wagmg

wagmg

Megjött a gázszámla...

2023. március 09. - arthurthedent

Nem írtam mostanában blogokat, mert erőt vettem magamon. Nem jó idegeskedni... Idegeskedni annyi, mint más hülyesége miatt magadat büntetni. Minek? 

De persze most megint túlcsordult bennem valami, megint kiakadt egy rugó bennem, megint megcsikordultak a fogaskerekek. Megkaptam a gázszámlát. Spóroltam a gázzal, villannyal fűtöttem, tényleg próbáltam spórolni a gázzal. Éves elszámolás van, villanyra is, meg gázra is.

Namost... ha valaki meséli nem hiszem el, de ez történt. Az EON küldött egy 517 000 forintos villanyszámlát, kifizettem. Egy hétre rá az EON küldött egy -616 000 forintos gázszámlát. Szeva! 

Hát a rohadt életbe, ennyire hülyének nézek ki? Ennyire palira lehet venni? De most komolyan, teljesen hülyének néznek engem? Ekkora böszmeséget meg lehet csinálni?!

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr9518068092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.03.10. 22:10:58

Igen. lehet csinálni.

Nálunk csak villany van, gáz nincs. Eddig 5 évig nappaliról járattuk a fűtésre optimalizalt klímát, de most kellett a H tarifa, mert arra nem vonatkozik a fogy. korlát.

Október 18-án szerelte fel az eon a H tarifás mérőt, a téli mérési időszak okt. 15-én kezdődik. Havi diktálásban vagyunk. Erre az eon képes volt a következő számlán kiszámlázni (és a telefonos appban listázni) 500+ kWh NYÁRI fogyasztást.

Annyi eszük nincs a barom idiótáknak, hogy ha a téli mérési időszakban szerelik fel a mérőt, akkor semmiképpen nem lehetett nyári fogyasztásunk.

A dolognak van még két szépsége. Az egyik az, hogy a telefonos appban nem lehet az előzőnél alacsonyabb mérőállást megadni, vagxis nem lehet korrigálni. Továbbá csak akkor fogadja el a diktálást, ha minden mérő állását beírom, tehát a következő hónapban kénytelen voltam beírni a hamis 500+ kWh állást, noha a mérő természetesen 0, azaz nulla kWh-t mutat.

A másik az, hogy telefonon sem lehet korrigálni, mert az eon üsz. tavaly aug. óta elérhetetlen. A fogyasztóvédelem természetesen magasról sz@rik erre a durva és tartós törvénysértésre.

arthurthedent 2023.03.11. 10:54:58

@Kovacs Nocraft Jozsefne: fasza. gondoltam, hogy nem vagyok egyedül.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.03.11. 11:33:51

"Természetesen" ez nem sz egyetlen hibás számlázás az eon részéről, csak ez volt a legnyilvánvalóbb.

Máshol már említettem azt az eleganciát, ahogy az októberi (a H tarifás mérő felszerelése miatt tört havi, mert a másik kettő mérőt is leolvasták, ha már ott voltak) villanyszámlán az előző havihoz képest 73kWh nappali, azaz A tarifás fogyasztásból két rubrikával odébb már 555kWh lett (ez nem a H tarifás mérőre szintén hibásan kiszámlázott 500+ kWh), és az 555kWh-t számlázták is ki.

Hab a tortán, hogy úgy belejöttek ebbe a sokszorozásba, hogy egy füst alatt a vezérelt mérő bediktált tényleges fogyasztását is ugyanígy kb. megnyolcszorozták, így lett a villanyboiler havi kb. 2500-3000 forintos számlájából több mint 20,000.

Jövő héten megyek reklamálni.

alöksz róz 2023.03.11. 19:24:57

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Jövő héten megyek reklamálni." - egyből a fogyasztóvédelemhez kell fordulni

gigabursch 2023.03.15. 15:38:21

Az E.On bármilyen ostobaságra képes.

Felénk (megyei szinten!) az a jellemző, hogyha egy utcát feltúrnak, akkor jön a víz, a csatorna, a kábelTV, stb, hogy "...várjatok!, még ezt, még azt, itt egy csere, ott egy bővítés., stb". AMi teljesen életszerű és indokolt is.
Szerintetek ez E.On-nak van annyi sütnivalója, hogy most kéne betenni a földbe a védőcsöveket, hogy végighúzható legyen bármikor az új és vastagabb vezeték és végre eltűnne a földkábel?

ááááá, az ki van zárva...
Látszik, hogy német cég...
Gondolkodni, és gazdasági farvízre felülve gyorsan cselekedni az luxus...

Nem tudom az ELMÜ milyen, de ez amit ezek produkálnak: gyalázat.

gigabursch 2023.03.15. 15:39:55

@alöksz róz: @Kovacs Nocraft Jozsefne:
Azonnal fogyvéd eljárás, e-papíron, mindent beszkennelni és várni egy kicsit.

Nekem az a tapasztalatom a fogy.véd eljárásoknál, hogy a kormányhivatali ügyintézők ilyen téren már mind egyszer károsultak, tehát nagyon nagy baromnak kell lenni, hogy ne húzzák meg a szolgáltatót.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.03.17. 21:09:24

@gigabursch:

Tegnap voltam az eon-ügyfélszolgálatnál. Az ügyszolgos hölgy kapásból sztornózott vagy 60+ ezer forintnyi számlát, de még most is többet követelnek, mint amennyit aug. 1. és feb. 28. között fogyasztottam. Kikértem a folyószámla-részletezést, állítólag kb. 10 napon belül küldik, közben összeírtam az eonos banki befizetéseimet. Ebből lesz még egy kör.

Jogos, amit írsz a fogyvédről, meg is teszem a bejelentést, de csak ha nem sikerül kielégítően elintézni a dolgot. Semmi kedvem bejelentéseket írni, számlákat beküldözgetni, a fogyvéd beiktatásávak csak lassulna az egész ügymenet.

Na meg nem vagyok az a jelentgetős típus, inkább békésen intézem a dolgokat, amíg lehet.

A fogyasztóvédelem amúgy is csak akkor lép, ha a szolgáltató nem hajlandó korrektül rendezni a dolgot, márpedig én jelenleg nem látom ennek jelét.

Azért van két érdekes dolig:

1) Bár sztorníroztak hibás számlákat, az ezek be nem fizetéséért felszámolt késedelmi díjat nem törölték, ahogy a felszólító levél díját sem. Leszarom, ha fillérbaszónak néznek, de számomra elvi kérdés, hogy ezeket is töröljék. Nem a párszáz forint miatt, hanem mert ez pofátlanság.

2) Az ügyszolgos hölgy kb. a 25. percnél közölte, hogy nekik egy ügyfélre max. 20 perc van előírva, azt már így is túllépte velem, így ő most befejezné. "Monygyjuk" senki ügyfél nem várakozott. Kétszer is szépen, udvariasan elmagyaráztam neki, hogy én vagyok az ügyfél, mégpedig fizető ügyfél, és éppen a szolgáltató hibája miatt vagyok itt. Végül 40 perc lett belőle.

gigabursch 2023.03.18. 06:20:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Alapból én sem rohanok mindenért ide-oda, de amikor eldobják a pöttyös labdát..., nos akkor - ahogy Maugli mondta a falu népének - "Rátok szabadítom a dzsungelt!".

A fogyvéd a tényeket nézi.
Dátumok, óraállások, lellenőrzés tényének a hiánya, megalapozatlan számlalevél => túltengés az E.On-nál => Kötelezés a valós helyzet rendezésére + bírság ÉS szolgáltatói szerződésszegés szolgáltatói oldalról => kötbér fizetési kötelezettség az ügyfél felé.

Nekem annodacu volt egy ügyem az ELMÜ-vel (akkor ELMÚ-s helyen laktam). Ugyanez volt az alapja. Meghintettek egy halom olyan értékű számlával, amit a következő nyolc évben sem értem volna el, nem hogy egy hónap alatt.
A végén kaptam másodfokról, a Magyar Energiahivataltól egy szép levelet.
Ebben én kaptam 50 e Ft kötbérkötelezést, melyet az ELMŰ-nek kellett állnia felém, továbbá a az ELMŰ kapott egy 16 millás bírságot. (hejj, fordítva jobb lett volna..., de ne legyek telhetetlen)
Az egész kérelmem nem érte el a fotókkal együtt a három oldalt.

visszatérve:
Az ügyfélszolgálatos hölgynél azonnal hívtam volna a felettesét és rákérdeztem volna, hogy a Szolgáltatói Szerződés mely pontja alapján hazudja ezt a 20 percet a hölgyike és hol van neki joga arra, hogy presszináljon? Ezek után természetesen jkv és fogyvéd... ÉS(!) szép szerelmes levél az E-On-nak (csatoltan megkapja a fogyvéd is), hogy a hölggyel szemben etikai eljárást kezdeményezel és kéred az erről való tájékoztatást.
Nos, a hölgyikének lesz egy kis izzadása és ennyi.
A felettesét viszont hivatalból jól meg kell cibálnia a vezetésnek.
Márpedig ezek azok az emberek, akik jellemzően lefele taposnak és felfel nyalnak, szóval ők azok, akikért egyáltalán nem kár. Csak ebből tanulnak némi viselkedést. Talán..., esetleg...

Sajnos a közműszolgáltatók (és a biztosítók) olyan szinten retkes módon viselkednek, hogy csak a jobb és balhorgokra hallgatnak. Ilyen a világ, de ők tették ilyenné. Ha ezt főzték, meg kell egyék.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.03.18. 10:16:06

@gigabursch:

"továbbá a az ELMŰ kapott egy 16 millás bírságot."

Már ezért megérte!

Ha az ügyszolgos hölgy a kétszeri tiltakozásom ellenére leállt volna, akkor tényleg hívtam volna a főnökét, plusz fogyvéd panasz. Aztán nem érdekelt volna, ki viszi el a balhét. De sztem ő is érezte, hogy inkább nem kellene erősködnie.

Engem meg kvára nem érdekel, magában mit gondolt a hozzám hasonló "kellemetlenkedő, makacs" ügyfelekről.

Azért javára szóljon, mindvégig udvarias volt - mondjuk ez munkaköri kötelessége is, de ettől volt már dolgom pökhendi, kioktató, csöppet sem segítőkész ügyintézővel is.
süti beállítások módosítása