wagmg

wagmg

A Youtube sem ér már semmit

2023. december 06. - arthurthedent

Sok bajom van a Youtube-al, reklámok, állandó kuncsorgás, hogy ugyan már nyomjam meg a like gombot... és ha még egyszer azt ajánlja valaki, hogy használjak VPN-t, komolyan mondom betérek valami szerzetesrendbe és illegalitásba vonulok. 

Most a legújabb, hogy a keresésnél csak 7 azaz hét találatot ad a listában, amit aztán egy jó hosszú mocsok követ. Mocsok, mocsodék, sz@rok, amiket nem kértem, amik nem érdekelnek.

People also watched

Nem akarom azt nézni, amit mások néztek, nem érdekel, hogy mások mit néznek. Azért nem tévét nézek, mert nem akarom azt nézni, amit mások néznek, azt akarom nézni, amire ráekerestem. Amire beírtam a keresést. Ha a "Yonderland" sorozatra kerestem rá, akkor nem akarok bloopereket nézni egy másik sorozatból.

People also search for

Nem érdekel, hogy mások mire kerestek rá. Az érdekel, amire én kerestem rá. Azért kerestem rá. Elég egyszerű koncepció, meg lehet érteni: én, arra keresek, amire keresek, mások arra keresnek amire keresnek.

Ha bemégy a boltba paradicsomért és azt mondják, hogy mások igen veszik a Skoda kipufogódobot, akkor mit mondasz? Anyázol?! Hát ja! Jogosan!

For you

A "for you" listával az a legrosszabb, hogy itt aztán mindenféle baromságot besorolnak, amiket soha a büdös életbe nem néznék meg. Mind hatásvadász click-bait baromság. A NASA hazudott, itt vannak az idegenek, űrhajót találtak a hold tulsó oldalán, minden. Nagyon gáz, rosszabb mint a History channel...

Bár meglepő és mulatságos módon a History channel baromságai rendszeresen itt, a "for you" listában kötnek ki. Itt támad a baromság. Ősi idegenek meg Yeti! Az! 

Previously watched

Csak azért, mert valaha megnéztem valamit nem akarom, hogy újra és újra a képembe tolják. Főleg a híreket nem akarom pár hét után átismételni.

From related searches

Nem a hasonló keresésekből akarok újabb és újabb találatokat, hanem az én keresésemből, azt hiszem ez elég racionális dolog, nem? Ha valaki Skoda kipufogódobot akar annak nem jó Kisvakond videót nyomni, mert ideges lesz. Nem? Nem?! Akkor is, ha mindkettő Cseh(szlovák).

Na jó, mielőtt mindenki elkezdene hörögni tudom, hogy a keresésem találatai bele vannak keverve ebbe a marhaságlistába, nem érdekel. Kimondottan szopatásnak élem meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr8918274939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.12.06. 11:38:14

Engem sem érdekelnek a People also watched és a felsorolt hasonló ajánlások, nagyjából azért, amiért téged sem.

De ez csak azt jelenti, hogy ezeknek nem mi vagyunk a célközönségük. A Google marketingesei bizonyára alaposan felmérték, hogy ezekkel nő a forgalom és a bevétel - aminek köszönhetően mi egyáltalán nézhetjük a jútyúbot. Bizonyára sokan vannak, sőt többségben vannak azok, akik ezeket hasznosnak tartják. Te meg én pedig kilógunk a sorból - én pedig már most tudom, miért nem kapok rétest estére.

arthurthedent 2023.12.06. 13:15:18

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Engem sem érdekelnek a People also watched és a felsorolt hasonló ajánlások, nagyjából azért, amiért téged sem."

Ezt körülbelül így értem: "Én sem szeretem, amikor kigyullad az autóm és kiég az út szélén, de ez csak azt jelenti, hogy ennek a szolgáltatásnak nem mi vagyunk a célközönségei."

"marketingesei bizonyára alaposan felmérték, hogy ezekkel nő a forgalom és a bevétel - aminek köszönhetően mi egyáltalán nézhetjük a jútyúbot."

Attól hangos a youtube, hogy a youtube mennyire elbaltázta az adblocker elleni hadjáratát és, hogy nincs kizárva, hogy tönkremennek. Amikor azt mondod, hogy a "markatingesei bizonyára felmérték" én azt hallom, hogy "ebben az esetben a markatingesek bizonyára jó munkát végeztek és kiszámolták, hogy mithoz a jövő". :D

"Bizonyára sokan vannak, sőt többségben vannak azok, akik ezeket hasznosnak tartják. "

Most akkor döntsd el, hogy a marketingesek a bevételt optimalizálták vagy azoknak a számát, akik örülnek az új feature-nek. Mert a kettő rohadtul nem ugyanaz!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.12.06. 14:00:46

@arthurthedent:

"Mert a kettő rohadtul nem ugyanaz!"

Csak összefügg, és ezt te is nagyon jól tudod. Csak nem te lennél te, ha nem kötnél bele minden mondatba.

Oh, mielőtt a mindenbe is belekötsz: majdnem minden mondatba. :DDD

arthurthedent 2023.12.06. 16:16:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Csak összefügg, és ezt te is nagyon jól tudod."

Pont az a lényeg, hogy nem. A maximum profit nem ott van, ahol a maximális számú elégedett kuncsaft van. Pont ez a lényege a problémámnak. Azért mondtam, mert pont ez volt a lényeg szerintem.

Az, hogy magukra haragították a felhasználóik nagy részét, de mindezt abban a reményben tették, hogy növelik a bevételüket. Sőt, lehet, hogy be is jön, az adblocker üldözésével ideig-óráig nő a bevétel, a kuncsaftok meg méltatlankodnak.

Aztán szép lassan elveszítik a piacot a marketingesek meg keresnek egy új munkahelyet. Értetlenkednek majd, hogy pedig milyen jól ment egy darabig, nőtt a bevétel...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.12.06. 21:57:16

@arthurthedent:

"Pont az a lényeg, hogy nem. A maximum profit nem ott van, ahol a maximális számú elégedett kuncsaft van."

Ettől még összefügg. Én nem értek a matekhoz, de még én is tudom, hogy egy f(x) függvénynek nem feltétlenül x maximális értékénél van maximuma. Ettől még badarság lenne tagadni, hogy a függvény értéke egy picinyég függ x-től.

Értem én, hogy mindent jobban tudsz, ezért a hatalmas tudásodért mérhetetlenül tisztellek is, de még a legnagyobb lángelmék - pl. akár te - is tévedhetnek infinitezimálisan apró és jelentéktelen dolgokban.

arthurthedent 2023.12.07. 09:49:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ettől még összefügg. Én nem értek a matekhoz, de még én is tudom, hogy egy f(x) függvénynek nem feltétlenül x maximális értékénél van maximuma. "

Ennek így nem sok értelme, az elégedettség lenne f(x) a profit p(x) és te az x-et tudod manipulálni. Te azt állítod, hogy van g(x), ami az elégedettség és a profit maximuma közti függvény: g(x) := p(f(x)), én meg azt mondom, hogy ilyen nincs.

Bizonyíték: felbosszantod a kuncsaftokat és a profit szépen megy lefelé, sok-sok időn keresztül anélkül, hogy bármit változtatnál.

Más szavakkal: te nem azt állítottad, hogy az elégedettség és a profit közt van összefüggés, hanem azt, hogy a profit maximuma és az elégedettség maximuma közt van összefüggés, nem?

Megint másképpen: ha csak annyit fogadsz el, hogy a profit maximuma és az elégedettség maximuma nem esik egybe, akkor el kell fogadnod, hogy a marketingesek nem az elégedettség maximumát keresik.

Reductio a absurdum: a kocsmáros kucnsaftjai akkor lennének a legelégedettebbek, ha ingyen mérné a sört. Erre ő nem törekszik. Ha nagyon olcsón mérné, akkor hatalmas sorok állnának a kocsma előtt és sok piát adna el, de nagyon kevés lenne rajtuk a haszna. Ha viszont drágább lenne, nem költene a takarításra túl sokat és vizezné a sört, akkor csak félig lenne a kocsma, a vendégek nem lennének túl elégedettek, de több lenne a haszna, mint ha tele lenne elégedett vendégekkel.

arthurthedent 2023.12.07. 09:50:40

Ez a baj a youtube-al, ez a baj az országgal, ez a baj a kormányokkal. A profit optimuma máshol van, ha egy hónapra, máshol ha egy évre, máshol, ha 10 évre számolunk. Aztán kiderül, hogy senki sem számol már 10 évre mint régen. :(

Sadist 2023.12.08. 17:30:29

A youtube már jó ideje haldoklik, egyre többet facsarnak ki a felhasználókból és a tartalomkészítőkből egyre kevesebbért, folyamatosan változtatgatják a közösségi irányelveket és visszamenőleges hatállyal simán törölnek közel milliós feliratkozószámú csatornákat vagy "csak" demonetizálják a videókat, az ajánló algoritmus egyáltalán nem transzparens, a legacy média videóit előrébb sorolják, mint a sokkalta relevánsabb független hírcsatornákat, és erre jön még rá egy jó erős balos/woke politikai elfogultság.
Nem csoda, hogy egyre többen fordulnak más platformok felé, mint pl. a Rumble, Bitchute, Locals, Minds

Motorogre 2023.12.08. 18:44:51

Nem értem: lelkes YT néző vagyok, ha mosógépet kell szerelni megtalálom a jó leírást, ha felsőbb matekkal van gond, okos hinduk érthetően magyarázzák, ha a történelem érdekel találok jó filmeket (a szenzáció-hajhászokat kerülöm) és az idegen-nyelvi kiejtési (GB kontra USA) adásokat is hasznosnak ítélem. De lehet tanulni zongorázni és vakondrácsot lerakni egyaránt. Amit ajánl - nem érdekel (bár a saját önálló szokások alapján már nem is rossz a kínálata, persze Amy Winehouse-ra nem húzok Bartókot).

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.12.08. 19:10:40

@Motorogre:

Kilyaza Amy Whinehouse? (Szándékosan írtam wh-val: to whine.)
Sztárocskákk jönnek és mennek, hányakat érdekel még pl. Avicii? Pedig múzeuma is van rekonstruált gyerekszobával - kész röhej. Bonnban jártam Beethoven szülőházában, s ha nem csak utólag képzelem hozzá, akkor a bölcsője is ott volt. Aviciire ki fog emlékezni 10 év múlva? Mikor zár be a múzeuma érdeklődés hiányában?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.12.08. 19:13:46

Persze biztos nem én vagyok az első, akinek eszébe jutott a nagyon is kézenfekvő szójáték.

arthurthedent 2023.12.08. 19:20:05

@Sadist: Igen. És ezektúl hangos a net.

arthurthedent 2023.12.08. 19:22:59

@Motorogre: "Amit ajánl - nem érdekel"

Ha elolvastad volna arról van szó, hogy beírok egy keresést és nem azt adja, hanem ajánl valamit. Nem azzal van baj, hogy mit ajánl, hanem azzal, hogy ajánl. Merthogy nem mutatja a keresést, csak az ajánlatot. És az ajánlatok meg nem érdekelnek.

Motorogre 2023.12.08. 21:13:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "tök mindegy" ki Ő - kiforgathatod az értelmét mindennek ha ez a szándék. Érdeklődésednek megfelelően szinte bármit megtalálsz a YouTube-on - ezt szerettem volna mondani.

Motorogre 2023.12.08. 21:17:40

@arthurthedent: Hm, nekem nem - régóta használom és arra adja a találatot amit konkrétan keresek (legyen az előadóművész konkrét nótája, szólója vagy csak a neve, de lánsfűrész-típusra is hasznos User Manual-t ad. Nem vagyok gyakorlott egérhuszár hogy ez az én érdemem (sicc!) lenne. De igen: csak egy vagyok a sokszázmillió fellhasználó között. Azt nem tudhatom, ,hogy ha az ausztrál rokon saját IP címéről lép be, neki ugyanezt adja-e mint Eu-ban nekem - de belém tetted a gyanút.

gigabursch 2023.12.10. 10:43:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Előrebocsátom, az alábbi jellemzésben tények(T) és érzetek(É) egyaránt lesznek.

Egy tehetségtelen(T), agyonsztárolt(T), drogos(T) zsidó(T) liba(É) volt.
A zenei minősége a körülötte lévő szessön zenészeken múlt(T), akár még jó is lehetett volna(É), de ehelyett csak egy slágergyáros középszar lett(T), amit jól jellemez, hogy mára már a rétegzene szintet sem éri el a hallgatottsága(T)

gigabursch 2023.12.10. 10:46:12

@Motorogre:
A konkrét keresések kapcsán én sem panaszkodom.

gigabursch 2023.12.13. 09:04:45

Ami viszont sokkal jobban zavar, az az amikor magát egy tudományos ismeretterjesztő csatorna megteszi azt, hogy az egyik előadója két egymással nem összecserélhető fogalmat folyékonyan kever (zászló <==> lobogó), majd megjelenik a kérdés, hogy ha már a tudományos csatorna tudományos előadója nem tudja a választ akkor legalább a nézők tudják-e, majd néhány ökörség és rossz válasz után megérkezik a jó válasz, amit a kérdést feltevő egy kicsit pontosít (egyben gratulál a helyes választ adónak), s majd rá pár napra a tudományos(?) csatorna ügyeletes seggfeje fogja magát és kitakarítja a helyes kommentet és a pontosító kommentet is.
Szóval érdeklődve olvastam, mi lesz a helyes megoldás, aztán felmennek a kommentek, majd radír és eltűnik minden, kivéve két primitív komment.

Ez az a pont, amikor általában egy csatornát személy szerint
1.) Letiltok
2.) a későbbiekben nem ajánlok senkinek
3.) ha van rá energiám, akkor elküldöm őket melegebb éghajlatra
süti beállítások módosítása