wagmg

wagmg

Ukrajna támadni akart...

2022. augusztus 09. - arthurthedent

Megint felbukkant az orosz propaganda egy gyöngyszeme, megint sikerült úgy tálalni, mintha vitathatatlan tény lenne. Az alapvetés egyszerű, Ukrajna meg akarta támadni Oroszországot, az oroszok nyilván rá lettek kényszerítve a támadásra.

Azért, hogy ez mekkora képtelenség azt nehéz túlbecsülni. Mégis mikor akarta volna megtámadni Ukrajna oroszországot? 2014 előtt, amikor orosz báb vezette az országot? Vagy 2014 után, amikor az oroszok már bevonultak ukrajnába? Mégis hogyan hihetett volna Ukrajna a nyugati segítségben, ha agresszorként támadást indít? Mégis miért nem lövik, bombázzák mostanában folyamatosan az orosz területeket, ha amúgy meg támadni akartak?

Hogyan valaki képes egyszerre hinni abba, hogy az ukrán seregnek esélye sincs a hatalmas orosz armadával szemben és abban, hogy az ukránok meg akarták támadni az oroszokat? Az egész világ azt gondolta volna, hogy az ukránok sokkal gyengébbek, csak az ukránok meg az oroszok hitték, hogy hatalmas veszélyt jelentenek a dicsőséges orosz hadseregre? Miért kell egymásnak ellentmondó hazugságokkal traktálni a világot?

Egy orosz fogságban lévő ukrán katona szerint a háború előtt a parancsnoki állományban egy közelgő donbászi offenzíváról, valamint egy Oroszország elleni meglepetésszerű csapásról beszéltek.

Okés, akkor tehát az oroszok azt mondják, hogy van egy ukrán katona, aki ezt mondja. De hogy a fenébe lehet ezt komolyan venni? Ha orosz fogságban lévő ukrán katona vagy, akkor azt mondod, amit az oroszok a szádba adnak, nem? Ráadásul mi az, amiben az oroszok eddig nem hazudtak? Ki az, aki ezt komolyan veszi? Ki az, aki ezt elhiszi?

Ráadásul "egy katona" honnan ismeri a titkos katonai terveket? De meg nem is mondta, hogy voltak ilyen tervek, azt mondta, hogy "beszéltek róla"... Az oroszok is beszéltek atomháborúról, Lengyelország lerohanásáról, Európa leatomozásáról, nem? Sőt, nem egy orosz katona, hanem a felsővezetés, nem? Akkor most ez szentírás, a nyugatnak megelőző atomcsapást kell indítania, mert Putyinnak meg Lavrovnak begurult a gyógyszere a szekrény mögé?

Volt propaganda, hoztak mindenféle röpiratokat arról, hogy milyen vérszomjas az orosz világ.

Az nem propaganda volt, az ismeretterjesztés volt. Az oroszok vérszomjasak. Legalábbis sokan közülük azok. Az ukránok kiirtásáról, a nyugat elleni globális háborúról álmodoznak, mi lenne ez, ha nem "vérszomj".

Azt mondták, hogy meg kell támadnunk Oroszországot, le kell győznünk ezt a gonosz birodalmat, vissza kell szereznünk a földjeinket

Jaaa! Akkor már értem. Az oroszoknak meg kellett támadnia Ukrajnát, mert az ukránok meg akarták támadni őket, hogy visszaszerezzék a földjeiket.

Elárulok egy titkot! Nem nagy titok, de elárulom. Amikor egy ország vissza akarja szerezni a földjeit az nem támadás, az védekezés. 

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr5517904041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.12. 21:06:45

Na meg nem is bolygó, hanem csillag. Ezért nagyon kell vigyázni, nehogy megégjen.

6.Lenin 2022.08.12. 21:13:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Tök mind1, ha ott veszek telket nem lesz gond a kerítéshez anyagot szerezni

BOAR 2022.08.12. 22:33:08

@6.Lenin: Érv? Cáfolat?
Nem bazdmeg, ez pont azt jelenti, ami oda van írva. A szánalmas fantazmagóriáiddal nem érdemes foglalkozni sem...kb. mintha a Móricka vicceket akarná valaki megcáfolni...

arthurthedent 2022.08.13. 07:17:31

@tiltsál ki te gyökér: "Akkor bucsában semmi különös nem történt ugye? Volt minden hullán karszalag, vagy fegyver volt náluk. Úgy látszott."

Döbbenetes, hogy milyen hamar elkezditek a történelemhamisítást, döbbenetes, hogy milyen nyíltan hazudoztok. Természetesen egyetlen holtesten sem volt karszalag, egyetlen holtestnél sem volt fegyver. Ott vannak a képek a neten, bárki megnézheti őket, de te mégis hazudsz.

Pont mint az oroszok, nyíltan és pofátlanul hazudozni, minél többet, minél nyíltabban, nem számít.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.13. 07:32:17

@arthurthedent:

"Természetesen egyetlen holtesten sem volt karszalag, egyetlen holtestnél sem volt fegyver. Ott vannak a képek a neten, bárki megnézheti őket, de te mégis hazudsz."

Csak félve merem kérdezni: Szerinted teljes mértékben kizárható, hogy a felvételek készítése előtt az oroszok vagy az ukránok kissé "átrendezték" a helyszínt?

Ezt most minden él és célzatosság nélkül kérdem, mert direkt nem néztem meg a bucsai képeket, túlságosan felkavartak volna.

arthurthedent 2022.08.13. 08:15:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Csak félve merem kérdezni: Szerinted teljes mértékben kizárható, hogy a felvételek készítése előtt az oroszok vagy az ukránok kissé "átrendezték" a helyszínt?"

Nem zárható ki teljes mértékben, hogy a világegyetemet egy végtelenül fejlett lény teremtette tegnap délután benne a bucsai képekkel és az emlékeimmel, amik azt sugallják, hogy én már hetekkel ezelőtt is léteztem. Az sem teljességgel kizárt, hogy senki sem létezik csak én, az egész világegyetemet csak képzelem.

Vannak persze dolgok, amiknek a valószínűsége olyan alacsony, hogy egyszerűen nem vesszük figyelembe.

Én csak azt javaslom, hogy nézd meg a képeket, keress rá. Ott a bácsi, a lábai belegabalyodva a szánalmas biciklijébe, a férfi, mellette szétszóródva a műanyag szatyor krumpli, feketedő hulla, a keze mellett a lakáskulcs, félmeztelen hulla, hátul összekötözve a keze.

Egy ekkora mészárlást ilyen aprólékosan megrendezni gyakorlatilag teljesen lehetetlen, nem is beszélve arról, hogy utána mindenkinek hallgatnia kellene, aki megrendezte. Lelövöldözni az utcán a civileket könnyű, megrendezni egy ilyen helyszínt nem lehetséges szerintem.

Tényleg nézd meg, ennyivel tartozol magadnak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.13. 08:57:41

@arthurthedent:

"nem is beszélve arról, hogy utána mindenkinek hallgatnia kellene, aki megrendezte. "

Jogos. Bár én a helyszín átrendezésére gondoltam, nem a mészárlás megrendezésére.

A képeket nem nézem meg, inkább hiszek neked ebben a dologban. A biciklis bácsi, ahogy írod, semmiképpen nem lehetett legitim célpont. Ezen semmiféle átrendezés nem változtatna.

6.Lenin 2022.08.13. 09:19:55

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Most megleptél. Rólad nem feltételeztem ekkora naivitást, mint amilyen a vitapartnered. . Hány háború kezdődött a történelemben a támadó által megrendezett provokációval, ártatlanul legyilkoltakkal?

Oszama bin Ladent az amerikaiak képezték ki, aztán simán legyilkolták. Akik részt vettek az akcióban egy hónapon belül autóbalesetben elhunytak. Mindenki

Szerintem Arthur egy ált. sulis (vagy annak a szellemi szintjén billegő)naiv gyerek. A katonaságnál egy altiszt mesélt olyan dolgokat, hogy a kiiktatni szándékozott politikusoknak a halálát kiváló "szakemberek" készítették elő. Több verziót kidolgozva, de a rendőrséget kihagyva. Ők simán megállapították az elhunyt bűnösség.

Több ezer lengyel kivégzése is megrendezett volt, a másikra kenve, de számolatlanul lehetne sorolni a példákat.

Szerintetek ennyire hülyék háborúznak, milliók életét feláldozva? Néhány hulla nekik jelentene valamit is, ha a másikra kéne kenni a bűnt ?
Meglepődtem.

BOAR 2022.08.13. 09:35:51

@6.Lenin: Egy altiszt mesélte a katonaságnál?
Gratulálok...
Azt is tőle tanultad, hogy a föld lapos és a szélén lepotyognak az elefántok amikor megilyednek a chemtrailtől?

6.Lenin 2022.08.13. 09:43:47

@BOAR:

Nem, ő is benne volt, és menekült. Túl sokat tudott. Simán félt, mert ismerte a módszereket.
Te se dicsekedhetsz túl nagy ésszel.
Millió példát lehetne sorolni a történelemből a hamisan tálalt népirtásokról, gyilkosságokról.
Hányan halnak meg egy háborúban? Gondolod , hogy bármelyik oldalon gondot jelentene néhány tucat hulla, akiknek a halálát a másik oldalra lehet kenni?

A kis zöld gazember simán feláldozza a saját népét, de a másik oldalon se szentek ölik a másikat.
Erkölcsről szeretnél prédikálni, amikor milliókat áldoznak fel a hatalomért? Észnél vagy?

BOAR 2022.08.13. 10:01:55

@6.Lenin: Az a bajod, hogy te mindent összeesküvés elmélettel akarsz megmagyarázni. Gondolom, a Pithagorasz tételre is ismersz egyet...

tiltsál ki te gyökér 2022.08.13. 10:17:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Az USA-nak aprópénz, annyit bőven megér neki, hogy gyengítheti Oroszországot. "
Amikor épp recesszióban vannak, választások előtt és Kínával izmoznak? Szerintem három dollár ajándékot nem adnak, ezt majd szépen kifizettetik.

"Szerintem ennél több haszna van abból, hogy magassbb áron és több energiahordozót tud eladni az EU-nak."
Hát, a magas energiaárak azért nekik sem annyira jók. VIszont olyan rohadt nagy volumenben nem tudnak szállítani, akármekkora is az Eu pofája.
Lehet, h nem pontosak a számaim, de egy LNG hordozó 80millió köbmétert szállít Olyat is olvastam, hogy 150 millió. Magyarország éves gázfogyasztása 10 milliárd. Az unióé 480 milliárd. EZ úgy 6000 kőr. Nagyjából 700 hajó. Valahogy kétlem, hogy lenne ennyi hajó meg kapacitás arra, hogy napi 16-ot ki-be töltögessenek.

6.Lenin 2022.08.13. 10:21:06

@BOAR:

Nem, csak nekem nincs semmilyen szűrő a szemüvegemen. Magát az eseményt nézem, oldaltól függetlenül, de te ezt nem értheted.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.13. 10:34:12

@arthurthedent:
"Ott a bácsi, a lábai belegabalyodva a szánalmas biciklijébe, a férfi, mellette szétszóródva a műanyag szatyor krumpli, feketedő hulla, a keze mellett a lakáskulcs, félmeztelen hulla, hátul összekötözve a keze.

Egy ekkora mészárlást ilyen aprólékosan megrendezni gyakorlatilag teljesen lehetetlen, nem is beszélve arról, hogy utána mindenkinek hallgatnia kellene, aki megrendezte. Lelövöldözni az utcán a civileket könnyű, megrendezni egy ilyen helyszínt nem lehetséges szerintem."

Te most miről beszélsz baszod?
Közölted, hogy az katona akin van egy három centis karszalag, vagy a fegyvere látszik. Olyan rohadt nehéz letépni azt a karszalagot fénykép készítése előtt?
Vagy odébbrúgni a fegyvert?
Ja? Erről a képről beszélsz?
www.flickr.com/photos/13476480@N07/51982591365
Innen látom, hogy ott van rajta a karszalag. Akkor tehát katona, ugye?

Na pont ezért nem illik a civileknek fegyvert osztani, meg ilyen szalagokkal jelölni, hogy ki harcoló fél meg ki nem.

BOAR 2022.08.13. 11:03:49

@6.Lenin: Arról a szemüvegről kellene levenned a szűrőt amivel magadat nézed te szerencsétlen. Elfogulatlan...ja, hát persze...

6.Lenin 2022.08.13. 11:18:25

@BOAR:

Ezeket te cáfolatnak szánod? Nagyon gyenge. Szedd már össze magad.

arthurthedent 2022.08.13. 11:19:38

@tiltsál ki te gyökér: A másik irányból készült fotón nyilvánvalóan látszik, hogy nincs rajta karszalag:

ep00.epimg.net/elpais/imagenes/2022/04/04/album/1649068530_946039_1649069654_album_normal.jpg

Nem gondolod, hogy most már elég volt a gusztustalan hazudozásból?

BOAR 2022.08.13. 11:27:00

@arthurthedent: Nem gondolja. Azért fizetik.

BOAR 2022.08.13. 11:27:54

@6.Lenin: Már mondtam. Van az a szint, amit megcáfolni sem érdemes.

6.Lenin 2022.08.13. 11:32:00

@BOAR:

Ezek olyan bárgyú érvek, hogy szinte már kezdelek benneteket sajnálni. Miért csinálsz magadból hülyét? Vagy a barátod? Téged meg azért fizetnek? Vagy őt? Ezek annyira nevetségesek, hiszen azon kívül, hogy hülyének mutatjátok magatokat, semmit a világon nem cáfol, vagy bizonyít.

tényleg nem értitek ezeket?

BOAR 2022.08.13. 11:33:09

@arthurthedent: Műholdképeken már azelőtt látszottak a halottak, hogy az ukránok jelezték volna, mi történt.
De a fizetett ruszki trollt nem érdeklik a tények, vérlázító pofátlansággal ismételgeti a hazugságait. Hiába nyomod bele a fejét a saját szarába újra és újra, lenyalja és folytatja a rombolást. Mert az a dolga.

BOAR 2022.08.13. 11:36:37

@6.Lenin: Fogd már fel te debil, egy laposföld hívőnek, egy chemtrail megszállottnak, egy fideszpropagandistának nem érvelek. Elkönyvelem, hogy idióta, hogy neki ez a vallása és a továbbiakban leszarom.
Vedd magadra...

6.Lenin 2022.08.13. 11:39:21

@BOAR:

B+, te tényleg hülye vagy. Ilyen bárgyúságot még egy döglött kutya se vesz be, te szerencsétlen.

Szerinted, ha idegen érdekekért gyilkoltatja valaki a saját népét, az erkölcsösebb, mint aki önvédelemből, megelőzésként gyilkolja a másikat?

Ki dönt ilyen kérdésekben? Tényleg nem létezne békésebb megoldás? Te elfogadod az egyik érvet, más meg a másikat. Én meg az egyiket sem, mert lenne más megoldás is, szerintem.

De akkor ki lenne az aki istennek képzelheti magát? Egyik se? De akkor mi a tökömért csinálják?

6.Lenin 2022.08.13. 11:47:17

@BOAR:

Látod mekkora barom vagy. Miért ne lenne jogom a Fideszt támogatnom? Csak nácikat lehet szerinted? Mi az a kirekesztő duma?
Mire érv, hogy te másokat propagandistának nevezel, miközben rólad meg órdít, hogy egy másik propagandát támogatsz?
Felőlem védheted a kis zöld gazembert, de példák sokasága van, hogy már történtek ebben a kérdésben ennél sokkal durvább csalások.

Azt akarod mondani, hogy te őt tarod erkölcsösnek és PONT? Tudnád 100 %-ban bizonyítani?.
Tényleg az lenne a bizonyíték, hogy ők azt mondják, hogy,,,,? Ekkora seggfej lennél?
Semmi logika nincs az érvelésedben.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.13. 12:33:40

Nemrég - nem emlékszem, melyik blogban - tamáskodott, hogy mi van,, ha az oroszok délen is elzárják a gázt. Írtam neki, hogy ez szinte kizárt: mi sokkal jobb viszonyban vagyunk az oroszokkal, mint a németek, ráadásul ezen a vezetéken kapja Szerbia is a gázt, márpedig a szerbek kimondottan baráti viszonyt ápolnak az oroszokkal.

Erre föl ma olvasom az indexen, hogy már jön a plusz gáz a Török Áramlaton.

"A Gazprom péntek reggel megkezdte a már leszerződött mennyiségek feletti gázszállítást Magyarországnak – közölte Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium kétoldalú kapcsolatok fejlesztéséért felelős államtitkára Facebook-bejegyzésében."

arthurthedent 2022.08.13. 14:31:23

@BOAR: "Nem gondolja. Azért fizetik."

Hoppá, mindig elfelejtem. :D

tiltsál ki te gyökér 2022.08.13. 15:14:46

@arthurthedent: Most komolyan nem látod a képeden a kéksárga csíkot a bal karján? Ott van. És most elkezdhetsz okoskodni, hogy az nem is olyan árnyalatú vagy akármi. Az orosz meg úgy látta, hogy az, és lelőtte. Normális hadsereg ezért különbözteti meg magát a civilektől.
Ugyanis az a rohadt nagy helyzet, hogy ha elkapják azt aki lőtt, és Hágában bemutatja ezt a képet, és azt mondja, hogy az ukránok kitűzőkkel meg karszalagokkal szerelték fel a hadseregüket, akkor fel fogják menteni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.13. 15:29:48

@tiltsál ki te gyökér:

Ki van zárva, hogy felmentik. Az orosz mivolta már önmagában garantálja az elítélést, mert egy orosz katona csak bűnös lehet. Persze az elfogultság látszatát elkerülendő lesz pár felmentés is.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.13. 15:40:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Nehogy azt hidd. Malmedy-i mészárlás elkövetőit is felmentették. Pedig azok méggonoszabb nácikok voltak.

BOAR 2022.08.13. 15:48:44

@6.Lenin: "
Szerinted, ha idegen érdekekért gyilkoltatja valaki a saját népét, az erkölcsösebb, mint aki önvédelemből, megelőzésként gyilkolja a másikat?"
Ez vagy te, munkásőr, egy ocsmány, undorító féreg.
Akinek lerohanják a hazáját és védekezik, az "idegen érdekekért gyilkoltatja a saját népét", aki meg nyolc éve terrorizálja a szomszédos országot, akihez a kutya se szólt és most mégis lerohanta őket, pusztítja a civil lakosságot, ellop minden mozdíthatót, élelmiszerrel, energiával és atommal zsarolva közben az egész világot, az a szegény áldozat aki önvédelemből, megelőzésképp teszi mindezt.
Munkásőr, nem lett volna jobb, ha a fejed beleszakad annak narkós kurva anyádnak a tetves picsájába?
De.

BOAR 2022.08.13. 15:58:38

@tiltsál ki te gyökér: Nincs ott semmiféle karszalag, ne hazudozz te ocsmány féreg.
Egy összegyűrt kék textil van ott, a színe alapján egy maszk, meg egy kábel egy L végződéssel, jack dugóval a végén ami a földön fekvő üres telefontokhoz vezet.
Amúgy is teljesen életszerű, hogy miközben a ruszki csőcselék terrorizálja a várost, az ukrán nyugdíjas felköti a karszalagot, jelezvén, ellenük van aztán fogja a kis bevásárlószatyrot, felpattan a harcibiciklire és elmegy krumpliért-nyilván, hogy azzal dobálja a ruszki tankokat.
Megdögölhetnél már te hazug féreg.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.13. 16:02:33

@BOAR: "aki meg nyolc éve terrorizálja a szomszédos országot,"
Mármint Ukrajna a leszakadni akaró 2 népköztársaságot?

"akihez a kutya se szólt és most mégis lerohanta őket"
Hát nem szólt tényleg, csak be akart lépni egy katonai tömbbe, atomfegyvert akart beszerezni, és nyíltan oroszellenes.

"pusztítja a civil lakosságot,"
Mint ahogy az amnesty is megmondta, hogy ha a civil mögé bújik a hős ukrán sereg, akkor pusztulni fog a civil lakosság.

"ellop minden mozdíthatót, élelmiszerrel, energiával és atommal zsarolva közben az egész világot, "
Mintha az egész világ közölte volna, hogy ő aztán nem vesz többet semmit onnan. Most meg akkor mégis venne, csak nem adnak neki?

BOAR 2022.08.13. 16:16:03

@tiltsál ki te gyökér: Kurva anyád...
Megint ideokádsz egy csomó hazugságot, csak hogy legalább a kutya játsszon veled?
Anyáddal szórakozz te kis buzi.

6.Lenin 2022.08.13. 16:20:03

@BOAR:

Te gyökér, mit gondolsz Amerika mi a lópisztolyért tolta Ukrajnát Az oroszbarát kormányt miért buktatták meg, a Majdanon legyilkolva néhány száz ukránt?, mi a toszért akarták megbuktatni a fehérorosz kormányt? Nem akartak nekik bejglit adni? Miért szeretnék megbuktatni a magyar kormányt? Hány100-1000 halott a limit, ami még erkölcsileg belefér?

Már tök világos, hogy mekkora gyökér vagy, MÁR NEM KELL BIZONYÍTANOD. Ha meg cáfolni szeretnél valamit mondjál érveket amik hihetők is.

ennek az ukrán dolognak meg mindenképpen háború lett volna a vége, hacsak nem ölik meg előtte Putyint, de abban már ők sem hittek, hogy meg tudnák csinálni. Putyin megelőzte .
De valójában nem ez lett volna a megoldás, de nem vagyok naiv, hogy az bárkinek az érdeke is lett volna, egy békés megegyezés.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.13. 16:22:55

@BOAR: Melyik a hazugság dagi?
Ukrajnából 4 köztársaság ki akart válni 2014ben. Nyilván mert annyira tetszett nekik az ukrán vezetés politikája.
Ebből kettő rövid életű volt, másik kettőt viszont 8 éve lő az ukrán hadsereg, terrorizálja a lakosságot a náci azov légió.
Az ukrán vezetés kimondta, hogy atomot akarnak, és a katonai doktrinába beleírták, hogy elsőszámú ellenségük az Orosz Föderáció.
Ezek tények, ezeken kár vitatkozni. A hazugság az, amit te szajkózol, hogy ott ez a szegény de nagyszerű Ukrajna, és mindenféle ok nélkül megtámadták.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.13. 16:26:55

@tiltsál ki te gyökér:

Bevallom, most hallottam először a Malmedy-i mészárlásról. Az előbb utánaolvastam a Wikipédián angolul, németül, franciául és magyarul is.

Angol: "The Dachau Trials prosecuted and punished war criminals by imposing 43 death sentences, 22 sentences to life-long imprisonment, and eight sentences to short imprisonment."

Német: "Nach dem Kriegsende fand im Mai 1946 der Malmedy-Prozess in Dachau statt, bei dem die beteiligten SS-Leute, die von den Alliierten noch aufgespürt werden konnten, vor Gericht gestellt wurden. Es gab 43 Todesurteile und 22 lebenslange Freiheitsstrafen."

Francia (nem sokat tudok franciául, de a lényeg szerintem így is érthető): "Parmi les 70 personnes traduites en justice, 43 ont été condamnées à mort et 22 accusés ont été condamnés à la prison à vie ; aucune peine de mort n'a cependant été exécutée. Huit autres accusés ont été condamnés à des peines de moindre importance."

Bocs hogy nem fordítom le, azt hiszem, a Google lefordítja (nem próbáltam).

Magyar: "Az eljárás során a bíróság 43 főt halálra ítélt (az ítéleteket soha nem hajtották végre), 22 főt felmentett, és 8 főt börtönbüntetésre ítélt. Az elítéltek 1950-ig kiszabadultak a börtönből, kivéve Peipert, aki 1956-ban szabadult."

Érdekes, hogy csak magyar W ír 22 felmentettről, a német, francia és az angol szerint ez a 22 vádlott életfogytiglant kapott. A szócikkeket végigolvasva nem úgy tűnik, hogy egymás fordításai, bár biztos olvasták egymást.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.13. 16:38:27

A halálos ítéleteket nem hajtották végre, és pár évvel később az összes elítéltet elengedték.

A Wiki-szócikkek szerint ennek két oka lehetett. Az egyik az, hogy szörnyű kegyetlen módon bántak a vádlottakkal, a másik az, hogy időközben kiderült, amerikai katonák is halomra gyilkoltak Waffen-SS tag hadifoglyokat.

Ezek után nem lehetett volna a bűnös amerikai katonák elítélése nélkül kivégezni ill. életfogytig lecsukni a náci bűnösöket.

Mindenki elgondolkodhat azon, mennyire volt ez igazságos, jogszerű vagy erkölcsös.

arthurthedent 2022.08.13. 16:50:07

@tiltsál ki te gyökér: "Az ukrán vezetés kimondta, hogy atomot akarnak, és a katonai doktrinába beleírták, hogy elsőszámú ellenségük az Orosz Föderáció."

Miután az orosz csapatok megtámadták őket ezen nem olyan nagyon csodálkozom. Mégis mit kellett volna mondaniuk, hogy az oroszok ugyan lőnek ránk, de a Sziúk az igazi ellenségeink.

Amúgy az megvan neked, hogy 7 év alatt 3,404 civil halt meg 1024 és 2021 közt a harcokban? Azóta, hogy az oroszok nagy erőkkel védik őket azért elég drasztikus megugrott a civil áldozatok száma nem?

Akármit hozol fel valahogy mindig kiderül, hogy az igazi bűnösök az oroszok. Te... tényleg... ugye csecsniából is ki akar mindenki válni meg moldovából is? :(

arthurthedent 2022.08.13. 16:52:46

@tiltsál ki te gyökér: "Most komolyan nem látod a képeden a kéksárga csíkot a bal karján?"

Belinkeltem a képet te tetü, látszik, hogy NEM KARSZALAG. Amit csinálsz, hogy katonáknak állítod be a civil áldozatokat az már bűncselekmény, az már háborús uszítás, kegyeletsértés, ezért már szerintem letöltendőt kellene kapnod. Szállj magadba, te emberállat és hagyd abba!

arthurthedent 2022.08.13. 16:55:44

@tiltsál ki te gyökér: "Hát nem szólt tényleg, csak be akart lépni egy katonai tömbbe, atomfegyvert akart beszerezni, és nyíltan oroszellenes."

Mindkettőhöz joguk van és mindkettő teljesen indokolt volt. Ráadásul oroszország nem csak atomfegyvert akarnak, hanem van is nekik és ők aztán minden ellenesek. Egyedül észak korea meg irán az, akikkel nagy barátságba vannak, mindenki mást atomoznának már nagyon.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.13. 16:56:58

@arthurthedent:

"ezen nem olyan nagyon csodálkozom. "

Remélem, nem kapnak, mert míg az orosznak csak a szája nagy, az ukránok valóban képesek lennének atomfegyvert bevetni. Úgyis az a céljuk, hogy a NATO ténylegesen beléojen a háborúba.

arthurthedent 2022.08.13. 17:02:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Remélem, nem kapnak, mert míg az orosznak csak a szája nagy, az ukránok valóban képesek lennének atomfegyvert bevetni. "

Na, neked is elment az eszed már teljesen. Először feltételezed, hogy az oroszok semmiképpen nem vetnének be atomfegyvert, majd feltételezed, hogy az ukránok meg bevetnének és aztán vadul hirdeted, hogy mennyivel rosszabbak az ukránok. :D

Honnan veszed, hogy az oroszok nem vetnének be atomfegyvert, amikor 1) ők maguk mondják, hogy megtennék és 2) benne van a katonia doktrínájukban, hogy elsőként használni atomfegyvert teljesen okés?

Honnan veszed, hogy az ukránok atomfegyvert vetnének be, amikor az ukránok az egyetlen ország, amelyik a teljes atomarzenálját leszerelte?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.13. 17:26:57

@arthurthedent:

"az ukránok az egyetlen ország, amelyik a teljes atomarzenálját leszerelte?"

Kvára meg is bánták szerintem.

Az 1. és a 2. pont az ukránokra már csak azért sem áll, mert nincs atomfegyverük.

Nem láthatunk Putyin fejébe, de abban biztos vagyok, hogy ha kiadná is az atomparancsot, a katonai vezetés megtagadná annak végrehajtását. Azért remélem, idáig nem fajul a dolog.

Csak a szájuk nagy. A Medvegyev vagy ki mondta, hogy ha megsérül a zaporizzsjai atomerőmű, akkor megy az atom Washingtonra és Londonra. Ez anyira aránytalan válasz lenne, hogy nem is vehető komolyan. Ahogy a többi atomfenyegetés sem.

"aztán vadul hirdeted, hogy mennyivel rosszabbak az ukránok."

Nem hirdetem: az egyik tizenkilenc, a másik a nyolcadik prímszám. De az ukránok elkeseredettebbek, tőlük inkább várható lenne vmi meggondolatlanság.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.13. 17:38:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: De, hallottál róla, a Halál 50 órája c. film ezzel kezdődik.
Nem teljesen.
Szóval nagyjából az történt, hogy az ss nek megadta magát valahogy egy rakat friss amcsi újonc. Ezek meg úgy épp menekülőben voltak, nem tudtak mit csinálni ezzel a 150 emberrel, ezért rábízták hét őrre. Ha minden igaz, ezek ráadásul nem is németek voltak, hanem valami más (talán litván de nem biztos)katonák - mondjuk ez a történet szempontjából nem fontos. Szóval hét katona hét puskával meg egy gépágyúval állt neki őrizni 150 foglyot.
Na, ezeknek az amcsiknak is feltűnt, hogy ez azért nem az Alcatraz, és páran elkezdtek szökdösni. Páran meg úgy gondolták, hogy lenyomják azt a pár őrt.
Nekik mentek, aztán amelyiknél a gépágyú volt, az tüzet nyitott. Én úgy tudom, lehet, hogy tévedek, és ezért nem olvasom el a genfi egyezményt, hogy szökést megkísérelhet a hadifogoly, de nem támadhat az őrökre.
Szóval a srác ott lelőtt vitatott számú katonát.

A propaganda elindult, lett belőle nagy balhé, hogy így a nácik meg úgy. Azért is ítéltek el mindenkit halálra. Aztán volt egy amcsi ügyész, akinek fontosabb volt az igazság, szépen kinyomozta, aztán fű alatt elengedték az összest, mert ez nem volt háborús bűntett, 120an támadtak hétre.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.13. 17:48:11

@arthurthedent:
"Belinkeltem a képet te tetü, látszik, hogy NEM KARSZALAG. "
Ja. Kék és sárga csík látszik baszod. Pont mint az ukrán katonák kezén. Tudod, próbáld meg felfogni, hogy ha szépen elterjeszted, hogy a három csík a katonaság jele, akkor utána le fognak lőni, ha adidasban rohangálsz.

"Amit csinálsz, hogy katonáknak állítod be a civil áldozatokat az már bűncselekmény"
Előbb írtad, hogy ha karszalag van, akkor katona. Ott a karszalag a kezén. Én ukrán zászlónak látom, szerinted meg nemtudom Modern Talking kitűző. Hát pech, hogy az orosz lövész is ukrán zászlónak látta.

"az már háborús uszítás, kegyeletsértés, ezért már szerintem letöltendőt kellene kapnod. "
Neked a szavak jelentéséről sincs semmi fogalmad. EZ miben uszítás, hogy karszalag van a halotton? Miben kegyeletsértés?

"Mindkettőhöz joguk van és mindkettő teljesen indokolt volt."
Ja, van joguk, csak ez az eredmény. Tudod, ha feldobsz a levegőbe egy vödör szart, és aláállsz, akkor ne csodálkozz, hogy rádesik.
Joga és oka van beleírni a doktrinába, hogy X ország az ő ellensége, és megmondani, hogy ha beszereznek atomfegyvert, akkor használni is fogják? Igen. Csak akkor ne csodálkozz, hogy X ország eltöröl téged a picsába.
A te szinteden: Ha bemész a kocsmába, és közlöd a legnagyobb darabbal, hogy utálod, és ha lesz egy késed akkor leszúrod - akkor jogod van ezt mondani. Azt meg képzeld el, hogy mit kapsz tőle.

"Ráadásul oroszország nem csak atomfegyvert akarnak, hanem van is nekik és ők aztán minden ellenesek. Egyedül észak korea meg irán az, akikkel nagy barátságba vannak, mindenki mást atomoznának már nagyon."
Istenem, de hülye vagy. Ezeket a "mindenkit ki akarnak irtani" meg "világuralmat akarnak" szövegeket magadtól találod ki?

arthurthedent 2022.08.13. 17:49:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Az 1. és a 2. pont az ukránokra már csak azért sem áll, mert nincs atomfegyverük."

Az 1 és 2 pontokat az oroszokra mondtam. Miért "állna" az ukránokra?

arthurthedent 2022.08.13. 17:51:07

@tiltsál ki te gyökér: "Ja. Kék és sárga csík látszik baszod. Pont mint az ukrán katonák kezén."

A karszalag körbe veszi a kezet. Ez nem. Ez nem karszalag. Szemét, ami a kezén van, nem a keze körül.

arthurthedent 2022.08.13. 17:51:50

@tiltsál ki te gyökér: "Előbb írtad, hogy ha karszalag van, akkor katona. Ott a karszalag a kezén."

Hazudsz.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.13. 17:53:43

@arthurthedent:
"Először feltételezed, hogy az oroszok semmiképpen nem vetnének be atomfegyvert, majd feltételezed, hogy az ukránok meg bevetnének és aztán vadul hirdeted, hogy mennyivel rosszabbak az ukránok. :D

Honnan veszed, hogy az oroszok nem vetnének be atomfegyvert, amikor 1) ők maguk mondják, hogy megtennék és 2) benne van a katonia doktrínájukban, hogy elsőként használni atomfegyvert teljesen okés?"

AZ oroszok rajta ülnek az atomarzenálon már vagy 70 éve, és nem vetették be. A doktrinájukban pedig az van, ha Oroszország létét fenyegetik, akkor használhatnak atomfegyvert.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.13. 17:54:25

@arthurthedent: Hazudok. Hát mi a szar van a bal kezén a könyökétől feljebb öt centivel, te agyas?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.08.13. 17:57:23

Azért fideszbolsik rendesen megdolgoznak a pénzünkért.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.13. 18:06:28

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Igen, tényleg, most hogy mondod a Spandau is kellemes hely volt, meg a Wiesenthalék sem kergetőztek nácikkal még tavalyelőtt is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.13. 18:07:43

@tiltsál ki te gyökér:

Szerintem ez a történet nem lehet a teljes igazság, mert akkor Dachauban nem 73, hanem csak 7 vádlott lett volna. Hiszen nem emelhettek vádat az elvonult akárhány német katona ellen, mert azok se nem gyilkoltak, se nem adtak ilyen parancsot.

Az általad hallott történet szerintem még egy okból sántít. Ha a németek menekülőben voltak, akkor nyilván valakik elől menekültek. Őrültség lett volna hátrahagyni 8 katonát a foglyok őrzésére, mert azokat elérték és foglyul ejtették vagy megölték volna az üldözők. Nem is lehettek olyan hülyék, hogy nyolcan hátramaradjanak foglyokat őrizni csak azért, hogy bevárják az üldözőket, akik aztán úgyis kiszabadítják az amerikai foglyokat.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.08.13. 18:12:29

@tiltsál ki te gyökér: persze, így volt. :))
Te már csak tudod, hiszen ott voltál.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.13. 18:31:05

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Tehát a történelemben csak az létezik számodra, ahol te ott voltál. Simán elhiszem neked.

arthurthedent 2022.08.13. 18:35:37

@tiltsál ki te gyökér: "Hazudok. Hát mi a szar van a bal kezén a könyökétől feljebb öt centivel, te agyas?"

Egy szemétdarab, amit odavitt a szél. Valószínűleg egy gagyi covid maszk.

arthurthedent 2022.08.13. 18:36:56

@arthurthedent: És akkor említést érdemel még a sok-sok többi holtest, akiknek nincs szemétdarab a kevén és akiknek általában össze van kötözve hátul a kezük. Akikről szemérmesen halgatsz, mert nem illeszkednek a prekoncepciódba.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.13. 18:42:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Szerintem ez a történet nem lehet a teljes igazság, mert akkor Dachauban nem 73, hanem csak 7 vádlott lett volna. Hiszen nem emelhettek vádat az elvonult akárhány német katona ellen, mert azok se nem gyilkoltak, se nem adtak ilyen parancsot."
A waffen-ss hadosztály tagjaira? Neem, tényleg nem emeltek volna semmilyen vádat. :)

"Az általad hallott történet szerintem még egy okból sántít. Ha a németek menekülőben voltak, akkor nyilván valakik elől menekültek"
Azt az amerikai hadseregnek hívták, ami elől menekültek.

"Őrültség lett volna hátrahagyni 8 katonát a foglyok őrzésére, mert azokat elérték és foglyul ejtették vagy megölték volna az üldözők."
Na. Szóval akkor ehhez kicsit gondolkozz. Magaddal nem tudsz vinni 140 foglyot, erre nincs kapacitás. Elengedni nem lehet őket. A hadosztálynak vagy ezrednek meg kurvára kéne menni hátrafele, beállni, felvenni az új pozíciót. Mit csinálsz?
"Nem is lehettek olyan hülyék, hogy nyolcan hátramaradjanak foglyokat őrizni csak azért, hogy bevárják az üldözőket, akik aztán úgyis kiszabadítják az amerikai foglyokat."
A német az általában rohadt korrekt volt a csatlósaikkal, akár magyar, akár ukrán akár francia kollaboránsokról volt szó. A felsőbbrendű faj simán otthagyott 7 nyomorultat, hogy oldják meg a helyzetet. Egyébként - ha mindenki marad a seggén - mi történik? Tüzérség nem fog odalőni ahol 130 hadifogoly van, magyarul szépen körbekerítik őket az amcsik és megadják magukat. 44 decemberében azért nem volt olyan rettenetes opció. Főleg ha a B terv az az, hogy a Berlini Állatkertnél rommá lövi őket az orosz. Akkoriban azért rohadt sok németnek kecsegtető lehetett az amerikai fogság- főleg, hogy még a koncentrációs táborokról nem nagyon tudott a világ.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Malmedyi_mészárlás

tiltsál ki te gyökér 2022.08.13. 18:44:19

@arthurthedent: "Egy szemétdarab, amit odavitt a szél. Valószínűleg egy gagyi covid maszk."
Hát te így látod. Az orosz lövész meg máshogy látta.
Mondjuk ezért nem karszalagokkal meg kitűzőkkel szoktak megkülönböztetni katonát és civilt.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.13. 18:45:42

@arthurthedent:
Mi is az én prekoncepcióm? Csak hogy én is tudjam...
Mert tudtommal az ügy kivizsgálás alatt van.

arthurthedent 2022.08.13. 18:49:31

@tiltsál ki te gyökér: "Hát te így látod. Az orosz lövész meg máshogy látta."

Ja, ha ez az egyetlen holtest maradt volna utánuk, akkor még nem is lenne nevetséges amiket összekínlódsz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.13. 19:01:03

@tiltsál ki te gyökér:

"rohadt sok németnek kecsegtető lehetett az amerikai fogság- főleg, hogy még a koncentrációs táborokról nem nagyon tudott a világ."

Aztán az amerikai fogságban gyorsan rájöttek, mekkorát tévedtek. Én olvastam James Bacque Other Losses c. könyvét, szerintem Genesisen megtalálod, de letöltheted az nCore-ról is.

"The first edition of this controversial book caused an international scandal by claiming that almost one million German prisoners of war had died of starvation in American and French death camps after World War II. In 1992, Bacque visited the newly-opened KGB archives where he discovered more evidence to support his claim. This revised edition of Other Losses presents all the relevant new material on the deaths plus new evidence of the suppression of truth by Western academics, press, and governments."

www.goodreads.com/book/show/4178465-other-losses

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.13. 19:05:03

Torrenten megvan, most néztem.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.13. 19:06:15

Genesisen csak ezt találtam Bacque-tól:

Crimes and Mercies: The Fate of German Civilians Under Allied Occupation, 1944–1950

BOAR 2022.08.13. 20:15:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Kételkedem a milliós számban. Azt inkább hihetönek tartom, hogy az orosz hadifogságba került német katonák közt voltak ennyien, akik nem azért nem tértek haza szibériából mert megtetszett nekik a zabolátlan vad környezet és elvettek valami evenk menyecskét.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.13. 20:42:12

@BOAR:

Mit jelent az, hogy evenk? Sose hallottam a szót.

Kezdetnek olvasd el a Wikin a James Bacque szócikket. Mellette és ellene is megszólalnak kortársak, tanúk, történészek. Aztán olvasd el az Other Lossest. Én olvastam pár évvel a megjelenése után, engem meggyőzött. Rendkívüli részletességgel tárgyalja az eseteket, idéz seregen belüli és egyéb dokumentumokból.

A Crimes and Merciesben említett 15 milliót én is túlzásnak érzem, még akkor is, ha ebbe a számba betudom a háború utáni rossz viszonyokat, éhezést is. De ezt a művét még nem olvastam.

BOAR 2022.08.13. 20:46:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az evenkek a tajgán élő vadászó, rénszarvastenyésztő nomádok. Voltak. Az erőszakos kolhozosítás beterelte őket a falvakba, városokba aztán vagy beolvadtak, vagy kihaltak.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.14. 09:57:32

@arthurthedent:
"Ja, ha ez az egyetlen holtest maradt volna utánuk, akkor még nem is lenne nevetséges amiket összekínlódsz."
Felhozol valamit példának, aztán én vagyok a nevetséges, hogy megcáfolom?
Tudtommal a bucsai mészárlás kivizsgálás alatt van. HA lezárul a vizsgálat, esetleg per lesz, és elítélik a tettest vagy a tetteseket, akkor majd lehet tényként kezelni. Ez alól te vagy a kivétel, aki már most is tudja, hogy ki, mit, mikor és miért követett el.

Mindenesetre hatalmas ostobaság és bűn nem megkülönböztetni a civilt a katonától és a civileknek fegyvert osztani. Legalább akkora, mint az öregek otthonába úgy beköltöztetni a hadsereget, hogy a civileket nem tüntették el onnan.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.14. 10:09:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Aztán az amerikai fogságban gyorsan rájöttek, mekkorát tévedtek."
Ezt a könyvet nem olvastam, nehezen hiszem, hogy egymillió meghalt volna úgy, hogy erről soha egy szó nem esett. Az főleg furcsa, hogy mit tud az 54 ben alapított KGB a 45ös francia fogolytáborokról.
De a témára:
44 végén azért nagyjából látszott, hogy egy német katonának van három lehetősége. Meghal a fürher hülyeségéért és a berlini állatkertnél megpróbálják megfordítani a háborút, vagy orosz vagy amerikai fogságba esik. Tudtommal rendesen vonultak nyugat fele, hogy szövetségeseknek adhassák meg magukat és ne a ruszkiknak, akik sokkal durvábban bántak a foglyokkal.
Szóval: ülni néhány száz amerikai hadifogollyal és várni, hogy elfogjanak nagyjából az életbiztosítással volt egyenértékű.
Az más, hogy a lázadás miatt nem úgy alakultak a dolgok ahogy az kitalálták.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.14. 10:18:40

@tiltsál ki te gyökér:

"Szóval: ülni néhány száz amerikai hadifogollyal és várni, hogy elfogjanak nagyjából az életbiztosítással volt egyenértékű."

Ez esetben az érthetetlen, miért menekült az osztag többi tagja.

Ami az egymillió német hadifogoly halottat illeti, én sem voltam ott (szerencsére), akkor még nem is léteztem, így én is csak találgatni tudok, meg eldönteni, mit hiszek dl a könyvből és az abban hivatkozott dokumentumokból.

"Az főleg furcsa, hogy mit tud az 54 ben alapított KGB a 45ös francia fogolytáborokról."

Erre még könnyű válaszolni: a KGB biztos átvette az elődszervezetek anxagait.

arthurthedent 2022.08.14. 10:21:37

@tiltsál ki te gyökér: "Ez alól te vagy a kivétel, aki már most is tudja, hogy ki, mit, mikor és miért követett el."

Soha nem állítottam, hogy ki gyilkolt, hogy mikor gyilkolt és miért. Te állítottad, hogy azok a holtestek harcoló alakulatok tagjai voltak, mert az EGYIK holtestnek a karjánál van egy világoskék szemétdarab. Lószart nem cáfoltál, a sok-sok holtestet nem látod, nem érdekel, nem veszed figyelembe, egy elmosódott szemétdarabból meg levonod a következtetést, hogy az összes halott katona volt.

Nem mintha hátul összekötözött kezű katonákat tarkón lőni kóser lenne, de valahogy ragaszkodnod kell a hitedhez, valahogy bele kell kapaszkodnod, hogy a kedvenc ruszkijaid nem követnének el semmit, ami erkölcstelen. Mindig fogsz találni valami szemétdarabot, valami kifogást, valami magyarázatot és mindig itt fogod égetni magadat az elvakultságoddal.

arthurthedent 2022.08.14. 10:25:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ami az egymillió német hadifogoly halottat illeti, én sem voltam ott (szerencsére), akkor még nem is léteztem, így én is csak találgatni tudok, meg eldönteni, mit hiszek dl a könyvből és az abban hivatkozott dokumentumokból."

Én is láttam forrásokat, ahol több mint 2 millióra tették azon németek számát, akik a kapituláció után haltak meg a nyugati koncentrációs táborokban. Alultápláltság, ivóvíz hiánya, tífusz.

Nem tudom mit higgyek el belőle, de az biztos, hogy nagyon meggyőzőnek tűntek ezek a források. De persze igen, sok nagyon meggyőző dolog van, ami aztán marhaságnak bizonyul. Szóval arra hajlok, hogy elhiggyem, de persze nem tudhatom, hogy igaz -e.

6.Lenin 2022.08.14. 10:37:04

@arthurthedent:

"Szóval arra hajlok, hogy elhiggyem, de persze nem tudhatom, hogy igaz -e."

De azért harcolsz azért, amit igaznak HISZEL független attól, igaz-e.
vicces fiú vagy te , vagy ki tudja ki/mi is vagy tulajdonképpen (bár ez lényegtelen is)

Ezek az ilyen felületek gyöngyszemei, mindenki harcol az utolsó szó jogáért, miközben 1iknek sincs bizonyíthatóan igaza. Kincses bánya.

arthurthedent 2022.08.14. 10:49:39

@6.Lenin: "De azért harcolsz azért, amit igaznak HISZEL"

Nem harcolok. Érvelek. Mi a baj azzal, ha vakaki érvel?

tiltsál ki te gyökér 2022.08.14. 10:56:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Ez esetben az érthetetlen, miért menekült az osztag többi tagja."
Mondjuk mert parancsot kaptak rá, hogy x helyre kell vonulni?
A wikipédia szerint egyébként előrefele nyomutak (én nem a wikin olvastam erről, lehet, hogy én tudom rosszul a menekülést) akkor meg még érthetőbb, hogy otthagyták őket.
Ebbe most tényleg kár belemenni, hogy 80 évvel később a történelem ismeretében te mit csináltál volna a helyükben. A lényeg az, hogy ott maradt 7 őr meg 200 fogoly. Aztán ebből lelőttek százat.

"Erre még könnyű válaszolni: a KGB biztos átvette az elődszervezetek anxagait."
Eeegen, azt átvehette, csak azért eléggé minimum másodkézből információ, hogy mit tud az orosz hírszerzés a francia táborról.

6.Lenin 2022.08.14. 11:03:53

@arthurthedent:

Azzal semmi, de te nem érvelsz, hanem harcolt a vélt igazadért. Ezzel sincs baj. Csak vicces amikor valaki meghazudtolja önmagát.
Nekem tetszenek ezek a dolgok. Nem a személyek. Ők lényegtelenek. a jelenség az érdekes. Bár vannak-igaz kevesen- akiket tisztelek. Sajnos 1re kevesebben. Ma már a logikus gondolkodás nagyon ritka.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.14. 11:07:39

@arthurthedent:
"Soha nem állítottam, hogy ki gyilkolt, hogy mikor gyilkolt és miért."
Ne hazudtold már meg önmagad. Itt fent írod, hogy az orosz civilt gyilkolt mert vérszomjas.

" Te állítottad, hogy azok a holtestek harcoló alakulatok tagjai voltak,"
Megint hazudsz. Mikor állítottam ilyet?
Te közölted, hogy karszalag elég, hogy katona legyen valaki, nem kell se kiképzés, se egyenruha.

"mert az EGYIK holtestnek a karjánál van egy világoskék szemétdarab."
Te hoztad azt példának, te linkelted a képet, én meg megnéztem, és elmondtam, hogy én mit látok.

"Lószart nem cáfoltál, a sok-sok holtestet nem látod, nem érdekel, nem veszed figyelembe, egy elmosódott szemétdarabból meg levonod a következtetést, hogy az összes halott katona volt."
Idézd, hogy mikor írtam, hogy az összes halott katona volt. Egészen hihetetlen, hogy minden egyes szavad hazugság, ráadásul csak feljebb kell görgetni, és a vak is láthatja.

"Nem mintha hátul összekötözött kezű katonákat tarkón lőni kóser lenne, de valahogy ragaszkodnod kell a hitedhez, valahogy bele kell kapaszkodnod, hogy a kedvenc ruszkijaid nem követnének el semmit, ami erkölcstelen. "
Ismét hazudsz. Mitől kedvenceim a ruszkik? Mikor mondtam, hogy nem követnének el semmit? Idézd.

"Mindig fogsz találni valami szemétdarabot, valami kifogást, valami magyarázatot és mindig itt fogod égetni magadat az elvakultságoddal."
Bazmeg, azt állítod, hogy nem kell egyenruha a katonának. Aztán amikor ott vannak akárkik lelőve, azok akkor civilek.
Talán el kéne dönteni, hogy akkor most mikor civil valaki, meg mikor katona...

tiltsál ki te gyökér 2022.08.14. 11:10:25

@arthurthedent:
"Nem tudom mit higgyek el belőle, de az biztos, hogy nagyon meggyőzőnek tűntek ezek a források. De persze igen, sok nagyon meggyőző dolog van, ami aztán marhaságnak bizonyul. Szóval arra hajlok, hogy elhiggyem, de persze nem tudhatom, hogy igaz -e."
És ez a hozzáállás hol is van amikor a ruszkikról van szó? Mert ott kijelented, hogy atomoznának mindenkit, világuralmat akarnak, ki akarják irtani Ukrajnát.
Nem "meggyőző dolgokat" hanem teljesen légbőlkapott baromságokat kezelsz tényként, az nem zavar?

6.Lenin 2022.08.14. 11:19:49

@tiltsál ki te gyökér:

Fegyvert osztottak Ukrajnában civileknek, sőt börtönökből kiengedett bűnözőknek is.

Függetlenül mindentől: valahol bóklászik egy katona ellenséges területen, aztán egy ott sétáló babuska kivesz a szoknyája alól egy gépfegyvert és rálő a katonákra. Mit fognak csinál ilyen esetek után a katonák, ha gyanúsan viselkedő (?) civileket látnak harcok közelében bóklászni? Még a macskákat is lelövik. Mind 1x haza szeretne menni. Mpeken múlhat az élete. nincs idő tökölni igazoltatással.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.14. 11:20:06

@tiltsál ki te gyökér:

"eléggé minimum másodkézből információ, hogy mit tud az orosz hírszerzés a francia táborról."

Bizony De hát azért hírszerzés. Lehettek kommunista érzelmű francia katonák, tisztek, lehettek a későbbi NDK területén élő német katonák. Onnan származó katonák is eshettek amerikai fogságba, te is írtad, hogy a német katonák igyekeztek nem orosz fogságba kerülni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.14. 11:24:49

@6.Lenin:

"Még a macskákat is lelövik."

A cicákat csak hagyja mindenki békén, mert értük ölök!

Nagy macskabarát vagyok, és gondolni is rossz arra, hogy az emberek mellett bizony hány kutya és macska hal éhen vagy pusztul el a romok alatt. Olvasni az állatmenhelyek sanyarú helyzetéről is.

6.Lenin 2022.08.14. 11:31:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Igaz, hiszen ők aztán semmiről nem tehetnek. Bár még egy macskával se vitattam meg, hogy demokrata-é, netán inkább konzervatív, vagy ne adj isten názi.
A macskák közül azért kevesebb pusztulhat éhen, hiszen képesek maguknak élelmet keresni. A kutyák már nem annyira. Ők jobban rá vannak szorulva az emberekre. A macskák inkább önálló egyéniségek.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.14. 11:31:57

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Khm. Szóval komolyan azt gondolod, hogy egy macska éhenhal? Most komolyan. Romos városokban?

arthurthedent 2022.08.14. 12:38:04

@tiltsál ki te gyökér: "És ez a hozzáállás hol is van amikor a ruszkikról van szó? Mert ott kijelented, hogy atomoznának mindenkit"

Ezt a felelős orosz kormány meg a hivatalos orosz propaganda mondja te zseni, nem én. :D

tiltsál ki te gyökér 2022.08.14. 13:26:41

@arthurthedent: Na, akkor még egy dolog, amit beidézhetnél, ha már a többit sem csináltad.
Vagy ebben is hazudsz? Muti a linket, ahol a hivatalos orosz propaganda azt mondja, hogy szívesen leatomoznának mindenkit.

arthurthedent 2022.08.14. 14:09:50

@tiltsál ki te gyökér: "Vagy ebben is hazudsz? Muti a linket, ahol a hivatalos orosz propaganda azt mondja, hogy szívesen leatomoznának mindenkit."

Nem vagyok felelős a tanításodért, nem fogok helyetted keresgélni olyan dolgokat, amiket mindenki tud. Te is tudod, csak trollkodsz.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.14. 16:31:39

@arthurthedent:
Ja, értem. Tehát "mindenki tud" :D:D::D
Ez elmúlt pár hozzászólásban vagy 8 dolgot kértem, hogy idézz. Egyiket sem csinálod. Azért mert nem tudsz ilyeneket idézni, mert hazudtál.
Ez a rohadt nagy helyzet. Beszélsz összevissza, hazudozol.
Hazugság, rajtad kívül soha sehol nem mondott olyat senki, hogy "mindenki mást atomoznának már nagyon"

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.08.14. 21:34:34

Azért fideszkomcsik akkor is ilyen lelkesen szopkodnák Putyin f. szát, ha Fecó lenne a miniszterelnök és ő csinálná ugyanazt, mint Viktor?
Csak mert mindig az van, hogy de ha a Fecó lenne, akkor....

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.14. 21:40:51

@tiltsál ki te gyökér:
@6.Lenin:

Komolyan. Vidéken, gabonaföldek közelében találnak elég rágcsálót, ha nincsenek túl sokan rájuk. Városban nehezebb minden macskának elég egeret, patkányt fogni, aztán meg ahol az embernek nincs elég élelem, ott a rágcsálók is megfogyatkoznak. Aztán meg sok lakásban tartott cica már vadászni sem tud.

Erről saját tapasztalat: Panelban laktunk, a cicáink már lakásban születtek, egyiket pár hetes kiscicaként mentettük meg - nagyon izgalmas, kalandos mentés volt, de most nem untatlak vele. (Három testvérét a lakók megölték ill. autó ütötte el.)

Egy nap berepült egy galamb az ablakon. Lehet, nem volt szép tőlem, de elhatároztam, hogy odaadom a cicáknak. Hát, egyik sem tudott mit kezdeni a galambbal, csak nézték bambán.

Végül harcba hívtam Mamikát, a 11 éves öreglányt, aki kinti cica volt eredetileg. Ő azonnal tudta, mi a dolga, de a galamb bemenekült a sarokszekrények közti kuckóba, ahova a cica nem fért be. A karma lecsúszott a hátáról, erre foggal próbálta megragadni a galambot, de szegénynek összesen egy foga volt, azzal nem ment:

youtu.be/1atK2e29ECI

Kevéssel később az az egy is kiesett.

Mellesleg Mamikát az Illatos úti sintértelepről mentettük, már ki volt tűzve, hogy el fogják altatni, ha senki nem viszi el. És ugyan ki az a hülye, aki egy fogatlan (jó, akkor még volt neki egy), csontsovány vén macskát visz haza, amikor a menhelyek tele vannak aranyos kiscicákkal?

Nos, mi voltunk olyan hülyék. :) Tudom, giccsesen hangzik, de amikor megláttam a képét a ketrecben, láthatóan nagyon rossz állapotban, elbőgtem magam. Elküldtem a linket a páromnak, hogy hozzuk haza a cicát, és ő is sírva hívott fel, hogy szerinte is azonnal mentsük meg a cicát. Másnap már nálunk volt. Több hónap alatt tudtuk feltáplálni, végül majdnem két boldog évet adhattunk neki.

Ő eredetileg kijárós vagy kinti cica volt, meghalt a gazdája, ezután ki tudja, meddig kóborolt, és bár vadászott, a jelek szerint nem fogott elég zsákmányt, mert csontsoványan került a sintértelepre. Mondjuk ebben az is közrejátszhatott, hogy egy foggal nehéz vadászni.

És ez nem háborúban történt, amikor ez emberek is éheznek. Fogadtunk be ránézésre max. egy éves kóbor cicát is, aki szintén csontsovány volt - ez egy Balaton-parti faluban volt, nem egy dzegény szabolcsiban.

Bocsánat, hogy ilyen hosszú voltam.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.14. 22:56:58

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Hát Putyin faszát mondjuk leginkább a Fletód szopkodta.
Együtt bulikáztak, táncikáltak, a házába is vendégül látta, kutyát is adott neki. Lehet, hogy Klárika még mást is csinált.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.14. 23:06:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Hát, a macskának olyan ösztönei vannak, hogy a benti macska is pontosan tudja, hogy mit kell csinálni. Ez egyébként elég nagy problémát is okoz, mert a macska szórakozásból is öl, nem csak akkor ha éhes. Az Usában évente két és fél milliárd madarat ölnek meg a macskák.
Egyébként galambnál azért kisebbet szoktak. Szóval nyugi, a két benti macska némi éhezés után nekiállna és vadászna.
De egy romos szétlőtt településen nem csak hogy rágcsálók szaporodnak el (minden háború velejárója) de van sok szemét, ahol lehet kukázni.
Szóval szerintem macskák miatt ne aggódj, azok marha jól elvannak arrafele.

BOAR 2022.08.15. 12:09:45

@tiltsál ki te gyökér: Látszik, hogy a macskákhoz(is) hülye vagy.
Inkább fogd be a pofádat, senki sem kíváncsi a baromságaidra te húgyagyú barom.

tiltsál ki te gyökér 2022.08.15. 20:27:23

@BOAR: Miért, mit csinálsz, ha nem dagadt?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.08.15. 22:10:57

@tiltsál ki te gyökér: igen ez fáj nektek, ezt ezerszer megbeszéltük.:))
De nem ez volt a kérdés.
süti beállítások módosítása