wagmg

wagmg

Lézer János kreszt ír...

2023. július 11. - arthurthedent

Tudjuk mi történt, meghalt egy ember. Szörnyethalt. A lakosság meg felháborodott, teljes joggal. Érthető. Én is. De azért álljunk meg egy szóra, gondoljuk végig hideg fejjel!

Ilyenkor amikor nagy a felháborodás az állam mindig kihasználja a lehetőséget. Büntetést növel, szigorít, tekeredik a nyakunkra, erősíti a szorítást. Most éppen Lázár János jelentette be, hogy szigorításra van szükség, zéró tolerancia, nagyobb büntetés, erősebb kontroll. Azért felmerül bennem pár ellenvetés...

Szóval majdnem kétszázzal mentek Budapest nagy városában, versenyeztek. Akkor most azt tetszik mondani, hogy a rendőrség a jelenlegi eszközökkel képtelen volt ezeket a versenyeket, ezeket a bűnözőket megfogni? Kordában tartani? A sima sebességmérés nem volt elég a hiperűrre kapcsoló fittipaldik megfogására? 

Okés, rendben! Legyen! De akkor kinek is volt a dolga, hogy észrevegye, hogy a rendőrség nem működik? Kinek volt a dolga, hogy szóljon, itt komoly állatkodás megy a yard meg tehetetlen? Ne tessék már úgy tenni, mintha eddig minden rendben ment volna és most derült volna ki, hogy titokban kétszázzal száguldoznak a városban minden éjszaka!

És tessék mondani, a zéró tolerancia, az, hogy engem majd megfognak ötvenkettővel dombnak lefelé hat sajtos tanglival a tecsóból egy vidéki városban, az hogyan is fogja megoldani a kétszázzal csapató pesti srácok problémáját? Az, hogy legombolnak tőlem pár tízezret mert a szigorúság mindenek felett, hogy is fog segíteni a rendőrségnek az önjelölt versenyzők elfogásában? Sehogy? Ugye sehogy?

Lázár azt mondja, hogy a gyorshajtás okozza a balesetek cirka egyharmadát. Ez ciki lenne, súlyos probléma, csakhogy ezeknek a baleseteknek az elsöprő többsége az "útviszonyoknak nem megfelelő sebesség" és nem az "előírt sebesség meg nem tartása" kategóriába esik. Tessék:

Meglehetősen elgondolkodtató, hogy 2021 első kilenc hónapjára vonatkozóan milyen eredményt hozott a 3298 “gyorshajtásos” baleset kategorizálása. Valahogy így:

1. Nem megfelelő sebesség az útviszonyokhoz – 2235 baleset
2. Nem megfelelő sebesség a forgalmi viszonyokhoz – 281 baleset
3. Előírt sebesség meg nem tartása – 228 baleset
4. Nem megfelelő sebesség a jármű és a rakomány sajátosságaihoz – 210 baleset
5. Nem megfelelő sebesség az időjárási és látási viszonyokhoz – 173 baleset
6. Egyéb – 96 baleset
7. Nem megfelelő sebesség elsőbbségadásnál – 75 baleset.

Forrás: https://www.vezess.hu/magazin/2022/03/10/kozlekedesi-balesetek-okai-lista/

Magyarra lefordítva ez annyit tesz, hogy a csávó kisodródott a kanyarból, vagy nekiment a fának, vagy nem bírt lefékezni, esetleg elütött egy szarvast, a rendőrnek meg be kellett írnia valamit. Beírta, hogy ha lassabban ment volna, akkor nem lett volna baleset. Ezt mindig be lehet írni. Ez mindig igaz. Azt mégse írhatja, hogy a szarvas meg a fa, meg a kanyar volt a hülye, nemdebár?

Namost a kérdés az, hogy ezt Lázár nem tudja? Vagy tudja, de meg akar vezetni minket? Szigorítani akar, de ez ezek szerint nem sokat fog segíteni, nem?

A szigorítás, az átlagsebesség mérése, a büntetések növelése nem fogja számottevő mértékben javítani az utak biztonságát. Ezt nyilvánvalóan Lázár János is tudja, hisz annak idején elhíresült róla, hogy lézerblokkolóval járt. Nyilván úgy gondolta, hogy a lézerblokkoló senkinek sem árt, nem?

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr6018165080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása