wagmg

wagmg

Egyházi vezetőket nem lehet szankcionálni?

2022. május 06. - arthurthedent

Miért nem? Miért lennének már sérthetetlenek? Miért lennének büntethetetlenek?

Az ember azt várná, hogy egy egyházi vezetőre szigorúbb szabályok vonatkoznak, hogy a tőlük elvárt erkölcsi szint magasabb mint mások ellen, elvégre ők az erkölcsi tanítók, az erkölcsös élet lovagjai.

08-a-kozos-aldas.jpg

Vissza, vagy varázsolni fogunk...

Akkor miért ne lehetne szankcionálni egy vallási vezetőt, ha egyébként olyat tesz amiért másokat szankcionálnánk? Mert hisz istenben? Mert sokat beszél arról, hogy hisz istenben? Mert úgy gondolja, hogy aki nem azt csinálja amit ő, az a pokolra kerül? Mert azt gondolja, hogy a világegyetem teremtőjét képviseli? Mert azt hiszik az emberek, hogy varázserejük van?

Miért?

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr4917824989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rodney_2 2022.05.07. 15:44:38

@arthurthedent: Nem volt erkölcsös dolog lerohanni Ukrajnát (nem is sikerült, az nem lerohanás ami folyik hanem egy kinlódás, pont azért mert úgy indultak neki valami félreértés folytán, hogy itt egy testvérnépet kell kiszedni a NATO karmaiból, ezért nem 4 hét bombázással kezdtek ahogy azt kellett volna).
Csak arról van szó, hogy a No.1 világ terrorista és háborús bűnös alakulat (GY.K. az USA) ne játssza a morális fölényt mert hányni kell és a hozzád hasonló idióták meg ne vegyék be a sok propaganda bullshitet. Még USA stratégák és egyetemi professzorok is megmondták (már évekkel ezelőtt is meg most is), hogy az egész gebasz az USA miatt van (mondjuk kifejtették 1 órás előadásban vagy a The Economist-ben egy több oldalas cikkben, nem kezdem magyarázni, mert neked fölösleges)

nemecsekerno_007 2022.05.07. 15:48:09

@BOAR: Az nem egységes európai álláspont hanem az USA geopolitikai érdeke. Lehet az EU szivárványos USA gyarmat csak akkor nem kéne moralizálni.

nemecsekerno_007 2022.05.07. 15:52:23

@arthurthedent: Nettó kettős mérce. Annyira szép?!?

Egyébként te melyik USA-ra gondolsz amikor a morállal próbálsz manipulálni?!?!
Amelyik bevonult Irakba vagy amelyik kivonult Afganisztánból.
Esetleg az, amelyik nem vonult be Ruandába az adott időben.

arthurthedent 2022.05.07. 15:58:32

@nemecsekerno_007: "Nettó kettős mérce. Annyira szép?!?"

Milyen kettős mérce? Normális vagy?

Rodney_2 2022.05.07. 16:01:46

@arthurthedent: "Megpróbálhatnám szájbarágósan elmagyarázni, hogy az nem OK hogy szólnak hogy baj van és nem történik semmi. "

Más volt a téma te szerencsétlen, mint amire nagyon okosan reagáltál: az volt, hogy szerinted az OK, hogy az USA-ban legalább szól valaki (hivatalos report volt, az USA state administration egyik szerve készítette) hogy túl sok volt a polgári áldozat, erre a főnökség ( lásd "nemdiktatúra" ) lesöpri az egészet, hogy ilyen a háború és kész. Hát Ukrajnában meg olyan a háború bazdmeg. Két (genetikailag és kultúrálisan is) tök egyforma primitív félázsiai csőcselék öli egymást mint állat, csak más a PR-juk. Na. Szedd már össze magad :)

Amire reagáltál, az meg az oroszok által szorgalmazott tárgyalások wish-list-je volt. A kiindulópont. Kaphattak volna néhány engedményt (pl az ukrán náci söpredéket elviszik Hágába az általuk elkövetett tömeggyilkosságokért, mindjárt nem lehetett volna nácizni, de ezek ugye az ukrán csőcseléknép nemzeti hősei, mert más nem jutott nekik, csak hős nácik) de NULLA engedményt tett a nyugat. Mert az USA akart háborút, hogy meggyengítsék az oroszokat, mielőtt a kínaiakkal kell majd szembenézniük (azt ők sem gondolták, hogy az oroszok ennyire gyengék és esnek szét). Ezek tök alap dolgok, mindenki tudja aki nem teljesen hülye, kicsit nézz utána :(

Rodney_2 2022.05.07. 16:03:24

@arthurthedent: Nemecseknek teljesen igaza van. Lépj egyet hátra, nyugodj le és nézd végig ezt az egész szarkupacot ami az elmúlt 50-70 év nemzetközi geopolitikája.

BOAR 2022.05.07. 16:04:19

@nemecsekerno_007: Ha a csúti bakcigány kivételével minde uniós vezető egyetért vele akkor az egységes álláspont, akárhonnan származzék is és akármennyire nem tetszik neked meg a gazdádnak.

arthurthedent 2022.05.07. 16:05:15

@Rodney_2: "Még USA stratégák és egyetemi professzorok is megmondták (már évekkel ezelőtt is meg most is), hogy az egész gebasz az USA miatt van (mondjuk kifejtették 1 órás előadásban vagy a The Economist-ben egy több oldalas cikkben, nem kezdem magyarázni, mert neked fölösleges)"

Ja, amerikában megmondták, hogy amerika a hibás. Közben meg oroszországban nem mondják, hogy oroszország a hibás. :D Nem nagyon fogod, hogy a demokráciában minden idióta azt beszél, amit akar, ugye? Különös, pedig ha valakinek ezzel tisztában kellene lennie az te vagy. :D

"itt egy testvérnépet kell kiszedni a NATO karmaiból, ezért nem 4 hét bombázással kezdtek ahogy azt kellett volna"

Ó, hát kurva jó fejek, de tényleg! Azért, ha majd minket akarnak megint felszabadítani esetleg megkérdezhetnék, hogy kérünk -e belőle.

Nem hittem volna, hogy van magyarországon olyan idióta aki ezt az orosz felszabadítás agyrémet nyomja.

Nem tudjuk hányféle génje van az embernek 2022.05.07. 16:05:40

@Rodney_2: Csak éppen kicsit más hogy egy országon belül csinálják vagy egyik megtámadja a másikat.

Nem tudjuk hányféle génje van az embernek 2022.05.07. 16:06:42

@arthurthedent: "Nem hittem volna, hogy van magyarországon olyan idióta aki ezt az orosz felszabadítás agyrémet nyomja." - látod, van.

BOAR 2022.05.07. 16:07:34

@Rodney_2: "Ezek tök alap dolgok" .Ja. Kb annyira, mint a chemtrail meg a lapisföld ...vagy az, hogy téged a bátyád csinált, a húgodat meg te .

arthurthedent 2022.05.07. 16:07:58

@Rodney_2: "nézd végig ezt az egész szarkupacot ami az elmúlt 50-70 év nemzetközi geopolitikája"

Mi a p.csért nézegessek szart? Én megelégszek azzal, hogy az oroszok szépen kussba otthon maradnak még pár évtizedet, legalább addig, amíg el nem dobom a kanalat. Kisigényű vagyok, már azzal is elégedett lennék, ha nem fenyegetnének atomháborúval minden nap.

BOAR 2022.05.07. 16:08:17

@BOAR: laposföld ...bassza meg ...

Nem tudjuk hányféle génje van az embernek 2022.05.07. 16:09:11

@Rodney_2: "Még USA stratégák és egyetemi professzorok is megmondták (már évekkel ezelőtt is meg most is), hogy az egész gebasz az USA miatt van"

Mert tudod az USA-ban demokrácia és jogállam van. Nem viszik el börtönbe azt aki ellent mond az állami narratívának.

Nem tudjuk hányféle génje van az embernek 2022.05.07. 16:10:49

@Rodney_2: Különben milyen ukrán tömeggyilkosságokról beszélsz? Azokról amikre az orosz propaganda lenne a bizonyíték?

Nem tudjuk hányféle génje van az embernek 2022.05.07. 16:12:34

@Tapi2021: Visszatértél a régi nickedhez? Mi van a "geto" szóval? Találtál már olyan szótárat amiben szerepel?

Nem tudjuk hányféle génje van az embernek 2022.05.07. 16:14:43

@Rodney_2: " Ha néztél elég vietnami háborús filmet, akkor ott az usákok között is voltak rossz emberek akik kínoztak, lelőttek, stb. " - nem tudtam hogy neked már a színezőkönyv vagy az Ablakzsiráf is tényfeltáró mű.

Nem tudjuk hányféle génje van az embernek 2022.05.07. 16:16:03

@Tapi2021: "A te hited is egy hit " - ja, mint a tied a "geto" szóban. :-))

nemecsekerno_007 2022.05.07. 16:16:49

@arthurthedent: A geopolitikai morális relativitás-elmélet. Na ez a kettős mérce.
Az USA-ban rájöttek, hogy a morállal bármilyen birodalmi érdeket el lehet adni és ebben a nagy tech-cégek és a közösségi média is segít.

Randy Marsch 2022.05.07. 16:18:24

@Zionnépe: jó jó, ez nagy böszmeség.

@Jozef Pockna: ez velemény, nem tény

@várom a levelet: nem

Nem tudjuk hányféle génje van az embernek 2022.05.07. 16:22:24

@Tapi2021:

"És már egy baktérium is bonyolultabb rendszer, mint egy laptop.
Tehát nagyon is valid feltételezés, hogy minél nagyobb a komplexitás, annál nagyobb az információ tartalom, és annál nagyobb értelmet feltételez, mint okozót. Mivel információt értelem hoz létre"

Na ennek fussál neki még egyszer és gondold át! Tehát a baktériumot értelem hozta létre? Neked elmentek otthonról?

nemecsekerno_007 2022.05.07. 16:22:29

@BOAR: Ugyanezt mondod a negyedik Fidesz 2/3-ra is?! Az ország döntő része így választott, vagyis ez a közös álláspont.
A hatalom a népé. Az EU-s vezetőket ráadásul nem is közvetlenül az európai szavazók választják. Szép ez a kettős mérce.

Nem tudjuk hányféle génje van az embernek 2022.05.07. 16:23:24

@nemecsekerno_007: "A geopolitikai morális relativitás-elmélet. " - az meg mi az lfsz?

nemecsekerno_007 2022.05.07. 16:27:32

@áltudományos memetikai pszichovírus: Az amivel eladják neked a döglött papagájt és csillogó szemekkel várod, hogy végre hozza a UPS futár.

Nem tudjuk hányféle génje van az embernek 2022.05.07. 16:39:56

@nemecsekerno_007: Ilyen kamu hülyeségen kívül más nincs amivel ezt a baromságot megmagyarázd?

nemecsekerno_007 2022.05.07. 16:46:48

@áltudományos memetikai pszichovírus: A totális globál médiagépezettel szemben nem folytatok szélmalomharcot, nincs értelme. Ha te ettől kapsz megváltást akkor hajrá.

Vén motoros 2022.05.07. 16:53:01

@látjátok feleim szümtükkel: "Ha tetszik neked, ha nem, arthurthedentnek igaza van."
Elbeszélünk egymás mellett. Ha figyelmesen újraolvasod a hozzászólásomat, én teljesen igazat adtam arthurthedentnek. De az én véleményem az, hogy az ő igazsága a gyakorlatban a Föld 239 állama vagy államalakulata közül egyikben sem valósul meg, lett légyen az ún "jogállam" vagy ún. "lator állam". Tehát, ha MINDENKI szembe jön velem az autópályán, akkor sem nekem van igazam, ha a KRESZ tábla szerint én megyek jó irányban.
Másrészt engem megdöbbent, hogy ezek a filozófikus, jogelméleti eszmefuttatások, amiket itt olvasok, azok nem veszik figyelembe, hogy - a Föld lakosságszámát figyelembe véve - ezek csak az ún. liberális, meg angolszász jogrendszer szerint működő, alapvetően keresztény (nem katolikus, keresztény) országokban értelmezhetők. De az a világ kisebbik része. Pl. az iszlámban ez a kérdés eleve fel sem vethető, mert ott az (iszlám) vallás maga az állam, nemhogy nincs szétválasztva, de a vallástól független állam fogalma egyáltalán nem is értelmezhető. Iszlámban a vallás egyben állam, törvénykezés, törvényhozás, ítéletvégrehajtás, oktatás, iskolarendszer, erkölcs és minden egyben. Az ezen a blogom vitatott elvek csak egy olyan buborékra érvényesek, amely a Földön kisebbségben van. Másrészt: ezek a szép, kristálytiszta jogelvek a gyakorlatban még ezen a buborékon BELÜl sem érvényesülnek. Annyira nem, hogy őszintém mondom, ha muszáj, szívesebben állnék magyar bíróság elé, mint angolszász bíróság elé... Pláne nem USA bíróság elé...

Nem tudjuk hányféle génje van az embernek 2022.05.07. 16:57:01

@nemecsekerno_007: bla, bla, bla... Tehát beírtál egy hülyeséget és most nem tudod megmagyarázni.

Nem tudjuk hányféle génje van az embernek 2022.05.07. 16:57:50

@Vén motoros: "őszintém mondom, ha muszáj, szívesebben állnék magyar bíróság elé, mint angolszász bíróság elé... Pláne nem USA bíróság elé..."

Miért is?

nemecsekerno_007 2022.05.07. 16:59:27

@áltudományos memetikai pszichovírus: Ja, olyan mint a negyedik 2/3. Nem kell megmagyarázni.

Vén motoros 2022.05.07. 17:09:59

@áltudományos memetikai pszichovírus: A magyar bíróságok előtt nagyobb a jogbiztonság és kevesebb a justizmord. Ez ténykérdés. 25 évig voltam egy Kft. tulajdonos és ügyvezetője, és ezt tapasztaltam.

Nem tudjuk hányféle génje van az embernek 2022.05.07. 17:26:08

@nemecsekerno_007: Megint csak semmitmondó hülyeségre futotta tőled.
@Vén motoros: Most magyar vagy USA kft-ről beszélsz?

nemecsekerno_007 2022.05.07. 17:44:24

@áltudományos memetikai pszichovírus: Az azért jó, hogy a negyedik 2/3 ilyen könnyen veszed. Legalább nem frusztrál.

juletræ 2022.05.07. 19:12:25

@Ekrü: "pedig az orosz államnak tartozik felelősségge"

Es Gøbbels kinek tartozott feleløsseggel?
A nurnbergi per precedens arra hogy ha valaki tultolja a propagandat (hogy igy fogalmazzak) es az emberiesseg elleni bunøket eredmenyez, annak buntetøjogi køvetkezmenyei vannak.
A tuszki popa tultolta (kisebbsegek elleni gyiløletkeltes, nepirtas stb)

Ezert Gøbbeks sem a "nemet allamnak" felelt csak ;)

Nem tudjuk hányféle génje van az embernek 2022.05.07. 19:15:53

"Az orosz fekete-tengeri flotta hagyományos felvonulását idén május 9-én a Kígyó-sziget közelében, a tenger fenekén tartják"

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.05.07. 19:18:33

@nemecsekerno_007: A történtek fényében nem is tartom kormányképesnek ezt a bandát aki veszett. Attól még te továbbra is mellébeszélsz, mert nem tudod kimagyarázni a hülyeséged.

munkásőrkék felnőttpelenka 2022.05.07. 19:23:05

"Korábban megírtuk, hogy bombát találtak Berlinben egy olyan lakóépületnél, amelyben orosz újságírók élnek. Azóta kiderült, hogy az érintettek a RIA Novosztyi orosz állami hírügynökség munkatásai. "

Azért ezt nem kéne!

munkásőrkék felnőttpelenka 2022.05.07. 19:23:54

Tud valaki 6.Leninről? A leghűségesebb vevőm volt. Csak nem ráunt erre a nosztalgikus színre?

juletræ 2022.05.07. 19:25:39

@Alick: "Önmagában a szankciók nem fogják megállítani. A céljait kell a diplomáciai alkudozás szintjén megingatni."

Ez igy van.
Szerintem kehetseges lenne technikailag.
(Pl ruszki megtartja a Krimet De a. Vagy fizet erte par szazmilliardot b. Vagy elhuz Kønigsbergbøl stb)
Legfontosabb az lenne h a birodalomepitessel vegre felhagyjon: a 21 szazadban a globalis problemsk mellett ez nem tarthato.
Kerdes az h mindezek mennyire "kitargyalhatok" a jelen kørulmenyek (atompotencial, megørult Szergej + Dugin + popa etc ) mellett.

Mindenkinek (nyugat+ ruszki) ein win lehetne az egyuttmukødes (kina ellen). Kerdes h a kulturalis kulønbsegek (individualizmus vs tørzsi-vallasos-autoriter berendezkedes) ezt mennyire tesxik lehetøve.

nemecsekerno_007 2022.05.07. 19:30:46

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Téged is megetettek a morál-propagandával.
Ebből is látszik, hogy milyen kifinomult és hatékony, teljesen elfedi a nyers, gazdasági és geopolitikai érdekeket.

eßemfaßom meg áll 2022.05.07. 19:34:17

@Zionnépe: "Területeket is Isten (akármelyik felekezet) nevében akartak foglalni és Isten nevében üldözték és ölték: az eretnekeket, a boszorkányokat, a pogányokat, a többistenhívőket és persze az egyházak által bűnösnek mondott embereket általában."

Ezek szerint a kereszténység előtt nem volt területfoglaló háború. Eretnekből boszorkányból párezret végeztek ki a történelem során, egy random járvány többszörösét elvitte egy hét alatt az embereknek mint az egyházi perek egy évezred alatt.

Ekrü 2022.05.07. 19:40:27

@arthurthedent:
"Ott sántít az egész, hogy róma szakított a rabszolgasággal, nincs már római császárság, római birodalom és olyan törvényeket hoztak, amik bizony elítéli a rabszolgatartás.

A keresztény egyház viszont őrzi a hagyományait, ugyanabból a könyből ugyanazt tanítja. "- Na ez aztán a nyakatekert érvelés,ráadásul sántít mint a szódás lova. Ha jól tudom a keresztény egyházak sem tartanak manapság inkvizíciókat, nem küldenek máglyára boszorkányokat éppen úgy ahogy az olaszok sem rendeznek gladiátorviadalokat. Sőt követni sem kötelező őket. A Bibliában pedig semmi olyan dolog nincs ami ne lenne megfontolandó vagy ne lehetne követni.( Mondjuk ehhez ismerni kéne a Bibliát, hogy tudd.)
A Biblia éppen úgy maradhat,mint ahogy maradt a Római jog,amit számos ország átvett.
De mondhatok más példát is. Elítélni a keresztény egyházakat a középkorban történt események miatt,olyan mintha elítélnéd a mai baloldali pártokat a kommunisták bűnei miatt. Ráadásul ,náluk még igaz is amit kifogásolsz,hisz a mai napig Marx és Engels műveiből tanulnak és az összejöveteleiken az Internacionálét éneklik.

eßemfaßom meg áll 2022.05.07. 19:45:03

@Tapi2021: "mert ilyen komplexitású rendszereket soha, senki nem látott magától létrejönni." Láthatott volna csak pármilliárd évvel előbb kellett volna születni és elég hosszúéletünek lenni hozzá.

eßemfaßom meg áll 2022.05.07. 19:53:01

@Zionnépe: "Az ókorban az egyiptomiak, rómaiak és mezopotámiaiak, görögök stb mind vallási alapon utálták egymást és kérték isteneik segítségét. A középkorban számodra lehet véget ért a hivatalos hadjárat a XIII. században, de a spanyolok, portugálok, angolok, franciák még bőven a XVI-XVII. században is keresztes háborúkat vívtak többek között az indiánok, négerek, indiaiak stb. ellen ahol "szent cél" mindig is a vallás terjesztése volt "

Azokban a korokban amikor a vallás az államszervezés része, nyilvánvaló, hogy minden háború egyben vallási is, de azok a háborúk ugyanúgy lezajlottak volna egy "istenmentes" világban is csak akkor más lett volna a lelkesítő szöveg. A "szent cél" a szükséges agymosó bullshit amivel a katonákat lehet irányítani a valóság meg a terület és vagyonszerzés. Mostanában pl a demokráciát terjesztik a jókatonák ugyanolyan lelkesen mint 500 éve kereszténységet. És pont annyira nem ez a háborúk valódi oka.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.05.07. 19:53:26

@nemecsekerno_007: A morál propaganda továbbra is megáll. A vereség oka és az utána következő gerinctelenség, ami világossá tette hogy ezek képtelenek lettek volna kormányozni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.05.07. 19:55:21

@nemecsekerno_007: A propaganda kifinomult és hatékony, teljesen elfedi a nyers, gazdasági érdekeket.

nemecsekerno_007 2022.05.07. 20:07:17

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Nekünk is nyers, gazdasági érdekeink vannak de én nem is akarok senkit se felültetni a morál vonatra.
Bár lehet, hogy nekünk is erősíteni kéne ezt a vonalat, hogy könnyebben el tudjuk adni az érdekeinket.

látjátok feleim szümtükkel 2022.05.07. 20:53:49

@Kyria:

Rendőrök, ügyészek, bírók eltéléséről sem sokat olvastál még, pedig azokkal is előfordul ilyesmi. Én láttam már olyat, hogy a sikkasztó egyházfit elítélte a bíróság.
Szerintem ezek zöme nem országos érdeklődére számot tatró ügy. A szexszuális bűncselekméynek pedig annyira magánjelegűek, és személyi érzelmekez érintőek, hogy ha elítéltek is már ilyenért valakit, azt nem fogják közzé tenni. De nem azért, mert egyházi ember az elítélt.
A szexuális ügyekben egyébként sokszor nincs feljelentés, csak sok év után beszélnek róla. Régen befolyásolta az elévülés és a magáninditvány hiánya is a büntethetőséget, ma talán a gyerekek sérelmére elkövetett ügyek nem évülnek el, de pontosan nem tudom, ha érdekel keress rán a gugliban.

látjátok feleim szümtükkel 2022.05.07. 21:02:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Olvasd el a bibliát még egyszer-kétszer!
" Jehova tanúi 1931-ben vették fel a Jehova Tanúi nevet (Ézsaiás könyve 43,10: "
Jehova=Isten.

látjátok feleim szümtükkel 2022.05.07. 21:10:57

@Vén motoros:

Még is azt mondják, hogy a magyar bíróságok rosszak, politikai ítéleteket hoznak stb. Azért jó néha ilyet is olvasni. Azt persze figyelmen kívül hagyod, hogy azok a bíróságok, amelyek elé nem szívesen állnál, sokkal másabb jogrendszerben dolgoznak, és ott sokkal nagyobb a bíró szabadsága, mint azokban az országokban, ahol szíóvesen állsz bíróság elé ( mint pl. hazánkban ). Nálunk a szokájog csak a ffelsőbb bíróságok ítéletében fordul elő, alapból a bírót a jogszabályok korlátozzák.

arthurthedent 2022.05.07. 21:54:02

@Ekrü: "Ha jól tudom a keresztény egyházak sem tartanak manapság inkvizíciókat, nem küldenek máglyára boszorkányokat éppen úgy ahogy az olaszok sem rendeznek gladiátorviadalokat."

A keresztények nem vették ki a boszorkányokat a bibliából ezért ha egy keresztény hisz a boszorkányságban semmi sem akadályozza meg abban, hogy a biblia alapján elkezdje gyilkolni őket. Afrikában vannak olyan többségében keresztény vidékek, ahol bizony sokan hisznek a boszorkányságban és ha vitatkozni kívánsz velük, akkor előkapják a bibliát.

Olaszországban viszont nem tudsz rabszolgát tartani a törvényeket betartva.

"Sőt követni sem kötelező őket. A Bibliában pedig semmi olyan dolog nincs ami ne lenne megfontolandó vagy ne lehetne követni."

Rengeteg dolog van a bibliában ami alapján iszonyatos bűnöket lehet elkövetni.

"( Mondjuk ehhez ismerni kéne a Bibliát, hogy tudd.)"

Hidd el, ismerem. Olvastam. Többször is. És nem csak azokat a részeket, amik tetszenek az embereknek.

"A Biblia éppen úgy maradhat,mint ahogy maradt a Római jog,amit számos ország átvett."

Ahha! Csakhogy a római jog nem maradhatott. Hiába "vette át" sok ország igencsak erősen módosították, továbbfejlesztették. A mai jogrendünk a római job alapelveit használja, de nem változatlanul használjuk.

"De mondhatok más példát is. Elítélni a keresztény egyházakat a középkorban történt események miatt,olyan mintha elítélnéd a mai baloldali pártokat a kommunisták bűnei miatt. Ráadásul ,náluk még igaz is amit kifogásolsz,hisz a mai napig Marx és Engels műveiből tanulnak és az összejöveteleiken az Internacionálét éneklik."

Én elítélem a mai kommunista pártokat. Egyértelmű, hogy Marx őrült, téves és áltudományos nézeteket vallott és aki azokat ma is elfogadja butaságot csinál, szenvedéshez vezet és ezért erkölcstelen dolgot művel.

Persze ha baloldali vagy, de elítéled Marxot meg a többi őrültet, akkor nem feltétlenül vagy bűnös. Aki például proletárdiktatúrára vágyik az viszont bűnös.

arthurthedent 2022.05.07. 21:58:12

@látjátok feleim szümtükkel: "és ott sokkal nagyobb a bíró szabadsága, mint azokban az országokban, ahol szíóvesen állsz bíróság elé ( mint pl. hazánkban )."

Az angolszász jogban nem nagyobb a bíró szabadsága. Bizonyos dolgokat megtehet, amit nálunk a bíró nem tehet meg, de komoly fékek vannak a rendszerben. Ott vannak például az esküdtek. A magyar bíró egyszemélyben hoz döntést, kérdéseket tesz fel, ő irányítja az egész tárgyalást.

Az amerikai rendszerben az ügyvédek kérdeznek, az esküdtek döntenek, a bíró pedig csak felügyeli a folyamatot, levezeti. Persze vannak lehetőségei, sőt, még az esküdtek döntését is felülbírálhatja, de csak nagyon szigorú szabályok alapján.

Szóval nem hiszem, hogy olyan sokkal több lenne a hatalma.

arthurthedent 2022.05.07. 22:07:24

@Vén motoros: "Az ezen a blogom vitatott elvek csak egy olyan buborékra érvényesek, amely a Földön kisebbségben van."

Nos, az attól függ, hogy hogyan számolsz. Ha a versenyzők számát nézed, akkor igen, jó sokan vannak a muszlimok, ők vannak a többségben. Ha itt élsz és az érdekel, hogy itt, nálunk mi a helyzet, akkor igencsak kisebbségben vannak. Ha a kifejlesztett gyógyszerek számát vagy a tudományos eredmények számát nézed, akkor megint csak mi vagyunk többségben a muszlimokkal szemben.

Ha jól tudom a tudományos publikációk körülbelül 1%-át írják muszlimok. Ha azt akarjuk, hogy az emberiség fejlődjön, hogy ne pusztuljunk ki, akkor bizony azokra az országokra kell koncentrálnod, ahol nem több ezer éves babonák alapján ítélkeznek.

Vén motoros 2022.05.07. 22:34:31

@arthurthedent: 30-40 év múlva csaknem minden nyugateurópai országban többségben lesz a muszlim lakosság. Ez nem jóslás, ez hideg népesedés-matematika. Ehhez még az sem szükséges, hogy folytatódjon a migráció. Elég, ha a már ott élő muszlimok és a bennszülött fehér emberek közötti szaporodásii szakadékot nézed. Amit most írtál az európai (fehér) emberek tudományos publikációiról, az lényegében egy _már halott ember_ még növekvő szakálla... Q.E-D.

ez a nevem senki 2022.05.08. 06:32:46

a leg kártékonyabb az ate
ista val
láss lásd sztalin polpott hilter robes
piért

ez a nevem senki 2022.05.08. 06:41:26

áltudományos memetikai pszichovírus

0 bejegyzést írt és 50 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2016.11.03. óta tag

haha a rég
i nikkjével nagy
on be
égett vala hol

arthurthedent 2022.05.08. 07:12:59

@ez a nevem senki:
Kár, hogy Hitler keresztény volt, kimondottan gyűlölte az ateistákat. ;) Erkölcstelennek, a társadalomból kirekesztendőnek tartotta az ateistákat.

Robespierre nem rajongott a katolikusokért, de kimondottan útálta az ateistákat.

Sztálin nem volt vallásos, valóban, a bűnöket viszont a kommunizmus nevében követte el, amit tett, annak nem igazán volt köze az ateizmushoz. Papi pályára készült, ilyen képzést kapott, de aztán úgy gondolta, hogy az egészből inkább csak a hatalmat akarja.

Pol Pot hitt a buddhizmusban, bár a hitvilága igencsak eltorzította a buddhista tanításokat.

michaelsherlockauthor.wordpress.com/2014/10/21/the-atheist-atrocities-fallacy-hitler-stalin-pol-pot-in-memory-of-christopher-hitchens/

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.08. 10:21:06

@látjátok feleim szümtükkel:

A jehovista "Jehova" név egy elmélet csak, a legtöbb kutató nem fogadja el. Sokkal valószínűbb olvaasta a héber יהוה‎ szónak az "Jahovah" verzió.

arthurthedent 2022.05.08. 11:02:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A jehovista "Jehova" név egy elmélet csak, a legtöbb kutató nem fogadja el."

Persze, mert Jehova egy magyar olvasat. Jéhve, Jáhvé, Jávé kiejtéssel is elterjedt. Az általad preferált "valószínűbb" olvasat Jehovah magyarul kiejtve egyébként "Jehova" az általad el nem fogadott változat. :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.08. 11:12:16

@arthurthedent:

Én egyiket s e preferálom, mert ennek semmi jelentőslge. A keresztények számára teljesen lényegtelen, hogy mi volt a r יהוה‎ - már csak azért is, mert a zsidók eleve sose olvasták el, hanem Adonajt mondtak helyette.

A Jehova magyarul az amerikaiból terjedt el, ez a Jehova Tanúi verziója. S a Jehova Tanúi a legsikeresebb amerikai vallás Mo-on, ennyi az egész.

S persze a Jahovah ejtáse nem jehova. Amerikaul dzsehouva egyébként.

BOAR 2022.05.08. 11:14:36

@ez a nevem senki: Te meg ezzel a nickeddel(is) égsz be folyamatosan .
Bár figyelembe véve azt a szomorú tényt, hogy egyetlen agysejted sincs, ez, amit produkálsz, ez is komoly teljesítmény .

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.08. 11:15:25

@arthurthedent:

Hitler inkább ezoterikus volt. Az tény, hogy nem volt ateista.

De az ezoterizmus bevezetését még a náci vezetés nagy része se támogatta, így maradt a kereszténység, annak "megtiszított" verziójában: a Deutsche Christen felekezet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.08. 11:16:27

@Vén motoros:

Ez jó lesz. Az iszlám sikeresen fel fogfja számolni a nyugati ateizmust.

arthurthedent 2022.05.08. 11:28:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ja, szokásos keresztény hibába esel, azt hiszed, hogy próféta vagy és jövőbe látsz. Nos, nem vagy próféta, nem látsz jövőbe. Grandiose delusions, nem tudom hogy van magyarul. :)

"Hitler inkább ezoterikus volt."
Számtalanszor elmondta, hogy keresztény, de persze mivel csúnya, rossz ember volt divat tagadni, "nem igazi kereszténynek" nevezni.

Mindenesetre nálad keresztényebb volt, mert te sokkal több eretnekséget beszélsz szerintem. ;)

arthurthedent 2022.05.08. 11:30:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "S persze a Jahovah ejtáse nem jehova. Amerikaul dzsehouva egyébként."

Nem amerikaiul Jehova, magyarul Jehova. :D Ahogy azt jeleztem is.

arthurthedent 2022.05.08. 11:38:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A Jehova magyarul az amerikaiból terjedt el, ez a Jehova Tanúi verziója."
Jesszusom, te beszélgettél velük és elhitted amit mondanak! :D Te hiszékenyebb vagy mint hittem, pedig az nem semmi.

Az Jehova tanúi valóban terjesztenek ilyet, hogy a kiejtés tőlük származik és ez a helyes kiejtés. De! És ez egy nagy DE!

Amikor a magyar Jehova tanúi ezt a legendát mesélgetik, akkor elfelejtik megemlíteni, hogy ez egy angolból lefordított legenda és már ott sem volt igaz. A Jehova tanúi amerikában preferáltzák a "J" betűs kiejtést a szintén elterjedt "Dzs" ejtés helyett. Mindkettő létezett, az értelmesebb amerikaiak persze tudták, hogy a J betű DZS hangként ejtése egy amerikai torzítás.

A műveletlen emberek amerikában olyanokat mondanak, hogy "Dzsúliusz Szézár", meg "Dzsehová", de ez csak egy ostoba amerikai szokás, Jáhvé nevét kizárólag az emarikaiak ejtették DZS-vel, magyar nyelven mindig is a J-s ejtés volt elterjedve. Jóval a Jehova tanúi előtt.

"S a Jehova Tanúi a legsikeresebb amerikai vallás Mo-on, ennyi az egész."
Egy keresztény szekta a sok közül, kit érdekel? :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.08. 12:24:47

@arthurthedent:

Mi az eretnekjségem?

Hitlerről meg írtam. Személyesen ezoterikus volt, aztán amint látta, hogy ennek még saját köreiben is cvsak kisebbségi támogatottsága van, megalkotta a megtisztított német kereszténységet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.08. 12:30:57

@arthurthedent:

Sőt, egy időben jártam a jehovistákhoz mint tagjelölt.

Aztán, nagyjából 10. leckénél - összesen 30 van - kiderült, képtelen vagyok elfogadni a jehovista tanítást, így útjainak szétváltak. Ez még a 80-as évek végén volt.

Már előtte is voltak problémák velem, lásd Jézus nem Isten, meg miért nem kereszt, hanem cölöp, de erre mindig olyan választ kaptam, hogy ez a helyes fordítás, mert minden más félrefordítás, amire nemigen tudtam mit reagálni, lévén egy szót se tudtam akkoriban görögül.

Aztán az se nagyon tetszett, hogy amikor nehéz kérdést tettem fel, a válasz kb. az volt, hogy ez nem fontos, ezt elég a vezetőségnek tudnia. Egyre gyakrabban jött a hivatkozás a brooklyni mindentudó vezetőségre (akkoriban ott volt a világközpont).

De végülis a szakítás ott jött el, hogy én nem tartom be a “tiszteld szüleidet” parancsolatot, mivel szüleim akarata ellenére házasodtam, ezért most bocsánatot kell tőlük kérnem. Megkérdeztem, vajon ha valaki Jehova Tanúja akar lenne, s szülei ellenzik, akkor lehet-e tag? Az oktató erre hebegett-habogott, hiszen volt annyira intelligens, hogy felismerje a csapdát, s tudta azt mégse mondhatja “az más”. Szóval mérges lett az oktató. Aztán lenyugodva azt mondta, majd szóljak, ha elfogadom aszülői tiszteletről szóló tanítást, mert addig nem tudunk tovább lépni.

Azóta is így maradt a velük való kapcsolatom.

Aztán persze utána olvastam alaposabban is, s ma már kb. 25 jehovista marhaságot tudnék felsorolni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.08. 12:33:05

@arthurthedent:

"A műveletlen emberek amerikában olyanokat mondanak, hogy "Dzsúliusz Szézár""

Mi ebben a műveletlenség? Semmivel se rosszabb a magyaros Júliusz Cézárnál.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.08. 12:35:41

@arthurthedent:

"Egy keresztény szekta a sok közül"

Valójában messze a legsikeresebb Mo-on. Eleve 10-szet több tagjuk van, mint a hasonló világhűlóval rendelkező mormnoknak. Plusz náluk nincs passzív tag, 5 perc alatt repülsz, ha nem értesz egyet 100 %-ban.

Szóval kínálnak valamit, ha ennyire sikeresek.

arthurthedent 2022.05.08. 13:12:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Valójában messze a legsikeresebb Mo-on."

A katolikusok meg a reformátusok is sokkal sikeresebbek.

arthurthedent 2022.05.08. 13:14:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Mi ebben a műveletlenség?"

A műveletlen emberek mondják így.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.08. 13:14:26

@arthurthedent:

Nem.

Ezek hagyományos vallások Mo-on, nemigen szereznek új tagokat, alapvetően oda beleszületnek az emberek.

Míg mormonnak vagy jehovistának Mo-on nem lehet születni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.08. 13:19:00

@arthurthedent:

Ez marhaság.

Egy rakás bevett latin ejtés létezik a világon.

A legnagyobbak: az olasz ejtés, a német ejtás, a spanyol ejtés, az angol ejtés.

Mo-on történelmi okokból a német ejtés terjedt el: azaz "julisz cézár". Angliában meg "dzsúliusz szízör". A spanyoloknál meg "júliusz szészar".

Melyik a művelt és melyik a műveletlen?

Mert egyik se azonos az eredeti ejtéssel, ami júliusz kájszar.

arthurthedent 2022.05.08. 13:20:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Ezek hagyományos vallások Mo-on, nemigen szereznek új tagokat, alapvetően oda beleszületnek az emberek."

Sok tagjuk van, sok templomuk van, sokan járnak hozzájuk misére, tehát sikeresek. Ennyi. Te meg úgy definiálod a "sikeres" szó jelentését, ahogy akarod.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.08. 13:22:10

@arthurthedent:

Összehasonlíthatatlan a 2 dolog. Ez olyan mint párhuzamot vonni a mo-i románok és a romániai magyarok között, nem figyelemve vlve az alapvető eltéréseket.

arthurthedent 2022.05.08. 13:24:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Egy rakás bevett latin ejtés létezik a világon."

És a J-t Dzs-nek ejteni csak az amerikai nyelvben szokás. És csak azok közt, akik nem kaptak klasszikus latin nevelést. Akik tanultak latinul, azok meg TUTI nem ejtik DZS-nek a J-t, amit ráadásul eredetileg I-nek írtak.

Olyan ez, mikor a magyarok Volkszvágent mondanak. ;) Ha lehet három vével, így: Vvvolkszvágen... akarom mondeni néggyel. :D

arthurthedent 2022.05.08. 13:25:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Összehasonlíthatatlan a 2 dolog. "

Bármit bármivel össze lehet hasonlítani.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.08. 13:30:40

@arthurthedent:

Angliában ez egy folyamat.

A XIX. sz. végén bevezették az angol iskolai latintanításban a klasszikus ejtást (Mo-on ezt máig nem vezették be!), így lett 2 fő ejtés: a klasszikus és a hagyományois angol, azaz julisz és dzsuliusz. Alapvetően az utóbbi egyeduralkodó hétköznapi beszédben. Míg az előbbi a kiművelt ejtés.

Mo-on is 2 ejtés van: a hagyományos németes, ez van a köznapokban, s az olaszos, ezt tanítják ma már a fiatal katolikus papoknak, azaz "'cézár" és "csezár".

Mo-on a klasszikus ejtés ismeretlen teljesen az egyetemi klaasszikafilológián kívül.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.08. 13:32:46

@arthurthedent:

" mikor a magyarok Volkszvágent mondanak"

Minden országban így van ez, kialakulnak az idegen nevekre sokszor teljesen abszurd helyi szokások. Pl. a finnek a Renault-ot "renault" alakban ejtik, az amerikaiak meg az IKEA-t "ájkiá" alakban.

A magyar is sok minden ilyet csinál. Számtalan példa van rá.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.08. 13:38:08

@arthurthedent:

"Akik tanultak latinul, azok meg TUTI nem ejtik DZS-nek a J-t, amit ráadásul eredetileg I-nek írtak."

Aki tanult latinul. az is alkalmazkodik a szokásokhoz.

Én tudok latinul, s ráadásul Kubában tanultam, klasszikus ejtássel, de eszembe se jutna klasszikus ejtéssel beszélni magyar környzetben, mert az emberek meg se értenék mire utalok, lásd a Cicerót cicerónak mondom magyarul, emrt így ismert, s nem kikerónak, pedig ez az eredeti alak.

Ha mondjuk egy egész mondatot olvasok fel latinul, ott már a klasszikus ejtést használom. Mondjuk Pater noster qui es in caelis sanctificetur nomen tuum az nálam "páter noszter kui esz in kájlisz szanktifiketur nómen túum".

arthurthedent 2022.05.08. 14:05:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Míg az előbbi a kiművelt ejtés."

Hát nem semmi egy csávó vagy. Mondom "a művelt emberek így ejtik". Erre rendezel egy fél délutános parázs hőbörgést, hogy te mennyire jobban tudod és mennyire kurvára nem igaz az, amit én mondok. Mert te tudod, neked van igazad, mindenki menjen a picsába.

Aztán kijelented, hogy ez a "kiművelt ejtés". Tehát a "művelt emberek így ejtik" baromság, te jobban tudod, ez a "kiművelt ejtés".

Figyu, szerinted ez normális? :D

arthurthedent 2022.05.08. 14:06:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Lehetni lehet, csak nem érdemes."

- Nem lehet összehasonlítani.
- De lehet.
- Hát lehet, de nem érdemes.

Hát mondjuk az én any.m p.csáját, hogy már megint szóba álltam veled. :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.08. 14:23:28

@arthurthedent:

A művelt emberek SE ejtik így hétköznapi helyzetben.

A latinprofesszor ametikai is szízőrt mond kajszár helyett normál helyezetben.

Érted?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.08. 14:24:30

@arthurthedent:

Érdemes lenne ha el tudnád sajátítani az értő olvasás művészetét...

arthurthedent 2022.05.08. 15:58:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A művelt emberek SE ejtik így hétköznapi helyzetben."

Te még nem láttál művelt embert hétköznapi helyzetben, csak tévében. :D

arthurthedent 2022.05.08. 18:31:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Tévében se ejt így, azaz ez nem érv."

Nem, nem, rosszul tudod.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.08. 18:46:21

@arthurthedent:

Jjaj dehogy nem. S nemcsak tévében, hanem egyetemi előadásokon se.

A YT-n nézhetsz amerikai/brit előadásokat.

Talán az egyetlen hatás, amit láttam eddig: Newton főművének címét elkezdték klasszikus ejtéssel mondani, nem angolosan, azaz prinszipia helyett prinkipia (Principia).

arthurthedent 2022.05.08. 19:45:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A YT-n nézhetsz amerikai/brit előadásokat."

Vicces, amikor el akarod mondani nekem hol nézhetek angol nyelvű előadásokat. :D :D

arthurthedent 2022.05.08. 22:43:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Cirka húsz éve nem néztem semmit, se filmet, sem híreket, sem semmilyen TV műsort magyarul. Néha megpróbálok megnézni valamit magyarul, de általában pár percnél tovább nem bírom.

arthurthedent 2022.05.09. 09:39:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nincs szükségem arra, hogy valaki elmagyarázza hogyan juthatok angol nyelvű tartalomhoz. :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.09. 13:58:08

@arthurthedent:

Pedig van. Hiszen azt állítod,. a művelt angolok nem ejtik szízörnek Caesart...

arthurthedent 2022.05.09. 14:13:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Hiszen azt állítod,. a művelt angolok nem ejtik szízörnek Caesart..."

Szokás szerint megint össze-vissza beszélsz. Arról volt szó, hogy a Juliust nem ejtik Dzsuliusznak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.05.09. 14:14:48

@arthurthedent:

S a Juliust dzsuliusznak ejtik. a Caesart meg szízörnek. A műveltek is. Mert ez az angol hagyomány.
süti beállítások módosítása