wagmg

wagmg

Hány tankjuk van az oroszoknak?

2022. április 21. - arthurthedent

Az ukránok szerint rengeteg tankot vesztett az orosz hadsereg ukrajnában. Az oroszok szerint nincs is háború, hogyan vesztett volna annyit, ugyan már! Szóval akkor mi lehet az igazság? Hogy lehet egyáltalán eldönteni?

A szokásos eljárás az, hogy az átlag őstermelőnek vagy az egyik, vagy a másik fél szimpatikusabb, így aztán vagy az egyik, vagy a másik fél híreit veszi készpénznek. Nem túl jó megoldás, az biztos, ezért aztán ott a szokásos eljárás módosítása is, ami szerint az igazság a kettő propaganda közt van. Ez persze megint csak nem túl jó megoldás, mert az igazság és a hazugság átlaga nem az igazság mint ahogyan általában két hazugság átlaga sem az.

Ott van még az "egyik sem igaz" eljárás, ami meg pont semmire sem jó, legfeljebb arra, hogy kijelentsük "fogalmam sincs". 

Akkor mi van? Hogyan tudhatunk bármit is? Nos, a megoldás az lehet, hogy az "open source" hírforrások valamennyire megbízhatóak. Hogyan működnek ezek?

A világon van egy halom olyan ember, aki nem elkötelezett egyetlen politikai párthoz, egyetlen kormányhoz, egyetlen országhoz sem. Ezek az emberek összeadva az erejüket és szakértelmüket elemzik a híreket, az internetes forrásokat. Gondosan végigböngészik a videofelvételeket, fényképeket, beazonosítják a kilőtt tankokat, helyszíneket, megnézik ez a roncs volt -e már, szerepel -e a listájukban esetleg egy másik szögből felvéve. Megnézik ez a fa az a fa -e a levegőből, az a szétlőtt épület ugyanaz -e, hol van az egész, az ott egy T-72-es vagy egy felújított T-72, esetleg valami más. Sokan vannak, gondosak, alaposak, értenek is hozzá. Lelkes amatőrök, alaposak, fáradhatatlanok. Elmondom mire jutottak!

Nem én mondom, ő mondja, megkereste az orosz tanklerakatokat

Először is nem igaz a legenda, hogy az oroszok a régi roncs tankokat vetették be, a modern tankokat tartalékolják, és jön még a nagy meglepetés. A roncsok közt ott vannak a modern tankok, statisztikailag legalább akkora arányban lövik ki őket mint amilyen arányban rendelkezésre állnak az orosz hadsereg számára.

Ez alól egyetlen kivétel a T-14 Armata csodatank, ami fura módon nem szerepel sehol. Úgy tűnik be sem vetették. Senki sem tudja, hogy miért, de az elterjedt vélemény az, hogy igen kevés van belőlük, sok velük a műszaki probléma és sajnálják külövetni az ukrán erdőszélen. Nem érdekes, ott a rengeteg egyéb, az elmúlt sok évtized rengeteg tankja...

A második megfigyelés az, hogy az orosz jelentések nagyon alábecsülik a kilőtt tankok számát. Nem meglepő, de fontos tudnunk, hogy annál amit mondanak sokkal több tankot vesztettek. Valószínűleg kevesebbet, mint amennyit az ukránok jelentenek, de jóval többet, mint amennyit bevallanak. Az ukrán jelentések pontosabbak, a szokásos harci túlbecslés megvan az ukránoknál is, de erre számítani lehet, minden hadsereg hajlamos túlbecsülni az eredményeit. Szóval az igazság a két fél közt van, jóval közelebb az ukránok jelentéseihez, mint az oroszok híreihez. Én személy szerint ezen nem lepődtem meg, de ez persze az én beállítottságom miatt van.

Szám szerint mintegy 500, mára talán inkább 600 tank heverhet kilőve és kerülhetett zsákmányként az ukrán hadsereghez.

Ez hatalmas szám, nem igazán van olyan európai hadsereg, akinek lenne ennyi. Az oroszok többet vesztettek alig több mint egy hónap alatt, mint amennyi az európai országoknak lenni szokott.

Nagyok a veszteségek, mára az erdőben bújkálnak a tankok, vadásznak rájuk mint a termintárban

Akkor mennyi maradt? Mennyiből vesztettek 600 tankot?

Nos, az orosz hadsereg nem köti az orrunkra mennyi tankja van, nem is könnyű kideríteni. Úgy tűnik pár éve még 10-20 sőt 30 ezer tankjuk is lehetett. Nagy részük roncs, használhatatlan, kilopták belőle a rezet, eladták a motort, szétrohadt, berozsdásodott. Rengeteg pénzbe került volna havonta beindítani, javítani, úgyhogy kinőtt belőle az akác. 

Az elmúlt évtizedben rengeteget selejteztek. Mára körülbelül 3000 hadra fogható tankjuk maradt.

Ebből vesztettek 600-at vagy a veszteség után? Nos mindegy, mindkettő becslés, viszonylag nagy a hibaszázalék. Ennek ellenére fontosak ezek a számok.

Először is ez egy hatalmas veszteség arányaiban is. Az ukránok szó szerint megtizedelték az orosz harckocsiállományt, inkább kétszer mint egyszer. Hatalmas veszteség ez az oroszoknak. Hatalmas!

Másodszor pedig elmondhatjuk, hogy maradt tank bőven. Rengeteg tankjuk maradt az oroszoknak, ha akarják még párszor eljátszhatják az egész inváziót. Mármint a tankok számát tekintve. Sofőrt már nehezebben fognak találni a kiruccanáshoz, mert egy ekkora veszteség után azért nyilván elég rendesen elterjedt az orosz katonák körében, hogy csak akkor érdemes tankkal menni, ha meguntad az életedet. Ha sürgősen véget akarsz vetni a földi pályafutásodnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr4917812915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.23. 00:31:36

@CSOKKI MÁLNA: de, valamiért a szovjetek nem tudták, hogy szerinted nem fogadtak amerikai szállítmányokat. Te ennyire hülye vagy?
"A jégmentes szorosokat mind Japán ellenőrizte, ahol a szállítmányokat átvizsgálták és néha el is akasztották. A japán tengeralattjárók – a német és a brit gyakorlattól eltérően – nem támadták a semleges teherhajókat, de egy hajót így is elsüllyesztettek, további hat hajót viszont amerikai tengeralattjárók süllyesztettek el tévedésből. Vlagyivosztok ennek ellenére a háború éveiben csaknem négyszer annyi árut fogadott, mint Murmanszk, és ötször annyit, mint Arhangelszk.[19"

Ott van leírva: VLAGYIVOSZTOK.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.23. 00:36:42

@tiltsál ki te gyökér: ez nálatok volt szokás, te is ilyen vérfertőzésbôl születtél.
A jelentése: Putyin hátulról kapja el, mivel híres küzdősportokban jártas medvevadász, ahogy Ukrajnát akarta az orosz hadsereg. Tudod, beijeszt, hogy Donbaszban támad, aztán egy semleges országon keresztül, hátulról meglepi Kijevet.

Neked erről az anális szex jut eszedbe, mert buzi vagy.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.23. 00:40:48

@CSOKKI MÁLNA: a T 72-eshez annyi köze van, mint az AMG -nek a d 190-hez.

Más a motor, más a rakétavédelmi rendszer, az aktív és a passzív is, más praktice a futómű. Igaz, az ülés maradt ugyanolyan. De azt hiszem, még a páncélzatán is változtattak.

De, végülis igazad lehet, az orosz csodatank egy kiszuperált , avítt termék átfestése.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.23. 00:46:40

@CSOKKI MÁLNA: T90 lövege: 2A46-M
T80 lövege: 2A46-2

Hát, ezt se találtad el.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.23. 01:03:39

birca! Az utolsó lehetőség is befuccsolt hogy megkapd a pénzed a Kremltől.

"Kína újabb ütést vitt be az oroszoknak, leállítja a banki fizetési rendszerét az országban
Már a hét elején felreppent a hír, hogy a UnionPay, Kína legnagyobb pénzforgalmi szolgáltatója beszünteti oroszországi tevékenységét, mivel attól tart, hogy az országban való további működése a nyugati szankciók célpontjává tenné. Szerdán már megszületett a döntés, hogy leáll a fizetési rendszerük, pénteken pedig már nem is működött."

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.23. 01:06:30

birca! Gondok vannak.
www.napi.hu/nemzetkozi-gazdasag/vlagyimir-putyin-hatorszag-ellenzek-hatalom-gyengules-kreml.750718.html

"Megjelent az első repedés Putyin hátországán
Vlagyimir Putyin környezetében kialakulóban van egy kicsi, egyelőre elszigetelt, de lassan növekvő csoport, amely úgy véli, elhibázott döntés volt háborút indítani Ukrajna ellen, az invázió a gazdasági-politikai következményei katasztrofálisak lesznek Oroszországra számára. Az orosz államfő azonban makacsul kitart ideológiai okokból indított, nagy, vérgőzös, kalandja mellett."

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.23. 01:21:50

@CSOKKI MÁLNA: nos, akkor gondolkozz el, miért fordítottak vissza a japánok szovjet hajókat...
Mivel, és milyen megfontolásból ellenőrizték a szállítmányokat , amik 1945 szeptemberéig tartottak, amikor 1043 végére nem volt haditengerészetük?
Vajon mennyire érdekelte őket a szovjet-német konfliktus, miután elvesztették anyahajóikat és védekezésre kényszerültek?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.23. 01:28:02

@Igazamvanvagyigazamvan?: Már a midwayi csata után csak annyi tengeri flottájuk volt hogy védjék az anyaországot, nem hogy a USA szállításokat ellenőrizgessék. 43-ra már az sem.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.23. 01:37:08

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: miközben egyes oligarchák kiirtják családjukat, majd öngyilkosok lesznek...de furcsa!

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.23. 01:38:37

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Fülöp-szigeteki tengeri csata, 1944. október 23.-26. - Október 23-án megkezdődött a II.világháború legnagyobb tengeri csatája, melyben 216 amerikai hajó állt szemben 64 japánnal"

Biztos azzal törődtek, mit visznek az orosz hajók....

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.23. 07:15:06

@Igazamvanvagyigazamvan?: Ja. És az volt a tervük hogy az ellenőrzést végző hajók céltáblái legyenek a jenki tengeralattjáróknak. :-))

Bandibacsi34 2022.04.23. 07:41:41

@Igazamvanvagyigazamvan?:
A keleti-fronton a légierő nem sokat ert, nyugaton is 1944 elejere-kozepere lettek bevetve a nagyobb bombázó gepek. 1942-re maga Hitler mondta, hogy 20 000 tankot semmisitettek meg es a Szovjetunio meg mindig nem omlott össze. Mellesleg a nemetek havi 900, a szovjetek a gyarak ujratermelesenek megindulasa utan(az Uralbol) havi 1500 tankot voltak kepesek legyartani. A nemet tengeralattjarok 1944 elejeig uraltak az Atlanti oceant, meg Angliaba is alig voltak kepesek addig arut szallitani az amerikaiak(addigra nott meg a bombazoik hatotavolsaga a melytengei bombazas erdekeben is). Iranon vagy Vlagyivosztokon keresztul nem nagyon voltak képesek sok tankot leszallitani a vasutak 1943 ig("When the British first took over the southern part in 1941, the railway was only able to move one freight train per day. The railroad hauled a total volume of 978 tons a day in the first quarter of 1942. Yet by September 1943, they were able to move 5,400 tons per day, due to the import of new locomotives, wagons, and more skilled individuals") . Kb összesen annyit szallitottak a 4 ev alatt, amennyit a szovjet gyarak legyartottak 6 honap alatt. Inkabb autokat(Jeep) loszert es mas dolgokat küldtek(elelmiszer, labbelik stb.). Anglia 3x annyit kapott, mint a Szovjetunio "In all, $31.4 billion went to the United Kingdom, $11.3 billion to the Soviet Union, $3.2 billion to France, $1.6 billion to China, and the remaining $2.6 billion to the other Allies."(...) Delivery was via the Arctic Convoys, the Persian Corridor, and the Pacific Route. The Arctic route was the shortest and most direct route for lend-lease aid to the USSR, though it was also the most dangerous as it involved sailing past German-occupied Norway. Some 3,964,000 tons of goods were shipped by the Arctic route; 7% was lost, while 93% arrived safely.[55] This constituted some 23% of the total aid to the USSR during the war.

The Persian Corridor was the longest route, and was not fully operational until mid-1942. Thereafter it saw the passage of 4,160,000 tons of goods, 27% of the total.[55]

The Pacific Route opened in August 1941, but was affected by the start of hostilities between Japan and the U.S.; after December 1941, only Soviet ships could be used, and, as Japan and the USSR observed a strict neutrality towards each other, only non-military goods could be transported.[56] Nevertheless, some 8,244,000 tons of goods went by this route, 50% of the total.[(..) In total, the U.S. deliveries to the USSR through Lend-Lease amounted to $11 billion in materials: over 400,000 jeeps and trucks; 12,000 armored vehicles (including 7,000 tanks, about 1,386[57] of which were M3 Lees and 4,102 M4 Shermans);[58] 11,400 aircraft (4,719 of which were Bell P-39 Airacobras)[59] and 1.75 million tons of food.[60]. Ezek nagy resze 1943-44-ben jott, amikor mar a szovjetek regen elorenyomuloban voltak. Részletek: en.m.wikipedia.org/wiki/Lend-Lease

tiltsál ki te gyökér 2022.04.23. 09:03:44

@Igazamvanvagyigazamvan?: Szánalmas a magyarázkodásod, buzika. Kapd el anyád megint hátulról.

tiltsál ki te gyökér 2022.04.23. 09:20:34

@Bandibacsi34: Muszáj hetente előjönni az atomveszéllyel, mert a világ kezdi leszarni Ukrajnát.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.23. 09:34:21

@tiltsál ki te gyökér: "A DONYEC-MEDENCE FELETTI ELLENŐRZÉS SZÁRAZFÖLDI FOLYOSÓT HOZ LÉTRE A KRÍM FELÉ, ÉS ÉRINTI AZ UKRÁN HADSEREG LÉTFONTOSSÁGÚ LÉTESÍTMÉNYEIT,

a Dél-Ukrajna feletti ellenőrzés pedig kijáratot biztosítana az orosz fegyveres erők számára a moldovai Dnyeszter mentéhez, ahol szerinte az orosz ajkú lakosság elnyomására utaló jelek mutatkoznak"

tiltsál ki te gyökér 2022.04.23. 10:19:22

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Miért? Most akkor mégis szexuális a célzás? Nem csak birkózásról van szó? Kicsit belezavarodtál, mint a GDP-be

tiltsál ki te gyökér 2022.04.23. 10:20:35

@Igazamvanvagyigazamvan?: És ez, amit idéztél azt jelenti, hogy el akarja foglalni Ukrajnát? Hahó Öcsi, nézz már a térképre.

CSOKKI MÁLNA 2022.04.23. 10:21:02

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Mivel, és milyen megfontolásból ellenőrizték a szállítmányokat , amik 1945 szeptemberéig tartottak, amikor 1043 végére nem volt haditengerészetük?"

És szted milyen megfontolásból szállítottak volna tankokat, repülőgépeket, lövegeket , muníciót Vlagyivosztokba, amikor egyrészt egyezmény tiltotta, másrészt kb. tízezer km-re volt a frontoktól, amikor sokkal rövidebb idő alatt odajuttathatták Murmanszkon és a perzsa korridoron keresztül ..Libsilogic, ne keress benne értelmet..:)

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.23. 10:22:29

@tiltsál ki te gyökér: nem, ez arra volt példa, hogy nem tudjuk a céljait, mert hazudik.

CSOKKI MÁLNA 2022.04.23. 10:24:40

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Például '41-'42-ben okoska? Egész mással voltak elfoglalva a jenkik, és nem Vlagyivosztokkal. Egyébként is más útvonalakon is szállíthattak hadfelszerelést sokkal közelebb a frontokhoz. Azt meg csak csendben jegyzem meg, hogy a Vlagyivosztokba szállító hajók szovjet felségjel alatt hajóztak.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.23. 10:35:43

@CSOKKI MÁLNA: mondjuk azért, mert Európa környékén a németek még ott voltak?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.23. 10:38:13

@CSOKKI MÁLNA: az észak-Atlanti útvonalon a tengeralattjárók tizedelték a konvojokat, a perzsa vasutakat a repülők érték el, Vlagyivosztok pedig biztonságos volt.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.23. 10:40:33

@CSOKKI MÁLNA: kár volt megjegyezned. Ez a japánnal kötött megállapodás miatt volt. De ugye az világos, hogy a szovjet hajók nem szovjet traktorokat vittek az USA-ba?

tiltsál ki te gyökér 2022.04.23. 10:41:54

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"nem, ez arra volt példa, hogy nem tudjuk a céljait, mert hazudik."
3 hete még tudtátok....
Sőt, tegnap is
""Egész Ukrajnát el akarták foglalni, ehhez képest egyetlen város bevétele tartott 60 napig úgy, "

Mellesleg az idézett cél elég reális, és a jelek szerint ezt csinálják.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.23. 10:50:36

@CSOKKI MÁLNA: "Azt meg csak csendben jegyzem meg, hogy a Vlagyivosztokba szállító hajók szovjet felségjel alatt hajóztak."

Hűha! A logika tombol nálad. Ennek mi köze ahhoz hogy az ellenőrző hajók, amiket az amcsik tizedeltek, japán felségjel alatt hajóztak? A szállítások pedig 1944-1945-ben is folytak, amikor Japánnak már csak a szigetei védelmére volt erejük. Gondolod hogy amikor Ivodzsimát védték akkor a vlagyivosztoki szállításokat ellenőrizték? Persze. :-)) Megint körömszakadtáig véded a hülyeségedet és magadat égeted szarrá.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.23. 10:56:37

@tiltsál ki te gyökér: gyökér, te nagyon hülye vagy.
Az, hogy mi az igazi cél, nem nyilvános. Hogy mit hazudnak, az igen, de az minden nap más.
Tehát: nem tudhatjuk, mi az igazi célja Putyinnak, mert még saját magának is hazudik!
Mellesleg én pont azt mondtam, hogy a dél-keleti területeket akarja elfoglalni, az olaj és gázkutak miatt.
De! Elôször még azt hazudta, az ukrán testvérnép, csatlakozzamak önként. Aztán neonácikról zagyvált, akiktől meg kell tisztítani Ukrajnát.
Volt szó arról, hogy Donbasszban felszabadítjuk orosz testvéreinket.
Erre megtámadták Kijevet. Rossz a térkép?
Most kiderül, mégse Kijev, inkább Moldova....

Mint a vicc: így száll le a bicikliről.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.23. 10:58:14

@CSOKKI MÁLNA: Olvasgass te ostoba! A szállítás két hét alatt - most már kevesebb - megoldható volt. Gyorsabb mint Murmanszkig elhajózni. Már ha tudod hol van Murmanszk. Ja és sokkal kevésbé veszélyes. Elképesztő mennyire fafej vagy. Tanuld már meg a guglit használni és keress rajta, ha már látod mennyire szénné égetünk és kussolj! Akiben egy szál értelem van, az nem védi tovább a védhetetlent.

"A Transzszibériai vasút építése

A vasút építése az Usszuri közelében, 1895-ben
A vasútvonal építését 1891. május 31-én Vlagyivosztokban Nyikolaj Alekszandrovics trónörökös, a későbbi II. Miklós cár jelenlétében kezdték. A teljes vaspálya 1901. november 3-ra készült el, amikor a keleti és nyugati irányból haladó építők találkoztak.

Az első vasúti szerelvények Szentpétervár és a távol-keleti Vlagyivosztok között 1903 júliusában indultak, a Transzszibériai vasútvonalat hivatalosan 1903. július 13-án adták át a forgalomnak. A vasútvonal megnyitásakor a szerelvényeket a Bajkál-tavon még vasúti komp segítségével juttatták át.

1904 telén, az orosz–japán háború kezdetén a sürgőssé vált szállítások miatt 42 verszta (44,7 km) vasúti pályát építettek a befagyott tó jegére. A mozdonyokat és a vasúti kocsikat ezen a szakaszon lovakkal húzták át.[2]

1905. október 29-ére készült el a Bajkál-tavat elkerülő szakasz. Ettől a dátumtól kezdve a vasúti szerelvények akadály nélkül haladhatnak az Atlanti-óceántól a Csendes-óceánig. A közel 12 évig tartó építkezés (1891–1903) 1 455 413 000 arany rubeljába került az Orosz Birodalomnak.

Az útvonal
A Transzszibériai vasútvonal kelet-nyugati irányban nagyjából 7000 km-es, míg észak-déli irányba 3500 km-es távolságot tesz meg, 8 időzónát keresztez. A vasútvonal mentén 87 város található, azaz nagyjából 110 km-enként egy-egy.

A Moszkvából induló Oroszország expressz menetrend szerint 147 óra 59 perc alatt teszi meg az utat. A visszaút időtartama 148 óra 27 perc.

A vasút déli vonalán közlekedik a Harkiv – Vlagyivosztok gyorsvonat, melynek menetideje 173 óra 11 perc.

Legjelentősebb városok
Moszkva (0 km, Moszkvai idő)
Nyizsnyij Novgorod (442 km, Moszkvai idő), itt keresztezi a Volgát
Kirov (956 km, Moszkvai idő)
Perm (1436 km, Moszkvai idő plusz 2 óra), a Káma hídja
Európa és Ázsia határát (1777 km) egy fehér obeliszk jelzi
Jekatyerinburg (1816 km, Moszkvai idő plusz 2 óra) és az Urál
Tyumeny (2138 km, Moszkvai idő plusz 2 óra)
Omszk (2712 km, Moszkvai idő plusz 3 óra) Irtis
Novoszibirszk (3335 km, Moszkvai idő plusz 3 óra), az Ob
Krasznojarszk (4098 km, Moszkvai idő plusz 4 óra), a Jenyiszej
Irkutszk (5185 km, Moszkvai idő plusz 5 óra), itt éri el a vasútvonal a Bajkál-tavat, majd 207 km hosszan a tó partján halad
Ulan-Ude (5642 km, Moszkvai idő plusz 5 óra)
5655 km-nél kezdődik a Transzmongol vasútvonal
Csita (6199 km, Moszkvai idő plusz 6 óra)
Tarszkaja vasútállomás itt 6312 km-nél kezdődik a Kínai keleti vasútvonal
Birobidzsan (8351 km, Moszkvai idő plusz 7 óra)
Habarovszk (8521 km, Moszkvai idő plusz 7 óra), az Amur
Usszurijszk (9177 km, Moszkvai idő plusz 7 óra)
Vlagyivosztok (9288 km, Moszkvai idő plusz 7 óra), Csendes-óceán"

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.23. 11:18:05

@CSOKKI MÁLNA: Szállítási útvonalak ezer tonna %
Csendes-óceáni 8244 47,1
Transziráni 4160 23,8
Sarkvidéki konvojok 3964 22,6
Fekete-tenger 681 3,9
Északi Jeges-tenger 452 2,6
Összesen 17 501 100,0

Na, vazze, a 41%-a a cuccnak Vlagyivosztokon keresztül jött!

Az gondolom eszedbe sem jutott, hogy a szovjet pont a japánokkal kötött fegyverszünet eredményeképp, pont a transszibériai vasúton képes volt átdobni a 2. Szovjet hadsereget Moszkva védelmére.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.23. 11:23:58

@Igazamvanvagyigazamvan?: Szerinted eleget égettük már @CSOKKI MÁLNA: -t, vagy még szopassuk egy kicsit? Már kezdem sajnálni.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.23. 11:29:20

@tiltsál ki te gyökér: ""Egész Ukrajnát el akarták foglalni, ehhez képest egyetlen város bevétele tartott 60 napig úgy"

Te gyökér, bár ezt nem én mondtam, azaz te egy sunyi szar vagy, azért értem. Szemben veled, aki láthatóan gondokkal küszködsz, hogy megértsd a magyart.

Figyelj orosz ügynök:
Az elején Putyin mondta vala: egy a nép, egy az ország.
Orosz ukrán testvérek, a kijevi rusz az oroszoké volt, tehát most is az legyen.

Akin nem orosz, az náci, azokat kiirtjuk. Ez is mutatja eddigi határozottságát ő nagy cárjának, az ukrán testvér...ha nem, akkor náci.

Kijelenté ő nagy bölcselmében, Ukrajna nem létezik, azt kreálták. Tehát Oroszország szerves része.

Ez utóbbi azt jelenti, te gondolkodásra képtelen sejthalmaz, hogy UKRAJNA OROSZ, TEHÁT EL AKARJA FOGLALNI.

Nem oly bonyolult ez. Igaz, beszélni kell hozzá egy robbant nehéz nyelvet, a fordítóprogram meg láthatóan nem lett fejlesztve vagy 3 éve...

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.23. 11:31:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: nem én égetem, a tények.
Mit kéne rajta sajnálni? Felhozol egy adatot, ő meg tökönrúgja saját magát?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.23. 11:35:19

@CSOKKI MÁLNA: És mi lenne ha gondolkoznál, számolnál? Egy teherhajó 20-30 km/h sebességgel megy, a vasút sokkal gyorsabban. A Csendes óceánról Murmanszk kb. ugyanannyi távolság mint a vasút Vlagyivosztokból Moszkváig. Sacc/kb. A vasút mennyivel megy szerinted? És Murmanszkban még mindig vasútra kell rakni hogy a front közelébe vigyék.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.23. 19:20:32

@tiltsál ki te gyökér: azt mondja az orosz állami tévé, a volt tagállamokat a SZOVJET zászló alatt kell egyesíteni.

arthurthedent 2022.04.23. 21:37:48

@Igazamvanvagyigazamvan?: Hát azzal szerintem elég jól tudják egyesíteni egész európát... csak mondjuk nem az ő oldalukon. :D

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.23. 22:04:18

@arthurthedent: és ahhoz mit szólsz, hogy két oligarcha véletlenül egyidőben kiirtja a családját, majd öngyilkos lesz?
Lehet, Orbán is ettől fél?

arthurthedent 2022.04.24. 06:33:38

@Igazamvanvagyigazamvan?: Family annihilators. Amikor szorult a hurok előfordult, hogy tényleg így reagálnak emberek. A kérdés az, hogy ez most akkor jó nekünk vagy nem? :( Mármint jó -e az, ha szorul a hurok...

tiltsál ki te gyökér 2022.04.24. 09:36:08

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Csak a cél naponta változik, attól függ éppen hol égtek le."
Igen, most olvastam, hogy Kijev szerint május végére fölénybe kerülnek.
Hát, majd a realitás ott is szájba fog baszni sok mindenkit.

Hol égtek le? Kitaláltad, hogy az volt a célja, hogy 3 nap alatt elfoglal egy hat Magyarországnyi területet, aztán szerinted beégtek. Sőt, azzal is beégtek, hogy május 1-én az Atlanti Óceánba fürödjenek....

tiltsál ki te gyökér 2022.04.24. 09:43:17

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"nem tudhatjuk, mi az igazi célja Putyinnak, mert még saját magának is hazudik!"
Hát, közvetlen egy bejegyzéssel feletted a haverod közölte, hogy beégtek az oroszok - nyilván azzal, hogy nem tudták megcsinálni ami a tervük volt. Akkor eszerint tudta, hogy mi volt a terv. Te azt mondod (mellesleg én is) hogy nem tudjuk mi a cél.

"Mellesleg én pont azt mondtam, hogy a dél-keleti területeket akarja elfoglalni, az olaj és gázkutak miatt."
Azok a szakadár köztársaságok, de szerintem nem az olaj kell neki.

"Elôször még azt hazudta, az ukrán testvérnép, csatlakozzamak önként. "
Az, hogy testvérnép az tény. Azt, hogy csatlakozzanak önként nem hiszem, hogy mondta, én ilyet nem olvastam, de idézd be. Ezzel mi a baj?

"Aztán neonácikról zagyvált, akiktől meg kell tisztítani Ukrajnát."
Azokról konkrétan 2014 óta zagyválnak, már a majdán forradalom után másnap mondta, hogy fasiszták vették át az uralmat. Az elmúlt 8 évben pedig a hős azovi légió - tudod, akik konkrétan bevallottan neonácik - rendesen irtották az orosz kisebbséget.

"Volt szó arról, hogy Donbasszban felszabadítjuk orosz testvéreinket."
Épp azt csinálják.
MÁr bocs, hol van itt az a borzasztó nagy ellentmondás?

tiltsál ki te gyökér 2022.04.24. 09:44:15

@Igazamvanvagyigazamvan?: "azt mondja az orosz állami tévé, a volt tagállamokat a SZOVJET zászló alatt kell egyesíteni."
Na, ez érdekes, muti, ezt nem láttam még.

tiltsál ki te gyökér 2022.04.24. 09:53:06

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
"Egy teherhajó 20-30 km/h sebességgel megy, a vasút sokkal gyorsabban. "
Csak a teherhajó 24 órát megy, a vonatnak azért meg kell állnia. Arról nem beszélve, hogy nem vagyok meggyőződve, hogy a transszibériai a negyvenes években olyan rohadt gyors lett volna.
Meg azért nagyságrendekkel több cuccot lehet hajókázni.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.24. 09:57:31

@tiltsál ki te gyökér: te tényleg fejletlenebb vagy, mint a korod indokolná.
Azért nem tudjuk, mi a Putyin célja, mert mindig változtatja.

Nem, idióta, Kijev nem Donbaszban van, sőt, Mariupol sem.

Igen, egy embernek lehetnek céljai, azaz több célja is egy időben.
Nem, nem azt hívják felszabadításnak, ha halomra lövik őket. Az testvérgyilkosság.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.24. 10:03:31

@tiltsál ki te gyökér: ez a hajó-vonat kérdés teljesen lényegtelen. Viszonylag nehéz tengeri útvonalról Moszkvát elérni.
A szibériai vasút aránytalanul kevesebb támadást szenvedett el a német tengeralattjáróktól a hajókhoz képest, amik az Atlanti-óceánon, vagy a Jeges tengeren keresztül közlekedtek.

Az Atlanti-óceánon 15%-os veszteség volt, a vlagyivosztoki szállításoknál összesen 6 hajót süllyesztettek el, egyet a japánok, ötöt az amcsik, tévedésből.

tiltsál ki te gyökér 2022.04.24. 10:25:05

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"Azért nem tudjuk, mi a Putyin célja, mert mindig változtatja."
:D:D:D Vagy csak simán nem kötötte az orrodra.

"Nem, idióta, Kijev nem Donbaszban van, sőt, Mariupol sem."
Mariupol mintha délen lenne, nem?
Te figyelj már, nem vagyok hadászati stratégiai zseni, ezért segíts nekem. Ott a szakadár köztársaságok környékén mintha háború lenne már vagy 8 éve.
Az azt jelenti, hogy ott a háromnegyed ukrán hadsereg szépen beásva. Melyiknek látod értelmét, ha el akarod foglalni?
a, nekimész a 8 éve beásott alakulatoknak szemből
b, megkerülöd őket ahonnan tudod, közben esetleg máshol is támadsz, hogy meg kelljen osztani a csapataikat?
Melyiket csinálnád?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.24. 10:33:53

@tiltsál ki te gyökér: "Azért nem tudjuk, mi a Putyin célja, mert mindig változtatja."
:D:D:D Vagy csak simán nem kötötte az orrodra"

A kettő nem zárja ki egymást.
De, ha Putyin azt mondja, hogy az ukrán testvér nép, és közös a haza, a kijevi rusz orosz, onnan terjeszkedtek kelet felé, akkor ez nem azt jelenti, hogy a nácitlanítással egész Ukrajnát befolyása alá akarja vonni?

N, kedves gyári idióta moszkovita, ez a Donbasz felszabadítása mozi csak a második a sorban. Hogy ne kelljen beismerni a sikertelenséget.

tiltsál ki te gyökér 2022.04.24. 10:38:50

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Nem, nem azt jelenti.
Egyébként kitalálhatnád, hogy "befolyása alá vonni" vagy "elfoglalni".

Nézz rá az etnikai térképre.
i.pinimg.com/550x/51/64/94/516494b97017599cddc41036d951afba.jpg

Aztán nézz rá, hogy merre mit csinál az orosz. Még mindig érthetetlen számodra?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.24. 11:57:02

@tiltsál ki te gyökér: nekem nem volt érthetetlen. De ez az etnikai kérdés egy hazugság. Ugyè az oroszokat nem lövik?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.24. 11:57:56

@tiltsál ki te gyökér: az etnikai térkép meg egy faszság. Mondjuk ennek alapján Kassa sem magyar...

tiltsál ki te gyökér 2022.04.24. 12:08:25

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"De ez az etnikai kérdés egy hazugság. Ugyè az oroszokat nem lövik?"
Már hogyan lőnék?
1. Megmondták, hogy minden katona, aki leteszi a fegyvert elvonulhat. Ha orosznak érzi magát, akkor hajrá.
2. A civileknek megmondták, hogy elmehetnek. Ha orosz, akkor menjen, nem lövik.
Már bocs, szerinted olyan kurva jól érezték magukat a kisebbségek Ukrajnában az elmúlt években? Nyilván ezért csináltak 2 szakadár köztársaságot? A Krím is csupa lázongás volt a megszállók ellen?

Amikor MZP azt nyilatkozta, hogy a kárpátaljai menekültek oroszbarátok, akkor az nem jelent valamit? Van egy ország, ahol születtél, ahol laksz, és az agresszornak drukkolsz?

Persze, hát gondolom a térképet évekre visszamenőleg hamisította a Putyin....
Hol látod az ukrán térképen Kassát?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.24. 14:53:22

@tiltsál ki te gyökér: kész. Te olyan szinten vagy gyökér, hogy arra nincsenek szavak. Gondolom, hátrakötözött kézzel tarkónlőtt asszony , a 4 éves gyerek az mind náci..
Bizony, a menekült korridorok, a kórházak, iskolák, lakóházak bombázása oroszokat is ölt.
Azt tényleg el kell magyaráznom, hogy az etnikai arányokat hogyan változtatják meg az oroszok Donbaszban, a szlovákok Kassán???
Te NER sérült vagy.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.24. 14:58:22

@tiltsál ki te gyökér: a zaporizsgyei had volt a donbasszi terület neve, kozákok voltak, nem oroszok.

tiltsál ki te gyökér 2022.04.24. 15:17:45

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"Gondolom, hátrakötözött kézzel tarkónlőtt asszony , a 4 éves gyerek az mind náci.."
Ez most mire érv te ostoba fasz? Semmi értelmeset nem tudsz ugatni, akkor előveszed a népirtás kártyát. Ennek mi köze ahhoz, amit én írtam?
Ha volt ilyen, akkor az háborús bűntett. Ki kell vizsgálni, és megbüntetni az elkövetőket. Pont.
Beszélsz faszságot. Kitalálod, hogy mit akart az orosz, aztán kitalálod, hogy nem is azt akarja, meg nem is sikerült.

" a menekült korridorok, a kórházak, iskolák, lakóházak bombázása oroszokat is ölt."
Persze. Abba mondjuk belegondol az okos fajtád, hogy ugyan miért lőnek kórházat meg lakóházat? Csak kérdezem.

A menekült korridorokat ugye nem tisztázott, hogy ki lőtte, mindenesetre nem az orosznak állt érdekében.

tiltsál ki te gyökér 2022.04.24. 15:19:51

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"a zaporizsgyei had volt a donbasszi terület neve, kozákok voltak, nem oroszok."
Ja. 1650ben. Azóta semmi nem változott, ugye? Mondjuk volt néhány cár, meg szovjetunió, akik szerették erre-arra mocorgatni a népeket.

arthurthedent 2022.04.24. 16:51:24

@tiltsál ki te gyökér: "Hol égtek le? Kitaláltad, hogy az volt a célja, hogy 3 nap alatt elfoglal egy hat Magyarországnyi területet, aztán szerinted beégtek. "

Nem az első három napba égtek, hanem utána. Leégtek, de alaposan. Mindenki a ruszkikon röhög. :D

arthurthedent 2022.04.24. 16:55:15

@tiltsál ki te gyökér: "Persze. Abba mondjuk belegondol az okos fajtád, hogy ugyan miért lőnek kórházat meg lakóházat? Csak kérdezem."

Azt elég jól lehet tudni. Egyrészt azért, mert oroszok, másrészt... másrészt... nem, ennyi. Azért mert oroszok. Ezt csinálták csecsniában, szíriában, ezt csinálták mindenütt. Ilyen a természetük.

"Ezt csinálja Oroszország városokkal. Bombázza, ostromolja, bekeríti őket. A teljes lakosságot terrorizálja. Akinek nem ismerős ez a taktika, az nem figyelt arra, mit csinált az orosz hadsereg Szíriában. Ezt a forgatókönyvet ott tökéletesítették” - mondta egy szétbombázott harkivi utcán sétálva Quentin Sommerville, a BBC tudósítója az egyik legerősebb videóriportban, ami eddig a háborúban készült."

tiltsál ki te gyökér 2022.04.24. 17:03:02

@arthurthedent:
"Nem az első három napba égtek, hanem utána. "
Mert az első három napban nem magyaráztátok, hogy se benzin, se lőszer, se víz, se kajájuk nincs, meg még el is tévedtek. Rosszul emlékszem, ugye?

"Leégtek, de alaposan. Mindenki a ruszkikon röhög. :D"
Nekem nem tűnik senki olyan nagyon vidámnak, mutass egy röhögő embert.
Egyébként: Lenullázták az ukrán légierőt, meg a fél hadsereget, elfoglaltak egy magyarországnyi területet, és úgy nagyjából két hét múlva nem lesz Ukrajnának tengerpartja. Na, akkor majd szépen le fog ülni tárgyalgatni az ukrán, és elég szar pozícióban lesz.
Nekem legalább is ez a tippem, de nem vagyok szakértő, és nem vagyok orosz tábornok sem.

Kurva nagy siker ukrán részről tényleg. A szarrá bombázott/lőtt városokról ne is beszéljünk, meg arról se, hogy úgy ötmillióan pattantak meg, akik nem nagyon fognak hazamenni. Persze majd örömködhettek, hogy Lviv-et nem foglalták el, és milyen hősiesen megvédték.
De legalább te jókat röhögsz a hülye ruszkikon..

tiltsál ki te gyökér 2022.04.24. 17:05:09

@arthurthedent:
"Azt elég jól lehet tudni. Egyrészt azért, mert oroszok, másrészt... másrészt... nem, ennyi. Azért mert oroszok. Ezt csinálták csecsniában, szíriában, ezt csinálták mindenütt. Ilyen a természetük."

Na, ebből látszik, hogy mennyire mélységesen sötét vagy. Hát persze, a kis egyszerű világodban ott a gonosz orosz, és igaz, hogy jobbra van az ukrán katona, de a gonosz orosz az lövi a házakat meg a játszótereket. Nincs ott valaki nálad okosabb a környéken?

arthurthedent 2022.04.24. 17:14:25

@tiltsál ki te gyökér: "Mert az első három napban nem magyaráztátok, hogy se benzin, se lőszer, se víz, se kajájuk nincs, meg még el is tévedtek. Rosszul emlékszem, ugye?"

Én egészen biztosan nem magyaráztam az első három napban semmit, mert nem nagyon jöttek a hírek.

arthurthedent 2022.04.24. 17:23:47

@tiltsál ki te gyökér: "Na, ebből látszik, hogy mennyire mélységesen sötét vagy. Hát persze, a kis egyszerű világodban ott a gonosz orosz, és igaz, hogy jobbra van az ukrán katona, de a gonosz orosz az lövi a házakat meg a játszótereket. Nincs ott valaki nálad okosabb a környéken?"

Az oroszok lövik a kórházakat. Szíriában is lőtték. Csecsniában is lőtték. Tudjuk, rengeteg híradás van róla, képek, tanúk, műholdfelvételek. Azt állítják, hogy csak az elmúlt éjszaka több mint 400 katonai célpontot semmisítettek meg.

Namost ha az ukránoknak ennyi katonai objektumuk van, hogy minden éjszaka ki lehet lőni belőle négyszázat, akkor mégis b+, mekkora az az ukrán hadsereg már?

Ott vannak a képek, teljesen szétlőtt városok. Nem egy-egy ház. Nem egy-egy utca, hanem földig romlott, teljesen rommá lőtt városok és városrészek.

És én vagyok a sötét? Mégis b+, te mire alapozod, hogy az ukránok hazudnak, a szírek hazudnak, a csecsenek hazudnak, a BBC riporter hazudik, a képek hazudnak, a műholdfelvételek hazudnak csakis és kizárólag az orosz háborús propaganda mond igazat? Mégis mire alapozod azon kívül, hogy "az oroszok nem csinálnak ilyet, az oroszok jó emberek"?!

Szállj magadba, gondolkozz el, próbálj meg kiszálni ebből a doxazmás állapotból. Néha egyeseknek sikerül.

arthurthedent 2022.04.24. 17:31:16

@tiltsál ki te gyökér: "Kurva nagy siker ukrán részről tényleg. A szarrá bombázott/lőtt városokról ne is beszéljünk, meg arról se, hogy úgy ötmillióan pattantak meg, akik nem nagyon fognak hazamenni. Persze majd örömködhettek, hogy Lviv-et nem foglalták el, és milyen hősiesen megvédték."

Na, hát ez az. Egyik mondatodban erőlködsz, hogy az orosz hadsereg nem is lövi a lakosságot, a másik mondatodban meg azon örömködsz, hogy milyen sikeres volt az orosz hadsereg, hogy szétlőtte a városokat meg a lakosságot.

Tudom, hogy elnézőbbnek kellene lennem veled, mert beteg vagy, de nem tehetek róla, hányingerem van tőled.

arthurthedent 2022.04.24. 17:38:08

@tiltsál ki te gyökér: "Na, akkor majd szépen le fog ülni tárgyalgatni az ukrán, és elég szar pozícióban lesz."

A helyzet az, hogy "az ukrán" a háború eleje óta leült tárgyalni. Csakhogy az oroszok elképzelhetetlen feltételeket szabtak, mert nem akarták befejezni a háborút. Gondolták, hogy majd elfoglalják kijevet és feltétel nélküli megadás lesz a vége. Aztán visszavonultak. Most úgy gondolják, hogy akkor porig rombolják egész ukrajnát, ha nem lehet az övék senkié sem lesz.

Az oroszok bizony elveszítették ezt a háborút, most azon dolgoznak, hogy az ukránok is elveszítsék, csak lehet, hogy erre meg rá fog menni az egész nagy orosz birodalom.

tiltsál ki te gyökér 2022.04.24. 17:55:07

@arthurthedent:
"Én egészen biztosan nem magyaráztam az első három napban semmit, mert nem nagyon jöttek a hírek."
Akkor egy kő alatt lehettél. Miért jöttél elő?

És igen, sötét vagy mint az éjszaka. Mert hivatkozol mindenre, de összefüggést nem látsz bazmeg.
"Az oroszok lövik a kórházakat. Szíriában is lőtték. Csecsniában is lőtték. Tudjuk, rengeteg híradás van róla, képek, tanúk, műholdfelvételek. Azt állítják, hogy csak az elmúlt éjszaka több mint 400 katonai célpontot semmisítettek meg.
Namost ha az ukránoknak ennyi katonai objektumuk van, hogy minden éjszaka ki lehet lőni belőle négyszázat, akkor mégis b+, mekkora az az ukrán hadsereg már?"
És ebből még mindig nem esik le, hogy a katonai célpont nem egyenlő az objektummal, ugye? Bazmeg, ennyire ne legyél már ostoba.
Miért lövi a kórházat, az iskolát meg a játszóteret? AZÉRT BAZMEG, MERT OTT VAN AZ UKRÁN KATONA. Meg löveg. Meg légelhárító. Meg tüzelőállás. Meg radar. És Szíriában is oda vitték, meg mindenhol oda viszik.
Ugyanis, képzeld el bazmeg, hogy egy támadás esetén a laktanya a világ legveszélyesebb helye. Az az első amit az agresszor szétbombáz, lő, megsemmisít. Lehet, hogy a te agyi képességeiddel ott maradnál, de akinek minimális esze van, az a támadás első percében elhúzna egy olyan helyről aminek a kapujára az van írva, hogy laktanya. A harmadik perc után meg már nem is nagyon lenne se kapu, se laktanya.
Na, akkor innentől kezdve van egy hadsereg, aminek azért valahol kéne lennie. Ilyenkor jönnek képbe az olyan közintézmények, amik sok ember befogadására alkalmasak - mint színház, kórház, iskola, óvoda, pláza. És esetleg, amikor jön az ellenség, akkor a hadsereg beássa magát, kitelepíti a tetőre az antennát, géppuskást tesz az ablakba, mesterlövészt a tetőre, légvédelmi ágyút meg a játszótérre. Aztán elkezdik lőni az ellenséget. AZ meg vissza. Utána meg ott van a hírekben, hogy szétlőtték az iskolát. A hozzád hasonló majmok meg komolyan azt hiszik, hogy ott oktatás volt és az alsósok fogócskáztak az udvaron.
Na, melyik verzió a logikusabb? A tied, hogy "hámer ilyenek a ruszkik", vagy az enyém?

tiltsál ki te gyökér 2022.04.24. 17:58:51

@arthurthedent:
"Na, hát ez az. Egyik mondatodban erőlködsz, hogy az orosz hadsereg nem is lövi a lakosságot, a másik mondatodban meg azon örömködsz, hogy milyen sikeres volt az orosz hadsereg, hogy szétlőtte a városokat meg a lakosságot.

Tudom, hogy elnézőbbnek kellene lennem veled, mert beteg vagy, de nem tehetek róla, hányingerem van tőled."

A saját ostobaságodtól lehet hányingered. Egyszer nem örömködtem. Szembesítem az ostoba fajtádat a realitásokkal.
Te írtad, hogy mindenki röhög a ruszkikon, nem én. Én azt írtam, hogy itt senkinek sincs sok oka röhögcsélni.
De ne próbáld már meg ukrán sikernek beállítani, hogy szarrá lőttek városokat. Hogy elvesztettek egy magyarországnyi területet, és hogy két héten belül nem lesz tengerpartjuk.
Gondolom azt sem nagyon fogtad fel, hogy mit jelent Ukrajnának, ha elveszti az utolsó kettő megmaradt kikötőjét, ugye?

tiltsál ki te gyökér 2022.04.24. 18:08:33

@arthurthedent:
"A helyzet az, hogy "az ukrán" a háború eleje óta leült tárgyalni. "
Aham. Az egyik tárgyalót a negyedik napon ítélték halálra? Mondjuk ránézésre is orosz kém lehetett, az egyetlen volt az ukrán delegációban aki öltönyben tárgyalt meg talán meg is fürdött.

Csakhogy az oroszok elképzelhetetlen feltételeket szabtak, mert nem akarták befejezni a háborút.
Hát tényleg:
a Krím-félsziget elismerését Oroszország részeként
az ukrán vezetés "nácitlanítását"
és Ukrajna semlegességét
Ez a három tényleg teljesíthetetlen dolog. A Krím veszett fejsze, a semlegességgel nem tudom kinek mi a baja, azzal, hogy pár azovi srácot elküldtek volna Hágába nagy kockázatot nem vállaltak volna.
Ezek azok a rettenetes feltételek. Aztán két héttel később belekerült már a két szakadár régió függetlensége is.

"Gondolták, hogy majd elfoglalják kijevet és feltétel nélküli megadás lesz a vége."
Nem. Ezt te gondoltad. Az orosz meg mást gondolt.

"Aztán visszavonultak. Most úgy gondolják, hogy akkor porig rombolják egész ukrajnát, ha nem lehet az övék senkié sem lesz."
Jujj, te ostoba. Ezt megint te gondolod így, nem az orosz. Akkor miért nem rombolják módszeresen porig? Légierő, szőnyegbombázás?
Buta vagy, nem értesz hozzá, semmit nem értesz a világból

tiltsál ki te gyökér 2022.04.24. 18:11:12

@arthurthedent:
" erre meg rá fog menni az egész nagy orosz birodalom."
:D:D:D:
Ezt csak most látom.... Az igen. És mégis hogy? Trianon kettő, és szétszakítják Oroszországot négy részre?

arthurthedent 2022.04.24. 18:25:03

@tiltsál ki te gyökér: "És ebből még mindig nem esik le, hogy a katonai célpont nem egyenlő az objektummal, ugye? Bazmeg, ennyire ne legyél már ostoba."

Te f.sz, osztod itt az észt és még a napi híreket sem olvasod el, még azt sem, amit a kedvenceid jelentenek. Tessék:

"Konasenkov szerint a szétlőtt célpontok között egyebek mellett 26 harcálláspont, 367 erődítmény, valamint négy rakéta- és tüzérségifegyver-, valamint lőszerraktár volt. Az orosz légvédelem 10 ukrán drónt lőtt le."

Melyik nem "objektum" te h.lye, a harcálláspont vagy az erődítmény?

Tudod mit? Ma már nem foglalkozom veled, keress valami professzionális segítséget.

kárárámaispj 2022.04.24. 18:39:51

@arthurthedent: "Konasenkov szerint a szétlőtt célpontok között egyebek mellett 26 harcálláspont," 367 erődítmény, valamint négy rakéta- és tüzérségifegyver-, valamint lőszerraktár volt. Az orosz légvédelem 10 ukrán drónt lőtt le."

Harcálláspont - ahol van egy légvédelmi ágyú mondjuk a kórház tetején. Vagy géppuskafészek a lakóház hatodik emeletén.
Erődítmény : Iskola udvaron három felborított teherautó, plusz száz homokzsák.
Lőszerraktár: Bazmeg bárhol, ahova leteszel tíz láda lőszert.
MI A FASZT NEM ÉRTESZ BAZMEG?

Vagy te mégis hogy képzeled el az ukrán erődítményt, amiből 367 darab jut egy napra? Mint az Egri vár?

kárárámaispj 2022.04.24. 18:40:59

@arthurthedent:
Ja, szájbabasztalak a realitással, nem tudsz válaszolni, talán rájöttél, hogy mennyire sötét vagy, és ezért kitiltasz :D:D:D:

Szánalmas barom vagy. :D:D:D:

Kangörcsös TSZ elnök 2022.04.24. 19:40:52

@kárárámaispj: Én meg anyádat basztam szájba. Könyörgött a folytatásért.
Mondtam neki, hogy majd később mert most te következel . Moss fogat előtte...utána már nem lesz mit ...

CSOKKI MÁLNA 2022.04.24. 19:46:10

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Te tényleg nagyon Süsü vagy. Vlagyivosztokig volt a leghosszabb hajózási útvonal a szövetséges szállítmányoknak, és onnan még vagy tízezer kilóméter vasúton a frontig. Murmanszk és a perzsa korridor is sokkal gyorsabb szállítást tett lehetővé.

CSOKKI MÁLNA 2022.04.24. 20:04:21

@Igazamvanvagyigazamvan?: Vlagyivosztok kikötője az év egy részében be van fagyva.És csak addig biztonságos útvonal, ameddig a japánok feltételeit betartják.

CSOKKI MÁLNA 2022.04.24. 20:07:42

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Csak az USA nyugati partjától van közelebb.

CSOKKI MÁLNA 2022.04.24. 21:23:46

@Igazamvanvagyigazamvan?: A németek mikor támadták repülőkkel a transziráni vasútvonalat?

arthurthedent 2022.04.24. 21:47:00

@kárárámaispj: "Vagy te mégis hogy képzeled el az ukrán erődítményt, amiből 367 darab jut egy napra?"

Úgy, hogy orosz hazugság. Occam beretvája. :D

kárárámaispj 2022.04.24. 22:15:47

@arthurthedent:
Na, még erre válaszolok, aztán hagyom a szar blogodat, meg téged is, mert fájdalmasan sötét vagy.

Szóval először közlöd, hogy szétlő az orosz mindent, aztán azt, hogy nem is igaz, mert hazudik.
De talán kitalálhatnád, hogy most akkor mivel érvelsz, hogy hiszel-e nekik, vagy nem.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.24. 22:40:23

@CSOKKI MÁLNA: " Persian Corridor was the longest route, and was not fully operational until mid-1942. Thereafter it saw the passage of 4,160,000 tons of goods, 27% of the total.[55]

The Pacific Route opened in August 1941, but was affected by the start of hostilities between Japan and the U.S.; after December 1941, only Soviet ships could be used, and, as Japan and the USSR observed a strict neutrality towards each other, only non-military goods could be transported.[56] Nevertheless, some 8,244,000 tons of goods went by this route, 50% of the total.[55

27% kontra 50%.
Nyilván azért, mert Vlagyivosztok nem volt elérhető.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.24. 22:53:20

@tiltsál ki te gyökér: az okos fajtám tisztában van azzal, hogy mi az értelme a polgári lakosság pusztításának.
A hülye fajtád azt hiszi, hogy az ukránok a drónokat, ágyúkat egy lakóház tizedik emeletére cűgölik fel. A hülye fajtád azt hiszi, hogy az orosz csapásmérés pontos célmeghatározással, ukránfelismerő rakétákkal történik. Mariupol például azért van szarrá lőve, mert az ukránok mindig más házba költöztek. Csak az nem világos, hogy hogyan lehetett olyan sikertelen az orosz invázió, hogy nem azt a házat találták el, amelyikben a fegyveresek voltak?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.24. 22:55:36

@tiltsál ki te gyökér: "
A menekült korridorokat ugye nem tisztázott, hogy ki lőtte, mindenesetre nem az orosznak állt érdekében"
De, gyógyegér, az orosz nem engedi a terület ellátását, kiürítését. Ugyanezt a taktikát alkalmazták korábban is.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.24. 23:13:04

@tiltsál ki te gyökér: buta vagy, semmit nem értesz a Világból. Egy elterelő hadmûvelet nem úgy néz ki, hogy megtámadom a fals célpontot, majd egy hónap ostrom után elvonulom, hogy az erőimet az igazi célpontra összpontosítsam.
Nem támasztja alá Putyinnyalonc elképzelésedet az sem, hogy Putyin leváltotta a hírszerzés első emberét.
Meg az sem, hogy külföldről kellett segítséget kérniük...

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.24. 23:16:56

@tiltsál ki te gyökér: nem, például úgy megy szét a birodalom, hogy a csatolt államokban felerősödik a szeparatizmus. Például Kìna nem áll be mögéjük oly keményen, vagy a japánok erősködnek a szigeteikért. Te nem olvasol híreket, csak amit a gru küld?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.25. 00:19:11

@tiltsál ki te gyökér: ez arra érv, te fasszopó, hogy az orosz már nem tekinti testvérnépnek az ukránt, feltéve, ha az agyonlőtt nő nem orosz volt. Sőt, azt jelenti, hogy a nácitlanítás is putyinizmus, régi nevén gusztustalan hazugság, mert egy kisgyerek nácizmusa erősen megkérdőjelezhető.

Úgyhogy, kedves idióta, vagy Putyin céljai változtak folyamatosan, vagy sikertelen a hadjárat, ezért új ideológiát kell gyártani, vagy a kettő összefügg.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.25. 00:33:14

@tiltsál ki te gyökér: miért, szerinted nem égő, hogy a Világ második hadserege egy hónap alatt nem volt képes bevonulni Kijevbe? Szerinted nem égő, hogy a Világ második legerősebb hadserege egy harmadik ország felől, orvul támad? Hogy azeri, szír segítséget kér???

Szerinted a két hadsereg között hányszoros a különbség?

Nem, kedves ápolt, Putyin alapvető érdeke volt, hogy minél hamarabb letudja Ukrajnát. Mielőtt a nyugat reagálna. Ezzel szemben egy hónapig közelítették Kijevet..., majd visszavonultak,ez bizony cumi.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.25. 00:36:39

@tiltsál ki te gyökér: nem, te idióta, bizony a Szovjetúnió idejében is kozákok éltek ott, ahogy a krímben tatárok. Aztán persze sikerült 3-9 millió ukránt éhenveszejteni, és megkezdődött az oroszok betelepítése.
Ahogy a Krímbe is .

CSOKKI MÁLNA 2022.04.25. 15:34:59

@Igazamvanvagyigazamvan?: Ne terelj, a kérdésre válaszolj! Arról elmélkedtél, hogy a transziráni vasutat támadták a németek.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.26. 08:29:45

@CSOKKI MÁLNA: igazad van, magát a vasutat nem, csak az azt elérő hajózási útvonalat a Földközi-tengeren.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.04.26. 08:46:18

@CSOKKI MÁLNA: "Vlagyivosztok kikötője az év egy részében be van fagyva.És csak addig biztonságos útvonal, ameddig a japánok feltételeit betartják"

Ennek ellenére, a szállítmányok 50%-a ide érkezett. Nem, nem Iránba. Ki érti ezt? Miért nem kérdeztek meg téged? Hülyék voltak ezek az oroszok és amerikaiak.

CSOKKI MÁLNA 2022.05.01. 12:47:22

@Igazamvanvagyigazamvan?: ??

Zsenikém az iráni vasúthoz az Indiai-óceánon keresztül szállítottak..

CSOKKI MÁLNA 2022.05.01. 12:50:53

@Igazamvanvagyigazamvan?: Talán azért, mert ide áru, élelmiszer stb. érkezett nagyobb tömegben, mert fegyvert ide nem szállíthattak. A szovjetek számára legkritikusabb 41'-'42-es időszakban nem Vlagyivosztok játszotta a fő szerepet. Az adatod az egész háború időszakára vonatkozik.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.02. 11:33:48

@CSOKKI MÁLNA: " hajóztak 18–20 napig az Egyesült Államok nyugati partja és a Szovjetunió között. A jégmentes szorosokat mind Japán ellenőrizte, ahol a szállítmányokat átvizsgálták és néha el is akasztották. A japán tengeralattjárók – a német és a brit gyakorlattól eltérően – nem támadták a semleges teherhajókat, de egy hajót így is elsüllyesztettek, további hat hajót viszont amerikai tengeralattjárók süllyesztettek el tévedésből. Vlagyivosztok ennek ellenére a háború éveiben csaknem négyszer annyi árut fogadott, mint Murmanszk, és ötször annyit, mint Arhangelszk.[19"

Nyilván azért érkezett ide négyszer annyi áru, mint Murmanszkba, mert élelmiszer volt! Ezétt fordítottak vissza a japánok hajókat is. És ugye, nem volt használható az útvonal, csak a nyári hónapokban...hát , úgy tűnik, minden bizonyíték, hivatkozási alap nélkül dobálózol a saját magad által kreált hamis adatokkal.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.02. 11:36:33

@CSOKKI MÁLNA: ". Az áruk egy részét a Kaszpi-tengeren szállították tovább a Szovjetunióba; 1942 végén ezek a szállítmányok már ki voltak téve a német légierő támadásainak. Az amerikai segély részét képező teherautókat az egyéb rakománnyal megrakva szovjet sofőrök vezették az iráni országutakon a Szovjetunióba.[20] Az Egyesült Államok keleti partjától Afrika megkerülésével az iráni kikötőkig tartó hajóút mintegy 75 napot vett igénybe"

A kaszpi tengeren szállították. Nyilván az Indiai óceánon át...
És igen, a német légierő bombázta...

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.02. 11:41:56

@CSOKKI MÁLNA: "Év Összes termék Hadiipari cikkek Polgári rendeltetésű termékek
1941 29,5 29,5 0
1942 1363,3 723,7 639,6
1943 2965,9 1291,1 1674,8
1944 3429,1 1060,4 2368,7
1945 1372 732,9 639,1

Nos, 1941-ben például nulla volt a polgári termékek mennyisége. Már csak azt kéne behazudnod, ez a mennyiség hogy ment a Csendes-óceánon, mit szállítottak az orosz hajók, miért állították meg a japánok?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.02. 12:08:33

@CSOKKI MÁLNA: ugye, feltételezhető, hogy a lőszer, kézifegyver, repülőgép, katonai célú traktorok, teherautók, alkatrészek nem polgári célomat szolgáltak?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.02. 12:09:17

@CSOKKI MÁLNA: Vladivostok in Jan 1944.
It was composed of 46 merchantmen (all 8-10K ton ships); built by McCormack Ship Yards that were Soviet flagged and Soviet crewed.
Six of the 46 ships were loaded with ammunitions and small arms.
Four of the 46 ships were loaded with foodstuffs.
Two of the 46 ships were loaded by Dodge (presumably with trucks).
One ship was loaded by Westinghouse (presumably with communications gear).
Others carried:

20,000 tons of steel provided by U.S. Steel.
3,000 truck chassis, by Ford (the Soviets also assembled U.S. trucks from parts).
3,000 truck differentials from Thornton Tandem Co.
2,000 tractors by Allis Chalmers Co. (agricultural and military use)
1,500 automotive batteries from the Price Battery Corp.
1,000 aircraft provided by the North American Aviation Co.
612 airplanes from the Douglas Aircraft Co.
600 trucks from Mack.
500 Allison aircraft engines.
500 half-tracks from Minneapolis Moline Co.
400 airplanes from Bell Aircraft
400 electric motors from Wagner Electric Co.
400 truck chassis by GM (see Ford above)
310 tons of ball bearings from the Fafnir Company.
200 aircraft provided by the U.S. Navy
200 aircraft engines by Aeromarine
100 tractor-trailer units by GM (trucks)
70 aircraft engines by Pratt & Whitney

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.05.02. 12:20:42

@CSOKKI MÁLNA: tehát, a tények: nem, Vlagyivosztok nem fagyott be, nem, nem ez volt a leghosszabb szállítási útvonal, nem, nem csak élelmiszer érkezett ezen az útvonalon.
Viszont: igen, a perzsa korridor veszèlyes volt, mert az Atlanti óceánon, Afrikát megkerülve érkeztek a szállítmányok, a német tengeralattjárók viszont ott voltak mindenhol.
A németek bombázták az útvonalat.

A legtöbb áru Szibérián át érkezett a Szu-ba.
Hát, kevés dologban tévedtél.
süti beállítások módosítása