wagmg

wagmg

Orosz hazugságok

2024. július 21. - arthurthedent

Szent meggyőződésem, hogy akkorákat hazudni mint az oroszok a világon senki sem tud. Az orosz köznép, az orosz uralkodóosztály, az orosz sajtó erre gyúr már évszázadok óta. Mintha körmérkőzést játszanának arra, hogy ki tud nagyobbat, ordasabbat, kegyetlenebbet, feltűnőbbet hazudni.

Na, összegyűjtöttem párat:

1) A nyugati imperialisták... na igen.

Az "imperialista" szót arra az államra szokás mondani, akik birodalmat építenek, birodalmat tartanak fenn. Amikor az oroszok ezt mondták a nyugatra a nyugat már nagyjából túlvolt az "imerialista" szakaszon.

Az angolok kijöttek indiából, a franciák is csak pár kisebb afrikai meg csoda tudja hova valósi országocskát nyomorgattak (még ma is persze). Amerika mondjuk maga is gyarmatként indult, nekik eléggé kimaradt az imperializmus, mondjuk pár szigetecskét leszámolva.

Az oroszok viszont, jesszusom, az oroszok hatalmas birodalmat építettek elmaradott szibériai népekből!

Azt hitted, hogy szibéria orosz? Ugyan már? Azt hitted, hogy Csukcsföld vagy Jakutföld hagyományos orosz területek? Vagy mondjuk Hanti és Manysiföld onnan kapta a nevét, hogy oroszok lakták réges-rég óta? Esetleg mi, Burjátföld az orosz? Vagy Komiföld, esetleg Nyenyecföld az nyilván nem gyarmat, ugye? Ott élnek a tüke oroszok mi?

No nem, nem a nyugat az imperialista, oroszország az! Szokásos orosz módszer: vádoljuk azzal a másikakat, amit mi csinálunk, akkor nem tudnak visszavágni, kivettük a szelet a vitorlájukból. Kit érdekel, hogy nyilvánvaló hazugság?

2) Oroszország soha nem indított háborút. Oroszország soha nem vesztett háborút...

Ja, hát persze, mert a birodalmakat úgy építik, hogy soha nem indítanak háborúkat. Hogyne. Hát persze, mert a nagyhatalmak nem szoktak háborút veszíteni, ugye?

Itt egy lista 19 háborúról, amit az oroszok bizony elveszítettek. Sokszor nem is kicsit, de nem ám. Vicces, hogy én, aki történelemből igencsak gyengén muzsikáltam észreveszem ezt a kamut, mert akkor ki hiszi el? Vajon ki?

3) A föld egyhatodán megdőlt a kapitalizmus... az orosz államalapítás büszkesége

Mondták az oroszok. Akiknél soha nem volt kapitalizmus. Sem előtte, sem utána. Előtte valami ikerrendszer volt, merthogy volt ugye a cár valamiféle feudális rendszerrel, mellette meg a szervezett bűnözés árnyékhatalomként.

Utána jött a szocializmus, ami ugye deklaráltan nem kapitalizmus volt, ellopott állam egy ellopott birodalomban.

Utána Jelcin féle szabadrablás, merthogy azt hitték a "szabad állam" azt jelenti, hogy "mindent szabad". Tele is lett vele a hócipője a lakosságnak, megalapozták Putyin eljövetelét.

Merthogy utána a szervezett bűnözés vette át a hatalmat Putyinnal az élen. A jelszó "a demokrácia nem működik" volt. Azóta is ez.

Az oroszok büszkék arra, hogy ők bizony mekkora államalapítók. Ja, a 16. században elment még, tényleg. A nagy októberi cucilista forradalom óta biztos, hogy nincs állam. Szervezett bűnözés van, ami eltérítette, elrabolta, túszul ejtette az államot. Ami azóta van nagy oroszországban azt modern ember nem tekinti államnak.

Na jó, egyelőre ennyi legyen a lista. Nem mintha nem lehetne folytatni, persze, lehetne. De ez a három, ahogy mondani szokás, már megér egy misét, nemdebár?

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr7418451209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.21. 10:20:05

"Amerika mondjuk maga is gyarmatként indult, nekik eléggé kimaradt az imperializmus, mondjuk pár szigetecskét leszámolva."

Hááát, elég meredek azt tagadni, hogy az USA egy imperialista hatalom. Legalábbis a 2. vh. óta.

"én, aki történelemből igencsak gyengén muzsikáltam"

Q.E.D. :)

arthurthedent 2024.07.21. 12:47:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Hááát, elég meredek azt tagadni, hogy az USA egy imperialista hatalom. Legalábbis a 2. vh. óta."

Hááát ez megint egy amolyan sértőnek szánt beszólás mindenféle indok, érv, bizonyíték nélkül.

Hol vannak amerika hatalmas gyarmatai? A gyarmattartók, az imperialista birodalmak az eredeti ország sokszorosát tartották generációkon keresztül megszálva. Ilyen oroszország is, az eredeti orosz ország ötszörösét, tízszeresét tartja megszálva évszázadok óta. Ezért mondjuk, hogy "gyarmatBIRODALOM" és nem "gyarmatSZIGETECSKE" vagy "gyarmatFALU".

Amerikának ott van Guam, meg Hawai, példának, valóban félgyarmati állapotban, de mi ez indiához vagy fél afrikához képest?

Amerika nem abból él, hogy kizsákmányolja az őslakosságot, rooszország meg PONTOSAN ebből él a 16. század óta. Először szőrmét, utána kőolajat meg földgázt rabol az őslakosoktól elnyomásért cserébe.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.21. 14:25:45

@arthurthedent:

"Hol vannak amerika hatalmas gyarmatai?"

Kevered a gyarmattartó és az imperialista fogalmát.

arthurthedent 2024.07.21. 21:49:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Kevered a gyarmattartó és az imperialista fogalmát."

A két szó majdnem pontosan ugyanazt jelenti. A gyarmattartás az imperializmus egyik legismertebb, legelterjedtebb formája. Amit például az oroszok csinálnak, az színtiszta imperializmus, de nem tipikus gyarmattartás. Majdnem az, nincs lényeges különbség.

"Az imperializmus (a latin nyelvből: imperare „uralkodni“; imperium „birodalom“; mint Imperium Romanum) a legtágabb értelemben a birodalmak kialakítására irányuló törekvés,[1] erős országoknak az a politikája, ami más országok gazdasági kizsákmányolását és politikai alávetését, a saját hatalmi rendszerébe történő bekapcsolását célozza.[2] Ilyen értelemben a fogalom alkalmazható lenne az ókori és középkori történelem egyes mozzanataira is, a gyakorlatban azonban a szó szűkebb értelemben használatos, mégpedig a 19. század végi, 20. század eleji fejlett tőkés országok gyarmatosító politikájára. "

Tehát az "imperializmus" szó a 19.-20. században a tőkés országok gyarmatosító politikáját jelentette. Nem látom be miért ne jelenthetné a Szocialista oroszország gyarmatosító politikáját pont ugyanúgy. Csak azért, mert az orosz barátaink nem szeretik ha valaki a mai napig tartó gyarmatosító/imperialista politikájukról beszél? :D

IdomitottFoka 2024.07.21. 21:51:16

@arthurthedent: Leimperialistázni vmit még a hidegháborús idiótaság a szovjet fél oldaláról, egy kiüresedett szólam, a "k..anyád" egy változata. Ettől még az USA-nak elég érdekes külpolitikai vetületei vannak, Hawai pl egy államuk, de Puerto Rico is az USA része, de nem állam, hanem ... vmi.
Mondjuk a Fülöp szigetek a gyarmatuk volt, és maguk az államok is elég gyarmati módon keletkeztek, a bennszülötteket leigázva, elkergetve, kivéve Alaszkát, az oroszok egyik legnagyobb elbaszását... Úh nem nagyon lóg ki a gyarmattartók sorából, megspékelve a de jure rabszolgatartással. Ugyanakkor ez a múlt, és az h egyesek még mindig a múlt játszmáiban élnek, az nem az USA fejlődésképtelenségét jelzik.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.21. 23:14:56

@arthurthedent:

Köszönöm, épp elég nyelvészetet tanultam az ELTE-n ahhoz, hogy ne szoruljak rá az etimológiai magyarázatodra.

"A két szó majdnem pontosan ugyanazt jelenti."

Már amennyiben egy részhalmaz "majdnem pontosan ugyanaz", mint a halmaz. :) Pl. a fehér rassz "majdnem pontosan ugyanaz", mint a homo sapiens faj. Azt hiszem, pár milliárd kínainak és indiainak lenne ehhez pár keresetlen szava.

Vagy pl. az L-glükóz "majdnem pontosan ugyanaz", mint a D-glükóz, azzal az aprócska különbséggel, hogy az L izomert a legtöbb élőlény szervezete nem tudja feldolgozni. Ugyanez áll pl. a legtöbb aminosavra is: csak az egyik kiralitásút tudjuk hasznosítani.

"A gyarmattartás az imperializmus egyik legismertebb, legelterjedtebb formája."

Mely állításodból egyenesen következik, hogy létezik nem gyarmattartó imperializmus is. Vagyis logikai szarvashiba részedről az USA imperialista voltát azzal tagadni, hogy nem volt és ma sem gyarmattartó.

Artúr, olyan érvelési hibákat ejtesz, amelyekért már az általános iskolában is méretes karót osztogatnak.

arthurthedent 2024.07.22. 05:16:57

@IdomitottFoka: "egy kiüresedett szólam, a "k..anyád" egy változata. Ettől még az USA-nak elég érdekes külpolitikai vetületei vannak, Hawai pl egy államuk, de Puerto Rico is az USA része, de nem állam, hanem ... vmi."

Ezt írtam a cikkben. Elenyésző kis területek, elenyésző lakossággal. Elenyésző, főleg az oroszok által elnyomott területekhez képest.

Erről szól a cikk, bagoly mondja verébnek. Nem, nem arról van szó benne, hogy "jajj, de az amerikaiaknak is vannak ilyen területei pár százezer lakossal", hanem arról, hogy miket hazudoztak az oroszok a nyugatról, miközben ők ezerszer nagyobba csinálták ugyanezt.

arthurthedent 2024.07.22. 05:25:18

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Már amennyiben egy részhalmaz "majdnem pontosan ugyanaz", mint a halmaz. :) "

Ja, belekötöttél a szó jelentésébe, majd közlöd, hogy IGAZÁBÓL tudod, hogy részhalmaz. Bemásoltam a wikipédiát, "a gyakorlatban azonban a szó szűkebb értelemben használatos, mégpedig a 19. század végi, 20. század eleji fejlett tőkés országok gyarmatosító politikájára"
azaz a GYAKORLATBAN GYARMATOSÍTÁST JELENT.

"Köszönöm, épp elég nyelvészetet tanultam az ELTE-n ahhoz, hogy ne szoruljak rá az etimológiai magyarázatodra."

De, rá szorulsz, mert már másodjára másolom be, hogy gyakorlatilag gyarmatosítást jelent.

"Vagy pl. az L-glükóz "majdnem pontosan ugyanaz", mint a D-glükóz, azzal az aprócska különbséggel, hogy az L izomert a legtöbb élőlény szervezete nem tudja feldolgozni. Ugyanez áll pl. a legtöbb aminosavra is: csak az egyik kiralitásút tudjuk hasznosítani."

Ennek semmi köze nincs semmiféle glükózhoz. Az oroszok évtizedekig imperializmussal, azaz birodalomépítéssel vádolták a nyugatot, miközben a nyugat MÁR rég nem épít birodalmat, ők pedig még ma is. Még ma is birodalmat építenek, most éppen ukrajnát próbálják meg elrabolni, becsatolni a birodalomba, most éppen Dombaszt építették be a borodalomba, miközben a BIRODALOM szibériai részét foggal-körömmel tartják.

Az oroszok imperialisták. Imperialistábbak mint a nyugat, akiket ezzel vádoltak évtizedeken keresztül.

Kell ennek megértéséhez ELTE meg etimológia meg nyelvészet? Nem kell. Mindenki érti. Olvastál erről máshol cikket? Nem?

Vajon nevetséges -e, amikor a több száz éves orosz imperializmust és hazugsággyárat mentegeted azzal, hogy szőrszálhasogató módon próbálod az "imperializmus" szó jelentését vitatni? Igen. Nevetséges vagy. Nem bírod elviselni, hogy a kedvenceidről megint megírta valaki, hogy ordas módon hazudoznak. Évtizedek óta.

arthurthedent 2024.07.22. 05:26:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Mely állításodból egyenesen következik, hogy létezik nem gyarmattartó imperializmus is."

" a gyakorlatban azonban a szó szűkebb értelemben használatos, mégpedig a 19. század végi, 20. század eleji fejlett tőkés országok gyarmatosító politikájára"

arthurthedent 2024.07.22. 05:29:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Vagyis logikai szarvashiba részedről az USA imperialista voltát azzal tagadni, hogy nem volt és ma sem gyarmattartó."

A szó elsődlegesen a 19.-20. századi gyarmatosító politikáját jelenti. Soha nem mondtam, hogy az usa nem lenne gyarmattartó, Guam például ma is gyarmat, csak nem nevezik annak. A Guami lakosság nem szavazhat, nem teljes értékű amerikai állampolgár.

Azt mondtam, hogy az oroszok SOKKAL inkább gyarmatosítók mint az USA, az Angolok vagy a Franciák. Ennek ellenére ávtizedeken keresztül imperialista nyugatról hadováltak.

arthurthedent 2024.07.22. 05:34:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Artúr, olyan érvelési hibákat ejtesz, amelyekért már az általános iskolában is méretes karót osztogatnak."

Baromság, az, hogy egy szónak az elsődleges jelentését használtam nem érvelési hiba. Az viszont érvelési hiba, hogy TE azt állítod, hogy én szerintem az USA soha nem volt imperialista. Szalmabáb érvelésnek hívják, nem azt vitatod, amit mondtam, hanem azt, amit könnyebben tudsz cáfolni és amit soha nem mondtam.

Azt írtam "eléggé kimaradt" és "kivéve néháy szigetecskét". Azt kell érteni rajta, hogy az USA soha nem rendelkezett nagy gyarmatbirodalommal, soha nem épített nagy birodalmat. Merthogy "imperialista" -> "birodalomépítő".

És igen, a "befolyási övezet" nem "birodalom". Az USA komoly befolyással rendelkezik a világ sok területén. Ahol NEM szed adót, nem üzemeltet közigazgatást és NEM soroz katonákat. NEM a birodalom része. Ellentétben például Csukcsfölddel, ahol az oroszok adót szednek, közigazgatást üzemeltetnek és soroznak. Ami része az orosz birodalomnak.

Nem kell etimológiai magyarázat mi? :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.22. 06:58:11

@arthurthedent:

Látom, nagyon erőlködsz. Mindegy, addig is elfoglalod magad. :)

gigabursch 2024.07.22. 09:18:38

" akkorákat hazudni mint az oroszok a világon senki sem tud"
Neeem? Vannak akik meg is ugorják.

Nem emlékszel Lendvai 'Gyöngytyúk' Ildikó elhíresült "Nem lesz gázáremelés" című mondatára?
Nem rémlik az iraki vegyifegyverek kérdése (brit-amcsi összefogás)?
Nem rémlik egyetlen egy oroszokra fogott hohol hazugság a hitvány/aljas/béna/szándákos rakétakezelésükről? Az összes félrement rakétáról MIND KIDERÜLT? hogy a hohol hazugsággyár sem tudta sikeresen a ruszkikra kenni, mert mindegyiknél kilógott a lóláb.

Legalább próbálj meg egyen mércével mérni...

gigabursch 2024.07.22. 09:20:01

@arthurthedent:
A gazdasági-politikai gyarmatosításról még nem hallottál?

gigabursch 2024.07.22. 09:21:24

@IdomitottFoka:
Pont olyan kontraproduktív, mint fasisztázni, nácizni, stb...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.22. 10:45:49

@gigabursch:

Vicces, hogy Artúr engem cikiz az imperialista szó használatáért, miközben az egész posztja arról szól, hogy Oroszország jujjujdemijjjen imperialista.

arthurthedent 2024.07.22. 14:37:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Vicces, hogy Artúr engem cikiz az imperialista szó használatáért, miközben az egész posztja arról szól, hogy Oroszország jujjujdemijjjen imperialista."

Nem azért cikizlek, mert használod a szót, hanem azért, mert meg akarod magyarázni, hogy az oroszok nem imperialisták, az amerikaiak meg azok. :D Mindezt úgy, hogy el akarod mesélni, hogy az orosz gyarmatosítás az nem gyarmatosítás meg az. :D

A ciki ebben, hogy PONT ugyanazt nyomod, mint amiről írtam, pont azt mondod, mint a komenisták hazudtak évtizedeken keresztül.

arthurthedent 2024.07.22. 14:38:36

@gigabursch: "Nem emlékszel Lendvai 'Gyöngytyúk' Ildikó elhíresült "Nem lesz gázáremelés" című mondatára?"

Ez mennyire gyenge már azokhoz képest, amit példának felhoztam. Az oroszok a 16. század óta építik a birodalmat, ÉVSZÁZADOK óta. Ehhet képest a "nem lesz gázáremelés" mennyire gagyi már! :D

arthurthedent 2024.07.22. 14:43:24

@gigabursch: "A gazdasági-politikai gyarmatosításról még nem hallottál?"

Ez öregem egy vaskos nagy érv volt ám. Merthogy van olyan, hogy "gazdasági-poiltikai gyarmatosítás" és akkor aztán kiderül, hogy az oroszok nem hazudtak ötven éven keresztül.

Namost kár, hogy ezt a "gazdasági-politikai gyarmatosítás" dolgot az interneten HÁROM azaz 3 helyen, a népszavában, egy blogon meg egy másik blogon említik.

A te nagy érvedet, ami átírja az imperialista szó jelentését, ami miatt újra kell gondolnunk az orosz külpolitika négyszáz évét, a szovjet propaganda egészét, eddig összesen három helyen bírták megemlíteni. :D

Öreg, te is el akarod magyarázni, hogy a gyarmatosítás nem is az ami, hanem valami más, hogy aztán kijöjjön, hogy az ruszki haverjaid nem is voltak imperialisták. Hát ehhez azért ennél előbb kellene ám felkelned. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.22. 14:56:15

@arthurthedent:

Mint sok minden más, az imperializmus is egy folytonos skála. Mondjuk nullától 100-ig. Ha a világcsendőr USA ezen a skálán 100, akkor Oroszország még éppen ábrázolható.

arthurthedent 2024.07.22. 16:54:40

www.youtube.com/watch?v=0lHLwP6RUug&ab_channel=DanzigHDMapper

Ezt bele kellett volna tennem a cikkbe, nem mintha akkor egyesek nem hazudnák le a történelmet.

alöksz róz 2024.07.22. 22:31:29

@arthurthedent: nem tudom, ennek mi értelme volt így... nem tud jól kijönni az usa egy ilyen összehasonlításból.

"Hol vannak amerika hatalmas gyarmatai?"
"A gyarmattartók, az imperialista birodalmak az eredeti ország sokszorosát tartották generációkon keresztül megszálva. Ilyen oroszország is, az eredeti orosz ország ötszörösét, tízszeresét tartja megszálva évszázadok óta." - ilyen az usa is. ha az nem gyarmat, akkor az orosz se.

"Amerika nem abból él, hogy kizsákmányolja az őslakosságot" - valóban. saját területén kiirtotta az egészet. jelenleg pedig enyhe túlzással a fél világot a neki kedvező gazdasági-politikai döntésekre kényszeríti, az nyilván véletlenül se kizsákmányolás.

alöksz róz 2024.07.22. 22:33:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a halmazt ne mondd nekik, azt nem értik.

Motorogre 2024.07.22. 22:44:28

Nagyon érdekes vita, ezt már szeretem ! Mindenki mondja a sajátját és csak ellenvéleményt hangoztat - tényekről hallgatnak itt sokan. Igazi Demokrácia ! Hurrá !
de a mostanában Imádott Demokráciának is fokozatai vannak : nem tanultam sehol, hanem tapasztaltam sokfelé. A német jobb, fejlettebb az állampolgárok számára - de morcik még ma is, hogy a Flüchtling-ek általi sexuális erőszakot 3 évig titkolta a cenzúra. A hazai demokrácia v1.0 csak, az orosz - mert nekik is van ám - meg lehet v0.5.
De a lényeg: lényegtelen az ideológia, a Méret a Lényeg (nem Schwarzi muszklijára vagy Pamela blúzára kell gondolni most). A történelemben a nagy országok vívták mindig harcukat, mindegy hogy félhold, vörös csillag, kereszt vagy bármi szimbólum alatt egymással. A kis országok meg próbáltak lavírozni hogy megmaradjanak. Nos Oroszország, USA, Kína, India stb. a mai NAGY Országok - különféle jelekkel a zászlajukon. Anglia még szeretné azt hinni hogy az, de nem. Azért az érdem az övék: a mai globális konfliktusok 2/3-ért Ők felelősek. Nincs semmi extra amit az oroszok szemére vethetnénk - a többi se volt jobb és nem is lesz. Ne reménykedj !

Motorogre 2024.07.22. 22:51:19

@arthurthedent: Légyszíves: mi az "eredeti méret" ? az Avar Kaganátus ? Munténia? Dobrudzsa? Tót-ország .. node segíts folytatni ! Köszönöm !

Jut eszembe: ha Etelközt visszakapjuk : oda kell költöznünk (Dolfinak volt ilyen terve!) , vagy át kell vennünk a zajló háborút ?

Ásványkincs elrablása Szibériában? Erősen véleményes: a prémvadászok nem tudtak róla de nem is voltak képesek kiaknázni - az oroszok igen, és a haszonból az őslakosok is részesültek: iskolák, városok, munkalehetőség stb . Az arányokról beszélhetünk, pl. a volt francia gyarmatok mai kizsákmányolásához hasonlítva.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.22. 23:28:45

@Motorogre:

Nem akarom védeni a gyarmatosítást, de érdemes elgondolkodni azon, hol lennének ma az egykori gyarmatok, ha anno a gyarmattartók a közelükbe sem mentek volna. Avagy össze lehet hasonlítani őket azokkal, amelyeket nem gyarmatosítottak.

Arról meg nem a gyarmattartók tehetnek, hogy több felszabadult gyarmat anarchiába, katonai vagy "sima" diktatúrákba süllyedt.

Jójó, tudom, vonalzóval meghúzott határok.

alöksz róz 2024.07.22. 23:32:57

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Avagy össze lehet hasonlítani őket azokkal, amelyeket nem gyarmatosítottak." - olyan ország nincs is :D

gigabursch 2024.07.23. 04:47:19

@arthurthedent:
Félelmetesen fárasztó vagy.
Nyomokban sem akarod sose megérteni azt, amit neked világnézettől függetlenül próbál bárki megmagyarázni.

Ha szobrot kéne formálni Rodin: A Gondolkodó mintájára rólad, akkor annak a címe csak annyi lenne: A Demagóg.

S az a legdurvább, hogy ezt az összes blog ejegyzéseden - egy-egy üdítő kivételtől eltekintve - előadid.

gigabursch 2024.07.23. 04:49:56

@alöksz róz:
Erre próbáltam a figyelemfelhívást Artúrnál ( @gigabursch: ), de esélytelen.

arthurthedent 2024.07.23. 09:12:17

@alöksz róz: ""Amerika nem abból él, hogy kizsákmányolja az őslakosságot" - valóban. saját területén kiirtotta az egészet. "

Próbáld meg értelmezni a magyar nyelvű mondataimat. Azt írtam, hogy amerika nem abból ÉL, hogy kizsákmányolja gyarmatait. Jelen időben. Arról írtam, hogy a nyugatnak, amikor az oroszok folyamatosan nyugati IMPERIALISTÁZTAK nem voltak imperialista törekvéseik. Akkor már nem voltak. Az oroszoknak akkor is voltak és most is VANNAK.

Nem mondtam, hogy a nyugat RÉGEBBEN nem volt imperialista. Az volt. Nem mondtam, hogy a nyugatnak soha nem voltak gyarmataik. Persze, hogy voltak. Nem mondtam, hogy a nyugat nem követett el leírhatatlan bűnöket az őslakosok ellen. Persze, hogy követett el.

Nem mondtam mást, mint azt, hogy az oroszok hazudtak, azzal vádolták a nyugatot, ami sokkal jellemzőbb volt rájuk. Bagyoly mondja verébnek, más szemében a szálkát, sajátodban a gerendát sem.

Értem én, hogy sokkal könnyebb azzal vitatkozni, AMIT NEM MONDTAM, ami BAROMSÁG LENNE, ami NEM IGAZ. Mondhatod, hogy DE RÉGEBBEN a nyugat is. Mondhatod, de ettől még az oroszokra igaz amit mondtam, hogy hazudtak, hogy bagoly mondja a verébnek, hogy azzal vádoltak másokat amit AKKOR sokkal inkább ők tettek.

Érted? Fel bírod ezeket a mondatokat fogni? Tudod mi az a szalmabáb érvelés? Érted, hogy szándékos érvelési hibát követsz el? Érted, hogy elfogult vagy. Érted, hogy itt lenne az ideje azt mondani, hogy "igen, igazad van, kétségtelen, hogy folyamatosan vádolták a nyugatot azzal, ami AKKOR sokkal jellemzőbb volt rájuk"?

arthurthedent 2024.07.23. 09:17:05

@gigabursch: "Félelmetesen fárasztó vagy.

Nyomokban sem akarod sose megérteni azt, amit neked világnézettől függetlenül próbál bárki megmagyarázni."

Hát innen nézve rohadtul fárasztóak vagytok.

1) Elmondom, hogy miben hazudtak a szovjet időkben az oroszok.
2) Az egyik nyomja, hogy az orosz imperializmus nem imperializmus annak ellenére, hogy szó szerint a világ legnagyobb birodalmát építették, az amerikai gazdasági nyomás meg imperializmus, annak ellenére, hogy szó szerint NEM építettek birodalmak EKKOR.
3) A másik azzal jön, hogy de hisz az amerikaik MÁSKOR kiirtották a lakosságot. Mintha ennek bármi köze lenne ahhoz, hogy az oroszok hazudtak, mintha ettől az oroszok száz évvel később kevésbe lennének imperialisták.
4) A negyedik (TE) meg azzal jön, hogy nyilván nem ÉRTEM amit mondanak nekem. Értem. Soha nem atagadtam. Ha valami köze lenne ahhoz, amit én állítottam meg is fontolnám, hogy vajon nem tévedtem -e. Nincs köze.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.23. 09:21:16

@alöksz róz:

Fogd fel már végre, hogy Artúrnak mindig és mindenben igaza van. Aki nem ért egyet vele, az hülye.

Persze leginkább az a hülye - magamat is beleértve -, aki leáll vele vitatkozni.

arthurthedent 2024.07.23. 09:27:01

@gigabursch: "S az a legdurvább, hogy ezt az összes blog ejegyzéseden - egy-egy üdítő kivételtől eltekintve - előadid."

1) Az oroszok évtizedeken keresztül mondták, hogy "nyugati imperialisták így, nyugati imperialisták úgy".

2) Ezt ti beszoptátok, benyaltátok, ezt GONDOLKODÁS nélkül elfogadjátok, ez a hitvilágotok része lett.

3) El sem gondolkodtok azon, hogy közben az oroszok több száz éves hódító háborúkkal felépített a világ legnagyobb birodalmát, aminek nagy része ma is megvan. Fel sem merül bennetek, hogy a VILÁGON a legnagyobb imperialista hatalma oroszország. Ők maguk mondják. Büszkék rá. Aktívan próbálják újjápíteni a fénykorában nagyobb orosz birodalmat. Éppen most csatoltak erőszakkal külföldi területeket a birodalomhoz.

4) És a legdurvább, hogy ti, ez a pár ember minden egyes blogbejegyzésnél ott van, ismételgeti a negyven éves orosz hazugságokat, órákon keresztül nyomja az ordas propagandát és egy másodpercig sem próbál meg elgondolkodni rajta, hogy miket beszél.

Te elgondolkodtál rajta? Megnézted a videót, a térképet? Megértetted, hogy az "oroszország" valójában egy birodalom, egy impérium, hogy oroszország a 16. század óta imperialista? Végiggondoltad, hogy EZ ELLEN A KIJELENTÉS ELLEN tudsz -e érveket felhozni?

Annyiszor hallottad, hogy "a nyugati imperialisták" hogy egyszerűen beépült a kis agyadba mindenféle bizonyíték, észérv nélkül. A hitvilágod részét képezi és ha valaki megkérdőjelezi ezt, akkor megint csak mindenféle észérv nélkül hülyének nézed az illetőt. Sőt, megharagszol rá, agresszív leszel vele, támadni kezded. A hit klasszikus jeleit mutatod mert hívő vagy. Hiszel az orosz propagandában. Reménytelenül...

alöksz róz 2024.07.23. 10:12:20

@arthurthedent: "Próbáld meg értelmezni a magyar nyelvű mondataimat." - szerintem inkább neked kéne megpróbálni értelmezni a saját mondataidat :-)
te hoztál egy nagyon fals összehasonlítást amerikával, amire reagáltam.

és - bár nem olvastam el végig az összes hozzászólást - de szerintem senki se mondta h az oroszok nem imperialisták, nem építettek birodalmat és nem zsákmányolták ki a népeket.
(sőt ha a kínaiak szóba jönnének, akkor róluk is ugyanígy elismerné szerintem mindenki.)
akkor ki szalmabábozik?

alöksz róz 2024.07.23. 10:14:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Fogd fel már végre, hogy Artúrnak mindig és mindenben igaza van." - akár még az is lehet, hogy így van.
csak érvekkel nem fogja tudni igazolni :D

arthurthedent 2024.07.23. 12:47:38

@alöksz róz: "és - bár nem olvastam el végig az összes hozzászólást - de szerintem senki se mondta h az oroszok nem imperialisták"

Hát eléggé de:

"Mint sok minden más, az imperializmus is egy folytonos skála. Mondjuk nullától 100-ig. Ha a világcsendőr USA ezen a skálán 100, akkor Oroszország még éppen ábrázolható."

Vagyis az oroszok annyira implerialisták, hogy az már elhanyagolható. Ezzel a propagandarigmussal vitatkozom.

arthurthedent 2024.07.23. 12:48:46

@alöksz róz: "csak érvekkel nem fogja tudni igazolni :D"

Még térképet és videót is linkeltem, az mi, ha nem érv?

alöksz róz 2024.07.23. 19:00:26

@arthurthedent: akkor nézd meg térképen, mekkora volt az amerikai egyesült államok 250 éve :-)

arthurthedent 2024.07.23. 19:56:06

@alöksz róz: Mondta valaki, hogy 250 éve az USA nem épített birodalmat? Nem, nem mondta senki. Azt mondtam, hogy a 20. század végén, amikor kisiskolás voltam a nyugat nem épített olyan intenzíven birodalmat mint az oroszok, az oroszok mégis azt mondták, hogy a nyugat az imperialista.

Talán lesz valaki, aki a végére felfogja, hogy mit mondtam. Én bízok benne. :(

arthurthedent 2024.07.23. 19:57:28

Ja igen, és tudom, hogy Róma meg vagy 2kÉve nagyon imperialista volt. Tudom. :) :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.23. 20:16:03

@arthurthedent:

Hoppá, most már mást írsz:

"Azt mondtam, hogy a 20. század végén, amikor kisiskolás voltam a nyugat nem épített olyan intenzíven birodalmat mint az oroszok"

Korábban konkrétan az USA-ról írtad, hogy az említett időszakban már nem is volt imperialista, hiszen nem voltak gyarmatai.

Most már az USA helyett en bloc a Nyugatról írsz, és már nem is azt, hogy nem imperialista, hanem csak hogy nem annyira, mint az oroszok.

Mily érdekes fordulat.

alöksz róz 2024.07.24. 10:18:12

@arthurthedent: de most is ugyanolyan "imperialisták"... nekik kedvező gazdasági és politikai döntésekre kényszerítik az országokat, valamint szankcióznak és szankciókkal fenyegetőznek, világszerte telepített támaszpontjaikra alapozva katonai beavatkozással fenyegőznek, puccsokat szerveznek, háborúkat robbantanak ki.

nem jön ki jobban az usa egy ilyen összehasonlításból.

arthurthedent 2024.07.24. 13:47:35

@alöksz róz: "de most is ugyanolyan "imperialisták"... nekik kedvező gazdasági és politikai döntésekre kényszerítik az országokat,"

Ettől még nem lesznek imperialisták.

"valamint szankcióznak és szankciókkal fenyegetőznek,"

Ettől sem lesz senki imperialista.

"világszerte telepített támaszpontjaikra alapozva katonai beavatkozással fenyegőznek,"

Erről sem lesznek imperialisták.

"puccsokat szerveznek, háborúkat robbantanak ki."

Nem lesznek tőle imperialisták.

Ezt a te bajod, annyit halgattad a ruszkikat imperialistázni azt hiszed, hogy nibdebji imperialista, aki gonosz és rosszarcú. :D

arthurthedent 2024.07.24. 13:50:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Most már az USA helyett en bloc a Nyugatról írsz, és már nem is azt, hogy nem imperialista, hanem csak hogy nem annyira, mint az oroszok."

Az elején már írtam az angol gyarmatokról meg a franciákról. Nyugodtan olvasd el.

És arról is írtam, hogy nem annyira: "is csak pár kisebb afrikai meg csoda tudja hova valósi országocskát nyomorgattak (még ma is persze). Amerika mondjuk maga is gyarmatként indult, nekik eléggé kimaradt az imperializmus, mondjuk pár szigetecskét leszámolva."

Látod? Pár szigetecskét. Közismert például Guam meg ilyenek, ugye pár százezer ember él az amerikai gyarmatokon.

arthurthedent 2024.07.24. 13:53:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Mily érdekes fordulat."

Milyen érdekes, hogy a cikk második bekezdését sem olvastad vagy nem értetted, aztán meg azzal vádolsz, hogy hülyeségeket beszélek és nem is értem miket mondok. Aztán kiderült, hogy te nem érted.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.24. 13:53:53

@arthurthedent:

<<"világszerte telepített támaszpontjaikra alapozva katonai beavatkozással fenyegőznek,"

Erről sem lesznek imperialisták.

"puccsokat szerveznek, háborúkat robbantanak ki."

Nem lesznek tőle imperialisták.>>

Arthúrka, röviden megadom a te definíciódat az imperializmusra:

"Imperializmus az, amire én azt mondom. Imperializmus továbbá bármi, amit az oroszok csinálnak. Viszont ugyanez NEM imperializmus, ha a Nyugat csinálja."

arthurthedent 2024.07.24. 13:56:15

@alöksz róz: "akkor nézd meg térképen, mekkora volt az amerikai egyesült államok 250 éve :-)"

250 léve az angolok, a franciák is durván imperialisták voltak. Csakhogy nem arról van szó mi volt 250 éve, hanem arról, hogy mi volt a hetvenes években, amikor a stovjetúnióban minden mondatban háromszor volt kötelező használni a "nyugati imperialisták" állandó szókapcsolatot.

arthurthedent 2024.07.24. 13:59:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Arról meg nem a gyarmattartók tehetnek, hogy több felszabadult gyarmat anarchiába, katonai vagy "sima" diktatúrákba süllyedt."

Változó. Amikor a Szovjetúnió Magyarországot gyarmatosított azt láttam, jobb lett volna nekünk nélkülük. Ebben biztos vagyok.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.24. 14:29:39

@alöksz róz:

A nyugati gazdasagi gyarmatosítás szomorú példáját tapasztalom mostanaban nap mint nap.

Nálunk az Eon szolgáltatja a villanyt, már amikor úgy tartja kedve és a csillagok állása. Ma pl. eddig (13:56) három alkalommal volt áramkimaradás, kétszer kb. 5 percig, egyszer kb. 25 percig. A pár másodperces kimaradások mindennaposak, amikor is a villanysütő, a mikrohullámú sütő, a klíma elfelejti a pontos időt, újra kell beállítani.

Jellemző, hogy a pár hete vett, idei modell Samsung mikrohullámú sütőmben sincs akkumulátoros backup a pontos időre. Nyilván azért, mert más országokban nem jellemzőek a napi többszöri áramszünetek.

Egy hete felüdülésképp több mint 2 óra hosszat nem volt áram.

Két hete du. 2-től éjjel fél 12-ig volt előre be NEM jelentett áramszünet, valami elromlott szart cseréltek ki. Ennyi idő alatt egy nem telepakolt hűtőben, fagyasztóban bizony kezd felmelegedni az étel. (Telepakolva tovább bírja, a gyári adatok is ezt adják meg.)

A vezetékes telefon is interneten jön, az utthoni UPS kb. másfél óra hosszat bírta, aztán lemerült az akku. Akinek nincs szünetmentes tápja, annak nyilván azonnal elment a telefon.

A közeli mobiltelefon bázisállomás akkumulátorai kb. 6-7 óra hosszat bírták, ők sem ilyen hosszú áramszünetekre vannak felkészítve. Ezutan mobilnet és mobiltelefon sem volt.

Gondoljatok bele, ettől a pillanattól a környék teljesen el volt vágva a külvilágtól. Nem lehetett volna semmilyen módon mentőt vagy más segítséget hívni. Akár meg is halhatott volna ember.

Az Eon simán zsebre vágja a garantált 8 százalékos tőkearányos profitot. Karbantartas, hálózatfejlesztés meg minek a büdös bunkó magyaroknak...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.24. 14:44:11

Anno azzal a plebsnek szánt hazug ígérettel adtak el egy csomó közüzemi szolgáltatót nyugati cégeknek, hogy ők majd fejlesztenek.

Nos, ez egyetlen cégnél teljesült, a Telekomnál. Itt a térségben pl. még a párszáz lelkes eldugott kisfalvakban is gigabites optikai kábelen jön a net, és a tényleges sávszélesség is közelíti a gigabitet.

Az összes többinél ment a lerohadas, karbantartás és fejlesztés elhanyagolása, emellett meg a 8% profit kitalicskázása.

Mi ez, ha nem gazdasági gyarmatosítás?

alöksz róz 2024.07.24. 16:38:47

@arthurthedent: "250 léve az angolok, a franciák is durván imperialisták voltak. Csakhogy nem arról van szó mi volt 250 éve, hanem arról, hogy mi volt a hetvenes években, amikor a stovjetúnióban minden mondatban háromszor volt kötelező használni a "nyugati imperialisták" állandó szókapcsolatot." - nem igazán hatott rám, hogy milyen propagandát volt kötelező akkoriban használni a szovjetunióban és a megszállt országokban, meg se voltam még akkor :-)

a hetvenes években az angolok és franciák is durván kizsákmányolták a volt gyarmataikat.

alöksz róz 2024.07.24. 16:54:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ezt az áramos témát ismerem.
emlékeim szerint otthon vidéken röviddel azután kezdődtek a gyakori rövid áramszünetek, hogy az eon átvette.
(előtte sokkal ritkábban voltak, de sokkal hosszabbak :D gyertyának/petróleumlámpának kéznél kellett lenni este vihar idején)

de bp-en is volt ilyen egy időben biztosan, a kis rövid áramszünetektől (vagy áramingadozástól? fasz tudja) ment tönkre a fasza kis popcorn lejátszóm.
először nem értettem, ki kapcsolja be mindig mire hazaérek. aztán mire rájöttem pár alkalom után, hogy nem elég kikapcsolni, ki is kéne húzni a konnektorból, már késő volt, meghibásodott.

most a számítógép (szünetmentes táp nélkül) nem szokott kikapcsolni ha véletlen bekapcsolva hagyom.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.24. 20:02:25

@alöksz róz:

"most a számítógép (szünetmentes táp nélkül) nem szokott kikapcsolni ha véletlen bekapcsolva hagyom."

A laptop a belső akkuról elmegy 5-6 órát is, ha nem nyúzom. A router és a laptophoz csatlakoztatott 3.5 collos külső winchester viszont az UPS-ről megy, és mindkettő egyenként is többet eszik, mint a laptop.

Azt hiszem, kénytelen leszek egy 50Ah-s ciklusálló akkut kívülről rákötni az UPS-re. Vagy akár kettőt, párhuzamosan. Szerencsére van is kettő a fiókban. Ezzel lesz kb. 1kWh-m, így a veszteségekkel együtt is elmennek a védett cuccok akár egy napig is.

arthurthedent 2024.07.24. 20:55:47

@alöksz róz: "propagandát volt kötelező akkoriban használni a szovjetunióban és a megszállt országokban, meg se voltam még akkor :-)"

Aki nem tanul a történelemből arra ítéltetik, hogy megismételje. :)

"a hetvenes években az angolok és franciák is durván kizsákmányolták a volt gyarmataikat."

Nem érted? Nem arról szól a dolog, hogy ki mennyire kizsákmányoló, mennyire galád, mennyire erkölcstelen, hanem, hogy imperialista -e.

Megtámad e országokat AZÉRT, hogy területeket raboljon? Elviszi a megszállt területekről az embereket a frontra, ahol ő harcol?

Merthogy ja, kizsákmányolták a VOLT gyarmatokat, persze. Mindenki mindenkit kizsákmányol, de amikor visznek a frontra más népekért meghalni, az azért nem ugyanaz, nem?

arthurthedent 2024.07.24. 20:58:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A nyugati gazdasagi gyarmatosítás szomorú példáját tapasztalom mostanaban nap mint nap."

Hát igen, ha a nyugat gyarmatosít, akkor lehet, hogy akadozni fog a villany. Ha az oroszok gyarmatosítanak, akkor a feleséged meghal a bombázásba, téged elvisznek a frontra ágyutölteléknek, a gyerekeidet meg kitelepítik ezer kilométerekre átnevelésre.

Nem ugyanaz.

alöksz róz 2024.07.24. 23:10:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ez ilyen, mi mást csináljon az ember... elég egy kis szar áramszolgáltatás és máris megvan a profitja a ups és aksigyártó és elektronikai termékeket gyártó cégeknek is

alöksz róz 2024.07.24. 23:17:01

@arthurthedent: szerintem kifejezetten a kizsákmányolást emlegetted, és arra is reagáltam.
de már kezd kicsit olyan lenni, hogy:
- nincs rajta sapka.
- de van.
- akkor nem piros.
- de piros.
- akkor nincs bojtja.
- de, piros és bojtja is van.
- akkor a bojtja nem piros.
- nem, az piros-fehér csíkos.
- háhá, mondtam én.

mondjuk nekem tényleg könnyebb dolgom van, utálom a sapkát.

alöksz róz 2024.07.24. 23:18:41

@arthurthedent: na, ez viszont tényleg nem ugyanaz.

alöksz róz 2024.07.24. 23:20:43

nem tudom, ki hogy van vele, de nekem kurvára nem hiányoznának az oroszok a szomszédba.

IdomitottFoka 2024.07.25. 14:50:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne: @arthurthedent:
Július 1-től már az MVM szolgáltat.

"Hát igen, ha a nyugat gyarmatosít, akkor lehet, hogy akadozni fog a villany."
"A nyugati gazdasagi gyarmatosítás szomorú példáját tapasztalom mostanaban nap mint nap."

Persze, a rezsicsökinek semmi köze hozzá, a szemét cég 8%-os extraprofitja miatt marad el a karbantartás.

A helyi vízművek is sok helyen lerohadnak, pedig nyugati nem járt a környékükön se...

alöksz róz 2024.07.25. 16:06:19

@IdomitottFoka: volt ahol a franciák kezében volt a vízművek.
jól lerohadt az is.
rezsicsökkentés nélkül.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.25. 17:33:27

@IdomitottFoka:

"Persze, a rezsicsökinek semmi köze hozzá, a szemét cég 8%-os extraprofitja miatt marad el a karbantartás."

A fenti mondatod egy demagóg ordas hazugságot és egy nagy igazságot tartalmaz:

1) A rezsivédelmi alapból az állam piaci árra egészíti ki a rezsicsökkentett fogyasztói árat. Ha nem így lenne, akkor a szolgáltatóknak nem 8%-os tőkearányos profitjuk lenne/lett volna, hanem már rég tönkrementek volna.

2) A 8%-os tőkearányos profit egy maximum volt, semmi nem kötelezte a cégeket arra, hogy ezt ténylegesen realizálják is. Alacsonyabb profit vállalása mellett jutott volna karbantartásra.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.25. 17:40:03

@alöksz róz:

Közben megyva győzködés, hogy fogyasszunk kevesebb vizet. Jó, eztan majd csak minden masnap fogok fürödni: karácsony másnapján és húsvét másnapján.

Tudod, mi történne,vha holnaptól mindenki feleannyi vizet fogyasztana?

Mivel a vízművek költségeinek túlnyomó része fix költség, amely nagyjából független a szolgaltatott vízmennyiségtől, feleannyi fogyasztasnal igen hamar duplájára kellene emelniük a víz árát. Vagyis a lakosság feleannyi fogyasztás esetén sem fizetne kevesebbet.

alöksz róz 2024.07.25. 20:41:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne: na jó, de nem az lesz a baj, hogy drága, hanem az, hogy kevés.

IdomitottFoka 2024.07.25. 22:32:44

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A rezsivédelmi alap egy 2022-es sztori, a rezsicsökkentés meg egy 2013-as. Ami meg az alacsonyabb profitrátát illeti, egyrészt ez a cégeknek nemannyira járható út. Senki sem azért alapít magáncéget h aztán ne keressen rajta. A karbantartás hosszútávon megéri, de a magyar piac nem a kiszámíthatóságáról híres, ami meg nem a hosszútávnak kedvez. A hatósági árak önmagukban is redflagek, de a neres húzások meg az államosítások végképp senkit sem ösztönöztek h örökre rendezkedjen be itt.

"Jó, eztan majd csak minden masnap fogok fürödni"

Azért nem ezt mondják, hanem h ne mosd le az autódat meg ne töltsd meg a medencéd. És ahol ezt mondják, pl a Solymár környéki agglomerációban, effektíve kevés a víz, és nem is elég az infrastruktúra (mondjuk ennek a sok odaköltöző az oka, nem a natív solymáriak babyboomja)

@alöksz róz: volt, ja. meg volt ahol nyugatiak nélkül is lerohadt. és a rezsicsöki semmit nem segített.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.26. 01:39:31

@IdomitottFoka:

"Senki sem azért alapít magáncéget h aztán ne keressen rajta."

A garantált tőkearányos 8% a hosszabb megtérülésű iparágakban kimondottan kiemelkedő nyereség volt akkoriban, és ma is az.

A karbantartások, hát még a fejlesztések elhanyagolása rövid távú tervekre, szándékokra utal, magyarul rablógazdálkodásra.

Az Eon esetében ez olyan abszolút nyilvánvaló és pitiáner dolgokban is megmutatkozott, mint pl. a telefonos ügyfélszolgalati dolgozók létszámának minimumon tartása. Amikor a kormány bevezette az átlagfogyasztásra korlátozott rezsicsökkentést, a durván megnövekedett telefonos ügyfélforgalmat nem követte több ügyfélszolgálatos alkalmazása. Meg merem kockáztatni, hogy az Eon még csökkentette is a létszámot. Akkoriban nekem is voltak elintézendő ügyeim, és még egy évvel az átlagfogyasztásos rendszer bevezetése utan is - hidd el, nem túlzok - másfél órás zenélés után sem kapcsoltak ügyintézőt, inkább bontották a vonalat. Nem egyszer, nem kétszer, és nem egy esetleg rosszabb napon.

Nem lennék meglepve, hogy más nyugatra elkótyavetyélt szolgáltatóknál is ugyanez volt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.26. 01:46:24

@IdomitottFoka:

"nyugatiak nélkül is lerohadt. és a rezsicsöki semmit nem segített."

A rezsicsökkentés nem is a szolgáltatóknak hivatott segíteni. Ők a rezsicsökkentés mellett is megkapták a garantált 8%-ukat, szóval őket nem érintette a rcs. Ettől persze még ment a siránkozás és nyavalygás, de hát régi bölcsesség, hogy attól van leginkább elvennivaló, aki a leghangosabban sír.

arthurthedent 2024.07.26. 07:51:54

@IdomitottFoka: "A helyi vízművek is sok helyen lerohadnak, pedig nyugati nem járt a környékükön se..."

Okés, van olyan, hogy irónia. Amikor az ember iróniát használ, akkor meglehetősen felesleges vitatni amit mond. Merthogy igazából ő sem gondolja szó szerint.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.26. 08:51:51

@arthurthedent:

"ha a nyugat gyarmatosít, akkor lehet, hogy akadozni fog a villany."

Vagy bizonyítottan nem létező vegyi fegyverek ürügyén háborút indít egy tőle tízezer kilométerre, egy óceán túlpartján, egy másik kontinensen fekvő ország (Irak) ellen, amelynek egész véletlenül sok olaja van.

Vagy tízezerszám gyilkol le civileket, mint pl. szintén Irakban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.26. 08:53:54

@arthurthedent:

Értelek. Amikor kiderül, hogy hülyeséget írtál, akkor hirtelen kinevezed iróniának.

Nem is rossz módszer, ma is tanultam tőled valamit. Eztán én is alkalmazni fogom.

IdomitottFoka 2024.07.26. 10:49:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A rezsicsökkentés nem is a szolgáltatóknak hivatott segíteni."
Hát nem, hanem a ner 2014-es választási esélyeit. Így azért senkit sem lesz érdekelt beruházásban, karbantartásban, ha egy népszerűségmérés miatt ripszropsz akármit beírnak egy ágazati működésbe. A MET által kiszorított egyéb gázszolgáltatók példája sem erősítette meg a bizalmat az iparági környezetben.

Én nem vitattam h voltak/vannak olyan szolgáltatók, mint amilyet az eonról feltételezel, de a lerohadt infrastruktúra nem írható kizárólag a szolgáltatók számlájára, sőt vastagon benne van az állam és a mindenkori kormányzat.

arthurthedent 2024.07.26. 11:40:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Vagy bizonyítottan nem létező vegyi fegyverek ürügyén háborút indít egy tőle tízezer kilométerre, egy óceán túlpartján, egy másik kontinensen fekvő ország (Irak) ellen, amelynek egész véletlenül sok olaja van."

Már megint szalmabábozol. Soha egy szóval sem mondtam, hogy a nyugat erkölcsös, nem csinál galád dolgokat, nem csinál visszataszító dolgokat. Csinál.

De amikor háborút viselt Irak ellen, az nem imerializmus volt. Amit Oroszország csinál Ukrajna ellen, az meg pont imperializmus. Nem mondtam, hogy bármelyik elfogadható lenne, bármelyikkel egyetértenék, még egyszer, annyit mondtam, hogy oroszország azzal vádolt másokat, amit igazából ők csináltak.

arthurthedent 2024.07.26. 11:42:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Értelek. Amikor kiderül, hogy hülyeséget írtál, akkor hirtelen kinevezed iróniának."

Lószart mama. Felnőtt embernek értenie kellett amit írtam, trollok meg mindig is lesznek, akik csak kötekedni járnak ide.

IdomitottFoka 2024.07.26. 12:21:19

@arthurthedent: "De amikor háborút viselt Irak ellen, az nem imerializmus volt. "
Hanem mi? Mert vegyifegyverek nem voltak, terroristákat nem rejtegetett, deklaráltan nem akartak felszabadítani vagy demokratizálni semmit. Az olaj számomra elég karcsú oknak tűnik, de azóta sem derült ki h valójában mi mozgatta az amcsikat. És ha nem is estek annyira pofára mint a ruszkik (katonailag nem vallottak kudarcot), sikerült iráni befolyás alá terelni őket.

arthurthedent 2024.07.26. 12:37:09

@IdomitottFoka: "Hanem mi? "

Ok, ha nem tudod mi az az "imperializmus", hogy mit jelent a szó, akkor elég felesleges napokig vitatkozni rajta. Miért próbálod ki a google keresőt?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.26. 13:23:41

@arthurthedent:

"Már megint szalmabábozol. Soha egy szóval sem mondtam, hogy a nyugat erkölcsös, nem csinál galád dolgokat, nem csinál visszataszító dolgokat. Csinál."

Már megint szalmabábozol. Soha egy szóval sem mondtam, hogy Oroszország erkölcsös, nem csinál galád dolgokat, nem csinál visszataszító dolgokat. Csinál.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.26. 13:24:36

@arthurthedent:

"De amikor háborút viselt Irak ellen, az nem imerializmus volt."

Hát akkor mi?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.26. 13:32:38

A világ csendőre úgy gondolja, hogy a befolyási övezete az egész földgolyóra kiterjed, bárhol joga van háborút indítani bármely neki nem gazsuláló ország ellen, meggyilkolni neki nem tetsző személyeket, államcsínyt szervezni és végrehajtani stb.

(Miközben baráti viszonyt tart fenn vele együttműködő véres elnyomó diktatúrákkal; ott nem zavarja a demokrácia hiánya és az emberi jogok sárba tiprása.)

Еще раз kérdezlek: mi ez, ha nem imperializmus?

IdomitottFoka 2024.07.26. 13:32:46

@arthurthedent: elfogadom h nem imperializmus volt, ha megmondod h akkor mi volt. sztem az olaj értelmetlen cél, de nemigen látszik más. márpedig ha az, akkor ez simán beleillik a imperialista célokba, mint stratégiai erőforrások kisajátítása.

alöksz róz 2024.07.26. 14:46:53

@IdomitottFoka: azt nem kell tudni megmondani, hogy mi más. elég azt, hogy mi nem.
ezt pedig könnyű eldönteni: régen (70-es évek előtt) volt? ha nem régen volt, akkor az oroszok csinálták?

alöksz róz 2024.07.26. 14:49:10

@IdomitottFoka: na és 2014 előtt?
volt olyan hosszú időszak, amikor nekik optimális feltételek voltak.
mégse fejlesztettek semmit, sőt még csak szinten se tartottak.

IdomitottFoka 2024.07.26. 14:51:27

@alöksz róz: nekem elég ha megmondja miért nem. vagy miért rossz a levezetésem. az oroszokkal kapcsolatban meg egyetértek vele, szovjetbirodalmi restaurálás az ukrán háború és egyéb orosz katonai hadműveletek célja.

arthurthedent 2024.07.27. 06:57:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Már megint szalmabábozol. Soha egy szóval sem mondtam, hogy Oroszország erkölcsös, nem csinál galád dolgokat, nem csinál visszataszító dolgokat. Csinál."

Nem, de azt mondtad, hogy a nyugat sokkal.de.sokkal.de.sokkal imperialistább mint oroszország. És ez nem igaz.

arthurthedent 2024.07.27. 07:00:47

@IdomitottFoka: "elfogadom h nem imperializmus volt, ha megmondod h akkor mi volt."

Ez egy teljesen beteg kifordult hozzáállás, semmi értelme nincs. Kerzedbe adok egy műanyag kütyüt, kis vicik-vacakot majd közlöm, hogy elfogadom, hogy ez nem egy kelet litván tűzoltózenekar amelyik éppen a nászindulót gyakorolja a főtéren, ha megmondod, hogy mi ez.

Mivan? Noooormális?!

arthurthedent 2024.07.27. 07:07:14

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Hát akkor mi?"

Te sem tudod mi a csoda az az imperializmus, de azért napokig erölködsz, hogy majdnem bevérzik a szemed. Nyitsz egy új ablakot ebben a programban, beírod, hogy imperializmus. A google felajánl egy halom találatot. Párat elolvasol belőlük, megpróbálod megérteni, hogy az emberek ÁLTALÁBAN mit neveznek imperializmusnak.

Annyit elárulok, hogy nem azt jelenti, hogy "gonosz", "rossz", "háború", "nem kedvelem", "nem szeretjük".

Bár igaz, a ruszkiknak ez is olyan szó, mint a "náci" most vagy a "kapitalista" volt, vagy a "sátánista" most. Bárkire rámondják, akinek nem tetszik a pofája, a tömeg úgysem tudja mi a francot jelent, de nem is számít. Az orosz propagandának a főnevek meg az igék jelentése nem számít.

Egy dolog számít, hogy az a szó negatív vagy pozitív érzelmeket kelt. Ha negatív, akkor a másikra mondjuk, ha pozitív, akkor magunkra. Ki a francot érdekel, hogy MIT JELENT a szó, van vodka, akkor meg francba a részletekkel. :(

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.27. 10:07:05

@arthurthedent:

"azt mondtad, hogy a nyugat sokkal.de.sokkal.de.sokkal imperialistább mint oroszország. És ez nem igaz."

Ebben nem értünk egyet.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.27. 10:18:31

@arthurthedent:

"napokig erölködsz, hogy majdnem bevérzik a szemed"

:)

Моя голубка, itt inkább te bizonygatod bőszen és baromi buzgón a beképzelt butaságodat.

arthurthedent 2024.07.27. 12:24:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ebben nem értünk egyet."

Éppen az imént derült ki rólad, hogy nem tudod mit jelent az imperialista szó. Pár percre rá már megint erőlködsz, hogy majd te mondod meg, hogy ki az imperialista. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.07.27. 15:22:35

@arthurthedent:

Felőlem nevezd, ahogy akarod. Attól még az lesz, ami: egy nagyhatalom politikai, gazdasági, titkosszolgálati (pl. merényletek, puccsok) eszközökkel beavatkozik más orszagokban, függőségben tartja, kizsákmányolja őket, és végső eszközként katonai erőt is alkalmaz.

Nevezd meg, hogy mi ez, ha nem imperializmus. Ne mondd, hogy nincs rá szavad. :)

Motorogre 2024.08.21. 22:57:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: volt sok indiai, pakisztáni munkatársam - velük is kéne beszélned. És dolgoztam belgákkal - a mai napig siratják Kongó elvesztését, oda a gazdagság. Stb.
süti beállítások módosítása