Kaptam levelet, elektronikusat, az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt küldte. Hogy fizessek. Ami rendben is van. Rá lehet kattintani egy linkre, lehet fizetni.
A levélben van ügyfélazonosító. Na, olyan szegény senki sem volt még, hogy ügyfélazonosítót ne tudott volna adni mindenkinek, ez tagadhatatlan. Én persze rohadtul útálom az ügyfélazonosítót, mert van nekem nevem, meg lakcímem, meg születési napom, meg adószámom, meg telefonszámom, de valamiért a cégek szeretnek adni egy ügyfélazonosítót és anélkül szeretnek elküldeni a búsba.
El is határoztam, hogy legközelebb bemegyek ügyet intézni és úgy kezdem, hogy megkérdezem tőlük mi az Arthúr azonosítójuk, amit a múlt héten generáltam nekik a konyhában... na mindegy.
Bemegyek az mvmnext.hu weboldalra, ahol a következő üzenet vár:
Kérjük lakossági ügyfeleinket, hogy a folyamatos, kényelmes ügyintézés érdekében haladéktalanul regisztráljanak át az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat oldalra, számukra hamarosan megszűnik ez az online ügyfélszolgálat. (A nem lakossági ügyfeleket még egy rövid ideig itt szolgáljuk ki.)
Tehát felszólítanak, hogy haladéktalanul regisztráljak át, merthogy nagy urak, ők felszólítanak és nekem át kell regisztrálni. Nincs mese. Rákattintok, elküld az mvmnext.hu oldalra (igen, ugyanoda), regisztrálnék, hát hiszen én már át vagyok regisztrálva, mit akarok még, hát az új rendszeren vagyok...
Namost felmerül bennem pár kérdés:
1) Miért velem szórakoznak? Ha új rendszert csinálnak működjön a régi rendszerről átvett adatokkal! Miért kell nekem három havonta regisztrálnom és keveregnem mindenféle cégek mindenféle új és régi rendszereiben ötven különféle verzióval? Miért?!
2) Ez a kavarás kimondottan kedvez az internetes csalóknak. Soha nem lehet tudni, hogy ki milyen emailt fog küldeni, mi lesz a cég neve, hol kell fizetni milyen banki rendszeren keresztül. Ne kedvezzünk már a csalóknak, ha szabad kérnem, nem? Logikus, nem?
3) Ha a rendszerük tudja, hogy én már az új rendszeren vagyok, akkor miért erőlteti, hogy menjek és regisztráljak át? Ha van új regisztrációm, akkor miért a régire küld? Ha az újra küld, akkor miért kéri az átregisztrálást?
4) Mi a fenét jelent az, hogy az egyik csoportnak hamarosasn megszűnik ez az ügyfélszolgálat, a másik csoportot rövid ideig még itt szolgálnak ki? Hát ez a kettő tök ugyanazt jelenti, nem? Hogy a fenébe lehet így megfogalmazni egy üzenetet, amit tízezrével olvasnak az emberek?
5) Hogy a a fenébe nem tudja a rendszer, hogy én lakossági ügyféle vagyok -e vagy nem? Nekem meg kellene tanulnom az ügyfélazonosítót, nekik azt sem kell tudniuk, hogy én vagyok -e Jani a hegyről, aki beteszi egyből vagy a Tiszai Vegyi Kombinát?
Szóval lerövidítve az egészet elmondhatjuk, hogy vacak, igénytelen, bunkó a számítástechnikai szolgáltatásuk, idegesítő, elavult, rosszul tervezett, ami már az első másodpercben kiveri a biztosítékot az igénytelenségével.
Tisztelt MVM Next.
Kérem haladéktalanul javítsák az informatikai rendszerüket. Ezen a blogon az ügyfélszolgálatunk vagy hamarosan megszűnik vagy már csak egy rövid ideig lesz elérve, villamos műveknek pedig rövidesen megszűnik. Kérjük haladéktalanul jelentekezzenek át ugyanide.
Az önök Arthúr azonostója 4644629-000000-001-4644629
Megjegyzés: Az informatikai rendszerüket kérjük haladéktalanul csinálják meg rendesen.