wagmg

wagmg

Békekonferencia

2024. június 17. - arthurthedent

Olvastam egy cikket a békekonferenciáról. Elképesztő gondolatokat találtam benne, gondoltam megosztom a véleményem mielőtt szétrobban az agyam.

Szóval...

A svájci ukrán „békekonferencia” kétszeresen is abszurd rendezvény. Részint azért, mert az orosz felet nem hívták meg rá, így a szervezők a tárgyalásos béke gondolatát nyilvánosan, már a meghívás bejelentésével feladták.

https://index.hu/velemeny/2024/06/17/svajc-bekekonferencia-oroszorszag-ukrajna-haboru-nyugat-nato/

Logikai abszurdítás lenne meghívni az oroszokat a békekonferenciára, amikor az orosz politika hivatalos álláspontja az, hogy a) nincs is háború, sőt b) nincs is olyan, hogy Ukrajna. Amíg az orosz fél nem ismeri el, hogy Ukrajna egy különálló államhatalom amely ellen támadást indítottak immár kétszer is, igencsak nehéz lenne tárgyalni a békéről. Ez az egyik.

A másik az, hogy mindenki pontosan tudja, hogy mit mondanának az oroszok. Hőzöngenének és fenyegetőznének. Felesleges lenne tárgyalni velük. Ez a másik.

A harmadik az, hogy a jelenlegi orosz vezetéssel lehetetlen bármiről is megegyezni, tudjuk, hogy a szavukat rendszeresen megszegik és hazudnak. Ha békét ígérnek, akkor vagy egyszerűen megszegik a szavukat vagy azt hazudják, hogy nem is ígértek semmit, esetleg simán azt hazudják, hogy nem az ő katonáik támadtak, hanem kis zöld emberkék. Ez volt ugye a harmadik.

A negyedik meg az, hogy a szerző összekeveri a "békekonferencia" és a "béketárgyalások" szavakat. Az elhízásról szóló egészségügyi konferenciára nem kell meghívni az elhízást, a békekonferenciára nem kell meghívni a békét és a harcoló feleket sem. Ez a konferencia arról szólt, hogy a résztvevők hogyan viselkedjenek a béke érdekében, nem arról, hogy a harcoló felek mit akarnak. Tudjuk mit akarnak, elmondták. E-zer-szer.

Az ötödik meg az, hogy még a kéketárgyalásokra sem hívják meg mindig a harcoló felet. Magyarországot sem hívták meg a párizsi békekonferenciára, nem voltak kíváncsiak a véleményünkre. Szóval nem, nem abszurd, előfordul.

És a hatodik meg az, hogy nyilván hazugság az, hogy a tárgyalásos béke gondolatát feladták volna. Ez a békekonferencia nem az volt, ahol a tárgyalásos béke megszületik, ez a békekonferencia az volt, ahol esetleg megszülethet a lehetősége a béketárgyalásoknak. Esetleg...

Még arra sem kellenek az oroszok, hogy a diktátumot átadják nekik. (Nem mintha ezt átvenni elutaztak volna Svájcba.)

https://index.hu/velemeny/2024/06/17/svajc-bekekonferencia-oroszorszag-ukrajna-haboru-nyugat-nato/

Jó, mondjuk azért bírálni a konferenciát mert nem adtak át diktátumot elég álságos, mert ha átadtak volna, akkor meg teljesen jogosan az lett volna a hőbörgés oka. Szóval ja, ez csak egy rosszindulatú gúnyolódás volt, nem több. Érzelmi, propagadnaértéke van, más nem nagyon.

De abszurd azért is, mert Ukrajna és a nyugati résztvevők nem is akarnak békét, hanem deklaráltan a háború folytatására, további fegyverkezésre, az Oroszország elleni eszkalációra készülnek.

https://index.hu/velemeny/2024/06/17/svajc-bekekonferencia-oroszorszag-ukrajna-haboru-nyugat-nato/

Ordas nagy szándékos érvelési hiba. A két állítás közt nem áll fenn kizárásos kapcsolat.

Hogy mást ne mondjak én is deklaráltan arra készülök, hogy a jövő héten nem fogok hatmilliárd forintot nyerni a lottón. Lehet ebből arra következtetni, hogy nem is akarok hatmilliárdot nyerni? Normális? Ugye nem?

Azt állítani, hogy Ukrajna nem is akar békét ordas nagy hazugság. Azzal bizonyítani, hogy "mert a háborúra készülnek" ordas nagy primitív hazugsággá teszi. Elvégre "Si Vis Pacem, Para Bellum", nemdebár?

A rendezvénynek így valódi propagandaértéke sincs, hiszen épeszű ember nem gondolhatja, hogy Moszkvából egy telefonhívással elfogadják az ukrán ultimátum valamennyi követelését.

https://index.hu/velemeny/2024/06/17/svajc-bekekonferencia-oroszorszag-ukrajna-haboru-nyugat-nato/

Ha egy tevékenységnek nincs propagandaértéke, akkor a nullhipotézis, az első gondolatunk az legyen, hogy "akkor nem is propagadnacélokra szánták". Persze, ha van komoly bizonyítékunk, hogy a cél a propaganda volt az más, de hol itt a bizonyíték?

Peking saját béketervének megtárgyalását a szervezők nem tűzték napirendre, így Kínának eleve értelmetlen lett volna elutazni a bürgenstocki turistaparadicsomba.

https://index.hu/velemeny/2024/06/17/svajc-bekekonferencia-oroszorszag-ukrajna-haboru-nyugat-nato/

A szerző még nem volt konferencián és ezt fennen hirdeti is.

Az, hogy elmegy az ember egy konferenciára, akár kérdez is, akár fel is szólal az még nem jelenti azt, hogy ott az ő javaslatait fogják megtárgyalni.

Amúgy mi ez, valami sértődés? Ha nem én mondhatom meg miről lesz szó, akkor el sem megyek? 

Ahogy az USA nem engedheti meg Ukrajna teljes vereségét, úgy Kína sem fogadhatja el Oroszország legyőzését. Ennek az egy mondatban leírható realitásnak az elfogadásával százezernyi ukrán és orosz férfi életét lehetne megmenteni.

https://index.hu/velemeny/2024/06/17/svajc-bekekonferencia-oroszorszag-ukrajna-haboru-nyugat-nato/

Kínának Oroszország nem a szövetségese, hanem a riválisa, kimondottan szerencsés lenne Kínának, ha Oroszország elveszítené a háborút. Nem tudom honnan jött ez a "Kína sem fogadhatja el" dolog, de szerintem teljesen alaptalan. Amennyire én tudom...

Amúgy a svájci parlamenti pártok egy része, köztük az ottani Zöldek is súlyos hibának tartják, hogy a szervezők nem hívták meg Oroszországot a konferenciára.

https://index.hu/velemeny/2024/06/17/svajc-bekekonferencia-oroszorszag-ukrajna-haboru-nyugat-nato/

A szokásos. Nem lehet akkora butaságot mondani, hogy "a parlamenti pártok egy része" vagy "néhány független szakértő" vagy "egyes források" ne értenének egyet vele. Semmit sem jelent, hogy vannak pártok, amik ezt vagy azt mondják, mindenre vannak pártok és az ellenkezőjére is.

Sokan sokszor idézték George Orwell 1984 című regényét, amelyben a hivatalos ideológia szerint „A háború: béke”, tehát békének kell nevezni a háborút. A háború folytatását meghirdető és a tárgyalásos megegyezést eleve elutasító rendezvényt valóban orwelli gondolat békekonferenciának nevezni.

https://index.hu/velemeny/2024/06/17/svajc-bekekonferencia-oroszorszag-ukrajna-haboru-nyugat-nato/

Nem az az orwelli, hogy egy békekonferencia nem látja reálisnak a béketárgyalások megkezdését, hanem az, hogy a támadó fél éveken, sőt gyakorlatilag egy évtizeden keresztül azt hazudja, hogy nincs is háború. Szó szerint ezt csinálják az oroszok, a háború nem háború, a háború csak különleges katonai művelet, a háború valójában béke.

A békekonferencia nem mondta, hogy béke van, nem nevezte békének a háborút, annyit fogadott el realitásnak, hogy jelenleg nincsenek béketárgyalások. 

Ha nem a mérhetetlen emberi szenvedés felől közelítünk az ukrán–orosz háborúhoz, akkor talán lehet érveket találni a háború folytatására, az orosz előrenyomulás megállítására.

https://index.hu/velemeny/2024/06/17/svajc-bekekonferencia-oroszorszag-ukrajna-haboru-nyugat-nato/

Orosz előrenyomulás?! Na, ez az abszurd!

A téli háború jut eszembe, amikor ugye Sztálin propagandagépezete büszkén és fennhangon hirdette, hogy micsoda előrenyomulásokat értek el finnországban. Úgy egy fél év után az orosz elvtársak elgondolkodtak azon, hogy elő kellene venni a tárképet, megnézni mekkora is ez a hatalmas Finnország, ahol ilyen komolyan lehet előrenyomulni és még nem értek el a végére.

Néhány nappal a békekonferencia előtt Jens Stoltenberg NATO-főtitkár Budapesten is világossá tette, hogy a Nyugat az eddiginél aktívabban segíti Ukrajna háborúját Oroszország ellen. Olyan mértékben és mélységben, amely már a NATO és Oroszország közti háborús konfliktusnak, vagy mondjuk úgy, súrlódásnak is minősíthető.

https://index.hu/velemeny/2024/06/17/svajc-bekekonferencia-oroszorszag-ukrajna-haboru-nyugat-nato/

Ó, persze, minősíthető. De persze hasznosabb lenne megemlíteni, hogy Oroszország (akkoriban a Szovjetúnió részeként) ennél keményebben nyomult például vietnámban és koreában is. Ott mindkét helyen kimnondottan harcoltak az orosz pilóták az amerikai pilóták ellen.

Szóval nem kell túllihegni, van ilyen, csak most az oroszok kapták ki a bot keményebbik végét.

Az Orbán-kormány sokáig azt hangsúlyozta, hogy Magyarország ebben a konfliktusban nem vehet részt, sőt vétójogával meg is akadályozza a többi NATO-tagállam részvételét benne. Lényegében ez volt a Fidesz fő üzenete az önkormányzati és EP-választásokon.

...

Akár hagyományos, akár nukleáris fegyverekkel folyna ez a valódi háború, magyarok százezrei vagy milliói éppúgy áldozatául esnének, mint ahogy az első és a második világháborúban történt. A mindenkori magyar kormány lehetősége ennek elkerülésére sajnos csekély.

https://index.hu/velemeny/2024/06/17/svajc-bekekonferencia-oroszorszag-ukrajna-haboru-nyugat-nato/

Tehát a választások fő üzenete az volt, hogy a fidesz elintézi, hogy a NATO vs. Oroszország háborúban Magyarország ne vegyen részt, de a cikk szerzője szerint ez gyakorlatilag lehetetlen. 

Na, találtam valamit, amivel úgy, ahogy van egyetértek, amivel tökéletesen és maradéktalanul azonosulni tudok. Szuper, a végére lett valami pozitív is.

Igen, a Fidesz tényleg folyamatosan azt hangoztatja, hogy nekünk ki kell maradnunk a háborúból, hogy ők ezen dolgoznak, ezt tudják ajánlani és én tényleg úgy gondolom, hogy ez nem több puszta vágyálomnál.

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr8718429613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2024.06.17. 22:30:35

Artúr!

Felhívom a figyelmedet, hogy nem az oroszok hőzöngenek.
A tipikus hiőzöngő emanuell grósz (macron).

arthurthedent 2024.06.18. 11:16:24

@gigabursch: Macron több mint egy éven keresztül nyalogatta Putyin hátsóját, miközben az orosz állami tévében Putyin hozzájárulásával és helyeslésével (mert hogyan máshogy, ugye) folyamatosan azon acsarogtak, hogy megtámadják Varsót, leatomozzák Londont, beletörlik a csizmájukat és legyakját Európát, kinyírnak mindenkit nyugaton.

Aztán curka egy év után megelégelte Macron és jelezte, hogy atomjuk nekik is van, ha kell bátorság is van mellé, úgyhogy talán vissza lehetne fogni kicsit az arcból, mert nem a ruszkik fingották a passzátszeleket.

Talán néha gondolkodj, mielőtt ilyeneket leírsz, nézd meg mi megy moszkvában, aztán kapj a fejedhez.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.06.20. 12:47:37

@arthurthedent:

"folyamatosan azon acsarogtak, hogy megtámadják Varsót, leatomozzák Londont, beletörlik a csizmájukat és legyakját Európát, kinyírnak mindenkit nyugaton."

A csörgősipkás udvari bolond (Dmitrij Medvegyev) fenyegetőzéseit akkor is nagyon komoly fenntartással kell fogadni, ha kétségkívül igazad van abban, hogy Putyin legalábbis hallgatólagos jóváhagyásával beszél.

"Aztán curka egy év után megelégelte Macron és jelezte, hogy atomjuk nekik is van, ha kell bátorság is van mellé, úgyhogy talán vissza lehetne fogni kicsit az arcból"

Szóval Micron megelégelte Medvegyev harcias kirohanásait. Ahogy a mondás szól, a sas nem kapkod a legyek után - vagy valahogy így. Micron - nyilván szándéka ellenére - épp maga emelte az udvari bolondot önmagával azonos szintre azáltal, hogy reagált rá. Avagy maga is lesüllyedt Medvegyev szintjére azzal, hogy leállt szájkaratézni az udvari bolonddal.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.06.20. 13:02:06

Azzal, hogy Micron farokméregetésbe bocsájtkozik Medvegyevvel, csak nevetségessé, de egyben kurva veszélyessé teszi magát. Nagyon veszélyessé, mert van az a pont, ahonnan komoly arcvesztés nélkül nem lehet visszakozni.

arthurthedent 2024.06.20. 22:29:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Eszembe nem jutna a Macron védeni... sőt, azt hiszem egyetlen franciát sem. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.06.20. 23:14:47

@arthurthedent:

Az eddigiek alapján én csak attól tartok, jövő ilyenkor már nem azon folyik majd a vita, menjenek-e NATO-csapatok Ukrajnába, hanem azon, hány százezret küldjenek.

Esetleg azon, hány száz atomrakétát adjanak Ukrajnának. Idióta lengyelek nemrég már úgyis bejelentkeztek amerikai atomrakétákért.

arthurthedent 2024.06.21. 21:59:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Hát nem tudom, nekem Európa igencsak béna kacsának tűnik, nem hiszem, hogy a határvédelemben képesek lennének lépni, nemhogy háborút indítani oroszország ellen. Pont azért kapott szerintem oroszország vérszemet, mert puhának mutatkozott európa.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.06.22. 00:29:47

@arthurthedent:

Nagyon is béna kacsa, igazad van. De éppen ezért tartok nem kizárható veszélynek egy politikailag vagy akár katonailag meggondolatlan lépést. Hiszen jól látható ép sz orosz-ukrán háború kapcsán, hogy sem a helyzetfelmérésben, sem a válságkezelésben Európa nem jeleskedik.

Felrovod az oroszoknak, hogy a békéhez olyan feltételeket támasztanak, ami egyenlő Ukrajna kapitulációjával. Na de az ukranok ún. békeformulája nem ugyanúgy Oroszország kapitulációját követeli meg? És Európa és a Nyugat ezt az irreális követelést erőlteti.

Lehet bármilyen rossz véleményed Putyinról és az oroszokról. De kapitulációt elvárni tőlük botorság.

Zs meg a Nyugat igazságos békét követel. Csakhogy egy háborút lezáró béke soha nem igazságos a vesztes fél oldaláról nézve. Márpedig nem valószínű, hogy az oroszok kivonulnak a Krímből és a már elfoglalt területekről, az ukránok pedig vereségnek tekintenek mindent, ami ennél kevesebb.

gigabursch 2024.06.22. 13:22:10

@arthurthedent:
Ebben 100%-i egyetértek.
Béna kacsa, nuku határvédelem

Sőt, aki bármilyen határvédelmet akart, azt még meg is bélyegezték.

De erre nem az a megoldás, hogy háborős retorikát folytatunk, hanem az, hogy megoldást keresünk.

arthurthedent 2024.06.22. 19:48:06

@gigabursch: "De erre nem az a megoldás, hogy háborős retorikát folytatunk, hanem az, hogy megoldást keresünk."

Az orosz/európai szócsatában európát bírálni azért, mert "háborús retorikát" folytat minimum elmebaj. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2024.06.22. 20:30:14

@arthurthedent:

Tévedsz. Minden európai hazudozás ellenére Putyin nem merne megtámadni egy NATO-tagországot. Ez öngyilkosság lenne. Az az idiotizmus, amikor pár ország, élükön az idióta lengyelekkel (nem szívesen írom ezt, mert kimondottan szeretem a lengyeleket, anno több évig lengyel párom volt, szintén pár évig az előbbitől nem teljesen függetlenül az ELTE lengyel tanszékén is tanultam) ilyesmivel ijesztgetnek. Ezt hívják háborús retorikának, pszichózisnak.

Oroszországot ma már a lengyel hadsereg egyedül is meg tudná fékezni, a NATO még inkább, és ezt Putyin is tudja.

Nem Putyin ígéreteiben kell bízni, hanem a józan ítélőképességében. Ukrajna megtámadásával hibázott, de még egyszer nem fog. Putyin lehet, hogy gazember - szerintem nem nagyobb, mint bármely nyugati kormyány- vagy államfő -, de nem hülye.
süti beállítások módosítása