wagmg

wagmg

Tél tábornok legendája

2022. november 24. - arthurthedent

Tél tábornok (oroszul генерал мороз) legendája makacsul él a magyar köztudatban. Mint minden legenda, ez sem alaptalan, de leginkább csak kitaláció, tévedés, túlzás, mese.

Az első amit mi magyarok tudni vélünk tél tábornokról, hogy a második világháborúban a német sereg alábecsülte az orosz telet és az iszonyatos pusztítást rendezett a megszálló sereg soraiban. Van benne igazság, a pusztítás iszonyatos volt, de nem azért, mert a németek alábecsülték a telet. Meteorológusaik voltak, mérnükeik, orvosaik, tudták, hogy milyen az orosz tél.

A németek azt hitték, hogy mire a tél eljön, addigra vége is lesz a háborúnak. Nem a telet becsülték alá, az orosz ellenállást! A németek azt is gondolták, hogy ha utánpótlásra lesz szükségük azt majd megoldják, nem számítottak arra, hogy az orosz sereg visszavonulás közben a felégetett híd taktikáját alkalmazza. Arra sem számítottak, hogy a lakosság szabotázsakciókkal lehetetleníti el az utánpótlást a megszállt területeken keresztül. Vagyis megint csak alábecsülték az orosz ellenállást.

A második amit tudni vélünk tél tábornokról a nagy orosz tél legendája. Az orosz tél hideg, az orosz tél kemény, az orosz tél könyörtelen. Van benne igazság, szibériában kutya hideg tud lenni, csakhogy oroszország és főleg a szovjetúnió nem csak szibériából állt. Az oroszok a második világháború elején megtámadták Finnországot. A finn tél iszonyat pusztítást rendezett a soraikban. Állítólag rengeteg orosz katona volt a támadó seregben, akik még életükben nem láttak havat. 

tel_tabornok.jpeg

Tél tábornok mint propagandaeszköz

A harmadik legenda úgy szól, hogy tél tábornok a védőkkel van. Nos, a védőknek általában rövidebbek az ellátási útvonalaik, az is előfordul, hogy a védőknek több tapasztalata van a helyi időjárást illetően, de azért ez a "védőkkel van" is csak egy legenda. Attól, hogy az ukránok védők, az oroszok meg támadók még nem okvetlenül lesz tél tábornok az ukránokkal. 

Tél tábornok, a nagy hideg, a hóvihar egy úgynevezett katonai szorzó. Fogja a sereg utánpótlásában lévő hibákat, hiányosságokat és a hatásukat megszorozza vagy százzal. Ilyen egyszerű...

Nem érkezik meg időben a bakancs a frontra? Ha nyár van beázik a bakancs, nyűgös lesz a katona, lehet, hogy még sántikálni is fog. Ha tél van egy nap alatt fagyási sérülések, két nap alatt üszkösödés és negyednapra meghal a katona.

Nincs kabát? Nyáron a katona nyakába folyik a víz, nyűgös lesz és legszívesebben behúzódna valami fa alá. Ha tél van a katona reggelre megfagy a hóviharban. 

Nem tudjuk még, hogy mit hoz a tél ukrajnában, azt tudjuk, hogy hideg szokott lenni. Lesz -20, mindig szokott lenni. Azt is tudjuk, hogy az orosz sereg ebben a háborúban rettenetesen elhanyagolta az utánpótlást. A riportokból látjuk, hogy az újonan sorozott orosz katonákat gyakorlatilag felszerelés nélkül, komoly ruházat, élelmiszer és ivóvíz nélkül, sátrak nélkül kitették a frontra.

Hallhatjuk a riportokból, hogy a mozgósítás során kiderült, az orosz hadsereg sokszor nem képes még csak egyenruhával sem ellátni a besorozott katonákat. Hirtelen kiderült, hogy nincs meg az másfél millió egyenruha. Ellopták, de az is lehet, hogy soha nem is gyártották le. Ellopták mielőtt legyártották volna.

Előreláthatólag hatalmas baj lesz az orosz seregben. Soroznak, mozgósítanak, viszik az emberanyagot a frontra, miközben a megfelelő utánpótlást eddig sem sikerült megoldaniuk. Már otthon sincs felszerelés, a fronton meg pláne nincs.

Az orosz vezetés abban bízik, hogy az ukrán lakosság megfagy a télen, de könnyen lehet, hogy tél tábornok saját katonáikra for előbb lecsapni.

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr117986476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tatárfejűkutya 2022.11.24. 10:07:25

A magyar rubeljobboldaliak majd imádkoznak a baráti orosz csapatokért, és majd az megvédi őket a hidegtől:)) Meg amúgy is,csupa terminátor alkotja az orosz haderőt,akik a világ legmodernebb eszközeivel harcolnak az ukrajnai nácizmus terjedése ellen:))

GyMasa 2022.11.24. 10:49:33

"...felégetett híd taktikáját alkalmazza. "
Azt nem "felperzselt föld taktikának" nevezzük?

"Vagyis megint csak alábecsülték az orosz ellenállást."
Ennek ellenére a HIDEG végzett a katonákkal, nem az "ellenállás"...

"Azt is tudjuk, hogy az orosz sereg ebben a háborúban rettenetesen elhanyagolta az utánpótlást."
Ezt te csak tudni véled.
Ezt csak a nyugati hírforrások írják, rendszerint "ukrán forrásokra hivatkozva".
Szóval, szerintem ezzel óvatosan kellene bánni..

"A riportokból látjuk, hogy az újonan sorozott orosz katonákat gyakorlatilag felszerelés nélkül, komoly ruházat, élelmiszer és ivóvíz nélkül, sátrak nélkül kitették a frontra."
NEM SOROZOTT katonák, értsd már meg!
Hivatásos katonák.
A donyecki, meg a luganszki katonák lehetnek sozozottak, de az oroszok nem azok.

"Hallhatjuk a riportokból, hogy a mozgósítás során kiderült, az orosz hadsereg sokszor nem képes még csak egyenruhával sem ellátni a besorozott katonákat. "
Ukrán és Nyugati riportokból...

"Hirtelen kiderült, hogy nincs meg az másfél millió egyenruha. Ellopták, de az is lehet, hogy soha nem is gyártották le. Ellopták mielőtt legyártották volna."
Igen, ez biztos így van...
És az elmúlt 9 hónapban pótolni sem sikerült azokat az egyenruhákat..
MOndjuk, teljesen jogos, hiszen, ezek az oroszok annyira ostobák, hogy saját magukat lövik a Zaporizzsjai atomerömüben annak ellenére, hogy március óta ök birtokolják azt az erömüvet...

"Előreláthatólag hatalmas baj lesz az orosz seregben."
Ó, már most is óriási a baj!

" Soroznak, "
NEM soroznak.
Hányszor kell még leírni?

"mozgósítanak, viszik az emberanyagot a frontra, miközben a megfelelő utánpótlást eddig sem sikerült megoldaniuk. Már otthon sincs felszerelés, a fronton meg pláne nincs."
Jaja, higgyél csak ebben...

GyMasa 2022.11.24. 10:50:03

Szomorúan látom, hogy esik a színvonala az írásaidnak.

tatárfejűkutya 2022.11.24. 11:07:31

@GyMasa: jaja szása...minden a terv szerint halad a fronton:)))) Nemsokára ráfordul a dicsőséges moszkvai sereg Varsóra és Berlinre:))))))))))))

Kangörcsös TSZ elnök 2022.11.24. 12:39:21

@GyMasa: Attól, hogy szaros szájú, valóságtagadó propagandistaként fényesre szopod a ruszkik faszát, még helytállóak a poszt megállapításai. A ruszki gazdáid nem készültek fel erre a háborúra/nem erre a háborúra készültek. Bízak benne, hogy hamar, könnyen győznek és nem derül fény az elmúlt évek, évtizedek sikkasztásaira, a lerohadt, karbantartás nélkül hagyott, szétlopott haditechnikára, a soha meg nem valósult, csak papíron létező fejlesztésekre.
Ezeket ti ukrán álhíreknrk nevezitek noha az orosz sajtó is cikkez róluk eleget, a nemzetköziről nem is beszélve.
Tényleg miért nem húzol el inkább a jó kurva anyádba ahelyett, hogy itt hazudozol?

arthurthedent 2022.11.24. 12:55:10

@GyMasa: "Azt nem "felperzselt föld taktikának" nevezzük?"

Ah, igen. Néha keverem az angol meg a magyar kifejezéseket. :(

arthurthedent 2022.11.24. 12:57:38

@GyMasa:
"Ennek ellenére a HIDEG végzett a katonákkal, nem az "ellenállás"..."

Tisztelt bíróság. Értem én, hogy most úgy látják én öltem meg a kocsmában pista bácsit, de ENNEK ELLENÉRE mégiscsak a BICSKA végzett vele, nem én! Miért nem erről beszélünk? :D

arthurthedent 2022.11.24. 13:01:59

@GyMasa: "Ezt te csak tudni véled.
Ezt csak a nyugati hírforrások írják, rendszerint "ukrán forrásokra hivatkozva"."

Szerintem körülbelül tized ennyit kéne az okosság terjesztésével foglalkoznod és a felszabaduló idődben utána kellene nézned dolgoknak. Természetesen NEM ukrán forrásokra szokás hivatkozni, hanem OROSZ forrásokra.

Nézz utána a push/pull supply chain-nek, nézz utána az orosz logisztikai egységek méretének, nézz utána mit mondanak az orosz katonák, nézz utána mit mutatnak a műholdfelvételek. Ne állj neki KÖZISMERT tényeket tagadni, nem érdemes.

arthurthedent 2022.11.24. 13:06:28

@GyMasa: "NEM SOROZOTT katonák, értsd már meg!
Hivatásos katonák."

Sorozott katonák. Katonák, akiket a háború miatt behívtak. Nem ünkéntesek, mozgósított, sorozott katonák, behívóval.

Egyet kerestem neked, de sok van: www.youtube.com/watch?v=LtACB97jw3E&ab_channel=PewdiepieExpose

arthurthedent 2022.11.24. 13:14:58

@GyMasa: "NEM soroznak.
Hányszor kell még leírni?"

Akárhányszor is leírod soroznak. Erőlködhetsz, égetheted magad, de az orosz sereg három forrásból építkezik. Pár hónappal ezelőtt hivatásos és sorozott katonák voltak, most már vannak mozgósított katonák is. Már a háború első napjától vannak sorozott katonák ukrajnában, putyin elvtárs azt mondta, hogy ez hiba volt és orvosolják. Nincs okunk azt gondolni, hogy orvosolták, a hírek szerint a sorozott katonákat erőszakkal beléptették hivatásosnak. Orosz anyák mondták ezt.

arthurthedent 2022.11.24. 13:17:21

@GyMasa: "Jaja, higgyél csak ebben..."

Orosz források panaszkodnak. Azoknak hinni szoktál nem?

"Russia’s MP for Zabaykalsky region lieutenant general Andrey Gurulev has said that 1.5 million sets of military uniform had gone missing, reports local outlet Tayga.info.

“I still don’t understand where 1.5 million sets [of uniform], which had been kept at personnel reception points, ended up. Today, we have either problems with uniforms, or something else happens. All of these things were there, where did they disappear to? No one can explain this to me in any way at all anywhere!” he said. "

gigabursch 2022.11.24. 14:05:33

A Tél tábornok Napóleon kísérletéhez kapcsolódik.
Amúgy Kuznyecovhoz kötik az elnevezést.

gigabursch 2022.11.24. 14:09:58

@gigabursch:
S kimaradt az előzmény, aminek szép leírása a "Jégmzők Lovagja" című regényben ismerhető meg.
Szóval arrafelé a népléleknek szerves része a tél, ami mindent és mindenkit megvéd.

gigabursch 2022.11.24. 14:14:22

@gigabursch:
Csak el.tam...
Kutuzov...

Kuznyecov admirális volt...

fkv.119 2022.11.24. 17:47:23

Az ukránokat azzal is jól meg lehet segíteni, hogy kapnak pármillió bundás egyenruhát, amivel fűtés nélkül is kibírják a lövészárokban, és csak meg kell várniuk amíg a muszkák trikóban szarrá fagynak. Aztán már csak ki kell tűzni a zászlót Szevasztopolra. Az ilyesmiben speciel pont jók vagyunk (EU, USA), van gyárkapacitás, van trnaszport, lehet többet érne mint pár rakéta. Persze ha marad hely, az is mehet.

fkv.119 2022.11.24. 17:56:24

@GyMasa: "Ukrán és Nyugati riportokból..."

Hát nem is muszka agitpropból...

arthurthedent 2022.11.24. 17:58:15

@fkv.119: "Ukraine will receive a new $47 million military aid package from Canada.
Anita Anand, Canadian Defense Minister, announced this at the NATO Headquarters in Brussels.
The package will include winter clothing, artillery shells, and communication technologies.
In particular, Ukraine will receive 500 thousand units of winter uniforms and equipment."

Kanada szerintem tudja hogyan kell téli ruházatot gyártani. Nem tudom az 500 000 egység mit jelent, 500 katona teljes felszerelése vagy külön számolva a kabát, a bakancs, a sisak... de soknak tűnik.

arthurthedent 2022.11.24. 18:00:09

@arthurthedent: 500 katona teljes felszerelése -> 500 ezer katona teljes felszerelése

Kangörcsös TSZ elnök 2022.11.24. 18:56:42

@arthurthedent: Nekem volt kanadai téli bakancsom/hótaposóm amit a jenki katonák is használtak. Tökéletes.
Nem kétlem, hogy a muszkáknak is jó van. Csak ugye jàrni jár, de nem biztos, hogy jut...hogy odaér időben. És a hidegben egy-két nap késlekedés pont elég...valójában pár óra alatt lefagy ami lefagyhat.
Azt sem kétlem, hogy a primitív ruszki katonának megvannak a túlélési taktikái, a civil életben se rakott a segge alá készen senki semmit. De a városi gyerekek, a frissen sorozott greenhorn állomány simán megfagy- vagy meggyújtja az ural pótkerekét és amellett melegszik.

arthurthedent 2022.11.24. 19:30:01

@Kangörcsös TSZ elnök: "De a városi gyerekek, a frissen sorozott greenhorn állomány simán megfagy"

Ilyen kis gurulós tili-toli divatos bőröndökkel vonultak be, láttam a felvételeken. Fura dolog olyan embereket bevonulni látni, akinek nem adnád kölcsön a kocsidat. :-o

fkv.119 2022.11.25. 01:27:31

@arthurthedent: Igen, gyanítom hogy 500k valami, mert azért fél milla ember ruhája nem 5 Ft, meg hol áll ennyi raktáron?

GyMasa 2022.11.25. 10:08:32

@fkv.119:
"Hát nem is muszka agitpropból..."
Szerintem minden lehetséges forrásból tájékozódni kellene.
Ha tudod, hogy mindenki hazudik, akkor nem fogsz tudni semmiben sem tárgyilagos következtetést levonni, ha csak az ukrán álláspontot követed.
AMivel, amúgy nekem nincs problémám, hiszen a háború menete nem attól függ, hogy mit olvasol róla a 444-en.
AZzal maximum annyit tudsz elérni, hogyha túl sokat hazudik az USA/EU/Ukrán hármas és mégsem állnak olyan rosszul az oroszok, akkor majd egszer érni fog egy meglepetés.
És, visszamenöleg majd roppantul ostobának fogsz tünni.
Én, most is kijelentem, hogy sem szakértö nem vagyok, sem elegendö ismeretem nicns a helyzetröl, így akár tévedhetek is.
Ezzel szemben ti itt toljátok a magabiztos mantrát, és minden, ami annak ellent mer mondani, az Szimplán "orosz propaganda"
Majd meg fogjuk látni, kinek van igaza.

GyMasa 2022.11.25. 10:10:44

@arthurthedent:
A 47 millió elosztva 500 000-rel az 94 CAD/ "egység", jelentsen is az bármit.
GYanítom, hogy nem stimmelnek a számok.

arthurthedent 2022.11.25. 10:17:54

@GyMasa: "A 47 millió elosztva 500 000-rel az 94 CAD/ "egység", jelentsen is az bármit."

Lehet akármi, elírás, lehet, hogy a zoknikat is beleszámolták "egységként", lehet az is, hogy a pénzt nem úgy kell érteni, akármi. Az ilyen katonai dolgokban sokszor szándékosan homályos a fogalmazás, hogy ne lehessen tudni a lényeget.

arthurthedent 2022.11.25. 10:19:45

@GyMasa: "Ezzel szemben ti itt toljátok a magabiztos mantrát, és minden, ami annak ellent mer mondani, az Szimplán "orosz propaganda""

Nemrég töltöttem fel egy cikket, hogy miért gondolom sok dologról, hogy orosz propaganda. Véleményem szerint az oroszok gyakorlatilag mindenben hazudnak. Az nem megy, hogy "sokszor hazudtak, de azért néha hiszek nekik". Aki egyszer elveszíti a szavahihetőségét, annak nem szabad hinni.

arthurthedent 2022.11.25. 10:21:51

@GyMasa: "Szerintem minden lehetséges forrásból tájékozódni kellene."

Ez csak attól függ, hogy hogyan határozod meg azt, hogy "forrás". Merthogy egy hazugság meg egy igazság közt nem az igazság van, csak egy újabb hazugság, mint ahogy két hazugság közt félúton sem az igazságot találod.

GyMasa 2022.11.25. 11:48:25

@arthurthedent:
Ha olyan "homályos" akkor miért hivatkozol rá úgy, mintha valami mindent eldöntö, végsö megoldás lenne?
Most is kiderült, hogy még te magad sem tudod, hogy mit is jelent, amire hivatkozol...

GyMasa 2022.11.25. 11:54:56

@arthurthedent:
"Nemrég töltöttem fel egy cikket, hogy miért gondolom sok dologról, hogy orosz propaganda. Véleményem szerint az oroszok gyakorlatilag mindenben hazudnak. "
És, mondd már el nekem, hogy hogyan tudtad ellenörizni, hogy "mindenben hazudtak"?
Komolyan érdekel!

"Az nem megy, hogy "sokszor hazudtak, de azért néha hiszek nekik". Aki egyszer elveszíti a szavahihetőségét, annak nem szabad hinni.""
ÉN soha nem ezeket állítottam.
Úgy állok hozzá, hogy mind a két fél hazudik.
Az a baj, hogy ezt az Ukránoknál tök egyszerü rajtakapni, hiszen pl. a mai "Ukrajna készen áll visszafoglalni a Krímet" kijelentés, szerintem eléggé nem egy szavahihetö kijelentés.
Föleg, hogy elöször Júniusra ígérték a teljes gyözelmet, majd augusztusra, majd télre, majd jövö tavaszra.
Aztán ott van Kijev szelleme is, meg a kígyó szigeti 13 hös, akik hösi halált haltak, majd hamar kiderült, hogy mind a 82 hadifogoly tökéletesen egészséges, söt az oroszok szabadon is engedték öket kesöbb.
Nem is beszélve az Ukrán le´gvédelem, szinte csodaszámba menö hatásosságáról...
Igaz, hogy a világátlag 60-70% jól kiépített le´gvédelmi rendszerekkel, de az Ukránok azok a rosszabb napjaikon érnek el 80%-ot.
Aztán ott van a mára már 85 000+ orosz veszteség is.
AZt már alaposan kiveséztük...
SZóval, én értem, hogy nekik drukkolsz, de szerintem már nem látod reálisan a helyzetet...

GyMasa 2022.11.25. 11:56:29

@arthurthedent:
"Ez csak attól függ, hogy hogyan határozod meg azt, hogy "forrás". Merthogy egy hazugság meg egy igazság közt nem az igazság van, csak egy újabb hazugság, mint ahogy két hazugság közt félúton sem az igazságot találod."
Mit nem értesz ezen?
Bármi lehet "forrás" ami az illetö témáról szól.
Aztán abból kell levonni a tanulságot.
Mivel én sem tévedhetetlen, sem szakértö nem vagyok, ezért simán lehetm hogy tévedek.

fkv.119 2022.11.25. 16:12:38

@GyMasa: Forrásból, igen. De nem légbőlkapott agitprop mesékből. Az önáltatást, bekajálást meghagyom neked. Meglepetés, japersze... úgy meglepődtek hogy még ők se tudják mivel akarták meglepni magukat. :D Nyilván ott van a zsebükben a megoldás,c sak nem akarják használni, mert meglepetést akarnak a fa alá. Muszka Télapó mind, hátpersze...

Etniez 2022.11.25. 16:18:21

Szedik össze magukat az oroszok ez látható.

Véget vetettek a vágyálom hadműveleteknek és terrorral próbálják megtörni az ukrán lakosságot, elfogadták tehát a realitásokat.
Az ukránok kaptak téli ruhát Kanadától, kérdés eleget-e. Az orosz logisztika is kezdi összeszedni magát, sajnos elhúzódó háború lesz.

Az ukránoknak - ha nyerni akarnak - menni kell előre télen is, mert ha szünetet tartanak, be fog fagyni a konfliktus, pont mint 2015-ben.

Etniez 2022.11.25. 16:23:19

@tatárfejűkutya: Ja, Csokimálna és a többi rubelkommenter itt nyomta a propagandát a Vöröshadseregről, hogy bekussoltak mára :D

Etniez 2022.11.25. 16:48:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Orbán egy nemi irányultság? (neked lehet, hogy igen)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.11.25. 16:56:01

@Etniez:

Tehát csak a nemi irány számít.

Akkor értem már! A pedofília ellen harcolók mind titkos gyerekszex-imádók!

Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2022.11.25. 16:57:23

@GyMasa: Dicséretben kell részesítenem az elvtársat, az össze propaganda anyagunkat hasznosította!

Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2022.11.25. 16:59:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Vannak friss képek, az Ukrajnából internált gyerekekről. Tudjuk az elvtárs már türelmetlen, de küldjük őket! De ne árulja el magát az elvtárs, hogy mindig a homoszexualitásra lyukad ki.

Etniez 2022.11.25. 17:00:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Látom a felfogásod ma is gyenge.

Nem az a lényeg, hogy ki-mi ellen harcol, hanem az, hogy amikor kontexus nélkül hozod elő.
Amikor szakácskönyvekről beszélgetünk nem kezdünk egy buzikról beszélgetni. De azok igen, akik mindig bizonyítani akarnak, kompenzálni. Te mindig kompenzálni akarsz. Gyanús vagy te nekem!

:D

gázóra ellenőr 2022.11.25. 17:02:01

@GyMasa: Te kinek drukkolsz? Mert úgy tűnik az oroszoknak. De miért?

fantázia dús nick 2022.11.25. 17:04:15

@Etniez: Igen érdekes, hogy birka úr első megszólalása a posztban, rögtön a melegeket említi. Sokat elárul róla.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.11.25. 17:09:08

@Kreml propaganda osztály szófiai összekötő:

Én pandofil vagyok, szóval majd az ukrán állatkertek felszabadítása után kérnék pár mackót.

fkv.119 2022.11.25. 17:31:58

@fantázia dús nick: Mi ebben a kérdés? Minden muszkaügynök hülye.

arthurthedent 2022.11.25. 18:06:40

@GyMasa: "Ha olyan "homályos" akkor miért hivatkozol rá úgy, mintha valami mindent eldöntö, végsö megoldás lenne?"

Megemlítettem, hogy ilyen is van, mondtam, hogy fogalmam sincs hány katonát látnak el tranzakciónak a keretében. Nem hivatkoztam, csak megemlítettem. Érdekesség, érdekesnek tartom, hogy Kanada küld katonai felszerelést.

arthurthedent 2022.11.25. 18:09:34

@GyMasa: "Föleg, hogy elöször Júniusra ígérték a teljes gyözelmet, majd augusztusra, majd télre, majd jövö tavaszra."

Nem hiszem, hogy ilyet ígértek volna.

Etniez 2022.11.25. 18:57:18

@arthurthedent: Akkora szalmabábot dobott, hogy ihaj.

Nyáron még arról volt szó, hogy jön a Nagy Keleti Offenziva az oroszok részéről és a hétvégén Berlinben lesznek már. De ez nem hivatalos volt, csak a rubeljobboldal trolljai tolták.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2022.11.25. 19:49:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Tehát az orbánozók bizonytalan Fidesz-szavazók? "
"Tehát az orbánozók bizonytalan Fidesz-szavazók?"

+5 :D

@arthurthedent: @fkv.119: Nem vagytok ti annyira hülyék, mint mutatjátok, természetesen meg tudnátok érteni, amit @GyMasa: mond. Azt mondja, hogy tessék óvatosan bánni az információkkal, mert már mindenki hazudik. Ez teljesen igaz is.

ⲘⲁⲭѴⲁI ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró régi · http://bircahang.org 2022.11.25. 19:56:29

@GyMasa: ""Föleg, hogy elöször Júniusra ígérték a teljes gyözelmet, majd augusztusra, majd télre, majd jövö tavaszra."

Visszanéztem az anyagokat, nem találtam ilyet. Idéznéd?

Etniez 2022.11.25. 20:42:11

@Androsz: "+5 :D"

Tehát amikor te beszólsz nekünk, akkor bizonytalan konzervatív -demokrata vagy?

Mert ezen mosolyogtál olyan nagyot, kisrigó.

fkv.119 2022.11.25. 23:14:26

@Androsz: Ha mindenki, akkor ő is, tehát nekünk volt igazunk, és ezt igazán beláthatjátok most már, hogy ez bizonyított tény lett. :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.11.26. 02:38:32

Ahogy elnézem, pökhendi majom masenyka ma is idejött szopni.
Ha jól megfizetik, és van hozzá gyomra, miért ne? :))

Red shield representatíve 2022.11.26. 07:03:24

Nagyon felszaporodtak a rubelkurvák, mióta nem jártam a blogokon.

CSOKKI MÁLNA 2022.11.26. 08:16:15

Szétlőtt hátországgal nagyon nehéz lesz a tél az ukrán katonaság számára is.

CSOKKI MÁLNA 2022.11.26. 08:19:03

@Etniez: Arról is szó volt ugye, hogy a hülye ruszki max. három hónapig bírja a szankciókat, aztán békét kér..
Ehhez képest most az ukránok letolt gatyával várhatják a telet..

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.11.26. 09:24:28

@CSOKKI MÁLNA: Te komolyan azt hiszed hogy az ukrán katonaságot az ukrán hátország tartja el? Már régen nem. A szétlőtt ukrán hátország csak az ukránok további gyűlöletét szítja az oroszok iránt.

"Arról is szó volt ugye, hogy a hülye ruszki max. három hónapig bírja a szankciókat, aztán békét kér"

Idéznél egy ilyet, vagy csak hallucináltál megint?

arthurthedent 2022.11.26. 09:43:34

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Idéznél egy ilyet, vagy csak hallucináltál megint?"

Értelmes ember ilyet nem mond, a szankciók hatását pontosan kiszámítani nem lehet. Mindazonáltal a szankciókban sokan csalódtak. Talán nem is annyira gyengék a hatások, inkább arról van szó, hogy az oroszok jól titkolják, hogy mekkora a baj náluk. Ezt mondjuk a magyar kormány szemmel láthatóan nem érti.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.11.26. 12:56:24

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
@arthurthedent: az a baj, hogy Putyin elég elmebeteg ahhoz, hogy leszarja oroszok millióinak az életét. Akkor fogja felfogni, érdekelni, amikor menekülnie kell, vqgy lógatják fel a lámpavasra a Vörös Téren.

Kangörcsös TSZ elnök 2022.11.26. 13:22:02

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Putler simán megmondta az orosz anyáknak, hogy a fiaik megdöglenek a háborúban de ilyen az èlet, ez vsn, ezt kell szeretni.
Azok meg megtapsolták...
Ez az orosz néplélek...kéri az ostort...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.11.26. 14:19:55

@Kangörcsös TSZ elnök: azért ott sem mindenki, ahogy látod. Nálunk sem mindenki tapsikol a fidesznek.

arthurthedent 2022.11.26. 14:22:53

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "az a baj, hogy Putyin elég elmebeteg ahhoz, hogy leszarja oroszok millióinak az életét. "

Elég nyilvánvaló, hogy született pszichopata, amióta hatalmon van már nem is titkolja. Soha, senkinek a szenvedése nem érdekelte, képtelen az empátiára. Elég megnézni az arcát, amikor beszél.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.11.26. 15:04:24

@arthurthedent: A költségvetésük negyede a háborúra megy. Az ipar a külföldi alkatrészek nélkül leépül. Azok a szankciók nagyon is hatásosak, csak hosszútávon.

CSOKKI MÁLNA 2022.11.26. 21:28:38

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Én mindig is tudtam, hogy hol van Vlagyivosztok, neked viszont fingod sem volt, hogy hol van Detroit, kedves Belekotty..:)

CSOKKI MÁLNA 2022.11.26. 21:29:56

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Valahogy oda kell juttatni a muníciót, üzemanyagot. Logisztikai háttér nélkül nehéz lesz..

fkv.119 2022.11.26. 21:57:36

@CSOKKI MÁLNA: Az. De nekik nincs más választásuk, a muszkák meg hazamehetnek nintendózni.

fkv.119 2022.11.26. 21:58:31

@CSOKKI MÁLNA: Ki mondott 3 hónapot? Egy értelmes szankciót évtizedekben mérnek. Utána úgy néz ki az ország mint Irán, Kuba vagy ÉKorea.

fkv.119 2022.11.26. 22:05:54

@CSOKKI MÁLNA: Eddig 2 vh-t eldöntött hogy az USA hova szállt be. Miből gondolod hogy a 3.-at nem ez fogja eldönteni? Amíg a republikánusok nem cancelezik le a szállításokat, Ukrajna nyerő helyzetben van. Az ablakon kidobott pénz biztosan nem hiányzik a gazdaságukból, volt hogy egyszerre 2 háborút is vívtak (Irak + Afgán), és az se tűnt fel, itt meg csapatokat se kell küldeniük, csak lőszert. Elég lowcost ez nekik, bármeddig bírják. A muszka GDP = texasi. Csak az USA-ban van még 49 másik állam is.

CSOKKI MÁLNA 2022.11.27. 13:26:32

@fkv.119: Ezt a legrosszabb álmában sem gondolta volna a nyugat, hogy az orosz még a következő télen is háborúzik. Mer’ összeomlik a rubel, meg elsöpri az elégedetlenség a Putlert. Hát perszehogy..

CSOKKI MÁLNA 2022.11.27. 13:28:58

@fkv.119:

1. Ez nem vh.
2. Akkor az USA egy feljövőben lévő hatalom volt, manapság viszont a birodalom alkonyának lehetünk tanúi..

GyMasa 2022.11.28. 10:11:27

@gázóra ellenőr:
"Te kinek drukkolsz? Mert úgy tűnik az oroszoknak. De miért?"
Én annak "drukkolok", hogy minél elöbb érjen véget ez az egész, mert senkinek nem jó, ami folyik.
Az meg, hogy te erröl mit gondolsz, az a te jogod.
Persze, a nézöpontod attól a hozzáállástól is függ, hogy mennyire fogadod el a más emberek nézöpontját!
AZ a baj, hogy az ukrán drukkerek pont a saját buborékjukban élnek, és csak onnan tájékozódnak.
AMivel nekem az a bajom, hogy pl. a matek egyre jobban nem jön ki azokra az ukrán sikerekre ÉS orosz kudarcokra, amiket olvasok a hivatalos hírekben,

GyMasa 2022.11.28. 10:14:11

@fantázia dús nick:
Elolvastad a cikket, amit nelinkeltél?
Oroszorzágban VAN sorkatonai szolgálat.
Azaz folyamatosan soroznak.
Benne is van a cikkben, csupa nagy betüvel, aláhúzva, hogy nincs köze az ukrán háborúhoz.
Ugye, te nem voltál katona?

GyMasa 2022.11.28. 10:18:16

@arthurthedent:
"Megemlítettem, hogy ilyen is van, mondtam, hogy fogalmam sincs hány katonát látnak el tranzakciónak a keretében. Nem hivatkoztam, csak megemlítettem. Érdekesség, érdekesnek tartom, hogy Kanada küld katonai felszerelést."
Látod, ez a legnagyobb probléma veled...
Jönnek az ilyen "hírek", aztán ráugrotk, mintha ezek döntenék el a háborút, de arra már nem vagytok képesen, hogy egy egyszerü osztással a minimális "reality check"-et csinálj a hírrel kapcsolatban.
94 USD egy-egy katona felszerelésével kapcsolatban kb. semmire nem elég, de teljes, igazi télnek ellenálló felszerelésre egészen biztosan nem.
És, amikor megkérdezem, hoyg most akkor mire gondoltok, a jobbik eset a tiéd, hogy megpróbálsz kihátrálni az eredeti kijelentésedböl, a rosszabb a tesz-vesz féle gyalázkodás, amivel csak saat magárol mutatja meg, hogy mekkora senkiházi.

GyMasa 2022.11.28. 10:18:57

@Etniez:
"Nyáron még arról volt szó, hogy jön a Nagy Keleti Offenziva az oroszok részéről és a hétvégén Berlinben lesznek már. De ez nem hivatalos volt, csak a rubeljobboldal trolljai tolták."
Ezt én mikor mondtam???

GyMasa 2022.11.28. 10:33:45

@ⲘⲁⲭѴⲁI ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Most egy pár perc alatt ezt találtam:
edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-08-10-22/index.html

"Marchenko also insisted that Ukraine planned to liberate Crimea, annexed by Russia in 2014.

"Crimea is Ukraine. It is our land, our people are there, who are still forced to sit in the occupation. No one gave Russia the right to come, take a piece of land and say that 'this is mine.' We will retake Crimea, just as we will retake Kherson, Luhansk and Donetsk," he said.

Marchenko also deemed it "a necessary measure" to target the only road bridge into Crimea from Russia as part of Ukrainian military's plan "in order to deprive them of the opportunity to provide reserves and reinforce their troops from Russian territory."

In the end, he struck an optimistic note.

"If we have the amount of weapons that we were promised, that we need, then I think next spring we will celebrate the victory.""
Azaz, jövö tavaszra vissza tudnak foglalni mindent, beleértve a krímet is.

fkv.119 2022.11.28. 15:38:37

@GyMasa: "AZ a baj, hogy az ukrán drukkerek pont a saját buborékjukban élnek, és csak onnan tájékozódnak."

Akárcsak a muszkaszopók.

fkv.119 2022.11.28. 15:40:37

@GyMasa: "rubeljobboldal trolljai"

Te vagy egyedül az összes?

GyMasa 2022.11.29. 09:57:45

@fkv.119:
EZ nem igaz!
Én mind a két oldalról tájékozódom.
És, minden hírrel kapcsolatosan kritikus vagyok
Te meghallgatni sem vagy hajlandó, ha valami nem az ukrán gyözelemröl szól.
ENnek egyzser vége lesz majd.
Akkor majd meg lehet beszélni, kinek volt igaza.

GyMasa 2022.11.29. 09:58:20

@fkv.119:
Most miröl beszélsz?

GyMasa 2022.11.29. 10:03:38

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
FIgyelj csak:
MIt nem sikerült megérteni a saját magatok által, a saját igazatok igazolására belinkelt cikkel kapcsolatban?
Oroszországban mindig is volt sorkatonaság.
Ahogy a saját cikketekben is le van írva, évente 2x van sorozás.
Ez volt 2014 elött is, és lesz majd a háború után is, amíg el nem törlik, mint Európában.
Ez a hír nem támasztja alá, hogy a sorozásnak köze lenne a háborúhoz.
A háborúba mozgósított embereket küldenek, akiknek vannak katonai tapasztalatai az elmúlt 5 évböl.
Sokan részt vettek a nemrégiben lezajlott egyéb (Szíria/Csecsenföld) harcokban, azaz veteránok.
Ök NEM sorkatonák, hanem szerzödéses katonák, akik fizetést kapnak, mert ez a munkájuk.
Nem bízom benne, hogy megértetted, amit leírtam, de még az is lehet, hogy így lesz.

fkv.119 2022.11.29. 13:42:40

@GyMasa: "minden hírrel kapcsolatosan kritikus vagyok"

Feltéve ha az Moszkvából jön leiratban.

"Te meghallgatni sem vagy hajlandó, ha valami nem az ukrán gyözelemröl szól."

Dehogynem. Csak nem a KGB agitprop mantrát. Azt már hallottuk eleget.

gigabursch 2022.11.29. 15:02:58

@GyMasa:
Kár erőlködnöd olyanokkal, akik nem látnak különbséget a sorozás és a mozgósítás között.

arthurthedent 2022.11.29. 15:31:39

@GyMasa: "94 USD egy-egy katona felszerelésével kapcsolatban kb. semmire nem elég, de teljes, igazi télnek ellenálló felszerelésre egészen biztosan nem."

Ez valami olyan tudás, amit érdemesnek tartottál megemlíteni. Az osztás valami olyan képesség, ahol jól meg gondoltál szorongatni? Azért tudod elég árulkodó dolgok ám ezek. :D

Miért fordítasz olyan nagy energiát arra, hogy bebizonyítsd pár tízmillió dollár értékű kanadai téli felszerelés egyáltalán nem számít? Érzelmileg fontos neked?

arthurthedent 2022.11.29. 15:36:05

@gigabursch: "Kár erőlködnöd olyanokkal, akik nem látnak különbséget a sorozás és a mozgósítás között."

Én végig helyesen haszáltam, végig "sorozott" katonákról beszéltem. Merthogy "mozgósított" katonák csak nemrégiben lettek, nem régóta van mozgósítás. Egyébként a beszélgetésünk szempontjából mindegy is volt, hogy mozgósított vagy sorozott katonákról van szó, ezért helyesebb lett volna "sorozott vagy mozgósított" kifejezést használni, csak lusta voltam.

Miért akarod nagy erőkkel elterelni a témáról a figyelmet azzal, hogy a mozgósítás és a sorozás közti lényegtelen különbséget erőlteted? Miért gondolod, hogy nem tudom mi a különbség? Olyan magas szintű tudásnak gondolod, amit csak kevesen értenek?

GyMasa 2022.11.29. 15:44:22

@fkv.119:
Nem tudsom, azért kérdeztem meg, nehogy esetleg félreértsem.
Tudod, én olyan végtelenül ostoba, fidesz/moszkovita troll vagyok.
Nagggyon le kell menned kutyába, hogy egyáltalán a kérdéseidet megértsem.

arthurthedent 2022.11.29. 15:45:17

@GyMasa: "Ez a hír nem támasztja alá, hogy a sorozásnak köze lenne a háborúhoz.
A háborúba mozgósított embereket küldenek, akiknek vannak katonai tapasztalatai az elmúlt 5 évböl."

Igen, ilyesmit hazudtak az orosz TV-ben. Aztán elismerték, már valamikor márciusban, hogy hát nem sikerült. Sorozott katonákat is vittek ukrajnába. Tele van a net olyan videókkal, hogy kiket mozgósítanak. Rohadtul nem csak tapasztalt, hivatásos katonákat. A hivatalos orosz felvételek is tele vannak 18 áves fiatalokkal, akiket besoroztak. Mindenki tudja, hogy nem csak azokat hívták be, akik előtte hivatásos katonák voltak.

"Sokan részt vettek a nemrégiben lezajlott egyéb (Szíria/Csecsenföld) harcokban, azaz veteránok."

Ja, sokan meg nem.

"Ök NEM sorkatonák, hanem szerzödéses katonák, akik fizetést kapnak, mert ez a munkájuk."

Ja, tele van a net olyan videóval, ahol ezek az emberek azon méltatlankodnak, hogy se pénz, se felszerelés, se étel. A "fizetést kapnak" helyett "nekik fizetést ígértek" a helyes kifejezés. Lehet hörögni, hogy "a szankciók hatástalanok", de oroszországnak valahogy mégsem sikerül kifizetnie a katonáit. Szuperhatalom, kétpólusú világ, mi?

"Nem bízom benne, hogy megértetted, amit leírtam, de még az is lehet, hogy így lesz."

Dedós dolgokat magyarázol, amit mindenki tud és amik egyébként lényegtelenek.

GyMasa 2022.11.29. 15:46:10

@fkv.119:
"Dehogynem. Csak nem a KGB agitprop mantrát. Azt már hallottuk eleget."
Aha, tehát, akkor, ami nem Ukrajna felszopás, az KGB agitprop, és hallani sem akarod! (amúgy sem hagyon tudod, merugye MINDEN hivatalos orosz hírforrás be van tiltva mifelénk, amolyan jófajta demokratákhoz méltóan.)
Meghajlok a brilliáns érvelésed elött!

GyMasa 2022.11.29. 15:49:19

@gigabursch:
Igen, kezdem én is így érezni.

GyMasa 2022.11.29. 15:58:51

@arthurthedent:
"Ez valami olyan tudás, amit érdemesnek tartottál megemlíteni. Az osztás valami olyan képesség, ahol jól meg gondoltál szorongatni? Azért tudod elég árulkodó dolgok ám ezek. :D"
Figyelj csak, nem tartod nagyon szomorúnak, hogy felnött létedre arra sem vagy képes, hogy egy egyszerü osztást elvégezz, hogy rájöjjél, hogy át akarnak verni?
Vagy, te vagy az az ember, aki a boltban beugrik a "hármat fizet-kettöt vihet!" jellegü hirdetéseknek?
Vagy, aki inkább a zacskós "utántöltöt" veszi meg 1,5x annyiért, kilónként, mint az üveges instant kávét, mert arra kondícionálták, hogy "az úgy olcsóbb"?

"Miért fordítasz olyan nagy energiát arra, hogy bebizonyítsd pár tízmillió dollár értékű kanadai téli felszerelés egyáltalán nem számít?"
Én nem azt mondtam, hogy ne számítana, de te bedobtad az összeget, és valamelyik birka egyböl ráugrott, hogy "akkor az ukránok most jól fel lettek szerelve fasza, kanadai télálló ruházattal, mind az 500 000-en, bezzeg az oroszok ott fognak megfagyni a csatatéren, mert még egyenruhájuk sincs!"
Én, ezt a - szerintem nagyon hamis - képet próbáltam kissé árnyalni egy amolyan, egyszerü "sanity check"-kel.
De, látom itt is, hogy veled nem nagyon lehet ebben a témában érdemi párbeszédet folytatni, mert te vagy az, aki érzelmileg túlzottan rá van erre a témára ragadva.

"Érzelmileg fontos neked?"
Nem, az te vagy, nem én.

GyMasa 2022.11.29. 16:00:27

@arthurthedent:
Hát, legyen a te hited szerint.
Majd meglátjuk, hová fut ki ez a dolog.

gigabursch 2022.11.29. 16:30:28

@arthurthedent:
Nem is a te szóhasználatodat firtattam.
Van itt épp elég kommentelő, akinek nem megy a különbség felismerése.

fkv.119 2022.11.29. 21:47:20

@GyMasa: Azt látom hogy az értelem nem a te asztalod.

fkv.119 2022.11.29. 21:48:19

@GyMasa: "MINDEN hivatalos orosz hírforrás be van tiltva mifelénk"

Úgy látszik nem mindegyik, itt vagytok ti muszka agitátorok.

GyMasa 2022.11.30. 09:14:29

@fkv.119:
Nem te vagy a legfényesebb zsírkréta a dobozban, ugye?

arthurthedent 2022.11.30. 09:55:39

@gigabursch: "Van itt épp elég kommentelő, akinek nem megy a különbség felismerése."

Rohadtul nem lényeges a különbség. Olyannyira, hogy az angol nyelvű hírek általában "conscripts" néven emlegeti ezeket az embereket, amiből nem igazán derül ki, hogy sorozott vagy mobilizált katonákról van -e szó. Ha lényegesnek tartják a különbséget, akkor használhatják a "newly mobilized" kifejezést, de igazából nincs külön szó a sorozottakra és a mobilizáltakra. Sőt, mondják azt is, hogy "regurlarly mobilized conscripts", azaz a normális, tervszerűen mobilizált sorozottak.

Mondom, a különbségtétel lényegtelen, még az oroszoknak is.

gigabursch 2022.11.30. 12:52:50

@arthurthedent:
Ezt a kiegészítést köszönöm.

fkv.119 2022.11.30. 15:31:46

@GyMasa: Ezt most magadtól kérdezted? Mert te biztosan nem vagy az.

GyMasa 2022.11.30. 16:53:00

@fkv.119:
Tényleg nem sikerült értelmezni a kérdést?
Pedig eleve csak a neved van ott, meg a kérdés.
Nem idéztem be semmi mást, hogy ne zavarjalak össze, de látom, hogy még így is sikeürlt túlbecsülni az értelmi képességeidet!
Nagyon sajnálom, legközelebb megpróbálok még figyelmesebb lenni, és még egyértelmübben kérdezni.

fkv.119 2022.11.30. 18:33:36

@GyMasa: Látom még mindig nem vágod hogy magadról beszélsz. Kell(ene) egy bizonyos IQ hogy felfogd az a kép amit a tükörben látsz, nem más, hanem te magad...
süti beállítások módosítása