wagmg

wagmg

Mi a helyzet a fronton?

2022. szeptember 24. - arthurthedent

Megint cikkeket olvastam, megint látom, hogy zavar van a fejekben. Szakértők nyilatkoz(gat)nak, pedig inkább nem kellene.

Megpróbálok eloszlatni néhány téveszmét. Nem azért, mert olyan nagyon okos vagyok, nem vagyok az. Egyszerű dolgokról van szó, amit lehet, sőt kellene tudni.

Ezek kiképzetlen fiatalemberek...

A mozgósítás kiképzett, már leszerelt emberek behívásáról beszélt. Azt mondták, hogy olyan embereket fognak elsősorban behívni, akik már kaptak kiképzést vagy szakértelmük miatt szükség van rájuk. Az interneten kering néhány kimondottan idős sorozottról szóló hír. Hatvan év felettiekről is beszélnek.

Szóval nem, most ez nem kiképzetlen, fiatalemberekről szól elsősorban. Az lenne az úgynevezett "általános mozgósítás" ez meg a "részleges mozgósítás".

Nem harci feladatra fogják beosztani őket

Dehogynem. Összeomlott a front, kell a frontkatona. Fogják a kiképzett embereket és viszik a frontra. Miért ne tennék? 

Számomra elképzelhetetlen, hogy az orosz fronton szolgáló hivatásos tiszt ne a friss húst tolja az előtérbe, a frontra, hanem inkább ő maga álljon oda csak azért, mert azt szeretné, ha rá lőnének. Akármit is mond vagy tervez Moszkva, az új embereket fogják előretolni. És nyilván el fogják lopni a zsoldjukat, mert az a szokás.

A Szovjetunió soha sem használt atomfegyvert

Mondjuk ez nem a Szovjetúnió. És nem is Oroszország, ez Putyin. Viszont nem ez a lényeg. A lényeg az, hogy vannak a világban úgynevezett első dolgok.

Még soha nem estem le a létráról. Jelenti -e ez, hogy semmiképpen nem kell óvatosnak lennem, hiszen kizárt, hogy leessek a létráról? Ugye nem? 

Soha sem gázoltam senkit a piroson áthajtva. Akkor ez azt jelenti, hogy a piroson aztán nyugodtan áthajthatok, mert nulla az esélye annak, hogy épp a piroson gázoljak? Ja, nem.

A valószínűség nem úgy működik, hogy ami soha nem következett be az nem is fog, mert akkor soha semmi új nem történne a világban.

1550 nukleáris robbanófeje lehet az oroszoknak

Oroszországnak cirka 6000 nukleáris robbanófeje (atombombája és hidrogénbombája) van. Az 1550 az azonnal bevethető robbanófejek száma. A maradékot ki kell hozni a raktárból és rá kell tenni a bombázóra meg a teherautóra. Hatezer!

Maguktól nem hagyják abba a háborút

Jelenleg nem. Minden háború úgy működik, hogy a felek maguktól nem hagyják abba, maguktól nem hagyják abba, egyszer csak abbahagyják. Addig nem hagyják abba, amíg a háború folytatásától olyan előnyöket remél a vezetés, ami nagyobb, mint a háború folytatásának ára.

Putyin például valószínűleg addig folytatja a háborút, amíg azt gondolja, hogy így nagyobb esélye van annak, hogy a feldühödött tömeg nem nyírja ki.

Több lesz a civil áldozat

Na igen, több katona többet öldös.

Van itt azonban egy nagy kérdés is. Vajon oroszország milyen szerepre szánja az új sorozottakat? Ha gyalogost akar belőlük, amire azért jó esély van, akkor kérdés, hogy képes -e előrehaladni velük.

Ha beássa magát háromszázezer gyalogon a fronton egy-egy kézifegyverrel, akkor nem fog jelentősen nőni a civil áldozatok száma. Ha megindul a front, akkor az nagy, elkeseredett harcot hozhat, az ukrán seregben még nagyon sok erő és tartalék van.

A leghelyesebb azt mondani, hogy fogalmunk sincs mi lesz. Merthogy nincs. Az majdnem biztos, hogy az oroszok nagy hibákat fognak véteni, az ukránok ki fogják ezeket használni, de, hogy mi lesz, azt nem tudjuk.

Akár kétmillió embert is sorozhat Putyin

Oroszország cirka 140 milliós, úgyhogy akár ötvenmillió ember is hadra fogható. Akár a nők is, akár a gyerekek is. Nyilván szó sincs ilyenről, nyilván nem lesz ilyen.

A kérdés, hogy hány embernek tudnak bakancsot, fegyvert, ágyat adni. Hány embert tudnak szállítani? Hány embert tudnak kordában tartani, irányítani, rákényszeríteni arra, hogy ne sétáljon haza? Hány embert tudnak rávenni, hogy ne fusson szanaszét?

Ezeknek egy részét tudják az ukrán frontra küldeni. A többi otthon kell, hogy utánuk küldje a tankot, hogy kiképezze a következő transzportot, hogy védje a raktárakat, hogy védje a határokat.

Ezért aztán nagyon nagy kérdés, hogy Oroszország hány embert tud az ukrán frontra küldeni. Ők sem tudják, ez a 300 ezer most egy próba, egy kezdés. Ha megy és kell még (kelleni fog), akkor majd megint jön egy bejelentés.

Pár dolog világosnak látszik azonban.

Nem, Oroszország nem képes 2 millió embert odaküldeni. Talán ha eldurvulna a helyzet, talán egy/két év múlva. Ha végveszélybe lenne az ország, akkor. Mint a második világháborúban.

A másik az, hogy nem, nem lesz elég. Ha a nyugat tovább fegyverez, akkor Ukrajna mozgósít és lazán ki tud állítani egymillió katonát. És akkor a kétmillió támadó is kevés lenne.

Ez a különbség a támadó és védekező fél között: a védekező otthon van, sokkal kevesebb katonára van szüksége és sokkal többet tud kiállítani.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr2017938580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.09.24. 19:29:20

A katonai rendészet meg nagyon fejlett biotechnológiával rendelkezik.
Képesek rövid időn belül nagy mennyiségű honvédet előállítani.
Bocs, nem tudtam kihagyni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.09.24. 19:30:27

Ha vannak lámpavasak a Vörös Téren, putyint nem kell majd messze vinni.

fkv.119 2022.09.24. 23:53:31

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Málenkij robotban most visszahozzák akiket innen elvittek?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.25. 06:15:03

Moszkva megelégrlte a NATO packàzásàt. S indítja most már a totális védelmi terveket. Kijev pánikba, az ukrán oligarchàk csomagolják. Irány Berliniv mint 44-ben.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.25. 06:26:11

Most üt vissza, hogy Putyin ilyen sokáig halogatta a mozgósítást. A szakértők szerint pár hónapig nem lesznek hadra foghatók a frissen besorozottak, addig meg tovább nyomulnak előre az ukránok. Elképesztő az oroszok inkompetenciája.

Hiába no, abból semmi jó nem sül ki, ha civilek beleszólnak a katonai dolgokba.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.25. 07:09:00

Putyin vergődik. Hamarosan golyóval a fejében fogja végezni.
Kétségbeesettségében már maga irányítja a műveletek. Ezt Hitler csinálta amikor már vesztésre állt.

gázóra ellenőr 2022.09.25. 07:09:58

Oroszországnak annyi. Fellázadnak putyin ellen és káoszba süllyednek.

gázóra ellenőr 2022.09.25. 07:11:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Beszartál fityeszbirka? Putyin elbukik és téged nem fognak fizetni. :-D

törpрicur 2022.09.25. 07:12:18

Nagy bajok lesznek most az oroszoknál, hogy a nép szembesül a háborúval, mert közvetlenül érinti.

6.Lеnin a blog bohóca 2022.09.25. 07:15:08

Csak meneküljenek a sorozás elől a fiatal orosz férfiak! Legalább lesz férfi ápoló is itt a gerontológián! Élvezni fogom amint kemény orosz kéz mossa majd a farkamat.

törpрicur 2022.09.25. 07:22:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Majd telefingom a szádat és lesz egy kis folyadék állagú is, na attól majd beszarsz!

Corvus69 2022.09.25. 07:49:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Te akkor fogsz tapsolni amikor a finom valagad kúrom. Úgy szétkúrlak, hogy egy PB gázpalackot is fel tudunk utánna dugni a seggedbe.

arthurthedent 2022.09.25. 08:35:02

Elftársak, hagyjuk meg a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának! Nem való ide... :(

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 09:58:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"A szakértők szerint pár hónapig nem lesznek hadra foghatók a frissen besorozottak, addig meg tovább nyomulnak előre az ukránok. "
Elvileg a tartalékosokat hívták be. Nálunk úgy működik, hogy tartalékosnak mész, és kapsz egy kiképzést, évente 1-2 alkalommal pár hétig be kell menj. Szóval nem aktív állomány, de nem képzetlen. Néhány nap nyilván kell, de viszonylag gyorsan hadrafoghatóak. Nem tudom, de gondolom az orosznál is így működik.
Az ukrán nyomulás meg nagyjából ennyi volt. Jól beszopatták az oroszt, hogy lent támadnak, odacsoportosítottak, északon meg elfoglaltak egy gyakorlatilag kiürített megyét.
Egyébként azért azt is bele kell venni a számításba, hogy amikor megindultak szó nem volt amerikai fegyverrendszerekről, meg hasonlókról. Szóval nem feltétlenül inkompetencia az, hogy megindulsz 200ezer emberrel a 200ezer ellen, aztán amikor amazok kapnak pluszfegyvert meg mindenféle támogatást akkor változtatsz.

Boldeone2 2022.09.25. 10:09:05

Szerintem nem fog nagy változást hozni a háború menetèben mobilizáció. Ez egy agonizáló ország, minden tèren. A hadsereg is az
Óriási bajban lehetnek, csak egy èrdekessèg: jövőre 23 milliárd dollár extra adót terveznek kivetni a szènhidrogèn szektorra..A pènz fogy, a szankciók lassan szètbomlasztják a rezsimet
Remèlhetőleg az oligarchák likvidálják Putyint, úgy rövid úton helyreállna a világ rendje
Egyedül Putyin ès sleppje az akadály a bèke előtt

CSOKKI MÁLNA 2022.09.25. 10:10:31

Már irtják az uki erőket az iráni drónok..

www.portfolio.hu/global/20220925/szep-csendben-felfegyverezte-oroszorszagot-amerika-osellensege-mar-ukrajnaban-pusztitanak-a-felelmetes-sahed-dronok-568515

“ Azóta használták már az oroszok a drónokat Dnyipró, Harkiv és Herszon-Mikolaiv térségében is. Harkivnél állítólag megsemmisítettek több ukrán önjáró tüzérségi löveget is, illetve állításuk szerint megölték Jurij Gulik őrnagyot, a megtámadott tüzérségi alakulat parancsnokát. ”

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 10:20:45

@Boldeone2:
"Szerintem nem fog nagy változást hozni a háború menetèben mobilizáció. "
Hát tényleg, mi változást hozhatna 300 ezer ember...

Egyébként miért gondolod, hogy aki likvidálná Putyint az békés és kedves télapó lesz?
A másik része a dolognak. Nem fogják otthagyni a Krímet. Alapból 8 éve az övék, fejlesztgetik, ott a flottájuk, és nagyjából 100% orosz. Ha Putyin, ha más az elnök.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.25. 10:23:50

@tiltsál ki te gyökér: Nem tüzérek lesznek hanem lövészek. Ja! Nem tudod mi a különbség. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.25. 10:24:59

@CSOKKI MÁLNA: "tüzérségi löveget" Írjál hozzá magyarázatot @tiltsál ki te gyökér: -nek, mert nem tudja mi az a tüzérség.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.25. 10:26:00

"Az elszakadásra szavazott, majd meghalt az oroszbarát ukrán politikus
Olekszij Zsuravko, az ukrán Legfelsőbb Tanács parlamenti képviselője is meghalt a Herszon központjára mért rakétacsapás következtében, amely egy szállodát talált el."

Ha igennel szavaz rakéta. Ha nemmel, kiesik a szálloda ablakán.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.25. 10:27:06

@tiltsál ki te gyökér: Előbb tanuld meg mi a különbség a lövész és a tüzér között, addig katonai ügyekben ne szólalj meg!

sóhegy049 2022.09.25. 10:33:38

Azért parádés a Föld másik feléről visszanéznem, hogy vannak akik az agresszor faxát pippantják, békéért kiáltva. Beszédes.
Tudom, a lényeg, hogy legyen gáz.
Mondhatnám, hogy teszek rá, mert 10000 km-re van, de az én zsebemet is irritálja, hogy emiatt a barom miatt cidázza a Föld lakossága a brét!
Ennyi...

CSOKKI MÁLNA 2022.09.25. 10:37:25

@Boldeone2: Több tízezer hivatásost tudnak átdobni keletről, akiket tartalékosokkal helyettesítenek.
Az ukiknak egyébként igencsak sokba került ez a szeptemberi offenzíva..

hu.euronews.com/2022/09/09/haboru-ukrajnaban-az-ukran-gyozelem-vagy-a-veg-kezdete-a-ket-oszi-offenziva

,,Ugyanakkor az oroszbarátsággal nem vádolható Washington Post szerdai riportjában az offenzívában megsebesült ukrán katonákra hivatkozva meglehetősen borús képet fest a hadi helyzetről. Az ukrán katonák nagy orosz fölényről és jelentős veszteségekről számolnak be. Az orosz tüzérségi és légifölény ebből nem új - de az igen, hogy az orosz fél is alkalmazkodott a háború adottságaihoz, és a korábbinál jóval hatékonyabban tudja például harckocsijait bevetni az ukrán gyalogság ellen. Függetlenül az elért eredményektől, abban nagyjából minden forrás egyetért, hogy az ukránok veszteségei súlyosak lehetnek.,,

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.25. 10:40:51

"tiltsál ki te gyökér2022.06.18. 23:39:14
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Szerintem a lövészezredeknél hivatásosok voltak a mesterlövészek.
A rígók meg akkor sem sorállomány.
Nem keverem a tüzért a lövésszel, pont fogalmam sincs, hogy mi a különbség, és nem is érdekel a sötétek mit és hogyan csinálnak."

rokaffya.blog.hu/2022/06/15/4_0_es#c41453069

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.25. 10:43:16

@sóhegy049: Sajnos. Elég szomorú, hogy az agresszornak drukkolnak egy csomóan. Az elmebeteg Putyin az orosz kisebbség védelmére hivatkozva százezres nagyságrendben küldi a vágóhídra az oroszokat.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.25. 10:44:57

@CSOKKI MÁLNA: Aha. Csak mi lesz ha a profi katonák hiányában keleten robbannak ki lázongások? A profi katonákkal a haditechnikát is vinni kell.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.25. 10:48:31

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Jaj, el ne felejtsem!

rokaffya.blog.hu/2022/06/15/4_0_es#c41453069

:-))

"A rígók meg akkor sem sorállomány." - Hosszú í-vel. :-))

"rigó fn 1. Sorállományú tiszthelyettes v. zászlós (ált. egyetem v. főiskola elvégzése után behívott, majd tartalékos tiszti iskolát végzett katona)"
(Katonai szlengszótár)

Etniez 2022.09.25. 10:50:58

Ezek a most besorozott katonák mennek a darálóba. Ezt mindenki tudja.

Az orosz hadsereg java és fegyverzete már megsemmisült Ukrajnában, most söprik össze a maradékot.

Ettől függetlenül a tömeg elég lehet arra, hogy megállítsa az ukránokat vagy teljesen megállítsa.

Putyin nem az oroszokat küldi, hanem a kisebbségeitől szabadul meg első sorban. Reméltem, hogy jövő tavasszal vége lesz a nagy háborúnak és maximum csendes lövöldözés fog zajlani, ez így sajnos elment.
Még évekig fog folyni az értelmetlen háború, melynek árát a magyar családok (is) fogják fizetni.

Oroszország bármikor abbahagyhatja a háborút. Ukrajna soha, azzal vége lenne Ukrajnának.

Etniez 2022.09.25. 10:52:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Irány Berliniv mint 44-ben."

Te ki Sztálinista szarházi. Amikor a SZU elérte Berlint, akkor a szövetsége volt az USA és GB. Most az ellensége. Senki nem szövetségese az oroszoknak. Még a kínaiak sem.

Az orosz hadsereg nem hogy Berlining, de még Kijevig sem tudott eljutni, te szerencsétlen :DD

nemecsekerno_007 2022.09.25. 10:53:00

Egy-két taktikai atom és vége a kék-sárga Neflix sorozatnak.

Elemezgetitek itt az Éhezők viadalát.

arthurthedent 2022.09.25. 10:53:12

@CSOKKI MÁLNA: "és a korábbinál jóval hatékonyabban tudja például harckocsijait bevetni az ukrán gyalogság ellen"

Több mint 100 működőképes harckocsit hagytak hátra. Ha ez a "hatékonyabb", akkor milyen volt előtte? :D

"abban nagyjából minden forrás egyetért, hogy az ukránok veszteségei súlyosak lehetnek"

Premissza: Nem tudunk semmit.
Konklúzió: Lehet, hogy súlyos veszteségeket szenvedtek.

Bírom amúgy ezeket a katonai szakértőket. Egyszerűen kioperálták az agyuknak azt a részét, ami ki bírná mondani, hogy "ezt jelenleg nem tudjuk". Olyanok mint a filozófusok meg a közgazdászok. :D

Etniez 2022.09.25. 10:53:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az nem, csak már le kellett zárni a finn átkelőt is, mert annyi orosz szavazott a lábával :D

idióta ténytagadó fasz vagy.

Etniez 2022.09.25. 10:55:21

@CSOKKI MÁLNA: CSOKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Hát megjöttél szakérteni megint? :DDD

Kijev elesett-e már, ahogy februárban jósoltad?

Vagy Ukrajna elesett-e már a nagy "keleti offenzíva" után, ahogy májusban jósoltad?

SZEVASZ TE SZERENCSÉTLEN :D Imádom amikor jósolgatsz, az biztosan nem fog megtörténni.

nemecsekerno_007 2022.09.25. 10:55:26

@Etniez: A szlávok irtják egymást a petrodollár miatt, ti meg ennek tapsikoltok. Mennyire filantróp mán.

Etniez 2022.09.25. 10:57:36

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Nem baj, majd ezek a gyökerek sírnak decemberben, amikor megjön a gázszámlájuk.

Kíváncsi leszek, mekkora lesz az orosz háború népszerűsége akkor, amikor mennek a százezrek a fűtésre.

arthurthedent 2022.09.25. 10:58:11

@Etniez: "Az orosz hadsereg nem hogy Berlining, de még Kijevig sem tudott eljutni, te szerencsétlen"

Az orosz hadsereg nem tudott volna eljutni kijevig, akkor sem, ha az ukránok leteszik a fegyvert az első órában. :D Maga az út már kifogott rajtuk, elsüllyedtek a sárba, szétmentek a kerekeken a gumik és kiderült, hogy az üzemanyagot már régen eladták vodkáért. Aztán kiderült, hogy nem is nagyon akarnak továbbmenni, ami érthető, hisz senki sem szeret olyan helyre menni, ahol vadul lőnek rá.

Most állítólag megindul 300 000 katona. Kíváncsi vagyok hány for megérkezni a frontra, hány fog elakadni a sárba és hány fogja lábon lőni magát inkább. :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.09.25. 10:58:12

@Etniez:

Amerika rettegett akkor Hitlertöl, kénytelen volt Sztálin segítségét kérni.

Etniez 2022.09.25. 10:58:45

@nemecsekerno_007: Nem akarok orosz-magyar határt. Oroszország a NATO ellensége, mi NATO-tag vagyunk, tehát a mi ellenségünk is.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 10:59:05

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Mi a magyar ábécé 23. betűje Petya? Tényleg anyád hány betűs szó?
Hogy kell kilőni a pilótát a gépből?

Etniez 2022.09.25. 10:59:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: :D:D:D:D:D:D:DD

te valami nagyon egzotikus történelemkönyvből tanultál :D

Na, ne fárasszuk egymást. Oroszország egyedül van. Oroszország el fog bukni.

Etniez 2022.09.25. 11:00:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem, ez tény.

Csak sajnos nem illik bele az idegbajodba, hát meg ingore-ba.

De te is mész, hülyékre pont ennyi időm volt.

Jäger. 2022.09.25. 11:00:51

Az is reális forgatókönyv lehet, hogy az új létszámkeret (a most bejelentett 300 ezer fő) azért kell, hogy kiváltsa állomáshelyeiken a tapasztaltabb állományt és AZOK menjenek aztán Ukrajnába. Így a tapasztalatlanabbak őrzik a hátországot és a rutinosak küzdenek a fronton. ... De persze ez csak elmélet. ÉN ezt tenném, de nem tudjuk mi lesz. Ami valószínűnek látszik: a 300 ezer kevés lesz. Régi igazság, hogy komolyabb harctéri sikerhez két-háromszoros erőfölény kell a támadók oldaláról. Vagyis ha jelenleg 250 ezerrel van kb egyensúly Ukrajnában (250 ezer ukrán harcol jelenleg 250 ezer ruszkival), akkor orosz oldalon MÉG 500 ezerrel lesz háromszoros a fölény. DE Ukrajna is ki tud állítani újabb 500 ezret, így azt mondanám: ezt a számháborút Oroszország akkor nyerné meg egyértelműen ha nagyjából 1 milliós friss előerőt tolna be Ukrajnába. EHHEZ viszont komoly és általános sorozás kell(ene), amit nem biztos, hogy Putyin támogatottsága elbírna anélkül, hogy mondjuk fél Moszkva ne akarjon benyomulni a hálószobájába. Ennyi.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 11:01:08

@Etniez:
"Nem baj, majd ezek a gyökerek sírnak decemberben, amikor megjön a gázszámlájuk."
Az angolok nem sírnak éppen? Tele van vele a tiktok.

"Kíváncsi leszek, mekkora lesz az orosz háború népszerűsége akkor, amikor mennek a százezrek a fűtésre."
Mármint Nyugat-Európában? Rohadt kicsi. Lesznek akkora tüntetések Ukrajna segítése ellen, amekkorát még nem láttál.

Etniez 2022.09.25. 11:03:23

@arthurthedent: Megfognak. Alig kiképezve és felszerelve. Fentebb írtam, a krém már megsemmisült. Ember és felszerelés.
Most merítenek az aljáról, többen fognak meghalni, mint eddig.

Van egy nagyon jó film erről, nézd meg: en.wikipedia.org/wiki/They_Shall_Not_Grow_Old

Az elején lelkesedés, meg éljen a haza, meg ilyenek. Aztán a lövészárok valósága után megváltozik az ember.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 11:03:35

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Az Ny pedig nem betű, tudjuk.
Tejhatalom, igaz Szilvásy? :D:D
Anyád kitagadott már, vagy csak a bátyád? :D:D

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 11:05:54

@Etniez: "Fentebb írtam, a krém már megsemmisült. "
Ez így igaz. Fentebb írtad. Már fentebb is baromság volt. :D:D:D

Az megvan, hogy amíg az ukránok a világ összes fegyverét megkapták, hogy valahogy tartsák magukat, az orosz közben a Távol-Keleten 50ezer fős hadgyakorlatot tartott...

Etniez 2022.09.25. 11:07:10

@tiltsál ki te gyökér: "Az angolok nem sírnak éppen? Tele van vele a tiktok."
Figyelj pubi. Már megint Tik-tok-zol. Ki a faszt érdekel a Tik-tok?

Láttál-e itt már tüntetést az utcán? Nem. És nem is fogsz. És tudod miért? Mert fixálták a rezsit, mindenki ki fogja tudni fizetni
www.ofgem.gov.uk/check-if-energy-price-cap-affects-you

Ott vannak a részletek. Senki nem aggódik a számlák miatt. És nyugaton sem. Mert lesznek nyávogók, de a többség ki fogja tudni fizetni, különösebb gond nélkül.

Két évig itt biztosan nem lesz lázongás. Kérdés, hogy Moszkva bírni fogja-e a háborút ilyen intenzitással 2025 teléig.

Hát nem fogja :D

Szopni fognak az oroszok, szopni fogsz te is. De nem baj, mert te szereted.

Etniez 2022.09.25. 11:08:32

@tiltsál ki te gyökér: Jaj, te ostoba gyökér, szerinted távol-keleten van az orosz hadsereg krémje? :D

A NATO-ellen készültek háborúra, itt volt nyugaton a krém.

Olyan szinten tájékozatlan vagy, hogy néha aggasztó. Mármint nekem, hogy ilyen tájékozatlan hülyével beszélgetek.

Etniez 2022.09.25. 11:09:39

Na megyek is, putyinista idióták már nem szórakoztatóak.

Boldeone2 2022.09.25. 11:14:56

@CSOKKI MÁLNA: Az orosz tüzérségi és légifölény ebből nem új - de az igen, hogy az orosz fél is alkalmazkodott a háború adottságaihoz, és a korábbinál jóval hatékonyabban tudja például harckocsijait bevetni az ukrán gyalogság ellen."

- Egyelőre ebből nem látszik semmi. Az látszik , hogy a háború 7. hónapjában az oroszok momentumot vesztettek. Inkább az gondolnám, hogy kisebb esèlyük van visszanyerni a győzelmi momentumot, mint az ukránoknak folytatni
Az ukrán haderő motivált, a saját fennmaradásukèrt küzdenek , az oroszok a hódítók, az erkölcsi vesztes oldalon

CSOKKI MÁLNA 2022.09.25. 11:15:01

@Etniez: Na és ti mit jósolgattatok? Hogy a ruszki két hónap alatt letérdel a szankcióktól és hazakullog.
Meg hogy a ruszki nem fogja elzárni a gázt, mert fontosabb neki eladni, mint az EU-nak venni..
Hát talán mégse..:)

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 11:15:21

@Etniez:
"Figyelj pubi. Már megint Tik-tok-zol. Ki a faszt érdekel a Tik-tok?"
Gondolom azt aki felteszi a gáz meg a villanyszámláját és sír.

"Senki nem aggódik a számlák miatt. És nyugaton sem. Mert lesznek nyávogók, de a többség ki fogja tudni fizetni, különösebb gond nélkül."
Persze. Minden a legnagyobb rendben. :D::D:D Mondom, mint a kutyám valagán a bolha, pont annyit látsz a világból.

"Két évig itt biztosan nem lesz lázongás. Kérdés, hogy Moszkva bírni fogja-e a háborút ilyen intenzitással 2025 teléig."
Pontosan mi is az, amiben Moszkva majd hiányt fog szenvedni?

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 11:17:07

@Etniez:
"A NATO-ellen készültek háborúra, itt volt nyugaton a krém."
Ja. Negyven éve...

CSOKKI MÁLNA 2022.09.25. 11:17:59

@Boldeone2:

www.portfolio.hu/global/20220907/kitalaltak-az-ukran-katonak-a-herszoni-ellentamadasrol-sulyos-erofolenyben-vannak-az-oroszok-rengeteg-a-veszteseg-565667

,, A katonák elmondták, hogy azt tapasztalták nincs meg a szükséges tüzérségi erejük az orosz csapatok kiszorításához, és szerintük technológiai szakadék tátong köztük és a jobban felszerelt orosz csapatok között.,,

,, Az ukrán katonák beszéltek az orosz harckocsik sajátos harctéri alkalmazásáról is, melyet úgy tűnik, régóta készítettek már elő a Herszont megszálló orosz csapatok. Ahogy támadásba lendültek, orosz tankok bukkantak elő újonnan épített betonbunkerekből, majd nagy kaliberű lövegekkel tüzet nyitottak a gyalogságra - mondták a sebesült ukrán katonák. A tankok ezután visszahúzódtak a megerősített állásaikba, ami megvédte őket az ukrán aknavető- és rakétatűztől.,,

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 11:20:28

@Boldeone2:
"Az ukrán haderő motivált, a saját fennmaradásukèrt küzdenek , az oroszok a hódítók, az erkölcsi vesztes oldalon"
Az ukrán haderő egy 31 éves határ miatt küzd, leginkább olyan régiókért ahol többségben vannak az oroszajkúak. Rommá szarrá lőtték az országot, a lakosok fele elmenekült. Rohadt motiváló dolog tényleg, azért kell úgy összefogdosni a katonákat.

Boldeone2 2022.09.25. 11:22:44

@Jäger.: Az ukránok biztos nem adják fel, ha kell , szinte mindenki katonának áll, mert a saját otthonaikèrt harcolnak
Egyrèszt kètsèges egy milliós orosz hadsereg fenntartása , mèg a logisztikát sem fogják tudni megoldani , illetve , felfegyverezni sem tudják.
A geostratègia előny is ukránoknál: az oroszok óriási frontot nyitottak , annyi emberük nem lesz , hogy a centrálisan vèdekező, logisztikai szempontból előnyben lèvő ukránokat legyőzzèk
Ráadásul a nyugat úgy beleállt ebbe a háborúba, hogy Ukrajnát nem adhatják fel
Szerintem nemcsak orosz B terv van, hanem nyugati is...Lengyelországban kb 300-400 ezres, modern NATO-hadsereg van , a határ közelèben ....

sóhegy049 2022.09.25. 11:23:23

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Putyin felszopói azt hiszik, ha Ukrajna elesik és Moldova is, akkor otthon eljön a kánaán? Ennyire hülye embereket nem láttam. :-) Az a sztori másik fele, hogy itt nem tudom a gázárat, mert nincs a kégliben, de a villany úgy 80 Ft körül van? De 10-12-steres a fizetés...

Boldeone2 2022.09.25. 11:26:05

@tiltsál ki te gyökér: A legtöbb területet Oroszország elődei oroszosították el, egyèbkènt, az orosz nyelvűsèg nem egyenlő az orosz identitással . Akiket elűztek az oroszok a lakóhelyükről , nyilván harcolni fognak a vègsőkig
Zaporozsije ősi ukrán terület. Ott született a hetmanatus

Boldeone2 2022.09.25. 11:28:23

@CSOKKI MÁLNA: A katonák elmondták, hogy azt tapasztalták nincs meg a szükséges tüzérségi erejük az orosz csapatok kiszorításához, és szerintük technológiai szakadék tátong köztük és a jobban felszerelt orosz csapatok között."

- Ez a narratíva fut 7 hónapja, mègsem tudták az oroszok a fölènyüket előnnyè kovácsolni. Ma már az ukránok jobb fegyverekkel rendelkeznek . A lènyeg hogy a nyugat küldje a fegyvereket

sóhegy049 2022.09.25. 11:33:32

@Boldeone2: Dolgoztam-éltem mindkét országban. Orosországban több helyen is, egy etnikai káosz az egész, köszönhető legfőképp Sztálinnak. Kazany városában szinte nem is éltek oroszok. Azt meg nem vágom, hogy milyen határvita tud kibontakozni 30 év után, ez egy hülye duma. Technológiailag 2007-ben még a szovjet korszak roncsai közlekedtek és a képeket elnézve, azóta nem sok minden változott. (nem a személyautókra gondolok)

nemecsekerno_007 2022.09.25. 11:34:07

@Etniez: Senkit nem érdekel, hogy te mit akarsz.

Ha az az érdeke az USA-nak, hogy szétverje a német gazdaságot és ezzel az EU-t akkor az fog történni.

A német és francia gazdaság az olcsó orosz nyersanyagra épül, ez egy versenyelőny. Az utóbbi 10-15 évben ezt rombolta az USA, sajnos elég hatékonyan mert rá lehet fogni a gonosz Putyinra.

Pedig Putyin csak azt mondta, hogy nem.

sóhegy049 2022.09.25. 11:36:56

@nemecsekerno_007:
és ebből következik egy területszerző háború, mert "csak"?

Jäger. 2022.09.25. 11:41:08

@Boldeone2: A lengyelországi 300-400 ezres NATO haderőt remélem viccnek szántad. Ezt nem hiheted el. :)))))
Ami az oroszokat illeti: nyilvánvalóan képesek felfegyverezni egy 1 milliós haderőt. Többek közt ezért is tartjuk világhatalomnak. Ezzel kapcsolatban csak az a kérdés: ha kiállítja ezt a haderőt Putyin, az elhozza e bukását!

Boldeone2 2022.09.25. 11:46:14

@sóhegy049: Így van. Már a cárok idejèn is megindultak a mestersèges oroszosítások, a nèpek identásuktól való megfosztása, ez Sztálin idejèn csak tovább gyorsult
Paradox, hogy kèt testvernèp , illetve, főleg az oroszok küzdenek az ukrán ellen...
A fő különbsèg az ukrán ès az orosz mentalitásban a nyugathoz, Európához való viszony . Az oroszok 70%- a soha nem hagyta el Oroszországot, az ukránok meg európa melós emberei . Ma már máshogy szocializáltak
Az oroszok megmaradtak - tisztelet a kivètelnek - a tekintèlyelvű, erőszakparti társadalomban

6.Lenin 2022.09.25. 11:50:13

@sóhegy049:

Igen. Mert mindkettőnek voltak érdekeik, amik találkoztak. Az oroszoknak területszerzés (vagy megvédeni az ott lakó oroszokat). Amerikának meg ennek ürügyén szétbaszni Európát, és gyengíteni mindenkit akik rá veszélyt jelentek. De az is lehet, hogy mindketten tévednek, jelenleg.
A háború elhúzódik, értelmetlenül, és Amerika is mert akaratlanul is létrehoz egy jóval erősebb amerikaellenes szövetséget, elveszti a dollár az erejét és ezzel Amerika is. Persze nem 10 mp alatt.
De a trend ebbe az irányba mutat.

Boldeone2 2022.09.25. 11:52:10

@Jäger.: A lengyel cèl az invázió után egy 300 ezres hadsereg gyors felállítása volt, plusz a NATO csapatok is ott vannak , a legjobb fegyverekkel. Hidd el, van NATO " B" terv!

Boldeone2 2022.09.25. 11:55:56

@Jäger.: Ami az oroszokat illeti: nyilvánvalóan képesek felfegyverezni egy 1 milliós haderőt. Többek közt ezért is tartjuk világhatalomnak. "

- Nem tudjuk, hogy kèpesek- e rá...A prekoncepciók a CCCP vörös hadserege alapján születnek...Ma csak egy 140 milliós orszagról van már szó, gazdaságilag kb. Kanada mèretű. Inkább egy közèphatalom , amit csak az atomarzenál tart pozícióban

arthurthedent 2022.09.25. 11:56:02

@Boldeone2: "Az látszik , hogy a háború 7. hónapjában az oroszok momentumot vesztettek. "

A momentumot úgy konkrétan az első hónapban elvesztették. Most éppen újra van momemtum, csak hátrafelé. :D

CSOKKI MÁLNA 2022.09.25. 12:03:19

@Boldeone2: Talán mert eddig létszámhátrányban voltak. És nem is a területszerzés volt a cél, hanem az ukrán élőerő pusztítása keleten. Majd télen, fagyban..:)

arthurthedent 2022.09.25. 12:04:56

@Jäger.: "Ami az oroszokat illeti: nyilvánvalóan képesek felfegyverezni egy 1 milliós haderőt."

Tele van a net ilyen fotókkal és videókkal, lehet, hogy talán mégsem képesek:
dailynewshack.com/global/339729.html

"Többek közt ezért is tartjuk világhatalomnak."
Legyünk pontosak: azért gondolod, hogy fel tudnak fegyverezni egy egymilliós sereget, mert világhatalomnak tartod őket. Ők maguk is világhatalomnak tartják magukat. Nem azok.

arthurthedent 2022.09.25. 12:12:05

@CSOKKI MÁLNA: "És nem is a területszerzés volt a cél"

Konkrétan megmondták az elején, hogy bizonyos területek "felszabadítása" a céljuk. Nem sikerült.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 12:12:42

@Boldeone2: Te olvasod amit írsz?

"Az ukránok biztos nem adják fel, ha kell , szinte mindenki katonának áll, mert a saját otthonaikèrt harcolnak"
Nem, egy 1000 km-re lévő orosz lakosú megyéért.

"Egyrèszt kètsèges egy milliós orosz hadsereg fenntartása , mèg a logisztikát sem fogják tudni megoldani , illetve , felfegyverezni sem tudják."
Ez az ukránnak nyilván nem okozhat gondot. Ők fenntartják, logisztikázzák és felfegyverzik és kiképzik ugye?

"A geostratègia előny is ukránoknál: az oroszok óriási frontot nyitottak , annyi emberük nem lesz , hogy a centrálisan vèdekező, logisztikai szempontból előnyben lèvő ukránokat legyőzzèk"
Ja, az óriási front csak az egyik oldalnak számít, ugye? :D::D:D

"Ráadásul a nyugat úgy beleállt ebbe a háborúba, hogy Ukrajnát nem adhatják fel"
Már miért ne? Van ott pármillió ember, aki 8 éve el akar szakadni az Ukrán meseországtól. Az ő akaratuk miért van leszarva?

"Szerintem nemcsak orosz B terv van, hanem nyugati is...Lengyelországban kb 300-400 ezres, modern NATO-hadsereg van , a határ közelèben ..."
Barom. Az világháború, és világvége. Ennyi.
.
"A legtöbb területet Oroszország elődei oroszosították el, egyèbkènt, az orosz nyelvűsèg nem egyenlő az orosz identitással "
Ezt a marhaságot. A románok 100 éve telepítenek be Erdélybe, tehát a Nagyváradon született színromán, akinek a dédapja is román volt az magyar identitású lenne? Egyébként mégis mi az ukrán identitás? Önálló Ukrajna nem létezett soha.

." Akiket elűztek az oroszok a lakóhelyükről , nyilván harcolni fognak a vègsőkig"
Hiszen annyira jó lehet Donbaszban lakni. Akiket elűztek, azok vissza se fognak nézni.

"Zaporozsije ősi ukrán terület. Ott született a hetmanatus"
Akik kozákok voltak és még véletlenül sem ukránok. Figyelj, értem én a szándékot, de nem hamisítsuk a történelmet.
A kozákok elszökdösött jobbágyok voltak, akik katonai szolgáltatást nyújtottak bárkinek, aki fizetett.

sóhegy049 2022.09.25. 12:13:34

@Boldeone2: Ott pont. Ukrajna kurvára ki akart szakadni a poszt-szovjet kollektívából, erre jött a 2014-es Dombász balhé, (utána voltam kint, ott az oroszok kezdték a g.cizést) ott a Krím, azon el lehet vitázni etnikailag, csak megint értelmetlen itt etnikai alapon bármi. A lényeg, hogy az ukránok szabadulni akartak a civilizáció irányába és Putyinnak nem tetszett, most itt a bosszú, kerül, amibe kerül. ...és az egész világ szippantja. Csak elege lesz már minden értelmes országnak belőle?

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 12:13:58

@arthurthedent:
"Konkrétan megmondták az elején, hogy bizonyos területek "felszabadítása" a céljuk. Nem sikerült."
Nem? Hát nézz már rá Ukrajna etknikai térképére, aztán az elfoglalt területekre.... Talán Odessza ami kimaradt.

nemecsekerno_007 2022.09.25. 12:14:53

@6.Lenin: Jaja, van ebben egy jó adag Öveges-faktor.

Ráöntjük a sósavat a hideg-zsíroldóra, oszt meglátjuk mi lesz.

Mindezt nyilván másnak a konyhájában.

fkv.119 2022.09.25. 12:18:00

@tiltsál ki te gyökér: Meg Kijev, meg Harkov, ahonnan fejvesztve futottak, meg a többi. Így Moldova is ki fog maradni.

bordon 2022.09.25. 12:20:34

A hidegháború végével elkezdődött a NATO ámokfutása. A hidegháború alatt volt egy erőegyensúly a nagyhatalmak közt, voltak háborúk, de a kölcsönös elrettentés révén nem volt esély arra, hogy kitörjön egy világháború, mert mindkét oldal tudta, hogy az ellenfél is oda tud vágni és annak mindenki vesztese lesz.
Ahogy Wesley Clark tábornok évekkel ezelőtt elmondta a 7 countries in 5 years beszédében, az amerikai vezetés ki akarta használni a hatalmo vákuumot és rezsimcseréket tervezett szerte a világon a hidegháború vége után, amíg Oroszország padlón volt, Kína pedig még nem volt elég erős, hogy átvegye a szerepét.
Szóval béke helyett sok millió iraki, szomaliai, jemeni, szír, kurd, dél-szudáni, ruandai, libanoni, szerb, palesztin, afgán, pakisztáni halt bele abba, hogy az amerikai fegyveripar jóllakjon békeidőben is. Mert a hidegháború végével elkezdődött a pánik, hogy mi lesz a luxusprofittal, ami a fegyvereladásokból befolyik. Ha nincs ellenség, akkor az amerikai, francia, brit és német fegyvergyárak bezárhatnak. Ezért kreáltak ellenségeket maguknak.

Eddig egyedül Amerika vetett be atomfegyvereket, teljesen indokolatlan helyzetben, csupán demonstratív céllal, hogy megmutassa a szovjeteknek, neki ilyen is van. Két civilekkel teli, katonai szempontból jelentéktelen várost bombáztak le nukleáris fegyverekkel az amerikaiak. A szovjetek és az oroszok ilyen nem tettek.

Oroszország kissé későn mozgósít. Ukrajnában mozgósítás van már régen, szinte el se lehet hagyni az országot. Egy olyan ellenfél ellen, aki általános mozgósítást alkalmaz, nem lehet korlátozott kapacitásokkal háborúzni. Az ukránok eddig minden fronton létszámfölényben voltak.

Sajnos az oroszok elfinomkodták a háború elejét, csak most kezdik támadni
az ukrán infrastruktúrát. Amerika minden háborúját úgy kezdte, hogy minden hidat, vasutat, repteret, radart, laktanyát, fegyverraktárat, villanyvezetéket, erőművet, víztisztító telepet lebombázott. Szerbiában láttuk milyen a légihadjárat. Ezt kellett volna az oroszoknak is tenni első perctől. Azt hitték, ha megkímélik az ukránokat, akkor azok majd átállnak az oldalukra.
Nyilván a nyugat-ukrajnai nem fog átállni az oroszok oldalára. Keleten meg orosz többség van, ott jogosan lázadtak fel az emberek az ukrán neonácik ellen. 8 évig irtották ott az ukrán halálosztagok az oroszajkú lakosságot, akik most önrendelkezési jogukat gyakorolva csatlakoznak/visszatérnek Oroszországhoz.
Azok a nyugati államok, amelyek elismerték Koszovót Szerbiából kiszakító népszavazás eredményét, most el kell ismerniük ezeket a népszavazásokat is. Kettős mérce megengedhetetlen.

@6.Lеnin: Az ukránok már tömegesen külföldre szöktek, tízmillióan hagytak el Ukrajnát. Nyilván a többség nem férfi, de ukrán férfiak eddig is Csehországban, Olaszországban, Spanyolországban, Németországban, Lengyelországban éltek, dolgoztak, ingáztak, azok nem nagyon mennek vissza harcolni, inkább a családjuk megy hozzájuk nyugatra.
Az ukrán nem elsősorban a háború elől menekül, hisz az ország nagy része érintetlen. A nyomor elől szöknek nyugatra, hisz segélyként többszörösét kapják Németországban, mintha Ukrajnában dolgoznának. Mennek Germoney-ba, mint annak idején az álszírek.

@CSOKKI MÁLNA:
Irán nem hadviselő fél ebben a konfliktusban, azok orosz drónok, csak Irántól vették őket. Ahogy az ukrofasisztákat felfegyverzi a liberális Nyugat, úgy Oroszországnak se tilos fegyvereket vennie máshonnan.

@gázóra ellenőr: Nem úgy lesz az, de ha úgy is lenne, az nagyon rossz lenne Európának, mert ha az orosz állam léte veszélybe kerül, akkor még az ENSZ határozata értelmében is joggal használhatna atomfegyvert Putyin vagy aki utána jön. Gáz, olaj ugyanúgy nem lesz, de műtrágya és gabona se onnan. Az éhező afrikaiak és arabok megrohanják Európa kerítéseit.
Mire az oroszok országa összeomlik, az ukránok annyira megerősödnek katonailag, de annyira leggatyásodnak gazdaságilag, hogy elkezdenek agresszorkodni. Miután kiirtják az oroszajkú donbászi többséget,
kárpátaljai magyarság és Magyarország lesz a következő célpontjuk.

arthurthedent 2022.09.25. 12:24:55

@tiltsál ki te gyökér: "Nem? Hát nézz már rá Ukrajna etknikai térképére, aztán az elfoglalt területekre.... Talán Odessza ami kimaradt."

Ja, hogy most utólag már az etnikai térkép számít? Már nem is Donbaszt akarják elfoglalni? Végén kiderül, hogy ők tulajdonképpen csak haza akartak menni. :D

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 12:26:01

@sóhegy049:
"A lényeg, hogy az ukránok szabadulni akartak a civilizáció irányába"
Hát, volt egy megválasztott kormányzó párt meg elnök. Aki reálisan látta, hogy az uniótól olyan messze vannak, mint az Alfa Centauritól, és inkább az oroszokhoz húzott. Őt elzavarta a puccs. Utána a civilizáció nevében elkezdték erőteljesen basztatni a kisebbségeket. Hat megye rögtön elkezdett leszakadni, abból háromban győzött az ukrán többség, kettő meg 8 éve akar független lenni Ukrajnától. Akik a civilizáció bástyájaként 8 éve lövik a szent ukrán földet, meg basztatják az oroszajkú lakosságot.
Egy átlag donbászi lakosnak szerintem már kurvamindegy, hogy milyen zászló van a városházán, csak legyen már béke.

fkv.119 2022.09.25. 12:28:11

Putyin legnagyobb érdeme, hogy csinált egy félig megbízhatatlan (muszka lakossággal teletömött) országból egy full megbízható, elkötelezett NATO szövetségest. Na meg persze 2 másik hezitáló országot (finn + svéd) is bekergetett a NATO-ba. Ha még sokáig hepciáskodik, Kazahsztán és Örményország is kérni fogja felvételét.

Amúgy a muszkák ellen a legjobb módszer a 3. csecsen függetlenségi háború kirobbantása lenne, leválasztva a kaukázusi olajtérséget (a csecsenek után jöhet a többi szomszédos iszlám föld, Dagesztán, Ingus, Oszét, stb) a CCCP-ről, ezzel elvágva a gazdag olajbevételek nagy részétől.

arthurthedent 2022.09.25. 12:28:35

@bordon: "Eddig egyedül Amerika vetett be atomfegyvereket, teljesen indokolatlan helyzetben, csupán demonstratív céllal, hogy megmutassa a szovjeteknek, neki ilyen is van. "

Indokolatlan? Azt vajon tudod -e, hogy az amerikaiak gyújtóbombákkal sokkal több Japán állampolgárt öltek meg mint a két atombombával? Merthogy bombázták Japánt, merthogy Japán hadat üzent és megtámadta őket. Milyen értelemben volt "indokolatlan" az atomfegyver bevetése, főleg, hogy utána Japán megadta magát?

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 12:29:23

@arthurthedent:
"most utólag már az etnikai térkép számít? Már nem is Donbaszt akarják elfoglalni?"
Most megint mit nem értesz? Az etnikai térkép alapján Donbasz meg Luhanszk orosz. A Krím meg méginkább.
www.washingtonpost.com/blogs/worldviews/files/2013/12/Ethnolingusitic_map_of_ukraine.png

Hagyjuk már a hülyeségedet, hogy egész Ukrajnát el akarják foglalni.

arthurthedent 2022.09.25. 12:31:08

@fkv.119: "Kazahsztán és Örményország is kérni fogja felvételét."

Igen, az érdekes lenne. Mindenesetre Kazahsztán elég keményem emelgeti a fejét. Érdemes megnézni a videókat a neten, ahogy a kazah határon leszedetik a fehér Z betűket a kocsikról. Azt kiabálják, hogy "előbb jöttök itt Z betűkkel, aztán meg tankokkal, menjetek haza, ide ne gyertek" :D

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 12:34:58

@arthurthedent:
"Indokolatlan? "
Azt elég nehéz megítélni. Egyesek azt mondják, hogy az vetett véget a vh-nak, mások szerint nem emiatt adták fel a japók.

"Azt vajon tudod -e, hogy az amerikaiak gyújtóbombákkal sokkal több Japán állampolgárt öltek meg mint a két atombombával? "
Hirosima békés város volt, még hadiipari termelés sem volt. Kifejezetten civil célpontot támadtak.

"Merthogy bombázták Japánt, merthogy Japán hadat üzent és megtámadta őket. Milyen értelemben volt "indokolatlan" az atomfegyver bevetése, főleg, hogy utána Japán megadta magát?"
Mert elrettentés miatt csinálták, katonai célt nem értek el vele. Ahogy mondtam, tanulmányok, konferenciák és könyvek foglalkoznak azzal, hogy indokolt vagy indokolatlan volt-e az atomfegyver bevetése. Persze te egy mondattal jobban tudod...

sóhegy049 2022.09.25. 12:35:25

@tiltsál ki te gyökér: Jártál te ott valaha, vagy dolgoztak ott élők a kezed alatt? Nem.
Na, pestiesen: a faszuk tele lett az oroszokkal, ennyi történt.

arthurthedent 2022.09.25. 12:35:40

@tiltsál ki te gyökér: "Most megint mit nem értesz? Az etnikai térkép alapján Donbasz meg Luhanszk orosz. A Krím meg méginkább."

Szóval akkor mégiscsak el akarják foglalni Donbaszt? Akkor miért is nem foglalták el? :D

sóhegy049 2022.09.25. 12:37:29

@arthurthedent: NYOLC évig nem volt fontos az etnikum? :-)))

arthurthedent 2022.09.25. 12:37:57

@tiltsál ki te gyökér: "Mert elrettentés miatt csinálták, katonai célt nem értek el vele. "

A japánok MEG-AD-TÁK-MA-GU-KAT! Van ennél nagyobb katonai cél?

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 12:38:02

@sóhegy049:
"Jártál te ott valaha, vagy dolgoztak ott élők a kezed alatt? Igen.

"Na, pestiesen: a faszuk tele lett az oroszokkal, ennyi történt."
Hát ez elég szubjektív. Én olyan ukránnal találkoztam aki speciel ezt a seggdugaszt utálta de nagyon.

CSOKKI MÁLNA 2022.09.25. 12:38:15

@arthurthedent:

Bizonyos területeket elfoglaltak keleten. Mariupolt, Szeverodonyecket, Liszicsanszkot, Peszkit. (A teljesség igényenélkül) De ezek nem klasszikus, létszámfölényben alapuló alapuló átkaroló hadműveletek voltak, hanem szerényebb támadóerővel végrehajtott, tüzérségi fölényen alapuló lassú felőrléses műveletek.
Februárban még egy prágai típusú megoldásban gondolkodtak: vagyis a kormány elfogása, lemondatása, de az amerikai titkosszolgálatok ügyesen eldugták Zselét..

arthurthedent 2022.09.25. 12:40:53

@sóhegy049: "NYOLC évig nem volt fontos az etnikum? :-)))"

A jó szándék jeleként hátrafelé futó, a fegyvereiket hátrahagyva fejvesztve menekülő katonai szuperhatalom. Hát persze, hogy fontos nekik az etnikum, csak előbb összeszedik a traktrokat, a laptopokat és a mosógépeket. :D

sóhegy049 2022.09.25. 12:42:26

@tiltsál ki te gyökér: Ez is egy idióta, én nem támogatom őt sem, hanem egy 30 éves történet az államhatár, az etnikai sztori szerintem meg egy vicc. A többség úgy döntött anno, hogy a Nyugat fele, nem Kelet fele, a zsigeri poszt-szovjet idióták meg lázongtak, ennyi. Kérdés: miért nem ismerte el Putyin már NYOLC éve a két szakadár területet? Volt idő. Most meg jó indok, ott van az acálipar, ásványkincsek, stb... 2-300 ezer halott belefér részéről.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 12:42:34

@arthurthedent: "Szóval akkor mégiscsak el akarják foglalni Donbaszt? Akkor miért is nem foglalták el? :D"
Melyik része hiányzik hozzá? Két falu?

bordon 2022.09.25. 12:44:27

@Boldeone2: Az oroszok kezdettől fogva egy kisebb létszámú invaziós erővel nyomultak ott, kevesebb, mint 200ezer katona, szakáccsal, írnokkal együtt, miközben az ukran haderő békelétszáma ennyi. Meg mellette még ugyanennyi ukrán területvédelmi egységben harcoló militáns és a neonaci szabadcsapatok.
Az oroszoknak nem volt létszámbeli fölényük szinte sehol, ide-oda kellett csoportosítani a csapataikat, ha valahol el akartak érni valami áttörést. Még városok ostromakor se, például Mariupolban se voltak az elváható többszörös létszámfölénye a támadó erőknek.

Az az igazság, hogy az oroszoknak olyan brutális, az ukrán infrastruktúrát legyaluló légibombázási hadjáratot kellett volna folytatniuk kezdetektől, amilyet az amerikaiak folytattak Szerbia vagy Irak ellen.

arthurthedent 2022.09.25. 12:47:09

@tiltsál ki te gyökér: "Melyik része hiányzik hozzá? Két falu?"

Körülbelül akkora terület hiányzik nekik, amennyit a jelenlegi sebességgel előrehaladva 600-1000 év alatt el tudnak foglalni. :D Ja, nem, várj csak.... hatszázezer :D

arthurthedent 2022.09.25. 12:49:01

@bordon: "az ukrán infrastruktúrát legyaluló légibombázási hadjáratot kellett volna folytatniuk"

Vagyis: ha az elején győznek, akkor győznek. :D

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 12:56:47

@sóhegy049:
"Ez is egy idióta, én nem támogatom őt sem, hanem egy 30 éves történet az államhatár, az etnikai sztori szerintem meg egy vicc."
Az etnikai sztori az tényleg vicc, testvérnép, de az egyik csak elkezdte basztatni a másikat. Mondom, Janukovics rájött, hogy soha nem lesznek EU tagok, az ország hülyébbik fele meg úgy gondolta, hogy de, majd puccsal.

"A többség úgy döntött anno, hogy a Nyugat fele, nem Kelet fele, "
Melyik többség? Már arra gondolunk, amikor 3 megye leszakadt?

" Kérdés: miért nem ismerte el Putyin már NYOLC éve a két szakadár területet? Volt idő. Most meg jó indok, ott van az acálipar, ásványkincsek, stb... 2-300 ezer halott belefér részéről."
Igen, az orosznak se acélipara, se ásványkincse nincs.... Hagyjuk már. Mi a faszért kell úgy beállítani, mintha az a szánalmas putri akkora gazdasági fellegvár lenne? A háromból egyet azonnal annektált. A másik kettőt csak támogatta. Nem tudom, hogy milyen jogi lépések vannak abban, milyen következmények, ha elismeri 8 éve. Mondjuk az, hogy akkor 8 éve kellett volna bemennie?
Egyébként, mintha 21ben hozta volna meg az ukrán a doktrinát, hogy az orosz az ellenség

sóhegy049 2022.09.25. 12:58:40

@bordon: Borzasztó, hogy ezt te komolyan is gondolod. Ezért jöttem olyan messze, hogy vissza se találjak.

sóhegy049 2022.09.25. 13:04:37

@tiltsál ki te gyökér:
"Egyébként, mintha 21ben hozta volna meg az ukrán a doktrinát, hogy az orosz az ellenség"
Nektek ott meg már mindenki, akiből nem lehet hülyét csinálni és hasznot húzni. :-)
Akkor rákérdezek a puccsra: a többi megye hol volt a háromból?

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 13:05:01

@arthurthedent: "Körülbelül akkora terület hiányzik nekik, amennyit a jelenlegi sebességgel előrehaladva 600-1000 év alatt el tudnak foglalni. :"
Donbászhoz? Hát, nem tudom, te melyik térképet nézed.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 13:08:24

@sóhegy049: "Akkor rákérdezek a puccsra: a többi megye hol volt a háromból?"
A háromból? Nem értem a kérdést

bordon 2022.09.25. 13:24:51

@arthurthedent: Oké, akkor most is indokolt lehetne az atomfegyver bevetése, hisz azzal le lehetne zárni a háborút? Akár civil célpontok ellen is?
Az ENSZ világosan állást foglalt és az orosz állam is eszerint jár el: az állam létének veszélybe kerülése esetén vagy tömegpusztító fegyverekre válaszul engedi bevetni az orosz katonai doktrína.
Oroszország létét ezért se lenne szabad veszélyeztetnie a Nyugatnak, mert akkor súlyos helyzet állhat elő Európában.
Az ukrajnai biofegyver laborok is afelé tolják az oroszokat, hogy ez a konfliktus eszkalálódni fog tömegpusztító fegyverek bevetése felé.
A békés, kompromisszumos rendezés lett volna az ukránok érdeke is, de a Nyugat szirénéneke elvette az eszüket. Ha nem irtották volna a donbászi oroszajkú lakosságot 8 éven át, akkor most lehetne egy széleskörű autonómiával rendelkező Donbász Ukrajnán belül. Most lesz egy Donbász Oroszországon belül. Az ukrán ultranacionalisták csöcsre futottak, beszopizták.
De álljunk pozitívan a változáshoz: most megszabadulnak pár milliónyi oroszajkú embertől, igaz, azok viszik a szülőföldjüket is.
Ukrajna majd lesz egy 25 milliós ország, nem baj az, aki most elhúzott nyugatra, az baszik majd visszamenni a nyomorba, korrupcióba, ami Ukrajnát jellemezte mindig is.
De lesz ott sok fegyver, amit nyomonkövetni se lehet már. Ez nem sok jót jelent ám Európára nézve.

fkv.119 2022.09.25. 13:31:32

@bordon: "A hidegháború végével elkezdődött a NATO ámokfutása."

Milyen ámokfutás, pubikám?

"A hidegháború alatt volt egy erőegyensúly a nagyhatalmak közt"

Sose volt, csak eddig tartott amíg a muszkák kivéreztek.

"kölcsönös elrettentés révén nem volt esély arra, hogy kitörjön egy világháború"

Most sincs több esély. Se Moszkva, se Washington nincs végveszélyben. Egyedül a hülye Medvegyev fenyegetőzik London lebombázásával, csak épp elfelejti hogy nekik viszont van atomjuk, és a válaszcsapásban Moszkva GARANTÁLTAN el fog pusztulni. Ez a kölcsönös elrettentés, pubi.

"az amerikai vezetés ki akarta használni a hatalmo vákuumot"

Mint ahogy a muszkák kihasználták Jaltában.

"és rezsimcseréket tervezett szerte a világon"

Úgy-úgy, egész KEurópában lecserélték a legitim vezetést zsidókomcsi férgekre.

"a hidegháború vége után, amíg Oroszország padlón volt"

Ez van amikor valaki olasz szintű GDP-ből próbál meg janizni a nagyok között...

"Szóval béke helyett sok millió iraki, szomaliai, jemeni, szír, kurd, dél-szudáni, ruandai, libanoni, szerb, palesztin, afgán, pakisztáni halt bele abba, hogy"

... a muszkák bujtogatták őket fegyveres lázadásra.

"Ezért kreáltak ellenségeket maguknak."

Ezért haluzott be Putyin geci nácikokat Ukrajnába, igen.

"Eddig egyedül Amerika vetett be atomfegyvereket"

Akkor a tigris, krokodil, kígyó már nem is veszélyes, hiszen azok se vetettek be atomot...

"teljesen indokolatlan helyzetben"

Teljesen indokolt helyzetben.

"csupán demonstratív céllal, hogy megmutassa a szovjeteknek, neki ilyen is van"

Helyből vagy ilyen hülye, vagy nekifutásból?

"Sajnos az oroszok elfinomkodták a háború elejét"

Ez a bucsai mészárlás lenne? Sajnos az ukránok is elfinomkodták, nem az összes muszka fogolynak lőtték át a térdét és hagyták elvérezni...

"Szerbiában láttuk milyen a légihadjárat."

Igen, vannak benne repülők. Tök meglepő...

"Keleten meg orosz többség van, ott jogosan lázadtak fel az emberek az ukrán neonácik ellen."

Senki nem lázadt fel, mind a Krímbe, mind a Donyeckbe hivatásos muszka felforgatókat kellett küldeni, mert nem volt helyben senki aki lázadozzon.

"8 évig irtották ott az ukrán halálosztagok az oroszajkú lakosságot"

Nem irtották.

"Azok a nyugati államok, amelyek elismerték Koszovót Szerbiából kiszakító népszavazás eredményét, most el kell ismerniük ezeket a népszavazásokat is. Kettős mérce megengedhetetlen."

Majd ha a csehszlovákok elismerik a Szigetköz, az oláhok meg Erdély jogos visszatérését Magyarországhoz. Mert ugye nincs kettős mérce.

"Miután kiirtják az oroszajkú donbászi többséget,
kárpátaljai magyarság és Magyarország lesz a következő célpontjuk."

Ahogy a muszkáknak is, csak azok még az anyaországi magyarokat is.

fkv.119 2022.09.25. 13:32:56

@tiltsál ki te gyökér: Nálunk is elzavart sok hazaárulót a forradalom, az ukránoknak is jogukban áll elzavarni a hazaárulóikat. Stepan Bandera az igazi ukrán hős, nem Putyin csicskái!

fkv.119 2022.09.25. 13:34:48

@tiltsál ki te gyökér: Még az se orosz, csak oroszul beszélő ukránok lakják. Ez olyan mint Irakban a síták, egyfelől síták mint Irán, másfelöl arabok, így aztán azon kívül hogy köszi a segítséget, nem nagyon akarnak egyesülni velük. Ahogy aruszki anyanyelvű ukránok se Putyinnal.

fkv.119 2022.09.25. 13:35:33

@tiltsál ki te gyökér: "Hagyjuk már a hülyeségedet, hogy egész Ukrajnát el akarják foglalni."

Már 2x félbehagyták ezt a hülyeséget, egyszer Kijev, most meg Harkov alatt. Pontosabban: félbehagyatták velük.

bordon 2022.09.25. 13:36:00

@sóhegy049: Bővebben? Melyik részével nem értesz egyet a kommentemnek?
Szerinted 194ezer orosz katona elég volt egy ilyen invázióhoz, amikor az ukrán haderő ekkora és az pont ott keleten volt összpontosítva és beásva pozíciókba a Donbász elleni harcok miatt már 8 éve?
Szerinted nem lett volna jobb, ha az amerikaiak Szerbia elleni terrorbombázáshoz hasonlóan az oroszok előbb pár hét alatt legyalulják az ukrán radarokat, fegyverraktárakat, laktanyákat, vezetési pontokat, hidakat, erőműveket, távvezetékeket?
Sokkal kevesebb áldozat lett volna. Mindkét oldalon. Az, hogy első nap első óráiban begördültek a tankokkal, egy Rambo-szintű filmben elmenne. Érdekes, később előkerültek az Iskander ballisztikus rakéták, a Kalibr cirkálórakéták és más precíziós fegyverek. Ezekkel kellett volna szétverni az ukrán hátország minden infrastruktúráját, ahogy azt az USA Szerbia ellen tette. Nem maradt híd állva, radarállomás lebombázatlanul Szerbiában. Ez kellett volna Ukrajnának is, megroppantani a gerincüket.
Én nem mondom, hogy ez szép dolog, de az ukránok is hálásak lehettek volna utólag, mert nem került volna sor véres városostromokra. De nem, elkezdtek úgy háborúzni, mintha 1941-et írnánk.

fkv.119 2022.09.25. 13:36:21

@arthurthedent: Hozhatnák a kazah olajat a NATO-ba, Putyinét le is lehetne onnantól szarni. :)

fkv.119 2022.09.25. 13:37:15

@tiltsál ki te gyökér: "Hirosima békés város volt, még hadiipari termelés sem volt. Kifejezetten civil célpontot támadtak."

Nanking is békés város volt... Azt kapták amit megérdemeltek.

fkv.119 2022.09.25. 13:39:21

@CSOKKI MÁLNA: Ja, nagyon ügyesen el volt dugva Kijev közepén... Az már nem volt rajta a muszka GPS-en, nem fogott jelet a telefon, ezért nem találták... Bezzeg ha az Antarktiszon lett volna... Neked súgnak, vagy helyből vagy ennyire hülye?

fkv.119 2022.09.25. 13:39:53

@arthurthedent: Ez a Lapostévé Lives Matter muszka megfelelője. :)

fkv.119 2022.09.25. 13:42:07

@sóhegy049: Szerintem jó haverok lesznek az ottani muszkák is, akiknek először a házát meg a családját bombázták le, aztán meg kizavarják a frontvonalba harcolni a tezsvírek. Így kell építeni a barátságot. :) Aztán meg csodálkoznak ha hetente nyírják ki a kollaboráns muszkaügynököket, meg drónozzák le a katonai bázisokat a hátországban.

fkv.119 2022.09.25. 13:42:57

@bordon: Neonáci itt csak a zsidókommunista agyakban van, mint pl. a tiéd.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.25. 13:44:36

@nemecsekerno_007: Aha. Szóval nem is az orosz nemzetiség védelméről van szó hanem az olajról? Mit nem mondasz!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.25. 13:49:16

@CSOKKI MÁLNA: " tüzérségi fölényen alapuló" - Ne írj ilyeneket, mert összezavarod gyökeret! :-))

nemecsekerno_007 2022.09.25. 13:51:12

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Pont mint a demokrácia-export.
Hány éves is vagy te Királyfi?

:)))))))))

Azt csak a Netflix-függő kockák hiszik, hogy le tudunk válni az orosz nyersanyagokról.

Egyébként miért tennénk? Mert az USA-nak ez az érdeke?

fkv.119 2022.09.25. 13:51:19

@bordon: "Oké, akkor most is indokolt lehetne az atomfegyver bevetése, hisz azzal le lehetne zárni a háborút?"

Amennyiben atom általi öngyilkosságot szeretnének a muszkák végrehajtani, akkor mindenképpen.

"Az ENSZ világosan állást foglalt és az orosz állam is eszerint jár el: az állam létének veszélybe kerülése esetén vagy tömegpusztító fegyverekre válaszul engedi bevetni az orosz katonai doktrína."

Nem, ez a MAD doktrína, és a józan ész nem engedi elkezdeni a lövöldözést, mert a válaszcsapás GARANTÁLT. Medvegyevet is előbb fogják tarkón lőni, mielőtt megnyomhatná a piros gombot Londonra. Mert az angol rakéták Moszkvában fognak nuclear wintert csinálni.

"Oroszország létét ezért se lenne szabad veszélyeztetnie a Nyugatnak"

Nincs is veszélyeztetve. A muszka gyarmatosítás meghiúsulása nem veszélyezteti Moszkva létét. Nem kötelező hódítani menni. Aki mégis megy, az rábaszik. Ha erre még atomozni is támadna kedve, akkor őt is megatomozzák. Ilyen egyszerű. Ha nekik megéri Kijev és Mariupol Moszkva és Leningrád eltörlését, akkor csak csinálják...

"Az ukrajnai biofegyver laborok"

Azok nem ott vannak, hanem az Aral tenger homokjában, ott ahol a muszkák hagyták!

"A békés, kompromisszumos rendezés lett volna az ukránok érdeke is"

Csak a muszkáké nem, azok inkább támadtak. Most meg ajvékolnak.

"de a Nyugat szirénéneke elvette az eszüket"

A tiédet meg a muszkapropaganda.

"Ha nem irtották volna a donbászi oroszajkú lakosságot 8 éven át"

Nem irtották. Csak nácimentesítették a muszka megszállókat. Ukrán különleges hadművelet, tudod...

"Most lesz egy Donbász Oroszországon belül."

Egészen a visszafoglalásig.

"De lesz ott sok fegyver, amit nyomonkövetni se lehet már."

Mert eddig 1 se volt a muszkáknál, ugye?

"Ez nem sok jót jelent ám Európára nézve."

Ezért nem is hagyja Európa a muszka ámokfutást.

fkv.119 2022.09.25. 13:52:45

@nemecsekerno_007: Vagy mert nekünk is ez az érdekünk? Neked nem, te muszka ügynök vagy, nem magyar, a nyelvet is csak Moszkvában tanultad a KGB akadémia propagandaosztályán.

fkv.119 2022.09.25. 13:56:39

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Valószínűleg a Fortniteból merítette a harci "tapasztalatait".

nemecsekerno_007 2022.09.25. 14:18:49

@fkv.119: Az lenne az érdekünk, hogy drágábban vegyük?

Az a baj, hogy annyira naivak vagytok mint egy ma született cserkész.

Boldeone2 2022.09.25. 14:44:04

@bordon: Az oroszoknak nem volt létszámbeli fölényük szinte sehol, ide-oda kellett csoportosítani a csapataikat, ha valahol el akartak érni valami áttörést."

- Te már csak tudod, ott voltál , megszámoltad őket??? Èppen az a helyzet, hogy az elejèn brutális lètszámbeli fölènyben voltak, mert az ukránok nem számoltak háromoldalú offenzívára, szinte minden katona Donbass- felè volt csoporosítva

Az az igazság, hogy az oroszoknak olyan brutális, az ukrán infrastruktúrát legyaluló légibombázási hadjáratot kellett volna folytatniuk kezdetektől,"

-Az oroszok soha nem uralták a lègteret , a degeneráltak azt hittèk, pár nap alatt Kijevben lesznek !

Èpelmèjű ember ennek a mocsok ruszki bandának nem szurkolhat ! Hol hagytad az eszed ember??? Nem tanultál semmit a törtènelemből!?? Az agonizáló Oroszország 1000x veszèlysebb mint Ukrajna az 1000 azov gardistájával együtt!
A Putyini Oroszország az EU - ellensège!

Boldeone2 2022.09.25. 15:01:01

@bordon: Ez kellett volna Ukrajnának is, megroppantani a gerincüket.
Én nem mondom, hogy ez szép dolog, de az ukránok is hálásak lehettek volna utólag, mert nem került volna sor véres"

Erkölcstelen hozzászólásaid vannak ! Mi az hogy meg kellett volna roppantani a gerincüket?? Nem szègyelled magad?
Az ukránok is látják, hogy itt a putyinista, dehumanizált szèlsőjobb az " ukránok gerincènek megroppantását kívánja " , ès mèg van pofátok nácizni az ukránokat!?
Elèg csak megnyitni a Pesti Srácok kommentszekciót, rögtön belefuthatunk az Ilyen aljasságokba....

Fogd már fel ember, az ukránok nem akarnak soha többet orosz igába kerülni , egy bukott , agonizáló birodalom függő területèvè válni
Inkább èlet- halál küzdelmet vívnak a vègsőkig , de nem engednek a ruszki diktátumoknak
A règi posztszovjet - ruszki világ ÖRÖKRE elbukott , azt semmilyen erő többet nem tudja visszaállítani. Az ukránok ebben teljesen egysègesek
100x inkább a nyugati út, mint újra a ruszki vazallus státusz!

fkv.119 2022.09.25. 15:18:41

@nemecsekerno_007: Kérdezd meg Viktor gazdádtól, hogy a ami érdekünk-e hogy az "olcsó" muszka gázt 7x annyiért vesszük!!! Valóban mérhetetlenül naív vagy, mint az összes többi muszkaszopó.

fkv.119 2022.09.25. 15:20:10

@Boldeone2: A Pesti Prostikat nem megszűntették?

bordon 2022.09.25. 15:22:54

@Boldeone2: Gyerekes dolog ez a szurkolás olyan kérdésekben, amik se nem érintenek minket, se ráhatásunk nincs. Én az oroszoknak nem szurkolok, csak leírtam, hogy mi a helyzet és mit csesztek el.
Az ukránoknak se szurkolok. Ez nem egy olyan téma, amiben szurkolni kellene egyik félnek is.
Egykutya a két nép magyar szemmel, meg közelmúltig mindenki szemében egykutya volt, egy brit nem tudta volna megmondani a különbséget hallás alapján a két nyelv között, ma se tudná. Olyan ez, mintha a csehek és a szlovákok esnének egymásnak, testvérharc. A legközelebbi rokonok, majd lemeccselik maguk közt. Ahol egy 145 milliós atomhatalom meg egy 44 milliós szélsőségesek által feltüzelt nép, Európa két legkorruptabb állam osztja egymásnak a pofonokat, ott legjobb nem beavatkozni. A magyar érdek, hogy ebből kimaradjunk.

Tény, hogy az oroszok elszúrták az offenzíva elejét, ezért szenvedtek súlyos veszteségeket.

Európával, a legeuropéerebb politikusokkal jól üzleteltek az oroszok a közelmúltig. Schröder és a többiek. Jött a jó olaj, a gáz, nem mondanám, hogy Putyin az EU ellensége. Inkább az EU prosperálásában érdekelt, az oroszok nyersanyagainak, olajnak, gáznak, gabonának ez hatalmas piac volt. Az EU is jól járt. Oroszország a különleges művelet megindítása után sem zárkózott el az olaj és gázszállításoktól. Az EU igazi ellenségei, a Brexit óta kívülről ugató britek és az EU-t pórázra kötni akaró amerikaiak nyomására lett leállítva az orosz energiahordozók importja. Az EU recessziójában az angolszász imperialisták érdekeltek, nem Oroszország.

Nyilván az oroszoknak is megvan a maguk érdeke, az oroszajkú ukrajnai lakosság védelme. Amerika amerikai állampolgárok védelmére hivatkozva lerohant már országokat, puccsolt meg kormányokat. Panama, Grenada.
A NATO a hidegháború után egy funkciójá vesztett, felduzzasztott, hadiipari konszernek érdekeit szolgáló maffiává vált. Azóta keresi és szítja a konfliktusokat, hogy igazolja létét és horribilis kiadásokra kényszerítse a tagjait. Volt már ilyen a történelemben, az antik görögöknél, amikor Athén elkezdte a katonai szövetsége tagjaitól követelni az adót, hozzájárulást. Ez van az ilyen struktúrákkal, nem akarnak elhalni, mert Nyugaton cégek százai, munkahelyek százezerei függnek hadiipartól.

6.Lenin 2022.09.25. 15:29:24

@Boldeone2:

Majd ebbe buknak bele, földjeiket, jól menő dolgaikat eladták. Sok vagonnyi kölcsönt kell visszafizetniük. Mire újra felépítenék az országot-ha marad kivel- de miért is? Ők abból nem sokat fognak élvezni.
Mellesleg ez tényleg egy érdekes kérdés. néhány éve egy bíró dicsekedett az indexen, hogy Angliában idősügyi menedzser (betegtologató) kb 2000 €-ért ami ott szart és egy lenézett koszos bevándorló. Mi neki ebben a jó? Sok ismerősöm visszajött nyugatról, ha maradt neki mire. Itthon jobban élnek.

bordon 2022.09.25. 15:34:18

@Boldeone2: Az ukrán világ rosszabb, mint a ruszki világ, Ukrajna az egyetlen ex-szovjet állam, ahol rosszabbul éltek az emberek, mint a szovjet uralom alatt. Mindenhol máshol jobb lett idővel az élet, ezt pedig az ukránok a hírhedt ukrán korrupciónak köszönhetik.

Az ukránok sajnos csökött és megkésett nemzetfejlődésük miatt ilyen fasisztoidok. A szlovákoknál volt ilyen eszement trend a 90-es években, de lassan kinövik. Az ukránokból még pár évtizedig nem lesz európai nép, de talán soha. Eleve más kultúrkör, ortodoxok, nem nyugati keresztények. 1000 év választja el őket Európától. Megjegyzem az oroszokat is.

Ha megroppantja a gerincüket egy orosz csapás az elején, a bohócot elűzik, visszakerül a megpuccsolt elnök a helyére, akkor nekik is sokkal jobb lenne. Hihetetlenül olcsón kaptak az olajat, gázt korábban. De az angolszász imperialisták ezt nem nézték jó szemmel, kellett nekik Európa utolsó nagy, termékeny földterületekkel rendelkező országa. Biden crack kokain függő fia is oda lett küldve, igazgatósagi tagnak olajcégbe, biolaborokat felhúzni, egyengetni a haverok bizniszét. Ukrajna jobban járt volna, ha Ausztriához hasonlóan semleges marad.

fkv.119 2022.09.25. 15:35:01

@6.Lenin: A haverjaid azért jöttek vissza, mert képzetlenek voltak, és nem léhűtőket keresnek Angliában, hanem szakképzett melósokat. Na azok viszont nem jönnek vissza, sőt.

arthurthedent 2022.09.25. 15:35:18

@tiltsál ki te gyökér: "Igen, az orosznak se acélipara, se ásványkincse nincs.... "

Végén kiderül, hogy az oroszok olyan gazdagok, hogy el sem fogadnak már semmit. Elég van nekik mindenből. A világtörténelemben most először. Te nem egyszerűen hülye vagy, te a világot nézed hülyének. :D

arthurthedent 2022.09.25. 15:38:22

@bordon: "Ha megroppantja a gerincüket egy orosz csapás az elején, a bohócot elűzik, visszakerül a megpuccsolt elnök a helyére, akkor nekik is sokkal jobb lenne. "

Amilyen hülye vagy egy hozzászólásban próbálod meg beadni milyen szar volt a zelenszkij előtt és milyen jó lett volna nekik, ha visszatérne az, ami zelenszkij előtt volt. :D

6.Lenin 2022.09.25. 15:41:39

@fkv.119:

Nem csak Angliából, de Németországból, Hollandiából, USA-ból is jöttek vissza. Sokat meséltek, hogy hányan is béreltek egy lakást, mennyit is kellett melózni. Az őslakókkal mi is volt a kapcsolatuk stb.
Kevés sikeres kitántorgót láttam. A nagyja szarabbúl él, de valamiért azt elfogadja, pedig naponta alázzák meg még a máshonnan jött bevándorlók is. Ne próbálj te másokat átverni.

fkv.119 2022.09.25. 15:46:07

@6.Lenin: Munkanélkülire, segélyesre ott sincs szükség, az van nekik is. Akik csak úgy a semmire, pláne nyelvtudás nélkül mentek ki, azok mégis mit vártak? Ezek jönnek vissza, nem azok akik tudnak is dolgozni. Lesz belőlük újra magyar közmunkás.

fkv.119 2022.09.25. 15:47:49

@6.Lenin: "Kevés sikeres kitántorgót láttam."

Nem csodálom, ezek nem nálad szoktak bejelentkezni sírva vigadásra, hanem kint számolják a dollárkötegeiket. Százezrek húztak el innen, 1 se jött vissza. Kivéve a cigány munkanélküliek, akinek ki se kellett volna mennie.

"Ne próbálj te másokat átverni."

Pont ezt mondom neked!!!

6.Lenin 2022.09.25. 15:48:31

@fkv.119:

Altasd magad a hülyeségeiddel.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.09.25. 15:56:28

@6.Lenin: "Majd ebbe buknak bele, földjeiket, jól menő dolgaikat eladták" - Nem adták el a földjeiket. Hazudsz.

sóhegy049 2022.09.25. 16:09:04

@6.Lenin: Neked ez a hepped, hogy ki maradt ott, vagy ki ment vissza? :-)
Baszod, én élek itt nyugodtan, nincs naponta politikai kampány és balhé, nem tudom elkölteni a pénzem, soroljam? Lehet, hogy vénségemre visszamegyek és hátradőlve felélem, ami itt megmaradt.

6.Lenin 2022.09.25. 16:12:56

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Mit gondolsz te gyökér, ingyen ad a nyugat bármit is a "barátainak"? Nekünk mit kellett adni azért , hogy bevegyenek egy szar szövetségbe? Nem kell túlzásba vinni az önreklámozásodat mekkora gyökér vagy.

6.Lenin 2022.09.25. 16:18:25

@sóhegy049:

Én csak azt mondom amit nekem személyesen meséltek azok, akiket ismerek. Te azt mondhatsz, amit csak akarsz, nem tudom ellenőrizni és nem is akarom. Örülj annak, ha neked valami sikerült a kis nyomorult életedben. Tudod akik dicsekedni szoktak azok kb 90 % -át a dolgoknak kiszínezik, kamuznak. Miért szeretnél visszajönni? Talán itt írtad, hogy azért mentél olyan messzire, hogy ne tudj visszajönni. Már most kamuzol, vagy gond van a memóriáddal?

sóhegy049 2022.09.25. 16:25:57

@6.Lenin: Semmi dicsekvés, csak a fasz ki van a hülye mantráddal.
Alig van már ott szakember, már innen Ázsiából mennek oda dolgozni. :-)
Akkor tényleg tömegek mentek vissza.
Lapozzunk.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 16:34:57

@fkv.119:
"Stepan Bandera az igazi ukrán hős, nem Putyin csicskái!"
Ja. A nagy ukrán hős egy náci kollabpráns..

Én értem, hogy te egy kisnyilas vagy, de annyit hazudozol itt, hogy nem igaz.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 16:37:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Mit makogsz? Szerinted ki lehet a pilótát lőni a gépből?

Nem, szerintem nem. Te mondtad, azóta kérdezem, hogy hogyan. És ne gyere a szokott hülyeségeddel, hogy idézzem, már idéztem többször, hogy hol és mekkora baromságokat hordtál össze.

" Az ny nem betű, hanem hang" "tejhatalom" "felkiáltó jel"

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 16:58:14

@Boldeone2:
" ès mèg van pofátok nácizni az ukránokat!?"

Hát bazmeg, kik rohangáltak horogkereszt alatt, te hülye?

6.Lenin 2022.09.25. 17:00:29

@sóhegy049:

Lapozhatunk, de máskor figyelmesebben kamuzz. Ne akard elhitetni velem, hogy nem értem meg azt , amit nekem mások mondanak vagy személyesen láttam. Én csak azoktól fogadok el hitelesnek valami, akiket személyesen ismerek. Szerencsére sok ezer embert ismerek a foglalkozásom (volt) által, meg az által, hogy szinte laktam már Mo minden régiójában (ez a 7. hely jelenleg , de készülök költözni ismét.

fkv.119 2022.09.25. 17:11:32

@6.Lenin: Csak ne próbálj másokat átverni a hazugságaiddal!

fkv.119 2022.09.25. 17:12:45

@6.Lenin: Szóval pár kocsmatöltelék haverod alkeszos mesemondására alapozva hadoválsz itt összevissza ekkora arccal? :DDD

fkv.119 2022.09.25. 17:14:04

@tiltsál ki te gyökér: Mi van zsidókommunista, még mindig a nyilasozás meg anyád táboroztatása Auschwitzban a legnagyobb családi traumád? Ezért lettél internacionalista komcsi hazaáurló, ugye?

sóhegy049 2022.09.25. 17:14:05

Fe@6.Lenin: Feltételes mód, megvan, nagymagyar?
"Lehet" szó értelmezése?
A lényeg, hogy ha te ezer ember történetét ismered, akkor valamihez hozzáférsz. :-))) Tőlem ott laksz, ahol akarsz, annyit költözöl, amennyit akarsz, csak állandóan ez a témád, hogy mindenhol és mindenkinek g.ci szar, mikor lehet át sem lépted az országhatárt. Én nem szerettem ott élni, mindegy ki volt kormányon. Nekem ez a világ csavargója-cigány élet jött be. Ennyi. Amit megéltem, azt el nem veszi tőlem senki. A poszthoz még hozzátartozik, hogy vélelmezem, egy percet nem voltál sem a Szovjetunióban, sem a mai Oroszországban, de osztod többed magaddal az észt róluk. Akkor üzenem, hogy anno Kádár kismiska volt a mai Oroszországhoz képest.

bordon 2022.09.25. 17:17:02

@arthurthedent: Ukrajnában nem lenne neonáci alakulatok oroszajkú lakosság elleni népirtása, nem lenne orosz intervenció, nem szakadt volna el Krím, Donyeck, Lugansz, Herszon, Zaporozsja. Ukrajnának csak le kellett volna mondani a NATO tagságról, bezsebelni az orosz-európai energiahordozók tranzitdíját, nemzetiségeknek jogokat adni, nem náculni. Lehettek volna egy keleti Ausztria. Ja, az elitjük ellopott mindent, a Porosenkó féle oligarchák. Ezért nem látja át az ukrán proli, hogy mekkora lehetőség volt abban, hogy Ukrajna rátelepedhetett az orosz-európai olaj és gázkereskedelemre. Mert az átlag ukrán nem látott semmit a profitból.
Nem az oroszajkú lakosság ellen kellett volna holokausztot folytatni, hanem rendet tenni az ukrán elitben. Ehelyett felfordulást csináltak, az ukrán oligarchák neonáci alakulatai uralják az országot.
10 millió ukrán menekült el nem a háború elől, hanem a nagy ukrán nyomor elől, mert az akkor is fennáll, ha a drogos bohóc az elnök a mindig szépen megborbélyozott szakállával.

arthurthedent 2022.09.25. 17:18:34

@6.Lenin: "Én csak azoktól fogadok el hitelesnek valami, akiket személyesen ismerek."

Ideje lenne megismerkedni pár emberrel, akik elvégeztek valami iskolát. :D Igen, magas labda volt, nem tudtam megállni. :D

arthurthedent 2022.09.25. 17:22:16

@bordon: "Ukrajnának csak le kellett volna mondani a NATO tagságról, bezsebelni az orosz-európai energiahordozók tranzitdíját, nemzetiségeknek jogokat adni, nem náculni."

Hát persze. Te: Moldovában is nácultak, NETO tagok akartak lenni? És mondcsak, Csecsniába is nácultak, ott is NATO tagok akartak lenni? Hol vannak még nácikok?

Oroszország mint a nemzetiségi jogok bajnoka, ez azért elég groteszk világképre vall ám!

arthurthedent 2022.09.25. 17:24:13

@bordon: "Ehelyett felfordulást csináltak, az ukrán oligarchák neonáci alakulatai uralják az országot."

Neked még nem szólt a kreml, hogy a napokban elengedték az azovi légia vezetőinek jó részét? Efftárs, figyelj, elavult propagandát nyomsz!

bordon 2022.09.25. 17:24:57

@arthurthedent: Zelenszkij és Porosenkó előtt nem volt háború. Nem irtották az oroszajkúakat, bár egy elnyomó, fasisztoid ukrán nacionalizmus már akkor éledezett. De volt olaj, gáz, a világpiaci árak alatt. A nyomor akkor is pont akkora volt, mint ma, korrupció pont ugyanakkora. Ezt háború nélkül kellett volna megoldani. Ukrajna egyetlen problémáját se oldja meg a mészárlás. Ha az ukránok a saját korrupt ukrán elitjükkel számolnak le, nem pedig a gazdasagukat verik szét, a.hozzájuk hasonló, csak épp oroszajkú prolikat cseszegetik, pótcselekvés gyanánt, ha szarnak a NATO uszítására és élvezik az orosz-európai fosszilis energiahordozók kereskedelméből befolyó hasznot, semlegesek maradnak, akkor jólétben élhetnének.

Mivel valódi gyökeres változást nem tudtak elérni, ezért frusztráltan az orosz etnikumú földijeik ellen fordultak, erre heccelték őket az oligarcháik, mert inkább az oroszajkú honfitársukat irtsák, minthogy a korrupciót számolják fel.

6.Lenin 2022.09.25. 17:26:18

@sóhegy049:

Nem állandóan, csak ha valaki megpróbál kamuzni. Sok ezer az az ezer, de ez tényleg lényegtelen. 6,5 évig éltem külföldön is, de Európában bejárta néhány országot, de ez is lényegtelen. Ukrajnában voltam, hallottam néhány dolgot a maffiáról, azoktól akik a védelmük alatt álltak. Oroszban nem, de katonaként pont kiestem, másik csapat ment gyakorlatra (rakétások). Vagyis láttam varjút karón, nagyjából meg tudom ítélni, ki szeretne kamuzni. Ennyi.

arthurthedent 2022.09.25. 17:26:58

@bordon: Arról mesélj, hogy az oroszok az emberi jogokat védik ukrajnában, az olyan jó volt. :D

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 17:28:49

@fkv.119: Hát, ha valaki itt nem kommunista az én vagyok. Te meg egy kis gyáva nácika vagy.

bordon 2022.09.25. 17:36:17

@arthurthedent: igen, ez is mutatja, hogy az oroszok nem olyanok, mint az amerikaiak. Rendszeresen vannak fogolycserék, az oroszok tartják a szavukat, nem céljuk kiirtani az ukránokat. Még a nácik is kaphatnak egy esélyt.
A demokrácia nagy bajnoka, Amerika a vélt ellenségeit bárhol a világon összeszedi fegyveres erővel, majd CIA black site börtönökbe meg Guantanamo nevű kies tengerparti üdülőbe zárja vagy az Abu Ghraib nevű hotelben szállásolja el őket határozatlan időre, jogi képviselet, bírói eljárás, mindenféle vád nélkül.
Gondolod ezt kellett volna Oroszországnak is csinálni azokkal a neonáci banderistákkal? Guantanamohoz hasonlóan vád, eljárás, képviselety emberi jogok nélkül bezárni őket valami szibériai táborba? Meglehet, de ezek szerint Oroszország jobban tiszteli az ellenségeit is, mint az amerikaiak a barátaikat.
Ja, az amerikaiak is elengedtek ám szélsőséges foglyokat nagylelkűen, ha az érdekük úgy kívánta, például az Abu Bakr al-Baghdadi nevű fószert, aki aztán megcsinálta nekik az ISIS-t a síita irakiak és az alawita szírek ellen. Mert nehogy már az iráni befolyás növekedjen Irakban és Szíriában.

bordon 2022.09.25. 17:38:29

@arthurthedent: Az oroszokat belekényszerítették a háborúba. Ezt nem én mondom, hanem Ferenc pápa mondta.
Vele vitatkozz!
Az oroszok az orosz emberek érdekeit védik azok szülőföldjén. Ahol a nyugat-ukrajnai neonáci idegen, ahol semmi keresnivalója, ahol az oroszajkú lakosságot 8 éven át irtotta a kijevi rezsim.

bordon 2022.09.25. 17:41:53

@arthurthedent: Oroszországban ezerszer jobb a nemzetiségek helyzete, mint mondjuk Ukrajnában. Úgy általában nem a nemzetiségi probléma az égető oroszoknál, hanem minden más: szegénység, korrupció stb.
De széleskörű autonómiája van a kisebbségeknek, igaz úgy általában a helyzet elég szar, főleg a perifériákon, ahol ezek a kisebbségek élnek. De az ott élő oroszoknak is szar...
Ukrajnában meg konkrétan az etnikai, nemzeti kisebbségeket nyomják el.

Etniez 2022.09.25. 17:45:38

@bordon: ezt a Ferenc Pápa idézetet hol találom?

Etniez 2022.09.25. 17:47:31

@bordon: " Oroszországban ezerszer jobb a nemzetiségek helyzete, mint mondjuk Ukrajnában."

Oh igen. Most viszik őket megdögleni Ukrajnába erőszakkal. Mert a kisebbségek valahogy kurvára felülprezentáltak ebben a háborúban és a mostani sorozásban.
Bárcsak cserélhetnél velük.

bordon 2022.09.25. 17:47:54

@arthurthedent: Moldováról volt egy megállapodás, hogy Románia nem csatolja magához, ez folyton napirenden van a románoknál. Az oroszok és mellesleg az ukránok is ez ellen léptek fel a transznisztriai konfliktus során. Igen, ott nem csak orosz, de ukrán önkéntesek is harcoltak ám a románok által támogatott moldovaiak ellen.
Csecsenföldön volt egy iszlamista felkelés, két háború, majd béke. Széleskörű autonómia, mérsékelt iszlám van ott jelenleg. A szélsőséges iszlamista csecsenek most épp az ukránok oldalán harcolnak. Kadirov akármennyire nem egy demokrata vezető, nem a szélsőséges, hanem a mérsékelt iszlámot képviseli. Ha az ukránok oldalán harcoló csecsenek kerülnének hatalomra Csecsenföldön, akkor egy ISIS-hez hasonló kalifátust hoznának létre. Ott Kadirov a kisebb rossz. Csaxólok.

fkv.119 2022.09.25. 17:49:11

@tiltsál ki te gyökér: Ez az, szopjátok le egymást Matyikával a nagy nácizás közben, te kis zsidókommunista hazaáruló!

Etniez 2022.09.25. 17:50:07

@Etniez: infostart.hu/kulfold/2022/09/21/ferenc-papa-az-ukranok-kinzasnak-es-borzalmaknak-vannak-kiteve-a-sajat-hazajukban

"A Szentatya nemes népnek és mártíroknak nevezte Ukrajna lakóit."
Figyeld, mit mondott a Pápa. Hoppá. Hazdozni jobban kell itt, tudtad?

Etniez 2022.09.25. 17:51:48

De engem leginkább Csoki újabb prognózisa érdekelne, eddig még egy sem jött be, hátha most megtörik a jég :D

fkv.119 2022.09.25. 17:52:40

@bordon: "Az oroszok az orosz emberek érdekeit védik azok szülőföldjén. Ahol a nyugat-ukrajnai neonáci idegen"

>>> A csoport magját kelet-ukrajnai, oroszul beszélő ukránok adták <<<
index.hu/kulfold/2022/03/17/azov-ezred-szelsosegesek-ukrajna-front-haboru-orosz-ukran-konfliktus-mariupol/

Most akkor a náci orozsoktól akarják megvédeni magukat a náci oroszok? :DDD

bordon 2022.09.25. 18:01:06

@Etniez: A burját, csecsen, oszét.meg egyéb etnikumok olyan területen élnek, ahol nem sok perspektíva van, viszont van sok gyerekük, akiket el kell tartani. Hagyományosan ők katonáskodnak, ez a kitörési pont arrafelé. Ahogy minden nyomorult rétegnél a világ minden országában. Amerikában a latinóknál, Franciaországban az arab, néger szívesen áll be katonának. Magyarországon meg a roma fiatalokat csábítja a honvédség.
Az erőszakos sorozás Oroszországban pont a Starbucks kivonulása miatt ajvékoló, liberált orosz fiatalokra irányul, őket gumibotozzák tüntetéseken, ők azok, akik beülnek a Hyundai terepjáróba és elindulnak Finnország vagy Grúzia felé vagy licitálnak egyirányú repülőjegyekre.
A csecsen, ingus, oszét, burját meg jelentkezik a behívóval, mert amúgy is a katonáskodás arrafelé szinte az egyetlen hivatás.
Nem nagyon látsz burjátokat tüntikézni a mozgósítás ellen. Akik tüntikéznek, azok a liberált nagyvárosi orosz etnikumú fiatalok. Őket előállítják és a rendőrörsön megkapják a behívót.

Mellesleg Amerika háborúiban is a csóró, jogfosztott, kirekesztett rétegek lettek feláldozva. Vietnámban a négerek hullottak aránytalanul nagy számban, mert őket inkább vitték a dzsungelbe. Az egyetemre járó fehér hippik meg megúszták és cocacola mámorban (meg beLSD-zve) fetrenghették végig a 70-es éveket, majd yuppiekká válhattak a 80-as években.

bordon 2022.09.25. 18:08:41

@Etniez: pubika, az, hogy a pápa elítéli az oroszokat, nem zárja ki, hogy a háborút kiprovokltnak tartsa

Nyilván az oroszok támadtak, de a pápa is tudja, hogy ebbe nyugati erők belekényszerítették az oroszokat. Sarokba lettek szorítva, tudatosan. Az ukránok fel vannak használva. Ami szomorú, de ezt a konfliktust kiprovoklta a Nyugat. Elsősorban az angolszász hatalmak.

www.theguardian.com/world/2022/jun/14/pope-francis-ukraine-war-provoked-russian-troops

Ettől még nyilván elítéli a támadókat, de úgy látszik mélyebben átlátja a dolog hátterét, mint te.
A pápa, mint egyházfő kisbetűs szó. Ha a magyar városról írsz, akkor írj Pápát. Tanulni, tanulni, tanulni.

Etniez 2022.09.25. 18:55:47

@bordon: jaja, kiprovokált. Ukrajna provokált a függetlenségével.
Oh wait.

Köszönöm a tanítást, telefonról írok, sok a hiba amúgy is.

fkv.119 2022.09.25. 19:02:14

@Etniez: A brodon nevű rendszerhibát észrevettem én is.

arthurthedent 2022.09.25. 19:25:10

@bordon: "Moldováról volt egy megállapodás"...

Szóval a lényeg: oroszország pont azt csatolja magához, azt támadja meg, akit akar, de te mindegyikre tudsz valami magyarázatot. Egyszer megállapodás, máskor provokáció, megint másik esetben meg hát ugye szerda volt... :D

Etniez 2022.09.25. 19:50:27

@arthurthedent: Hogyne, Oroszország mindig áldozat. Nem tudtad?

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 21:30:14

@Etniez:
"Most viszik őket megdögleni Ukrajnába erőszakkal. Mert a kisebbségek valahogy kurvára felülprezentáltak ebben a háborúban és a mostani sorozásban."
Tartalékosokat mozgósítják. Ha a szibériai Ivánnak bejött, hogy tartalékos legyen, ezért évente kap X összeget, akkor egy szót sem kéne szólnia, hogy behíváskor mennie kell. Még ezt sem érted, sofőr?

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 21:33:46

@Etniez:
" Hazdozni jobban kell itt, tudtad?"
Ja, az neked tényleg jól megy, múltkor elmondtad, hogy a tej olcsóbb Angliában, egy keresés volt megcáfolni...

Etniez 2022.09.25. 22:01:01

@tiltsál ki te gyökér: remélem te is tartalékos vagy. Együtt lehetnél az orkjaiddal.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 22:02:08

@Etniez: "Oroszország mindig áldozat."
Az elmúlt 200 évben átlag 35 évente azért csak megtámadták őket.

Mondj hirtelen még egy országot, amelyet megtámadott, a Francia, Német, Angol, Török, Japán, Svéd, Lengyel.

Etniez 2022.09.25. 22:03:05

@tiltsál ki te gyökér: hosszabb lista lenne, Oroszország kit támadott meg..

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 22:03:40

@Etniez: Mert ha magyar tartalékos vagyok, akkor együtt lennék a kikkel is?

fkv.119 2022.09.25. 22:05:15

@tiltsál ki te gyökér: Mondjunk országokat amikot a muszkák megtámadtak? Egyszerűbb olyat mondani, amit nem!

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 22:09:47

@Etniez: Múltkor azt hazudtad, hogy olcsóbb a tej arrafele. Egy keresés volt, hogy bebizonyítsam, hogy hazudsz.
A fizetések meg nem hatszor akkorák, szóval ebben is hazudsz.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 22:11:34

@fkv.119:
Figyelj kisnyilas!
Senki nem mondta, hogy nem támadtak meg másokat.
Ha viszont a történelmed folyamán ennyien, ennyiszer megtámadnak, akkor valahol jogos az igény, hogy nem akarnak atomrakétákat a hátsó kertbe, nem?

fkv.119 2022.09.25. 22:14:31

@tiltsál ki te gyökér: A szomszédaiknak is jogos az igény hogy legyen atomuk, ne gyarmatosíthassák őket tetszés szerint minden héten a muszkák.

Etniez 2022.09.25. 22:16:07

@tiltsál ki te gyökér: magyar átlagbér 5m/év, UK 12m/év.

Na, ha a tej meg kb ugyanannyi, akkor hol olcsóbb? Te veszel több tejet vagy én?

:D

Na uborka, mára ennyi veled, mert megint lendületből tolod a kretént.

Etniez 2022.09.25. 22:18:27

@tiltsál ki te gyökér: attól nem félek, hogy te katona vagy. Ha mégis akkor max fatörzs, mert buta vagy és nulla a tudásod hadászatban, azt már mindenki leszűrte.

fkv.119 2022.09.25. 22:34:51

@Etniez: A tartalékosok leginkább cigányok, kis barátunk ezzel elárulta magát. :)

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 22:43:07

@Etniez: 5m/év, UK 12m/év.
Tehát akkor hatszoros. Oké sofőr.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.25. 22:46:18

@Etniez:
"attól nem félek, hogy te katona vagy"
Soha nem is mondtam ilyet.

"Ha mégis akkor max fatörzs, mert buta vagy és nulla a tudásod hadászatban, azt már mindenki leszűrte."
Nem, a jósdás kurt, meg egy balfasz segédápoló szűrte le a nagyívű következtetéseket. Ne is említsük, hogy a realitás már annyiszor szájbaszart titeket, hogy nem is érdemes számolni.
Márciusban bazmeg azzal kampányoltál, hogy mindjárt kifogy az orosz. Tessék. Szeptember van, aztán még mindig lő. Elfoglalta Ukrajna 20%-t, úgy, hogy bazmeg odavitt 150ezer pléhsisakos éhező és fázó katonát. :D:D:D:

bordon 2022.09.25. 23:30:52

@fkv.119: Nem értem mire akarsz kilyukadni. Nyilván vannak orosz nemzetiségű oroszgyűlölők is. Ahogy Magyarországon is vannak magyar nemzetiségű magyarellenes erők.

Zelenszkij, a bohócelnök is orosz anyanyelvű, nem ukrán! Az ukrán nyelvet később tanulta meg, ennek ellenére beállt véresszájú oroszgyűlölőnek. Nagyon européer módon felszólította a kb. 10 millió oroszajkú ukrajnai polgárt, hogy ha a gyerekeiket oroszul akarják tanítani, meg akarják őrizni az anyanyelvüket, akkor takarodjanak Oroszországba, nincs helyük Ukrajnában. Most meg is teszik ezt, népszavazással elszakadnak és viszik a szülőföldjüket is vissza Oroszországba.

Zelenszkij részben legalábbis zsidó származású (bár teljesen vallástalanul nőtt fel), ennek ellenére élvezi a szélsőjobbos neonácik és a szalafista csecsen terroristák támogatását is. Vannak ilyen furcsaságok. Amikor hatalom közelébe kerül az ember, akkor sokmindenre képest.
Az már csak hab a tortán, hogy nagy demokratának tartják őt Nyugaton, de egyre diktatórikusabban uralkodik.

fkv.119 2022.09.26. 00:21:44

@bordon: Pedig egyszerű. A Putyin által annyira keresett nácik pont muszkák.

"Nagyon européer módon felszólította a kb. 10 millió oroszajkú ukrajnai polgárt, hogy ha a gyerekeiket oroszul akarják tanítani, meg akarják őrizni az anyanyelvüket, akkor takarodjanak Oroszországba, nincs helyük Ukrajnában."

Ilyet mi is mondtunk nekik 89-ben. TOVARISI KONYEC!!!

Zelenszkij jól csinálja a dolgát - a saját szempontjából. Bárcsak a mi politikusaink álltak volna így ki a magyar érdekekért. Pl. a szomszédos tróger népek NATO és EU felvételéhez megkövetelték volna a magyarellenes törvények (Benes dekrétumok, stb) eltörlését, a magyarok jogainak biztosítását, illetve a határrevíziót, hogy a színmagyar tömbök (Csallóköz, Dél-Felvidék, Nyugat-Kárpátalja, Észak-Erdély, Délvidék) hazatérjenek.

bordon 2022.09.26. 04:07:27

@fkv.119: Amit te számonkérsz a magyar politikusokon, azt pont Putyin csinálja a külföldön rekedt oroszok érdekében. Csak ugye neki van katonao ereje is ehhez. Zelenszkij kiárusította az országát a Nyugati imperialistáknak. Ő oroszajkúként született, de ennek ellenére vkszit a prímet az orosz anyanyelvűek elnyomásában.

bordon 2022.09.26. 05:28:48

@fkv.119: A határontúli magyarok helyzete azonos az Ukrjnában élő oroszok helyzetével. Zelenszkij és az ukran szélsőséges nacionalisták úgy nyomják el az ottani oroszokat, ahogy a román, szlovák, szerb és UKRÁN elnyomja a határontúli magyarokat. Sőt, az orosz kisebbséget fizikailag semmisíti meg a kijevi rezsim.
Az oroszokat nem kötelező szeretni, de pont az Orosz Föderációban a tagköztársaságok olyan autonómiát élveznek, ami nyugaton is példátlan. Ukrajnában, Szlovákiában meg Romániában agyfaszt kapnának a helyi nacionalisták, ha az ottani magyarok olyan autonómiát élveznének, mint az orosz föderáció nemzetiségei.
Mondjuk Szerbiában Vajdaság elég széles autonómiát élvez (igaz nem etnikai alapút), olyat, amilyet Székelyföld vagy Felvidék sose fog megkapni.

bordon 2022.09.26. 06:14:09

@fkv.119: Zelenszkij beleugrasztotta az országát egy háborúba, mert hallgatott a nyugati imperialisták szirénénekére, belengette a NATO tagságot, amiről tudta, hogy a vörös vonal az oroszok szemében. Most se NATO tagság, se orosz olaj és gáz nem lesz.
Sikerült egy 44 milliós országból 30 milliósat csinálni, elveszteni a területe kb. 15%-át, ágyútöltelékként odadobninaz ukránokat a nyugati héják kedvéért. Pedig minden lehetősége megvolt, hogy békét kössön, autonómiát adjon Krímnek, Donbásznak. Aminek példája alapján Kápátalja is autonómiát kaphatott volna egyszer.
Mert a bohóc kevésbé radikális nacionalistának indult, mint Porosenkó, de aztán csak sikerült eltolni őt is a szélsőséges soviniszta irányba.

Ukrajna korábban is egy pöcegödör volt, most is az, az is marad. Tehát ők sokat nem vesztettek. Mennek migránsnak Németországba, ahol a segílyke összege jóval magasabb, mint Ukrajnában egy egyetemi oktató fizetése. Az igazi vesztes Európa, Németország, Franciaország, Olaszország, Magyarország, Ausztria lesz. Csak júliusban 13,7% volt az infláció Magyarországon. Megérte? Ja, Amerikának megérte, a dollár egyre csak erősödik.

Ja, és az általad ünnepelt ukrán szélsőségesek azok, akik a kárpátaljai magyarokat zaklatják. Banderista lobogók alatt vonulgatnak, gyújtogatnak.

fkv.115 2022.09.26. 06:27:54

@bordon: Zelenszkij nem Putyin, nem ugrasztotta bele országát Ukrajna megtámadásába. Az a muszka gazdád volt. Nekünk is imperialista szirénének kellett mindig fellázadni minden gyarmatosító ellen, ugye? Ha nincs szirénének, még mindig a török / tatár / muszka faszát szopjuk, mert annyira hülyék vagyunk hogy nem jövünk rá magunktól is hogy jobb szabadnak lenni... Te legalábbis biztosan...

"Sikerült egy 44 milliós országból 30 milliósat csinálni"

Igen, Sztálinnak a Holodomorral...

"Most se NATO tagság, se orosz olaj és gáz nem lesz."

Most lesz csak igazán NATO tagság, hiszen kikerülnek azok a megbízhatatlan muszkaszívű egyének az országból akik miatt nem vettük volna fel ezeket a NATO-ba. Ha a törökök is kivetnék maguk közül az allahuakbárosokat (Erdogannal az élen), és csak a kemalisták maradnának, azok előtt is egyből megnyílna az EU kapuja. Putyin most csinált Ukrajnából NATO tagot. Ahogy a finnekből + svédekből is. Ennél elkötelezettebb muszkaellenes sz9övetségest nem kaphat az USA, már a lengyelekkel vetekszik a hűségük.

"Ukrajna korábban is egy pöcegödör volt, most is az, az is marad."

Viszont hűséges, elkötelezett pöcegödör, akik nem csak gázálarcokat tudnak küldeni a csatatérre mint mi. Még a románokat is többre becsülik, ezért nem lesz itt soha határrevízió, a fajtádbeliek miatt. Te és a fajtád a legnagyobb kerékkötője trianon felülvizsgálatának.

"Amerikának megérte, a dollár egyre csak erősödik."

Nekünk is megérte volna, ha nem a beszankciózott rubel mellé horgonyoztunk volna le utolsó csatlósként. Mi önként kértük az inflációt, az életszínvonal romlást. Persze nem mi magyarok, hanem te és haverjaid.

fkv.115 2022.09.26. 06:28:50

@bordon: A muszkák helyzetét leszarom, csak a magyaroké érdekel. De nem csak a határon túliaké, hanem a határon innenieké is. És pár túliért nem áldoznék fel 100x annyi innenit muszkacsicskának.

arthurthedent 2022.09.26. 07:15:20

@bordon: "Zelenszkij beleugrasztotta az országát egy háborúba, mert hallgatott a nyugati imperialisták szirénénekére, belengette a NATO tagságot"

Zelenszkij 2019-től elnök, akkor már régen túl voltunk a NATO tagság "belengetésén". Merthogy 2014-óta benn voltak az oroszok ukrajnában ugye. Tudom ez neked nem számít.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.26. 10:28:41

@fkv.119:
"Zelenszkij jól csinálja a dolgát - a saját szempontjából. "
A saját szempontjából egész biztos. Egy szétrohadt ország elnökeként rocksztár lett, mindenbe beleszól, mindenhol nyilatkozik, lassan szentté avatják.

"Bárcsak a mi politikusaink álltak volna így ki a magyar érdekekért."
Hatalmas eredmény, hogy addig okoskodott a sokkal nagyobb és erősebbel, amíg az szétlőtte a fél országát. Az ország romokban, a gazdaság csődben a lakosok segélyen. Remekül kiállt a bohóc.

Pl. a szomszédos tróger népek NATO és EU felvételéhez megkövetelték volna a magyarellenes törvények "
Mondjuk Ukrajna esetében a fidesz feltételeket szabott...

tiltsál ki te gyökér 2022.09.26. 10:29:25

@arthurthedent: "Merthogy 2014-óta benn voltak az oroszok ukrajnában ugye. "

Ja. Csak azok leginkább ott születtek.

arthurthedent 2022.09.26. 10:48:26

@tiltsál ki te gyökér: "Ja. Csak azok leginkább ott születtek."

Természetesen nem azokról beszélek. A Krím félszigetet az oroszok 2014-ben annexálták és ekkor küldtek először katonákat Donbasz-ba.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.26. 11:29:02

@fkv.115: Te annyi hülyeséget összehordasz, hogy az valami félelmetes.

"Viszont hűséges, elkötelezett pöcegödör, akik nem csak gázálarcokat tudnak küldeni a csatatérre mint mi. Még a románokat is többre becsülik, ezért nem lesz itt soha határrevízió, a fajtádbeliek miatt. Te és a fajtád a legnagyobb kerékkötője trianon felülvizsgálatának."
Ó, mert egyébként van bármi esély is a felülvizsgálatnak, mi te barom? :D:D:D
Meséld már el, hogy a kisnyilasok mégis hogy képzelnék el! Akár Erdély, akár Kárpátalja esetében. Mondjuk Kárpátalja. Itt a terület, ami ősi magyar föld, van rajta százezer magyarajkú, plusz egymilló ukrán, román, cigány, ruszin, szlovák. Akik a latin betűket sem ismerik. Gazdaság nulla, világviszonylatban is csóró területnek számít, Európában meg konkrétan a legvégén. Szóval a nagy határrevizió annyit érne, hogy lenne kin szörnyülködjenek a borsodiak.

"Nekünk is megérte volna, ha nem a beszankciózott rubel mellé horgonyoztunk volna le utolsó csatlósként. "
Nofene. Mesélj még arról, hogy mikor rögzítettünk bármit is a rubelhez.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.26. 18:18:11

@arthurthedent:
"A Krím félszigetet az oroszok 2014-ben annexálták és ekkor küldtek először katonákat Donbasz-ba."
Hát, leginkább az ott születettek akartak leszakadni. Ugye nem akarod bemagyarázni, hogy ők nem is akarták otthagyni Ukrajnát, csak a csúnya orosz provokátorok...

fkv.115 2022.09.26. 20:44:17

@nemecsekerno_007: Szopod a gazdádat rendesen, cigány?

fkv.115 2022.09.26. 20:46:43

@tiltsál ki te gyökér: Az a félelmetes, hogy még a kérdést se érted...

38-ban is volt, te nagyon hülye...

Tudom te nem tudod elképzelni hogy Magyarország gyarapodjon, hiszen egy internacionalista hontalan román zsidó vagy, akinek semmi köze a hazához.

fkv.115 2022.09.26. 20:48:07

@tiltsál ki te gyökér: Leginkább senki nem akart leszakadni, te nagyon hülye, úgy kellett átdobni hivatásos muszka diverzánsokat, hogy legyen aki a felforgatást elvégzi, ha már a helyieknek se volt hozzá kedve.

tiltsál ki te gyökér 2022.09.26. 23:10:27

@fkv.115:
"Leginkább senki nem akart leszakadni, te nagyon hülye, úgy kellett átdobni hivatásos muszka diverzánsokat, hogy legyen aki a felforgatást elvégzi, ha már a helyieknek se volt hozzá kedve."
Aham. Hát, a te eszeddel nyilván ez teljesen elképzelhető.
1. Akkor miért nem dobtak át még pár diverzánst, és akkor egész Ukrajna leszakadt volna? Esetleg újabb muszka diverzánsokkal az egész Európa leszakadt volna, aztán az is odacsatlakozik.
2. Miért ne lett volna kedve bárkinek leszakadni erről a foshalmazról, amit Ukrajnának hívnak? Mert ott olyan magas az életszínvonal? Szárnyal a gazdaság?

Hülye vagy kisnyilas, mint a seggem.

fkv.115 2022.09.26. 23:40:49

@tiltsál ki te gyökér:

"Aham. Hát, a te eszeddel nyilván ez teljesen elképzelhető."

A te eszeddel még az is elképzelhető hogy lapos a Föld...

"1. Akkor miért nem dobtak át még pár diverzánst, és akkor egész Ukrajna leszakadt volna?"

Hogyan, te nagyon hülye? Átmegy 10 millió diverzáns a határon és közben senkinek nem tűnik fel?

"Esetleg újabb muszka diverzánsokkal az egész Európa leszakadt volna, aztán az is odacsatlakozik."

Annyi terroristájuk még a muszkáknak sincs.

"2. Miért ne lett volna kedve bárkinek leszakadni erről a foshalmazról, amit Ukrajnának hívnak? Mert ott olyan magas az életszínvonal? Szárnyal a gazdaság?"

Egy másik foshalmazhoz, ahol még a wc csésze is ufótechnológiának számít?

fkv.115 2022.09.26. 23:41:52

@tiltsál ki te gyökér: "Hülye vagy kisnyilas, mint a seggem."

Hülye vagy kiszsidó, mint mindkét apád segge.

alöksz róz 2022.09.27. 20:58:20

@fkv.119: "Bárcsak a mi politikusaink álltak volna így ki a magyar érdekekért. Pl. a szomszédos tróger népek NATO és EU felvételéhez megkövetelték volna a magyarellenes törvények (Benes dekrétumok, stb) eltörlését" - az ne zavarjon, hogy egyszerre vettek fel, max annyit mondhattak volna a magyar politikusok, hogy akkor így nem csatlakozunk. nagyeszű...
(az 1 db kivétel románia eu-csatlakozása.)

fkv.119 2022.09.28. 22:27:07

@alöksz róz:

"az ne zavarjon, hogy egyszerre vettek fel, max annyit mondhattak volna a magyar politikusok, hogy akkor így nem csatlakozunk"

A te tutyimutyi hozzáállásoddal bizonyára, jó MSZ(M)P-s lennél (vagy?). Akinek ennél kicsit több esze van, az meg észreveszi hogy hoppá, a németek már bent vannak, és nekik se jók a Benesi wc papírok, lehetne velük kooperálni, hogy követeljék ki feltételként az eltörlését. A 90-es években a káeurópai kis államocskák mit mondtak volna, hogy akkor inkább maradunk muszka gyarmat? Nem, fogták volna és lehúzzéák a klotyón, ahova való. Aztán a felvidéki megszállás határát a Dunánál rögzítik a ránk kényszerített diktátumok, a bősi vízlépcsőt is meg lehetett volna fúrni hogy ha eltérítik a Dunát, megyünk tovább, hiszen a partig a miénk... És ha már a miénk, akkor olyan gátat bontunk le ott, amilyet csak akarunk.

"az 1 db kivétel románia eu-csatlakozása"

Azok lopták a legtöbbet.

Éhes ló 2022.10.01. 06:24:08

@Boldeone2: Lemberg, Munkács is ősi ukrán terület.
Ezek szerint a kurva anyád is ősi ukrán terület.

gigabursch 2022.10.09. 07:29:54

@Éhes ló:
Őőő... Lemberg ősi magyar neve (még száz éve is használták) Ilyvó.
Amúgy lengyel népesség élt rajta többségben a II. VH-ig.
süti beállítások módosítása