wagmg

wagmg

Brutális felvételek a frontról

2024. augusztus 24. - arthurthedent

Közismert, hogy a YouTube letiltotta a háborús felvételeket. Előbb emberhalált nem lehetett kirakni, aztán már robbanást sem, most meg már a kézifegyvereket is kisatírozzák a képekről a videókban, akkor is, ha éppen nem lőnek velük. 

Persze azért most is lehet feltenni videókat ilyen felvételekkel, csak azok a videók nem hoznak pénzt a szerzőknek, mert a YouTube reklámok elhelyezésére alkalmatlannak ítéli őket. Szóval ezek a szerzők vagy ingyen dolgoznak vagy más forrásból finanszírozzák a munkát. A legtöbbjük önként cenzúrázza magát.

Ez van. Ilyen világot élünk, lehet örülni neki, lehet mérgelődni, mindegy. És ki vagyok akadva ezen, de ez nyilván senkit sem hat meg.

Viszont néha azért lehet találni egy-két videót, amik többé-kevésbé élethűen mutatják be, hogy mi történik a fronton. Vannak brutális felvételek. Találtam egyet, megosztom, hátha van, akit érdekel.

Hosszú, brutális videó a frontról

Mit lehet látni ezeken a felvételeken? Hát egyrészt tiszta sci-fi. Olyan, mint a filmekben, tűzeső, gépesített halál. A nyomjelző lövedékeket a Bradley úgy szórja tűpontosan a célra mintha valami űrcsatát néznénk. Csakhogy ez a valóság. Elképesztő.

Aztán meg brutális. A videó nyolcadik percénél például van egy orosz katona, aki állítólag elköszön a rádión, az álla alá szorítja a karabély csövét és kivégzi magát. Magát a lövést nem látni, de azért megrázó. Mint ahogyan sok más is ebben a videóban, itt tényleg emberek halnak meg.

Aztán meg a drónok. A háború elején a drónok vadásztak a tankokra, aztán a teherautókra, ma meg már egyes emberekre mennek öngyilkos drónokkal. Láttunk ilyet a nyolcvanas évek sci-fi filmjeiben, de nem gondoltuk, hogy egyszer élesben nézzük majd a kávénkat szürcsölgetve. Kemény. Milyen kemény lehet egy öngyilkos drón elől menekülni a bokrok közt?

És még egy. Ezeken a felvételeken mindig az oroszok húzzák a rövidebbet. Ukránok vadásznak oroszokra, ukránok pusztítanak, esetleg ukránok élik túl az orosz támadást. Nem tudom, hogy az oroszoknak is vannak -e ilyen felvételeik, nem tudom, hogy mennyire reprezentatív ez a film, de az biztos, hogy nagyon-nagyon nem szeretnék orosz katona lenni arrafelé.

Mindenesetre én kötelező tananyaggá tenném az ilyen felvételeket. Tanulnunk kellene belőlük. Nem tudom, hogy pontosan mit, de valamit tanulnunk kellene belőlük.

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr3218472703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.25. 07:10:03

"Ezeken a felvételeken mindig az oroszok húzzák a rövidebbet."

A cocizmusban készült 2. vháborús filmekben pedig a kivétel nélkül szellemi fogyatékos németeket gyilkolják halomra az ügyes, okos, találékony, fürge észjárású hős szovjet katonák.

"nagyon-nagyon nem szeretnék orosz katona lenni arrafelé."

Én sehol nem szeretnék katona lenni. Nem lennék hajlandó feláldozni az életemet az országom gazdasági-politikai "elitjének" gazdagodása érdekében. Mely elit tagjai otthon vagy külföldön mérhetetlen luxusban múlatjak idejüket, gennyesre keresik magukat a háborún, miközben napi kb. ezer katona hal meg a fronton.

Lorrh 2024.08.25. 09:12:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne: nem az elittel kerülsz kapcsolatba egy háborúban, hanem az általuk küldött kisemberrel aki pont olyan mint te, de le fog lőni, felrobbantja a házadat, ha nem teszed vele ugyanezt csak előbb.
Ha csipkekesztyűben eltartott kisujjal szürcsölöd a pezsgődet hogy te nem szállsz be ebbe a hülyeségbe ami a háború akkor hamar meg fogsz halni. Ha ez a cél, akkor jól csinálod.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.25. 10:06:27

@Lorrh:

Az, hogy nem akarnék katona lenni, nem jelenti szt, hogy csipkekesztyűben pezsgőt szürcsölök. Csak szt jelenti, hogy nem akarok meghalni azért, hogy az "elit" még több pezsgőt vedelhessen csipkekesztyűben.

Azért sem akarok katona lenni, higy nyomorékká rokkanva tengődjek életem végéig, miközben a háború alatt még inkább meggazdagodott "elit" bagóért megveszi az árverésre kikialtott házamat, mert a habirús megrokkanásomért kapott plecsniből nem tudok megélni.

Ne légy már naiv. Egy háború mindig a hatalmon lévő vagy oda törekvő "elitek" harca gazdagságért és hatalomért. A harc fogyóeszköze pedig a kisember.

arthurthedent 2024.08.25. 11:57:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "miközben napi kb. ezer katona hal meg a fronton"

Állítólag Putyin azt nyilatkozta, hogy az oroszok napi 5000 főt veszítenek. Nem tudom, hogy ebben benne vannak -e a sebesültek, de ha benne vannak, akkor is alábecsülted a halottak számát (Putyinhez képest).

arthurthedent 2024.08.25. 12:04:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Egy háború mindig a hatalmon lévő vagy oda törekvő "elitek" harca gazdagságért és hatalomért."

Ez amolyan bölcsnek tűnő kijelentés, aminek valójában semmi értelme nincs. A kisemberek szerinted békések? Csodát, ha a kisemberek tudnának háborút indítani soha nem lenne béke.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.25. 12:06:16

@arthurthedent:

ÁLLÍTÓLAG.
Te eleve nem hiszel az oroszoknak (én sem, de én az ukránoknak sem), Putyinnak még annyira sem, ráadásul csak állítólag mondta, nem is jártál utána.

Nemrég hánytad a szememre, hogy beszopom az orosz propagandát. Lathatóan te is hiszel nekik, de csak ha az rossz rájuk nézve.

Nem kicsit vicces vagy.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.25. 12:16:06

@arthurthedent:

Ja persze, az utcák is tele lennének terhes nőkkel és halott férfiakkal. Persze azt senki nem kérdi, hogy akkor ki csinálja fel azt a sok nőt...

Senki nem állította, hogy a kisember békés. A halálbrigádok, a lincselő tömeg stb. is kisemberekből áll.

Ettől még igaz, amit írtam. Te is láthattad a képeket, milyen luxusban "harcolnak" a hazáért az ukrán kiváltságosok.

A hülye közukrán meg azt hiszi, rosszabb lesz neki orosz uralom alatt, holott az orosz életszínvonal kb. az ukrán duplája. Akinek van esze, az menekül a katonai szolgálat elől.

arthurthedent 2024.08.25. 17:16:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Te eleve nem hiszel az oroszoknak (én sem, de én az ukránoknak sem), Putyinnak még annyira sem, ráadásul csak állítólag mondta, nem is jártál utána."

Persze. Viszont inkább azt várnám, hogy kisebbíti a veszteségek számát, ezért is elmlítettem meg. De persze igaz, nem igazán érdemes odafigyelni arra, hogy mit mondanak a felek a veszteségekről. Eleve nagyon nehéz megbecsülni az okozott veszteségeket és hajlamosak szépíteni.

A járművek veszteségei némiképpen pontosabbak, abban a független kutatók sokat segítenek. A geolocating egész elterjedt hobbivá vált az elmúlt években.

arthurthedent 2024.08.25. 17:19:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A hülye közukrán meg azt hiszi, rosszabb lesz neki orosz uralom alatt, holott az orosz életszínvonal kb. az ukrán duplája. Akinek van esze, az menekül a katonai szolgálat elől."

Ja, moszkvában a sok yachttulajdonos, biztos az ukránok is mind párizsi lakosztályokat vennének. :D Ez megint mekkora kamu, hogy az orosz életszínvonal magasabb mint az ukrán, lehidalok. :D

Te, szerintem azért akarják elfoglalni ukrajnát, hogy mindenkit gazdaggá tegyenek. Tudod, mint annak idején magyarországon, hogy minket a nyugati turisták hogy irigyeltek, Hans a német nagybácsi nézte, hogy mi milyen luxusba élünk az orosz megszállás alatt. :D

arthurthedent 2024.08.25. 17:22:18

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Nemrég hánytad a szememre, hogy beszopom az orosz propagandát. Lathatóan te is hiszel nekik, de csak ha az rossz rájuk nézve."

Nem mondtam, hogy hiszek Putyinnak. Azt gondolom, hogy hazudik, ha azt mondja, hogy naponta 5000 fős a veszteségük, akkor nyilván jóval több. Azt viszont elég valószínűtlennek tartom, hogy Putyin kinyögi, hogy 5000 főt veszítenek naponta és a valóságban a tizedét. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.25. 17:47:59

@arthurthedent:

"ha azt mondja, hogy naponta 5000 fős a veszteségük, akkor nyilván jóval több."

HA azt mondja. Állítólag. Te meg lecsapsz rá, mint gyöngytyúk a takonyra.

Ne zavarjon, hogy az emberveszteségek becslésében nálad összehasonlíthatatlanul tapasztaltabb szakértők ennek a töredékéről beszélnek.

De természetesen most is neked van igazad. Mint mindig, mindenben és mindenkivel szemben. Ahogy azt már Nostradamus is előre megjósolta, Albert Einstein pedig bebizonyította.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.25. 17:54:53

@arthurthedent:

"Ez megint mekkora kamu, hogy az orosz életszínvonal magasabb mint az ukrán, lehidalok. :D"

Kezdheted a lehidalást. Orosz GDP per capita vásárlóerő paritáson 38 ezer dollár, nominalisan 14 ezer. Ukrán ugyanez ,15.5 ill. 5.6 ezer.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.25. 17:56:35

De igazad van, tévedtem: az orosz nem duplája, hanem több mint két és félszerese az ukránnak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.25. 18:34:24

@arthurthedent:

"Ez megint mekkora kamu, hogy az orosz életszínvonal magasabb mint az ukrán, lehidalok. :D"

Artúr, szánalmasan nevetséges vagy a melldöngető magabiztossággal tett, ám megalapozatlan és finoman szólva is többszörösen téves, ex cathedra kinyilatkoztatásaiddal.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.25. 20:56:32

Persze lefogadom, hogy nagy arccal kimagyarázod.

arthurthedent 2024.08.25. 21:06:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Kezdheted a lehidalást. Orosz GDP per capita vásárlóerő paritáson 38 ezer dollár, nominalisan 14 ezer. Ukrán ugyanez ,15.5 ill. 5.6 ezer."

Közismert. Mint ahogyan az is, hogy oroszországban van egy szűk, igen gazdag elit, akik igen jól élnek. Aztán van egy hatalmas nagy terület, amit mi csak úgy szoktunk emlegetni, hogy szibéria, ahol iszonyatos nagy a nyomor.

Az "orosz életszínvonal" és a "GDP per capita" összemosása ez esetben igencsak nagy önbecsapás.

Lorrh 2024.08.25. 21:24:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne: persze, így van: a háború az elit uralmáért meg yés a fogyóeszköz a kisember. Te viszont kisember vagy. Hiába okoskodsz hogy ez nem a te háborúd meg te kimaradsz ebből mert az elitért nem fogsz hatrcolni.
Jön egy másik kisember és fejbelő téged a szép elveiddel együtt.
Kisemberként nem segít rajtad semmit hogy átlátod a propagandát és a hazugságokat. Semmit nem segit a helyzeteden.
Akkor segítene az okosság, ha a háború előtt megneszelnéd a jövőt, mindenedet eladnád és kimenteéd a vagyonod és életed egy másik békés országba. Ennyi a max mozgástered.
De persze s-e-n-k-i nem hiszi el hogy tényleg háború lesz az országában.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.25. 21:27:35

@arthurthedent:

"Mint ahogyan az is, hogy oroszországban van egy szűk, igen gazdag elit, akik igen jól élnek. Aztán van egy hatalmas nagy terület, amit mi csak úgy szoktunk emlegetni, hogy szibéria, ahol iszonyatos nagy a nyomor."

Mint ahogyan az is, hogy Ukrajnában van egy szűk, igen gazdag elit, akik igen jól élnek. Aztán van egy hatalmas nagy terület, amit mi csak úgy szoktunk emlegetni, hogy Ukrajna, ahol iszonyatos nagy a nyomor.

"Az "orosz életszínvonal" és a "GDP per capita" összemosása ez esetben igencsak nagy önbecsapás."

Az "ukrán életszínvonal" és a "GDP per capita" összemosása ez esetben igencsak nagy önbecsapás.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.25. 21:32:08

@Lorrh:

"mindenedet eladnád és kimenteéd a vagyonod és életed egy másik békés országba."

Ez a legjobb módszer.

A második legjobb az, ha minden vagyont magam mögött hagyva elmenekülök egy lehetőleg nem túl közeli békés országba. Vagyont lehet újra szerezni. Életet nem.

Lorrh 2024.08.25. 22:23:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne: bizony!
Viszont nagyon kevesen biznak annyira a "megérzéseikben" hogy ekkora döntést meghozzanak.
Van egy "vakság", egy tehetetlenség hogy nem hiszik el a közelgő tragédiát.
A zsidók se hitték el a holokausztot. Még a nagyon gazdag gyárosok sem menekültek el.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.26. 01:00:41

@Lorrh:

"Még a nagyon gazdag gyárosok sem menekültek el."

Közülük sokan azt hitték, hogy mentességet vásárolhatnak maguknak. Arra nem gondoltsk, hogy mentesség megadasa nélkül is elvehetik mindenüket.

Ráadásul kétszeresen is tévedtek. Ha meg tudtak volna egyezni a nácikkal és csatlósaikkal, akkor később Keleten legalábbis a komcsik semmizték volna ki őket.

Igen, jól mondod. Az ember nem képes felfogni, elképzelni, milyen törékeny az ő dzikladzilárdnak és biztonságosnak hitt világa.

Éppen ezért aggódom nagyon. Európában 75 éve béke van, kisebb helyi háborúktól a periférián eltekintve. Amit írsz, az a politikusokra is igaz, és szép lassan beleviszik Európát egy nagy háborúba.

Akkor pedig csak nagyon keveseknek lesz hova menekülniük.

(Az orosz atomdoktrína szerint bevethetik elsőként az atomfegyvert, ha idegen csapatok lépnek orosz földre. Ez Kurszknál nemrég megtörtént.)

Lorrh 2024.08.26. 08:08:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne: azért nem lesz világháború mert teljesen elpuhultak a fiatalok. Vagy gondolod hogy a háborúban is lesz vegán meg laktózmentes tábori konyha?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.26. 11:28:26

@Lorrh:

A háborúról nem a nép, köztük az "elpuhult" fiatalok döntenek, hanem azok, akiket közelről nem fog érinteni. Olvastam olyan véleményeket, hogy a mai politikusok nem éltek át háborút, el sem tudják képzelni, milyen szörnyű az. És hogy most is épp úgy kezdünk belecsúszni, mint az első vháborúba.

Egyébként el sem hiszed, milyen könnyen és gyorsan lehámlik az emberekről az elpuhulás és elkényelmesedés. Persze lesznek reménytelen esetek, de a nagy többségből egy hét alatt kemény és fegyelmezett katona lesz.

Életem párja anno még volt sorkatona, mesélt egyet s mást.

Lorrh 2024.08.26. 13:36:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "de a nagy többségből egy hét alatt kemény és fegyelmezett katona lesz. "
Nem lesz.
Elmenekülnek idegen országokba a katonaság elöl.
Nincsenek kiképezve, nem éltek át nélkülözést, semmi testi nehézséget.
Teljesen hamis képed van erről a témáról.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.26. 15:51:59

@Lorrh:

Egy NATO-Oroszorszag haborúban nem lesz hová menekülni.

Ettől még lehet, hogy igazad van - remélem, soha nem kell megtudnunk.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.26. 16:19:05

Most olvasom, hogy a késes terrortamadasok - lásd a minapit, stílszerűen Solingenben - megelőzése céljából vezető német politikusok be akarják tiltani a késeket.

Látom lelki szemeimmel, ahogy a háziasszonyok késvásárlási engedélyért állnak hosszú sorokban a Messerzulassungsamtok - késengedélyező hivatalok - előtt.

Ha pedig legközelebb egy iszlám migri megint embereket késel halomra, akkor gyilkosság mellett illegális késviselésért is kap egy cúna büntit.

A következő logikus lépés a csavarhúzók betiltása lesz. Csavarhúzót csak szakképzett és államilag regisztrált csavarozó mesterek vásárolhatnak és tarthatnak. Akinek a lakásán pedig a policáj Schraubenzieher-Kommandója a rendszeres házkutatások során csavarhúzót talál, azt 13-tól 33 évig tartó börtönnel sújtják.

Lorrh 2024.08.27. 10:11:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: új zélandot néztem ki, az északi szigetet.

Pepejoe 2024.08.29. 17:11:55

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Tényleg, volt sorkatona? Nahát, az tök jó.
És hol volt és mit mesélt?
süti beállítások módosítása