wagmg

wagmg

Az árat Európa fizeti meg...

2022. december 22. - arthurthedent

Elegem van a nyavajgásból, hogy az ukrajnai háború árát Európa fizeti meg. Európa kizárólag magának köszönheti azt, amiben most van. Tetszettek volna gondolkodni...

Európa évtizedeken keresztül üzletelgetett, kiszolgáltatta magát egy birodalmi álmokat dédelgető, agresszív, ázsiai diktátornak és ennek bizony ára van. Európa nem foglalkozott az erkölcsi kérdésekkel, a bebörtönzött, megmérgezett, meggyilkolt orosz ellenzékiekkel. Európa megnyugtatta a lelkiismeretét, szép szólamokkal, lazán üzletelgetett az orosz szervezett bűnözéssel, ami egyszerűen átvette az állam szerepét oroszországban.

Most Európa naívan rácsodálkozik a helyzetre, sírós szemekkel nyavajog, hogy hogyan is jutott ebbe a helyzetbe. Hát kérem, ha az ördöggel bújsz ágyba a pokolban ébredsz, nem kell előadni az értetlent. Mégis mire számítottál?

Európa egész gazdaságát felépítette az olcsó orosz gázra és olcsó orosz kőolajra. Ami az orosz bűnözők és az orosz diktatúra kezében volt végig. Európában azt gondolták, hogy mindig is lesz orosz gáz, orosz kőolaj. Nem csak erkölcsi problémák voltak, de hiányzott a stratégiai gondolkodás is. Németország bezárogatta az atomerőműveket, Olaszország ugyanezt tette, megy majd az orosz gázzal, mi probléma lehet? Az európai gázkitermelést nem fejlesztették, olcsóbb az orosz, most meg kapkod mindenki, hogy hát nálunk is van ám gáz, csak kutat kellene fúrni.

Ráadásul megy a valóságtagadás, hogy tudniillik ha Ukrajna nem állna ellen, akkor nekünk megint lenne olcsó, erkölcsileg kissé kifogásolható, bűnözőktől származó gázunk. Ja, igen, mehetnénk vissza a maffiához, mi baj lenne belőle? Na persze, Moldova felkészül, Finnország és Svédország lemond a NATO tagságról... lássuk, mit is lennénk még hajlandóak beáldozni az olcsó orosz gázért? Mi az, amit egy napon még kér tőlünk a keresztapa?

De nem csak a gáz a probléma ám! Ó, nem!

Európa megcsinálta a közös Európai pénzt, de elnézte, hogy a világ fizetőeszköze az amerikai dollár. Egész konkrétan Amerika nyomtatja a bolygó pénzét, ilyen egyszerű. Ha ők felemelik az irányadó kamatot beáll a világgazdaság. Pont ez történik most. Nem csak az orosz gáz miatt drága minden, nem csak az miatt áll a gazdaság, hanem azért is, mert a amcsik felnyomták az alapkamatot. A dollár alapkamatát, a dollárét amivel fizetünk a nemzetközi piacokon, amivel arab olajat vehetünk.

Európa kiszolgáltatta magát a dollárnak. Nem faragott szekeret, felkéredzkedett az amerikai szekérre. Amit ugye mások irányítanak. Most éppen nem arra megy, amerre mi mennénk és sír a szánk, hogy mi a csoda történik már megint. 

És még egy dolog!

Európa kiszervezte a gyártást kínába. Egy másik diktatúrába. Egy másik ázsiai maffiaállamba. Hát mi baj lehet belőle, nem? Magyarország nem gyárt napelemet, majd gyártanak kínában. Meg műanyag tölcsért, meg USB töltőt, meg azokat a mini asztali pécéket, amik olyan csendesek. Meg mindent...

És mi lesz, ha Kína megirigyli az orosz módit? Mi lesz, ha kína benyújtja a számlát? Most röhögünk az orosz iparon, hogy nem tud ABS-t rakni a kocsikba, nem tud övfeszítőt csinálni, mert kell az a kis szenzor, amit oroszországban nem gyártanak. Na, lehet talágatni mi lesz, de én előre szólok, szerintem európában sem gyártanak ám ilyeneket!

Európa gyenge, megosztott, puha. Hezitál, szerencsétlenkedik, finomkodik. Az európai politikusok tesze-tosza módon, az európai nagyvállalatok pillanatnyi érdekei szerint, hosszú távú tervek nélkül döntenek. Nincs stratégia, érdekérvényesítés, jövőkép. Fizetünk mi még ezért is, jön még a számla erről is.

 

P.S.: Hja, és még egy. Megy a sírás-rívás, hogy az USA azért támogatja Ukrajnát, mert ez az érdeke. Elárulok egy titkot: Európa érdeke ugyanez, csak Európa nem túl jó abban, hogy felismerje a saját érdekeit.

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr5418008158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

birca szerint a meghalt két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2022.12.26. 10:07:02

@atomic power 1986DucaDuca: "Az USA eleve egy olyan háborúban alakult ki, amikor a függetlenségüket kikiáltó déli államokat véres háborúban bedarálták."

Ha akkor alakult ki, akkor a déli államok miért kiáltották ki a függetlenségüket? Logika ellen szedsz valamit? Mert hatásos, az biztos.

birca szerint a meghalt két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2022.12.26. 10:09:52

@atomic power 1986DucaDuca: hahaha.. Mert az oroszok olyan belátóak, mi? Mint látható elég egy elmebeteg az ország élén és belevágtak egy olyan háborúba, amiben csúnyán legégtek. Valaki írtam, a nagy orosz medve ninbuszáról kiderült, hogy csak egy plüssmaci, amiből éppen most tépkedik ki a vatelint.

Sorállományú előfelvételis 2022.12.26. 10:53:38

@atomic power 1986DucaDuca:,, az orosz veszéllyel riogatják Európa polgárait.'' Vannak ám akik emlékeznek, hogy csak valamivel több mint 30 éve kotródtak el a ruszkik innen, szóval nem annyira riogatása az. Különben miért állsz ki az oroszok mellett? Valamilyen genetikai rokonság miatt?

atomic power 1986DucaDuca 2022.12.26. 11:23:33

@arthurthedent:

"Szerintem nem kéne úgy tenni, mintha az oroszok tették volna gazdaggá európát."

A hozzáadott érték a másik versenyképességi tényező. Ezért említettem a know-how-t is.

atomic power 1986DucaDuca 2022.12.26. 11:25:52

@Sorállományú előfelvételis:

"Különben miért állsz ki az oroszok mellett?"

Európa mellett állok ki!

atomic power 1986DucaDuca 2022.12.26. 11:50:25

@Sorállományú előfelvételis:

"Vannak ám akik emlékeznek, hogy csak valamivel több mint 30 éve kotródtak el a ruszkik innen, szóval nem annyira riogatása az."

Hogy kerültek ide? Úgy, hogy megtámadták őket, és nem fordítva. Mint ahogy sokszor a történelemben.

Lehet riogatni, de sok értelme nincsen az erőviszonyok alapján. Az oroszoknak egyáltalán nem érné meg egy konfliktus a NATO-val.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.26. 12:14:00

@atomic power 1986DucaDuca:

"Az oroszoknak egyáltalán nem érné meg egy konfliktus a NATO-val."

Láthatóan még az ukránokkal sem bírnak, pedig azok nem a legújabb nyugati fegyvereket kapják.

Az orosz veszéllyel riogatásnak két célja van. Az egyik egy háborús veszélyérzet fenntartása, mert így könnyebben el lehet fogadtatni a lakossággal a nem kis részt a szankciók miatti nehézségeket. A másik pedig az, hogy ezzel lehet indokolbi Ukrajna minden józan észt meghazudtoló katonai támogatását.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.26. 12:21:31

Ukrajna katonai támogatása már olyan mértékű, hogy öngerjesztővé vált. Ha már eddig elkötelezték magukat a nyugati országok, innen nehéz indokot találni a visszalépésre. Hiszen a korrupciót 100%-ban megszüntetett Ukrajna, az európai demokrácia szíve, hajtómotorja az egész nyugati civilizációt védi.

arthurthedent 2022.12.26. 12:55:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Az orosz veszéllyel riogatásnak két célja van. "

Butaság, az oroszok fenyegetóznek elsősorban. Sőt, az orosz vezetők szerint már most a NATO-val állnak harcban.

"Hiszen a korrupciót 100%-ban megszüntetett Ukrajna, az európai demokrácia szíve, hajtómotorja az egész nyugati civilizációt védi."

Itt az új év, jó alkalom lenne rá, hogy megfogadd innentől már nem hazudozol össze-vissza. Lecsúsztál a birka meg horgász szintjére, olyan dolgokat ismételgetsz, ami már el lett magyarázva neked. El lett magyarázva, hogy ezeket a dumákat soha nem mondta senki és az is, hogy mennyire kontraproduktív ezeket a hazugságokat ismételgetni.

atomic power 1986DucaDuca 2022.12.26. 13:16:57

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

A Szovjetunió a hidegháború idején relatíve nagyobb katonai erőt képviselt, figyelembe véve a szövetségi rendszerét is, mint amit jelenlegi az OF képvisel szövetségi rendszer nélkül. Akkor több oka volt a riogatásnak, mint most, bár az atomparitáson alapuló katonai erőegyensúly miatt nem volt reális egy nagy európai háború. Akkor a NATO is relative gyengébb volt, mint napjainkban, hisz kevesebb állam volt a tagja.

Nyilván kilóg a lóláb, mikor állandóan az orosz veszélyre hivatkoznak, miközben a NATO terjeszkedik keletre és nem az OF nyugatra. A cél most is az, hogy Oroszországot nagyobb fegyverkezésre kényszerítsék, s így döntsék meg a rendszert. Ez már egyszer sikerült!

arthurthedent 2022.12.26. 14:12:33

@atomic power 1986DucaDuca: "Nyilván kilóg a lóláb, mikor állandóan az orosz veszélyre hivatkoznak, miközben a NATO terjeszkedik keletre és nem az OF nyugatra."

A NATO definíció szerint képtelen bárki is megtámadni. Az orosz birodalom konkrétan megtámadott már országokat. Igen, tényleg kilóg a lóláb, amikor a NATO veszélyességéről ködösítesz...

arthurthedent 2022.12.26. 14:13:42

@atomic power 1986DucaDuca: "A cél most is az, hogy Oroszországot nagyobb fegyverkezésre kényszerítsék, s így döntsék meg a rendszert. Ez már egyszer sikerült!"

Senki sem kényszerítette oroszországot nagyobb fegyverkezésre. Amikor abbahagyták nem történt semmi tragikus. Hiába rettegtek attól, hogy a gaz amerika majd megtámadja őket, hogy elvegye a vodkájukat.

atomic power 1986DucaDuca 2022.12.26. 14:39:28

@arthurthedent:

"Igen, tényleg kilóg a lóláb, amikor a NATO veszélyességéről ködösítesz..."

Én nem a NATO veszélyességéről beszéltem. Nem az számít, hogy te meg én mit gondolunk A NATO-ról, akik belül vagyunk, hanem az, hogy az oroszok ezt hogy élik meg, akik viszont kívül vannak.

"Az orosz birodalom konkrétan megtámadott már országokat."

Franciaország és Németország is. Az angolszászok is.

"Senki sem kényszerítette oroszországot nagyobb fegyverkezésre."

Te nem hallottál a csillagháborús tervekről? Rakétaelhárító rendszerekről? Aki nem tart lépést, az nem tud a másikra viszont csapást mérni. Ez a verseny most is folytatódik, ezért nem volt eddig tragédia. Stratégiai egyensúly van.

fkv.119 2022.12.26. 16:04:26

@atomic power 1986DucaDuca: "Európa valóban magának köszönheti, hogy vele fizettetik meg az ukrajnai háború árát, ha volt ilyen balfácán az európai vezetés, hogy belépett egy proxy háborúba."

Te mit tettél volna ha megtámadnak, letolod a gatyád és bepucsítasz? Vazelinnel vagy enélkül szereted?

"Európa, s főleg Németország az olcsó orosz energiahordozóknak, nyersanyagoknak köszönhette évtizedeken keresztül a versenyképességét, jólétét."

Muszkaland a nyugati csúcstechnológiának köszönheti hogy van chip a rakétáiban, tankjaiban, radarjaiban, meg úgy egyáltalán nem a sarki MATÁV fülkéből kell telefonálnia egy 20-as bedobásával, hanem mobiltelefonról. Ezt áldozta fel azzal, hogy belépett a proxy háborúba! Nem kellett volna kereskedelmi háborút hirdetni egy olyan szövetséggel szemben, amely Muszkaland természetes technológiaforrása.

"A nyugati- európai know how és az orosz anyag-és energiabázis kölcsönös érdekeken alapuló együttműködése rendkívül rentábilis volt!"

Akkor minek rúgta fel ezt Putyin gazdád? Nekünk se fontosabb mint nekik... Olaj, gáz van máshol is, fejlett nyugati technológia viszont nincs.

Hegemóniára (világhegemóniára) pedig a Muszkaland törekszik, amit ideológusai többször kifejtetek.

"Az USA megalakulása óta a folyamatos térbeli expanzió politikáját folytatja"

Nahát, hallatlan... Kész szerencse hogy Muszkaland nem, csak tudnám honnan lopta össze a területeit, ha nem a mongoloktól, kínaiaktól, türköktől, baltiaktól, meg mindenki mástól...

"Amerika feladata nem korlátozódhat az észak-amerikai kontinensre, hanem az egész világnak fog példát mutatni"

József Attila is ezt csinálta: Egész népemet fogom, nem középiskolás fokon taní-tani...

"Az USA eleve egy olyan háborúban alakult ki, amikor a függetlenségüket kikiáltó déli államokat véres háborúban bedarálták."

Mint a kommunista muszkák, akik még a cári családot is legatterolták?

"A Nyugat most kreál erkölcsi, ideológiai kérdést egy olyan testvérháborúból, amihez semmi köze."

A muszkáknak sincs semmi köze Ukrajnához. Másik ország, azért hívják máshogy.

"A Nyugatnak egy stabil Oroszország lenne az érdeke."

Igen, de még nem végzett a bérgyilkos Putyinnal, várnunk kell.

"Putyin ezt a stabilitást hozta el"

Tudjuk, neked az 56-os muszka"behívás" is a béke korszaka volt, ahol ÁVH-s apádnak jól ment a sora 2 körömletépés és recski internálás között. Igazi internacionalista hazaáruló módjára.

"Oroszország semmi olyat nem csinált, nem csinál, amit a Nayugat (főleg az USA) már ne tett volna meg."

De, megtámadta Ukrajnát.

"Európának semmi mást nem kellene csinálni, csak tárgyalni az oroszokkal, visszavonni azokat a szankciókat, amelyek Európát tönkreteszik"

Muszkalandnak semmi mást nem kell csinálnia a szankciók feloldásához, mint visszavonnia megszálló csapatait Ukrajnából, és jóvátételt fizetnie a pusztításért. Ilyen egyszerű. Miért nem csinálják, ha annyira vágynak a békére?

A hülye muszka vezetés meg pincsi kutya módjára követi ezt az utat, ami gyerekeik, unokáik jövőjét teszi tönkre.

fkv.119 2022.12.26. 16:10:39

@atomic power 1986DucaDuca: "Önként és dalolva mondjunk le a saját, európai érdekeinkről!"

Csak te! Mi nem vagyunk fizetett KGB propagandisták, csak te.

"Ez eltakarja a növekvő adósságából adódó problémákat."

Probléma csak nálad van, az agyadban. Az USA ugyan a világ legnagyobb adósa, de a hitelezője is! És a kihelyezett hitelei jóval nagyobbak az adósságainál. A nettó egyenleg bőven pozitív. Ami rólunk nem mondható el. Ezért van az hogy a dollárral nincs baj, a hungarian buznyákkal viszont folyamatosan.

"A dollárt, mint kulcs-és tartalékvalutát fegyverként, a gazdasági háborúban büntető eszközként tudja használni."

Mint a muszkák a gázcsapot...

"Európa katonailag is kiszolgáltatta magát az USA-nak!"

Inkább mint a muszkáknak! Hiányzik már nagyon az április 4-i "felszabadulás" ünnepeltetése, ugye?

"Európa érdeke nem ugyanz, mint az USA érdeke!"

Mégkevésbé ugyanaz mint a muszkák érdeke!

"vagy csak olyan áron, ami már nem éri meg"

Tudjuk, neked csak az önkéntes szolgaság érné meg, hiszen ilyen a kozmopolita lelked.

fkv.119 2022.12.26. 16:12:37

@Sorállományú előfelvételis: Szerintem román a csávó, azoknál genetikai eredetű a szolgalelkűség, és az azonnali átállás.

fkv.119 2022.12.26. 16:15:57

@atomic power 1986DucaDuca: Ha tudják hogy ez a vége, minek kezdik el? A muszkák csak szopni járnak ide?

fkv.119 2022.12.26. 16:17:01

@atomic power 1986DucaDuca: "hanem az, hogy az oroszok ezt hogy élik meg, akik viszont kívül vannak."

Semmit nem számít hogy ők mit hogy élnek meg, elvesztették a hidegháborút, most kuss a nevük!

arthurthedent 2022.12.26. 16:45:07

"Az olasz Eni és a francia TotalEnergies konzorciuma újabb földgázmezőt talált Ciprusnál. Ez tovább erősítheti Európa reményét abban, hogy sikerül elszakadni az orosz földgáztól.

A két vállalat előzetes december közepén közzétett becslése szerint mintegy 60-70 ezer milliárd köbméter földgázt találtak a Zeus 1 fúrásnál a 6-os blokknak nevezett tengeri területen. Összehasonlításként: az EU éves gázfogyasztását 400 milliárd köbméterre becsülik, és a békeidőben Oroszország évente nagyjából 150 milliárd köbmétert szállított Európába."

Alakul...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.26. 17:35:01

@arthurthedent:

"El lett magyarázva, hogy ezeket a dumákat soha nem mondta senki"

A korrupció teljes megszüntetésével a hiteltelen Hulk dicsekedett nem is olyan rég. Azt is ő mondogatja naponta, hogy Ukrajna egész Európát védi.

Azt meg Charles Michel, az Európai Parlament elnöke mondta Kijevben, hogy megérkezett az európai demokrácia szívébe.

Már ne is haragudj, de kva vastag bőrnek kell lennie annak a pofáján, aki tagadja, hogy ezek az állítások elhangzottak.

fkv.119 2022.12.26. 17:35:05

@arthurthedent: Nekem is van még 1 babkonzerv itthon, aztán lesz olyan északi meg déli áramlat... :D

fkv.119 2022.12.26. 17:36:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne: És a törpe seggdugasz mivel dicsekedett, hogy 2 nap alatt elfoglalja Ukrajnát? :d

arthurthedent 2022.12.26. 18:17:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Azt meg Charles Michel, az Európai Parlament elnöke mondta Kijevben, hogy megérkezett az európai demokrácia szívébe."

Igen, aztán el lett magyarázva neked, hogy a "szív" nem azt jelenti, hogy "a legdemokratikusabb".

"Azt is ő mondogatja naponta, hogy Ukrajna egész Európát védi."

Speciel ez pont annyira igaz, mint ahogy annak idején a magyarok védték a törökök ellen európát.

"a hiteltelen Hulk dicsekedett"

Tehát SENKI. Jól látod.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.26. 18:27:18

@arthurthedent:

"el lett magyarázva neked, hogy a "szív" nem azt jelenti, hogy "a legdemokratikusabb"."

Na igen, elmagyaráztad, mire gondolt a költő. :DDD

"Speciel ez pont annyira igaz, mint ahogy annak idején a magyarok védték a törökök ellen európát."

Csak nem azt akarod mondani, higy hazudott a farokzongorista?

Lécci, véleményezd már a farokzongorista azon állítását is, hogy Ukrajnában megszűnt a korrupció.

Én elmondom a saját értelmezésemet. Mint köztudott, a korrupció az, amiben te nem veszel részt. Ha a farokzongorista szerint megszűnt a korrupció, úgy ez azt jelenti, hogy őt is bevették a klubba.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.12.26. 18:33:36

@atomic power 1986DucaDuca: "Stratégiai egyensúly van." - Nincs stratégiai egyensúly. Az USA óriási technológiai és gazdasági előnyben van. A repülőgép hordozók terén például hatalmas a fölény. Az oroszoknak van egy darab az is a dokkban áll. Az amcsiknak meg van tízen valahány. Az orosz technika rendelkezésre állását látva, meg kétségem van a nukleáris csapásmérő képességről is.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.12.26. 18:35:32

@atomic power 1986DucaDuca:
"A dollárt, mint kulcs-és tartalékvalutát fegyverként, a gazdasági háborúban büntető eszközként tudja használni."

No és azt hogyan?

fkv.119 2022.12.26. 18:40:26

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Meg az az 1 db is harmadakkora mint egy amcsi.

fkv.119 2022.12.26. 18:40:57

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Megszurkálja kötőtűvel. Ez ilyen kommunista vudumágia.

arthurthedent 2022.12.26. 18:46:23

@fkv.119: Az USA 11 nukleáris repülőgéphordozóval rendelkezik. Az oroszoknak egy van, ami nem működik. :D Meg eladtak egyet indiának, ami szintén nem működik. :-o

atomic power 1986DucaDuca 2022.12.26. 21:10:33

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"Nincs stratégiai egyensúly."

A stratégiai egyensúly alatt én a stratégiai fegyverrendszerek egyensúlyát értem. Mind a hordozók, mind a nukleáris töltetek tekintetében lényegében paritás van.

"Az USA óriási technológiai és gazdasági előnyben van. A repülőgép hordozók terén például hatalmas a fölény. Az oroszoknak van egy darab az is a dokkban áll. Az amcsiknak meg van tízen valahány."

NATO - OF arány a hagyományos fegyverrendszerek terén kb. 5:1-hez. Egyes fegyvernemekben 8-10- szeres a NATO fölény. Akkor mitől is fél Európa?

"Az orosz technika rendelkezésre állását látva, meg kétségem van a nukleáris csapásmérő képességről is."

Remélem ezt soha nem fogjuk megtudni!

-------"A dollárt, mint kulcs-és tartalékvalutát fegyverként, a gazdasági háborúban büntető eszközként tudja használni."

No és azt hogyan?--------

Ez következik az USA pénzügyi világhegemóniájából:

1./Világszerte szinte minden deviza tranzakció/kereskedelem amerikai dollárban történik.
2./ A világ adósságának 40 százalékát amerikai dollárban bocsátják ki.
3./A globális valutatartalék közel kétharmada amerikai dollárban van
4./Az USA-nak döntő befolyása van az IMF-ben és a Világbankban

Következmény: az amerikai dollártól, mint értéktároló és megbízható csereegységtől függ a világ. A dollár fiskális erejét használja fel az USA, hogy érvényesítse felsőbbrendűségét a nemzetközi biztonsági kérdésekben.

Gyakorlatban:

Az USA egyoldalúan vezet be pénzügyi szankciókat, de az ENSZ Biztonsági Tanácsa is alkalmaz pénzügyi szankciókat a nemzetközi diplomácia eszközeként.

Az Egyesült Államok a szankcióit nem csak országokra korlátozza, hanem külföldi magánszemélyekre és egyéni cégekre is. (USA Pénzügyminisztériumának külföldi vagyonellenőrzési törvénye (OFAC) értelmében), melyek az Egyesült Államok ellenségeinek és barátainak egyaránt fájnak. Ez a nemzetek szuverenitását érinti, és minden nemzetben egy olyan rendszert terveznek és hajtanak végre, amely megkerüli ezeket a szankciókat.

Mind az IMF-ben, mind a Világbankban tapasztalat, hogy megtagadják/megnyirbálják a kölcsönöket vagy mentőcsomagokat az azokat kérő nemzetek számára, ha ezek a nemzetek nem tartják be az Egyesült Államok által támasztott feltételeket. Ez tovább erősíti a dollár hegemóniáját. Amikor a közelmúltban Pakisztán pénzügyi mentőcsomagot /2 milliárd dolláros újjáépítési csomagot/kért az IMF-től, az akadályba ütközött. A tárgyalások előrehaladása érdekében Pakisztán megváltoztatta álláspontját Afganisztán kérdésében, és onnantól aktívan együttműködött az Egyesült Államokkal a tálibokkal folytatott tárgyalások megszervezésében. Ez felpuhította az USA-t, ahogy az IMF is enyhítette Pakisztánnal szembeni álláspontját.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.26. 21:34:56

@atomic power 1986DucaDuca:

"NATO - OF arány a hagyományos fegyverrendszerek terén kb. 5:1-hez. Egyes fegyvernemekben 8-10- szeres a NATO fölény. Akkor mitől is fél Európa?"

Az Oroszország nélküli Európának csak egy atomháborútól lenne oka félni. Ennek megelőzésére azonban nem a legjobb módszer a háború eszkalálása, ahogy az most történik.

Az USA más tészta, neki Európa feláldozható.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.12.26. 21:36:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne: sajnos minden nap bebizonyítjátok mennyire igaza volt.... :((

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.12.26. 21:38:57

@atomic power 1986DucaDuca: "A dollárt, mint kulcs-és tartalékvalutát fegyverként, a gazdasági háborúban büntető eszközként tudja használni."

Szép hosszút írtál, de ez nem igazolja. Pakisztán nem kérheti euróban a kölcsön, mert nem olyan környezetben van. mindenki dollárt használ a környezetében. Még mindig nem értem hogy használja fegyverként.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.12.26. 21:45:57

Azért az még mindig csodálatos, hogy orbánon és putyinon kívül mindenki más a hibás!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.12.26. 21:46:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem eszkalálják. Szépen kivéreztetik a ruszkikat, hogy másokat már ne legyen erejük megtámadni. putyin kibaszott a saját népével, de nagyon. Az USA meg dörzsöli a markát, nem csak hogy leamortizálja az ellenséget, még keres is rajta és felújíthatja a fegyvereit a régieket meg odaadja az ukránoknak. Komolyan, ha putyin egy beépített CIA ügynök lenne, sem csinálhatta volna jobban az érdekükben.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.12.26. 21:54:38

@atomic power 1986DucaDuca: "A stratégiai egyensúly alatt én a stratégiai fegyverrendszerek egyensúlyát értem. " A nukleáris triádból csak a ballisztikus rakéták és a tengeralattjárók tekintetében van paritás. A stratégiai bombázók terén nincs, mert az USA-nak az oroszok számára láthatatlan lopakodói vannak, amelyek ráadásul sok hordozóról indulhatnak, az USA sokkal több irányból mérhet csapást. Nem lennék meglepve, ha folyamatosan lenne jó pár bombázó a levegőben, nukleáris fegyverekkel.

arthurthedent 2022.12.26. 22:49:50

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: 'Nem lennék meglepve, ha folyamatosan lenne jó pár bombázó a levegőben, nukleáris fegyverekkel.'

Az a "Chrome Dome' hadművelet volt. Jó régen vége lett, kiderült, hogy nagyon rossz ötlet. Felesleges, drága, veszélyes.

en.wikipedia.org/wiki/Operation_Chrome_Dome

atomic power 1986DucaDuca 2022.12.26. 22:55:05

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"Még mindig nem értem hogy használja fegyverként."

Az nem az én hibám!

"A nukleáris triádból csak a ballisztikus rakéták és a tengeralattjárók tekintetében van paritás."

Paritás akkor van, ha lehetséges olyan megsemmisítő válaszcsapás, ami nem teszi "kifizetővé" az első csapást egyik fél számára sem. Ettől még lehet a fegyverrendszerekben asszimetria.

"A stratégiai bombázók terén nincs, mert az USA-nak az oroszok számára láthatatlan lopakodói vannak, amelyek ráadásul sok hordozóról indulhatnak, az USA sokkal több irányból mérhet csapást. Nem lennék meglepve, ha folyamatosan lenne jó pár bombázó a levegőben, nukleáris fegyverekkel."

Az oroszok hiperszonikus rakétatechnológiában szereztek jártasságot, amelyek a hangsebesség kilencszeresével képesek haladni. Indíthatók az USA közelében járőröző tengeralattjárókról. Ezek önállóan manőverező, lopakodó eszközök, plazmafelhőben repülnek, emiatt a radarok számára alig láthatók. Kiszivárogtatták a lehetséges célpontokat is háború esetére: Pentagon Washingtonban, az amerikai kormány válságirányítási központja Camp Davidben és a Maryland állambeli Fort Ritchieben, a fővárostól 100 km-re lévő, a Holló Szikla alatt lévő kormányzati parancsnoki központ, az amerikai stratégiai támadófegyverrendszereket ellenőrző kaliforniai McClennan, és a Washington állambeli Jim-Creek haditengerészeti bázis, ahonnan az amerikai atom-csapásmérőket irányítják.

arthurthedent 2022.12.26. 22:57:12

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Komolyan, ha putyin egy beépített CIA ügynök lenne, sem csinálhatta volna jobban az érdekükben."

Amerikának van ipara, oktatása, piaca, hadserege, külpolitikája, valutája, gazdasága... sok-sok eszköze, sok-sok vasa a tűzben. Akármit is hoz a jövő jó eséllyel lépéselőnyben vannak, jó eséllyel tudnak rá regálni, jó eséllyel ki tudják használni a változás adta lehetőségeket.

Sok embert megfigyeltem, akik az oroszokhoz hasonlóan képtelenek voltak felismerni a valóságot. Nem jártak iskolába, nem tanultak szakmát, nem beszéltek nyelveket, nem volt félretett pénzük, nem voltak szerszámaik, nem volt ingatlanuk, nem volt szakmaitapasztalatuk, nem voltak kapcsolataik. Amikor változott a világ, akkor sírtak, hogy már megint úgy változott a világ, hogy nincs szerencséjük.

Az oroszok egy olyan pókerjátszmát játszanak, ahol nekik két lapjuk van, amerikának meg nyolcvan. Aztán sír a szájuk, hogy az amerikaiak biztos azért nyernek, meg belelátnak a lapjaikba. Nem. Az amerikaiaknak mindenből több van, akármit hoz a jövő mindig jobban járnak.

Ha nem a folyékony földgázt adják el, akkor a fegyvereiket. Ha nem a fegyvereiket, akkor a mikrochipjeiket. Ha nem a mikrochipet, akkor a szofvert, a filmeket, a repülőgépeket vagy akármit.

arthurthedent 2022.12.26. 23:06:14

@atomic power 1986DucaDuca: "Az oroszok hiperszonikus rakétatechnológiában szereztek jártasságot, amelyek a hangsebesség kilencszeresével képesek haladni."

Az orosz hiperszónikus rakétatechnika jórészt legenda. Eleve leginkább azt csinálták, hogy a hidegháborús hangsebesség feletti rakétákat feltúrbózták, hogy egy kissé még gyorsabban repüljenek. A híres orosz "szuperfegyver" dolog egy mesterségesen terjesztett legenda, amire azért volt szükség, hogy a szovjet fegyvergyártás romjain működő maradék gyártás bevételt tudjon termelni a nemzetközi fegyverpiacon.

A komoly konfliktusokat ritkán szokta egy-egy szuperfegyver eldönteni. Ráadásul az oroszoknál jellemzően az a szuperfegyver, amit még nem próbáltak meg bevetni. A vadászgépeik nem voltak képesek légifölényt elérni ukrajnában, de előtte hosszú évtizedeken keresztül legendás szuperfegyverek voltak. A repülőgép anyahajójuk a nemzet büszkesége volt, egészen addig, míg kiderült, hogy fel-le kell vontatni a tengeren még békeidőben is.

Az elektronikus hadviselésük is legendás volt, amíg ukrajnában be nem vetették. Kiderült, hogy Elon Musk ellen is tehetetlenek.

A legendás Armata tankjuk is legendás volt, amíg a Vörös Téren le nem rohadt és még elvontatni sem nagyon tudták. Napsütésben, békeidőben, a fővárosuk főterén lerohadt. Nem is vetették be ukrajnában, mert csaak még jobban beégtek volna.

Elég valószínűtlen, hogy minden orosz "szuperfegyver" sima beégés, kivéve a hiperszónikus rakétáikat, amikről aztán kiderül, hogy legyőzhetetlenné teszi az orosz sereget.

arthurthedent 2022.12.26. 23:15:35

@atomic power 1986DucaDuca: "Kiszivárogtatták a lehetséges célpontokat is háború esetére: Pentagon Washingtonban, az amerikai kormány válságirányítási központja Camp Davidben és a Maryland állambeli Fort Ritchieben, a fővárostól 100 km-re lévő, a Holló Szikla alatt lévő kormányzati parancsnoki központ, az amerikai stratégiai támadófegyverrendszereket ellenőrző kaliforniai McClennan, és a Washington állambeli Jim-Creek haditengerészeti bázis, ahonnan az amerikai atom-csapásmérőket irányítják."

Hát, ha ezek lennének a lehetséges célpontok, akkor nagyon nagy lenne a baj.

A nukleáris csapásmérő hiperszónikus rakétarendszernek egy célja van: a hordozó csapásmérő egységek (carrier strike group[1]) megsemmisítése. Ezek azok az egységek, amik ellen az oroszok soha nem voltak képesek hatékony eszközt kifejleszteni és amik egy totális háború esetén iszonyatos csapást tudnak mérni oroszországra.

Az amerikaik Japán ellen dolgozták ki ezt a harcmodort és azóta is igen erősen fejlesztik. Az oroszok soha nem voltak képesek ilyen erőt felmutatni és soha nem voltak képesek megsemmisítő csapást kidolgozni ezek ellen. Ezért találták ki azt, hogy a hiperszónikus ballisztikus rakéták decoy fejekkel a hordozó-gyilkos szerepre alkalmasak.

A probléma ezzel, hogy természetesen soha nem próbálták ki ezt a harcmodort és az elmúlt évtizedekben az amerikaiak elég ígéretes védekezést dolgoztak ki ellenük. Jó eséllyel a 11 carrier strike group-ból 6-8 túlélné az első csapást és legyakná oroszországot. Porrá.

[1] en.wikipedia.org/wiki/Carrier_strike_group

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.26. 23:34:56

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Egyetértek veled.

Úgy látom, az USA csapdát állított Putyinnak - igaz, a csapda elkészítéséből tudtán kívül maga Putyin is alaposan kivette a részét -, az meg balgán belesétált.

Viszont ez csak úgy lehetett csapda, ha az amerikaiak előre tudták, hogy az orosz hadsereg csúfosan le fog szerepelni. Vagyis tudniuk kellett azt, amit maga Putyin sem tudott: az orosz hadsereg siralmas állapotát.

Elképzelhetőnek tartod, hogy az amerikaiak hírszerzése pontosabban ismerte az orosz hadsereg állapotát, mint Putyin és valószínűleg a felső katonai vezetés? Én ezt simán el tudom képzelni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.26. 23:42:41

@arthurthedent:

"Az orosz hiperszónikus rakétatechnika jórészt legenda"

Mikir képezted át magad rakétaszakértővé?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.12.27. 01:06:50

@arthurthedent: Az a 60-as évek elején volt. Akkor feleslegessé tették a ballisztikus rakéták és az észlelési rendszerek is fejletlenek voltak. Most ilyen rendszerekkel már az indításkor csapást lehet mérni a támadó félre. Most ilyen rendszerrel meg lehet semmisíteni az induló rakétákat.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.12.27. 01:07:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A katonai vezetés egy része biztosan tudta, csak nem közölték a feletteseikkel.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.12.27. 01:12:08

@atomic power 1986DucaDuca: Az hogy van néhány ilyen rakétájuk az nem jelent semmit. Maga Putyin mondta hogy a Sátán csak később fog hadrendbe állni. Egy rakétát sima hőképeken lehet látni nem kell ahhoz radar. Hogy ne látsszon, ahhoz le kellene állítania a hajtóműveket, akkor meg nem manőverező.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.12.27. 01:19:38

@atomic power 1986DucaDuca: A hiperszónikus rakéták a légkörben kell hogy haladjanak. Kétségem van hogy túl nagy távolságot meg tudnak tenni. Eddig minden orosz szupertechnológia leégett még az ukránokkal szemben is. Különben meg nem csak radar van, hanem infrás érzékelés is. A műholdakról simán láthatók a maguk előtt plazmát keltő rakéták.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.12.27. 01:20:54

@atomic power 1986DucaDuca: De nem értem. Mi vezérel téged, hogy ilyen heves nyelvcsapásokkal nyalod az orosz hadsereg seggét?

atomic power 1986DucaDuca 2022.12.27. 07:30:10

@arthurthedent:

"Az orosz hiperszónikus rakétatechnika jórészt legenda."

Ha te mondod, akkor biztosan így van!

"A komoly konfliktusokat ritkán szokta egy-egy szuperfegyver eldönteni."

Főleg az atomháborút!

"Elég valószínűtlen, hogy minden orosz "szuperfegyver" sima beégés, kivéve a hiperszónikus rakétáikat, amikről aztán kiderül, hogy legyőzhetetlenné teszi az orosz sereget."

Értem! Tehát nem kell tartani az USA-nak egy atomháborúban, mivel az orosz hordozók el sem fognak indulni, ha elindulnak célt téveztenek, sőt az atomrobbanófejek fel sem robbannak! Akkor mi a fenének kötötte meg az USA a SALT szerződéseket?

"A nukleáris csapásmérő hiperszónikus rakétarendszernek egy célja van: a hordozó csapásmérő egységek (carrier strike group[1]) megsemmisítése."

Szerintem az oroszok döntik el, hogy a saját rakétáikat mire használják! Nem?

Volt már olyan a hadászat történetében, hogy nem a hordozó csapásmérő egységek voltak kijelölve elsődleges célpontnak, hanem a szovjet kormány. Lásd Carter elnök az 59-es számú elnöki irányelve.

"Ezek azok az egységek, amik ellen az oroszok soha nem voltak képesek hatékony eszközt kifejleszteni és amik egy totális háború esetén iszonyatos csapást tudnak mérni oroszországra."

A mondat második fele igaz, de az első felét honnan tudjuk?

"Jó eséllyel a 11 carrier strike group-ból 6-8 túlélné az első csapást és legyakná oroszországot. Porrá."

Ez teljesen ellentmond az érvényben lévő SALT -1 szerződésnek! Ez korlátozza mindkét oldalon egyformán a rakétaelhárító rakéta rendszerek telepítését. Pontosan azért, hogy egyik fél se tegyen szert olyan képességre, hogy a másikat büntetlenül megsemmisíthesse.

Bármiféle nukleáris háború apokalipszissel zárulna. Az USA számára is! Esetleg azt akarod mondani, hogy az USA nem tartja be a SALT-1 szerződést?

Kreml propaganda osztály bérszámfejtés 2022.12.27. 07:35:48

@atomic power 1986DucaDuca: Пожалуйста, свяжитесь с товарищем овец! Мы рады принять на работу таких энтузиастов-добровольцев!

atomic power 1986DucaDuca 2022.12.27. 07:47:25

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"Az hogy van néhány ilyen rakétájuk az nem jelent semmit."

Nem ezek a rakéták számítanak elsődlegesen, hanem az interkontinentális ballisztikus rakéták, a tengeralattjáró-bázisú rakéták és a nehézbombázók. Ezek együttes száma nem haladhatja meg a 2400 egységet, míg a több robbanófejes rakétáké az 1320 egységet. Ebben egyeztek meg. Ezért van erőegyensúly. A szerződést nem ratifikálták, de mindkét fél betartja.

"Hogy ne látsszon, ahhoz le kellene állítania a hajtóműveket, akkor meg nem manőverező."

Ez akkor működne, ha megvalósult volna az SDI (űrbe telepített védelmi rendszer). Leszálló ágban a többrobbanófejes (MIRV) rakéták ellen az elhárító rendszerek nem elég hatékonyak.

arthurthedent 2022.12.27. 08:36:11

@atomic power 1986DucaDuca: "Nem ezek a rakéták számítanak elsődlegesen, hanem az interkontinentális ballisztikus rakéták, a tengeralattjáró-bázisú rakéták és a nehézbombázók. "

Okés, kezdjük ott, hogy minden interkontinentális ballisztikus rakéta egyben hiperszónikus rakéta is egyben. Amikor azt mondod, hogy nem a hiperszónikus rakéták számítanak elsődlegesen, hanem az interkontinentális ballisztikus rakéták, akkor önellentmondásba keveredtél.

"All of the intercontinental ballistic missiles in the world's nuclear arsenals are hypersonic, reaching about 15,000 mph (24,140 kph), or about 4 miles (6.4 km) per second at their maximum velocity."

arthurthedent 2022.12.27. 08:41:24

@atomic power 1986DucaDuca: "Ez akkor működne, ha megvalósult volna az SDI (űrbe telepített védelmi rendszer). Leszálló ágban a többrobbanófejes (MIRV) rakéták ellen az elhárító rendszerek nem elég hatékonyak."

Már régen nem "többrobbanófejes" rakéták ezek. Decoy fejeket használnak, ami azt jelenti, hogy jónéhány robbanófej üres, csak elterelésként vannak, hogy a valódi robbanófejek célba jussanak.

Nem tudjuk, hogy ezek ellen a védelem milyen hatékony. Azt tudjuk, hogy többlépcsős védekezés van ellenük, nagy támadják a kilövőállásokat, nagy magasságban a robbanófejeket, alacsony magasságban is a robbanófejeket, vannak decoy megkülönböztető rendszerek és a carrier strike group-ok az első figyelmeztetésre nagy területre szóródnak.

Nem tudjuk, hogy ezek a módszerek mennyire hatékonyak, senki sem tudja. A jelenlegi NATO becslések alapján mondtam, hogy jó néhány strike group harcképes maradhat és képes válaszcsapást mérni.

arthurthedent 2022.12.27. 08:50:30

@atomic power 1986DucaDuca: "Ezek együttes száma nem haladhatja meg a 2400 egységet, míg a több robbanófejes rakétáké az 1320 egységet. Ebben egyeztek meg. Ezért van erőegyensúly. A szerződést nem ratifikálták, de mindkét fél betartja."

Nem tudom ezek a számok honnan vannak. A START egyezmény legújabb változata szerint összesen 1550 bevethető nukleáris robbanófej lehet. Persze a raktárakban az éppen fel nem szerelt robbanófejek száma ennek a sokszorosa. Ettől persze még nincs erőegyensúly.

arthurthedent 2022.12.27. 09:07:47

@atomic power 1986DucaDuca: "Ez teljesen ellentmond az érvényben lévő SALT -1 szerződésnek!"

Amikor azt mondtam, hogy az életben maradt carrier srike group legyakja oroszországot, akkor elsősorban nem nukleáris fegyverekről beszéltem. Nagy hatótávolságú hagyományos roppanófejekkel támadhatóak az orosz nukleáris fegyverek, ami a NATO-nak már régóta terve volt.

Persze igaz, a carrier strike group-hoz mindig tartozik egy-két komolyabb tengeralattjáró is. Hajókról nem indítható nukleáris csapás, de tengeralattjáróról igen.

arthurthedent 2022.12.27. 09:13:36

@atomic power 1986DucaDuca: "Értem! Tehát nem kell tartani az USA-nak egy atomháborúban,"

Én ilyet nem mondtam. Olvass figyelmesen.

"mivel az orosz hordozók el sem fognak indulni,"

A "hordozó" azaz "carrier" a repülőgép hordozót jelenti. Oroszországnak 1, azaz egy ilyen van, ami gyakorlatilag 2018 óta üzemképtelen. Vontatni szokták, meg javítgatni.

"ha elindulnak célt téveztenek, sőt az atomrobbanófejek fel sem robbannak! "

Nem mondtam, ezeket. Annyit mondtam, hogy a legenda, miszerint az orosz több robbanófejes atomfegyverek kivédhetetlenek csupán egy legenda. Van védelem, de persze igaz, hogy 100%-os védelem nem létezik.

A legenda, miszerint a hiperszónikus rakéták abszolút fölényt biztosítanak oroszországnak csak egy propagandahazugság.

arthurthedent 2022.12.27. 09:19:40

@atomic power 1986DucaDuca:
"Szerintem az oroszok döntik el, hogy a saját rakétáikat mire használják! Nem?

Volt már olyan a hadászat történetében, hogy nem a hordozó csapásmérő egységek voltak kijelölve elsődleges célpontnak, hanem a szovjet kormány."

Az, hogy a legmodernebb nukleáris csapásmérő fegyvereknek az elsődleges célpontja a nuclear carrier groups, azaz a nukleáris meghajtású repülőgéphordozók és a körülöttük lévő erők, egy teljesen logikus és ismert tény. Maguk az oroszok is nyilvánosságra hozták a terveiket, de könnyű kitalálni, ez az egyetlen ésszerű dolog.

Nem CSAK ezek az elsődleges célpontok, de elsődleges célpontok.

A "kormány" huszadlagos célpont. Az első lépsőcs csapásmérő egységek az elsődleges célpontok. Ha egy fegyveres férfi lő rád, akkor megpróbálod lelőni, nem a sógorát vagy az unokatestvérét fogod bombázni, nem?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.27. 09:50:54

@arthurthedent:

"vannak decoy megkülönböztető rendszerek"

Ezek csak a visszatérő szakaszban működnek. Az elv az, hogy a csali robbanófej könnyebb, ezért a légkörbe érve erősebben lassul az éles robbanófejnél. Csakhogy a visszatérő szakasz eleve igen rövid ideig tart (ha jól olvastam, akkor a Szarmat 7km/s sebességgel lép a légkörbe), és ahhoz is idő kell, amíg az eltérő lassulás alapján azonosítják a csalikat. Így csak másodpercek vannak az elhárító rakéták indítására.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.12.27. 10:11:24

@atomic power 1986DucaDuca: Kevered az űrvédelmi rendszert, meg a műholdas felderítést. Mivel az orosz stratégiai bombázók nem lopakodók, nem sokat érnek, az USA légierő leszedi őket.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.12.27. 10:12:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " Az elv az, hogy a csali robbanófej könnyebb" - az oroszoknak már arra sem telik, hogy a csaliba tegyenek pár követ? :-))

arthurthedent 2022.12.27. 10:15:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ezek csak a visszatérő szakaszban működnek. Az elv az, hogy a csali robbanófej könnyebb, ezért a légkörbe érve erősebben lassul az éles robbanófejnél."

Persze, mert a robbanófejeket csak a visszatérő szakaszban dobálja szét a rakéta. Előbb nincsenek különálló decoy robbanófejek, ezért nincs is mit megkülönböztetni.

"Így csak másodpercek vannak az elhárító rakéták indítására."

Az elhárító rakétákat bármikor lehet indítani. A probléma az, mégpedig mindkét oldalon, hogy csak olyan elhárítás van, ami a ballisztikus rakétát a visszatérő szakaszban támadja. Előre lehet indítani, de a lényeg, hogy az elhárítás időkritikus.

Vannak persze olyan elhárító rakéták is, amik az alsó szakaszban képesek támadni, végülis ha pár kilóméterre a céltól sikerül kilőni a robbanófejet az is hasznos, jobb mint amikor a hajó felett 300 méterre detonál.

"amíg az eltérő lassulás alapján azonosítják a csalikat"

Sokféle próbálkozás volt. Mivel nem tudni, hogy a decoy-ok milyenek, nem volt igazi teszt, nem tudjuk, hogy melyik módszer az eredményes és mennyire. Próbálták mérni például a nukleáris töltet sugárzását, a pályát, sok dolgot.

Amúgy meg én nem étulajdonítanék ezeknek az ál-robbanófejeknek túl nagy jelentőséget. Csökkentik a védekezés hatékonyságát, ami amúgy sem teljesen biztos. Nem a decoy a nagy probléma, hanem az, hogy a védekezés eleve tökéletlen.

arthurthedent 2022.12.27. 10:16:08

@arthurthedent: Kilóméter.... :) na jó, a magyar nyelv már nem megy olyan jól...

arthurthedent 2022.12.27. 10:20:45

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "a csaliba tegyenek pár követ?"

Sokféle van. Az egyik elképzelés az volt, hogy pici, de azonos radarképű csaliból jó sokat lehet berakni és akkor a sok csali közt jól elveszik az igazi. Vannak felfúvódó csalik, lufik, mindenféle. Infravörös kép, hőmérséklet, pálya, sugárzás, irányítottság, radarzavaró... régi harc ez, mindkét oldal mindenféle dolgokkal kijött.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.12.27. 10:21:14

@arthurthedent: Ez a szar mat olyan nehéz hogy fix kilövő állásokról kell indítani. Ha a lopakodók megelőző atomcsapást mérnek rájuk, akkor nagyon sérülékenyek.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.12.27. 10:22:18

@arthurthedent: Azért egy hiperszonikus felfúvódó lufit megnéznék. :-))

arthurthedent 2022.12.27. 10:24:03

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Kevered az űrvédelmi rendszert, meg a műholdas felderítést. Mivel az orosz stratégiai bombázók nem lopakodók, nem sokat érnek, az USA légierő leszedi őket."

Ez is elég bonyolult. A műholdas felderítés elsősorban hajók mozgásának felderítésére és a rakétaindítások érzékelésére alkalmas. A bombázók követésére elsősorban földi radarokat lehet használni. Csakhogy az oroszok nyilván nem sima bombázást használnának, hanem cirkálórakétákat, amik piszok alacsonyan képesek nagy távolságba, gyorsan menni. Kicsik is, szóval nem könnyű leszedni őket.

arthurthedent 2022.12.27. 10:31:25

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Ez a szar mat olyan nehéz hogy fix kilövő állásokról kell indítani. Ha a lopakodók megelőző atomcsapást mérnek rájuk, akkor nagyon sérülékenyek."

Igen, a telepített kilövés elég ciki. Elavult.

Fogalma sincs senkinek, hogy mit hozna egy ilyen totális nukleáris csapás, de elég valószínű, hogy mindenki hülyeségeket beszél. ;)

A "totális pusztítás" például ilyen marhaság. Valószínűleg nem lenne olyan nagy a pusztítás, mint amivel riogatnak. Európában például valószínűleg nem lenne sokkal nagyobb az emberáldozatok száma, mint a második világháborúban. Csak mondjuk nem évek alatt, hanem az első két órában. :-o

Én például valószínűleg túlélnén, hogy aztán a csapás utáni első hónapban pusztuljak el:
1) A belemet ki.kádva, a saját mocskomba fetrengve.
2) A szomszédok ellen három konvervért kibelezve, miközben partvisnyélre szigszalagozott konyhakéssel próbálok meg védekezni.

Ilyen az élet. :(

arthurthedent 2022.12.27. 10:37:08

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Azért egy hiperszonikus felfúvódó lufit megnéznék. :-))"

A ballisztikus lét alapeleme:
1) lent gyors, fent lassú
2) fent ritka a légkör

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.27. 10:39:28

@arthurthedent:

"Nem a decoy a nagy probléma, hanem az, hogy a védekezés eleve tökéletlen."

Azért nem mindegy, hány robbanófej csúszik át a védelmen. Emberek millióinak élete múlhat rajta.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.27. 10:42:00

@arthurthedent:

Erre szokták azt mondani, hogy egy atomtámadás esetén azok járnak jobban, akik azonnal meghalnak.

arthurthedent 2022.12.27. 10:52:15

@atomic power 1986DucaDuca: "Ezek önállóan manőverező, lopakodó eszközök, plazmafelhőben repülnek, emiatt a radarok számára alig láthatók."

Közismert legenda.

1) A "plazmafelhő" frankón visszaveri a radarjelet, frankón lehet radarral követni.
2) A "plazmafelhő" olyan hőjelet ad, hogy az űrből is kitűnően lehet követni.
3) Frankó, a "plazmafelhő" tök jól megvakítja a rakétát, sem kommunikálni nem tudsz vele sem maga a rakéta nem képes érzékelni a rá irányított eszközök radarjelét.

A "plazmafelhő" csak probléma a hiperszónikus rakétának, nem előny.

arthurthedent 2022.12.27. 10:53:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Erre szokták azt mondani, hogy egy atomtámadás esetén azok járnak jobban, akik azonnal meghalnak."

Na igen... :D

arthurthedent 2022.12.27. 10:56:04

Itt egy jó kis videó arról miért kamu a hiperszónikus legenda:

www.youtube.com/watch?v=yOE0-sL0nQ4&ab_channel=NotWhatYouThink

atomic power 1986DucaDuca 2022.12.27. 11:30:45

@arthurthedent:

„Okés, kezdjük ott, hogy minden interkontinentális ballisztikus rakéta egyben hiperszónikus rakéta is egyben. Amikor azt mondod, hogy nem a hiperszónikus rakéták számítanak elsődlegesen, hanem az interkontinentális ballisztikus rakéták, akkor önellentmondásba keveredtél.”

A sebességük hiperszónikus, de nem ezeket nevezi a hadtudomány hiperszónikus rakétáknak, hanem azokat az új fejlesztésű sikló repülőeszközöket, amelyet hordozórakéta emel magasba, majd az arról történő leválás után siklórepülésben éri el a célt, vagy azokat a hiperszonikus cirkáló repülőeszközöket, amelyek hiperszonikus sebességet biztosító, a környezeti levegő oxigénjét elhasználó hajtóművel (torlósugár-hajtómű) érkezik célba.

„Már régen nem "többrobbanófejes" rakéták ezek. Decoy fejeket használnak, ami azt jelenti, hogy jónéhány robbanófej üres, csak elterelésként vannak, hogy a valódi robbanófejek célba jussanak.”

Támadó fegyverként csak több robbanófejes rakéta hatékony!

arthurthedent 2022.12.27. 11:49:43

@atomic power 1986DucaDuca: "A sebességük hiperszónikus, de nem ezeket nevezi a hadtudomány hiperszónikus rakétáknak" "sebességet biztosító, a környezeti levegő oxigénjét elhasználó hajtóművel"

Amikor az oroszok hiperszónikus rakétáról beszélnek nagyon sokszor valódi rakétát értenek ez alatt. Ilyen például a Kh-47M2 Kinzhal, vagy az Avangard.

arthurthedent 2022.12.27. 11:50:41

@atomic power 1986DucaDuca: "Támadó fegyverként csak több robbanófejes rakéta hatékony!"

Akkor Ukrajnát olyan fegyverekkel támadják, ami nem hatékony? :D Miért?

GyMasa 2022.12.27. 12:07:27

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
"Hülyegyerek! Még a számítógépekhez sem értesz! Hová lett a posztod. :-)) "
Akkor hová lett?
Mert azt írta zölddel, hogy sikeresen elküldte, de nem jelent meg.
Sok link volt benne, tehát valószínűleg Artúrnak jová kell hagynia, hogy megjelenjen.

"Talán a kommented! Mit nem értesz te vakhangya. Gazdag ukránok tulajdonába került a föld, majd a tulajdonos a saját földjét bevitte a saját maga által alapított külföldi cégébe. Jól leégtél, te putyin seggnyaló! "
Maradjunk annyiban, hogy ez nem bizonyítja, hogy igazad lenne.

És, kellemes karácsonyt, így utólag is!

GyMasa 2022.12.27. 12:10:08

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

" Megnyugtathatlak! "
Mi van, öreg?
Eltört a mécses?

"Te nekem nem okoztál csalódást, sosem gondoltam sokat rólad."
Pont azt gindilsz, amit akarsz!

" De az zavar benned, hogy teleliheged a posztot a szaros pofáddal, mert a nyelved most húztad ki putyin seggéből. Undorító féreg vagy aki tömeggyilkosoknak szurkolsz. "
Te, figyelj már!
Eddig az ENSZ szerint kevesebb civil (úgy fele annyi) halt meg a 10 hónap harcai alatt, mint az azt megelőző 8 évben az ukránok oroszt megöltek.
Szóval, pont te vagy az, aki egy tömeggyilkosnak szurkol.

atomic power 1986DucaDuca 2022.12.27. 12:30:06

@arthurthedent:

"Amikor az oroszok hiperszónikus rakétáról beszélnek nagyon sokszor valódi rakétát értenek ez alatt. Ilyen például a Kh-47M2 Kinzhal, vagy az Avangard."

Akkor mégse legenda? Létezik? Mi neked a valódi rakéta?
Az Avagard-ot egy interkontinentális hadászati ballisztikus rakéta emeli mintegy 100 km magasságba, majd a ott leválik hordozójáról. Ezután nagy sebességgel és manőverezve közelíti meg a kijelölt célt.
Az Avangard maximális sebessége több mint Mach 20. Alkalmas 2 Mt robbanóerejű nukleáris töltet hordozására. 2018 decemberben a tesztelés során 6000 km-t repült Szibéria fölött, majd a
Kamcsatkai-félszigeten kijelölt célterületre csapódott. Rövid ideig képes Mach 20–27
sebességgel repülni. A becsapódás előtt a sebességét a célkörzetben jelentősen csökkenteni kell a nukleáris robbanófej pontosabb célba juttatása érdekében. A repülés utolsó fázisában van a
legnagyobb esély a hatékony légvédelemi ellentevékenységre. Az Avangard rendelkezik olyan fedélzeti berendezésekkel, amelyek segítségével képes kijátszani
a jelenleg legfejlettebb rakétavédelmi rendszereket is. Ezt elősegíti nagy sebessége
és manőverezőképessége, és ennek következtében lényegében kiszámíthatatlan az
útvonalának az előrejelzése, illetve követése. Hatótávolsága mintegy 12 000 km.

Az Avangard 2019 decemberében jelent meg harcoló alakulatnál. Két ezredet terveznek hadrendbe állítani.

A Kinzsal hadrendbe állításás megtörtént, a Déli Katonai Körzetben már harckészültségben
állnak. A hangsebesség tízszeresét elérő eszköz hatótávolsága 2000 km, hagyományos
és nukleáris robbanófejjel is szerelhető. Légi indítású, MiG–31 típusú repülőgépek hordozzák.
Oroszország száz MiG–31 modernizálását tervezi, hogy alkalmassá tegye őket az eszköz hordozására. A Tu–22M3-as bombázókat is fel akarják szerelni ezzel a fegyverrendszerrel. Vezérlését tekintve
kombinált távirányítással rendelkezik, melynek összetevői az optikai és tehetetlenségi
navigáció, kombinálva a GLONASzSz műholdas navigációs rendszerrel.

"Akkor Ukrajnát olyan fegyverekkel támadják, ami nem hatékony? :D Miért?"

Hadászati támadófegyverekről volt szó!

arthurthedent 2022.12.27. 14:56:00

@atomic power 1986DucaDuca: "Akkor mégse legenda? Létezik? Mi neked a valódi rakéta?"

Hitler V2 rakétája becsapódása előtt átlépte a Mach 5 határt, tehát már az is hiperszónikus volt. Nem azt mondtam, hogy nem létezik hiperszónikus rakéta, azt mondtam, hogy az orosz rakétatechnika JÓRÉSZT legenda. Sok a legenda benne, de persze létezik.

A "valódi" rakétán azt értettem, hogy rakétamotor hatja, nem levegőt belélegző (ait breading), motor, azt, hogy nem "cirkálórakéta", ami valójában egy pilót nélküli öngyilkos drón.

arthurthedent 2022.12.27. 15:05:19

@atomic power 1986DucaDuca: "Az Avagard-ot egy interkontinentális hadászati ballisztikus rakéta emeli"

Azt mondtad, hogy az a hiperszónikus rakéta, amit ramjet vagy scramjet hajt. Az Vangard-on semmiféle motor nincs, "glide" módban éri el a nagy sebességet, azaz valójában gyorsan esik le.

A legendás 20-27 Mach-os sebességét az oroszok állítják, de ilyen sebességen működő motort még senki sem látott, mint ahogyan senki sem látta az Avangard-ot ilyen sebességgel repülni. Azaz az Vangard felfelé nem hiperszónikus, lefelé meg nem rakéta.

"A Kinzsal hadrendbe állításás megtörtént, a Déli Katonai Körzetben már harckészültségben
állnak."

Csakhogy hagyományos rakétamotor hatja, azaz a te állításod szerint ez sem hiperszónikus rakéta.

Hogy világos legyen: a csúcs modern hiperszónikus rakétatechnikában a ramjet és/vagy scramjet motor a csúcs, az a nehézség. Sem az amerikaiaknak, sem az oroszoknak nem sikerült hadrendbe állítani ilyen motorral felszerelt hiperszónikus eszközt. Kísérletek voltak, vannak, gyors rakéták vannak, de a csodafegyver nem létezik.

arthurthedent 2022.12.27. 15:06:35

@atomic power 1986DucaDuca: "Hadászati támadófegyverekről volt szó!"

Igen, hadászati. Az oroszok folyamatosan lövik Ukrajnát, egy robbanófejes eszközökkel. Rakétákkal és cirkálórakétákkal. Mindegyikben egy robbanófej van. Akkor ezek nem hatékonyak?

fkv.119 2022.12.27. 15:35:54

@arthurthedent: "Meg eladtak egyet indiának, ami szintén nem működik. :-o"

Nem másik, EZ az. :)

"1994-ben India jelezte, hogy megvásárolná, 2000-ben alá is írták erről a szerződést, 2002-ig alkudoztak az árról, a végén megegyeztek 2,5 milliárd amerikai dollárban, de a hajót már 1996-ban kivonták az aktív szolgálatból, majd 2004-ben törölték az Orosz Flotta állományából, India átnevezte, akkortól „INS Vikramaditya” a neve, majd... nekiláttak felújítani, úgy volt, hogy 2012-ben szállítják le, Mig29K vadászgépekkel együtt, melyekért a vásárló kifizetett még potom kétmilliárd dollárt. Ezek szerint tíz év alatt sem szállították – kifizették, mindhiába, nem érkezett Indiába."

forgokinpad.blog.hu/2022/12/22/gombhoz_a_kabat_405

fkv.119 2022.12.27. 15:48:58

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Az Oroszország nélküli Európának csak egy atomháborútól lenne oka félni. Ennek megelőzésére azonban nem a legjobb módszer a háború eszkalálása"

Atomja a franciáknak is van. Meg Londonnak és Washingtonnak is, amit a mindig részeg Medvegyev állandóan le akar bombázni, hogy nehogy Moszkva véletlenül megússza a válaszcsapást.

fkv.119 2022.12.27. 15:53:07

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Tudja ezt ő is, csak nem ezt a papírt nyomták a kezébe a KGB tartótisztjei.

fkv.119 2022.12.27. 15:55:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne: És hol van a híres Armata, miért nem azt lövetik szarrá Javelinekkel? :D

fkv.119 2022.12.27. 15:56:00

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Hogyhogy mi? Hát a pénz. Ingyen senki nem lehet ennyire hülye hazaáruló mint ezek.

fkv.119 2022.12.27. 16:00:28

@atomic power 1986DucaDuca: "érvényben lévő SALT -1 szerződésnek"

1. Nincs érvényben, 5 évre kötötték 72-ben, lejárt. A SALT-2-t meg a muszkák nem írták alá.
2. Érvényben van a Budapesti Memorandum is, hogy a muszkák nem támadják meg Ukrajnát. Aztán szartak rá. Akkor az ő fejükre ki nem szarhat?

fkv.119 2022.12.27. 16:02:20

@atomic power 1986DucaDuca:

"Esetleg azt akarod mondani, hogy az USA nem tartja be a SALT-1 szerződést?"

Esetleg azt akarod mondani, hogy a muszkák nem tartják be a Budapesti Memorandumot?

arthurthedent 2022.12.27. 16:02:39

@fkv.119: Azt hiszem az az Admiral Gorshkov volt. Átadták, de nem működött, meg aztán háromszoros áron ment, a fene tudja. Azt tudom, hogy India roppant kiakadt, pedig azért valljuk be az Indiaiak sem a precízságükről híresek. :D

Nem könnyű kiigazodni ezeken a hajókon, főleg, hogy azt sem tudják eldönteni mi legyen a nevük.

A tervezés alatt "Szovjetúnió" volt a neve, aztán "Riga", utána "Leonid Brezhnev", aztán "Tbilisi" és a végén "Admiral Kuznetsov". Harminc év alatt átlagba évi 15 napot volt kikötőn kívül. :-o

Legutóbb szárazdokkban kisüllyedt alóla a dokkhajó, mert ellopták a gázolajat a dízelgenerátorokból és ráborult egy daru. Vagyis állítólag nem is a gázolajat lopták el, hanem 630 000 dollárnyi pénzt, amiből például a gázolajat kellett volna venni. :D

Sok kalandon átestek ezek a hajók, pedig harcba nem is nagyon voltak. :D

fkv.119 2022.12.27. 16:08:45

@arthurthedent: "Ha egy fegyveres férfi lő rád, akkor megpróbálod lelőni, nem a sógorát vagy az unokatestvérét fogod bombázni, nem?"

Hát, orosz logikával de. :D

fkv.119 2022.12.27. 16:11:20

@arthurthedent: Valószínűleg Armatát is azért nem láttunk Ukrajnában, mert még a fából ácsolt lövegtornyokat nem sikerült lecserélni igazira. :)

arthurthedent 2022.12.27. 16:13:58

@fkv.119: Az armaták lerphadtak valahol Moszkva külvárosába, azóta ellopták a motort belőlük. :D

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.12.28. 08:37:52

@arthurthedent: Pedig harcban nagyon hatékonyak. Az ellenség nem találja el a röhögéstől.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.12.28. 08:38:59

Most olvasom. A ruszkik rejtegetik a repcsijeiket. Nahát! Ezek a kóbor ukrán drónok!
süti beállítások módosítása