wagmg

wagmg

Rendes rádiót csinálni

2024. augusztus 19. - arthurthedent

Régebben hallgattam a rádiót vezetés közben. Ma már nem teszem. Azt vettem észre, hogy állandóan kapcsolgatom egyik állomásról a másikra, eltereli a figyelmemet a vezetéstől, merthogy nincs olyan műsor, amit kedvelnék.

Úgyhogy adok néhány tanácsot... hogy tudjanak jó rádióműsort csinálni.

(1) Két csávó minden reggel legalább egy-két órán keresztül poénkodnak. Namost ezek a csávók már az elején kábé század annyira voltak viccesek, mint ahogyan ezt gondolták, de nyilván pár hét alatt kifogytak a poénokból. Sürgősen abbahagyni!

(2) Ha valaki száz évvel ezelőtt annyi zenét írt, hogy már címeket sem adott a darabjainak csak megszámozta őket, azt nyugodtan el lehet felejteni. Ilyen kilencedik szimfónia meg opusz hét, na aki ezeket akarja hallgatni, az menjen haza és hallgassa őket otthon.

(3) Épeszű ember nem használ olyan szavakat, hogy "kamarazenekar" meg "vonósnégyes", ezeket a szavakat csak a sznobok használják. Kirúgni őket a rádióból és felvenni olyan csávókat, akik nem azért hallgatnak zenét, hogy műveltnek tűnjenek.

(4) Ha még egyszer meghallom azt, hogy "nyáron, aligfürdőruhában", akkor esküszöm elvágom valakinek a torkát. Elsőre is kibírhatatlan volt, de azóta már mérgezésem van tőle.

(5) Eleve a magyar nyelv alkalmatlan arra, hogy popzenét énekeljenek vele. A popzenét, a metált, a modern zenéket angol nyelvre találták ki, a diszkót angolra és olaszra. Magyarul énekelni csak népdalokat szabad, aki ezt a szabályt megszegi attól el kell venni az állampolgárságot.

(6) A RAP egy betűszó, azt jelenti, hogy ritmikus amerikai költészet. A magyarul elkövetett ritmust nélkülöző nem rímelő akármicsoda nem RAP. Nincs helye a rádióban. Az amerikai rappelésnek van, hetente maximum 30 másodperc erejéig. Előtte-utána bemondani, hogy a nyugalom megzavarására alkalmas ökörséget hallunk, amit azért csináltak, mert nem tudnak énekelni.

(7) Okés, ha valaki Kodály kései munkásságáról, vagy Liszt termékeny időszakáról kezd el beszélni, azt ki kell vezetni a rádió épületéből is kiragasztani a képét átlósan, pirossal áthúzva a portásfülke ablakára. Normális ember ilyen dolgokról nem beszél, hacsak nem a zeneakadémiára járt. Azok meg beszélgessenek máshol.

 (8) Vannak zenekarok, akik generációkon keresztül nyomták az ívet, amin generációk nőttek fel. Iron Maiden, AC/DC, Black Sabbath, Judas Priest, tudjuk kikről beszélek. Ezeket tessék nyomni, ne azokat, akiknek az anyukájuk a múlt hétten vett egy gitárt a születésnapjukra, mert ezekből meg már rohadtul elegünk van.

(9) Ki énekli a "Dancing Queen", a "Gimme! Gimme! Gimme!" és a "Chiquitita" című számokat eredetileg? Az ABBA! Akkor ez maradjon is így, ha szabad kérnem! De tényleg, ki az az idióta, aki azt gondolja, hogy saját számot nem tud írni, de majd biztosan jobban elénekli a régieket mint az ABBA? Hát még én is hallom, hogy nincs olyan hangja mint ami az eredetiben volt, pedig én jogi értelemben botfülűnek számítok.

(10) Van ez a kabarénak nevezett dolog. Na, ezek a csávók körülbelül fele annyira viccesek, mint egy tál babgulyás. De komolyan, egy haverom egyszer az ölébe borította a babgulyást a suli menzáján és én azon majdnem elröhögtem magam! Majdnem. Abbahagyni, kitiltani, beszántani. Minden vicceskedő, modoroskodó, kínosan ripacs humoristát letesztelni, amin az emberek nem nevetnek, azt kirúgni.

(11) Esküszöm sikongó lábrázást kapok már attól, hogy budapesttől 200 kilométerre bemondják, hogy a nagykörúton dugó van. Kit érdekel? Mire jó ez? Budapesten is bemondják, hogy Tápióreszelőn a Pista bá részegen belefordult a traktorral az árokba és már két autó is ott vár, hogy kihúzzák? Ugye?! Ugye?!

(12) Ha valaki még egyszer bemondja, hogy az M0 áll és kerüljük el azt feljelentem becsületsértésért. Tudod miért áll az M0?! Azért, te szerencsétlen, mert nem lehet kikerülni. Azér'!

 

Na, ennyi! Ha ezeket megoldottátok írok még egy tucatot, most megyek, ennyi házifeladat elég lesz a hosszú hétvégére.

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr9618469197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lorrh 2024.08.19. 08:25:19

A nagykörutat azért mondják be mert ezerszer több hallgatót érdekel mint a tapioreszelö. Sztem a vidékiek hallgassák a saját radiojukat, ne a pesti. Kossuth és egyéb agymosó kártékony radiokrol miért nem irtál?
A töbivel egyetértek amit irtál. Halálom a nosztalgiaradiozás.

arthurthedent 2024.08.19. 08:41:52

@Lorrh: "A nagykörutat azért mondják be mert ezerszer több hallgatót érdekel mint a tapioreszelö. "

És ezerszer kevesebbet érdekel mint akit nem érdekel. Na jó, nem ezerszer, hanem mondjuk tízszer.

"Sztem a vidékiek hallgassák a saját radiojukat,"

Na, látod ez a baj. Országos rádiókról beszélsz és azt mondod, hogy a "vidékiek" hallgassák a "saját" rádiójukat. Miért, az országos rádiók miért a budapestieké és miért nem a videékieké. A vidékiek tízszer annyian vannak, tízszer akkora területen, tízszer annyian halgatják. Na jó, lehet, hogy ötször, a csoda tudja pontosan hogyan alakul meg honnan számoljuk a vidéket.

" ne a pesti. Kossuth és egyéb agymosó kártékony radiokrol miért nem irtál?"
Nekem ezek egyformák. :(

"A töbivel egyetértek amit irtál. Halálom a nosztalgiaradiozás."

A nosztalgia rendben van, de mondjuk a nosztalgia rádió elég gáz. :D Régen mintha lettek vpéma jó zenék...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.19. 12:19:15

A Nagykörutat azért IS mondják be, hogy az is időben gondolkodjon kerülőn, aki még csak két órával később ér Budapestre.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.19. 12:50:25

"Ha valaki száz évvel ezelőtt annyi zenét írt, hogy már címeket sem adott a darabjainak csak megszámozta őket, azt nyugodtan el lehet felejteni. Ilyen kilencedik szimfónia meg opusz hét, na aki ezeket akarja hallgatni, az menjen haza és hallgassa őket otthon."

"Épeszű ember nem használ olyan szavakat, hogy "kamarazenekar" meg "vonósnégyes", ezeket a szavakat csak a sznobok használják."

Remélem, ezeket csak poénból írtad, mert iróniának gyenge, komolynak meg gáz.

Amúgy egy szimfóniának, versenyműnek vagy kamarazenének miért kellene címet adni? Ahol szükséges (dalok, operák, kantáták és a legtöbb vokális mű), ott van cím. Gyakran meg a kortársak vagy az utókor ad címeket, pontosabban "mellékneveket": Eroica, Pastorale, Schicksal (Beethoven), Auferstehung (Bruckner), Fantasztikus (Berlioz), Leningrad (Sosztakovics). Vagy az alkalom ill. megrendelő szerint: Lützow, Jeunehomme, Krönung, Dürnitz (Mozart), Razumovszkij (Beethoven) stb.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.19. 12:54:34

És el ne feledjem Beethoven Nagy fúgáját.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.19. 12:57:17

Gy.k.: A Nagy fúga nem a zuhanykabin fugázásáról kapta ezt a nevet. :DD

arthurthedent 2024.08.19. 13:02:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Remélem, ezeket csak poénból írtad, mert iróniának gyenge, komolynak meg gáz."

Én azt hittem, hogy a helyesírásrendőrségnél dolgozol, közben meg rá kell jöjjek a humorfelügyeletnél vagy állásban. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.19. 14:13:55

@arthurthedent:

Mindkettőnél. Meg még pár szolgálatnál. Nem mondhatom meg, hol, mert akkor meg kellene hogy öljelek.

alöksz róz 2024.08.19. 20:20:02

@arthurthedent: "Na, látod ez a baj. Országos rádiókról beszélsz és azt mondod, hogy a "vidékiek" hallgassák a "saját" rádiójukat. Miért, az országos rádiók miért a budapestieké és miért nem a videékieké." - jól beszélsz

0dzsud0 2024.08.19. 22:24:28

@alöksz róz: +1 ehhez részemről is, rendkívül butus duma, amit Lorrh kollegina tolt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.08.20. 09:25:51

Szerintem komolyzene csak rétegrádiókban van.

Hozzáteszem, 15 éve nem hallgatok magyar rádiókat, csak közéleti beszélgetéseket, melyeket az adott rádió feltesz a yt-ra.

De 15 éve így volt. Én a klasszikus zenét szeretem, szóval amikor nem közéleti műsort hallgattam a kocsiban, akkor a Classic FM volt beállítva, azon 100 % kmolyzene ment. Nem tudom, létezik-e még.

Amiben biztos vagyok: olyan sose tapasztaltam, hogy megy valami normál zenés rádió, s hirtelen pl. Bach-számot sugároznak. Amikor 1997-ben 3 hónapig biztonsági őr voltam a Blaha Lujza téren, állandóan a Sláger Rádió ment, borzasztó volt, de biztosan sose volt komolyzene.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.08.20. 09:33:57

"Ilyen kilencedik szimfónia meg opusz hét"

Van ennek is fokozása. Amikor katalógusszámpt mondanak.

Lásd: nem azt mondják, hogy pl. "Antonio Vivaldi Négy évszak Tél 1. tétel allegro non molto", hanem azt, hogy "RV 297/1". Ezt már végképp senki se érti, kivéve pár fanatikust.

Én is így tartom őket számon, katalógusszámon a saját zenei gyüjteményemben, de ez tiszta magáncél, mésnak ilyet nem mondok, mert kiröhög.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.08.20. 09:36:25

"Két csávó minden reggel legalább egy-két órán keresztül poénkodnak"

Ennek a fokozása a tv-csatorna reggeli műsor.

Szerencsére nem nézek ilyesmit, csak azért néztem meg 4-5 ilyen adást, hogy tanulmányozhassam a jelenséget.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.08.20. 09:47:16

"nyáron, aligfürdőruhában"

Van rosszabb. Pl. "ruhakölteményben pompázik", "falatnyi ruhában", "fehérneműt villant".

A celebkultusz fontos elemei ezek.

Más is van.

A celebbel sose beszélgetnek vagy interjút készítenek vele, hanem mindig „faggatják”, ő maga pedig nem válaszol, hanem „vallomást tesz”.

Ha a celebnek valamiről negatív a véleménye, akkor „kiakad”.

A celebnőnek nem barátja, szerelme, vőlegénye van, hanem „pasija”, aki „sármos”, fokozott esetben pedig „szívdöglesztő”.

A celeb nem megházasodik, hanem „révbe ér”.

A gyereket szülő celebnő sose szimplán szül, vagy költőiesebben: életet ad, hanem mindig „gyönyörű kisfiúval/kislánnyal ajándékozza meg” a gyerek apját.

Amikor a celeb elválik, akkor „tovább lépett” és „lezárta élete egy szakaszát”.

Ha a celeb bármi szokatlant tesz, akkor „kilép komfortzónájából”.

Ha pedig a celeb az égvilágon semmit sem csinál, akkor „jótékonysági tevékenységet folytat”.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.20. 09:52:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én rendszerint a címet vagy "melléknevet" is beírom, pl.

Piano Concerto No. 26. in D major KV.537 "Coronation" I Allegro.flac

Egy ideje jobban szeretem, ha az egész CD egyben van rippelve egy .cue file-lal, mert akkor a kibontás előtt a .cue-file-ban átírhatom a file nevét (egyszerűbb, mint a kész file-t átnevezni). S ami még fontosabb, ez lesz a file tagje is.

Ha aztan túl hosszú a file neve, akkor azt már átnevezéssel rövidíthetem - az elérése útvonal miatt -, mégis megmarad a teljes infó, a foobar 2000 is így fogja mutatni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.08.20. 09:55:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Nekem az a problémám, hogy alapvetően a kocsihoz kell.

Na most, ez egy 15 éves kocsi, nem tud olvasni kártyát, csak CD-t.

A CD nem jó, kevés fér rá.

A megoldás: FM-miniadó. Így használom, viszont így semmit se ír ki a rádió képernyője.

arthurthedent 2024.08.20. 09:56:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Van rosszabb. Pl. "ruhakölteményben pompázik", "falatnyi ruhában", "fehérneműt villant"."

A "nyáron, aligfürdőruhában" egy szörnyű magyar ritmikus bűncselekmény refrénje. Tényleg nem hallgatsz rádiót. :D

arthurthedent 2024.08.20. 10:02:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Én a klasszikus zenét szeretem, szóval amikor nem közéleti műsort hallgattam a kocsiban, akkor a Classic FM volt beállítva"

Hát ez persze sokmindent megmagyaráz. :D

"Én is így tartom őket számon, katalógusszámon a saját zenei gyüjteményemben"

Ó, nattüüürrlich... BUT of course! :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.20. 10:08:40

Pl. alaposan megdolgoztam Bach kantátáinak Masaaki Suzuki-féle kiadásával. A CD-ken teljesen összevissza vannak, a BWV a filenéven belül, ráadásul BWV 1, BWV 63, BWV 172 és BWV 1127. Nyilván nem kézzel fogom mintegy 200 kantáta kb. ezer file-ját kézzel sorrendbe tenni a playlistben.

A megfelelő helyekre betettem egy mashol elő nem forduló delimiter karaktert, az egészet beolvastam egy táblázatkezelőbe, csoportosan beírtam a nullakat, majd a BWV szerint sorrendbe raktam őket.

A Helmuth Rilling-féle összkiadás már "felhasználóbarát", ott sorredben vannak a kantáták.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.08.20. 10:20:31

@arthurthedent:

Egyszerűbb. Mert sorba vannak így. Név szerint nem lesznek sorban. Bizonyos műveknél ez számít.

Válogatott gyűjteményemben egyébként 354 szám van, jellemzően nem egész művek. Hanem kivettem ami tetszik.

Pl. Beethoven 9. szimfóniájából a 4. tételt bojkottálom, mert ezt a számot bepiszkította az euroatlantizmus. Amikor meghallom, szivárványzászlót lengető gyerekkúrók és EU-hivatalnokok jutnak eszembe, ez pedig kellemetlen élmény.

Csak a Mr. Bean féle paródia verzióban élvezem: www.youtube.com/watch?v=oWGZdYNpaSo

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.08.20. 10:32:45

@arthurthedent:

Igyekszem távol tartani magamat a polgári-liberális-modernista kultúrától.

A legtöbb esetben csak akkor értesülök a sztárokról, amikor bekerülnek a közéleti hírekbe, vagy valaki parodizálja őket.

Pl. egészen a liberális szörnyek Hősök terei menetéig nem tudtam ki az az Azazriah. S azóta se hallgattam meg tőle semmit.

De a nemzetközi sztárokkal is így vagyok. Pl. Shakirával első találkozásom az volt, hogy mindenki mutogatott pár éve egy paródiát róla. S csak a paródia után néztem meg az eredetit.

www.youtube.com/watch?v=WdOsSBGe0FU

gigabursch 2024.08.20. 10:40:08

Személy szerint mind a hajnali, mind a napközbeni, mind a késő esti műsorfolyamát úgy 25-30 éve szeretem a Kossuth Rádiónak.
Kocsiban szívesen hallgatom.

Ezen kívül webes rádiókat szoktam hallgatni ha zenére vágyom.
Ebből kettőt rendszeresen:
1) Rock FM
2) Szent Korona Rádió. (Ez utóbbi egyébként igen érdekes zenei felhozatalt produkál, kb Kodálytól és Sebestyén Mártától Kadlott Károlyon és Vanilla Ágnesen keresztül a Vádló Bitófákig kb minden elő tud kerülni, amit magyarul adnak elő.

ulpius66 2024.08.20. 10:45:27

@arthurthedent:

Senkit sem érdekel a nyomorod!

Ha nem teccik, ne hallgasd!

De a saját nyomorod beállítani úgy, hogy ez ma Magyarország, és a magyar társadalom legfőbb porblémája, amit meg kell írni..... na ezért, tart itt a társadalom!!!!

PEDIG ENNÉL SOKKAL NAGYOBB PORBLÉMA, HOGY A FRADI KEZDŐJÉBEN MINDÖSSZE EGY MAGYAR VAN!!!!!!!!!!!

gigabursch 2024.08.20. 10:45:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Ezekkel a kan tatákkal mindig csak a baj van.

ulpius66 2024.08.20. 10:48:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Na, kb. ezzel én is így vagyok.....

Halvány lila fingom sincs ki az az azariah..... nyilvánvalóan egyetlen másodpercet sem hallgattam tőle...

NEKEM IS CSAK A HÍREKBŐL ISMERŐS, HOGY VAN ILYEN MAGYAR REPPER.......

gigabursch 2024.08.20. 10:49:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Már bocsi, de kb 3599,- HUF-ért veszel olyan rádiót a netről, ami kezeli az összes USB-t, kártyát, és van benne BT-is.
Sőt még tud vezérelni woofert is.
Ma!

Én CD-t kocsiban kb 2006-óta nem használtam.

ulpius66 2024.08.20. 10:50:23

@arthurthedent:

...és úgy egyebekben az RTL műsora hogy teccik???????
(BÁRMIT ÍRHATSZ ...... KB. TÍZ ÉVE NEM KAPCSOLTAM AZ RTL-RE.........CSAK A FOCI ÉRDEKEL....)

ulpius66 2024.08.20. 10:51:13

@arthurthedent:

....esetleg írhatnál nehány keresetlen szót a Klubrádióról is..... ha mán rádiózás......

ulpius66 2024.08.20. 10:52:43

Persze írhat ide bárki bármit, nekem továbbra is az a fő porblémám, hogy a fradika kezdőjében mért csak egy magyar van????????

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.20. 11:06:39

Én két számot hallgattam meg Azáleától, annyi elég is volt. Ez viszont szükséges volt, hiszen mi más alapján dönthettem volna el, hogy nem érdekel?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.08.20. 11:24:16

@gigabursch:

Dehát ez hogyan fog kapcsolódni a kocsi rendszeréhez, lásd hangszórók?

Nézegettem sok megoldást,s az lett a következtetés, hogy csak az FM-transzmitter működik.

arthurthedent 2024.08.20. 12:44:23

@ulpius66: "De a saját nyomorod beállítani úgy, hogy ez ma Magyarország, és a magyar társadalom legfőbb porblémája, amit meg kell írni..... na ezért, tart itt a társadalom!!!!"

Nem, szerintem nem ezért tart itt. Azért tart itt, mert tele van eccerű, modoros arcokkal, akiknek abszolút semmi humorérzéke, és akik még azt sem ismerik fel, amikor kigúnyolják őket.

"PEDIG ENNÉL SOKKAL NAGYOBB PORBLÉMA, HOGY A FRADI KEZDŐJÉBEN MINDÖSSZE EGY MAGYAR VAN!!!!!!!!!!!"

Ugye? Na, erről beszélek. :D

arthurthedent 2024.08.20. 12:44:56

@ulpius66: "....esetleg írhatnál nehány keresetlen szót a Klubrádióról is..... ha mán rádiózás......"

Azmiaz?

arthurthedent 2024.08.20. 12:49:07

@ulpius66: "...és úgy egyebekben az RTL műsora hogy teccik???????
(BÁRMIT ÍRHATSZ ...... KB. TÍZ ÉVE NEM KAPCSOLTAM AZ RTL-RE.........CSAK A FOCI ÉRDEKEL....)"

Valamikor úgy 2002 felé egyszer előfizettem a kábeltévére. Ment az első napok egyikében a "Conan a barbár" című film. A harmadik reklámig néztem, elővettem az újságot, kiderült, hogy a film reklámokkal együtt valami négy órás lett. Kikapcsoltam a monitort.

Na, ekkor nézte utoljára tévét. Amióta van internet eszembe sem jut, elképzelni sem tudom miért néznék tévét. A tévé egy kényszermegoldás volt, amíg nem volt internet. A könyv nem az, az újság viszont szintén az.

arthurthedent 2024.08.20. 12:52:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Egyszerűbb. Mert sorba vannak így. Név szerint nem lesznek sorban. Bizonyos műveknél ez számít."

Minden albumnél számít. Ha nem olyan sorrendben jönnek a számok, ahogy megszoktad az minden albumnél zavaró. Ezért kell olyan lejátszó, ami metaadatok szerint rrakja sorba vagy olyan fájlnév, hogy

001 - első szám címe
002 - második szám címe
és a többi.

Nyilván Bach idejében nem azért számozták az egyes részeket, hogy a lejátszód ne keverje össze. :D

ulpius66 2024.08.20. 13:14:52

@arthurthedent: " Amióta van internet eszembe sem jut, elképzelni sem tudom miért néznék tévét. A tévé egy kényszermegoldás volt, amíg nem volt internet."

Mégis mi a különbség internetten filmet nézni, vagy tévén filmet nézni?
(ilyen alapon be lehetne zárni az összes mozit.... hiszen minden film nézhető internetten.....)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.20. 14:31:39

@arthurthedent:

Ha egy filmet meg akarok nézni, akkor letöltö torrentről. Minden egyéb tájékozódásra is ott a net.

Megértem a sportkedvelőket, ahhoz kellhet a tévé. Engem nem érdekel a sport. Tévé is csak azért van itthon, mert azon jobb nézni a letöltött filmeket.

arthurthedent 2024.08.20. 14:33:25

@ulpius66: "Mégis mi a különbség internetten filmet nézni, vagy tévén filmet nézni?"

Viccelsz? Interneten azt nézem, amit akarok, nem azt, amit adnak.

"(ilyen alapon be lehetne zárni az összes mozit.... hiszen minden film nézhető internetten.....)"

Viccelsz? Moziba két dolog is van, ami otthon nincs. Hatalmas mozivászon nagy hanggal és nyilvánosság. Az ember néha emberek közé megy, nem mindig ül otthon.

ulpius66 2024.08.20. 14:37:14

@arthurthedent:

Én az internetten való tévézésre utaltam....

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.20. 14:46:53

@arthurthedent:

"Ezért kell olyan lejátszó, ami metaadatok szerint rakja sorba"

Ez legtöbbször nem így működik. A lejátszási sorrend ált. már rippeléskor eldől, mert ekkor már kap a track egy sorszámot. Ha egyben rippeled, akkor nem is kell feltétlenül sorszám, mert a plsylistként is használható .cue file tartalmazza a sorrendet. Ezt behúzva a lejátszóba már adott a sorrend, amit playlistbe mentve akkor is megtartasz, ha külön file-okba vagdalod az egyben rippelt CD-t.

Ettől még működik a lejátszókban a shuffle, de komolyzenénél értelmetlen használni.

arthurthedent 2024.08.20. 15:46:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ettől még működik a lejátszókban a shuffle, de komolyzenénél értelmetlen használni."

Szokás szerint nem értetted mit írtam. A metaadatok közt szerepel a track sorszáma. Ezért felesleges belerakni a névbe, mert a track sorszáma benne van a metaadatok közt és ha track sorrendben akarod lejátszani, akkor úgy játszod le.

"Ez legtöbbször nem így működik. "

Legtöbb lejátszó nem tudja a metaadatok szerinti sorrendben lejátszani a fájlokat? Nem tudja kiszedni a track sorszámot és az alapján sorba rendezni? Hát pedig ez elég alap szolgáltatásnak tűnik, nem?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.20. 16:52:39

@arthurthedent:

"A metaadatok közt szerepel a track sorszáma."

Már ha van tag a file-ban; igen gyakran nincs. A riptől függ.

Másik eset, hogy egy mű több CD-n van, esetleg egy szimfónia első tétele egy CD utolsó trackje, a többi tétel a következő CD-n - pl. Mahler vagy Bruckner akár másfél órás szimfóniáinál elkerülhetetlen. Ilyenkor az első tétel sorszáma min. 4, a másodiké 1. Érdekes lehet ezt csak a tag alapján lejátszani. Erre való a plaxlist, ami nem csak a tag alapján áll össze, hanem az elérési útvonalat is tartalmazza. Plusz szerkesztheted.

Artúr, én már csak röhögök rajtad. Legalább 25 éve rippelek CD-ket, teszem fel őket szigorú szabályokat előíró zenei trackerekre, régebben saját meg műegyetemi (többnyire Schönherz kollégiumi) zárt zenei szerverekre. Anno a Pedróra és az E betűvel kezdődő másik, erősen zárt lossless szerverre több száz komolyzenei és jazz CD-t tettem fel, mind saját rip, mert ez az E-n szabály.

Oszt most kell megtudnom tőled, hogy semmit nem tudok a témában... :DDDDD

Tipikus edete vagy annak, hogy beleszagolsz valamibe, aztán másnap már te osztod az észt. Epic.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.20. 17:11:20

@arthurthedent:

"A metaadatok közt szerepel a track sorszáma."

Vagy nincs.

"Ezért felesleges belerakni a névbe, mert a track sorszáma benne van a metaadatok közt és ha track sorrendben akarod lejátszani, akkor úgy játszod le."

A lejátszó a behúzás sorrendjében működik, de rendezheted kézzel vagy a tag szerint. A playlist a path és a filenév szerint működik.

Minden normalis riphez tartozik egy m3u playlist file vagy egy .cue file, ha egyben rippelték. Egyben rippelt anyagban eleve nincsenek a rendezéshez vagy az elnevezésekhez hasznalható metaadatok, az embedded cue ritka, mint a pepita kockás holló.

arthurthedent 2024.08.20. 19:50:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Vagy nincs."

Na de ha a fájlnévbe be tudod rakni, akkor a metaadatok közé miért nem?

arthurthedent 2024.08.20. 19:55:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Artúr, én már csak röhögök rajtad. Legalább 25 éve rippelek CD-ket"

Te még a legegyszerűbb dolgokat sem érted meg, nyilvánvalóan valami baj van veled. Onnan indult ki, hogy megfelelő nevet kell adni a fájloknak, hogy megfelelő sorrendbe lehessen lejátszani. Erre mondtam, hogy a metaadatok miért nem jók? Ha a fájlnévbe bele tudod rakni a track sorszámát a cím helyett, akkor a metaadatokbe is bele tudod rakni. Vagy a fájlnévbe bele tudod rakni a cím elé. Vagy, ahogyan te is mondtad tudsz playlist-et csinálni.

Nem SZÜKSÉGES, hogy a szám címe helyett a sorszáma legyen a fájlnévben, AHHOZ, hogy a megfelelő sorrendben le lehessen játszani. Ennyit állítottam. Ezt még most sem értetted meg, vitatkozol, erőlködsz, több évtizedes tapasztalataidra hivatkozol, de még most sem értetted meg, hogy mit állítottam.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.20. 20:49:08

@arthurthedent:

"Na de ha a fájlnévbe be tudod rakni, akkor a metaadatok közé miért nem?"

Artúr, látszik, hogy nem tudod, miről beszélsz. File-okat könnyű és egyszerű átnevezni, akár egyszerre akárhanyat is kb. úgy, mint a Replace funkcióban a Replace All opció egy editorban. Erre szolgal pl. Total Commanderben a Multi-rename Tool, ahol akár regular expressionöket (regexeket) is használhatsz.

A tagek módosítása nehezebb. Egyesével megteheted pl. a foobar 2000-ben a Properties menüben, regex lehetőség nélkül, vagy keresel erre szolgaló programot, ha találsz. Bizos van ilyen, de én nem kerestem, mert playlistekkel dolgozom, ahhoz pedig a filenév kell. Ha van .cue file, akkor azt egy editorral szerkesztheted, ilyet szoktam is csinalni, de nem a tagek, hanem kibontaskor a filenév megadásához.

Fogd fel, mindenki playlisteket használ. Könnyen, gyorsan létrehozhatók és szükség esetén text editorral szerkeszthetők - vagy nehezebb esetekben táblázatkezelőben, ahogyy korábban írtam. Egy sok-sok lemezes összeállítást nem fogsz minden lejátszás előtt behúzni a lejátszóba, hanem behúzod a playlistet. Amit a lejátszóval egyszer kell csak létrehizni, s amely akkir is az elérési útvonalakat és a fileneveket tartalmazza, ha a lejátszóban filenevek helyett a tageket látod.

Az egész sokkal egyszerűbb, mint leírva. Intuitív dolog.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.20. 21:03:02

@arthurthedent:

"Nem SZÜKSÉGES, hogy a szám címe helyett a sorszáma legyen a fájlnévben, AHHOZ, hogy a megfelelő sorrendben le lehessen játszani."

Még mindig nem érted. Ha a CD-n vagy CD-ken lévő sorrend szerint akarsz lejátszani, akkir nincs semmi gond, behúzod azt a két-harom CD-t, oszt Play. A playlistet is ennyiből all kiírni.

Felejtsd el végre a tageket. Playlisthez a path és a filenév kell, nem a tag.

Ha egy 55 CD-ből álló összkiadasban nem sorrendben vannak a kantáták, akkor bajban vagy, mert átlagosan 100 kantátanév átlag 500 file-ját kell végignyálaznod, mire a 200-ból megtalálod azt, amelyiket keresed. Ha sztán a playlistben kézzel skarod sorrendbe tenni őket, akkor jó szórakozást kívánok.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.20. 21:27:55

Hogy lásd is, itt van a Maasski Suzuki-féle Bach kantáta összkiadás első 20 CD-je. Több részletben küldöm, különben nem megy át.

Rendezd őket sorrendbe BWV jegyzékszám szerint. Ha nem megy, cím szerint:

CD\Vol. 01\01. 'Christ lag in Todesbanden' BWV 0004 - I. Sinfonia.flac
CD\Vol. 01\02. 'Christ lag in Todesbanden' BWV 0004 - II. Christ lag in Todesbanden.flac
CD\Vol. 01\03. 'Christ lag in Todesbanden' BWV 0004 - III. Den Tod niemand zwingen kunnt.flac
CD\Vol. 01\04. 'Christ lag in Todesbanden' BWV 0004 - IV. Jesu Christus, Gottes Sohn.flac
CD\Vol. 01\05. 'Christ lag in Todesbanden' BWV 0004 - V. Es war ein wunderlicher Krieg.flac
CD\Vol. 01\06. 'Christ lag in Todesbanden' BWV 0004 - VI. Hier ist das rechte Osterlamm.flac
CD\Vol. 01\07. 'Christ lag in Todesbanden' BWV 0004 - VII. So feiern wir das hohe Fest.flac
CD\Vol. 01\08. 'Christ lag in Todesbanden' BWV 0004 - VIII. Wir essen und leben wohl.flac
CD\Vol. 01\09. 'Nach dir, Herr, verlanget mich' BWV 0150 - I. Sinfonia.flac
CD\Vol. 01\10. 'Nach dir, Herr, verlanget mich' BWV 0150 - II. Nach dir, Herr, verlanget mich.flac
CD\Vol. 01\11. 'Nach dir, Herr, verlanget mich' BWV 0150 - III. Doch bin und bleibe ich vergnugt.flac
CD\Vol. 01\12. 'Nach dir, Herr, verlanget mich' BWV 0150 - IV. Leite mich in deiner Wahrheit.flac
CD\Vol. 01\13. 'Nach dir, Herr, verlanget mich' BWV 0150 - V. Zedern mussen von den Winden.flac
CD\Vol. 01\14. 'Nach dir, Herr, verlanget mich' BWV 0150 - VI. Meine Augen sehen stets zu dem....flac
CD\Vol. 01\15. 'Nach dir, Herr, verlanget mich' BWV 0150 - VII. Meine Tage in dem Leide.flac
CD\Vol. 01\16. 'Der Herr denket an uns' BWV 0196 - I. Sinfonia.flac
CD\Vol. 01\17. 'Der Herr denket an uns' BWV 0196 - II. Der Herr denket an uns.flac
CD\Vol. 01\18. 'Der Herr denket an uns' BWV 0196 - III. Er segnet, die den Herrn furchten.flac
CD\Vol. 01\19. 'Der Herr denket an uns' BWV 0196 - IV. Der Herr segne euch.flac
CD\Vol. 01\20. 'Der Herr denket an uns' BWV 0196 - V. Ihr seid die Gesegneten des Herrn.flac
CD\Vol. 02\01. 'Gott ist mein Konig' BWV 0071 - I. Gott ist mein Konig.flac
CD\Vol. 02\02. 'Gott ist mein Konig' BWV 0071 - II. Ich bin nun achtzig Jahr.flac
CD\Vol. 02\03. 'Gott ist mein Konig' BWV 0071 - III. Dein Alter sei wie deine Jugend.flac
CD\Vol. 02\04. 'Gott ist mein Konig' BWV 0071 - IV. Tag und Nacht ist dein.flac
CD\Vol. 02\05. 'Gott ist mein Konig' BWV 0071 - V. Durch machtige Kraft.flac
CD\Vol. 02\06. 'Gott ist mein Konig' BWV 0071 - VI. Du wollest dem Feinde nicht geben.flac
CD\Vol. 02\07. 'Gott ist mein Konig' BWV 0071 - VII. Das neue Regiment.flac
CD\Vol. 02\08. 'Aus der Tiefe rufe ich, Herr, zu dir' BWV 0131 - I. Sinfonia. Aus der Tiefe r....flac
CD\Vol. 02\09. 'Aus der Tiefe rufe ich, Herr, zu dir' BWV 0131 - II. Erbarm dich mein.flac
CD\Vol. 02\10. 'Aus der Tiefe rufe ich, Herr, zu dir' BWV 0131 - III. Ich harre des Herrn.flac
CD\Vol. 02\11. 'Aus der Tiefe rufe ich, Herr, zu dir' BWV 0131 - IV. Und weil ich denn in mei....flac
CD\Vol. 02\12. 'Aus der Tiefe rufe ich, Herr, zu dir' BWV 0131 - V. Israel hoffe auf den Herrn.flac
CD\Vol. 02\13. 'Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit' BWV 0106 - I. Sonatina.flac
CD\Vol. 02\14. 'Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit' BWV 0106 - IIa. Gottes Zeit ist die alle....flac
CD\Vol. 02\15. 'Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit' BWV 0106 - IIb. Ach Herr, lehre uns bede....flac
CD\Vol. 02\16. 'Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit' BWV 0106 - IIc. Bestelle dein Haud; denn....flac
CD\Vol. 02\17. 'Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit' BWV 0106 - IId. Es ist der alte Bund.flac
CD\Vol. 02\18. 'Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit' BWV 0106 - IIIa. In deine Hande befehl i....flac
CD\Vol. 02\19. 'Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit' BWV 0106 - IIIb. Heut wirst du mit mir i....flac
CD\Vol. 02\20. 'Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit' BWV 0106 - IV. Glorie, Lob Ehr und Herrl....flac

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.20. 21:34:55

CD\Vol. 03\01. 'Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen' BWV 0012 - I. Sinfonia.flac
CD\Vol. 03\02. 'Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen' BWV 0012 - II. Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen.flac
CD\Vol. 03\03. 'Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen' BWV 0012 - III. Wir mussen durch viel Trubsal i....flac
CD\Vol. 03\04. 'Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen' BWV 0012 - IV. Kreuz und Krone sind verbunden.flac
CD\Vol. 03\05. 'Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen' BWV 0012 - V. Ich folge Cristo nach.flac
CD\Vol. 03\06. 'Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen' BWV 0012 - VI. Sie getreu.flac
CD\Vol. 03\07. 'Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen' BWV 0012 - VII. Was Gott tut, das ist wohlgetan.flac
CD\Vol. 03\08. 'Widerstehe doch der Sunde' BWV 0054 - I. Widerstehe doch der Sunde.flac
CD\Vol. 03\09. 'Widerstehe doch der Sunde' BWV 0054 - II. Die Art verruchter Sunden.flac
CD\Vol. 03\10. 'Widerstehe doch der Sunde' BWV 0054 - III. Wer Sunde tut, der ist vom Teufel.flac
CD\Vol. 03\11. 'Ach, ich sehe, itzt, da ich zur Hochzeit gehe' BWV 0162 - I. Ach, ich sehe, i....flac
CD\Vol. 03\12. 'Ach, ich sehe, itzt, da ich zur Hochzeit gehe' BWV 0162 - II. O grosses Hochz....flac
CD\Vol. 03\13. 'Ach, ich sehe, itzt, da ich zur Hochzeit gehe' BWV 0162 - III. Jesu, Brunnque....flac
CD\Vol. 03\14. 'Ach, ich sehe, itzt, da ich zur Hochzeit gehe' BWV 0162 - IV. Mein Jesu, lass....flac
CD\Vol. 03\15. 'Ach, ich sehe, itzt, da ich zur Hochzeit gehe' BWV 0162 - V. In meinem Gott b....flac
CD\Vol. 03\16. 'Ach, ich sehe, itzt, da ich zur Hochzeit gehe' BWV 0162 - VI. Ach, ich habe s....flac
CD\Vol. 03\17. 'Himmelskonig, sei willkommen' BWV 0182 - I. Sonata.flac
CD\Vol. 03\18. 'Himmelskonig, sei willkommen' BWV 0182 - II. Himmelskonig, sei willkommen.flac
CD\Vol. 03\19. 'Himmelskonig, sei willkommen' BWV 0182 - III. Siehe, siehe, ich komme, im Buc....flac
CD\Vol. 03\20. 'Himmelskonig, sei willkommen' BWV 0182 - IV. Starkes Lieben.flac
CD\Vol. 03\21. 'Himmelskonig, sei willkommen' BWV 0182 - V. Leget euch dem Heiland unter.flac
CD\Vol. 03\22. 'Himmelskonig, sei willkommen' BWV 0182 - VI. Jesu, lass durch Wohl und Weh.flac
CD\Vol. 03\23. 'Himmelskonig, sei willkommen' BWV 0182 - VII. Jesu, deine Passion.flac
CD\Vol. 03\24. 'Himmelskonig, sei willkommen' BWV 0182 - VIII. So lasset uns gehen in Salem d....flac

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.20. 21:36:23

CD\Vol. 04\02. 'Mein Herze schwimmt im Blut' BWV 0199 - II. Stumme Seufzer, stille Klagen.flac
CD\Vol. 04\03. 'Mein Herze schwimmt im Blut' BWV 0199 - III. Doch Gott muss mir genadig sein.flac
CD\Vol. 04\04. 'Mein Herze schwimmt im Blut' BWV 0199 - IV. Tief gebuckt und voller Reue.flac
CD\Vol. 04\05. 'Mein Herze schwimmt im Blut' BWV 0199 - V. Auf diese Schmerzensreu.flac
CD\Vol. 04\06. 'Mein Herze schwimmt im Blut' BWV 0199 - VI. Ich, dein betrubtes Kind.flac
CD\Vol. 04\07. 'Mein Herze schwimmt im Blut' BWV 0199 - VII. Ich lege mich in diese Wunden.flac
CD\Vol. 04\08. 'Mein Herze schwimmt im Blut' BWV 0199 - VIII. Wie freudig ist mein Herz.flac
CD\Vol. 04\09. 'O heiliges Geist- und Wasserbad' BWV 0165 - I. O heiliges Geist- und Wasserbad.flac
CD\Vol. 04\10. 'O heiliges Geist- und Wasserbad' BWV 0165 - II. Die sundige Geburt.flac
CD\Vol. 04\11. 'O heiliges Geist- und Wasserbad' BWV 0165 - III. Jesu, der aus grosser Liebe.flac
CD\Vol. 04\12. 'O heiliges Geist- und Wasserbad' BWV 0165 - IV. Ich habe ja, mein Seelenbraut....flac
CD\Vol. 04\13. 'O heiliges Geist- und Wasserbad' BWV 0165 - V. Jesu, meines Todes Tod.flac
CD\Vol. 04\14. 'O heiliges Geist- und Wasserbad' BWV 0165 - VI. Sein Wort, sein Tauf.flac
CD\Vol. 04\15. 'Barmherziges Herze der ewigen Liebe' BWV 0185 - I. Barmherziges Herze der ewi....flac
CD\Vol. 04\16. 'Barmherziges Herze der ewigen Liebe' BWV 0185 - II. Ihr Herzen, die ihr euch.flac
CD\Vol. 04\17. 'Barmherziges Herze der ewigen Liebe' BWV 0185 - III. Sei bemuht in dieser Zeit.flac
CD\Vol. 04\18. 'Barmherziges Herze der ewigen Liebe' BWV 0185 - IV. Die Eigenliebe schmeichel....flac
CD\Vol. 04\19. 'Barmherziges Herze der ewigen Liebe' BWV 0185 - V. Das ist der Christen Kunst.flac
CD\Vol. 04\20. 'Barmherziges Herze der ewigen Liebe' BWV 0185 - VI. Ich ruf zu dir, Herr Jesu....flac
CD\Vol. 04\21. 'Nur jedem das Seine' BWV 0163 - I. Nur jedem das Seine.flac
CD\Vol. 04\22. 'Nur jedem das Seine' BWV 0163 - II. Du bist, mein Gott, der Geber aller Gaben.flac
CD\Vol. 04\23. 'Nur jedem das Seine' BWV 0163 - III. Lass mein Herz die Munze sein.flac
CD\Vol. 04\24. 'Nur jedem das Seine' BWV 0163 - IV. Ich wollte dir.flac
CD\Vol. 04\25. 'Nur jedem das Seine' BWV 0163 - V. Nimm mich mir und gib mich dir.flac
CD\Vol. 04\26. 'Nur jedem das Seine' BWV 0163 - VI. Fuhr auch mein Herz und Sinn.flac

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.20. 21:37:51

Azt hiszem, ennyi is elég lesz. Ez 4 az 55-ből.

Rendezd őket sorrendbe BWV jegyzékszam szerint.

gigabursch 2024.08.20. 22:21:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Szabvány dugaszok vannak.
Ha nem valami túltolt csodaautó, akkor ennyi.
Ha túltolt, ahol a fedélzeti komputer össze van hangolva a rádióba és pl ott is tárolják a km adatokat, akkor kell egy autovellanyos szaki.

alöksz róz 2024.08.21. 09:49:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "régebben saját meg műegyetemi (többnyire Schönherz kollégiumi) zárt zenei szerverekre" - 70 éve is voltak már a schönherzben szerverek?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.21. 10:16:37

@alöksz róz:

Kevered a számokat. Én voltam jócskán 70+ éves, amikor a Schönherzben megjelentek az mp3 és warez szerverek. A Schönherz kitüntetett helyzetben volt, más koll3giumokban nem volt minden diáknak 100 megabites internetje, főleg nem úgy, hogy a 100 megabit Amerikába is megvolt. Egyetemi hálózat. Egy schönherzes gép külföldi sávszélessége több volt, mint a kereskedelmi szolgaltatóké összesen (BIX).

arthurthedent 2024.08.21. 11:36:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ha egy 55 CD-ből álló összkiadasban nem sorrendben vannak a kantáták, akkor bajban vagy, mert átlagosan 100 kantátanév átlag 500 file-ját kell végignyálaznod, mire a 200-ból megtalálod azt, amelyiket keresed. Ha sztán a playlistben kézzel skarod sorrendbe tenni őket, akkor jó szórakozást kívánok."

Szokás szerint valami egészen másról beszélsz. Mondjuk a példádat nem értem pontosan, de ahogyan elnézem nem az a bajod, hogy a címek benne vannak a fájlnévben, hanem az, hogy nem a megfelelő field alapján vannak sorba rakva.

Ha engem kérdezel, akkor én írnék egy szkriptet, ami átnevezi a fájlokat úgy, hogy a nekem tetsző field legyen az elején, akkor a normál ABC sorrend ugyanaz a sorrend lenne, ami neked tetszik és a címek is megmaradnának. Ha jól értettem mit mondasz.

Jó eséllyel nem jól értem, mert én azt mondtam, hogy a címek benne lehetnek a fájlnévben, te ezzel vitatkozol és közben olyan példát hoztál, ahol benne vannak. :-o

arthurthedent 2024.08.21. 11:38:44

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Még mindig nem érted. Ha a CD-n vagy CD-ken lévő sorrend szerint akarsz lejátszani, akkir nincs semmi gond, behúzod azt a két-harom CD-t, oszt Play. A playlistet is ennyiből all kiírni."

Én tettem egy állítást, te ezt vitatod. Az állításom az volt, hogy a CD-ken lévő sorrendben le lehet játszani a track száma alapján. Vagy úgy, hogy a track számát berakod a fájlnévbe. Ezt állítottam. Most azt mondod, hogy ha a CD sorrendben akarod lejátszani, akkor nincs gond. Szó szerint én is ezt mondtam. Innen indultunk ki.

gigabursch 2024.08.21. 13:38:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
1996-ban minden egyetemen ment az optikai kábel és országosan egymás között...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.21. 17:21:15

@arthurthedent:

Összevissza beszélsz, csak ne kelljen megoldanod egy amúgy igen egyszerű feladatot - amelynek szintén igen egyszerű megoldását pár kommentemmel feljebb le is írtam.

Sebaj, legalább magyarázkodni jól tudsz. :DD

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.21. 17:26:53

@gigabursch:

Igen, ekkor élték fénykorukat az említett levlista alapú egyetemi szerverek: warez, mp3, kicsit később már filmek is.

Aztán jött a torrent, és jószerivel mindent elsöpört. Igaz, mostanság főleg a streaming miatt a torrent népszerűsége is csökken. Már én is felhő alapú szolgaltatásokból töltöm le a zenéimet.

arthurthedent 2024.08.21. 17:38:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Összevissza beszélsz, csak ne kelljen megoldanod egy amúgy igen egyszerű feladatot"

Milyen feladatot? Én letöltöttem a zenéket, a trackek száma benn van a fájlnevek elején, ahogy mondtam, a lejátszó jó sorrendben játsza le őket, ahogy mondtam, a számok címe utána van, hogy a kocsiban lássam mi a szám címe, ahogy mondtam, szóval nincs semmi feladatom.

"A - amelynek szintén igen egyszerű megoldását pár kommentemmel feljebb le is írtam."

Még mindig nem értem miért vitatkozol velem ilyen triviális és nyilvánvaló dolgon. Mondom, valami baj van veled vagy a config fájloddal. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.08.21. 21:36:40

@arthurthedent:

Rendben, tudomasul vettem, hogy a beírt listát nem tudod BWV szerint rendezni. Ha tudnád, akkor nem magyarázkodnal, hanem a magyarazkodasodnál rövidebb idő alatt megcsináltad volna.

Kifogott rajtad egy alap-alapszintű feladat. Kisiskolasok az 5. számtech óra után már röhögve megoldják. :DDD

arthurthedent 2024.08.22. 06:35:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Rendben, tudomasul vettem, hogy a beírt listát nem tudod BWV szerint rendezni. Ha tudnád, akkor nem magyarázkodnal, hanem a magyarazkodasodnál rövidebb idő alatt megcsináltad volna."

Mi a francért ne tudnám? Vannak programok, amik sorba rakják és ha akarok olyan programot írok amilyet akarok. Olyan nyelven, amilyen nyelven akarok.

"Kifogott rajtad egy alap-alapszintű feladat. Kisiskolasok az 5. számtech óra után már röhögve megoldják. :DDD"

Nem akarlak elkeseríteni, attól, hogy nem ugrok megoldani a házi feladatodat elég vad dolog arra következtetni, hogy biztos azért, mert mindenáron engedelmeskedni akarok, csak hát sajnos nem vagyok rá képes. :D

De mondjuk megint nem értem miért nyomod ezt a baromságot. Én mondtam, hogy simán megoldható, te mondtad, hogy nem megoldható, most meg bizonygatod, hogy már milyen alapszintű feladat ez. Akkor mi a fenéért bizonygatod még mindig, hogy mennyire megoldhatatlan probléma?

Emlékeztetőül: én mondtam, hogy be kell tenni a track számát a fájlnév elejére és akkor meget a végére a szám címe. Sőt, azt is én mondtam, hogy a fieldek sorszámát meg lehet változtatni egy egyszerű scripttel. Akkor nem csak sorba tudod rakni, hanem az általad áhított sorrend ekvivalens lesz az ascii sorrenddel.

arthurthedent 2024.08.22. 06:38:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Amúgy meg kezdesz eléggé untatni. Krónikus "mindennel vitatkozom, az utolsó szó mindig az enyém" arc vagy. Ha valamiben egyértelműen kiderül, hogy marhaságokat beszéltél, akkor soha nem említed meg és valami más marhaságot ismételgetsz.

Értem én, hogy ez egy emberi játszma amiből képtelen vagy szabadulni, de nem hiszem, hogy ebben nekem részt kellene vennem. Ha legalább látnám, hogy ki akarsz törni ebből a csapdából...

alöksz róz 2024.08.22. 14:14:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ez a kármánban is így volt. gyorsabb volt letölteni vmit mint átmásolni.
süti beállítások módosítása