wagmg

wagmg

Ez akkor most csalás?

2024. szeptember 02. - arthurthedent

Elég bosszantó trükközést találtam az egyik legnépszerűbb internetes bolthálózat weblapján. Gondolom a többi is csinál hasonlót, de ez így most nagyon kilóg a sorból nekem.

Szóval itt egy kép:

fiskars.png

Kakukktojás, csalás, trükk, mi ez? Nem Fiskars az biztos...

Szóval beírja a vidéki versenyző, hogy "Fiskars", kap egy csomó találatot. Azt gondolja, hogy ezekből nyugodtan választhat, mert a Fiskars az azért egy márka, azért abban meg lehet bízni.

És láss csodát ügyesen bele van keverve pár másik kés is. Nem Fiskars, egész más cég, más minőség, más ár. Egy "Szponzorált" kisbetűs címke megjelenik, de nem túl szembetűnő módon, minden másban ezerrel megy a mimikri. 

Namost a kérdésem az, hogy tényleg tévedésbe akartak ejteni mégpedig anyagi haszonszerzés céljából? Mert ha igen, akkor azt a törvény csalás néven emlegeti ám. Szóval akkor ez most csalás? 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr818482905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lorrh 2024.09.02. 09:57:26

Bármelyik weboldalon ahol felsorolások vannak és van fizetett kiemelt hirdetés az mindent megelőz. Mindegyik oldalon. Szóra sem érdemes a dolog. Figyelmesnek kell lenni.

arthurthedent 2024.09.02. 10:22:53

@Lorrh: A cikk nem arról szól, hogy a fizetett hirdetés mindent megelőz. Az ellenvetésed szóra sem érdemes. :(

De tényleg, ha gondolod próbáld elolvasni, megérteni, segítek.

arthurthedent 2024.09.02. 10:40:47

@Lorrh: "Bármelyik weboldalon"

Nincs olyan használtautókereskedés, ahol ne lennének autók, amiknek visszatekerték az az óráját. És ettől ez már nem csalás? De, ettől még csalás? És ettől kisebb lett a társadalmi veszélyessége? Nem, sőt nagyobb?

És mit csinált a rendőrség? Vonogatta a vállát és nem csinált semmit. Merthogy ugyan már, nehéz bizonyítani, hogy ki tekerte vissza, a kereskedő vagy a tulaj. Hát ja, akkor inkább hagyjuk, akkor inkább ne csináljunk semmit?

arthurthedent 2024.09.02. 10:48:06

@Lorrh: "Figyelmesnek kell lenni."

A társadalom nem úgy működik, hogy egy törvénysértő viselkedés nagyon elharapózott, akkor figyeljenek az emberek és le van tudva a dolog. Régebben így működött, ha át akartál menni a másik városba, akkor a fogadóban összevárták egymást az emberek, ha azt akarták, hogy az erdőben ne rabolják ki őket. Ha volt három bátyád, esetleg négy sógorod, akkor nem bicskáztak meg a kocsmában, mert féltek a bosszútól.

Namost ezek sok tekintetben nyomorult évszázadok voltak. Ezért aztán kitalálták az emberek, hogy összedobják a pénzt és abból aztán embereket fogadnak fel, akik gondolskonak róla, hogy ne kelljen állandóan rettegni, óvatosnak lenni, figyelmesnek lenni.

És tényleg, láss csodát ez a módszer működött, a világ sokkal biztonságosabb lett. Mert tegyük hozzá, a cirka száz ezer éven keresztül alkalmazott "figyelmesnek kell lenni" soha nem működött. És ennek egyszerű oka van.

Az oroszlánok a hordát kergetik, a lassabb egyedeket elkapják és elevenen felfalják. Mondhatod, hogy "gyorsnak kell lenni", jó tanács is, de a helyzet az, hogy az oroszlánok nem fognak kipusztulni. Ha éhesek gyorsabban futnak.

alöksz róz 2024.09.02. 12:32:37

egyébként szerintem nem csalás, nem írja oda a nemfiskars késhez/ollóhoz hogy fiskars.

egyszer panaszt tettem az egyik weboldalnál és bejelentést tettem a fidesz fogyasztóvédelmi felügyeletéhez, hogy csal az egyik webáruház, amikor még csak nézed a terméket az oldalon, akkor jóval olcsóbb, mint amikor betetted a kosárba.
azt válaszolták, ők ilyet nem tapasztaltak.
gondoltam mert biztos megszüntették ezt a tisztességtelen gyakorlatot a panaszom hatására.
de aztán kipróbáltam, nem szüntették meg.

(nyilván fideszesé volt a csaló webshop, kb ennyire megy a paraszt a reklamálással fideszisztánban. a fideszes vodafonnal is támadt vitám tisztességtelen üzleti magatartásuk miatt, hasonló eredménnyel.)

alöksz róz 2024.09.02. 12:40:28

@alöksz róz: ugyanez a helyzet az mvm (és/vagy a fideszes tulajdonú szolgáltató) által jogtalanul kiszámlázott többszázezres számláknál.
egyszerűen ellopják azt a pénzt.
újabban annyira nincs már miből lopniuk, pedig az árakat is jól felverték a fideszes tulajdonú cégek, hogy egyszerűen elveszik, ellopják az emberektől.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.09.02. 12:58:17

@arthurthedent:

"A társadalom nem úgy működik, hogy egy törvénysértő viselkedés nagyon elharapózott, akkor figyeljenek az emberek és le van tudva a dolog."

Wishful thinking. A valóságban épp így működik. Sajnos, de ez van. Ennek alternatívája a rendőrállam, de kapaszkodj meg: a kiváltságosok, a haverok ott is a törvény felett állnak. Na meg a rendőrök haverjai is, mert ahol sok a rendőr, ott bőven akad köztük tidztességtelen is.

A "rendőrt" természetesen nem szó szerint értem.

arthurthedent 2024.09.02. 13:33:45

@alöksz róz: "egyébként szerintem nem csalás, nem írja oda a nemfiskars késhez/ollóhoz hogy fiskars."

A "fiskars" keresőszóra adott válasz elemei közé keveri bele a késeket, szerintem világos, hogy a megtévesztés a szándék, nem?

"felügyeletéhez, hogy csal az egyik webáruház, amikor még csak nézed a terméket az oldalon, akkor jóval olcsóbb, mint amikor betetted a kosárba."

No, ez is szép kis húzás. Régebben az ilyenért a csávót kátrányba és tollba forgatták volna. :(

"azt válaszolták, ők ilyet nem tapasztaltak."

Meg akkor őket is. :D

arthurthedent 2024.09.02. 13:42:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Wishful thinking. A valóságban épp így működik. Sajnos, de ez van."

Már megint belezavarodtál. Az a dolog, amiről beszélsz pont az a része a társadalomnak, ami nem működik. Példa következik:

o A gőzmozdony nem úgy működik, hogy a bojler felrobban és megöli a mozdonyvezetőt.
o De pedig pont úgy működik, mert néha felrobban.
o Ja, de az a mozdony nem működik.

"Ennek alternatívája a rendőrállam,"

Baromság. Úgy csinálsz, mintha a működő rendőrség lehetetlen lenne és csak a rendőrállam lenne az egyetlen alternatívája annak, amikor a rendőrség lesz@rja azt, hogy téged átvertek. Nem, az, hogy a rendőrség megkeresi, a bíróság meg elítéli a csalókat lehetséges, nem rendőrállam.

"de kapaszkodj meg: a kiváltságosok, a haverok ott is a törvény felett állnak."

Ja, mert minden egyes használtautókereskedés "haver" volt mi? A csillió eladó, aki eladta a kocsiját, de előtte visszatekerte az órát, az mind haver volt, mi? Szerintem egyelőre semmi bizonyítékunk nincs, hogy ebben az esetben valamiféle "haver" van a háttérben vagy valamiféle "kiváltságos" csákó, úgyhogy egyelőre feltehetjük, hogy a rendőrség nem direkt nézi el a dolgot csak egyszerűen lusta és impotens.

"Na meg a rendőrök haverjai is, mert ahol sok a rendőr, ott bőven akad köztük tidztességtelen is."

Ja, a román internetes KFT minden magyar rendőrnek haverja, ahogyan az lenni szokott. :(

Már megint hiszel dolgokat, nem?

gigabursch 2024.09.02. 13:50:47

Pont olyan szar, mint a profession.hu.
Nekem még egy releváns találatot nem dobott fel.

De hülyeséget tengernyit.

IdomitottFoka 2024.09.02. 21:21:01

Bizonyíthatatlan csalás. Legfeljebb azt mondják h nem jó a keresőjük. És minden webes keresésnél számíthatsz ilyenre, hiába hőbörögsz. A rendőrségnek se kapacitása, se kompetenciája, se motivációja, a nagy webshopoknak meg temérdek jogásza. Egy webes adatbázis meg nem egy relációs, egy rekordhoz száz másik hozzákötve a legkülönbözőbb szempontok alapján, mint a tamponhoz a horgászmotorcsónak, ha ismered a viccet.

arthurthedent 2024.09.02. 21:50:50

@IdomitottFoka: "Bizonyíthatatlan csalás."

Elég nyilvánvalóan bizonyítható. Ott a kód, el tudjuk olvasni, ott a kód viselkedése, ott vannak a kódban a kommentek, ott vannak a kód tesztelésének lépései. Mi a fenéért lenne bizonyíthatatlan.

"Legfeljebb azt mondják h nem jó a keresőjük."

Ja. Láttál már krimit? Legfeljebb azt mondja a gyilkos, hogy nem ő volt. Aztán mi a vége? Az, hogy kiderül, hogy hazudott.

"És minden webes keresésnél számíthatsz ilyenre, hiába hőbörögsz."

Ez semmit sem jelent, nincs olyan törvény, hogy "ezt csalásnak nevezzük és háromtól öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetjük, KIVÉVE, HA SOKAN CSINÁLJÁK". Mondom, a törvény nem úgy működik, hogy ha valamit sokan csinálnak, akkor elfogadható lesz, a törvény úgy működik, hogy akkor, ha sokan csinálják a társadalmi veszélyessége nő és szigorítanak.

"A rendőrségnek se kapacitása, se kompetenciája, se motivációja,"

És? Azért nem lesz törvénybe ütköző, mert a rendőrségnek nincs kompetenciája?! Miért, a szoftverek illegális másolása, a DVD másolás, a radarblokkoló, meg az ilyen dolgokra volt kompetenciája a rendőrségnek? Ha nincs, akkor neki lehet kezdeni, hogy legyen.

"a nagy webshopoknak meg temérdek jogásza."

Azért van a BTK, azért nem a magánembernek kell megküzdeni a bűnözőkkel, mert a bűnözőknek sokszor sok jogásza van, sok pénze van, sok fegyvere van, sok gengsztere van. És? Akkor mi, akkor hunyjunk szemet?

"Egy webes adatbázis meg nem egy relációs, egy rekordhoz száz másik hozzákötve a legkülönbözőbb szempontok alapján, mint a tamponhoz a horgászmotorcsónak, ha ismered a viccet."

Elég sokáig tanítottam az adatbázisok tervezését, normálformákat, meg ilyeneket. Ez semmit sem változtat a dolgon, hogy rákerestem arra, hogy "fiskars" és kidebott egy csomó terméket, gondosan belekeverve vagy 10% hamisított kínai sz@rt.

Kérdés: szerinted a Fiskars cég azt mondja, hogy "jajj, de az X román cégnek sok jogásza van" vagy azt mondja, hogy "ja, a reklámkiadásunk 1%-ából kinyomunk nekik egy pert és az jobb reklám lesz, mint a másik 99%, amit reklámra költünk"? Vagy a bíró majd azt mondja, hogy "jajj, de hát legfeljebb azt mondják, hogy hibás a programjuk"? Esetleg amikor a rendőrfőmuftit sarokba szorítják a folyosón az azt mondja, hogy "ugyan már, ezt hadd csinálják, ehhez a rendőrök túl ostobák, nem értenek hozzá"?

Mert nekem úgy tűnik, hogy te egy csomó csákó helyett olyan kifogáűsokat keresel amiket ők nem mernének nyilvánosan kimondani sem.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.09.03. 08:08:26

@arthurthedent:

"Már megint hiszel dolgokat, nem?"

De igen. Sok dolgot csak több-kevesebb bizonyossággal hiszek, mert a matekon és a természettudományokon kívül nincs abszolút bizonyossag. Időnként még ezekben sincs.

Veled ellentétben, aki mindig és mindenről a megfellebbezhetetlen és megkérdőjelezhetetlen tudással rendelkezel. Lángelméd előtt még a Heisenbergsches Unschärfeprinzip is alázatosan meghajol. :DD

Engedd meg, hogy a többszöri személyeskedésedre hasonlóan válaszoljak: Szánalmasan röhejes vagy ezzel a fölényes mindenkinél-mindent-jobban-tudok attitűdöddel.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.09.03. 09:05:49

@arthurthedent:

"a törvény úgy működik, hogy akkor, ha sokan csinálják a társadalmi veszélyessége nő és szigorítanak."

Tévedsz. Ez nem egy lineáris függvény. Az aktuális és legjobb példa erre a fű legalizálása. A használat terjedését eleinte és sokáig egyre növekvő rendőri és törvényi szigor követte, ám az elterjedtség egy adott magas fokán "telítődik" a rendszer, nem kicsit hasonlóan ahhoz, ahogy egy vasmag telítődik, ha a tekercsben túl erős áram folyik - lásd a különböző fajta fi-relék problémáját az egyenáramú komponens miatt, amiért is pl. Németországban már nem szabad AC típusúakat beépíteni.

(Nálunk az Eon regisztralt villanyszerelője nem volt dzívbajis, az ibverteres klíma elé siman berakta az AC-s relét. Persze gyorsan kicseréltem.)

Ekkor pedig, amikor a fűhasznalat annyira elterjedtté vált, hogy nem bírja a rendőrség, hogy a használat deviancia helyett szinte normává vált, hogy nem lehet minden használót börtönbe vagy elterelésre küldeni, jön/jött a legalizálás, a függvény pedig meredeken lekonyult.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.09.03. 09:10:00

@arthurthedent:

Artúr, neked az a bajod, hogy mindent egybitesen látsz, ez az oka annak is, hogy mindenről nagyon egyszerű és határozott véleményed - mit véleményed: biztos tudásod - van.

IdomitottFoka 2024.09.03. 09:22:12

@arthurthedent: "Mert nekem úgy tűnik, hogy te egy csomó csákó helyett olyan kifogáűsokat keresel amiket ők nem mernének nyilvánosan kimondani sem."

Meh. Nem védem én a webshopokat. Rámutattam h hol találnád magad olyan helyzetben ahol Sziszifusz is kiröhögne, de ugorj nekik nyugodtan. Múltkor az otp-t legyőzted végül?

gigabursch 2024.09.03. 10:10:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Ne bántsd!
Most gondolj bele, ha nem lennének olyan fix sarokköveink az életben, hogy "Atrúr szerint így van!".
Nem egyszerűbb így eltájékozódnunk?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.09.03. 10:59:24

@gigabursch:

Fején találtad a szöget. Artúr a mi fénylő világítótornyunk, aki segít tájékozódnunk az élet viharos éjszakai tengerén.

arthurthedent 2024.09.03. 11:53:51

@IdomitottFoka: "Meh. Nem védem én a webshopokat."

Hát pedig nagyon úgy tűnik, hogy arról beszélsz miért kell zokszó nélkül elviselni amit csinálnak, hogy a vevőnek kell odafigyelnie, az ő felelőssége, ha átverik. :-o

"Rámutattam h hol találnád magad olyan helyzetben ahol Sziszifusz is kiröhögne,"

Elmondtál egy csomó kifogást, egy szóval sem mondtad, hogy ezeket a kifogásokat te nem tartod jogosnak vagy elfogadhatónak.

"de ugorj nekik nyugodtan. "

Hát nem tudom miről beszélsz, szerintem valamit nagyon összekevertél a végére. Mondtam én egy szóval is, hogy bárminek is neki akarnék ugrani? Te valami olyasmit olvastál ki a sorok közül ami nem volt ott.

"Múltkor az otp-t legyőzted végül?"

Mondtam, hogy le akarom győzni őket? Nem hinném. Leírom ami zavar, nem akarok keresztesháborút indítani, csak egyszerűen szóvá teszem, ha valami zavar. Nem olyan nagyon különös dolog ezt tenni, azt hiszem.

arthurthedent 2024.09.03. 12:04:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Tévedsz. Ez nem egy lineáris függvény."

Én egy szóval sem mondtam, hogy lineáris függvény lenne. Azt mondtam, hogy ha sokan csinálják, akkor nagyobb a veszélyessége és akkor általában szigorítanak. Nem mondtam, hogy mindez lineárisan történik.

"Az aktuális és legjobb példa erre a fű legalizálása. A használat terjedését eleinte és sokáig egyre növekvő rendőri és törvényi szigor követte, ám az elterjedtség egy adott magas fokán "telítődik" a "

Ah, na igen. Hát természetesen nem úgy értettem, hogy nincsenek kivételek. De nem ez a lényeg. Én természetesen olyan dolgokról beszéltem, aminek eleve volt a társdalomra veszélye. Az, hogy páran elszívnak pár gramm füvet természetesen eleve nem volt veszélyes a társadalomra, úgyhogy ha sokan csinálják, akkor sem lesz veszélyes a társadalomra.

De ha mondjuk például betépve vezetnek az más. Az veszélyes és ha egyre többen csinálják egyre keményebben fognak fellépni ellene.

"rendszer, nem kicsit hasonlóan ahhoz, ahogy egy vasmag telítődik, ha a tekercsben túl erős áram folyik - lásd a különböző fajta fi-relék problémáját az egyenáramú komponens miatt, amiért is pl. Németországban már nem szabad AC típusúakat beépíteni."

Hát biztos van ilyesmi is, de megint csak nem erről beszéltem, hanem a jogról, a jogalkotó szándékáról, arról, hogy egy működő esetben mi van. Azt mondtam, hogy a törvénybe ütköző cselekedetnél nem csökken a komolyság, a társadalmi veszélyesség attól, hogy az adott dolgot sokan csinálják. Ha sok a gyorshajtó, akkor nem hazamennek a trafipaxos autók, nem feladják a rendőrök, hanem keményítenek, több trafipaxot raknak ki, emelik a büntetési tételeket, több rendőrt küldenek ki, zéró toleranciát hirdetnek. Mert általában így történik, ha sokan sértenek törvényt, akkor erősítenek a törvénysértők üldözésén, nem azt mondják, hogy "háhh, nem érdekes, úgyse tudjuk elkapni őket".

Szerintem te ezt értetted, ennek ellenére nekiálltál mindenféle lineáris dolgokról beszélni, meg arról, hogy hat generáció után rájön a jogalkotó, hogy a kannabisz nem is veszélyes, meg arról, hogy néha változik az értékrend, változik a törvény.

Magyarul értetted te, csak trollkodni akartál. Szoksá szerint. Nagybetű hibát vagy más elütést nem találtál véletlenül? Szeretnénk hallani róla. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.09.03. 13:48:17

@arthurthedent:

"természetesen nem úgy értettem, hogy nincsenek kivételek."

Aha, kezdesz magyarázkodni.

"Én természetesen olyan dolgokról beszéltem, aminek eleve volt a társdalomra veszélye. Az, hogy páran elszívnak pár gramm füvet természetesen eleve nem volt veszélyes a társadalomra"

Legalabbis egyes vélemények szerint. Mások szerint az.

"De ha mondjuk például betépve vezetnek az más. Az veszélyes és ha egyre többen csinálják egyre keményebben fognak fellépni ellene."

Egy darabig. Aztan ha már nem bírja a rendőrség meg a bíróságok, meg a börtönök is tele vannak, akkor kezdődik a lekonyuló szakasz. Pl. azzal, hogy megszüntetik a zéró toleranciát, amire itthon nemrég már volt is próbálkozás. Aztán emelik a tolerált véralkoholt, végül csak baleset okozasakor büntetik az ittas vezetést. Ez persze csak hipotetikus példa, szerencsére nincs sok esélye.

Másik példa az értékhatár emelése, ami alatt a lopás nem bűncselekmény, hanem csak szabálysértés. Itt az infláció is belejátszik, de vastagon az is, hogy a bíróságok nem bírták volna az egyre több esetet.

"Ha sok a gyorshajtó, akkor nem hazamennek a trafipaxos autók, nem feladják a rendőrök, hanem keményítenek, több trafipaxot raknak ki, emelik a büntetési tételeket, több rendőrt küldenek ki, zéró toleranciát hirdetnek"

Ezt is csak egy határig lehet(ne) csinálni, mert nem lehet minden sarokra traffipaxot telepíteni, rendőrt állítani. Szerencsére a többség nem hajt, mint a meszes, de vajon mi történne, ha minden második autós gyorshajtana? Vagy emelnék a sebességhatárokat, vagy szemet hunyna a rendőrség. Inkább az utóbbi.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.09.03. 14:25:06

Az ukránok arcátlanságanak a jelek szerint nincs hatara:

"Az ukrán nemzeti energetikai vállalat, az Ukrenergo közölte, hogy sürgősségi energiatámogatást kért Magyarországtól, Lengyelországtól, Romániától, Szlovákiától és Moldovától is az áramhiány mérséklésére – számolt be a Kárpáti Igaz Szó kedden.

A lap szerint az augusztusi adatok alapján Ukrajna az előző hónaphoz képest 43 százalékkal csökkentette a villamosenergia-importot. Mindeközben Kijevben korlátozni akarják a gáz- és olajtranzitot a szomszédos országok irányába."

(index.hu)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.09.03. 14:28:58

El lehet képzelni, EU-tagként milyen pofátlan követelésekkel állna elő ez a parazita állam.

Remélem, a magyar és a szlovák kormány lesz annyira tökös, hogy egy hatalmas lófaszt mutat be az ukránoknak.

arthurthedent 2024.09.03. 15:07:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Akkor tisztázzuk, neked tényleg az a véleményed, hogy a dolog amit leírtam csalás, de teljesen normális, hogy a rendőrség nem avatkozik közbe, mert túl sokan csinálják és úgysem lehet teljesen megszüntetni?

Többen csinálják mint a gyorshajtást vagy az ittas vezetést, esetleg a betöréses lopást? Hány internetes kereskedőcégnél próbáltad ki, hogy a találatok közé kever -e olyan cikkeket, amiknek a leírásában nem szerepel a keresőszó?

Vagy nem ezt állítod, akkor mit? A kötözködésed zajában nem nagyon lehet kivenni, hogy mi az állításod. Azt állítod, hogy ez nem csalás? Azt állítod, hogy a vevők felelőssége, hogy ne verjék át őket? Vagy nem is átverés, mert senki sem mondta, hogy a listában olyan termékek lesznek, amiknek a leírásában szerepel a keresőszó?

Mit állítasz? Vagy csak trollkodsz?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.09.03. 17:26:26

@arthurthedent:

A posztodban leírt dologról egyaltalán nem mondtam véleményt. De segítek. Kérdezz meg több versenyjogi ügyvédet, és pereld be az emagot. Oszt ahogy @IdomitottFoka: is írta, Sziszifusz is betegre röhögi magát rajtad.

Ha laikus szakvéleményemre vagy kíváncsi: kétségkívül trükkös húzás, de több, a vásárló érdekeire hivatkozó magyarázattal is indokolható, pl. felkínálnak neki a Fiskarshoz hasonló, de olcsóbb alternatívát. Vagy hátha rájön a vevő, hogy szakácskésre is szüksége van. Vagy... vsgy...

Csalásról pedig szó sincs, hiszen ezeket véletlenül sem Fiskars néven mutatják be. Te a kakán is a csomót keresed.

"a törvény úgy működik, hogy akkor, ha sokan csinálják a társadalmi veszélyessége nő és szigorítanak."

Ehhez előbb bizonyítanod kell, hogy a társadalomra veszélyes az emag és ezernyi mas webáruház ilyen eljárása.

Artúr, neked száz évvel korábban kellett volna születned, elsőrangú vonalas komcsi vált volna belőled.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.09.03. 17:31:08

De az EU uborkaügyi bizottságában is fényes karrier várna rád. Az uborka görbülete után biztos arra is uniós szabványt hozatnál, hogy hány fokot csavarodhat a disznó közismerten csavaros pöcse.

IdomitottFoka 2024.09.03. 22:34:30

@arthurthedent: sztem ez egy bizonyíthatatlan csalás, ha egyáltalán az (és nem csak átsiklottál a felhasználási feltételeken), szted nem, de ez itt biztos nem fog kiderülni.

"csak egyszerűen szóvá teszem, ha valami zavar. "

Ha én ventillálni szeretnék, akkor olyanoknak csinálom, akikröl tudom h jól együtt fognak érezni velem. Véletlenül sem a bloghu kommentelőinek, akikkel jól beleszoktunk inkább állni egymásba.

arthurthedent 2024.09.03. 23:02:53

@IdomitottFoka: "sztem ez egy bizonyíthatatlan csalás, ha egyáltalán az (és nem csak átsiklottál a felhasználási feltételeken), szted nem, de ez itt biztos nem fog kiderülni."

A felhasználási feltételeknek ehhez semmi köze nincs. A jog definiálja, hogy mi az a csalás. Valami vagy csalás vagy nem az. A felhasználási feltételek nem változtathat ezen, mert ha változtatna, akkor felülbírálná a törvényt és érvénytelen lenne.

A jog azt mondja, hogy ha valaki mást anyagi haszonszerzés céljából tévedésbe akar ejteni vagy tévedésbe próbál tartani, akkor az csalást követ el.

Szerintem ez nyilvánvalóan anyagi haszonszerzés céljából történt. Ez tagadhatatlan. Szerintem ez elég nyilvánvalóan alkalmas a tévedésbe ejtésre, szerintem ezt is elég nehezen lehetne tagadni. A kérdés a szándékosság, az meg a szoftver fejlesztés során hamar kiderül. Meg lehet vizsgálni a kódot, a kód fejlesztési dokumentációját, a kód fejlesztői pedig tanúskodhatnak.

"Ha én ventillálni szeretnék, akkor olyanoknak csinálom, akikröl tudom h jól együtt fognak érezni velem. "

Ja, úgy hívják, hogy "echo chamber". Arra jó, hogy félrevezesd magad, abba a tévedésbe ringasd magad, hogy mindenki egyetért veled.

"Véletlenül sem a bloghu kommentelőinek, akikkel jól beleszoktunk inkább állni egymásba."

A vita viszi előre a világot. Na, nem minden vita, az blogos trollkodás sajnos kevésbé. Sajnos sokat romlott az indexes blogok színvonala ebből a szempontból. Szerintem azért, mert a sok liberális blogger kitiltogatta azokat, akik nem értettek velük egyet és 100-ból 99 hozzászóló rég lelépett.

arthurthedent 2024.09.03. 23:13:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A posztodban leírt dologról egyaltalán nem mondtam véleményt. De segítek."

Nem szoktál...

"Kérdezz meg több versenyjogi ügyvédet, és pereld be az emagot. Oszt ahogy @IdomitottFoka: is írta, Sziszifusz is betegre röhögi magát rajtad."

(1) Csalásról beszéltem. Nem polgári peres dologról, arról, hogy ilyenekre a rendőrségnek kellene rászállnia. A zsebeseket sem te akarod beperelni.

(2) Ha már valakinek perelnie kéne, akkor az szerintem a gyártó, a Fiskars meg a társai. Simán összeállhatnának, létrehozhatnának egy érdekvédelmi szövetséget és végigperelhetnék az internetes kereskedőket.

(3) Ennél sokkal kevésbé nyilvánvaló dolgoknak is született kemény bírósági ítélet. Eleve nem magyar bírósághoz fordulnék, eleve több cég nevében és szerintem egyáltalán nem lenne értelmetlen.

"Ha laikus szakvéleményemre vagy kíváncsi: kétségkívül trükkös húzás, de több, a vásárló érdekeire hivatkozó magyarázattal is indokolható,"

Ha csalás, akkor nem indokolható, akkor semmiféle magyarázat nem segít nekik. Anyagi hasznot reméltek? Igen, oda van írva, hogy szponzorált, az anyagi haszon meg is volt. Tévedésbe ejtettek? Igen, elég nehezen tagadható. Akkor csalás. Mindegy, hogy nekem mi volt az érdekem.

" pl. felkínálnak neki a Fiskarshoz hasonló, de olcsóbb alternatívát. Vagy hátha rájön a vevő, hogy szakácskésre is szüksége van. Vagy... vsgy..."

Irreleváns.

"Csalásról pedig szó sincs, hiszen ezeket véletlenül sem Fiskars néven mutatják be. Te a kakán is a csomót keresed."

Nem kell, hogy Fiskars néven mutassák be. A webes felület alkalmas arra, hogy abba a tévedésbe ejtsen, hogy ezek Fiskars termékek. Beírtam, hogy "fiskars" kiadott egy csomó kést, mind fiskars, de elrejtettek a listában párat, nem jelölték, hogy ezek nem a keresésre kapott válasz elemei.

"a törvény úgy működik, hogy akkor, ha sokan csinálják a társadalmi veszélyessége nő és szigorítanak."

"Ehhez előbb bizonyítanod kell, hogy a társadalomra veszélyes az emag és ezernyi mas webáruház ilyen eljárása."

Akkor kellene bizonyítanom, ha azt akarnám, hogy módosítsák a törvényt. Nem akarom, azt állítom, hogy a törvénysértés már megtörtént, nem kell azt vizsgálnom, hogy a törvény egy társadalomra nézve veszélyes dolgot ír le.

"Artúr, neked száz évvel korábban kellett volna születned, elsőrangú vonalas komcsi vált volna belőled."

Hát ez ritka nagy baromság, az egész témának semmi köze nincs a kommunizmushoz. Egy hatályos jogszabályról beszélgettünk.

arthurthedent 2024.09.03. 23:19:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne: De az EU uborkaügyi bizottságában is fényes karrier várna rád. Az uborka görbülete után biztos arra is uniós szabványt hozatnál, hogy hány fokot csavarodhat a disznó közismerten csavaros pöcse.

Hát ez megint egy szokásos mellébeszélésed:

(1) Az uborka görbülete dolgot az EU az ENSZ-től vette át.
(2) A kereskedők követelték a szabályt, hogy szabványosítani tudjanak. Nyilván volt értelme, ha kérték.
(3) Már nincs az EU-ban hatályban az uborka görbülete.
(4) De a kereskedők még ma is használják.

Olyan ez, mintha egy laikus azon hörögne, hogy miért nincs 17.8mm-es villáskulcs, miért írják elő a nemzeti szabványok, hogy 17-es meg 18-as lehet, miért kell a törvénynek belepofáznia, hogy ki milyen csavart használ. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.09.04. 09:27:56

@arthurthedent:

Megint csak követed a libsi vitastílust. Felteszed a kérdést, vajon csalás-e, ám minden érvelésed vagy érvelési próbálkozásod azon alapul, hogy csalás.

Én most már rád hagyom, végül is tökmindegy, mit gondolsz, mert csak a szád jár, tenni semmit nem teszel e világméretű, a gonosz háttérhatalom által irányított, a világ fogyasztóit nyomorba döntő nem is giga-, hanem tera-, sőt petacsalás ellen.

arthurthedent 2024.09.04. 10:46:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Megint csak követed a libsi vitastílust. Felteszed a kérdést, vajon csalás-e, ám minden érvelésed vagy érvelési próbálkozásod azon alapul, hogy csalás."

Nem, egyik érvelésem sem alapult azon, hogy calás történt. Az érvelésem konklúziója az, hogy csalás, nem a premissza. Egyik premisszám sem volt az, hogy csalás volt, az körkörös érvelési hiba lenne.

És nem tudom már megit milyen libsi stílusról hadoválsz. A címben feltettem egy kérdést, a cikkben érveket soroltam fel, ami alapján megválaszolható az én véleményem szerint. Jogi szakvéleményt nem adhatok, jogi tanácsot nem adhatok, feltehetek egy kérdést és elmondhatom az érveimet.

Mi a lofütty a libsi stílus abban, hogy az ember érvel?!

"csak a szád jár,"

Szólásszabadság van, járhat a szám. Ha nem tetszik költözz végre a ruszkikhoz, úgyis imádod őket.

"tenni semmit nem teszel e világméretű, a gonosz háttérhatalom által irányított, a világ fogyasztóit nyomorba döntő nem is giga-, hanem tera-, sőt petacsalás ellen"

Nem mondtam, hogy világméretű, ti érveltetek ezzel, hogy ti. mindenki ezt csinálja. Nem beszéltem háttérhatalomról, nem mondtam, hogy bárkit nyomorba döntene, nem mondtam, hogy giga, nem mondtam, hogy peta. Szalmabáb, már megint.

IdomitottFoka 2024.09.04. 12:13:07

@arthurthedent: Ha bizonyítható lenne, akkor a 20-30 éves gyakorlat alatt vkik már csak lehúzták volna a sok webshopot pármillióra. Úh a bíróságon nem állnál meg vele, ha másban nem is, az emberek kapzsiságában és feljelentési kedvében meg lehet bízni.

Az echochamber tényleg nem jó, de hát a ventilláláskor ez a lelkiigényem, evvan. Mondjuk te sehogy se jössz már ki jól ebből, vagy arra jutunk h hülyeség emiatt hőbörögni, és vesztesnek érzed magad, vagy arra h igazad van, rohadtcsalók, viszont úgyse csinálsz semmit, csak a frusztráltságod nő.

"ti érveltetek ezzel, hogy ti. mindenki ezt csinálja"

Igen és lehet h nem a webshopok vannak évtizedek óta törvénysértési gyakorlatban... Az h vmi nem igazságos, méltányos az még nem azt jelenti h törvénytelen, úh rendőrrel,bíróval nem mész semmire.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.09.04. 12:30:14

@arthurthedent:

"Nem beszéltem háttérhatalomról, nem mondtam, hogy bárkit nyomorba döntene, nem mondtam, hogy giga, nem mondtam, hogy peta. Szalmabáb, már megint."

Nem szalmabáb, hanem szarkazmus.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.09.04. 12:31:58

@IdomitottFoka:

Csak nem pszichológia szakon végeztél?

IdomitottFoka 2024.09.04. 12:43:18

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Miért érzi úgy h pszichológiaszakon végeztem?

:))
Amúgy dehogy.

arthurthedent 2024.09.04. 13:22:47

@IdomitottFoka: "Ha bizonyítható lenne, akkor a 20-30 éves gyakorlat alatt vkik már csak lehúzták volna a sok webshopot pármillióra."

Előbb be kellene bizonyítanod, hogy már 20-30 éve ezt csinálják. Én mág csak most láttam először életemben olyat, hogy a találati listában olyan elemek szerepelnek, amikben nem volt megtalálható a keresett kifejezés egyetlen szava sem. És még egyszer: az, hogy a kiemelt hirdetéseket előre sorolják egy másik eset, itt nem erről van szó.

"Úh a bíróságon nem állnál meg vele, ha másban nem is, az emberek kapzsiságában és feljelentési kedvében meg lehet bízni."

Magyarországon hány éven keresztül ment a használt autók órtáinak tekergetése mire fellépett ellene e a rendőrség? Hány éven keresztül ment a csicskáztatás, mire rejött a rendőrség, hogy ez nem "a személyi szabadság jogellenes korlátozása" ami 30 ezer forintos szabálysértés, hanem "rabszolgatartás", amiért vagy 10-15 évet lehet kiszabni?

"Az echochamber tényleg nem jó, de hát a ventilláláskor ez a lelkiigényem, evvan. Mondjuk te sehogy se jössz már ki jól ebből, vagy arra jutunk h hülyeség emiatt hőbörögni, és vesztesnek érzed magad, vagy arra h igazad van, rohadtcsalók, viszont úgyse csinálsz semmit, csak a frusztráltságod nő."

(1) A véleményed nem számít számomra.
(2) Én nem érzem magam vesztesnek.
(3) Nem hőbörögtem, érveltem.
(4) Nem vagyok frusztrált.

Alapjában véve vidám vagyok, elégedett, az egész dolog nem izgat túlságosan.

"ti érveltetek ezzel, hogy ti. mindenki ezt csinálja"

"Igen és lehet h nem a webshopok vannak évtizedek óta törvénysértési gyakorlatban... Az h vmi nem igazságos, méltányos az még nem azt jelenti h törvénytelen, úh rendőrrel,bíróval nem mész semmire."

Már megint olyasmit írsz, hogy "évtizedek óta". Ezt az általam bemutatott jelenséget, ezt a csalási módot TUTI nem láttad évtizedek óta, TUTI nem láttad rengeteg helyen. Összekevered valamivel, talán a kiemelt hirdetésekkel, a lista sorrendjével.

Lenyűgőző, hogy órák után is kevered a szezont a fazonnal, annak ellenére, hogy eleve másról volt szó, fel is hívtam rá a figyelmet és mágis vadul bizonygatod, hogy te mekkora helikopter vagy. Miért? Miért mondogatod, hogy "évtizedek óta"? Miért?

IdomitottFoka 2024.09.04. 13:56:30

@arthurthedent: talán azért emlegetem évtizedes gyakorlatnak mert évtizedes tapasztalatom h akár webshopos, akár nagy webes keresések esetén mindig van irreleváns és/vagy szponzorált találat a keresési eredményben. és ez amúgy sem csalás, hol van az megírva h arturthedent elvárásainak kell megfelelnie egy form válaszának?... A forgalmazó dönti el mit ad vissza, nyilván érdemes a vevőinek elvárásához igazodnia, de h kell, az nem igaz. A hahun nem kapsz opelt, ha wartburgot keresel, de az emagon igen, és még a kismillió aktuálisan futó dömpinges webshopokon, pepitán, temun.

"TUTI nem láttad évtizedek óta, TUTI nem láttad rengeteg helyen."
De.

"az egész dolog nem izgat túlságosan"
Akkor jó. Nem tűnik ugyan úgy h nem izgat, de jó ha nem izgat.

"mire fellépett ellene e a rendőrség?"
Most gondolj bele, h az ilyen effektív károkozással járó súlyos bcs-k is mekkora átfutással kerültek(?) a rendőrség ingerküszöbe fölé. Az irreleváns találatok okozta kellemetlenség (azért észrevetted h szponzorált meg nem fiskars) ellen fellépni sztem 100-200 év múlva fog vmi ultraprogresszív fordulat esetén, amúgy sose. De ez szubjektív érzés, nehezen megjósolható, hajlandó vagyok fogadni.

"Előbb be kellene bizonyítanod, "
Na nem. Te posztoltál, te bizonyíts h ez egy vadiúj csalás, sose volt még.

arthurthedent 2024.09.04. 14:09:32

@IdomitottFoka: "talán azért emlegetem évtizedes gyakorlatnak mert évtizedes tapasztalatom h akár webshopos, akár nagy webes keresések esetén mindig van irreleváns és/vagy szponzorált találat a keresési eredményben."

Már megint ismételgeted, de bizonyítékot még mindig nem hoztál. És még egyszer: nem érdekel, hogy "szponzorált" vagy "irreleváns". Arról van szó b+, igen, az elejétől fogva és még mindig arról van szó, hogy a keresőszó egyike sem szerepel a termék megnevezésében és a leírásában sem. Fogd már fel, ember!

"és ez amúgy sem csalás, hol van az megírva h arturthedent elvárásainak kell megfelelnie egy form válaszának?"

A törvényben. Itt kezdhetsz utánanézni:

vidakovics.hu/csalas-btk-373/

arthurthedent 2024.09.04. 14:11:38

@IdomitottFoka: "Na nem. Te posztoltál, te bizonyíts h ez egy vadiúj csalás, sose volt még."

Hozzak bizonyítékot, hogy valami soha sem volt még? :D Mert te azt állítottad, hogy ez a dolog teljesen elterjedt? :D

Rákérdezhetek? Nyolc általános ugye? Jesszusom, én meg itt leállok veled vitatkozni, de hülye vagyok. :(

Motorogre 2024.09.04. 14:45:29

HELP !!! Azt írja a társkeresőn a hölgy, hogy sziklamászik, siel, vitorlázik, és bungjee jumping is ok! Gondolnánk full fitt ! De aztán: lehúzza a paradicsom héjját, csak baloldalán tud aludni világos szobában néma csendben (falióra leakaszt), az orrán horkolásgátló csipesszel, lába között a "holland feleséggel ", nem bírja a vért látni és belehal a szúnyogcsípésbe, 250 méter séta a max hatótáv. .
Hova forduljak? GVH ? Rendőrség? Fogyasztóvédelem? vagy: a fal felé ?

IdomitottFoka 2024.09.04. 14:47:32

@arthurthedent: Végül csak eljutottunk ide h de hülye vagy. Meg ahhoz h biztos hazudok (bizonyíték h régi tapasztalat az irreleváns találat).

"Hozzak bizonyítékot, hogy valami soha sem volt még?"
Hát, te kezdted azzal h ez vmi új dolog.

"Mert te azt állítottad, hogy ez a dolog teljesen elterjedt?"
Nem, azért mert te kezdted azzal h ez vmi új dolog.

"Nyolc általános ugye?"
Van annyi. Ennél azért vmi erősebb kell h betalálj, régi kommentkaratés vok.

De vmiben igazad van, ez a gitt túl lett rágva.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.09.04. 17:03:46

@IdomitottFoka:

A ventilálás szónak a pszichológiában használatos jelentését kevesen ismerik, még kevesebben használják. Te meg kétszer is leírtad.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.09.04. 17:06:54

@IdomitottFoka:

Persze én sem pszicho szakon végeztem, de két szemeszteren át hallgattunk pszichológiát, és vizsgáznunk is kellett belőle.

arthurthedent 2024.09.05. 06:23:15

@IdomitottFoka: "Hát, te kezdted azzal h ez vmi új dolog."

Hát lehet, hogy félreérthető voltam, nehéz úgy kommunikálni, hogy utólag minden egyes tetves betűbe megpróbálnak belekötni. A mondanivalóm az volt, hogy én most láttam ilyet először. Pedig mondjuk cirka 20 éve vásárolok a neten. De persze, ha valaki tud hozni példát, akkor nyilván elfogadom, hogy nem először csinálják, de azért az biztos, hogy ez soha nem volt nagyon elterjedt.

Főleg, hogy AI szaga van a dolognak, mert rejött a rendszer, hogy a fiskars késeket szokott csinálni eladni és berakott késeket.

Az eredeti mondanivalóm igazságértéke viszont független attól, hogy ez a dolog régebben mennyire volt elterjedt, és nem én hoztam be ezt a dolgot amúgy sem. Én azt vizsgáltam, hogy a dolog csalás -e, amire az volt a válasz, hogy nem az, mert teljesen elterjedt. Amire nyilván azt kell válaszolnom, hogy (1) bizonyítsd be, és (2) irreleváns.

arthurthedent 2024.09.05. 06:30:14

@IdomitottFoka: "Hát, te kezdted azzal h ez vmi új dolog."

Hát nem hiszem. Én azzal kezdtem, hogy "Gondolom a többi is csinál hasonlót, de ez így most nagyon kilóg a sorból nekem." azaz pont azzal kezdtem, hogy nem tudom, de gondolom nem vmi új dolog.

Az első hozzászólás az volt, hogy "Bármelyik weboldalon ahol felsorolások vannak és van fizetett kiemelt hirdetés" azaz azt mondta, hogy MINDENÜTT van ilyen. No nem, mindenütt azért nincs ilyen, de mindegy is, ez volt a válaszom.

Kövesd végig szerintem az egészet, látni fogod, hogy óvatosan fogalmazok. Nem mindenütt van ilyen és ezt elég könnyű bebizonyítani. Bemégy pár ismert oldalra, beírsz pár keresőtszót és látni fogod. Mondjuk elsőre fura, mert beírod, hogy "vízparti nyaraló" és jön találat, hogy Bernáthegyi Kutya Vazparti nyaraló kecskebékák c. festményének reprodukciója, de olyan találatokat nem fog kidobni, amiben egyik szó sem szerepel sehol.

És igen, az általános iskolás beugatásom erről szól: már hatodszor írom le mit állítottam és még mindig úgy csinálsz mintha nem értenéd, mintha nem ezt állítanám, mintha nem követnéd a gondolatmenetet. Ha valaki trollkodás céljából hülyének tetteti magát az ne csodálkozzon, ha hülyének nézik.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.09.05. 10:45:18

@arthurthedent:

"nehéz úgy kommunikálni, hogy utólag minden egyes tetves betűbe megpróbálnak belekötni."

Nem tetszik, hogy visszanyal a fagyi?

Amúgy meg hiába méltatlankodsz: előtte nem lehet belekötni, csak utólag.

0dzsud0 2024.09.08. 00:06:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Pár éve eléggé beépült a köztudatba, gyakran használt kifejezés lett.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.09.08. 09:14:15

@0dzsud0:

Akkor nagyon el vagyok maradva, az egyetem óta ez az első alkalom, hogy szóban vagy írásban találkozom a szóval. Igaz, nem élek sűrű társasági életet.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2024.09.28. 20:04:33

Akkor a Pál utcai fiúknak is első szóra át kellett volna adniuk a grundot Ács Feriéknek?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.09.28. 20:30:01

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Amennyiben halálos fegyverekkel küzdöttek volna, akkor igen.
süti beállítások módosítása