wagmg

wagmg

György László sem érti a világot...

2023. október 31. - arthurthedent

György László szerint az egyetlen lehetőség a tűzszünet és a béke[1]. Mondjuk ezt a sommás véleményt maga a valóság cáfolja, tisztára nyilvánvaló, hogy van más lehetőség is. Más lehetőség, amit úgy hívunk, hogy "valóság". A valóságban nem tűzszünet van, nem béke van, valami más van. Ami György László szerint lehetetlen. Mégsem az.

De nem ez a lényeg. Még csak nem is az a lényeg, hogy György László Napoleon háborúját hozza fel okulásul. Hogy tidniillik akkoriban sem működtek a szankciók. Mármint a globalizáció előtt, amikor nem volt villamosítás, nem volt repülés, nem volt telekommunikáció és a nagyhatalmak mindent képesek voltak gyártani, amire szükségük volt a háborúhoz.

Most, persze, amikor Oroszországnak nincs olyan ipara, amivel repülőgépeket, tankokat, drónokat, rakétákat gyártana, amikor a globalizáció miatt talán egyetlen nagyhatalom sem önellátó, most minden más. De nem ez a lényeg.

A lényeg, hogy György László csúsztat, óvatosan terel, megpróbál minket sötétbe tartani. Kétszeresen is.

Az első trükk, amikor azt mondja, hogy a nagyhatalmak nem a szankciókba, hanem a fegyveres harcba buktak bele. Tényleg?

Felmerül bennünk, hogy vajon a szüvetségesek vagy a szovjetek mennyi kőolajat adtak el Hitlernek a második világháború alatt. Mennyit?! Ja, hogy a fegyveres harcok mellett bizony voltak ám szankciók meg blokádok is rendesen? Ja, hogy ezek elég jól meg is viselték a harcra kelt nemzeteket? Ja, hogy hatásosak voltak? Ezt György László szégyenlősen elhalgatja.

Úgy csinál, mintha a szankciók valamiféle unortodox új divat lenne. Nem az. A szankciók, a blokádok bizony konzervatív, jól bevált dolgok, amik mindig is részei voltak a hadviselésnek. A szabad nyugat nem valami új dologgal kísérletezik, amikor szankciókat vezet be, a nyugat jól bevált módszereket használ, mínusz a fegyveres harc. Ugyanazt csinálja amit mindig is csinálni szoktak az agresszorral, kivéve, hogy nem üzent hadat, nem kelt hadra, nem vet be katonákat.

Ez az egyik. A másik trükk...

A másik meg az, hogy György László szerint tárgyalni kell, fegyverszünetet kell kütni, mert a szankciók nem szoktak működni. 

Csakhogy a tárgyalásról meg a fegyverszünet kötéséről már nem akar elgondolkodni. A szankciók nem működnek, a fegyverszünet meg... nos, azt nem ér hasonlóan bírálni. Pedig azért érdemes lenne ám.

A nagy fene igazság az, hogy a nagyhatalmak, a nagy birodalmak, a diktátorok néha megindulnak. Területet rabolni, terjeszkedni, életteret harácsolni. A történelem azt mutatja, hogy amikor ezt teszik a tárgyalás, a meghunyászkodás, a kuncsorgás, a heves benyalás nem szokta megállítani a nagyhatalmakat.

Hitlert sem állította meg, pedig megpróbálták. A nyugat odadobta volna a cseheket, a lengyeleket Hitlernek, a finneket Sztálinnak, csak béke legyen. Persze, hogy nem lett. Hitler is, Sztálin is csak éhesebb lett, csak többet remélt, csak agresszívebb lett.

Mint az közismert. Végül nem a tűzszünet állította meg Hitlert, hanem a háború, meg a szankciók. A Szovjetúniót meg pusztán a szankciók. Körbezárták őket, évtizedes szankciókat kaptak a nyakukban, aztán összeomlottak.

Mennyire kell elfogultnak lenni, hogy azt mondjuk Oroszország nem állítható meg szankciókkal amikor tudjuk, hogy pár évtezeddel ezelőtt az oroszok a mostaninál sokkal hatalmasabb birodalmát egyszer már megállította a nyugat a szankciók segítségével? Mennyire kell elfogultnak lenni, hogy ezt hangoztassa valaki ország-világ előtt?

[1] https://index.hu/kulfold/2023/10/31/putyin-haboru-szankciok-ukrajna-beke-gyorgy-laszlo/

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr5418247417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2023.11.04. 20:23:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Érdekes!
Pedig teljesen ellentmond a hivatalos narratívákról.
Nahát...

Amúgy az oroszok afrikai jelenléte most még egy nagyon fontos kérdésben nem feltűnő, de kb egy éven belül a franciák kézzel-lábbal az orosz feltételek szerinti béke mellett lesznek.

Szóval az van, hogy az ÖSSZES olyan afrikai országból ki lett picsázva a Wagner módján az idegenlégió, akinek az árnyékában irtózatosan nyomott áron vette át az uránt a francia energetikai ipar.
Namost 2-3 év lehet (bár a racionalitás csak 0,5...1 év) a tartalék, de utána nem csak az alapanyag, hanem annak szállítása is kb összességében az ötven(!)szeresére fog nőni, ami azt jelenti, hogy a jelenlegi termelési ár (amin már Ollyópaji Jujjdejós bérköltségek mellett a megváltozó ártalmatlanítás is bejátszik) kb a négy-ötszörösére fog emelkedni.
Azaz ugyan olcsóbb lesz, mintha az AEÁ-ból a WH anyagot hoznák (ami még orosz uránból készül), de ahhoz már kellően drága, hogy nagyon fájjon a franciáknak és így az EU-nak.

Szóval:
Ne legyen igazam, de a sztori úgy néz ki, hogy egy csapásra:
- leselejteznek egy halom fegyvert
- kimerítik az EU teljes hadianyag raktárait, önvédelem nuku
- a baromi sovén és milicista hohol népet szó szerint lecsapolják, tizedelik, másképp nem is tudnák ezt megoldani.
- az orosz függőséget teljes EU-ra kiépítik
- miközben a világhatalom vastagon dörzsöli a tenyerét, mert a háttérben nincs más, mint amiről száz éve a SZU és az AEÁ már megállapodott
- S eközben a hülyék meg rettegnek a demokráciáért és a jogállamiságért, fetrengve a politikai mocsárban,
- akiket emiatt baromira megutálnak és véglegesen lecseréltetik őket.

atomic power 1986DucaDuca 2023.11.04. 21:51:18

@arthurthedent:

"A vezetőit kivégezték, a céget felszámolták. Ha ennyire nem követed az eseményeket minek égeted magad?"

Az, hogy a nyilvánosságban manapság nem sokat szerepelnek, az nem jelenti azt, hogy megszüntek. A Wagner-csoport, toábbra s jelen van Szudánban, Mozambikban, Közép-afrikai Köztársaságban, Maliban, Líbiában, és Madagaszkár teületén. Ugyanis az orosz vezetés három célt követ a Wagnerrel kapcsolatban:

- egy részét integrálják az orosz hadseregbe

- másik részét Afrikában tartják

- a különböző országokban állomásozó egységeknek nem szabad egyesülni, ne kerüljenek egy személy irányítása alá, azaz egyszemélyi vezetés helyett kollektív parancsnokság.

Az átszervezés oka pedig nem a nyugati szankciók voltak. Ne égesd magad!

"Mi van, ha magyarországon alakul egy árnyékkkormány, aki behívja őket? "

Ez annyira valószínűtlen, amennyire egy árnyékkomány jogosult kormányzati intézkedéseket hozni.

Ne égesd magad!

"Biztos vagy abban, hogy ha az orosz sereg ukrán civileknek álcázva pár helyen átlépi a határt a NATO tényleg teljes erővel be fog avatkozni? "

Egy nyolcadikos, külpolitika iránt érdeklődő tanuló is felröhögne ilyen képtelenség hallatán! Ne égesd magad!

atomic power 1986DucaDuca 2023.11.04. 22:27:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"kifordult kis világodba erkölcstelen, aki a saját hazáját védi"

Szerinted az erkölcsös, hogy a minszki tárgyalásokat csak időhúzás céljából folytatta a Nyugat, ahogy elszólta magát Merkel és Hollande utólag?

Az erkölcsös, hogy egy aláírásra váró orosz-ukán békeegyezményt megtorpedóz az USA az utolsó pillanatban, ahogy Schröder nyilvánosságra hozta?

Egyáltalán, mennyire erkölcsös, hogy az USA szisztematikus, sokéves fellazítással szembeállította, kijátszotta egymással szemben egy jobb sorsra érdemes ország vallásilag, kulturálisan gyökeresen eltérő két országrészét, amiről már 2014-en megírta Kissinger, hogy ez játék a tűzzel?

Egyáltalán mit kavar az USA (Soros) egy olyan teületen, amely Oroszoszág történelmi érdekszférájába tartozik, mint az USA-nak Mexico? Az egész amerikai földrész? Az egész világ?

atomic power 1986DucaDuca 2023.11.04. 22:29:53

@arthurthedent:

"kifordult kis világodba erkölcstelen, aki a saját hazáját védi"

Szerinted az erkölcsös, hogy a minszki tárgyalásokat csak időhúzás céljából folytatta a Nyugat, ahogy elszólta magát Merkel és Hollande utólag?

Az erkölcsös, hogy egy aláírásra váró orosz-ukán békeegyezményt megtorpedóz az USA az utolsó pillanatban, ahogy Schröder nyilvánosságra hozta?

Egyáltalán, mennyire erkölcsös, hogy az USA szisztematikus, sokéves fellazítással szembeállította, kijátszotta egymással szemben egy jobb sorsra érdemes ország vallásilag, kulturálisan gyökeresen eltérő két országrészét, amiről már 2014-en megírta Kissinger, hogy ez játék a tűzzel?

Egyáltalán mit kavar az USA (Soros) egy olyan teületen, amely Oroszoszág történelmi érdekszférájába tartozik, mint az USA-nak Mexico? Az egész amerikai földrész? Az egész világ?

atomic power 1986DucaDuca 2023.11.04. 22:40:32

@arthurthedent:

"Minden nap elmondja Putyin, hogy a a szankciók hatástalanok, csak európának ártanak, az oroszok meg sem érzik őket. Nem meglepő módon megint nyilvánvalóan hazudik."

"Annalena Baerbock német külügyminiszter csalódottságának adott hangot az Oroszország elleni szankciók hatástalansága miatt az ukrajnai inváziót követően. Baerbock kijelentette, hogy a nyugati szövetségesek által bevezetett gazdasági szankciók ellenére az orosz gazdaság továbbra is kitart, miközben Németország gazdasága recesszióba csúszik."

www.portfolio.hu/gazdasag/20230824/a-nemet-kormanybol-elkezdtek-kritizalni-az-oroszokkal-szembeni-szankciokat-635333

Tehát a német külügyminiszter a te gyermeteg "logikád" szerint Putyin popagandistája!

atomic power 1986DucaDuca 2023.11.04. 22:45:47

@arthurthedent:

Itt a másik Putyin propagandista!

"Az osztrák külügyminiszter szerint az Oroszország elleni szankciók hatástalanok"

www.vg.hu/kozelet/2023/09/az-osztrak-kulugyminiszter-szerint-az-oroszorszag-ellen-hozott-szankciok-hatastalanok.

gigabursch 2023.11.04. 23:59:56

@atomic power 1986DucaDuca:
Ennyi őszinteséget ki se néztem volna Medveingerenciájú Anál Lénából...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.05. 07:12:27

@atomic power 1986DucaDuca:

"Tehát a német külügyminiszter a te gyermeteg "logikád" szerint Putyin popagandistája!"

Artúr szemében mindenki az, aki nem ért vele 100%-ban egyet. Tipikus ballib felfogás: mi vagyunk az élcsapat, mi megmondjuk, mi a jó nektek. Aki nem ért egyet, azt kancelláljuk.

Hoppá, hinnan ismerős ez?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.05. 07:13:46

@gigabursch:

Csak szer hatása alatt elszólta magát. Azóta részt vett egy eligazításon.

arthurthedent 2023.11.05. 07:13:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Pont hogy egyetértek a magyar állasponttal: tűzszünet > béketárgyalások > igazságos béke."

Sajnálom, de az az Orbán álláspont. Segítek, a magyarok nem felejtették el az orosz elnyomókat, Orbánnak kiment a fejéből az egész.

arthurthedent 2023.11.05. 07:19:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Tipikus ballib felfogás: mi vagyunk az élcsapat"

Mondtam már te félkegyelmű, hogy összekeversz valakivel. Én antikommunista vagyok, nyugodtan nácizhatsz, soha nem voltam baloldali sem a mai értelemben vett liberális. A liberalizmus számomra valahol Kossuth idejében volt menő.

Vicces, hogy egyre kommunistább vagy és egyre több embert nézel baloldalinak, annak ellenére, hogy az Orbán imádatod miatt már lassan full sztálinista vagy.

Tényleg, nem tűnt fel, hogy Putyin lassan teljes mértékben rehabilitálja Sztálint? Nem tűnik fel, hogy Orbán példaképe a kommunista kína? Meg a muszlim Erdogán?

Nem csoda, hogy ballibnek nézel, még azzal sem vagy tisztában, hogy te hol vagy. :D De mondjuk az Orbán sem tudja már hol áll, az is biztos, egyszerre nyalja a kommunistákat, a muszlimokat, moszkvát, csak a kapitalizmus, az ellenméltatlankodik állandóan. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.05. 07:20:55

@atomic power 1986DucaDuca:

"Az erkölcsös, hogy egy aláírásra váró orosz-ukán békeegyezményt megtorpedóz az USA az utolsó pillanatban, ahogy Schröder nyilvánosságra hozta?"

Az USA meglátta a kiváló alkalmat arra, hogy Ukrajnát furkósbotként használva üsse az oroszokat. Persze a furkósbot közben erősen kopik.

Ezt szerintem amerikai stratégák már Ukrajna kiválása után tervezgették. Azt nem tudhatták előre, mikor lesz belőle háború, de azt tudták, hogy lesz.

arthurthedent 2023.11.05. 07:22:43

@atomic power 1986DucaDuca: "Itt a másik Putyin propagandista!"

Elárulok neked egy titkot, amit mi, felnőttek már régen tudunk. Mindenütt, mindig vanna idióták, amik baromságokat beszélnek. FŐLEG a politikusok közt.

Az internet lehetővé tette, hogy ezek az idióták mindenkihez eljussanak, úgyhogy ha legközelebb valami idiótát találsz azinterneten (főleg, ha az illető politikus), akkor simán csendben maradhatsz. Mi többiek azt nézzük, hogy milyen ÉRVEK vannak egy-egy kijelentés mögött. Az, hogy valamit valaki valahol mondott önmagában nem ér semmit.

arthurthedent 2023.11.05. 07:28:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Az USA meglátta a kiváló alkalmat arra, hogy Ukrajnát furkósbotként használva üsse az oroszokat. "

Mitől lett "kíválló alkalom" ukrajna? Mi az a zseniális meglátás, amivel bemattolták az oroszokat? Ha Putyin nem olyan idióta, hogy megtámadja Ukrajnát, akkor mégis hogy a francba tudná "ütni" amerika ukrajnával az oroszokat?

Nem látod, hogy Oroszország kizárólag azt szopta meg, hogy megtámadta az ukránokat 2014-ben? Olyan, mintha azt mondtad volna, hogy amerika zseniálisan meglátta, hogy az oroszokkal, mint furkósbottal lehet verni szegény Hitlert. :D

Kifordítva látod a világot, de nem kicsit. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.05. 07:45:47

@arthurthedent:

"te félkegyelmű"

Egyre jobban kilóg a szádból a kapanyél. :) Ha nem haragszol, én csak mosolygok, amikor látom, mennyire kivetkőzöl magadból. Láthatóan könnyen lemállik rólad a kultúra vékony máza.

"Én antikommunista vagyok"

Ezt sosem vontam kétségbe. Még a mai értelemben vett liberalizmussal sem vádollak. Azt állítom, hogy a maximális toleranciát zászlajukra tűző, valójában extrém intoleráns mai liberálisok "ki nem 100%-ig velem, az ellenem" attitűdjét alkalmazod. Ennél még Kádárba is több tolerancia szorult.

arthurthedent 2023.11.05. 08:17:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ezt sosem vontam kétségbe. Még a mai értelemben vett liberalizmussal sem vádollak. Azt állítom, hogy a maximális toleranciát zászlajukra tűző"

Én soha nem mondtam, hogy toleráns vagyok. Téged sem tolerállak túlságosan jól.

""ki nem 100%-ig velem, az ellenem" attitűdjét alkalmazod"

Marhaság, soha nem mondtam, hogy bárki is velem lenne. Tökéletesen jól érzem magam anélkül, hogy bármiféle csordaszellemmel azon képzelegnék, hogy bárkivel is lennék. És nem vagyok "ellened".

Ha "ellened" lennék, az olyan lenne, mintha üldöznék egy vakot amiért nem lát vagy egy siketet, amiért nem hall. Ha kikelnék egy unfluenzás ellen, amiért köhög.

Megfertőzött a kereszténység, megfertőzött az orosz propaganda. Nem tehetsz róla, sokaknak gyenge az immunrendszere, az nem bűn!

"Ennél még Kádárba is több tolerancia szorult."

Kádár hazaáruló volt, eltévelyedett kommunizmus hívő. Elpazarolta a saját és sok százezer idegen ember életét, soha sem jött rá, hogy egy agyparazita, a kommunista eszme irányítja. Kit érdekel, hogy toleráns volt -e vagy nem? Olyan, mintha arról értekeznénk, hogy Hitler vegetáriánus volt... kit érdekel?

arthurthedent 2023.11.05. 08:18:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ezt sosem vontam kétségbe."

Antikommunista ballib? Úgy hanzik mint valami modern tévésorozat. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.05. 08:52:15

@arthurthedent:

Hogy tudsz olyasmiket leírni, amikről te is tudod, higy nem igazak.

Egy dologban van igazad: Putyin 2022-ben szarvashibát követett el Ukrajna megtamadásával. A NATO-csatlakozás megakadályozásához bőven elég volt a Krím annektálása, esetleg plusz a donyecki és luhanszki területek annexiója, az ottsni orosz szabadságharcosok komolyabb támogatása, de orosz bevonulás nélkül.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.05. 09:05:15

@arthurthedent:

"Én soha nem mondtam, hogy toleráns vagyok"

Ilyen rágalmat én sem állítottam rólad. A ballib efftársaid állítják magukról.

"Téged sem tolerállak túlságosan jól."

Kit érdekel?

Én viszont nagyon bírlak téged. Annyira kiszámítható vagy, mint egy véges állapotú automata.

atomic power 1986DucaDuca 2023.11.05. 15:53:44

@arthurthedent:

"Elárulok neked egy titkot, amit mi, felnőttek már régen tudunk. Mindenütt, mindig vanna idióták, amik baromságokat beszélnek. FŐLEG a politikusok közt."

Én is elárulok egy titkot, hogy stilszerű maradjak:

Nem csak politikus, hanem katonaember is mondja. Nem is akárki. Ukrán főparancsnok, Zaluzsnij:

"Zsákutcába jutottunk, hiba volt Oroszország kimerülésében reménykedni"

korkep.sk/cikkek/kulugyek/2023/11/02/ukran-foparancsnok-zsakutcaba-jutottunk-hiba-volt-oroszorszag-kimeriteseben-remenykedni/
KÖRKÉP.SK

"It was mistake to hope for exhaustion of Russian Federation, situation reached dead end."

censor.net/en/news/3453121/it_was_mistake_to_hope_for_exhaustion_of_russian_federation_situation_reached_dead_end_zaluzhnyi

És akkor álljon tt egy "politikus véleménye erről, bár tudom, hogy te a politikusokól nem jó véleménnyel vagy, sőt sokukat idiótának tekinted:

"Ukrainian President Volodymyr Zelensky disagreed with Zaluzhny’s assessment. “This is not a stalemate. I emphasize this once again. We have already talked about this. This is not some kind of news,” he said in a news conference Saturday with European Commission President Ursula von der Leyen."

Eldöntheted, ki az idióta! A képzett főparancsnok, vagy a színész elnök!

"Az internet lehetővé tette, hogy ezek az idióták mindenkihez eljussanak, úgyhogy ha legközelebb valami idiótát találsz azinterneten (főleg, ha az illető politikus), akkor simán csendben maradhatsz "

Hogy maradjak csendben, ha ennyire nem működik az ötleted?

"Mi többiek azt nézzük, hogy milyen ÉRVEK vannak egy-egy kijelentés mögött. Az, hogy valamit valaki valahol mondott önmagában nem ér semmit."

A fent idézett urak közül érveket csak az egyktől hallottam, és az nem az elnök!

"Putyin gazdád majdnem összecsinálja magát, hogy elhitesse mindenkivel, hogy a szankciók nem működnek. Ha tényleg nem működnének eszébe sem jutna erőlködni."

Ha tényleg működnének, a Nyugatnak eszébe sem jutna............. :

"Amerikai és európai magas rangú állami tisztviselők titkos tárgyalásokat folytatnak Ukrajnával az Oroszországgal kötendő esetleges fegyverszünet feltételiről. Az amerikai és európai tisztviselők szerint a háború holtpontra jutott, és kétséges, hogy továbbra is képesek lennének Ukrajnát támogatni. A Biden-adminiszteráció tisztviselői aggodalmuknak adtak hangot amiatt is, hogy Ukrajna kifogy az élőerőből, Oroszország pedig relatíve korlátlan készletekkel rendelkezik.
Az NBC News forrásai megerősítették, hogy Ukrajna küszködik az új katonák toborzásával, és egyre nagyobb a lakosság ellenállás Zelenszkij elnök által bevezetett korlátlan idejű hadkötelezettség miatt (nemrég a katonafeleségek tüntettek Kijevben, hogy engedjék haza családjaikhoz a 18 hónapnál hosszabb ideje fronton szolgáló katonákat). Az amerikai katonai tisztviselők egymás között már a „patthelyzet” kifejezést használják az ukrajnai csata leírására, és azt is elismerik, hogy ebben az esetben az a fél győz, amelyik a legtovább állja a háború megpróbáltatásait (ez pedig egyértelműen Moszkva felé billenti a mérleget."

gigabursch 2023.11.05. 16:35:19

@atomic power 1986DucaDuca:

Ha hitlert és zselét összehasonlítom, az alábbi eredmények jönnek ki:
- mindkettő fanatikus barom
- mindkettő naponta szófosást tart
- mindkettő tönkretesz mindenkit maga körül
- mindkettő segghülye a hadászathoz
- mindkettő tarthatatlan elvárásokat fogalmaz meg/követel a katonáitól
- mindkettő nem tudja megszámolni az élőerő napi pusztulását.
- mindkettő lepaktált a háttérhatalommal.

atomic power 1986DucaDuca 2023.11.05. 17:04:17

@gigabursch:

Annyival még konkretizálnám az első pontot, hogy mindkettő a "csodafegyverekben" bízik.
Most a háttérhatalom léte is veszélybe kerülhet, ha túlfeszíti a húrt!

arthurthedent 2023.11.05. 17:07:11

@atomic power 1986DucaDuca: "Nem csak politikus, hanem katonaember is mondja. Nem is akárki. Ukrán főparancsnok, Zaluzsnij:"

És az ukrán katonák közül mások meg pont az ellenkezőjét mondják. ha téged megnyugtat válazthatsz közülük olyat, ami a te vágyaidnak megfelel és ismételgetheted. Ez egyébként egy ősi emberi szokás, a lakosság 95%-ának ez meg is felel életcélnak.

arthurthedent 2023.11.05. 17:22:01

@atomic power 1986DucaDuca: "Az amerikai és európai tisztviselők szerint a háború holtpontra jutott, és kétséges, hogy továbbra is képesek lennének Ukrajnát támogatni."

Döbbenetes, hogy egyeseknek mennyire nincs fogalma arról, hogy az amerikai hadiipar mekkora is. Hihetetlen, hogy ilyen baromságokat elhisznek az emberek. :D

"A Biden-adminiszteráció tisztviselői aggodalmuknak adtak hangot amiatt is, hogy Ukrajna kifogy az élőerőből, Oroszország pedig relatíve korlátlan készletekkel rendelkezik."

Ah, relatíve korlátlan. :D Merthogy oroszország végtelenszer nagyobb mint ukrajna, ugye? :D Ja, nem, négyszer annyi laksouk van. Relative korlátlan, mi? :D

Ez a legenda a hatalmas orosz seregről elég régi, Orbán még ma is el tudja adni a magyaroknak, de amikor született akkor bizony még az ukránokat is beleszámolták a vörös hadseregbe. ;)

"Az amerikai katonai tisztviselők egymás között már a „patthelyzet” kifejezést használják az ukrajnai csata leírására"

Kizárt, hogy az amerikai katonai szakértők magyar kifejezéseket használnának. Szerintem az "attrition warfare" vagy "war of attrition" kifejezést használják. Nem azt jelenti, hogy "patthelyzet", azt az Orbán mondta, mert nem olvas internetet.

"az a fél győz, amelyik a legtovább állja a háború megpróbáltatásait (ez pedig egyértelműen Moszkva felé billenti a mérleget"

Nem, nem az a fél győz, amelyik a legtovább állja a megpróbáltatásokat. Ezt csak a foteltábornokok mesélgetik. :D

Szerinted az USA azért veszítette el a vietnámi háborút, mert nem bírta tovább. :D Vagy a szovjetúnió annó nem bírta a afganisztán elleni háborút? Ha a szovjetúniót ki tudták verni az afgánok, akkor miért gondolod, hogy az ukránok nem tudják kiverni az oroszokat?

A szovjetúnió nagyobb volt mint oroszország, erősebb volt, az afgánok kevesebben voltak mint az ukránok és gyengébbek is voltak. Akkor? Te komolyan azt hiszed, hogy a háborúkat az erősebb országok szokták megnyerni? :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.05. 17:28:10

@arthurthedent:

Úgy tűnik, Zaluzsnij ki meri mondani azt, amiért sokan mások már börtönbe kerültek. Persze Zaluzsnij óvatos volt, a végén hozzátette: "ha nem kapunk még több és jobb fegyvert". De még így is esélyes, hogy hamarosan leváltják. Ukrajnában - akárcsak Oroszorszagban - nem tanácsos nem egyetérteni a nagyfőnökkel.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.05. 17:38:03

@arthurthedent:

"Szerinted az USA azért veszítette el a vietnámi háborút, mert nem bírta tovább."

Így igaz. Politikailag nem bírta tovább.

A stalemate patthelyzetet jelent, a war of attritionre csak németül tudok jó szót (Zermürblungskrieg), magyarul felmorzsoló háború lenne, de ez tudtommal nem bevett szókapcsolat.

arthurthedent 2023.11.05. 17:47:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ukrajnában - akárcsak Oroszorszagban - nem tanácsos nem egyetérteni a nagyfőnökkel."

A NATO bizony megköveteli, hogy a hadsereg szigorúan civil irányítás alatt legyen és háborúban nem szokták tolerálni a rémhírterjesztőket. Viszont ukrajnában leváltják az embereket, nem isznak polóniumos teát és az ablakon sem esnek ki.

arthurthedent 2023.11.05. 17:54:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A stalemate patthelyzetet jelent"

Komoly katonai szakértő nem mondja, hogy "patthelyzet". Laikusok hiszik, hogy a harcoknak mindig az a célja, hogy az ellenséget meghátrálásra kényszerítsék és csak azért alakulhat ki állóháború, mert tökéletesen egyenlőek az erők.

Valójában az a helyzet, hogy oroszország nem képes előrehaladni, hogy elfoglalja az oroszországhoz csatolt területeket, az ukrán erőknek viszont nem éri meg az áldozatokat, amiket az előrehaladás követelne. Abban bíznak, hogy később, jobb fegyverekkel, légtéruralommal, kimerült orosz készletekkel sokkal kevesebb áldozattal tudnak majd előrehaladni. Amerikának viszont rohadtul nem fűlik a foga egy megvert, megalázott, de erős orosz állammal szembenállni.

A nyugat a háború kezdete óta csak annyi támogatást ad ukrajnának, hogy meg tudják akadályozni az orosz győzelmet, annyit nem adnak, ami garantálná az ukrán győzelmet. Nyilvánvalóan félnek attól, mit hozna egy elsöprő ukrán győzelem.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.05. 18:00:41

@arthurthedent:

"A nyugat a háború kezdete óta csak annyi támogatást ad ukrajnának, hogy meg tudják akadályozni az orosz győzelmet, annyit nem adnak, ami garantálná az ukrán győzelmet. Nyilvánvalóan félnek attól, mit hozna egy elsöprő ukrán győzelem."

Ezt akár én is írhattam volna.

Hoppá, nemrég tényleg én is pontosan ezt írtam. :))

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.05. 18:06:15

@arthurthedent:

"Komoly katonai szakértő nem mondja, hogy "patthelyzet""

Politikus igen. De katona is mondhatja, ha a nagyközönséghez, annak nyelvén beszél.

arthurthedent 2023.11.05. 18:19:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Hoppá, nemrég tényleg én is pontosan ezt írtam. :))"

Jó ideje gyanítom, hogy ez a helyzet. Már az elején nem akartak komoly fegyvereket adni, még most sem adtak F16-okat.

arthurthedent 2023.11.05. 18:21:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Politikus igen."

Nehezen tudnám megfogalmazni mennyire nem érdekel, hogy a politikusok miket beszélnek. Nem, nem jut eszembe semmi, ami kevésbé érdekel. :D

"De katona is mondhatja, ha a nagyközönséghez, annak nyelvén beszél."

Csakhogy akkor hazudik. Szerintem.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.05. 18:21:51

Mellesleg a Nyugat egyvalamit nem akar/mer adni Ukrajnának: katonákat. Márpedig Ukrajna épp katonákból kezd hamarosan kifogyni.

Nem abból kell kiindulni, hány besorozható férfi akad még az országban, hanem abból, hogy ezek közül hány nélkülözhető úgy, hogy még nem omlik össze a gazdaság és úgy általában a társadalom. Mindenhová nem lehet nőket beállítani.

Na meg előbb-utóbb belefárad a lakosság, és felteszik a kérdést, megéri-e a Krím, Donyeck és Luhanszk Ukrajna lerombolását és több százezer férfi halálát. Azt is megkérdezhetik, ki fogja eltartani a százezernyi háborús árvát. Ki termeli meg ehhez a fedezetet? Ki fizeti vissza a háborús hiteleket? - mert a segélyek egyre növekvő része ma már bizony hitel.

Háborúban ritkán szoktak miniszterelnökök, elnökök, kormányok megbukni. Ám vhogy nem lehet véletlen, higy Zelenszkij annyira szeretné elhalasztani a választásokat.

Pedig tudhatná, hogy háború után gyakrabban buknak meg politikusok, kormányok. Még győztes háború után is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.05. 18:41:06

@arthurthedent:

Ha ezt te is úgy látod, hogy a Nyugat nem akar ukrán győzelmet, akkor áruld már el, szerinted mi az USA célja Ukraja és a háború támogatásával.

Hiszen akkor világos, hogy előbb-utóbb tárgyalni kell az oroszokkal. Csakhogy minél később kerül erre sor, annál több ember hal meg mindkét oldalon, és Ukrajna egyre inkább belerokkan. Ez lenne a cél? Ukrajna de facto gyarmatosísa? Nekem úgy tűnik, hogy kimondatlanul ugyan, de igen.

Ugyanis bár Oroszország is gyengül, Ukrajna sokkal komolyabban gyengül - és fogy a lakossága, fogynak a munkaképes férfiak. A felőrlő háború akkor is orosz győzelemmel fog zárulni, ha katonailag egyik fél sem győz.

atomic power 1986DucaDuca 2023.11.05. 22:03:59

@arthurthedent:

"És az ukrán katonák közül mások meg pont az ellenkezőjét mondják. ha téged megnyugtat válazthatsz közülük olyat, ami a te vágyaidnak megfelel és ismételgetheted."

Nem az számít, hogy mi az én vágyam, és nem is ismerem az ukrán katonák morális állapotát csak az ezzel kapcsolatosa felméréseket:

"Pessimism over prospects for a quick victory is increasing, and the spirit that infused the first days of the conflict is starting to fade, polls find."

"With Ukraine’s army stalled in trenches along the front line and a sense that weaponry from allies arrived too late and will now begin to dwindle, Ukrainians are increasingly pessimistic over prospects for a quick victory, polling and interviews show. Hopefulness, a linchpin of Ukraine’s fight against a much more powerful foe, has been dented."

www.nytimes.com/2023/11/05/world/europe/ukraine-war-morale.html

"Döbbenetes, hogy egyeseknek mennyire nincs fogalma arról, hogy az amerikai hadiipar mekkora is. Hihetetlen, hogy ilyen baromságokat elhisznek az emberek."

Ez egy fékezett habzás háború! Az oroszok nem is nevezik annak. A színfalak mögött egyezkedések folynak, hogy a konfliktus megmaradjon vszonylag korlátozott keetek között. Van egy "üvegplafon", ami alatt nem érvényesül az amerikai katonai költségvetés nagysága, mivel a függésben lévő állam potenciális katonai felvevőképessége korlátozott, és kisebb, mint a konflktus másik szereplójének. Amennyiben az üvegplafont túllépik, akkor csak egy hagyományos összecsapásban érvényesülne az USA túlereje, de pont ez zárná ki a konfliktus hagyományos jellegét, mivel az rövid időn belül nukleáris konfliktusba menne át.

Marad az első variáció. Ebben az esetben viszont ha egy ország vezetése és harcoló katonái, népe eltökélt egy háború folytatására, akkor önmagában gazdasági eszközökkel csaknem lehetetlen megnyerni egy háborút. Márpedig az orosz állami propagandagépezet ebben az irányban sokat, és eredményesen dolgozott, amihez a Nyugat akaratlanul is muníciót szolgáltatott.

"Kizárt, hogy az amerikai katonai szakértők magyar kifejezéseket használnának. Szerintem az "attrition warfare" vagy "war of attrition" kifejezést használják. Nem azt jelenti, hogy "patthelyzet", azt az Orbán mondta, mert nem olvas internetet."

Má megint égeted magad:

patthelyzet = stalemate

"Nem, nem az a fél győz, amelyik a legtovább állja a megpróbáltatásokat. Ezt csak a foteltábornokok mesélgetik."

"Szerinted az USA azért veszítette el a vietnámi háborút, mert nem bírta tovább. :D Vagy a szovjetúnió annó nem bírta a afganisztán elleni háborút? Ha a szovjetúniót ki tudták verni az afgánok, akkor miért gondolod, hogy az ukránok nem tudják kiverni az oroszokat?"

Ukajna vallási és kulturális szempontból megosztott ország. Afganisztánban nem éltek orosz nemzetiségűek. Oroszország Kelet-Ukrajna azon részeit meg tudja tartani, amelyek kulturálsan, nyelvileg, vallás szempontból inkább Oroszoszághoz húznak.

"Te komolyan azt hiszed, hogy a háborúkat az erősebb országok szokták megnyerni?"

Mivel ez proxy háború, és az USA katonailag az erősebb szereplő, igazodva a koncepciódhoz, mely szerint nem mindig az erősebb győz - mindenféleképpen, a fent vázolt teületi megszorításokkal.

arthurthedent 2023.11.05. 23:27:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Mellesleg a Nyugat egyvalamit nem akar/mer adni Ukrajnának: katonákat."

Csacskaság, a nyugat egy csomó dolgot nem adott ukrajnának. Mondom, például komoly légierőt, nyugati vadászgépeket. Olyan, hogy "katonákat ad" nincs, a katonák nem tárgyak, ha nyugati katonák lennének ukrajnában az közvetlen háborút jelentene a nyugat és oroszország közt.

"Márpedig Ukrajna épp katonákból kezd hamarosan kifogyni."

Butaság, ezt csak az oroszok terjesztik. Hazudnak.

"Nem abból kell kiindulni, hány besorozható férfi akad még az országban, hanem abból, hogy ezek közül hány nélkülözhető úgy, hogy még nem omlik össze a gazdaság és úgy általában a társadalom. "

Ugyan már! Ezt te sem gondolhatod komolyan!

"Mindenhová nem lehet nőket beállítani."

Száámolj már utána! Ukrajna cirka 40 milliós. Abból katonakorú férfi mennyi, cirka 15 millió? 10? Hány orosz katona lépte át a határt? 300 ezer, 500 ezer? Fele annyi védő mint támadó, harmad annyival szokás számolni. Akkor mennyi, a sosozható lakosság 5%-áról beszélünk, ettől fog majd összeomlani a gazdaság?

"Na meg előbb-utóbb belefárad a lakosság, és felteszik a kérdést, megéri-e a Krím, Donyeck és Luhanszk Ukrajna lerombolását és több százezer férfi halálát."

Ha az oroszok nem kegyetlenkedtek volna a civilekkel, ha nem fenyegették volna meg az ukrán nemzetet a megsemmisítéssel, ha nem lőtték volna a lakosságot, akkor talán. A tapasztalat azonban azt mutatja, hogy a fenyegetett lakosság nem szokta megkérdezni, hogy "megéri -e". Nézd meg a történelmet.

"Azt is megkérdezhetik, ki fogja eltartani a százezernyi háborús árvát. Ki termeli meg ehhez a fedezetet? Ki fizeti vissza a háborús hiteleket? - mert a segélyek egyre növekvő része ma már bizony hitel."

Amikor megölték a családodat, szétlőtték a házadat, megerőszakolták a lányodat nem kérdezed meg, hogy milyen lesz az anyagi helyzeted a háború után.

"Háborúban ritkán szoktak miniszterelnökök, elnökök, kormányok megbukni. Ám vhogy nem lehet véletlen, higy Zelenszkij annyira szeretné elhalasztani a választásokat."

A háború nem demokratikus intézmény.

"Pedig tudhatná, hogy háború után gyakrabban buknak meg politikusok, kormányok. Még győztes háború után is."

Háború után szerinted zelenszkijnek az lesz a hobbija, hogy az ország irányításán erőlködik? Miért tenné? Hogy a fenébe számít ez a háború kimenetelében?

arthurthedent 2023.11.05. 23:32:29

@atomic power 1986DucaDuca: "Oroszország Kelet-Ukrajna azon részeit meg tudja tartani, amelyek kulturálsan, nyelvileg, vallás szempontból inkább Oroszoszághoz húznak."

Ezek a területek már nem húznak oroszországhoz. Már megtanulták milyenek az oroszok. :D Persze a dolgon nem változtat, ha az ukrajnában élő orosz kisebbségek döntenék el a háborút már eldőlt volna.

A lényeg, ami a lényeg: erőlködsz, Orbán is erőlködik, hogy az oroszok NEM VESZÍTHETIK EL a háborút, mert az oroszok nagyhatalom.

A VALÓSÁG ezzel szemben az, hogy a nagyhatalmak rendszeresen el szokták veszíteni a kisebb háborúkat, ami azt illeti az oroszok bőven el is veszítettek háborúkat. Lehetetlennek próbáltok meg beállítani dolgokat, amik már megtörténtek.

Ezen nem változtat az, hogy görcsösen erőlködsz, hogy akkor egy hangyányit más volt a helyzet. Ja, picit más volt, mindig más a helyzet egy picit. Az oroszok mégis rendszeresen veszítenek el háborúkat.

arthurthedent 2023.11.05. 23:37:02

@atomic power 1986DucaDuca: "Mivel ez proxy háború, és az USA katonailag az erősebb szereplő"

Elborult dolog ezt állítani. Ha az USA szereplő lenne, akkor odarendelne három hordozó csoportot és jövő héten vége lenne a háborúnak. Gondold már végig! Hány vadászgépet küldött az USA? Egyet sem? Hány bombázót köldött? Egyet sem? Hány hajót küldött? Egyet sem? Hány helikoptert küldött? Egyet sem? Akkor hol a legjelentősebb szereplő ebben a háborúban?

arthurthedent 2023.11.05. 23:42:00

@atomic power 1986DucaDuca: "Amennyiben az üvegplafont túllépik, akkor csak egy hagyományos összecsapásban érvényesülne az USA túlereje, de pont ez zárná ki a konfliktus hagyományos jellegét, mivel az rövid időn belül nukleáris konfliktusba menne át."

Elég nagy marhaság, az orosz fenyegetőzést készpénznek veszed. Már megint egyszerűen valóságnak tekinted azt, amit az oroszok mondanak anélkül, hogy egy percre is elgondolkodnál azon, hogy mi a valóság.

Hányszor figyelmeztette az orosz felsővezetés a nyugatot, hogy "ez vörös vonal, ezt nem szabad átlépni"? Hányszor lépte át a vonalat nyugat? És mi lett belőle?

Ha holnap adna amerika 87 darab F16-ost ukrajnának, akkor az oroszok atomháborút indítanának a NATO ellen? Tényleg? És akkor nekik jobb lenne? Mit érnének el vele? Mi lenne a hasznuk? Mennyiben lenne jobb a helyzetük?

arthurthedent 2023.11.05. 23:44:47

Nyilvánvalóan elmebeteg lépés lenne atomháborút indítani a NATO ellen donyeckért meg a krímért, nem? Ha viszont az orosz felsővezetés elmebeteg lépésekre szánja magát, akkor azt bármikor megteheti, teljesen felesleges azon hisztizni, hogy mit tehetüng meg és mit nem.

Attól, hogy putyin az egész világnak bejelenti, hogy "ez nem blöff" bizony az atomháborúval való fenyegetőzés blöff. Atomháborúval blöffölni lehet, háborút nyerni nem.

arthurthedent 2023.11.05. 23:49:07

@atomic power 1986DucaDuca: "Má megint égeted magad:
patthelyzet = stalemate"

Patthelyzet focimeccsen szokott lenni, nem háborúban. Ugyanakkor legyen, tegyük fel, hogy van olyan, hogy "patthelyzet".

Akkor most tényleg egyszerre örömködsz azon, hogy az ukránok nem nyerhetnek, hisz az oroszok sokkal-de-sokkal-de-sokkal erősebbek mint az ukránok és azon, hogy az ukránok és az oroszok patthelyzetben vannak?

Megkérdezhetnéd Orbántól is ám, hogy akkor most mi van? Az oroszok legyőzhetetlenek vagy patthelyzet van?

Úgy látom, hogy Orbánnál is zavar van az erőben, ő is azt mondja, hogy az oroszok legyőzhetetlenek, hatalmasok, erősek, csak most patthelyzet van, mert az oroszok b+ így szállnak le a bicikliről. :D

arthurthedent 2023.11.05. 23:53:34

Merthogy az oroszok milliónyi katonát odaküldhetnek és akkor elfoglalják ukrajnát? Ja, hol a francba van a sok milliónyi katona? Akkor miért nem küldik oda? Ha olyan hatalmas a sereg és a fronton, ahog Orbán mondja csak az emberek száma számít, akkor hol a p.csába van a fényes hatalmas nagy győzelem?

Minden kamuzó hadsereget, minden hazudozó diktátort előbb-utóbb megkérdeznek, hogy "ha olyan erősek vagytok, ha olyan legyőzhetetlenek vagytok, akkor hol a mindent elsöprő győzelem?"

Hány hónapig nyomják még a szovjet elvtársak a lövészárokban mielőtt megmutatnák a világnak milyen nagy, hatalmas és legyőzhetetlen a seregük?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.06. 00:26:53

@arthurthedent:

Már ott elrontottad, hogy szerinted Ukrajna lakossága most kb. 40 millió. Innentől a többi érveddel kár is foglalkozni. A legerősebb érved még az, hogy "Ugyan már! Ezt te sem gondolhatod komolyan!". :DDD

arthurthedent 2023.11.06. 07:17:14

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Már ott elrontottad, hogy szerinted Ukrajna lakossága most kb. 40 millió. Innentől a többi érveddel kár is foglalkozni."

Nagyságrendnyi becslés volt. Ha megnézed a számokat tök mindegy, hogy 40 millióval vagy 35 millióval számolsz.

"A legerősebb érved még az, hogy"

Baromság, számokkal mutattam be, hogy legalább két nagyságrendet tévedsz. Tudod, amikor egy deka érv nélkül egyszerűen kijelentetted, hogy
1) Jajj, az ukránok kifogynak a katonákból.
2) Bezzeg b+, az oroszoknak végtelen sok katonája van.

Annyira abszurd ez az "ukránok kifogynak a katonákból" dolog, hogy én égek helyettetek, amikor előhozzátok.

arthurthedent 2023.11.06. 07:21:37

Amúgy meg a magyar hírekbe minden nap elmondják, hogy ma 10 ezer, ma meg 50 ezer ukrán jött magyarországra. Ha csak a fele itt maradna Magyarország már 25 milliós lenne. Abszurd.

A helyzet az, hogy legalább 5 millióan visszatértek ukrajnába külföldről. Ráadásul a hadrafogható férfiakat nem is nagyon engedték ki, szóval rohadtul mindegy, hogy hányan menekültek el.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.06. 12:40:18

@arthurthedent:

Egy korrekt és pártatlan elemzés:

"a személyi állomány kérdése lényegesen komplexebb, mint hogy egymás mellé teszünk két lakosságszámot."

www.portfolio.hu/global/20230922/kezd-igazan-latvanyossa-valni-az-ukran-hadsereg-legnagyobb-problemaja-tenyleg-ekkora-a-baj-640849

(Kijavítottam a durva helyesírási hibát.)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.06. 12:47:34

@arthurthedent:

Ne mondd, hogy nem tudod, hogy a napi tízezerből kilencezer-kilencszázkilencven tovább utazik.

Az általad említett 5 millió meg ingázik. Felveszi külföldön a segélyt, hazamegy, majd a következő hónapban újra megy felvenni a segélyt.

Az egyik korábbi posztodban említett Babilon-könyvtár egyik könyve név szerint tartalmazza mind az ingázók, mind a végleg elmenekült és visszatérni nem akaró összes hkrán nevét.

A katonai szolgálatra külföldről visszatértek neve elfér egy A5-ös oldalon, 25 pontos fonttal szedve.

arthurthedent 2023.11.06. 13:19:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Az általad említett 5 millió meg ingázik. Felveszi külföldön a segélyt, hazamegy, majd a következő hónapban újra megy felvenni a segélyt."

Bírom, hogy ti úgy "tudtok" dolgokat. Kitaláljátok. Ez van, az van, ez vót, az lesz. Az általad linkelt cikk is ezerrel osztja az észt, ráadásul pénzért. Az általános iskolai matek nem megy, szorzás, osztás meg sem próbálj, de azért rohadtul tudja, hogy mi van az ukrán fronton.

Mondom, az ukránoknak 10-15 millió katonaköteles férfiból kellett kiállítani cirka 300 000 főt, de hisz az lehetetlen, súlyosak a gondok. Az oroszok elítélteket verbuválnak egy éve a börtönökben, szíriában keresnek zsoldosokat, kiképzés nélkül küldik a frontra a sorozottakat, de azoknak nincs gondjuk, mert az orosz erőforrások végtelenek.

Az ukrán erőforrások elégtelenek, annak a háromszorosa az orosz, az meg végtelen.

És akkor meg sem említettem, hogy az oroszoknak egész oroszország védelméről gondoskodniuk kell, a flottát el kell látni katonákkal, az atomarzenált el kell látni katonákkal, csecsniát őrizni kell, kamcsatkát őrizni kell, míg az ukránoknak gyakorlatilag minden katonája bevethető.

Meg azt sem említettem, hogy a modern hadviselés szabályai szerint ha el akarsz foglalni egy országot, akkor háromszroros túlerőben illik lenni.

De mindegy, mert TÖK NYILVÁNVALÓ, hogy az oroszoknak nincs elég katonájuk és nincs elég felszerelésük, hogy elfoglalják ukrajnát az ukránoknak meg van elég katonájuk, hogy megvédjék. Miközben te is meg az elmeroggyant cikkíró is az ellenkezőjét magyarázzátok.

Ja, az oroszok akkor foglalnák el ukrajnát, amikor csak akarnák. Csak ők így szeretnek győzni. Hogy hátrafelé mennek. Viszont végtelen sok katonájuk van, mert csak és az ukránoknak meg nincs, mert csakazértse. És miközben ilyen súlyos emberhátrányba vannak az ukránok és ilyen rohadtul legyőzhetetlenek az oroszok, folyamatosan patthelyzet van, mert aszondtam, azér'.

Közben az orosz tankok lángolnak mint zsír, de az csak fotoshopp. A műholdfelvételek alapján eltűnt az orosz tankok fele, 1960-as tankokat kénytelenek bevetni, de nyilván csak ukrán propaganda az a műhold. Egész szibériai falvakból tűntek el a férfiak, a temetők kétszeresükre nőttek, az orosz statisztika szerint százezrekkel nőtt a megözvegyült nők száma, de nyilván az is fotoshop.

Az orosz front mögött büntetőszázadok vannak, hogy ne fussanak el az orosz katonák, drónfelvételeken látszik, hogy akik megfordulnak és fegyvertelenül futnak, azokat lekaszálják a hátsó sorban. De nyilván ez is fotoshop, minden fotoshop, az orosz sereg végtelen és végtelenül bátor, a fegyvereiket meg megáldotta a Kirill meg az alvarázslói.

Elmebaj!

arthurthedent 2023.11.06. 13:20:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "a személyi állomány kérdése lényegesen komplexebb, mint hogy egymás mellé teszünk két lakosságszámot."

Ja, komplexebb... ha megkapirgálod a kérdést kiderül, hogy az oroszok helyzete rosszabb, mint ahogyan az a lakosság arányából következik.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.06. 13:47:36

@arthurthedent:

Ha te mondod, akkor az csak úgy lehet.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.06. 13:55:17

@arthurthedent:

Az ingázó ukránokkal már több német lap foglalkozott, persze ezek mind Putyin bérencei, az impresszumukban is ott áll.

Ami a portfolio.hu cikkét illeti, valamit benéztél, mert kvára nem fizetős. Természetesen az is világos, hogy a cikkben felsorolt tények és érvek mind összeomlanak a te jolly joker érvedtől, miszerint "az általános iskolai matek nem megy, szorzás, osztás meg sem próbálj, de azért rohadtul tudja, hogy mi van az ukrán fronton."

arthurthedent 2023.11.06. 14:12:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Ami a portfolio.hu cikkét illeti, valamit benéztél, mert kvára nem fizetős."

Nem gondolom, hogy nagyon benéztem volna, nekem ezt írja ki pár sor után:

"Kedves Olvasónk!
Az Ön által keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött."

"Természetesen az is világos, hogy a cikkben felsorolt tények és érvek mind összeomlanak a te jolly joker érvedtől"

A csávó egy senki, írt egy blogbejegyzést. Én is senki vagyok, én is írtam egy blogbejegyzést. Az érveim nyilvánosak, az ő érveit nem tudtam elolvasni, mert előzetes fizetéshez kötött.

arthurthedent 2023.11.07. 08:05:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Olvasd így:"

Így is előfizetést kér. :(

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.07. 09:05:54

@arthurthedent:

Nem értem, a Google-linket megnyitva nálam simán olvasható. Ami először adtam meg, úgy tényleg fizetős, de én Google-keresésből olvastam.

Mindegy, az írás tényleg pártatlan, nem ad igazat nekem, de alaposan körüljárja a témát, szempontokat.

gigabursch 2023.11.08. 08:52:25

@arthurthedent:
Visszatérve az alapkérdésre: Te tényleg nem érted?

Ha elakad a lemezjátszón a tű, akkor az alábbi megoldások vannak
- továbbsegíted a tűt és megy tovább a játék
- kiemeled a tűt és abbahagyod a játékot
- új lemezt teszel fel és és újrajátszod.

Segítek, immár sokadszorra:
Még hányszor kell leírni akár az ukrán populáció összeomlását vagy azt, hogy ez a háború kifejezetten a kivéreztetésről szól? A mai hóhóliai határokon belül jó ha maradtak 20 milliónyian.
Amúgy is elég torz volt ott korfa, most már végképp és méginkább torz marad.

Köszönhetően Zöldtakony Zselének és kazár csapatának, az aske-nácik mindekit a vágóhídra küldenek aki nem fajti...
Ez a szomorú valóság.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.08. 08:58:39

@gigabursch:

"aske-nácik"

Ez tetszett, nagyon ötletes.

arthurthedent 2023.11.08. 10:35:54

@gigabursch: "Még hányszor kell leírni akár az ukrán populáció összeomlását vagy azt, hogy ez a háború kifejezetten a kivéreztetésről szól? A mai hóhóliai határokon belül jó ha maradtak 20 milliónyian."

Attól, hogy sokszor leírod a marhaságaidat nem lesz igaz. Abból, hogy ezt itt leírtad én annyit hiszek el, hogy ezt itt leírtad. Mert nincsenek érveid.

És ha történetesen igazad lenne, ha MINDENBEN IGAZAD LENNE (nincs), az ukrán állam akkor is ki tudna állítani vagy háromszor annyi katonát mint eddig. A premisszáidból nem következik a konklúziód, a premisszáidat meg semmi okom nincs igaznak elfogadni.

"Köszönhetően Zöldtakony Zselének"

Ja, az meg, hogy rasszista kirohanásokat nyomsz meg gyalázkodsz rohadtul nem segít, ezek csak azt jelzik, hogy ráadásul még elfogult is vagy.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.08. 10:49:01

@arthurthedent:

A Zöldtakony Zselében mi a rasszista?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.08. 10:53:04

@arthurthedent:

Bezzeg az nem zavar, amikir az efftársaid Orbánt lecigányozzák vagy csuti vajdának csúfolják.

Persze értem én, véded a gazdádat körömszakadtodig.

(Mielőtt még felháborodsz azon, hogy Vlagyimir Zelenszkijt a gazdádnak nevezem, emlékeztetlek arra, hogy ezt a gazdázást is tőled tanultam pár napja.)

arthurthedent 2023.11.08. 10:57:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Bezzeg az nem zavar, amikir az efftársaid Orbánt lecigányozzák vagy csuti vajdának csúfolják."

Ne trollkodj, többször elmondtam már neked, hogy majdnem mindig a fideszre szavaztam. Na jó, egyszer régen a jobbikra. És az is köztudott, hogy már számtalanszor kikeltem azok ellen, akik cigányozzák orbánt.

"Mielőtt még felháborodsz azon, hogy Vlagyimir Zelenszkijt a gazdádnak nevezem, emlékeztetlek arra, hogy ezt a gazdázást is tőled tanultam pár napja."

Azzal a különbséggel, hogy te papagáj mójára ismételgeted az orosz propagandát, nekem meg fogalmam sincs róla, hogy mit mond zelenszkij.

arthurthedent 2023.11.08. 11:00:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A Zöldtakony Zselében mi a rasszista?"

Abban például semmi. Csakhogy a csávó rendszeresen hóhóliának nevezi ukrajnát amit a közismert orosz rasszista gúnynévből származik. Te meg véded. Mert olyan egyenes, becsületes, jó emberek vagytok. :D

Biztos igaz amiket összehortok, különben minek kéne gyalázkodni?

arthurthedent 2023.11.08. 11:06:03

@gigabursch: "Ha elakad a lemezjátszón a tű, akkor az alábbi megoldások vannak"

Hány éves vagy? Nem gondolod, hogy lejárt az időd? Értjük, neked bejöttek a szovjetek, tetszett, kiemeltek a nyomorból és a többi magyar elé tettek. Hatalmat kaptál, lehetőséget, az elnyomók téged használtak, hogy kordába tartsd a többit.

Vége. Az elnyomók ideje lejárt, a te időd lejárt. A magyar társadalom még arra sem tartott érdemesnek, hogy megbüntessen a hazaárulásért, a rendszerváltáskor nem végeztek ki, csak félrelökött a történelem. A moszkvai barátaiddal együtt. A kijevi barátaiddal együtt.

Most azt hiszed újra eljön a te időd? Miért nem pótolod be a történelem mulasztását, miért nem dobod el a kanalat ünként. Nem terem itt már babér neked!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.08. 11:18:31

@arthurthedent:

"nekem meg fogalmam sincs róla, hogy mit mond zelenszkij."

De arról talán van, hogy mit csinál. A Zelenszkij vezette Ukrajnában be van tiltva a lakosság nem kis részének anyanyelve, az orosz nyelv használata a közéletben. Nálunk is hír volt, hogy egy tanárnőt megbüntettek, amiért órán valamit oroszul talált mondani. Ismert szovjet vagy orosz művészek szobrait távolítják el barbár módon. A könyvtárakból kidobálják és megsemmisítik az orosz nyelvű könyveket és orosz szerzők műveit. Az ezeket előíró törvényeket Zelenszkij kezdeményezte és írta alá.

Ugye tudod, Európában legutóbb kik égettek tömegesen könyveket? Ha nem, akkor elárulom neked: a nácik. Szóval Zelendzkij lenácizása bizony jogos.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.08. 12:03:44

@arthurthedent:

"Azzal a különbséggel, hogy te papagáj mójára ismételgeted az orosz propagandát, nekem meg fogalmam sincs róla, hogy mit mond zelenszkij."

Én mindkét oldalt elolvasom, aztán kialakítom a véleményemet, ami nem feltétlenül középen van - ennek feltételezése is fallacy.

Javaslom, te is ismerd meg az ukrán propagandát is. Hiányos ismeretekre alapozva könnyebben tévedhetsz.

arthurthedent 2023.11.08. 13:15:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Én mindkét oldalt elolvasom, aztán kialakítom a véleményemet, ami nem feltétlenül középen van - ennek feltételezése is fallacy."

Ja, teljesen véletlen, hogy a saját véleményed pontosan megegyezik azzal, amit azon a héten mondtak a moszkvai tévében. :D

"Javaslom, te is ismerd meg az ukrán propagandát is. Hiányos ismeretekre alapozva könnyebben tévedhetsz."

Nehéz ám tévedni, amikor nem állít az ember dolgokat. Ha figyeltél volna láttad volna, hogy nem mondtam, hogy hány embert veszítettek az ukránok vagy azt, hogy könnyű feltölteniük a hadsereget. Azt mondtam, hogy azoknak, akik szerint "kifogytak a katonából" elment az eszük, mert nyilvánvalóan rohadtul elégtelenek a bizonyítékaik.

Erre jött a kiakadás, hogy a becslésem nem pontos. Nem, nem az. Ezért hívják becslésnek. Amit mondtam, abból persze nyilvánvaló, hogy akármennyire is szeretjük Putyin elvtársat, akármennyit is hallgatjuk az orosz vagy az ukrán propagandát az ukránok akkor sem fogytak ki a katonákból. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.08. 18:57:46

@arthurthedent:

"hogy a becslésem nem pontos. Nem, nem az. Ezért hívják becslésnek"

Deklaraltan egy nagyságrend pontosságú becslés egy ország lakosságára azért még talalgatasnak is durva. Ilyen pontosságú becslés max. a kozmológiaban ill. a csillagaszatban elfogadott, de ott is csak nagyon speciális esetekben. Ajanlom megtekintésre Dávid Gyula tanár úr előadásait a jútyúb Atomcsill csatornáján.

"teljesen véletlen, hogy a saját véleményed pontosan megegyezik azzal, amit azon a héten mondtak a moszkvai tévében"

Szóval a moszkvai tévét nézed, de Zelenszkij gazdád tévéjét nem? Mit fog szólni a gazdi, ha ezt megtudja?

"Nehéz ám tévedni, amikor nem állít az ember dolgokat."

Csakhogy te állítasz dolgokat.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.08. 19:24:17

@arthurthedent:

"Azt mondtam, hogy azoknak, akik szerint "kifogytak a katonából" elment az eszük, mert nyilvánvalóan rohadtul elégtelenek a bizonyítékaik."

Ez is egy állítás.

arthurthedent 2023.11.08. 21:56:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ez is egy állítás."

Igen, ez szokott némi zavart okozni az erőben. Ezért szokták mondani, hogy annak, aki "pozitív állítást tesz" annak kell bizonyítékokkal meg érvekkel előhozakodni. Annak, aki azt mondja, hogy "ezt rohadtul nem hiszem el", annak nem.

Én sem vagyok túl elégedett ezzel, elég légbőlkapott dolognak tűnik, bár nyilván nem az. Jobban szeretem azt, hogy "azokat a dolgokat, amiket bizonyítékok nélkül elfogad valaki bizonyítékok nélkül el is lehet vetni". Ez már jobban tetszik.

Szóval átfogalmazva: az állítás, amit mindenféle bizonyítékok nélkül elfogadnak egyesek, hogy tudniillik az ukránok kifogytak a katonákból én bizonyíték nélkül elvetem.

Ez így korrekt, csak ebben meg nincs benne mennyire kiakadok ilyen blődségen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.08. 22:41:05

@arthurthedent:

Túlkomplikálod. A dolog sokkal egyszerűbb, és nem kell másokkal törődni: bizonyíték nélküli állítást nem kell elfogadnod. Period.

AZONBAN ha azt az állítást teszed, hogy a szóban forgó bizonyítatlan állítás nem igaz, akkor ezt már bizonyítanod kell.

A lényeg az, hogy a "nem hiszem el" kijelentést nem kell bizonyítanod, hiszen az csak egy szubjektív vélemény, hit. Egy állítás tagadását viszont akkor is bizonyítani kell, ha maga az állítás nincs bizonyítva.

Téged itt sz zavart meg, hogy valami nemlétét sokkal nehezebb bizonyítani, mint valami létét. Ha azt állítom, hogy vannak lila foltos tehenek a Marson, annak bizonyításához elég egyetken lila foltos bocikát prezentálnom. Annak bizonyítása ellenben, hogy nincsenek lila foltos bocik a Marson, bár elviekben nem, a gyakorlatban lehetetlen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.08. 22:57:12

Persze vannak esetek, amikir a nemlét bizonyítasa elvileg is lehetetlen, ez általaban a végtelennel kapcsolatban fordul elő. Ott vannak pl. az iker prímszámok (nem emlékszem, mi a hivatalos nevük): 5-7, 11-13, 17-19 stb. A számelmélettel foglalkozók gyanítják, hogy ilyen párosok bármilyen nagy számoknál vannak, de ezt nem sikerült bizonyítani. Azt lehet bizonyítani, hogy egy adott szám fölött létezik ilyen páros (csak türelmesen meg kell keresni), de azt nem lehet bizonyítani, hogy adott számon túl nincsenek ilyenek, hiszen a pozitív egész számok halmaza végtelen.

arthurthedent 2023.11.09. 05:12:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Téged itt sz zavart meg, hogy valami nemlétét sokkal nehezebb bizonyítani"

Engem itt semmi sem zavart meg. Mások gondolatait mondtam el neked.

"AZONBAN ha azt az állítást teszed, hogy a szóban forgó bizonyítatlan állítás nem igaz, akkor ezt már bizonyítanod kell."

Ez persze nem igaz. Azt sugallod, hogy a dolog szimmetrikus, pedig nem az. Senki sem várja el tőled, hogy bebizonyítsd nem vagy sorozatgyilkos vagy nincs egy láthatatlan és érzékelhetetlen sárkány a garázsodba vagy nincs egy hűtőszekrény méretű gyémánt valahol a kertedben elásva.

"A lényeg az, hogy a "nem hiszem el" kijelentést nem kell bizonyítanod, hiszen az csak egy szubjektív vélemény, hit."

Itt téged az zavart meg, hogy az "elhisz" szót használtam amit a hívők nagyon más értelemben szoktak használni. Szerencsésebb lett volna azt mondani, hogy "a jövőben minden tekintetben úgy fogok cselekedni, mintha ez az állítás nem lenne igaz". A gondolatainkat nagyon nehét bemutatni valakinek, aki másképpen gondolkodik, a cselekedeteink viszon könnyen megérthetők, merthogy azokat meg tudják figyelni. Gondolom én.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.09. 07:26:45

@arthurthedent:

"Mások gondolatait mondtam el neked."

Azét néha saját gondolataid is vannak?

"Senki sem várja el tőled, hogy bebizonyítsd nem vagy sorozatgyilkos vagy nincs egy láthatatlan és érzékelhetetlen sárkány a garázsodba vagy nincs egy hűtőszekrény méretű gyémánt valahol a kertedben elásva."

Valóban senki nem várja el tőled, ahogy azt sem, hogy egyaltalán tagadd. Kevered a hétköznapi élet nagyon laza logikáját egy szigorú logikán alapuló vitával.

De a hétköznapok logikája szerint sem mindig igaz, hogy nem kell bizonyítanod az ártatlanságodat. TFH minden nap késő este érsz haza, parfümszagod van, és a zsebedből kiesik egy kondomos doboz, amelyből hiányzik pár darab. Oszt akkor magyarázd el a zasszonynak, hogy nem kell bizonyítanod, hogy nem keféltél félre.

"Szerencsésebb lett volna azt mondani, hogy "a jövőben minden tekintetben úgy fogok cselekedni, mintha ez az állítás nem lenne igaz"."

Ez pontosan ugyanaz, mint a "nem hiszem el". Pontosan úgy cselekszel, mint ha nem lenne igaz, hogy a Covid oltóanyagban nincs mikrochip. Oszt nem oltatod be magad, oszt beledöglesz.

Ismétlem: kevered a hétköznapi élet laza logikáját a szigorú logikán, érvelésen alapuló vitával. Közben pedig fanatikus vallásos vakhittel azt hiszed, hogy a kettő ugyanaz.

arthurthedent 2023.11.09. 07:44:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Azét néha saját gondolataid is vannak?"

Az emberiség 100 ezer év alatt sokkal több érdemleges gondolatot talált ki, mint ahány saját gondolatom nekem van. Így aztán nem meglepően az emberiség eredményei sokkal sűrűbben jönnek elő, mint az én saját gondolataim.

arthurthedent 2023.11.09. 07:46:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ismétlem: kevered a hétköznapi élet laza logikáját "

Keveri a fene! Egyszerűen nem érdekel a te "laza logikád". Nem lehet több, mint valami elkeseredett kifogás amit az használ, aki nem képes logikusan gondolkodni.

arthurthedent 2023.11.09. 07:49:58

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "De a hétköznapok logikája szerint sem mindig igaz, hogy nem kell bizonyítanod az ártatlanságodat. TFH minden nap késő este érsz haza, parfümszagod van, és a zsebedből kiesik egy kondomos doboz, amelyből hiányzik pár darab. Oszt akkor magyarázd el a zasszonynak, hogy nem kell bizonyítanod, hogy nem keféltél félre."

Nem érted ezt a "bizonyítási kényszer" dolgot, ugye? Természetesen szó sincs arról, hogy akármennyi bizonyítékot hoznak ellened neked csak elég azt mondani, hogy "nekem nem kell bizonyítanom semmit". :D

arthurthedent 2023.11.09. 07:51:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ez pontosan ugyanaz, mint a "nem hiszem el"."

Nem pontosan, de igen, ha alolvasod amit írtam láthatod, hogy ugyanazt a dolgot egy picit máshogyan fogalmaztam meg és ezt jeleztem is.

arthurthedent 2023.11.09. 07:58:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Valóban senki nem várja el tőled, ahogy azt sem, hogy egyaltalán tagadd. "

Ha megkérdezik tőled, hogy mi az álláspontod arről, hogy egy láthatatlan sárkány lakik a szomszéd garázsában, akkor bizony a társadalom elvárja tőled, hogy tagadd. Ha nem tagadod azonnal megfizeted az árát. Nem vesznek fel felelős állásba, nem bíznak rád komoly értéket, nem kérik ki a véleményed és ha sokáig erőlteted a láthatatlan sárkányokat, akkor az is lehet, hogy elmegyógyintézetbe zárnak.

Számtalanszor megkérdezik tőlem, hogy hiszek -e a természetfelettibe, az életenergiába, istenbe, a feltámadásba, a menyországba vagy a pokolba. Elvárják tőlem, hogy válaszoljak. Azt nem tudom, hogy milyen választ várnak el tőlem, de gyanítom, hogy az emberek fele azt várja el, hogy pozitívan, a másik fele azt, hogy negatívan válaszoljak.

Bizonyos emberek nem viszik hozzád a gyerekeiket látogatóba, ha a pokollal meg a sátánnal riogatod őket, mások pedig csak akkor viszik hozzád a gyerekeiket látogatóba, ha biztosak benne, hogy gyerekkorodban a pokollal meg a sátánnal riogattak. Úriemberek bérmálkozásnak, meg elsőáldozásnak nevezik, bár ma már általában nem szokták kecskék nyakát elvágni közben.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.09. 08:03:26

@arthurthedent:

Nem válaszoltál a kérdésre.

"Egyszerűen nem érdekel a te "laza logikád"."

Csak vallásos vakhittel alkalmazod ott is, ahol nincs helye.

"Természetesen szó sincs arról, hogy akármennyi bizonyítékot hoznak ellened neked csak elég azt mondani, hogy "nekem nem kell bizonyítanom semmit". :D"

Köszönöm, épp most adtál igazat nekem. :)

"Nem pontosan, de igen, ha alolvasod amit írtam láthatod, hogy ugyanazt a dolgot egy picit máshogyan fogalmaztam meg és ezt jeleztem is."

Vagyis pontosan ugyanaz. :)

arthurthedent 2023.11.09. 08:38:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Köszönöm, épp most adtál igazat nekem. :)"

Soha nem állítottam az ellenkezőjét annak, amit itt bizonygatsz.

"Vagyis pontosan ugyanaz. :)"

Eleve mondtam, hogy pontosan ugyanaz, nem tudom miért álltál neki bizonygatni.
- Nesze, itt egy radír!
- De ez egy RADÍR!
- Tudom, mondom, radír!
- Nahát nekem avan igazam, radír.
- Az, radír.
- Nem, nem, nekem van igazam! RADÍR!
- ÁPOLÓ! ÁÁÁÁPOLÓÓÓ! :D

arthurthedent 2023.11.09. 08:39:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Csak vallásos vakhittel alkalmazod ott is, ahol nincs helye."

Semmiféle laza logikát nem alkalmazok. Mi a fene az a laza logika?! (költői kérdés volt)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.09. 08:55:42

@arthurthedent:

"Nem pontosan, de igen"
"Eleve mondtam, hogy pontosan ugyanaz"

Már teljesen belezavarodtál. :DDDDD

"Semmiféle laza logikát nem alkalmazok. Mi a fene az a laza logika?! (költői kérdés volt)"

Ha nem tudod, mi az a laza logika, akkor abban sem lehetsz biztos, hogy nem alkalmazod. :))

Egyébként írtam, mi az. Minden ember alkalmazza, te is, én is.

arthurthedent 2023.11.09. 09:39:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Már teljesen belezavarodtál. :DDDDD"

Egyik pillanatban így gondolom, a másik pillanatban úgy. Pontosan ugyanaz, de nem teljesen ugyanaz. Azaz teljesen ugyanaz, de nem ponstosan ugyanaz.

"Ha nem tudod, mi az a laza logika, akkor abban sem lehetsz biztos, hogy nem alkalmazod. :))"

Hát ha alkalmazom, akkor hibát követek el. Csak egy logika van, pont az a lényege a logikának.

"Egyébként írtam, mi az. Minden ember alkalmazza, te is, én is."

Egy csomó dolgot nem csinálok, amit mindenki más csinál. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.09. 12:09:40

@arthurthedent:

"Egy csomó dolgot nem csinálok, amit mindenki más csinál. :)"

Ez sem igaz. Az egy csomó dologból mondjál csak ötöt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.09. 12:10:53

@arthurthedent:

"Egyik pillanatban így gondolom..."

Ez a laza logika. Ez is.

arthurthedent 2023.11.09. 13:44:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ez a laza logika. Ez is."

Tévedsz, ez nem logika, semmi köze nincs a logikához. Ősi védekezőmechanizmus, minden állatban, még a hüllőkben is megvan a viselkedés véletlenszerűsítése, hogy az ellenfelek ne tudjanak kiismerni.

"Ez sem igaz. Az egy csomó dologból mondjál csak ötöt."

Mi a fenéért mondanék, hogy mindenki csodabogárnak tartson? :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.09. 16:39:13

@arthurthedent:

A szándékos kiszámíthatatlanság a védekezés egy nagyon logikus módja.

Ki-mi ellen védekezel, amikor magad sem tudod, miről mit gondolj/sz?

"Mi a fenéért mondanék, hogy mindenki csodabogárnak tartson? :D"

Special snowflake. :)
Inkább mert nem tudsz ilyet mondani.

arthurthedent 2023.11.10. 12:11:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A szándékos kiszámíthatatlanság a védekezés egy nagyon logikus módja."

Nem beszéltem szándékosságról. Arról beszéltem, amit az emberek általában "hangulat" néven szoktak emlegetni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.10. 13:58:11

@arthurthedent:

A hangulat nem "ősi védekezőmechanizmus".

arthurthedent 2023.11.10. 14:54:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A hangulat nem "ősi védekezőmechanizmus"."

Van egy ilyen szerepe, sőt, lehet, hogy ez a legfontosabb szerepe. Az egymással versengő fajtársaknak nagyon jól jött volna, ha rá tudnak jönni, hogy a versenytárs pontosan meddig megy el, amikor az élelmiszerért, az utódok létrehozásának jogáért versengenek.

Elemi fontosságú volt, hogy kiismerhetetlen legyen minden egyed, mert ha nem, akkor rendszeresen rálicitálnak annyit, amennyi kell, hogy meghátráljanak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.10. 16:37:07

@arthurthedent:

Rossz a magyarázat, ui. egy emberen vagy akár fejlettebb állaton eleve látszik a hangulata. Már jóelőre. Arckifejezés, testtartás, gesztusok - állatnál fül- és faroktartás, sok más. Így a többiek már előre tudhatják, milyen reakció várható tőle.

arthurthedent 2023.11.11. 09:29:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Rossz a magyarázat"

Ja, jól van. Rossz magyarázat, mert te egy fél mondatban megcáfolod. Javaslom vegyél meg pár könyvet a témába, keress megfelelő folyóiratokat, cáfold meg a könyveket aztán arasd le az elismerést, hogy te ebben a témában is rohadt nagy szakértő vagy.

Megemlítettem valamit, nem vagyok szakértő a témában, nem fogok veled vitatkozni. Pláne nem fogok azon elmélkedni miért kell neked mindent azonnal tagadni anélkül hogy három percet áldoznál arra, hogy utánanézz miről is beszélsz. Hiteltelen trollkodás amit csinálsz, nem több.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.11. 10:31:11

@arthurthedent:

"miért kell neked mindent azonnal tagadni"

Nagyon gyenge a memóriád - öregszel?

Olvass vissza, nem kevés posztoddal teljesen egyetértettem. Mindig a saját átgondolt véleményemet írom, akár egyetértek, akár nem. Mindig megfontolom az ellenvéleményt, és többször meg tudtak győzni arról, hogy tévedek.

Ha Bólogató Jánosokat szeretnél kommentelőnek, akkor legnagyobb sajnalatomra nem én leszek az.

Tilts ki mindenkit, aki merészel nem egyetérteni veled, és akkor boldogan megledzel a saját kis buborékodban.

arthurthedent 2023.11.11. 11:24:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Tilts ki mindenkit, aki merészel nem egyetérteni veled, és akkor boldogan megledzel a saját kis buborékodban."

Nem emlékszel? Lehet, hogy öregszel. Téged sem tiltottalak ki, pedig az orosz propagandát nyomod állandóan. :D

"Ha Bólogató Jánosokat"

Ne csinálj úgy, mintha csak bólogató emberek és trollok lennének a világon. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.11. 12:33:16

@arthurthedent:

"Nem emlékszel? Lehet, hogy öregszel. Téged sem tiltottalak ki..."

Nem az öregedés jele, hogy nem emlékszem olyasmire, ami nem történt meg. :))

"Ne csinálj úgy, mintha csak bólogató emberek és trollok lennének a világon."

Ne csinálj úgy, mint ha úgy csinálnék, mint ha csak bólogató emberek és trollok lennének a világon.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.11.11. 20:03:25

Egyre több infó támasztja alá azt, hogy az Északi Áramlatot Ukrajna robbantotta fel:

www.washingtonpost.com/national-security/2023/11/11/nordstream-bombing-ukraine-chervinsky/

Ezzel az írással természetesen a The Washington Post is belépett a szemét orosz propagada aljas terjesztőinek mocskos táborába. Pfuj, The Washington Post! Pfuj!!!

Kíváncsi vagyok, Németország, amely most döntött az Ukrajnának nyújtott segély megduplázásáról, vajon hogyan fogja kenyelni ezt a varangyos békát. Mert lenyeli, az biztos.
süti beállítások módosítása