wagmg

wagmg

Orosz hírek a szankciókról

2022. december 17. - arthurthedent

Mármint hírek, amiket az orosz propaganda terjeszt a tévében... a szankciók európai hatásáról. Amúgy roppant szórakoztatóak. Ha nem lenne komoly még nevetni is lehetne rajtuk.

Szóval itt egy kisebb gyűjtés az egyik kedvenc Youtube csatornámról.

1. Az európai gyerekeknek műanyag zacskót kell használni wc helyett. 

2. A britt nőknek prostituáltnak kell állniuk, hogy kifizethessék a közműveket. 

3. Franciaországban folyamatosak az áramszünetek.

4. Angliában az emberek már állateledelt esznek. 

5. Lengyelországban az emberek égő szeméten főznek.

6. Magyarországon bicikligenerátort tekerve világítják ki az emberek a karácsonyfát.

7. Lengyelországban már hidegen kell inniuk a teát az embereknek.

8. Lengyelországban az állami alkalmazottaknak már gyertyafénynél kell dolgozniuk.

9. Németországban már nincs gyertya.

10. Észtországban egyáltalán nincs villany.

Napi jelentés a propaganda gyöngyszemeivel

Amúgy tényleg, néha eljut hozzám az orosz propaganda néhány gyöngyszeme, tényleg elképesztő. A butaság fogalma új definícióért könyörög, mert amiről eddig azt hittem, hogy képtelenség überelni, már a visszapillantó tükörben sem látható.

 

P.S.: Egy gondolat, amit érdemes lenne végiggondolni. Az orosz propaganda tiltásával megvédjük az európaiakat az orosz ostobaságoktól, vagy megvédjük az oroszokat a kritikától? Vajon hány magyar drukker állna le az orosz marhaságok terjesztésével, ha kicsit több orosz propagandát és gúnyos röhögést hallana?

Vajon meddig lenne képes a magyar kormány az orosz tömeggyilkosokat támogatni, ha az emberek tudnák, hogy miket beszélnek ezek az orosz tévében?

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr8118004174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.17. 11:14:19

"Magyarországon bicikligenerátort tekerve világítják ki az emberek a karácsonyfát."

Szenzációs ötlet! Vannak súrlódás alapjqn működő szibakerékpárok, de a komolyabbakat elektromágnessel fékezik, ezeknél pontosabban állítható a terhelés. Csakhogy ezeket a hálózatra kell kapcsolni, és áramot fogyasztanak.

De sokkal praktikusabb egy nagyobb elektromotort tekerni, a tekerés nehézségét pedig a motor kapcsaira kötött terhelés változtatásával állítani. A trrhelés pedig lehet egy rakás karácsonyfaégő is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.17. 11:34:37

Én akkor állítottam le a belinkelt videót, amikor a pasi azt mondta, hogy az oroszok egy nap alatt egy évnyi rakétatermelést lőttek el.

Később előretekertem, véletlenül épp oda, ahol azt boncolgatta, miért nem kellene az oroszoknak atombombát dobniuk a Yellowstone parkban található, most éppen alvó vulkánra. Mert ugye Putyin boszorkánykonyhájában épp ilyen terveket kotyvasztanak...

Ez a tömény hülyeség van olyan vicces, mint a nejlonzacskóba szaró európai gyerekekről szóló híradás, márha az eleve nem egy viccműsorban volt.

arthurthedent 2022.12.17. 13:13:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Mert ugye Putyin boszorkánykonyhájában épp ilyen terveket kotyvasztanak..."

Ha megnézted volna a videót, akkor láttad volna a bejátszást az orosz állami TV-ből, ahol ezzel a Yellowstone atombombával kirukkoltak. Ahol éppen azt boncolgatják miért kellene atombombát dobni a yellowstone parkra.

"Én akkor állítottam le a belinkelt videót, amikor a pasi azt mondta, hogy az oroszok egy nap alatt egy évnyi rakétatermelést lőttek el."

Okés, szerinted hány cirkálórakétát gyártanak az oroszok egy évben? Merthogy az elemzők szerint az oroszok mintegy 36-91 KH-101 cirkálórakétát képesek gyártani egy évben. Ezek szerint simán lehetséges, hogy egy nap alatt több KH-101 cirkálórakétát lőttek ki, mint amennyit egy évben gyártani képesek.

"Ez a tömény hülyeség van olyan vicces, mint a nejlonzacskóba szaró európai gyerekekről szóló híradás, márha az eleve nem egy viccműsorban volt."

Ja, viccműsorban. Ott van a videóban a bejátszás az orosz TV-ből, akár meg is nézheted.

arthurthedent 2022.12.17. 13:16:13

Ja, igen, itt elemezgetik pl., hogy hány KH-101 készülhet egy évben:
www.longwarjournal.org/archives/2022/12/estimating-russias-kh-101-production-capacity.php

"While some analysts have previously asserted that Russia could only produce around three Kh-101s per month, the data suggest Russia has manufactured an average of at least one Kh-101 every four days since at least 2018. This conclusion is tentative, based on partial information, and may require revision as additional information comes to light."

Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2022.12.17. 23:08:53

Где товарищ овца опровергнуть эти наветы?

birkamenet 2022.12.18. 01:04:12

@Kreml propaganda osztály szófiai összekötő:

Az orbán által megvédett 17-szeres rezsicsökkentés a teljes fidernyák troll hadosztályt a földhöz vágta. Nem fussa már minden héten trollkodniuk, magas a villanyszámla! Oszt ha választani kell nekik, hogy mit akarnak a szerény legutolsó EU helyezett fizetésükkből, 10 perc orbán-putyin f.roksz.pást vaagy 5 deka parizert, háakkor az adott héten inkább enni akrnak.

birkamenet 2022.12.18. 01:08:37

Egyébként a ruszki VALÓSÁG a teljes röhej. Ezekből kellene összeállitani egy csokrot. Nekem az a kedvencem, hogy ha a ruszki repülőnek alkatrészrész kell és mivel azt az embargó miatt se gyártani se beszerezni nem tudják, igy fogják és szétszednek egy másik gépet és abból veszik ki az alkatrészt.

birkamenet 2022.12.18. 01:17:00

Napersze az ORBANISZTÁNI VALÓSÁG is a Röhejek könyvébe tartozik. Ott van pl az utolsó benzinkút az osztrák oldalon a magyar határ előtt, ahol a szerény valami 6 töltőcsapra mintegy 50 autó várakozik (több már be se fér a terepre!), ráadásul egész nap ilyen átlaggal. Hiába, gyorsan terjed a hir, hogy tankolj be Ausztriában, mert Orbanisztánban a benzin hiánycikk, putyin leoboázáse ide vagy oda.
A fél világ a magyar benzinsikert irigyli!

Etniez 2022.12.18. 02:15:10

A propaganda fogyasztói mindig stabil értelmiségek, ld Ulpius.

uIpius66 2022.12.18. 07:25:43

@Etniez: Mi van? Mi van? Mi van?
Valamit muszáj fogyasztani különben éhen marad az ember. És a ruszki propaganda finom mert vajjal készül, nem vízzel mint a hazai.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.18. 07:55:05

Ennél sokkal viccesebb dolgokat írnak a nyugati médiák Oroszországról.

Pl. a katonság 101 % már meghaltt. Putyin is haldoklok naponta többször. De már több puccs is volt.

Sorállományú előfelvételis 2022.12.18. 08:29:02

@uIpius66: Te nem is ismered a vaj ízét. A putriban olyat nem kaptál. Nem vaj az. :-)) Apád ezt adta be neked az örökítő anyagáról.

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ja, utólag milyen vicces a villámháború jóslata.

Sorállományú előfelvételis 2022.12.18. 08:32:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "meghaltt" :-)) Azért mert múltidő azt hiszed két t? A propagandista képzőben látom nem a magyar helyesírás volt a fő tantárgy.

Argus_ 2022.12.18. 08:54:00

Azért csak óvatosan. A magyar a leghiszékenyebb nép és a leginkább vezérkedvelő. Ha az orosz propagandát hallja, képes azt is elhinni. Szinte hallom a ruszomán populistákat: "az oroszok tudják jól, ezt biztosan így van. A szemét nyugat hazudik"

arthurthedent 2022.12.18. 09:20:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Pl. a katonság 101 % már meghaltt."

Soha nem írtak ilyet.

"Putyin is haldoklok naponta többször."

Ilyet sem írtak.

"De már több puccs is volt."

Ennek meg pont az ellenkezőjét írják egy éve.

a nagy hohohorgász 2022.12.18. 09:26:52

@arthurthedent: hányszor haldoklik Putyin? De most aztán már tényleg haldoklik:)))) Orbán kedden biztos megbukik:))))

arthurthedent 2022.12.18. 09:33:48

@a nagy hohohorgász: "hányszor haldoklik Putyin? De most aztán már tényleg haldoklik:))))"

Hát mondjuk téged meg amúgy sem fenyeget, hogy elolvasol bármilyen marhaságot az internetről. :D Amúgy hallottad? Most éppen a homoszekszuálisok ellen kell harcolnia Putyin gazdádnak. Most már nem nácikok, nem is sátánistákok, most már homoszekszuálisokok. :D

arthurthedent 2022.12.18. 09:34:43

@a nagy hohohorgász: "Orbán kedden biztos megbukik:))))"

Úgy érzed, hogy ha Orbánnal vagy, akkor Putyin elvtársat is szeretni kell? :D

birca szerint a meghalt két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2022.12.18. 09:37:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Újra leégetted maga "közíróka". A szavak hangrendje a magánhangzóktól függ. Neked nem elég ha naponta csak egyszer égetlek le? :-))

birca szerint a meghalt két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2022.12.18. 09:38:14

@arthurthedent: "Most éppen a homoszekszuálisok ellen kell harcolnia Putyin gazdádnak" - Ez bircának nem jó hír. Elapadhat a fizetése.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.18. 09:50:35

@arthurthedent:

Dehogynem.

Az alaphír: az orosz katonák fele meghal, a felük dezertál, a harmaidk felük meg mosógépet lop.

arthurthedent 2022.12.18. 10:00:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Az alaphír: az orosz katonák fele meghal, "

Az előbb még 101% volt. Rövidtávú memória nélkül nem jó hazudni.

blaubner 2022.12.18. 10:29:44

szórakoztatóak.
mondjuk túl nagy feneket nem kerítenék neki, mindkét oldal fullba nyomja a propagandát.
az oroszok ebben mindig is jók voltak, de erre emlékszünk mi is a kommunista időkből. de mára a nyugat is jól felzárkózott a sokkal kifinomultabb, de hasonlóan manipulatív tömegtájékoztatásukkal.

arthurthedent 2022.12.18. 10:37:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Statisztikai hibahatáron belüli eltérés."

Nem statisztikáról beszéltél, hanem arról, hogy mit mondott a nyugat. Egyszer azt hazudtad, hogy szerintük 101% halt meg, utána meg azt hazudtad, hogy 50%. A hazugság nem olyan, hogy ha a kettő hazugság egy kicsit hasonlít egymásra, akkor okés. :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.18. 10:40:46

@arthurthedent:

Sok nyugati média van. Az egyes médiák nyilván nem azonos adatokat írnak.

arthurthedent 2022.12.18. 10:41:56

@blaubner: "mondjuk túl nagy feneket nem kerítenék neki, mindkét oldal fullba nyomja a propagandát."

Hát ja. Legalábbis megpróbálsz úgy tenni, mintha mindkét oldal folyamatosan hazudna. Elárulom, mindenki tudja, hogy az oroszokat meg sem közelíti senki.

"az oroszok ebben mindig is jók voltak,"

A világon senki nem hiszi el egyetlen szavukat sem, már senki sem áll szóba velül pár elborult diktátoron kívül. Mit is csináltak jól? :D

"de erre emlékszünk mi is a kommunista időkből."

Amikor harsányan röhögtek rajtuk mindazok, akik nem voltak teljesen elmebetegek. Még saját magukat is kiröhpogték, mit is csináltak jól?

"de mára a nyugat is jól felzárkózott a sokkal kifinomultabb, de hasonlóan manipulatív tömegtájékoztatásukkal."

Kár, hogy a nyugatnak nincs "tömegtájékoztatása". Ha lejössz moszváról, akkor észreveszed, hogy itt kívül nincs állami kézben a tájékoztatás.

arthurthedent 2022.12.18. 10:43:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Sok nyugati média van. Az egyes médiák nyilván nem azonos adatokat írnak."

Sok van. Egyik sem írta azt, amit hadováltál. Azért aztán visszaszívtad, most meg tagadod, hogy visszaszívtad.

arthurthedent 2022.12.18. 11:16:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Dehogynem, folyamatosan ez a hangulatkeltés ment."

Tehát akkor nem 101%, nem is 50%, csak "hangulat". Nagyot akartál mondani, belebuktál. Ez a hangulat.

ulpius66 2022.12.18. 11:21:13

@arthurthedent:

Szerintem ezzel a cikkel is te magad terjeszted az orosz porpagandát.....

Én legalábbis ezeket csak itt olvastam/hallottam....

ESETLEG EGY HASONLÓ ÍRÁST AZ UKRÁN PORPAGANDÁRÓL IS.... MÁR CSAK A KIEGYENSÚLYOZOTTSÁG MIATT IS.....

PERSZE, HA VAN RÁÉRŐ IDŐD, AKKOR A LIBERÁL-FASISZTA SOROSS-ELVTÁRS MAGYARORSZÁGI PORPAGANDÁJÁRÓL IS ÍRHATSZ.......

birca szerint a meghalt két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2022.12.18. 11:21:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Te olyan hülye vagy közírókám, hogy az már fáj. Szólok neked hogy hülyeségeket írsz és ahelyett hogy utánanéznél, nyomod tovább.

www.nyelvora.com/magyar-nyelvtan/1-2-maganhangzok.html

Egy magát közírónak tituláló propagandista hogy lehet ennyire igénytelen?

"A képzés helye szerint a magánhangzók lehetnek magas (elöl képzett) vagy mély (hátul képzett) hangrendűek:
Magas hangrendűek: e, é, i, í, ö, ő, ü, ű
Mély hangrendűek: a, á, o, ó, u, ú
A hangképző szervek a kiejtéskor már felkészülnek a következő hang kiejtésére, ezért a beszédfolyamatban a hangok a kiejtéskor nem tiszta képzésűek. Az egymás melletti és a távolabbi hangok egymásra hatását alkalmazkodásnak nevezzük.
A magánhangzók alkalmazkodása:
Hangrend: A szó hangrendje attól függ, hogy milyen magánhangzók szerepelnek benne. Ez alapján a szó lehet mély (pl. szoba), magas (pl. fürdő) és vegyes (pl. kocsi) hangrendű."

tiltsál ki te gyökér 2022.12.18. 11:33:38

@arthurthedent: "a nejlonzacskóba szaró európai gyerekek" nem vicc.
Illetve kiadtak (németek ? dánok?) valami vészhelyzeti protokollt, hogy vízhiány esetén az iskolákban használjanak zacskót.
A német tévé meg arról beszélt, hogy szerezzenek be mobilbudikat, meg zacskókat. A közegészségügy meg agyfaszt kapott.

arthurthedent 2022.12.18. 11:48:32

@tiltsál ki te gyökér: "Illetve kiadtak (németek ? dánok?) valami vészhelyzeti protokollt, hogy vízhiány esetén az iskolákban használjanak zacskót."

Ja, csak nincs vészhelyzet. Víz van. Csak ennyiben hazudtak az oroszok.

arthurthedent 2022.12.18. 11:49:13

@birca szerint a meghalt két t: "Ma már több dologba is belebukott."

Hát ezen nem tudok meglepődni. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.18. 12:08:56

@tiltsál ki te gyökér:

Meg volt útmutatás is, hogyan kell mécsessel befűteni a szobát. Tény, eleddig nem szorultak rá, és vsz. nem is fognak.

Az ukrán propaganda kifinomultabb, látszik, hogy segítenek nekik. Pl. rendszeresen jönnek az ukrán híradások a Putyin elleni állítólagos összeesküvésekről, amelyek célja nyilvánvalóan éppen az ötletadás.

tiltsál ki te gyökér 2022.12.18. 12:13:51

@arthurthedent: És? Te nem hazudsz és túlzol folyamatosan? :D
Már bocs, nem ciki, hogy így 2022ben a német tévé bemondja, hogy szerezzen be mindenki mobil budit, meg zacskót szarni?
Nem ciki, hogy arra készülnek, hogy nem lesz víz meg áram, meg ilyenek?

tiltsál ki te gyökér 2022.12.18. 12:54:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A mécsessel lássuk vendégül a szomszéd négert kampány az bőven Putyin előtt volt.
Akkor még nem tudták Putyinra kenni az elbaszásukat.

Az ukrán kifinomultabb? Lássuk, több orosz halt meg, mint amennyi odament, a rozsdás fegyverekkel benzin nélkül szétlőtt több épületet mint ami volt, a rakétáik 90%át leszedik, de áram még sincs, Putyin meghalt de aztán mégis beteg.

ulpius66 2022.12.18. 13:00:13

Ez a fogjunk össze Zelenszkijjel, mert ő sokkal jobb, mint a Putyin......

HÁT AZ ILYEN ÖSSZEFOGÁSOKRA MÁR JÓ RÁBASZTUNK AZ UTÓBBI IDŐKBAN!!!!!

Anglia és az USA inkább Sztálinnal fogott össze Hitler legyőzésére, mint Hitlerrel Sztálin legyőzésére!

KELET-EURÓPA EZÉRT SZÍVOTT EGY FÉL ÉVSZÁZADOT!
(PERSZE AZ IGAZI AZ LETT VOLNA, HA SZTÁLIN ÉS HITLER FOG ÖSSZE (MEG JAPÁN) AZ USA ELLEN!
AKKOR MA REND LENNE A VILÁGON!!!!!!!!)

ulpius66 2022.12.18. 13:06:36

A világnak sokkal jobb lett volna, ha inkább Sztálin Hitlerrel meg a japánokkal fog össze az USA ellen...

Akkor nyilvánvalóan a németek állítják elő először az atombombát, és nem az USÁ-ba hurcolt német tudósokkal fejlesztik ki!

... és akkor Japán is jobban jár, mert az első atombombákat nem Hirosima meg Nagaszaki kapják, hanem teszem azt Los Angeles meg San Francisco.....

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.18. 13:24:20

@tiltsál ki te gyökér:

Na nem ezekre a durvaságokra gondolok. Putyin elleni összeesküvés , egész orosz zászlóaljak megadása (mai hír) - ilyenekre.

atomic power 1986DucaDuca 2022.12.18. 13:37:07

@arthurthedent:

"Kár, hogy a nyugatnak nincs "tömegtájékoztatása". Ha lejössz moszváról, akkor észreveszed, hogy itt kívül nincs állami kézben a tájékoztatás."

Olvasd el Udo Ulfkotte Megvásárolt újságírók c. könyvét! Leírja, hogyan használják a kormányok és titkosszolgálatok a propaganda eszközeként a német médiát.

Amerika-párti tudósításokat említ, amit sok újságíró vakon követ, s amit a NATO sajtóosztálya ad ki , például az ukrajnai helyzetről. Az ilyen tájékoztatás pedig értelemszerűen roppant egyoldalú.
Megnevezett nagyon sok olyan újságírót, aki együttműködik a CIA-val, vagy közeli viszonyt ápol a titkosszolgálatokkal. Saját példát is említ, hogyan kell egy ilyen médiában működni:

"Többször is jelent meg a nevem alatt olyan cikk, amely nem az én szellemi termékem volt. Eljött hozzám a német titkosszolgálat embere, hogy írjak Moammer Kadhafiról, pontosabban arról, miként próbált meg titokban mérgező gázokat termelő üzemet építeni Líbiában. Erről nekem nem volt semmilyen információm, de ők adták a dokumentumokat, nekem tulajdonképpen csak a nevemet kellett hozzátennem. ........ Ez az olvasók becsapása, azoké, akik azt hiszik, információt kapnak, de valójában a pénzükért csak propagandát vesznek."

A könyvében írja, hogy minden újságírót azonnal elbocsátanak, aki ezekről a dolgokról beszél.

Nála hatszor tartottak házkutatást.

tiltsál ki te gyökér 2022.12.18. 13:54:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Igen, az teljesen hiteles és kifinomult. Mert abból, hogy csinálnak egy weboldalt, hogy "hogyan adjuk meg magunkat könnyen és gyorsan a dicsőséges ukránoknak" egyenesen következik, hogy egész hadosztályok fogják letenni a fegyvert....

tiltsál ki te gyökér 2022.12.18. 13:55:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ja, ráadásul úgy, hogy az oldal blokkolva van, orosz nem nagyon jut hozzá...

arthurthedent 2022.12.18. 14:33:54

@tiltsál ki te gyökér: "Igen, az teljesen hiteles és kifinomult. Mert abból, hogy csinálnak egy weboldalt"

Ja, kár, hogy nem állították, hogy egyetlen hadosztály is megadta volna magát. :D

ulpius66 2022.12.18. 15:33:36

"Háború sem kell hozzá, Lettország így is lassan kiürül. A jobb élet reményében az elmúlt három évtizedben a lakosság mintegy harmada hagyta el az országot, ráadásul tragikusak a demográfiai mutatók, így 2050-re a népesség további 20 százalékos csökkenése várható. A trendek rosszabbak az európai átlagnál."

De jó, hogy nem lettek vagyunk!

ulpius66 2022.12.18. 15:35:20

Lemaradt a forrás:

hang.hu/magyar-hang-plusz/dramaian-fogy-a-lett-lakossag-149277

Mondjuk ennél jobban csak a román lakosság fogy..... pedig ott sok a cigány.....

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.12.18. 16:18:24

@ulpius66: Az jó hogy nem vagyunk lettek, de az gond hogy te lettél.

Etniez 2022.12.18. 16:36:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Elég sok katona meghalhatott, ha a kezdeti 150.000-es hadseregre fél év után rá kellett sorozni 300.000-et, de kiváló vagy valóságtagadásban.

ulpius66 2022.12.18. 16:58:01

@Etniez:

Etinezkém!

Aztán hogy álltok a niggerek előtti térdepelgetésben?
(elnézést a képzavarért....)

Tik ott Londonországban tényleg egész nap a niggerek faszát szopjátok??????
(na jó, úgy könnyű, hogy paki Londonország főpolgármestere, indiai meg a minielnök...)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.18. 16:59:35

Na, egész véletlenül rátaláltam arra a cikkre, ameky alapján az orosz állami televízió Budapesten biciklihajtással kivilágított karácsonyfákról számolt be:

"A bejegyzésből az is kiderül, hogy az önmegvilágító fényvillamoshoz az inspirációt Őrsi Gergely polgármester ötlete adta: a II. kerületben biciklivel lehet fényt „tekerni” a karácsonyfához."

Szóval ebben nem hazudott az orosz állami televízió. Talán a többiben sem...

telex.hu/belfold/2022/12/18/karacsony-a-bkv-feltalalta-az-onmegvilagito-fenyvillamost

www.facebook.com/orsigergely2kerulet/videos/biciklihajt%C3%A1s%C3%BA-kar%C3%A1csonyi-vil%C3%A1g%C3%ADt%C3%A1s-a-ii-ker%C3%BCletben-a-fenntarthat%C3%B3s%C3%A1g-jegy%C3%A9ben-%C3%A9/1478943112627357/

ulpius66 2022.12.18. 16:59:41

@Etniez:

Figyusz!

Rajtad kívül él még fehér ember Londonországban?

ulpius66 2022.12.18. 17:02:07

@Etniez:

Etinez!

Ugye az elképzelhetetlen ott a magas Londonországban, hogy angol legyen a főpolgi, vagy a minielnök?

ulpius66 2022.12.18. 17:04:52

@Etniez:

Etinez!

Neked bejött az élet! Mondhatnám te vagy az ÉLET CSÁSZÁRA!

Egész nap a fekák után pucolod a budit, ráérő idődben meg a niggerek faszát szopod!

SZÉP, HOSSZÚ ÉLETET KÍVÁNOK!!!!

Etniez 2022.12.18. 17:15:10

@ulpius66: "indiai meg a minielnök"

Mint a magyar.

Etniez 2022.12.18. 17:16:04

@ulpius66: Jól hozod a fidesz-szavazó értelmi szintjét.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.18. 17:41:09

Csak mellékesem említem meg, milyen szenzációs takarékosságot találtak ki a BKV-nál. A fényvillamost a fékezéskor az akkzmulátorba visszatáplált elektromossággal világítják ki, mert az adott "típus alkalmas arra, hogy pluszenergia felhasználása nélkül üzemeltesse a jármű tetején lévő oldallemezről lehulló fényfüggönyt, hiszen fékezési energiát visszatápláló rendszer működik a villamoson”.

Nem tudom, eszébe jutott-e valakinek, hogy ezzel semmit nem takarítanak meg, mert hát ami vill. energiát kiszednek az akkuból, az onnan hiányozni fog.

telex.hu/belfold/2022/12/16/fenyvillamos-fordulat-budapest-bkk

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.18. 17:43:07

@Etniez:

Mindig élvezem, amikor a nemnáci, nemfasiszta, nemrasszista progresszívek cigányoznak.

ulpius66 2022.12.18. 18:44:42

@Etniez:

Etniez!

Akkor Kamugeri meg tiszta paki?

ulpius66 2022.12.18. 18:46:14

Mondjuk Kamugeri meg tirpák!

tiltsál ki te gyökér 2022.12.18. 19:16:14

@arthurthedent: "Ja, kár, hogy nem állították, hogy egyetlen hadosztály is megadta volna magát. :D"
Tényleg nem. Azt állították, hogy milliónyian nézték meg a dezertőr honlapjukat, és volt olyan érdeklődő, aki egy hadosztály nevében kérdezgette a dezertálás lehetőségeit.
Te ugye ezt is elhiszed, és ezzel sincs semmi problémád. :D:::D:D:

tiltsál ki te gyökér 2022.12.18. 19:18:12

@Etniez: " Elég sok katona meghalhatott, ha a kezdeti 150.000-es hadseregre fél év után rá kellett sorozni 300.000-et,"
:D:D:
Igen, csak és kizárólag az az oka, hogy növelik a haderő számát, mert akik ott voltak azok meghaltak. Nem véletlenül nem sikerült neked semmilyen iskola :D::D:D

tiltsál ki te gyökér 2022.12.18. 20:44:14

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Persze, Karácsonynak majd eszébe jut a hatodikos fizika :D:D:D

Egyébként, a posztra visszatérve, szóval ez az összes igazi hír volt. Nyilván nem az az általános, hogy biciklivel termelik az áramot, meg kutyakaját esznek az emberek, de tényleg jelentek meg ilyen cikkek.
www.independent.co.uk/news/uk/home-news/cost-of-living-food-candles-b2236712.html
metro.co.uk/2022/12/01/people-are-eating-pet-food-because-they-cant-afford-real-food-anymore-17862340/
Persze a média - már ha igaz amit ez a nagytudású összeollózott - csúsztat meg torzít, és egyedi dolgokat megpróbál általánosnak beállítani de az összes felsorolt hír ténylegesen megjelent.

arthurthedent 2022.12.18. 20:59:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Szóval ebben nem hazudott az orosz állami televízió. Talán a többiben sem..."

Volt egy installáció biciklivel, erre lehozták, hogy "a magyaroknak biciklivel kell karácsonyfát kivilágítani", de nem hazudtak. :D

arthurthedent 2022.12.18. 21:03:36

@tiltsál ki te gyökér: "Te ugye ezt is elhiszed, és ezzel sincs semmi problémád."

Már megint azt hiszed, hogy a gondolataimban olvasol. Ne erőltesd, nem vagy jó benne. Ha megérted amit írok, az már szép teljesítmény tőled, próbáld meg ezt elérni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.18. 21:46:37

@arthurthedent:

Budapest polgármesteréről mondja, és ez valóban igaz.

A telefonok munkahelyi töltését pedig Magyarországon is sok helyen megtiltották:

telex.hu/zacc/2022/10/11/egyre-tobb-helyen-tiltjak-a-munkahelyi-telefontoltest-de-vajon-mennyi-penzt-lehet-ezzel-sporolni

tiltsál ki te gyökér 2022.12.18. 22:15:21

@arthurthedent: A te gondolataidban nem nagyon lehet olvasni, ahhoz kéne ott bent némi fény.
Tulajdonképpen amit eddig elédtettek, azt te mindet benyaltad. Tök vicces, a nagy szakértőd,- akitől már többször is linkeltél meg idézel-, meg visszanézni a fél éves videóit, meg megmondásait... legalább annyira, mint a te okosságaidat újra olvasni. :D:D

tiltsál ki te gyökér 2022.12.18. 22:21:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az csak orosz propaganda. Mint az is, hogy Bp-n a fővárosi fenntartású utakon nincs karácsonyi kivilágítás.
A németek sem csináltak plakátot, hogy fürödj ritkábban, mert azzal kibaszol putyinnal...

arthurthedent 2022.12.18. 22:48:37

@tiltsál ki te gyökér: Tehát amiket az oroszok hirdetnek az nem igaz, de más dolgok amúgy meg történtek. Amikor így erőlködsz, hogy mentegesd őket kijön az aranyered? Remélem, nem örülnék neki, ha jól éreznéd magad. :(

arthurthedent 2022.12.18. 22:57:18

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A telefonok munkahelyi töltését pedig Magyarországon is sok helyen megtiltották:"

A "sok helyen megtiltották" dologból az általad hivatkozott cikk annyit mond, hogy "sok helyen pletykálnak róla" meg azt, hogy egy forrás szerint egy helyen utasításba adták. Mivel teljesen értelmetlen nyilvánvaló, hogy csak azt jelzi elmebeteg ostoba f.szok mindenütt vannak.

Tudod, olyanok, akik nem gondolták megtanulni, hogy mennyit fogyaszt egy telefontöltő. Akik szerint nem kell ennyire "progresszívnek lenni", magyarország úgy is sikeres lehet, hogy hagyja az ilyen "haladó" dolgokat a hanyatló nyugatnak.

Szóval mit akarok mondani, az megvan neked, hogy ez a telefontöltős baromság például nem azért van, mert a ruszkik hű, de nagyon megszorongattak minket, ahogyan azt az oroszok szeretnék beállítani, hanem azért, mert a fidesz hű de primitív embereket nevezett és nevelt ki? A gond a magyar emberek ostobasága, nem a putyini rendszer sikere.

És mondjuk az megvan, hogy ha putyin olyan rohadt sikeres lenne európa szorongatásában azzal egy cseppet sem lenne kevésbé gazember?

tiltsál ki te gyökér 2022.12.18. 23:14:03

@arthurthedent: "Tehát amiket az oroszok hirdetnek az nem igaz, de más dolgok amúgy meg történtek."
De, szóval az van, hogy sajnos ezekből mindegyik igaz. Ami esetleges csúsztatás, hogy nem általános. Mivel te nem tudsz oroszul, szóval fogalmad sincs, hogy azt mutatták-e a tévében, hogy Magyarországon mindenki dinamóval tölti a fát, vagy bemutatták a helyi szeszélyes évszakokban.

GyMasa 2022.12.18. 23:19:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
mai hír, hogy Kijevben, a pályaudvaron is lehet biciklivel hajtani, hogy világítson az a karácsonyfa:
Ja, kár, hogy nem állították, hogy egyetlen hadosztály is megadta volna magát. :D

tiltsál ki te gyökér 2022.12.18. 23:21:33

@arthurthedent:
Tudod, olyanok, akik nem gondolták megtanulni, hogy mennyit fogyaszt egy telefontöltő. Akik szerint nem kell ennyire "progresszívnek lenni", magyarország úgy is sikeres lehet, hogy hagyja az ilyen "haladó" dolgokat a hanyatló nyugatnak."
A 'telefontöltő nem alszik' kampány egyébként uniós kampány volt, és a remek szocik csinálták. Csak szólok.

"Szóval mit akarok mondani, az megvan neked, hogy ez a telefontöltős baromság például nem azért van, mert a ruszkik hű, de nagyon megszorongattak minket, ahogyan azt az oroszok szeretnék beállítani, hanem azért, mert a fidesz hű de primitív embereket nevezett és nevelt ki?"
Szóval, mit akarok mondani, hogy a fővárosban nem teszik fel a ledvilágítást a villamosokra, mert hogy sokat fogyaszt. A led.
Meg nyilván a fidesz nevelte ki a németeket, akik a spórolást és Európa jólétét abban látják, hogy 18 fokban ülnek otthon, a svájciakat akiknél a parlament komolyan azzal foglalkozott, hogy büntesse azt, aki fel meri fűteni a lakását. Ez mind mind orosz propaganda. Az viszont a realitás, hogy az ukrán katona halhatatlan.

"És mondjuk az megvan, hogy ha putyin olyan rohadt sikeres lenne európa szorongatásában azzal egy cseppet sem lenne kevésbé gazember?"
Az megvan, hogy nem Putyin szorongatja Európát, hanem Európa saját maga baszott ki magával?
Te hülyegyerek, fél éve még azt fejtegetted, hogy majd jól nem lesz pénze a Putlernek, aztán abba kell hagynia a háborút. Most meg már azt hazudjátok, hogy ez nem is volt cél, hát attól nem fog megállni az orosz hadsereg, mert nincs Ikea az országban.

GyMasa 2022.12.18. 23:22:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
A Budapesti villamosokon, sőt már az orosz metrókon is villamos fék volt.
A kocsik tetején lévő durung ellenállásokon "fűtötték el" a mozgási energiát.
Azaz, ha az ellenállások helyére egy DC/DC invertert tesznek, akkor azzal lehet tölteni egy akkut, amivel aztán lehet üzemeltetni a fényfüzért is.
Eredetileg a villamos féket azért használták a metrón pl., hogy kíméljék a fékbetéteket, illetve, hogy minél kevesebb azbesztpor kerüljön a levegőbe az alagutakban, és az állomásokon.

GyMasa 2022.12.18. 23:30:35

@tiltsál ki te gyökér:
"Igen, csak és kizárólag az az oka, hogy növelik a haderő számát, mert akik ott voltak azok meghaltak. Nem véletlenül nem sikerült neked semmilyen iskola :D::D:D "
Pont, mint a viccben, amikor a rendőr magyarázza a gyerekének a negatív számokat:
- Az úgy van Lacika, hogy a 7-es buszon utazik 50 ember. A Blahán leszáll 65, akkor a keletinél fel kell szállnia még 15 embernek, hoyg senki ne legyen a buszon.
Na, ugyanez van az oroszokkal is.
A mostani 98 000 halott mellé ugye társulna legalább 200 000 súlyosan sérült katona.
Azaz összesen a fronton 300 000 orosz katonának kellene legalább hiányoznia.
Tehát, vagy -100 000 orosz katona van a fronton, vagy az oroszoknak 200 000 katonát kellett valahonnan feltűnés nélkül odavezényelniük, hogy azért valaki mégis legyen ott, vagy esetleg a 98000 egy ordas nagy hazugság...
Illetve 200 000 orosz katonának kellene valahol kórházakban gyógyulnia...
Mindenki eldönti, ahogy akarja.

GyMasa 2022.12.18. 23:32:16

@arthurthedent:
"Volt egy installáció biciklivel, erre lehozták, hogy "a magyaroknak biciklivel kell karácsonyfát kivilágítani", de nem hazudtak. :D"
Már megbeszéltük, hogy az ukrán számok az orosz veszteségekről ordas nagy hazugságok.
Nem értem, mit vagy meglepődve, ha az orosz RTL klub megfelelője is hazudik egyet...

GyMasa 2022.12.18. 23:37:00

@arthurthedent:
"A "sok helyen megtiltották" dologból az általad hivatkozott cikk annyit mond, hogy "sok helyen pletykálnak róla" meg azt, hogy egy forrás szerint egy helyen utasításba adták. "
Nos, ahol most dolgozom, meg kb az azt megelőző 3 helyen is, benne volt a vállalti szabályzatban, hogy nem lehet telefont tölteni, vagy bármi, nem a munkához tartozó eszközt a cégnél használni.
Már 15 évvel ezelőtt is. AZ, hogy ezt nem tartatták eddig be, egy másik dolog.
Amúgy a mostani cégemnél csak az itteni irodában 500 ember dolgozik.
Ha mindenki bedugja a töltőjét, és "csak" 6W-tal tölti a telefonját, az 3000W fogyasztás lenne.

arthurthedent 2022.12.18. 23:45:53

@GyMasa: "A mostani 98 000 halott mellé ugye társulna legalább 200 000 súlyosan sérült katona."

Mert az orosz katona ha megsebesül, akkor úgy is marad. Nem sz@roznak! :D

arthurthedent 2022.12.18. 23:51:06

@GyMasa: "Ha mindenki bedugja a töltőjét, és "csak" 6W-tal tölti a telefonját, az 3000W fogyasztás lenne."

A 3000W nem fogyasztás, az teljesítmény.

Amúgy ha minden nap egyszer elmennek vécére és meleg vízzel megmossák a kezüket, az már ennek a telefontöltésnek árban a többszöröse. Ezért nem szokás hisztizni rajta. Mert nem érdemes.

"benne volt a vállalti szabályzatban, hogy nem lehet telefont tölteni"

Mi a fene az a "vállalati szabályzat"?

GyMasa 2022.12.19. 00:15:06

@arthurthedent:
"Mert az orosz katona ha megsebesül, akkor úgy is marad. Nem sz@roznak! :D "
Hiába próbálsz vicces lenni.
A hadtudományokban elfogadott ökölszabály, hogy minden halott katonára jut egy nyomorékká váló, aki már nem tud visszatérni a frontra, és 1-2 olyan aki súlyosan megsérül, azaz hosszabb kórházi kezelésre szorul, de még vissza tud térni a frontra.
Gondolom, ezzel a szabállyal is vitatkozol, akkor?
Mert, ha előveszed ezt a szabályt, akkor az alsós matek csúnyán beleszarik a képbe.
ugyanis a 98 000 halott mellé jut 98 000 nyomorák és 196 000 kórházi ápolásra szoruló katona
Ez 400 000 ember.
De 200 000 olyan biztosan, aki nem harcol tovább.
Azaz a kezdeti 230 000 oroszból a te logikád szerint mostanra kb 30 000 maradt akik feltartják a 190 000 Ukránt. (Igen, tudom, hogy közben az oroszok suttyomban odavittek még 200 000 embert, hogy legyen ott valaki)
SZóval, szerintem nagyon nem jün ki a matek arra, amiket leírsz.
Vagy, ha igaz a 100 00 orosz halott, akkor meg az ukránok szuperszarok a háborúban, mert egy 5x-ös túlerővel sem képesek legyőzni az oroszokat...

GyMasa 2022.12.19. 00:20:10

@arthurthedent:
"A 3000W nem fogyasztás, az teljesítmény."
Azta haver! De okos vagy! Ezt nem is tudtam...
Nagyszerű vagy! Most sikerült az egész érvelésemet alapjaiban összaomlasztanod!
Mostmár nem is kell foglalokzonod azzal, amire gondoltam, mert LEGYŐZTÉL!
Gratulálok!

"Amúgy ha minden nap egyszer elmennek vécére és meleg vízzel megmossák a kezüket, az már ennek a telefontöltésnek árban a többszöröse. Ezért nem szokás hisztizni rajta. Mert nem érdemes."
Az tökmindegy, hogy te mit gondolsz!
Nemcsak a fogyasztás a probléma, hanem, ha mondjuk a notebookod tápegységének a vezetéke sérült, és téged agyonvág az áéram a munkahelyeden, akkor a munkaadódat terheli a jogi felelősség a halálod miatt, hiszen munkaidőben haltál meg.
Te még tényleg soha nem dolgoztál piaci cégnél?
Soha nem kérdezted meg az első napon, hogy miért tiltják a saját eszközök használatát?

"Mi a fene az a "vállalati szabályzat"?"
Ezt most komolyan kérdezed???

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.19. 00:47:18

@arthurthedent:

"A 3000W nem fogyasztás, az teljesítmény."

A teljesítmény az elvégzett munka és az idő hányadosa.

A villamos fogyasztás szót két értelemben is használjuk. Az egyik a felhasznált elektromos energia (Wh, kWh), mint pl. a fogyasztásmérőnél. De gyakrabban a felvett villamos energia és az idő hányadosát értik rajta (felvett teljesítmény, teljesítmény-felvétel: W, kW).

Pl. egy elektromotornak a fogyasztása lehet 2kW, a teljesítménye pedig 1.8kW. A hatásfok ekkor 0.9.

De ha veszel egy izzólámpát, annak is a fogyasztása 60W, nem a teljesítménye, hiszen borzasztó pocsék a hatásfoka. (Más kérdés, hogy fényforrásoknál nem hatásfokról, hanem fényhasznosításról beszélünk, mértékegysége a lm/W. Na meg nem teljesítményről, hanem fényáramról.)

De igazad van, a fogyasztás szót használjuk akkor is, ha az elfogyasztott vill. energiáról van szó. A kontextus azonban egyértelműsít.

arthurthedent 2022.12.19. 06:32:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "De igazad van, a fogyasztás szót használjuk akkor is, ha az elfogyasztott vill. energiáról van szó. A kontextus azonban egyértelműsít."

Nem, amikor "fogyasztás" szót használjuk a fogyasztást értjük rajta. Nem a teljesítményt.

"De ha veszel egy izzólámpát, annak is a fogyasztása 60W, nem a teljesítménye, hiszen borzasztó pocsék a hatásfoka."

Nem, az az elektromos teljesítmény, nem a fogyasztás.

"Az elektromos teljesítmény az elektromos munkavégzés sebessége. Mértékegysége a watt (W). A fogyasztó elektromos teljesítménye a fogyasztó kivezetései között mérhető feszültség és a rajta folyó áram erősségének szorzata."

Más néven "felvett teljesítménynek" is lehet nevezni.

"De gyakrabban a felvett villamos energia és az idő hányadosát értik rajta (felvett teljesítmény, teljesítmény-felvétel: W, kW)."

Azt mondják, hogy "ez 60 wattos, ennek magas a fogasztása", de az nem azt jelenti, hogy a 60 Watt az a fogyasztása.

Az meg, hogy az emberek mit értenek dolgokon teljesen mellékes. Az emberek ngy része ostoba és még a legegyszerűbb szavaknak sem tudják a jelentését. Attól, hogy a többség ostoba még nem lesznek sem okosak, sem igazuk nem lesz.

arthurthedent 2022.12.19. 06:39:22

@GyMasa: "akkor a munkaadódat terheli a jogi felelősség a halálod miatt, hiszen munkaidőben haltál meg. Te még tényleg soha nem dolgoztál piaci cégnél?"

Hát mondjuk jogászkodásból ne akarj megélni. Attól, hogy a baleset a munkahelyen és/vagy a munkaidőben történt még nem feltétlenül lesz a munkáltató felelőssége. Ha felhívta a figyelmedet, hogy ne hozd be a sz@rjaidat és te bevitted a sz@rjaidat és meghaltál, akkor bizony semmi felelőssége nincs.

munkaugyilevelek.hu/2000/07/balesetek-es-karfelelosseg/

arthurthedent 2022.12.19. 06:49:09

@GyMasa: "Soha nem kérdezted meg az első napon, hogy miért tiltják a saját eszközök használatát?"

Mérnök vagyok, azokból a dolgokból, amikre itt olyan büszke vagy levizsgáztam.

De még mindig nem írtad meg mi a csoda az a "vállalati szabályzat". A kollektív munkaszerződésre gondolsz? A szervezeti és működési szabályzatra? Nyilván tájékozatlan vagyok a témában, de én ilyenről, hogy "vállalati szabályzat" nem hallottam. Tudsz rá törvényi hivatkozást mutatnni?

birca szerint a meghalt két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2022.12.19. 08:47:43

@GyMasa: "Nemcsak a fogyasztás a probléma, hanem, ha mondjuk a notebookod tápegységének a vezetéke sérült, és téged agyonvág az áéram a munkahelyeden, akkor a munkaadódat terheli a jogi felelősség a halálod miatt, hiszen munkaidőben haltál meg."

Te sem vagy munkajogász az már biztos. Bármit használsz, vannak szabályai, például érintésvédelmi szabályok. Ha ezt megszeged, akkor az nem a munkaadó felelőssége. Ha bedugod a kezed a konnektorba, akkor hülye vagy, így jártál, a munkaadót semmilyen felelősség nem terheli.

birca szerint a meghalt két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2022.12.19. 08:51:39

@GyMasa: Ha kutas vagy és rágyújtasz amikor lefejti a tanker a benyát, akkor kinek a felelőssége ha szénné égsz?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.19. 09:12:45

@arthurthedent:

- Mennyi ennek a kocsinak a fogyasztása autópályán?

- Hát, uram, az attól függ, hány kilométert megy vele. De ha a felvett teljesítményét kérdezi, az 7 liter százon.

- Elmegy ám maga a jó krrr.. retkkk.. pccs...!

arthurthedent 2022.12.19. 09:39:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "De ha a felvett teljesítményét kérdezi, az 7 liter százon."

Látod, itt is fogyasztást és nem teljesítményt mondtál, a "7 liter százon" fogasztás. A példádra alkalmazva mit szólnál, ha azt mondaná a csávó, hogy a fogyasztás 140 lóerő? Azt mondanád, hogy az nem fogasztás, az teljesítmény.

A 7 liter/100 km az fogasztás, nekem semmi bajom nem volt azzal, hogy a fogasztást fogasztásnak nevezed, nekem azzal volt a bajom, hogy a teljesítményt a fogasztással keverje valaki.

"Hát, uram, az attól függ, hány kilométert megy vele. De ha a felvett teljesítményét kérdezi, az 7 liter százon."

Ez nem teljesítmény, ez fogasztás. Annyi, hogy nem órára, hanem 100km-re van vetítve.

tiltsál ki te gyökér 2022.12.19. 09:50:56

@arthurthedent:
"Amúgy ha minden nap egyszer elmennek vécére és meleg vízzel megmossák a kezüket, az már ennek a telefontöltésnek árban a többszöröse. Ezért nem szokás hisztizni rajta. Mert nem érdemes."
Te tényleg ennyire korlátolt vagy? Hogy az ember ne menjen vécére azt nem lehet betiltani. Azt viszont, hogy ne ott töltse vállalati áramból a cuccait lehet.

Mi a fene az a "vállalati szabályzat"?
Találd ki, mi lehet...

tiltsál ki te gyökér 2022.12.19. 09:59:03

@arthurthedent: Tudsz rá törvényi hivatkozást mutatnni?
Törvényi hivatkozást egy magáncég belső működését szabályzó belső szabályzatra?
Te, szerinted, hogy egy üzemben mit kell viselni, hánykor kezdődik a munka, hova lehet menni, azt mégis miben rögzítik?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.19. 10:25:45

@arthurthedent:

Örülök, hogy a "kissé" sarkított példámból megértetted.

arthurthedent 2022.12.19. 10:29:06

@tiltsál ki te gyökér: "Te, szerinted, hogy egy üzemben mit kell viselni, hánykor kezdődik a munka, hova lehet menni, azt mégis miben rögzítik?"

A kollektív szerződésben.

"Törvényi hivatkozást egy magáncég belső működését szabályzó belső szabályzatra?"

Igen. Az adásvételi szerződés például két magánember közt is köthető, mégis pontosan le van írva a jogszabályokba, hogy mi az és mit kell tartalmaznia.

arthurthedent 2022.12.19. 10:44:16

@tiltsál ki te gyökér: "Azt viszont, hogy ne ott töltse vállalati áramból a cuccait lehet."

Okés. Mi adja a jogot a vállalatnak arra, hogy megtiltson bármit is?

Ami le van írva a kollektív szerződésben, azt aláírod, vállalod. Az egy szerződés. Egyenrangú felek közös akaratának kinyilvánítása. A vállalat nem írhat szabályzatot, nem tilthat meg dolgokat, mert egyenrangú a munkaváállalóval. Ha a vállalat írhat szabályzatot, akkor a munkavállaló is.

Ez volt az egyik bajom azzal, hogy a vállalat egyszer csak szabályzatot ír és onnantól az kötelező a munkavállalókra.

A másik az, hogy "tiltja". Mi az, hogy "tiltja"? A törvények nem "tiltanak" dolgokat, még az állam sem "tilt" semmit. A törvény leírja, hogy ki az aki lop, csal, gyilkol, akármi és leírja, hogy ennek mi a büntetése. Nincs olyan, hogy "a lopás tilos" törvény.

Szóval ha vállaltad, hogy nem töltöd a telódat és vállaltad, hogy ha mégis így tennél, akkor semmis a szerződés, akkor a munkaviszonyodat megszüntethetik a teló töltés miatt. Ha nem vállaltad, akkor csá. Kirúgnak, bepereled őket.

arthurthedent 2022.12.19. 10:45:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Örülök, hogy a "kissé" sarkított példámból megértetted."

Én sajnos nem mondhatom el, hogy megértetted. :( Trollkodsz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.19. 12:17:48

@arthurthedent:

Akkor mégsem értetted meg, ami annak fényében érdekes, higy mint sz imént írtad, te mérnök vagy (ugye nem társadalommérnök?), míg én csak egy bölcsész.

Ha elfigadod, hogy a 7liter/100km az fogyasztás, akkor miért írod ezt a 60 wattos izzóról, hogy "Nem, az az elektromos teljesítmény, nem a fogyasztás"?

A 7 liter/100km felvett energia/út, az út meg konstans sebességnél kifejezhető idővel is. Az izzó 60 wattja is felvett energia/idő. Ha az egyik fogyasztás, akkir a másik ugyan miért nem az? Önmagadnak mondasz ellent.

Vedd végre észre, hogy a fogyasztás ebben az értelemben felvett energia/idő, a teljesítmény meg leadott hasznos munka/idő. Vicces, hogy egy bölcsésznek kell ezt elmagyaráznia egy mérnöknek.

Az a gond veled, hogy sokakkal, köztük velem ellentétben nem vagy kéoes elismerni, ha tévedsz. Gondolkozz el ezen. Itt most nem véleményes dolgokról beszélünk, mint amikor politikáról vitatkozunk, hanem fizikáról, ami ezen az alapszinten nem vélemény kérdése.

arthurthedent 2022.12.19. 13:21:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Az a gond veled, hogy sokakkal, köztük velem ellentétben nem vagy kéoes elismerni, ha tévedsz."

Az általános iskolai fizika tananyagot vitatod.

"A 7 liter/100km felvett energia/út,"

A liter nem energia. A 100km meg nem idő. A 7 liter / 100 km a köznapi értelemben fogyasztás, pont annyira, mint a hat kisfröccs per óra vagy a három botrány per nyaralás. Köznapi értelemben bármi lehet fogasztás, ami valami per akármi.

Ha elosztod a fűnyíró által fogasztott benzin (köbméter) mennyiségét a lenyírt terület nagyságával (négyzetméter), akkor azt kapod, hogy a fűnyíró fogyasztásának mértékegysége méter. Jól hangzik, de ez nem energiafogyasztás, nem energia.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.19. 16:44:31

@arthurthedent:

"A liter nem energia."

Az x liter benzin már az. Márpedig vízzel csak Egely autója megy.

"A 100km meg nem idő."

De az már idő, ameddig megteszi a 100km-t konstans sebességgel. Vagy bármilyen sebességgel.

Ismerős a dimenzióanalízis fogalma? Vagy épp lógtál az előadásról, amikor tanultátok?

Nézd, ne sértődj meg, de nincs kedvem ötödik általános iskolás dolgokon vitázni veled. Most ismét azt mutatod be, hogy nem vagy képes elismerni, hogy valamiben tévedtél. Visszagondolva egyetlen olyan esetre sem emlékszem, ahol ez megtörtént volna.

Én már sokszor tettem ilyet a blogokban is. Engem nem bánt, ha kiderül egy tévedésem, mert abból is tanulok. Egy dolgot tarts szem előtt: nem biztos, hogy az a butább ember, aki belátja a tévedését.

tiltsál ki te gyökér 2022.12.19. 16:58:25

@arthurthedent: "Te, szerinted, hogy egy üzemben mit kell viselni, hánykor kezdődik a munka, hova lehet menni, azt mégis miben rögzítik?"
A kollektív szerződésben.
Mit? Hogy milyen a munkaruha színe?

"Törvényi hivatkozást egy magáncég belső működését szabályzó belső szabályzatra?"
Igen. Az adásvételi szerződés például két magánember közt is köthető, mégis pontosan le van írva a jogszabályokba, hogy mi az és mit kell tartalmaznia."
Nem te ostoba. Az van a törvényekbe foglalva, hogy mitől lesz a szerződés mindenki által elfogadott és hivatalos. A szerződést pedig megkötheted bármire. Egy vállalat kollektív szerződése pedig nem tartalmazza, hogy mondjuk milyen bemutatkozó szöveggel kell felvenned a telefont, arra megvannak a belső szabályok. Minden cégnek megvan arra a lehetősége, hogy saját vállalati protokollt alakítson ki. Mondjuk, hogy hogyan kell felvenni a telefont, mire van lehetőséged, mit vár el. Ugye nem gondolod, hogy a Disneylandben ugráló Mikiegérre ugyanaz vonatkozik, mint egy fogadáson a hostessre - pedig mindkettőnek ugyanaz a hivatalos minősége.

tiltsál ki te gyökér 2022.12.19. 19:45:56

@gyökér nem tudja mi a tüzér: Leszarom a sötét tüzéreket még mindig. Ennyi az összes kérdésed, te szánalmas fasz? :D:D
Kérdezd meg a Petikédet, hogy hány betűből áll a magyar ábécé.

gyökér nem tudja mi a tüzér · rokaffya.blog.hu/2022/06/15/4_0_es#c41453069 2022.12.19. 21:06:39

@tiltsál ki te gyökér: Azt sem tudod mit szarsz le, te katonai szakértő! Ja, nem. Nem vagy szakértő. Egy szaros, komplexusos hülye vagy.

GyMasa 2022.12.19. 21:46:11

@arthurthedent:
"De még mindig nem írtad meg mi a csoda az a "vállalati szabályzat". A kollektív munkaszerződésre gondolsz? A szervezeti és működési szabályzatra?"
Is. Minden olyan dokumentumra, ami a cégen belüli viselkedési elváárásokal foglalkozik.
Van külön vislekedési kódex, IT biztonsági előírások, munkahelyi egészség és balesetvédelmi előírások.

" Nyilván tájékozatlan vagyok a témában, de én ilyenről, hogy "vállalati szabályzat" nem hallottam. "
Lásd fentebb!

"Tudsz rá törvényi hivatkozást mutatnni? "
Nincs erre törvény, ezek minden cégnek saját, belső dokumentumai.

GyMasa 2022.12.19. 21:47:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Hagyjad már!
Igaza van, nem fogalmaztam elég egyértelműen.
Igaz, ezzel jól el is maszatolta, hogy mit akartam mondani, hiszen jól értette azt, dehát egyszerűbb volt kötözködni, mint mondjuk utánagondolni, hogy mik a következmények.

GyMasa 2022.12.19. 22:00:08

@arthurthedent:
"Okés. Mi adja a jogot a vállalatnak arra, hogy megtiltson bármit is?"
Mondjuk az, hogyha ott töltesz, akkor tulajdonképpen meglopod a cégedet.
Illetve ez a nulladik lépése annak, amit okosan megírtatok, hogyha mégis baleset ér egy munkavállalót, akkor TÉNYLEG nem a cég hibája legyen, hogy az megtörtént.
Ha ugyanis nincs leírva, hogy nem vihestz be saját eszközt, akkor bizony a munkaadó felelőssége, ha áramütést szenvedsz.
Ha benne van bármelyik szabályzatban, hogy ezt nem teheted meg, akkor egyből a te felelősségeddé válik, ha mégis beviszed a saját eszközödet.

"Ami le van írva a kollektív szerződésben, azt aláírod, vállalod. Az egy szerződés. Egyenrangú felek közös akaratának kinyilvánítása. A vállalat nem írhat szabályzatot, nem tilthat meg dolgokat, mert egyenrangú a munkaváállalóval. Ha a vállalat írhat szabályzatot, akkor a munkavállaló is."
Hogyne tilthatna!
Ahogy írtam, az, ha a cég erőforrását saját célra használod, az szigorúan véve lopás.
Nyilvánvalóan nem fognak baszakodni azon a párezer forinton, amibe egy év alatt kerül a töltés, amikor csak a munkahelyed kialakítása vagy 5-10 000 EUR-ba kerül, hiszen bőven megtermeled az árát.

"Ez volt az egyik bajom azzal, hogy a vállalat egyszer csak szabályzatot ír és onnantól az kötelező a munkavállalókra."
Igen, és neked minden jogod megvan rá, hogy felmondj, és keress egy olyan céget, ahol nem korlátoznak ilyen módon!
Ha elegen felmondanak, akkor majd visszavonják az értelmetlen korlátozásokat.

"A másik az, hogy "tiltja". Mi az, hogy "tiltja"? A törvények nem "tiltanak" dolgokat, még az állam sem "tilt" semmit. A törvény leírja, hogy ki az aki lop, csal, gyilkol, akármi és leírja, hogy ennek mi a büntetése. Nincs olyan, hogy "a lopás tilos" törvény."
Most komolyan ezen fogsz lovagolni?
AZ általános szóhasználat a "Not allowed " (bocsi, de 9 éve csak angol/német nyelvű munkaszerződéseim vannak, és az otthoninál a pontos szóra, így 16 év után már nem emlékszem, de talán ott is a "nem megenegedett" volt

"Szóval ha vállaltad, hogy nem töltöd a telódat és vállaltad, hogy ha mégis így tennél, akkor semmis a szerződés, akkor a munkaviszonyodat megszüntethetik a teló töltés miatt. Ha nem vállaltad, akkor csá. Kirúgnak, bepereled őket. "
Ez nem így működik. Egy ilyen dolog egymagában nem jogosít fel a kirúgásra. Ha betartatják, akkor is inkább igyelmeztetést vagy fegyelmit adnak, és csak ismételt esetben rúgnak ki.
Amúgy nem feltétlenől kell mindent egyesével aláírni.
Abban biztos vagyok, hoyg olyan szerepel a mostani szerződésemben, hogy a céges eszközöket nem lehet magáncélra használni.
EZ egy általános megfogalmazás, és ebbe bele lehet érteni a munkahelyi laptopon történő pornónézéstől a töltésig mindent, ami nem a munkádhoz tartozik.

tiltsál ki te gyökér 2022.12.19. 22:53:32

@gyökér nem tudja mi a tüzér: Persze. Mondja ezt olyan aki életében nem fogott fegyvert. :D:D

tiltsál ki te gyökér 2022.12.19. 23:08:34

@arthurthedent: Jézusom, ezt a faszságodat nem olvastam, de eskü kinyomtatom, és terjeszteni fogom, hogy igen, ilyen ennyire sötét idióták is léteznek...

"Okés. Mi adja a jogot a vállalatnak arra, hogy megtiltson bármit is?"
Mondjuk jelen esetben az, hogy vállalatot meglopod. Ő fizet az áramért, amit te a magáncuccodba elhasználsz. Ezzel az erővel hazaviheted a papírt is, de tulajdonképpen a kávét is a konyhából, sőt a budipapírt is. De a gázolajat is kibugázhatod a vállalati teherautókból, hiszen ki tilthatja meg...

"Ami le van írva a kollektív szerződésben, azt aláírod, vállalod. Az egy szerződés."
www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjFyqjl1ob8AhUXD-wKHSLnC88QFnoECAkQAQ&url=https%3A%2F%2Fbddsz.hu%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2F2019-03%2FKollekt%25C3%25ADv%2520szerz%25C5%2591d%25C3%25A9s%2520minta%25202017_0.doc&usg=AOvVaw03AVWSVkiIF-UhbzmodQbD
Tessék, bölcsödei alkalmazottak kollektív szerződésmintája. Mutasd meg, hogy hol van benne, hogy milyen színű ruhát kell, hogy hordjon a dadus, vagy hogy köteles-e kezet mosni. Szívből kívánok az egész családodnak olyan ellátást, ahol nem mosnak kezet.

" Egyenrangú felek közös akaratának kinyilvánítása. "
Ostoba. Hogy lennél egyenrangú egy multivállalattal? Aláírod, és elfogadod amit ő diktál. Ha nem tetszik, akkor mehetsz máshova.

"A vállalat nem írhat szabályzatot, nem tilthat meg dolgokat, mert egyenrangú a munkaváállalóval"
:D:D:D:D:D:D:DD
. "Ha a vállalat írhat szabályzatot, akkor a munkavállaló is."
Írjál. Aztán ha nem fogadják el, akkor ki fog kilépni?

tiltsál ki te gyökér 2022.12.19. 23:29:46

@GyMasa: Ha ez a bánatos balfasz valaha is dolgozott volna, akkor nem kekeckedne.
"A vállalat nem hozhat szabályokat, vállalat nem írhat szabályzatot, nem tilthat meg dolgokat" :D:D:D:
Szerintem hagyjad, ennek a csávónak semmi fogalma semmiről. Menjen már be a vezérigazgató irodájába meeting közben, nyomja be a pornót és recskázzon egyet, hiszen nincs a kollektív szerződésben olyan, hogy ő oda nem mehet be....

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.12.19. 23:49:59

@tiltsál ki te gyökér:
@GyMasa:

Ilyenkor szokták mondani, hogy nem tudom, mit szívott ma Arthúr, de kérek már én is belőle.

GyMasa 2022.12.21. 23:58:24

@tiltsál ki te gyökér:
Hát, igen...
Érdekes ember ez az Artúr...
Olyan ambivalens...
Igazad lehet, hogy hagyjam...
Nekem ott dobta le az agyam az ékszíjat, amikor képtelen volt megérteni, hogy a mostanra 100 000-re duzzadt orosz "veszteségekre" nem jön ki a matek. Sehogysem!
Persze, szerinte az oroszok mindenről IS hazudnak, az ukránok meg maguk az igazmondó juhászok.
Azért, arra különösen kíváncsi lennék, hogy mit fognak majd mondani, ha az oroszok ne adj Isten megnyerik ezt a háborút.
És, itt most nem arra gondolok, hogy egyzsercsak leülnek tárgyalni, azt' hirtelen béke lesz, hanem, ha a lengyel határnál állnak meg az oroszok... Vagy Kijevben a parlament előtt, vagy bárhol, ahol éppen Zselé lesz.
(Bár, vele kapcsolatban tuti biztos leszek, hogy előbb akarna kereket oldani. És, mivel ő a CIA szemében egy elvarratlan szál, igen gyanús, hogy nem fogja megérni a nyugdíjas kort...)

fkv.119 2022.12.24. 21:54:20

@GyMasa: A muszkákhoz képest mindenki igazmondó juhász. Azaz majdnem mindenki, te meg a többi fizetett hazaáruló muszka troll nem. Hiába olvassátok fel a kezetekbe nyomott KGB propagandát, erre itt senki nem kíváncsi.

"ha az oroszok ne adj Isten megnyerik ezt a háborút"

Az USA ellenében? Olyat még világháborúban se sikerült senkinek. A muszkáknak elég volt pár Stinger rakétás tálib hogy hazáig fussanak, most a nagy "világhatalom" még pár lepukkant ukránnal se bír el. Az elején azt hittük ilyenkor már a partizánmozgalom fázisában fog tartani a háború, de ezek 1 év alatt még bevonulni se voltak képesek. Kilóg a seggük a szétlopott gatyából, ez a helyzet. Muszkaland = banánköztársaság atombombával, semmi több. Csak több ott az Anulu.

GyMasa 2022.12.25. 15:41:24

@fkv.119:
"A muszkákhoz képest mindenki igazmondó juhász. Azaz majdnem mindenki, te meg a többi fizetett hazaáruló muszka troll nem. Hiába olvassátok fel a kezetekbe nyomott KGB propagandát, erre itt senki nem kíváncsi."
Látod, neked is pontosan az a bajod, hogy ilyen egybites gondolkozású, magadat ennek ellenére mindenki másnál okosabbnak gondoló ember vagy.
Szerinted, aki nem a te véleményeden van orosz-ukrán őgyben, az csak hazug, meg putyinpropagandista lehet, neked csak O1G létezik, és ha valaki nem O1G-vel köszon, az csakis <mindenféle tetszőleges becsmérlő tulajdonság> fideszbérenc lehet.
Aztán, amikor szembejön veletek a valóság, akkor van egy kicsi kognitív disszonancia, de hamar túllendültök rajta, mert a gazdáitok gondoskodnak gyorsan egy újabb gumicsontot, amin lehet rágódni, és egy újabb, "halálos ellenségről" akire ráirányíthatjátok a 2 perc dühötöket.

"Az USA ellenében?"
Nem, az ukránok ellenében.
Bár, ezek szerint akkor te is pontosan tisztában vagy vele, hogy mi is történik valújában.
Vicces is, hogy ennek ellenére, ki bírod jelenteni, hogy Putyin az egyedüli agresszor ebben az esetben, meg, igaz csak közvetve, de kijelented, hoyg CSAK az oroszok hazudnak.

" Olyat még világháborúban se sikerült senkinek."
Miért, mikor volt orosz-USA?
Azért, elnézve azokat az adatokat, amikhez én hozzáférek, az USA nem muzsikál valami remekül.

" A muszkáknak elég volt pár Stinger rakétás tálib hogy hazáig fussanak,"
Haha, mondod ezt alig pár hónappal azután, hoyg az USA pontosan ugyanúgy járt Afganiszánban, csekély 40 évvel később, amiből 20-at töltöttek ott, és NULLA eredményt sikerült elérniük.

" most a nagy "világhatalom" még pár lepukkant ukránnal se bír el."
Nocsak, akkor már nem is az USA ellen nem haladnak, hanem az ukránok ellen nem?
Tényleg döntsd már el, hogy akkor mit akarsz mondani...

" Az elején azt hittük ilyenkor már a partizánmozgalom fázisában fog tartani a háború, de ezek 1 év alatt még bevonulni se voltak képesek."
Egyrészt, az USA 8 éve tömi fegyverrel, hírszerzési adatokkal, és kiképzéssel az ukránokat.
Másrészt pontosan emiatt Putyin bizony nagyon benézte a helyzetet az elején,
Harmadrészt pedig amit ti Putyin gyengeségének tartotok, az nála egy stratégia volt, miszerint nem akarta az ukrán testvérnépet túlzott szenvedésnek kitenni és emiatt nem úgy lépett be a területre, ahogy az általad mélytoroksan felszopott USA tenné, azaz 1 hónap bombázás után, amikorra sem az ukrán hadsereg, sem az ukrán civil társadalom nem létezne.
(az meg különösen vicces, hogy ti ugyanazt nevezitek "barbár terrorizmusnak" ami az USA mindenkori stratégiája, és minden egyes háborújában, amit az elmúlt szűk 30 évben indított, ugyanezzel KEZDTE)
Az oroszok eddigi stratégiája az ukrán hadsereg módszeres felőrlése. EZ a mai napig folyamatosan megy, igen jó sikerrel.
Pl. Bakhmutban jelenlef az orosz tüzérségi fölény 6x-os.
Az ott elesett/súlyosan megsérült katonaák legnagyobb része nem lőtt sebbel kerül körházba, hanem mindenféle robbások következményeként.
És, az ukránok önként tolják belefelé a saját népüket ebbe az értelmetlen húsdarálóba.
Főleg, hoyg állítólag Bakhmutnak semmiféle jelentősége nincs.
( mármint azon kívől, hogyha elesik, akkor, ha az ukránoknak szerencséje van, valahola Kramatorszk-Szerevsz vonalon tudnának egy újabb jelentős frontvonalat kialakítani.
(Ha van elég idejük meg emberük rá)

" Kilóg a seggük a szétlopott gatyából, ez a helyzet."
HIdd csak ezt.
Aztán, ha esetleg csúfos vereség lesz az ukránok része, akkor majd gondolkozz el rajta, hogy mi is van (ebben nem nagyon bízok, de azért mondom)

" Muszkaland = banánköztársaság atombombával, semmi több. Csak több ott az Anulu. "
Jaja, legyen a hited szerint
süti beállítások módosítása