wagmg

wagmg

Finnország NATO tag lesz

2022. április 13. - arthurthedent

Ah, úgy látszik most már biztos, Finnország belép, NATO tag lesz. Mégpedig hamarosan. 

Annak idején Sztálin megtámadta Finnországot. Nem mondta, hogy ez csak egy "különleges katonai akció", de egyébként pont úgy hazudott mint most Putyin. Azt hazudta, hogy a Szovjetúnió nagy veszélyben van Finnország miatt. Azt hazudta, hogy Finnország, ami a lakosság számát és a hadsereg számát tekintve huszad akkora sem volt mint a Szovjetúnió, létében veszélyezteti a Szovjetúniót.

Nem én mondom, ők mondják...

Sztálin odaküldte nagy pofával a hadsereget, a Finnek pedig szépen beverték a képüket. Egész télen kitartottak, ezért is hívják  ezt a háborút úgy, hogy a "Téli Háború" (finnül Talvisota, ami egy finn film címe is, érdemes megnézni). 

A "Talvisota" c. film előzetese, imádnivaló finn nyelven

Na mindegy, a lényeg az, hogy most az ukrajnai események hatására a finnek úgy tűnik bekérik magukat a NATO-ba. A finn lakosság is ezt akarja, a finn kormány is ezt akarja, a finn parlament is ezt akarja. Ráadásul a finnek a Talvisota óta komolyan veszik a honvédelmet, úgyhogy a NATO örömmel látja Finnországot, valószínűleg pár hónap alatt meg is történik az új tag felvétele.

A vicc ebben az, hogy Finnországnak hatalmas, 1,340km-es határa van Oroszországgal. Csak összehasonlításképpen, ha valaki beül a kocsiba és elautózik magyarországról finnországba, akkor az cirka 1900km komppal (azaz a  lehető legrövidebb közúton). Oroszország tehát addig keménykedett, hogy nem akar NATO országot látni a határain amíg kapott egy Finnországot. Hatalmas nyílt határvonallal.

 Mit lehet erre mondani? Suomi, tervetuloa NATO-on. 

A bejegyzés trackback címe:

https://wagmg.blog.hu/api/trackback/id/tr8017807077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morph on deer 2022.04.14. 09:46:11

A finnekkel együtt a svédek is belépnek, ugyanakkor.
Úgy néz ki, hogy mindketten az orosz fenyegetés hatására tesznek így, mivel konkrét orosz felszólításokat kaptak, hogy nehogy eszükbe jusson belépni, mert akkor Ukrajnával azonos elbánásra számíthatnak, és ez a pökhendi arrogancia “segített” a döntést meghozni, mindkét országban.
Nem túl ijedős nép, egyik se.

Control_ 2022.04.14. 09:48:27

Putyin nem akart délen egy NATO tag szomszédot (Ukrajnát) így megtámadta, mire kapott KÉT db NATO tag szomszédot északon! Bölcs lépés volt és biztos megérte neki! :))))

arthurthedent 2022.04.14. 10:13:28

@morph on deer: A finneket ismerem, tényleg nem besz.ri banda.

Van egy szavuk, a "sisu". Azt mondják, hogy nem lehet szó szerint lefodítani, egyfajta eltökéltséget jelent, amit akkor éreznek, amikor reménytelen helyzetbe kerülnek, amikor elsöprő túleróvel állnak szembe. Láttam náluk, hogy gyártanak ilyen teherautót is. :)

internationalforestindustries.com/tag/sisu/

zord íjász · zordidok.blog.hu 2022.04.14. 10:57:59

Persze.
2022. február 24.-e kijózanító dátumként vonul be a történelembe. Alapjaiban söpörte el az a nap az illúziókat. Nem csak a finnek és a svédek esetében.

arthurthedent 2022.04.14. 11:08:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Reméljük, a finnek nemmel fognak szavazni."

Ahogy írtam is, a közvéleménykutatás szerint a finnek igennel fognak szavazni. Erről szól a cikk. Putyin elvtárs ezt nagyon elcseszte.

Etniez 2022.04.14. 14:33:33

@nemecsekerno_007: Te ezen mit aggódsz, oroszbérenc?

Etniez 2022.04.14. 14:34:19

@morph on deer: Mitől kellene félni? Ukrajna belépett a NATO-ba? Nem. Ennek ellenére megtámadták őket az oroszok? Meg.

Téma lezárva, hülye aki kimarad ezek után.

2022.04.14. 14:55:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: „ Reméljük, a finnek nemmel fognak szavazni.“

Pont ma beszelgettunk a vejemmel es szuleivel, ök finnek Turku mellett laknak. A csalad kevert mert a fele a svéd kissebseghez tartozik. Az ő véleményük, hogy egy kisebb part meglovagolva a háborús hangulatot, olyan hangulatot kelt hogy a szavazás meg olyan eredményt is szülhet, hogy belépnek a NATO-ba. Szerintük egy kollektív hisztéria idejét éljük. Persze ha belépnek akkor kemény teluk lesz mert energia szükséglet 85 % Oroszországból jön baráti áron. Ekkor meg a híres sisu ami egyébként kitartást jelent, kevés lesz.

2022.04.14. 15:11:32

@morph on deer: @arthurthedent: “ Van egy szavuk, a "sisu". Azt mondják, hogy nem lehet szó szerint lefodítani, egyfajta eltökéltséget jelent, amit akkor éreznek, amikor reménytelen helyzetbe kerülnek, amikor elsöprő túleróvel állnak szembe. Láttam náluk, hogy gyártanak ilyen teherautót is. :)”

Igen de mannerheim tábornok is, aki a cári hadseregben csinált karriert, orosz feleséggel, svéd kissebseghez tartozva, finnül elég rosszul beszélve is csak egyszer tudott csodát tenni, végül csak területi veszteségekb e kellett belemennie. A sisu egyedül nem tesz csodát

A vejem nagybátyja tulajdonában is van egy sisu, meg cummings motorral, mondjuk azt vezettem már jobb camiont is.

arthurthedent 2022.04.14. 15:32:18

@Team Vincent: "Persze ha belépnek akkor kemény teluk lesz mert energia szükséglet 85 % Oroszországból jön baráti áron."

1) Marhaság. Finnország teljes energiafüggése cirka 40%, az európai átlag kábé 60%. Ráadásul nem csak az oroszoktól importálnak, hanem pl. svédországtól is.

2) Az oroszok meg mióta vannak barátságban az oroszokkal? MIÓTA?!

"Ekkor meg a híres sisu ami egyébként kitartást jelent, kevés lesz."
A nyelv nem úgy működik, hogy minden szónak megvan a megfelelője és kész.

"Sisu is a unique Finnish concept. It is a Finnish term that can be roughly translated into English as strength of will, determination, perseverance, and acting rationally in the face of adversity. Sisu is not momentary courage, but the ability to sustain that courage. It is a word that cannot be fully translated."

arthurthedent 2022.04.14. 15:37:09

@Team Vincent: "végül csak területi veszteségekb e kellett belemennie."

Finnország lakosságát tekintve még ma is fele akkora mint magyarország. Sztálin ellen harcolt, a szovjetúnió ellen. Kifogytak a lőszerből, kifogytak a fegyverekből, a felszerelésből, kifogytak még a kávéból is.

Megőrizték a függetlenségüket, az oroszok soha nem foglalták el az országot sem a fővárost. Soha nem lettek része a szovjetúniónak.

Mégis mit vártál el tőlük, hogy bevonuljanak Moszkvába?

arthurthedent 2022.04.14. 15:45:02

@arthurthedent: "Az oroszok meg mióta vannak barátságban az oroszokkal? MIÓTA?!"

Mármint a finnek természesen. :D
Ez az orosz "baráti ár" elég gyanús nekem, szerintem oroszul valami mást jelenthet. :D

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.14. 18:02:45

@Team Vincent: Ne használj új szavakat, amikor a geto szót még nem fordítottad le!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.14. 18:04:44

@zord íjász: Pontosan. Sok szempontból is.
1, Sose bízz az oroszokban!
2, Ha pár dollár haszonért kiszervezel mindent olcsó országokba, így jársz. Összeomlik a globalizmus.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.14. 18:07:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az imádott elmebeteged, putyin nagyon elbaszta. Felnyitotta mindenki szemét, hogy az oroszokban sosem lehet bízni.
A finnek NATO tagok lesznek, te meg siránkozhatsz a Kreml falánál.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.14. 18:24:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Zokogj birca!

"Ahogy korábban beszámoltunk róla, Oroszország elismerte, hogy Moszkva nevű cirkálójuk csütörtökön kigyulladt a Fekete-tengeren. Ukrajna azt állítja, hogy a 12 500 tonnás cirkálót két, általuk kilőtt rakéta találta el. A BBC a délután folyamán beszámolt róla, hogy a mostanra már süllyedő hajót nem más találta el, mint két Neptun rakéta."

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.14. 18:26:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Putyin USA érdemrendet fog kapni Oroszország tönkretételéért. Biztos nem CIA ügynök? :-)) Az orosz nép nem ezt a futóbolondot érdemli.

arthurthedent 2022.04.14. 18:44:18

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Az orosz nép nem ezt a futóbolondot érdemli."

Hát nem tudom, azért SOKKAL jobbat nem érdemelnek szerintem. :D

2022.04.14. 21:31:13

@arthurthedent: “ Megőrizték a függetlenségüket, az oroszok soha nem foglalták el az országot sem a fővárost. Soha nem lettek része a szovjetúniónak.”

A függetlenség ára az abszolút behódolás volt, mindent megadták amit a szovjetek kértek, így szu eltekintett attól hogy a finnekbol szovjet tagkoztarsasagot csináljon. Gondolj csak pl. Urho kekkonen elnökre akit többet volt Moszkvában mint otthon.

2022.04.14. 21:33:50

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: “ Ne használj új szavakat, amikor a geto szót még nem fordítottad le!”

Mi van kiengedtek, ezek szerint nem volt sikeres a kezelés

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.14. 21:35:47

@Team Vincent: Nagyon kerülöd a geto (olasz, latin, szerinted? ) lefordítását.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.14. 21:36:35

@arthurthedent: Jogos. Soha egy normális demokráciát nem tudtak összehozni.

2022.04.14. 21:45:37

@arthurthedent: “ Ekkor meg a híres sisu ami egyébként kitartást jelent, kevés lesz."
A nyelv nem úgy működik, hogy minden szónak megvan a megfelelője és kész. ”

Lehet de a finn rokonok így értelmezik

arthurthedent 2022.04.14. 21:46:31

@Team Vincent: "A függetlenség ára az abszolút behódolás volt"

Nem, nem volt "abszolút" behódolás, az a feltétel nélküli megadás lett volna. Magyarországot megszállta a vörös hadsereg, finnországot nem.

2022.04.14. 21:47:36

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: “ Nagyon kerülöd a geto (olasz, latin, szerinted? ) lefordítását.”

??????

arthurthedent 2022.04.14. 21:49:44

@Team Vincent: "Lehet de a finn rokonok így értelmezik"

Akikkel én beszélgettem, azok nem ilyen egyszerűen értelmezték. Meg be is idéztem egy szöveget, ami nem így értelmezi. Szóval te megteheted, hogy egyszerűen lefordítasz egy szót egy másikra és nem törödsz az apróságokkal, de nem mondhatod, hogy alaptalan volt azt állítanom, hogy vannak különbségek, mert sokan mások is ezt mondják.

Olyan ez, mint amikor azt mondják németországban, hogy ez "gulash" te meg azt mondod, hogy ja, csak a gulyásban nincs szilva.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.04.14. 21:54:36

@morph on deer:

"Nem túl ijedős nép, egyik se."

Nincs is más választásuk, látható Ukrajna példáján. Még úgy is, hogy Oroszországnak egyrészt nincs velük szemben területi igénye, másrészt még Ukrajnával sem bír, nemhogy képes lenne többfrontos háborút vívni.

Az meg külön megalázó vereség Oroszországnak, hogy az ukránok egy állítólag saját fejlesztésű cirkálórakétával elsüllyesztették az orosz flotta vezérhajóját.

Boldeone2 2022.04.14. 21:57:42

Tanulságos a szovjet- finn háború törtènete, sok párhuzamosságot mutat a mostani ukrán háborúval. Akkor is voltak gyáva, szkeptikus , nihilista országok , amelyek nem álltak a Nèpszövetsègben Finnország mögè ès nem ismertèk el a szovjet agressziót
A haderőben mèg nagyobb különbsègek voltak , mint most az ott harcoló szovjet csapatok 4x- es túlerőt kèpviseltek, vagy 300x annyi pancèlosuk volt, meg vagy 30x annyi repülőjük, a finnek mègis kiválóan tartották magukat sokáig, a mostani orosz hadseregnèl arányaiban jóval erősebb hadsereggel szemben
Ukrajna jóval erősebb ország , oda kell most minden katonai segítsèget összpontosítani a nyugati világnak ès mèg fokozni\ fenntartani a gazdasági nyomást Oroszoszágon.
A vègcèl a gyilkos orosz diktatúra megdöntèse lehet , hiszen ezzel a bűnös rezsimmel már nem lehet tárgyalni
Putyin meg kell fogni valahogy, - minden eszközzel - ès meagadni neki a vègső büntetèst
Egyszer talán Oroszország is demokratizálódik , megváltozik a primitív gopnik, tróger, proli, ultranacionalista rendszer ès az ehhez tartozó világszemlèlet . Most èppen olyan válságos időket èlünk - Putlernek - köszönhetően - mint a XX. század közepèn
Le kell számolni ezzel az őrült, pszichopata felforgatóval ...

2022.04.14. 22:11:29

@arthurthedent: “ Akikkel én beszélgettem, azok nem ilyen egyszerűen értelmezték. Meg be is idéztem egy szöveget, ami nem így értelmezi. Szóval te megteheted, hogy egyszerűen lefordítasz egy szót egy másikra és nem törödsz az apróságokkal, de nem mondhatod, hogy alaptalan volt azt állítanom, hogy vannak különbségek, mert sokan mások is ezt mondják.”

A fel családom finn, évente többször vagyok ott, jól ismerem őket. Szeretem amikor olyanok beszélnek olyan dolgokról amikről fogalmuk sincs.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.14. 22:12:47

@arthurthedent: Ő már csak ilyen. Nem létező szavakról dumál, elméleteket gyárt azokra alapozva.

2022.04.14. 22:13:02

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: “ Már ciki? Inkább letagadod?”

Mit? Hogy tudom a kórházi eloeletedet és a kezelések számát?

2022.04.14. 22:16:01

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: “ Ő már csak ilyen. Nem létező szavakról dumál, elméleteket gyárt azokra alapozva.”

Értelmetlen erre reagalnom.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.14. 22:17:01

@Team Vincent: Hehehe.. szóval égsz hogy ilyenekhez folyamodsz. Na lökj egy linket egy olyan szótár programhoz, amely a getot lefordítja magyarra!

2022.04.14. 22:21:16

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: “ Ezt a szót is olyan jól ismered mint a "getot"?”
Azt amit te nem ismersz az lehet hogy létezik. Ez nem inkább téged minősít.? Akárhogy provokalsz, mert más nem tudsz, gyerekes módon viselkedve sem fogod elérni hogy arra az alja szintre lemenjek ami nálad megszokott.

arthurthedent 2022.04.14. 22:23:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Az meg külön megalázó vereség Oroszországnak, hogy az ukránok egy állítólag saját fejlesztésű cirkálórakétával elsüllyesztették az orosz flotta vezérhajóját."

Pontosan! Ez valahogy nem kapott elég nagy figyelmet, hogy ti. ezt a saját fejlesztésű rakettával nyomták. Sőt, igazából sok tankot is saját rakétával lőttek ki, mert van egy budget tripodról indítható vezérelt rakétájuk 50m-es drótos távirányítóval (a indító és a kezelő közt, a rakéta lézer vezérelt).

Szóval megörökölték a szovjetúniótól a fegyvergyártást és hasznos dolgokat fejlesztenek azóta is.

arthurthedent 2022.04.14. 22:26:21

@Team Vincent: "A fel családom finn, évente többször vagyok ott, jól ismerem őket. Szeretem amikor olyanok beszélnek olyan dolgokról amikről fogalmuk sincs."

Évekig éltem finnországban. Szeretem, amikor elmondod rólam, hogy milyen vagyok, miközben fogalmad sincs róla. :)

Billy Hill 2022.04.14. 22:32:48

(A "ki a finnebb" vitához kapcsolódva amúgy ismeritek azt a viccet, amikor valaki bemegy egy méteráruboltba?)

Billy Hill 2022.04.14. 22:38:00

(A végén még megérjük, hogy a haladó oldal rehabilitálja R. Reagan elnököt, hisz ő sem akart mást, mint Zelenszkij és a többiek: gyengíteni a szovjetunnyót / az oroszokat, as such....)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.14. 22:38:53

@Team Vincent: Mi lesz már azzal a getoval? Meddig halandzsázol? Ez a baj veletek ostobákkal. Aki értelmes és hülyeséget ír, akkor gyorsan elismeri és akkor nem lehet szivatni vele. De neked nincs ennyi eszed.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.14. 22:40:30

@Billy Hill: Mikor szólta le a baloldal Reagent? Mindenki elismeri hogy döntötte romba a Szu-t.

arthurthedent 2022.04.14. 22:48:57

@Billy Hill: "A "ki a finnebb" vitához kapcsolódva"

Ah, én nem vagyok finn, meg sem tanultam a nyelvet. Beidéztem egy szóról mit mondanak mindenfelé, erre jön, hogy marhaság. Jó, lehet, de nem én találtam ki, egy közismert, elterjedt véleményt nyomtam. Erre jön, hogy te nem tudhatod, mert nekem vannak finn rokonaim. :D

Most erre mit mondtam volna. :)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.15. 05:53:42

A Moszkva csatahajó elsüllyedt. birca öngyilkosságot fontolgat.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.15. 05:56:54

@arthurthedent: Óóó.. kérlek! @Team Vincent: bérpötyögőnknek velecei rokonai is vannak, hiszen a geto szót is ismeri. Igaz az olasz és latin szótárak nem. De a dózse felmenőire fel azt hiszi mindenkinél jobban tud mindent.

arthurthedent 2022.04.15. 07:41:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Háborúban megesik az ilyesmi."

Csakhogy az oroszok szerint nincs háború. Nem hallottad? ;)

arthurthedent 2022.04.15. 07:58:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Azért egy ilyen képletért hamar bezsákolnál vagy 15 év börtönt oroszországban.

arthurthedent 2022.04.15. 08:31:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Inkább a polóniumot választanád? :D Szóval ja, elvinnének. Nem kapnál 15 évet, az oroszok nem szokták előre megmondani mennyit fogsz ülni. ;)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.15. 09:28:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Kínodban hazudozol? Miből vontad le hogy nekem Hitler a kedvencem? Ott Bulgáriában menj ki a tengerpartra és dobj egy csokor világot a Moszkva hullámsírjába! Tudod, amiről az hazudták az oroszok hogy viharban elsüllyedt. :-)) Komoly ez az orosz haditengerészet. egy vihar elpusztítja a flottát. Mi lenne ha még lőnének is rájuk?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.15. 10:58:13

@Team Vincent: És a velencei rokonság hogy értelmezi a geto szót? Ja, nem. Olyan szó nincs.

fkv.115 2022.04.15. 11:07:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Te ugye hazaáruló ruszkibérenc vagy? Ja persze, Bulgáriából osztod az észt, ott szervvezett be téged a KGB, közöd Magyarországhoz 0.

fkv.115 2022.04.15. 11:13:56

@Team Vincent: Igaz hogy függünk a ruszki gáztól - de ők meg ugyanúgy függenek az európai pénztől! Nem véletlenül rinyál Putyin, és nem csak vállat von hogy kit érdekel a pénzcsap elzárása... Persze el lehet adni a gázt másnak is, de ki fizetne még ilyen prémium árat? Afrika? India? Kína, ahol minden öccá, és kici, ócó? Kína már bejelntette hogy hajlandó "segíteni" a ruszkikon, a nyersanyag helyett megvenné az egész bányát, hogy aztán ő termelje ki a kincseket és persze vigye Kínába, sajáűt magukat gazdagítani. A ruszkik meg kapnak egy egyszeri vételárat aztán takarodhatnak a saját földjükről. Igaz hogy Kínának az USA az 1. számú ellenség, de a ruszkik a 2.! Eszük ágában nincs őket gazdagítani, hogy aztán 1 helyett 2 ellenséggel kelljen megküzdeniük a világuralomért. Oroszországban meg semmi nincs nyersanyagon kívül, másból nem tudnak pénzt csinálni. Pénz meg ugye csak abból lesz, ha FIZET érte a vevő. Anélkül nem. Lehet ülni a sok olajon, de megenni, internetezni rajta nem lehet.

fkv.115 2022.04.15. 11:17:51

@arthurthedent: Magyarra azért le lehet fordítani: dac. Persze ez nem csoda, mi is finnugor nyelvűek vagyunk.

fkv.115 2022.04.15. 11:21:55

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Valamint az ukrajnai oroszokból is ukránokat csinált. Legjobban azokat a városokat bombázzák, ahol orosz többség van, és ők pedig nagyon kitartanak, nem tárt karokkal átállnak, mint a románok állandóan. Az meg hogy az Azov brigád, Putyin "náci"jainak kemény magja is orosz etnikumú ukrán, mindent elmond arról, mennyire lehet számítani az ukrajnai oroszok elszakadási vágyára. Donyeckben és Luhanszkban is hivatásos oroszországi bajkeverők és orosz katonák terrorizálják a népet, nem azok akarnak elszakadni.

arthurthedent 2022.04.15. 11:36:38

@fkv.115: "Magyarra azért le lehet fordítani: dac."

Ja, amúgy ez még eddig a legjobb fordítás. ;) Nekem mindig a vicc jut eszembe, amikor a jég félig elveri a paraszt szőlőjét. Kimegy a sorok közé egy karóval és elkezdi csépelni a megmarad fürtöket: "Lássuk uram mire megyünk eggyütt!" ;)

fkv.115 2022.04.15. 11:37:00

@Team Vincent: És miért elégedtek meg ennyivel? Mert csak ennyit tudtak kierőszakolni maguknak. Persze, katonailag megszállhatták volna Finnországot, ahogy megtették később Afganisztánnal is. Csakhogy bemenni könnyebb mint kijönni. Évtizedekig elnyúló partizánháborút akartak volna, ami leköti a fél hadseregüket, míg a németek Sztálingrád után Vlagyivosztokot is beveszik?

arthurthedent 2022.04.15. 11:40:19

@fkv.115: "Igaz hogy függünk a ruszki gáztól..."

Pontosan. Én az EU helyében már elzártam volna a gázt, mire jön a tél megint az oroszok krumpliért meg halkonzervért adnak megint gázt. :)

A jelszó:

"Cső b+, a másik végén is van ám csap!" :D

fkv.115 2022.04.15. 11:44:46

@Boldeone2: Az oroszok akkor fognak kapitulálni, amikor az előző gyarmatosítási hullámban is: amikor belerokkannak. Kell hogy az orosz kisemberek érezzék hogy visszacsúsztak a kőkorszakba, hogy ők a tajga ÉKoreája, ami körül minden szép és minden jó, náluk meg minden szar. Akkor fogják megint megunni a gyarmatosítósdit, és újabb 30 évre nyugton lesznek, amíg megint nem lesz egy kis felesleges pénzük, amit ismét elkúrnának a sajátmaguk csődbe vitelére. Ezekkel így kell bánni, másképp nem megy. Mint a veszett kutyával: az oldalba rúgásból értenek, a szép szóból nem. Ezért le kell fordítani az ő nyelvükre. Nyilván frontális támadás az atom miatt nem lehetséges, de a kiéheztetés attól még működik. 91-ben is működött, a hatásossága semmit nem romlott.

fkv.115 2022.04.15. 11:47:12

@arthurthedent: Mondjuk a gáz pont az amit én nem bolygatnék, mert nem akarom én fizetni az árát a ruszkik csődbe vitelének. Inkább nyomjunk az ukránok kezébe rakétákat, közben meg jöjjön a gáz. Nyilván lassabban megy csődbe így az új CCCP, de mi is. A rakétákat meg fizessék azok akiknek van rá pénze: a gazdag európai államok és az UsA. Mi csak ússzuk meg jól a dolgot, legyünk a nevető harmadik.

fkv.115 2022.04.15. 11:48:16

@Team Vincent: "A fel családom finn"

Nekünk is. a Másik fele meg ugor.

arthurthedent 2022.04.15. 11:50:17

@fkv.115: Jó terv, csak az a kérdés, hogy mennyire jön be. Mindenesetre a hidegháború meg a vasfüggöny tényleg elég jól néz ki erről az oldalról. :D

fkv.115 2022.04.15. 11:51:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Hű, ezért hány évet kapnál a KGB-s gazdáidtól...

fkv.115 2022.04.15. 11:55:13

@arthurthedent: Az amcsik szívesen segítenének hogy 4x áron vehessünk palagázt tőlük, mint hagyományosat a ruszkiktól. Azért annyira ők se segítőkészek hogy ruszki áron adják a palájukat nekünk. Papolnak demokráciáról, de közben csak a profitot nézik. Hát nézzük mi is, és lássuk meg hogy 4x áron nem éri meg ugyanaz, amit lehet olcsóbban is. Gázembargó helyett inkább menjünk bele más dolgokba, pl. ne akadályozzuk aa területünkön keresztüli fegyverszállításokat, meg felajánlhatnánk némi nyakunkon maradt ruszki lomot az ukránoknak, amivel már mi se tudunk mit kezdeni, ezzel kibalanszolva a gázembargóba be nem szállást. És mivel a legnagyobb gázimportőrök a németek, rájuk számíthatunk a témában, velük összefogva már nem leszünk mi a bűnbakok, azaz nem csak mi, oszlik a felelősség is.

fkv.115 2022.04.15. 11:57:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Itt csak a te agyadat (vagy annak helyét) mosta át a ruszkipropaganda. Mennyit fizetnek amúgy a KGB-nél bértrollkodásért?

arthurthedent 2022.04.15. 15:01:42

@fkv.115: "Az amcsik szívesen segítenének hogy 4x áron vehessünk palagázt tőlük, mint hagyományosat a ruszkiktól. Azért annyira ők se segítőkészek hogy ruszki áron adják a palájukat nekünk. Papolnak demokráciáról, de közben csak a profitot nézik."

Az amerikaiak eddig cirka 13-14 milliárd dollárral támogatták ukrajnát. Amikor azt mondod, hogy nem segítőkészek és csak a profitot nézik, akkor egyszerűen hazudsz.

Azt mondod, hogy az amerikaiaknak annyira nagyon jó buli eladni a palagázt nekünk. Nyersanyagot eladni azoknak jó buli, akiknek nincs más. Szóval nem, nem annyira jó buli.

"Hát nézzük mi is, és lássuk meg hogy 4x áron nem éri meg ugyanaz, amit lehet olcsóbban is. Gázembargó helyett inkább menjünk bele más dolgokba,"

Nincs más dolog. Az oroszok azért képesek még háborúzni, mert megy a pénz a gázért és az olajért. Ha nem tudnák eladni a nyersanyagot hetek alatt vége lenne az orosz államnak.

" pl. ne akadályozzuk aa területünkön keresztüli fegyverszállításokat, meg felajánlhatnánk némi nyakunkon maradt ruszki lomot az ukránoknak, amivel már mi se tudunk mit kezdeni, ezzel kibalanszolva a gázembargóba be nem szállást."

Nincs gázembargóba be nem szállás! Hogy képzeled? Az usa megfenyegeti a kínaiakat, hogy odavág, ha embargót törnek, ha segítenek az oroszoknak kijátszani az embargót, a magyaroknak meg majd elnézik? Hogy?

"És mivel a legnagyobb gázimportőrök a németek, rájuk számíthatunk a témában, velük összefogva már nem leszünk mi a bűnbakok, azaz nem csak mi, oszlik a felelősség is."

Attól még nem lesz helyes.

fkv.115 2022.04.15. 17:17:00

@arthurthedent: És a mi palagázunkat is az ukránok veszik meg, vagy azt majd nekem kell 4x áron?

"Nyersanyagot eladni azoknak jó buli, akiknek nincs más."

Mi mást tudna csinálni a palagázból, kompjútert? Nekünk meg van más opciónk: nem szállunk be az embargózós agybajba. Felőlem a többit, amit nem használunk, azt embargózhatják, de hülyék azért ne legyünk már tökön szúrni magunkat!

"Nincs más dolog."

Dehogy nincs. Eddig azt kifogásolták hogy nem adunk fegyvert, és át se engedjük másokét a területünkön. Ezt be lehetne áldozni az embargós agybajért cserébe.

"Az oroszok azért képesek még háborúzni, mert megy a pénz a gázért és az olajért. Ha nem tudnák eladni a nyersanyagot hetek alatt vége lenne az orosz államnak."

Egyből le is csapott rá India, lehet nem annyiért mint nekünk adnák, de pénz attól még lesz, mi meg tankolhatunk 1000-ért, meg vehetünk fel hitelt a téli fűtésszámlánkra. Tökre megéri, tényleg vígasztal hogy a szomszéd tehene is megdöglik közben... Ja, nem.

"Nincs gázembargóba be nem szállás! Hogy képzeled?"

Ahogy a németek. Pedig ők 5x annyit keresnek, nekik nem fáj annyira. A nyugatiak, akik sose vettek ruszki gázt, könnyen pofáznak, nekik semmibe nem kerül embargózni. Mi meg fizessük meg helyettük az árát... És a 700 Ft-os benzint ki fogja nekem fizetni?

"Az usa megfenyegeti a kínaiakat, hogy odavág, ha embargót törnek"

Épp kereskedelmi háborúban vannak velük, Trumppal naponta versenyeztek azon ki mit embargóz be a másiknál, szerinted érdekli őket? Ők is tudnak viszontembargózni.

"Attól még nem lesz helyes."

Az meg mégkevésbé helyes, hogy én fizessem az amerikaiak háborújának az árát. A mi érdekünk az oroszok megállítása öntökönlövés nélkül. Az amcsiké meg hogy elsózhassák a drága paléagázukat, amit senki nem venne meg normál helyzetben. A többi csak az álca.

arthurthedent 2022.04.15. 18:16:14

@fkv.115: "Mi mást tudna csinálni a palagázból, kompjútert? "

"Natural gas is an ingredient used to make fertilizer, antifreeze, plastics, pharmaceuticals and fabrics. It is also used to manufacture a wide range of chemicals such as ammonia, methanol, butane, ethane, propane, and acetic acid."

"Many manufacturing processes require heat to melt, dry, bake, or glaze a product. Natural gas is used as a heat source in making glass, steel, cement, bricks, ceramics, tile, paper, food products and many other commodities. Natural gas is also used at many industrial facilities for incineration."

arthurthedent 2022.04.15. 18:17:52

@fkv.115: "Ahogy a németek. Pedig ők 5x annyit keresnek, nekik nem fáj annyira. "

A németek nincsenek benne a gázembargóba, mert még nincs gázembargó. Ha lesz, akkor nem lehet kimaradni belőle. Amíg nincs, addig meg mindenki azt pofázik, amit akar.

fkv.115 2022.04.15. 20:26:24

@arthurthedent: Ez tök jó, kivéve ha a gáz olyan drága, hogy az abból előállított terméket olcsóbban kell adni mint amennyiért kijött a földből.

fkv.115 2022.04.15. 20:28:06

@arthurthedent: "gázembargóba"

Magyarul: -ban, -ben. Eleinte nem akartam szóvá tenni, de annyira rendszeresen kevered, hogy ez már nem elírás nálad.

Embargó akkor lesz, ha megszavazzák. A németek, mint ez EU fő gazdasága nélkül nemigen.

arthurthedent 2022.04.16. 11:23:18

@fkv.115: "Magyarul: -ban, -ben. Eleinte nem akartam szóvá tenni, de annyira rendszeresen kevered, hogy ez már nem elírás nálad."

Jesszusom, most neked tényleg arra van merevedésed, hogy tudod az alsó tagozatos nyelvtant? :D Elárulok valamit, nem olvasom vissza amit írok és tele van hibákkal. Ráadásul vannak hibák, amiket újra és újra elkövetek.

"Embargó akkor lesz, ha megszavazzák. A németek, mint ez EU fő gazdasága nélkül nemigen."
Hogy a fenébe releváns ez most? Megint kijelentesz valami triviális dolgot aminek az ég világon semmi köze nem volt ahhoz, amit beszéltünk és elégedetten hátradőlsz, hogy neked van igazad.

Ez valami lelki maszturbálás vagy mi? Jobban érzed tőle magad? Van ennek valami szexuális töltete nálad?

fkv.115 2022.04.16. 16:53:58

@arthurthedent: Fogalmam sincs mi köze lehetne a gáznak a gázhoz... Neked van valami ötleted? Esetleg hogy pont erről beszégetünk már egy ideje?

Ez alap nyelvtan, ezért még Grétys László se fog megállni egy szóra. Én se azért szóltam mert elírtad, hanem mert következetesen a 20. után már nem lehet arra fogni. Egy bloggertől azért elvárható némi minimál szint, nem gondolod?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.04.16. 17:17:18

@Team Vincent: "Azt amit te nem ismersz az lehet hogy létezik. " - még nem hoztál egy szótár programot sem ami ismeri mint latin vagy olasz szót.
Égsz nagyon csúnyán.

nemecsekerno_007 2022.04.16. 17:39:19

@Etniez: Kimosta az agyad a háborús propaganda?! Vigyázz, mert az amerikai propaganda nagyon kifinomult. Már csak Mariupol-ban jössz rá, hogy átbasztak :)))))))))

arthurthedent 2022.04.16. 21:07:09

@fkv.115: "Egy bloggertől azért elvárható némi minimál szint, nem gondolod?"

Hát mondjuk annyira vagyok "blogger", hogy három kattintással csináltam egy blogot az indexen. :) Aztán amikor éppen ráérek, akkor szoktam írni pár sort. Mondjuk a blogbejegyzéseket át szoktam olvasni, találok is egy csomó hibát, amiket kijavítok. Aztán marad is benne pár gondolom.

A ba-be és ban-ben különbség természetesen ismert előttem, ennek ellenére néha elgépelem, ha nem figyelek. Az ly és j különbség is ilyen, elgépelem, ha elolvasom, akkor látom, hogy milyen eszetlenül néz ki, csodálkozom, hogy hogyan tudtam ilyen hibát véteni.

Azt hiszem a vizuális helyesírás, amikor látod a szót teljesen más mint a gépelés, ezért lehet az, hogy ha nem látja az ember mit írt, akkor olyan hibák lehetnek benne, amit ha lát nem vét. Plusz a szó végén van és hajlamos vagyok lehagyni a szóvégeket, elkezdem gépelni a következő szót mielőtt az előzőt begépeltem volna.

Szóval a dolog egyszerű, csak azért, mert valamit az ember rendszeresen elgépel nem feltétlenül gondolja vagy mondja rosszul.

arthurthedent 2022.04.16. 21:12:06

@nemecsekerno_007: "Vigyázz, mert az amerikai propaganda nagyon kifinomult. "

Ja, csak érdekes módon az amerikai propaganda is ugyanazt mondja mint az európai meg az ukrán meg az angol. Csak az orosz mondja pont az ellenkezőjét. :D Mondjuk az oroszok még most is ott tartanak, hogy nincs is háború, viszont aki nem támogatja a háborút, azt 15 évre lecsukják. :D

Érdekes ez, azt mondják, hogy az oroszok több mint 80%-a támogatja az ukrajnai beavatkozást. Felhívnak véletlenszerű telefonszámokat, megkérdezik, hogy helyes dolog -e ukrajnába beavatkozni, miközben pontosan tudják, hogy nemet mondani börtönbüntetést ér. És aztán feljegyzik, hogy "lám-lám mindenki támogatja a katonai akciót" miközben azt kellene feljegyezniük, hogy "lám-lám mindenki fél". :D

fkv.115 2022.04.17. 16:11:20

@arthurthedent: Az se biztos hogy felhívják, csak leírják hogy megvolt. Ki meri ellenőrizni?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.04.17. 20:13:18

@arthurthedent:

"Az amerikaiak eddig cirka 13-14 milliárd dollárral támogatták ukrajnát. Amikor azt mondod, hogy nem segítőkészek és csak a profitot nézik, akkor egyszerűen hazudsz."

Még sokkal többet is megér nekik, hogy amerikai támaszpontokat telepíthessenek Ukrajnába, az oroszok szájába. Az 13-14 milliárd dollár befektetés.

"Azt mondod, hogy az amerikaiaknak annyira nagyon jó buli eladni a palagázt nekünk. Nyersanyagot eladni azoknak jó buli, akiknek nincs más. Szóval nem, nem annyira jó buli."

Amerikai cégek hihetetlen összegeket fektettek a palagáz és -olaj kitermelésébe, aztán ahogy zuhantak az árak, aggódni kezdtek a pénzük miatt. Most, hogy újra az egekben az árak, van remény a busás megtérülésre, csak ehhez rá kell venni az EU-t arra, hogy a még mindig olcsóbb orosz gáz helyett a drágább palagázt vegyék meg.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.04.17. 20:25:57

@arthurthedent:

Mán ezer medvebocs, de hogy lehet véletlenül felcserélni a j-t és az ly-t? A j-t és az l-t még el lehet ütni, de az y-t leütni vagy kihagyni véletlenül??

Egyébként kedvencem a bojler és a boyler, bár láttam már bolylert is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.04.17. 20:36:45

@fkv.115:

"Eddig azt kifogásolták hogy nem adunk fegyvert, és át se engedjük másokét a területünkön. Ezt be lehetne áldozni az embargós agybajért cserébe"

Ha az egyikben engedünk, félő, hogy még inkább követelni fogják a másikat is.

arthurthedent 2022.04.18. 21:01:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A j-t és az l-t még el lehet ütni, de az y-t leütni vagy kihagyni véletlenül??"

Hát az "elütés" nyilván nem csak úgy lehetséges, hogy egyik gomb helyett a másikat nyomod meg. Ahogy mondtam is, a szó helyesírása az agyam vizuális részével áll szoros kapcsolatban, a motoros funkciókhoz nem kapcsolódik olyan erősen. Ha látom, akkor látom, hogy nem azt írta a kezem, amit gondoltam, de ha nem látom a kezem butaságokat ír. Mondhatod, hogy ez nem "elütés", jó, de akkor is így van.

nemecsekerno_007 2022.04.19. 11:22:39

@arthurthedent: Ja, az oroszok vesztésre állnak. Mondtam, hogy az amerika propaganda nagyon kifinomult. Úgy küld el megdögleni Dombasz-ba, hogy alig várod mikor indulsz.
süti beállítások módosítása