wagmg

wagmg

Miért nem működnek a programok?!

2020. július 22. - arthurthedent

Ami meg aztán végkép kiakaszt, az az, hogy nem működnek a programok. Mondhatnám "szoftverek" vagy "számítógépprogramok" vagy akármi, de a lényeg, hogy nem működnek. Rohadt idegesítő!

Okés, én a kenyeremet programozóként keresem, tudom, hogy van olyan, hogy programhiba, bug, minden programban van, ez gyakorlatilag elkerülhetetlen. Nem az a bajom, amikor egy programban van valahol egy hiba, ami néha, néhány arcnak bosszúságot okoz. Teljesen irreális lenne elvárni, hogy a programozó kollégák egyszer az életben valami munkát rendesen megcsinálnának.

Nem, azon vagyok kiakadva, amikor egy program egyáltalán nem működik! Főleg azon, hogy egy csomó program ilyen. Rohadt sok program ilyen!

Veszel például négy kamerát és megveszed a hozzá való rekordert, beltéri egységet, központot, vagy akármicsodát. Ugyanaz a gyártó, ajánlják hozzá, csomagban veszed, nem kockáztatsz. Összedugod, kipróbálod. Neki most meg kell keresnie a kamerákat, okés, csináljuk, legyen világosság. Hoppá, találtam 0 kamerát, csá!

De a rohadt életben, akkor mi a fenét is tesztelt le a gyártó? Esetleg nem jutott eszükbe a fiúknak[1], hogy összedugják és kipróbálják? Akkor mit csináltak?! Kifizettél 200 000 forintot és egészen addig minden rendben is volt, amíg be nem kapcsoltad. Egyáltalán nem működik!

Vagy mondjuk veszel egy okosórát. Összepárosítod az androiddal[2], merthogy csak úgy lehet használni, csak akkor van értelme. A telefonod persze egy idő után bealszik, érthető. Amikor felébreszted a telót az okosóra már nem működik. Ott van, létezik, mutatja az időt, de nem okos, mert nincs kapcsolata a telefonnal. 

Ahhoz, hogy az órádat használhasd a kapcsolatot bontani kell, aztán új eszköz regisztrálása, herehurca, esetleg bónuszból újra kell indítani a telefonodat. Akkor megint látja, amíg a telefon megint bealszik, mert akkor lehet kezdeni előlről. Akkor mit csináltak a gyárban? Mivel töltötték az idejüket a fiúk?

Vagy a webes alkalmazások. A NAV által preferált elektronikus számla. Kiállítod a számlát, egy hét múlva visszamész, mi is volt a számlán? Hát lekérdezés, elmúlt két hét, semmi. Elmúlt egy hónap. Semmi. Elmúlt egy hét, semmi. A keresett számla nem található. Találtam 0 számlát, csá!

Milyen számlázó rendszer az, ahol nem nézhetem meg az előző számláimat? Mit csináltak a fejlesztők, a teszterek, ha nem volt olyan, hogy "okés, csináljunk egy számlát és utána nézzük meg, hogy ott van -e"?!

Internet szolgáltató. Wifi router. Beállítom, hogy legyen DHCP. Puff, nincs net. Mármint kifelé. Kikapcsolom, hogy ne legyen DHCP. Puff, még mindig nincs net. Csá!

És ne mondja senki, hogy félrekonfiguáltam, rosszul csináltam, mert harminc éve konfigolok hálózatokat. Engedélyeztem a DHCP-t, kikapcsoltam a DHCP-t, újrraindítottam, debuggoltam, logokat böngésztem, default route-ot ellenőriztem, nem megy. Gyári beállítások visszaállítása, utána megy. Minden beállításomat elvesztettem, de legalább van netem. 

Felrakom a FreePBX-et, az egyik telefonról lehet hívni a másikat, de hang nincs, a másikról nem lehet hívni az egyiket, hang meg pláne nincs. Hibaüzenet nincs, magyarázat nincs, csá! Szuper, akkor mi a fenét lehet csinálni egy telefonközponttal, ha hívni nem lehet?

 freepbx.png

Kép 1: Találd ki magadnak és állítsd be, csá!

Ja, és a legjobb... amikor belefutsz egy ilyenbe, akkor rákeresel a neten. Ja, másoknak sem megy. Mások is mérgesek. És? Így jártatok, csá!

[1] The "guys". Nem sértő, az sem sértő, hogy "Dutch guy", kamu propaganda, hogy erre meg kell sértődni. A szótárban van pár szinoníma, ami kicsit pejoratív, de a "guy" szó nem pejoratív, nem kell játszani a sértődöttet.

[2] Apropó az androidom minden egyes kis emlékéről (fájloknak hívja a drága) tudja, hogy mikor készültek. Üzenem ezt a "Westworld" forgatókönyvíróinak, ahol a robotok nem tudják, hogy emlékeznek valamire, vagy éppen most történik velük. Mekkora marhaság ez már?!

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr6916041992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása