wagmg

wagmg

Önkiszolgáló pénztárak és hűségkártya

2024. február 27. - arthurthedent

Szeretek vásárolni, ezzel nincs is gond. Amit rühellek, az az önkiszolgáló pénztárak és a hűségkártyák meg bolti appok. Na, ezeket nagyon nem kedvelem.

Viszont van hűségkártyám több boltlánchoz is. Évekig tartott, mire rászorítottak, nem én akartam, nem az én ötletem volt, én ellenálltam, de azért magamnak nem vagyok az ellensége, nem akarok többet fizetni mint mindenki más. Átverve érezném magam.

Merthogy ne tévesszen meg senkit, nem arról van szó, hogy a bolt ad X százalék kedvezményt annak, aki visszatérő vásárló. Arról van szó, hogy ha nem áll be a polgár a kártyatulajdonosok közé, akkor fizet Y százalék büntetést[1].

A minap bementem a Praktiker nevű barkácsbolba. Nem ment egy pénztár sem. Van viszont önkiszolgáló pénztár, ahol van pénztáros, aki ugyanazt csinálja, mintha a pénztárba lenne, csak máshogy. Nincs széke.

Van kártyám, hogy a fenébe ne lenne, amikor szézezrekért veszel anyagot az a 3-10% rohadtul nem mindegy.

Női hölgy beüti a kártyám számát, nem megy, beüti mégyegyszer. Közli, hogy lejárt, le van tiltva. Mondom miért van letiltva, mit tettem? Nem, lejárt. Mondom nincs rajta lejárati dátum. Beüti mégegyszer, lejárt. Mondom mi a fenét csináljak, nincs rajta dátum. Ha lejárt javítsák meg. Hosszabbítsák, akármi...

Női hölgy segítségért kiabál, másik női hölgy jelzi, hogy ha azt írja ki, akkor lejárt. Női hölcs beüti a számot negyedszerre. Csikorgó fogakkal kérdem, hogy mégis mi a francra számít, negyedszerre majd jó lesz?

Női hölgy jelzi, hogy appot kéne letöltenem. Mondom most nem állok neki, de nem akarok többet fizetni, amikor a rohadék kártyám a múlt héten még ment a pénztárban. 

Lejárt, töltse le az appot, nem tudok mit csinálni.

Fizetek, hazajövök. Belépek a neten. Hát persze, azt mondja, hogy a kártyám érvényes, nem járt le. Letöltöm az appot, belépek, ugyanaz a kártya jelenik meg, érvényes, ott vannak a vásárlásaim évekre visszamenőleg. Mostanában nem újítottam fel házat magamnak, mostanában csak 3% kedvezmény jár. Járni, jár, csak nem jut.

Most csak 1,950,- forinttal fizettem többet, pedig beálltam a hűséges ügyfelek közé. Volt kártyám, vittem magammal, bemutattam, mindent megtettem. Viszont átverve érzem magam.

 

[1] Az X és Y megkülönböztetés csak azért van, mert máshogy számoljuk két százalékot. Ha 100 forintból adnak 10 forint kedvezményt az nem annyi százalék, mintha a 90 forintos árra rétennének 10 forintos büntetést. Legyünk precízek, a 10 forint ugyanaz, de az alap nem.

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr2918340405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IdomitottFoka 2024.02.27. 11:05:30

OBI, Praktiker... Ezeknél bármit veszel, eleve 10-20% felárat fizetsz.

arthurthedent 2024.02.27. 12:38:28

@IdomitottFoka: Én is mindig ezt gondoltam. Éppen a minap mondta az egyik építőiparban melózó ismerős, hogy bizonyos dolgok a Praktikerben olcsóbbak. Nem tudom, lehet.

De: tanulságos lehet, hogy miért megyek oda. A vízvezetékszerelő kap kedvezményt a vízvezetékszerelő boltban (szerelvénybolt, akármi, nem érdekel, hogy hívják), de én nem. Én nem vásárolok annyit. Én viszont kedvezményt kapok a Praktikerben, mert ott sokminden van és ott van esélyem annyi pénzt elkölteni, hogy legyen kedvezményem.

Plusz, ha hatvan százhúsz négyzetméter kültéri járólapot veszek nyilván nem oda megyek, viszont amikor négy négyzetmétert, akkor nem számít és egyúttal meg tudom venni a villanykapcsolót, a csaptelepet meg a fürdőszobalámpát is.

Szóval ja, megvan alétjogosultsága az ilyen boltoknak is. Csak a sz.patást nem szeretem.

Motorogre 2024.03.02. 16:43:44

Igen, ezek a vevőcsalogató kártyák rafinált marketing-fogások . Mindenkinek meg kellene adni azt az 1-2 %-ot, többet pedig pl. mennyiségi kedvezményért. Anno egy kifli 5 fillér volt, de két kifli csak 9 (a II. VH kezdetén).
A technikai megvalósításuk is nagyon eltérő, van amit elég a fizetés folyamán bármikor felvillantani - a Takarék-nál többször is kinlódik a szegény pénztárosnő (majd kilép).
De az autómata pénztáraknál én egy dolgot hiányolok IGAZÁN: Ön 2%-ot kap mert helyettünk elvégezte a pénztári munkát !

impala 2024.03.03. 12:25:00

de mi köze egy informatikai hibának az önki pénztárhoz?
gondolom ugyanúgy nem fogadta volna el a rendszer egy hagyományos pénztárban sem.

KékFény66 2024.03.03. 20:34:09

Ha a bejegyzés beírása helyett a Praktikernek írtál volna, akkor visszakapnád a pénzed (de lehet, hogy a dupláját is)...

arthurthedent 2024.03.07. 06:51:41

@KékFény66: Nem fogok a praktikernek kuncsorogni, hogy javítsanak a rendszerükön és a hozzállásukon. Senkinek nem fogok kuncsorogni. Elmondom a véleményem, ha valaki figyel rá jó, ha nem figyel rá úgy is jó.

Ha az a pár ezer forint érdekelt volna otthagyom a kocsiban az árut és máshová megyek. Otthagytam volna őket, ahogy otthagytam az emagot is. :)

arthurthedent 2024.03.07. 06:53:11

@impala: "de mi köze egy informatikai hibának az önki pénztárhoz?
gondolom ugyanúgy nem fogadta volna el a rendszer egy hagyományos pénztárban sem."

Gondolod. Viszont semmi ésszerű oka nincs, hogy ezt a gondolatodat elfogadjam. A rendes pénztárba eddig mindig működött a kártyám. Az önkiszolgálóban eddig mindig nem működött. A neten eddig mindig működött.

arthurthedent 2024.03.07. 06:54:30

@Motorogre: "De az autómata pénztáraknál én egy dolgot hiányolok IGAZÁN: Ön 2%-ot kap mert helyettünk elvégezte a pénztári munkát !"

PONTOSAN! Sőt, "ön mehet trécselni 10 percet a Klárikához, mert ön most nálunk dolgozik" :D
süti beállítások módosítása