a tiéden fognak átmenni verekedni vagy eleve nálad verekednek. Ez nem jó szerintem mert letapossák a rododendront meg behozzák a kutyaszart a saját telkükről hozzád és az itt is marad.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.29. 18:46:02

@arthurthedent:

"Látom eltanultad a Putyintól, hogy a történelemhamisítás legelső lépése, hogy visszamégy pár száz évet"

Bocsika, ez a libbant efftársaid vitamódszere. A migriket pl. azzal védik, hogy hiszen mi is migránsok vagyunk itt a Kárpát-medencében.

Nem tetszik, ha alkalmazom a TI vitastílusotokat? Ha fáj, kösd be.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.29. 18:50:24

@arthurthedent:

"Akkor mi a francért kezdtél el a biztosításról magyarázni?"

Amiért te előhozakodtál a leégett házaddal. Már azzal is bajod van, ha logikusan továbbviszem a felvetett példádat?

Javaslom, állj a tükör elé és vitázz önmagaddal. Felemelő érzés lesz számodra, hogy a vitapartnered mindenben egyetért veled.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.29. 19:01:03

@Pepejoe:

Értelek én, de nem kellene átvenned a nyugati haborús pszichózis érvelését, miszerint Oroszország le akarja igázni Nyugat-Európát. Hiszen még Ukrsjnával sem bír, s ez nagyon jó lecke Putyinnak az esetleges jövőbeli háborús terveire nézve. Bár erősen kétlem, hogy valaha is tervezte a NATO megtámadását. Putyinról sok mindent el lehet mondani, de azt nem, hogy hülye lenne vagy meggondolatlanul cselekedne. Ráadásul az ukrajnai fiaskó azt is megtanította neki, hogy még a saját hírszerzésének sem hihet.

Vedd észre, hogy ezzel a vérgőzös dumával a Nyugat politikusai próbálják igazolni azon törekvésüket, hogy Oroszországot sok pénzzel, de ukrán vérrel meggyengítsék, destabilizálják.

arthurthedent 2024.08.29. 19:42:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Bocsika, ez a libbant efftársaid vitamódszere. A migriket pl. azzal védik, hogy hiszen mi is migránsok vagyunk itt a Kárpát-medencében."

Már megint belezavarodtál. Én vagyok az, aki rohadtul bevándorlásellenes, aki soha nem védte a migriket, aki ki van akadva a kommunistákra. Hogy lettek ezek az én elvtársaim, egyáltalán honnan lettek nekem hirtelen elvtársaim. :D

"Nem tetszik, ha alkalmazom a TI vitastílusotokat? Ha fáj, kösd be."

Milyen "ti"? Mindenki szembe jön a pályán? Na mindegy, nézd meg a Tucker Carlson Putyin interjút, abban nyomja ezt a Putyin, az egész BOLYGÓ ezen röhögött egy hétig.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.29. 20:45:44

@arthurthedent:

"Én vagyok az, aki rohadtul bevándorlásellenes, aki soha nem védte a migriket..."

Galambom, nehezen megy az értő olvasás? Egy példát hoztam fel a libsikére hajazó vitastílusod jellemzésére.

Azt meg ismered, hogy looks like a duck, walks like a duck, quacks like a duck...

arthurthedent 2024.08.30. 06:01:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Egy példát hoztam fel a libsikére hajazó vitastílusod jellemzésére."

Hazudsz. Azt mondtad, hogy "TI" és "eftársaid", nem azt, hogy "hasonló a vitastílusotok". Nagyon más!

"Azt meg ismered, hogy looks like a duck, walks like a duck, quacks like a duck..."

Ismerem. Azt jelenti, hogy amikor a leégett házzal jöttem, akkor itt gúnyolódtál rajtam, most meg valamiféle kacsával jössz és elvárod, hogy komolyan vegyenek. :D

arthurthedent 2024.08.30. 06:07:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Értelek én, de nem kellene átvenned a nyugati haborús pszichózis érvelését, miszerint Oroszország le akarja igázni Nyugat-Európát."

Ezt tolja az orosz TV és 2022 előtt Putyin is ezt tolta. Arról beszélt, hogy az USA lépjen le európából, mert az orosz "érdekszféra" és ott oroszországnak kell uralkodnia. Heartland elmélet, emlékszel?

"Hiszen még Ukrsjnával sem bír, s ez nagyon jó lecke Putyinnak"

Neked úgy tűnik, mint aki tanul belőle? Mert mindent elkövet nehogy ezt higgyék róla!

"az esetleges jövőbeli háborús terveire nézve."

Putyinnak semmi sem drága és egy személyben dönt. Bármi megtörténhet. Értem én, hogy feltételezed róla, hogy okos és helyesen dönt, csak azt nem értem, hogy miért gondolod ezt. Merthogy szemmel láthatóan ostobaságokat beszél és évek óta rossz döntéseket hoz. Sőt, elmebeteg módon félrebeszél, olyanokat mond, hogy oroszország soha nem vesztett háborút meg soha nem támadott meg senkit. Nyilvánvalóan elszakadt a valóságtól, nemdebár?

Etniez 2024.08.30. 09:17:06

@arthurthedent: Nem olvastál el figyelmesen!

Oroszországnak négy megye kell Ukrajnából. Ezeket meg fogja szerezni, csak idő kérdése.
Ukrajna elfoglalására nincs esélye, amennyiben kitart a nyugati segély.

Kovacs Nocraft Jozsefne! Nem, nincs igazad. A legjobb amit az ukránok csinálhattak, hogy nem küldték be a legjobban kiképzett csapataikat a lövészárokba bedarálódni, arra megteszi a sima baka is. A legjobb erőkkel nagy területeket foglaltak el kis veszteségek árán.

Több ezer orosz hadifoglyot ejtettek, ez pl arra is jó lehet, hogy keleten nem ölik meg az ukrán hadifoglyokat, mert kell a cserealapnak kellenek, tehát éleketet mentettek.

Etniez 2024.08.30. 09:19:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Mi nem vagyunk célpontja Oroszországnak"
At the moment.

Azért gondolom feltűnt neked az orosz történelem tanulmányozása során az, hogy mindig növekedésben van...
Aki ma barát, az holnap ellenség. Minél gyengébb Oroszország, annál jobb nekünk.

Etniez 2024.08.30. 09:23:43

@konrada: Akkor a magyar állam csupán paranoiából tart fent hadsereget?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.30. 09:39:28

@Etniez:

"nem küldték be a legjobban kiképzett csapataikat a lövészárokba bedarálódni, arra megteszi a sima baka is"

Ezzel elismerted, hogy a Donbasznál tudatosan és szándékosan gyilkoltatják le a saját állampolgáraikat.

Csakhogy az a baka a háború után nagyon fog hiányozni a gazdaságból és a családjának is. Özvegyek és árvák százezrei.

Aztán ahogy elismered, hogy a négy oblasztyot mindenképp elveszítik, azt is be kell látnod, hogy a kurszki területet sem tudjak megtartani, még cserealapnak sem. Minél nagyobb területet foglalnak el, annál kevésbé tudják azt megtartani.

Az oroszok szemmel láthatóan nem is törik magukat Kurszknál. Bár qrva nagy arcvesztés nekik, azt is tudják, hogy katonai jelentősége konvergál a nullához.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.30. 09:43:05

@arthurthedent:

"Értem én, hogy feltételezed róla, hogy okos és helyesen dönt, csak azt nem értem, hogy miért gondolod ezt."

Nem dönt mindig helyesen, de egy rendkívül intelligens ember. Nagy hiba lebecsülni. Tudom persze, hogy te sokkal okosabb vagy nala.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.30. 09:57:43

@arthurthedent:

"Milyen "ti"?"

Hát te meg a libbant efftársaid. Már bocsanat a hasonlatért, de te úgy vagy jobboldali, ahogy pl. Dolly Buster zárdaszűz.

20+ éve szembe jött velem a Duna Plázában Dolly Buster, kb. egy méterről láttam. Az egész nő annyira mű volt, az agyonplasztikázott, kiélt arca annyira visszataszító, hogy minden elismerésem azoké a férfiaké, akik bot helyett a farkukkal nyúltak hozzá. Sok Viagra kellhetett hozza.

Etniez 2024.08.30. 11:17:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ezzel elismerted, hogy a Donbasznál tudatosan és szándékosan gyilkoltatják le a saját állampolgáraikat."

Persze, védik a hazájukat. Remekül teszik, büszkék vagyunk rájuk, áldozatot hoznak a családjukért, otthonukért, létezésükért.

Etniez 2024.08.30. 11:20:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Aztán ahogy elismered, hogy a négy oblasztyot mindenképp elveszítik, azt is be kell látnod, hogy a kurszki területet sem tudjak megtartani, még cserealapnak sem. Minél nagyobb területet foglalnak el, annál kevésbé tudják azt megtartani."

Igen, ez így lesz. Ami nem mindegy, hogy mekkora árat fognak érte fizetni az oroszok. Ha nagyot, akkor nyugi lesz.
Ha kicsit, akkor jönnek tovább majd nyugat felé.
Ezért nem baj, ha keményen ellenállnak az ukránok, már a legáltalánosabb becslések szerint is fél millió orosz katona halt meg vagy sérült meg, napi 1000-1500 esik ki.
Toborozni már alig tudnak, hatalmas pénzeket ígérnek, a börtönökből is elfogyott az utánpótlás, a külföldi zsoldosok is rájöttek, hogy mennek haza, az is elapadt.

Szóval nagyon jó, minél nagyobb területetet kell elfoglalniuk, annál jobban kivéreződnek. Nekem ez tetszik.
Azzal remélem te is tisztában vagy, hogy védekeni egyszerűbb, a veszteségi a támadó félnek kb. 3x-a.

Én tökéletesen elégedett vagyok a látottakkal.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.30. 12:51:39

@Etniez:

"védekeni egyszerűbb, a veszteségi a támadó félnek kb. 3x-a."

Kurszknál az ukránok a támadók...

"Persze, védik a hazájukat. Remekül teszik, büszkék vagyunk rájuk, áldozatot hoznak a családjukért, otthonukért, létezésükért."

Na de az imént ismerted el, hogy a négy oblasztyot védeni hiabavaló, mert mindenképp elvesztik. Többre mennének, ha az oblasztyok határánál védvonalat építenének ki, oszt odáig visszavonulnának. Kevesebb ukrán özvegy, árva és nyomorék lenme az eredmény.

Jó, engem kurvára nem érdekel, hany ukrán és orosz hal meg. Putyint sem érdekli. Az igazán nagy baj az, hogy Zelenszkijt sem érdekli, hány honfitársát küldi a halálba olyan területekért, amelyeket úgyis el fog veszíteni.

arthurthedent 2024.08.30. 13:38:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Többre mennének, ha az oblasztyok határánál védvonalat építenének ki, oszt odáig visszavonulnának."

Miért. Van ott a földön valami piros vonal, amin nehéz átlépni, vagy mi? Miért pont a megyehatáron kellene megállniuk szerinted? :D

"Jó, engem kurvára nem érdekel, hany ukrán és orosz hal meg. Putyint sem érdekli. Az igazán nagy baj az, hogy Zelenszkijt sem érdekli, hány honfitársát küldi a halálba olyan területekért, amelyeket úgyis el fog veszíteni."

Amelyet SZERINTED úgyis el fog veszíteni. :D Előbb felteszed, hogy te ismered a jövőt, majd messzemenő következtetéseket vonsz le ebből arra, hogy ki mit gondol. Nem hiszem, hogy ez egészséges lenne. :D

arthurthedent 2024.08.30. 13:39:02

@Etniez: "Igen, ez így lesz. Ami nem mindegy, hogy mekkora árat fognak érte fizetni az oroszok. Ha nagyot, akkor nyugi lesz.
Ha kicsit, akkor jönnek tovább majd nyugat felé."

Pontosan!

arthurthedent 2024.08.30. 13:42:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "hány honfitársát küldi a halálba olyan területekért"

Nagyon, nagyon naív elképzelés, amit itt a háborúról vallasz. Azt gondolod, hogy ha meghal valaki egy adott területen, akkor az azért a területért halt meg? A második világháborúban hány orosz halt meg miközben a németek haladtak előre Moszkva felé? Azok olyan területekért haltak meg, amiket az oroszok elfoglaltak? Ja, pár évvel később meg a németek hátráltak és haltak meg ugyanott, akkor ezt most hogyan?

Egy biztos, a háború nem úgy működik, ahogyan te azt elképzeled.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.30. 13:52:06

@arthurthedent:

"Amelyet SZERINTED úgyis el fog veszíteni. :D"

Nézd már meg, kinek válaszoltam, oszt vitasd meg Etniezzel, SZERINTE miért fogják úgyis elveszíteni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.30. 13:56:39

@arthurthedent:

"Azt gondolod, hogy ha meghal valaki egy adott területen, akkor az azért a területért halt meg?"

Egy frászt. A háborút kirobbantó "elitek" gazdasági érdekei védelmében halt meg. Ha ezt nem ismered fel, akkor hadd idézzelek: "Nagyon, nagyon naiv elképzelés, amit itt a háborúról vallasz."

Etniez 2024.08.30. 19:54:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne: kurszknál nem volt kiépített védő vonal, azt most építik az ukránok. Véres lesz a visszaszerzés. Szerencsére.

Etniez 2024.08.30. 19:55:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: azért nem adják oda, mert ha csak úgy odaadnák, akkor megnőne az oroszok étvágya. Akkor nem 4 kéne, hanem 6. Vagy 8.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.30. 20:21:34

@Etniez:

Ez esetben megis ki lehet fejezni egy ukrán ember életének értékét négyzetkilométerben. Meg persze dollárban, amennyi adósságért cserében el- vagy bérbeadja az ukrán állam Amerikának.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.30. 20:35:33

@Etniez:

"Véres lesz a visszaszerzés. Szerencsére."

Te örülsz az orosz katonák halálának. Én egyik fél halálán sem ujjongok, mint te. Ez az erkölcsi különbség kettőnk között.

Mellesleg pár tucat taktikai atombombával gyorsan és orosz vérveszteség nélkül visszaszerezhető. Azért meg senki nem óbégathat, ha Oroszország egy a nemzetközi jog szerint is orosz területet atommal véd meg. Meglepetés sem lehetne, mert az oroszok már kb. két éve bejelentették, hogy fenbtartják maguknak az atomfegyver elsőkénti bevetését, ha idegen csapatok lépnek a Krím vagy Oroszirszág nemzetközileg is elismert területére.

Etniez 2024.08.30. 21:53:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ehhez a hozzászóláshoz kérhetek szótárat?

Etniez 2024.08.30. 21:56:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Usa megmondta, hogy az első atomfegyver bevetésénél ő is beveti, amije van.

Amióta az USA felemelte a készültség 4 órás bevethetőségre, Medvegyev is visszavett az atomozásból, megértették az üzenetet.

Egyébként persze, örülök minden orosz katona halálának, remélem a lehető legtöbb megdöglik vagy megrokkan, egyrészt ők nem a hazájukat védik, hanem másokét pusztítják, másrészt minek mentek oda.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.30. 22:16:06

@Etniez:

Akkor ugye így visszamenőleg is nagyon örülsz a Don-kanyarban és a Szu. egyéb területein elesett rengeteg magyar katona halálának is. Hiszen minek mentek oda?

Ne haragudj, de nagyon egyszerűen látod a dolgokat. Az orosz katonák többsége sen jókedvében katonáskodik. Az oroszlakta területeken nem, de a távolabbi nemzetiségi területeken bizony komoly sorozás van, de sokan arrafelé a nyomorból menekülnek az ottani mérce szerint jól fizető seregbe. Ráadásul azt mondják nekik, hogy belföldön fognak szolgálni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.30. 22:19:10

@Etniez:

Что ты не понемаеш?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.30. 22:21:02

@Etniez:

Почему ты хочеш словар?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.30. 22:32:01

@Etniez:

"Usa megmondta, hogy az első atomfegyver bevetésénél ő is beveti, amije van."

Orodzordzág ugyan miért ne vethetné be a SAJÁT területén?

Higy ukrán katonák halnának meg tízezrével? Hogy a te szavaiddal éljek: miért mentek oda?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.31. 09:35:39

Imádom Urzula fonder Lelyent. Különösen meindított az alábbi megszólalása:

"Hibáztatná bárki a magyarokat az '56-os szovjet megszállásért?"

index.hu/kulfold/2024/08/30/ursula-von-der-leyen-praga-globsec-nyitobeszed-orosz-ukran-haboru-europai-unio/

Nyilván nem. Urzulácska persze elfelejtette hozzatenni, hogy mind 1956-ban, mind 1968-ban a Nyugatban volt annyi józanság, hogy semmilyen formában nem is avatkoztak be. Sem magyar vagy csehszlovák elkenállókat nem képeztek ki, sem fegyvereket nem küldtek nekik.

Bezzeg most.

Etniez 2024.08.31. 12:55:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " Don-kanyarban és a Szu. egyéb területein"

Látod, megint nagyon akartál mondani, de nem sikerült.

A második magyar hadsereg ugyanis sorozott volt, nem önkéntes. Ukrajnában most önkéntesek harcolnak orosz oldalon + hivatásosok.
Ha megdöglenek-megrokkanak, saját döntésük volt. Nem sajnálom őket.

Etniez 2024.08.31. 12:56:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Orodzordzág ugyan miért ne vethetné be a SAJÁT területén?"
Mert nem engedjük meg nekik, azért!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.31. 14:54:45

@Etniez:

"Ukrajnában most önkéntesek harcolnak orosz oldalon + hivatásosok."

Meg a nemzeti kisebbségek területén sorozottak. SOROZOTTAK! Ясно? Они тоже не хотят вступать в войну. И не хотят умирать.

Ugye szerinted ők is dögöljenek meg, mert minek születtek olyan területen, ahol az oroszok is soroznak?

Plusz az ukránok között is sok az önkéntes, külföldi is. Akkir ők azért szintén dögöljenek meg szerinted, igaz? Légy következetes.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.31. 14:57:48

@Etniez:

"Mert nem engedjük meg nekik, azért!"

Szóval szerinted az oroszok nem teszik meg azt, amit TI (kilyazati?) nem engedtek meg nekik?

Na de akkor miért engedtétek meg nekik, hogy megtámadják Ukrajnát?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.31. 15:12:16

Na meg ha az USA bevethetett elsőként atomfegyvert egy másik ország területén, akkor erősen kétlem, hogy Oroszország a "TI" engedélyetekre fog várni ahhoz, hogy a SAJÁT területén nem is stratégiai, hanem csak taktikai, pár kilotonnás atomfegyvert bevessen.

Ugye az USA anno a tovabbi nagy emberveszteséget akarta megelőzni az atommal. Aztán meggyilkolt több százezer japán civilt. Ezen az alapon Oroszorszagnak minden joga megvan ahhiz, higy a saját katonai életét kímélendő atommal irtsa ki az orosz területre behatolt ukranokat.

Félre ne érts! Az ukránoknak minden joguk megvan ahhoz, hogy orosz területeket szálljanak meg, hogy akár mélyen orosz területen katonai célpontokat semmisítsenek meg, akár Moszkvában is vagy még messzebb. Nem is értem az oroszok méltatlankodását, hiszen ők ugyanezt teszik Ukrajnában. Ezt nem vitatom.

arthurthedent 2024.08.31. 15:37:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Nyilván nem. Urzulácska persze elfelejtette hozzatenni, hogy mind 1956-ban, mind 1968-ban a Nyugatban volt annyi józanság, hogy semmilyen formában nem is avatkoztak be."

Semmi okunk nincs feltenni, hogy a be nem avatkozás a józanság, a beavatkozás meg a szeleburdiság ellentéte. A szovjetúnió beavatkozott koreában, beavatkozott afganisztánban, beavatkozott magyarországon, beavatkozott csecsinában. Amerika beavatkozott vietnámban, koreában, irakban, afganisztánban és a többi.

Máskor meg nem avatkoztak be. Nyilván mérlegeltek és eldöntötték, hogy hol avatkoznak be és hol nem avatkoznak be, de azt mondani, hogy aki nem avatkozik be az józan, aki meg beavatkozik az nem józan az elég elborult gondolat. Az országok szerintem józanul mérlegelnek, a józan mérlegelés eredménye néha az, hogy be kell avatkozni, néha meg az, hogy nem kell beavatkozni. Vagy nem lehet. Vagy nem érdemes.

Ráadásul attól, hogy valaki józanul, racionális végiggondol valamit még dönthet iszonyat rosszul. Mert lehet, hogy idióta, lehet, hogy ostoba, lehet, hogy elmebeteg, lehet, hogy átverték, lehet, hogy simán csak fogalma nincs arról hogyan működik a világ. Mindegyikre volt példa a történelem során. Hitler például elég nyilvánvaló ostoba volt, Sztálin nyilvánvalóan elmebeteg volt, Putyint nyilvánvalóan iszonyatosan átverték. Meg elég ostoba is. Meg paranoid pszichopátiás személyiségzavarban is szenved. Meg lehet, hogy valláskárosodott is egy kicsit.

De mondjuk ja, nem iszik (tehát józan), bár szerintem mindenkine jobb lenne, ha részeg lenne.

IdomitottFoka 2024.08.31. 16:00:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A nyugat 2014ben sem avatkozott be. A 2022es második felvonás támogatását 8 év felkészülés előzte meg, főleg amcsi és ukrán részről.

IdomitottFoka 2024.08.31. 16:13:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nemigen lehet az oroszokat azzal vádolni h kímélni akarnák a katonáik életét, úh lehet h azér nem dobnak atomot. Mellesleg van arrafelé atomerőmű is, nem kockázatmentes nagy lökéshullámokat csinálni. Amúgy az amcsik az első két atombomba után kerültek néhány vesztes szituba, mégsem atommal próbáltak meg fedáksárizni, talán az oroszokba is szorult némi ész és az országuk egymilliomodrészének ideiglenes megszállására nem teszik tönkre azt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.31. 16:16:26

@arthurthedent:

Ettől még Macika részéről igen rossz példa volt '56 említése.

@IdomitottFoka:

Valóban. 2022-ig vártak a haború kiprovokálásával.

IdomitottFoka 2024.08.31. 21:02:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: kiváló példa volt, se kiköpni, se lenyelni nem tudja a propagandagépezet. Ami meg a provokálást illeti, az ukránok bűne h kimásztak az orosz befolyásból. A hibájuk h későn fogtak hozzá, a baltiaknak és az isztánoknak még sikerült még jelcin idejében. Azért is támadták meg az ukránokat az oroszok h a többiek ne kapjanak új lendületet.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.31. 21:58:02

@IdomitottFoka:

Mégis mit kezdjen egy ekkora blődséggel?

IdomitottFoka 2024.09.01. 18:05:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: játszhatjuk így is. Az ostoba kretén provokáció hazugságot dugd fel magadnak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.09.01. 18:28:22

@IdomitottFoka:

Na végre kilóg a kapanyél a szádból. Eddig bírtad személyeskedés és trágárkodás nélkül.
süti beállítások módosítása